För övrigt måste jag rekommendera ljudupplevelser i Ystad. Grym service utan något pushande om att köpa. De öppnar nya lokaler i januari för övrigt med bättre lyssningsmöjligheter.
Dynaudio Contour S1.4
(Surroundhögtalare)
|
6
|
(10)
|
Inga priser | |
KEF Reference 201/2
(Surroundhögtalare)
|
5
|
(2)
|
Inga priser | |
Klipsch Palladium P17B
(Surroundhögtalare)
|
1
|
(0)
|
Inga priser | |
Sonus Faber Cremona Auditor M
(Surroundhögtalare)
|
1
|
(4)
|
Inga priser | |
Tannoy Definition DC8
(Surroundhögtalare)
|
1
|
(0)
|
Inga priser | |
Respons Baby Grand
(Surroundhögtalare)
|
1
|
(0)
|
Inga priser | |
Triangle Magellan Duetto Sw2
(Surroundhögtalare)
|
5
|
(3)
|
Inga priser | |
Transmission Audio M1i
(Surroundhögtalare)
|
1
|
(4)
|
Inga priser | |
Audio Physic Step 25
(Surroundhögtalare)
|
1
|
(0)
|
Inga priser | |
Dynaudio Focus 160
(Surroundhögtalare)
|
8
|
(11)
|
Inga priser | |
Volent VL-2
(Surroundhögtalare)
|
5
|
(2)
|
Inga priser | |
Burmester B 10
(Surroundhögtalare)
|
1
|
(0)
|
Inga priser | |
DALI Epicon 2
(Surroundhögtalare)
|
7
|
(3)
|
Inga priser | |
McIntosh XR50
(Surroundhögtalare)
|
1
|
(0)
|
Inga priser | |
System Audio SA Pandion 2
(Surroundhögtalare)
|
7
|
(2)
|
Inga priser | |
Elac BS 314
(Surroundhögtalare)
|
1
|
(0)
|
Inga priser | |
Dynaudio Contour S 1.4 LE
(Surroundhögtalare)
|
1
|
(1)
|
Inga priser | |
B&W CM6 S2
(Surroundhögtalare)
|
1
|
(3)
|
Inga priser | |
QLN Signature MKIII
(Surroundhögtalare)
|
1
|
(3)
|
Inga priser | |
Scansonic MB-1
(Surroundhögtalare)
|
1
|
(2)
|
Inga priser | |
B&W 805 D3
(Surroundhögtalare)
|
7
|
(0)
|
Inga priser |
Postad 11 November 2015 - 23:37
För övrigt måste jag rekommendera ljudupplevelser i Ystad. Grym service utan något pushande om att köpa. De öppnar nya lokaler i januari för övrigt med bättre lyssningsmöjligheter.
Postad 12 November 2015 - 17:44
@greveriff:
Så hur är det nu, går sökandet vidare eller har du funnit det du vill ha?
S.F. Olympica 1 är riktigt bra, men jag har bara hört dem spela i ett litet rum på en mässa så jag har ingen koll på hur de lyckas fylla större rum.
Blir det någon resa över sundet?
Postad 13 November 2015 - 08:20
@greveriff:
Så hur är det nu, går sökandet vidare eller har du funnit det du vill ha?
S.F. Olympica 1 är riktigt bra, men jag har bara hört dem spela i ett litet rum på en mässa så jag har ingen koll på hur de lyckas fylla större rum.Blir det någon resa över sundet?
Det blir ingen resa över sundet än iallafall. Jag blev erbjuden S.F Olympica för ett riktigt bra pris. Jag har övervägt det nu men kommer ändå tacka nej. Jag känner att jag har några kandidater till att lyssna på och jag känner att jag inte vill vara dumsnål och köpa ett par på grund av priset. Det finns några kandidater till att lyssna på, bland annat Volent vl-2 som hyllats av Zartok och robert293 här på forumet samt fått bra recensioner i övrigt.
Postad 13 November 2015 - 08:30
Det blir ingen resa över sundet än iallafall. Jag blev erbjuden S.F Olympica för ett riktigt bra pris. Jag har övervägt det nu men kommer ändå tacka nej. Jag känner att jag har några kandidater till att lyssna på och jag känner att jag inte vill vara dumsnål och köpa ett par på grund av priset. Det finns några kandidater till att lyssna på, bland annat Volent vl-2 som hyllats av Zartok och robert293 här på forumet samt fått bra recensioner i övrigt.
Missa som sagt inte heller Qln Signature 3. ![]()
Postad 13 November 2015 - 10:34
Mindre fabrikanter (t.ex. Respons) finns det ju tyvärr inte så mycket att läsa om och har de inte gjort radikala förändringar i konstruktionen får de inte heller plats i nyare test i hifi-tidningar men denna pärla vore det synd att missa. Jag vågar lova att den skulle göra väldigt bra ifrån sig i test även 2015.
Skickar lite länkar för möjlighet att bekanta sig med detta märke.
http://responsaudio....idelity2008.pdf
http://responsaudio....ws/reviews.html
Har mycket gemensamt med QLN med dämpande lager i lådväggarna sin tringelformade låda för bättre spridning och timing mellan elementen osv.
Båda är mycket bra, men enligt mig är skillnaden att Respons är något billigare och låter ännu bättre.
Redigerat av Blåtand, 13 November 2015 - 10:40.
Postad 16 February 2016 - 13:24
För egen del blev det ett par Focal 1038BE, men för den intresserade finns ett par Volent VL-2 till vrakpris (strac under 16500kr) om man kan ta sig till Tyskland eller vågar chansa på en förskottsbetalning.
http://www.audio-mar...88818d8fe16d422
Redigerat av greveriff, 10 March 2016 - 08:23.
Postad 07 February 2017 - 00:53
Snuskigt bra stativare! Byter nog ut mina golvare mot dessa.
Personligen tycker jag Triangle Duetto är magiskt snygga. Tydligen mer lack på dessa än vad det är på en Lamborghini. Låter magiskt också. Har dom på test hemma. Gillar dom mer och mer för varje minut..
Bifogad fil(er)
Redigerat av Phonophilos, 07 February 2017 - 00:55.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
6
SA-klubben! (System Audio).
38 bilder
36 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?