Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Kingdom Come: Deliverance 1 + 2

129 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Kingdom Come: Deliverance (PC) (PC-spel) 1 8,25 (3) 279:-
Kingdom Come: Deliverance (Xbox One | Series X/S) (Xbox Series X/S spel) 9 (0) 189:-
Kingdom Come: Deliverance (PS4) (PlayStation 4-spel) 6 7,8 (4) Inga priser

Postad 31 januari 2025 - 04:12

oqvist
  • oqvist
  • Über-Guru

• 10 290 inlägg
  • 0
De har haft det i några veckor nu finns en del på youtube. Inga recensioner dock

Postad 03 februari 2025 - 18:07

oqvist
  • oqvist
  • Über-Guru

• 10 290 inlägg
  • 0
Börjar närma sig. Taskig timing blir nog försöka beta av morrowind först. Inga överraskningar sett till de första recensionerna iaf. Fz klagar på strider mot flera och lockpick och de var rätt bökiga även i ettan. Lockpick var närmast omöjligt med gamepad undrar om de kanske bytt från musfokus till gamepad på tvåan möjligen.

Ettan förutom lockpick går iaf ok med gamepad även om mus och tangentbord känns bättre.

Postad 03 februari 2025 - 20:23

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38 103 inlägg
  • 1

Ettan har 76 på MC, tvåan just nu 87 efter 50 recensioner. Ser ut som det håller på att bli en stor serie, lär sälja ännu bättre nu.

Postad 04 februari 2025 - 16:09

HenkeEdge
  • HenkeEdge
  • Veteran

• 1 848 inlägg
  • 0

Ettan har 76 på MC, tvåan just nu 87 efter 50 recensioner. Ser ut som det håller på att bli en stor serie, lär sälja ännu bättre nu.

Hoppas, det förtjänar Warhorse Studios. Tycker KCD alltid har varit underskattat.

Bara timmen kvar nu.

(edit: Har väl bara hunnit med intro+tutorial men verkar väldigt lovande. Är nog ej att rekommendera någon att hoppa direkt på 2:an och ej spela första spelet. Även om man inte fortsätter spela på någon gammal save-fil så kommer det nog vara svårt att greppa vad som hänt i vissa cutscenes etc. eller förhållande mellan karaktärer. Inlärningskurvan på fightingsystem och hur hela inventory-/perksystem kommer nog vara tvär!

Redigerat av HenkeEdge, 15 februari 2025 - 14:55.

Postad 05 februari 2025 - 21:09

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38 103 inlägg
  • 1

1 miljon sålda på 24 timmar. Ettan sålde samma på knappt två veckor.

Postad 06 februari 2025 - 04:48

oqvist
  • oqvist
  • Über-Guru

• 10 290 inlägg
  • 2

1 miljon sålda på 24 timmar. Ettan sålde samma på knappt två veckor.

Inte möjligt. Går inte enligt EA. https://www.fz.se/ny...ngleplayer-spel

Postad 06 februari 2025 - 16:24

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38 103 inlägg
  • 0

Ja jag drog samma skämt för mig själv igår när jag läste det :rolleyes:

Postad 06 februari 2025 - 17:49

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

• 12 307 inlägg
  • 1

Funkar bra med 8 år gamla 1080 Ti:

https://www.youtube....h?v=Cv-MNNmBFMg

Redigerat av Ageve, 06 februari 2025 - 17:50.

Postad 06 februari 2025 - 22:32

HenkeEdge
  • HenkeEdge
  • Veteran

• 1 848 inlägg
  • 1

Funkar bra med 8 år gamla 1080 Ti:

https://www.youtube....h?v=Cv-MNNmBFMg

1080Ti Legandariskt kort. Rätt bra "bang for the buck" på den tiden när det kom och man tyckte det var svindyrt.

Hur lirar ni, konsol eller dator? Kör ni mus/tangentbort eller handkontroll?

Jag kör det genom steam på dator och har en PS5-kontroll kopplad till datorn (USB-C sladd, så funkar ju dom bra i steam) och KCD1 körde jag på PS4:a så man har väl något muskelminne kvar av att köra det på handkontroll. Men blir att man hoppar mellan har jag märkt.

Några exempel för mig:

Går urkasst för mig att köra fighting/strider med musen så hettar det till greppar jag handkontrollen förutom om man skall köra pilbåge/armborst där tycker jag nog det är lättare att skjuta med mus/tbord. Lika tärningsspelet för att vinna Groschen, är snabbast där med handkontrollen.

Slipa vapen på slipsten tycker jag är lättast att få bra jämn fart på stenen med tangentbordet. 

Att plippa runt i inventory/menyer så är ju mus/tangentbord bäst. Men att dra sliders vid "haggle" och så vinner handkontrollen.

Lockpickingen tycker jag dom har försvårat då de bytt till en knapp för att snurra runt låset på handkontroll. Förr gjorde man det med de analoga spakarna. Är lika värdelös på bägge sätt nu och tycker bägge kontrollmetoder är helt värdelösa, hoppas det blir bättre med perks eller så. Var fan mästare på det med handkontroll i första spelet.

Redigerat av HenkeEdge, 07 februari 2025 - 00:06.

Postad 07 februari 2025 - 18:04

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38 103 inlägg
  • 1

De har redan tjänat in utvecklingskostnaderna.

Vad säger det om industrin när ett spel kan se såpass bra ut och ändå tjäna in kostnaden efter bara 1 miljon sålda? Vad sysslar alla andra med undrar jag. Måste höja till 70/80/90 dollar per spel my ass. Gör rätt från början istället. De flesta verkar sakna kompetens, kan inte utveckla till PC utan stutters och andra problem, gör bloatade buggiga spelvärldar som knappt funkar dag 1.

"Det är inte hållbart". Jo, det är det.

Postad 07 februari 2025 - 19:25

oqvist
  • oqvist
  • Über-Guru

• 10 290 inlägg
  • 2

Man ser ju eftertexterna rulla i all evighet i vissa lir. Men för många kockar ger ju inte alltid bättre soppa. 

Postad 08 februari 2025 - 23:48

oqvist
  • oqvist
  • Über-Guru

• 10 290 inlägg
  • 0

Testat lite mer med mitt 3080. Blir att köra i ULTRA med DLSS quality. Fick en del flimmer på high och dlss AA läge. Fpsn dippade under 40 som värst även om det låg runt 44 men blev lite för segt dessutom så blev ett ganska lätt val. Inga större skillnader i annat än bildflyt och "mjukare" bild.

Postad 10 februari 2025 - 11:26

HenkeEdge
  • HenkeEdge
  • Veteran

• 1 848 inlägg
  • 0

Testat lite mer med mitt 3080. Blir att köra i ULTRA med DLSS quality. Fick en del flimmer på high och dlss AA läge. Fpsn dippade under 40 som värst även om det låg runt 44 men blev lite för segt dessutom så blev ett ganska lätt val. Inga större skillnader i annat än bildflyt och "mjukare" bild.

Kör på ultra och full 4k utan några uppskalnings-funktioner med mitt 7900XTX. Nu har inte jag någon FPS-counter igång men låg på stadiga 60 (var nog låst med v-syncen på) då ibörjan när jag testade.

Såg i spelets settings så finns ju "Experimentel" på vissa av grafikvalen som går att göra, ett steg högre än "ultra", någon som vet eller hört vad det skulle göra?

Postad 10 februari 2025 - 18:19

oqvist
  • oqvist
  • Über-Guru

• 10 290 inlägg
  • 0
Imponerande 11 papp får anses lågbudget.

Postad 10 februari 2025 - 20:50

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

• 12 307 inlägg
  • 0

Såg i spelets settings så finns ju "Experimentel" på vissa av grafikvalen som går att göra, ett steg högre än "ultra", någon som vet eller hört vad det skulle göra?

Sänker prestandan rejält enligt Hardware Unboxed, men skillnaden på grafiken är liten (inte med i benchmarken, men de nämner det på slutet).

https://www.youtube....h?v=ki7t7Kv1F8s

Spelet gillar 5090 iaf. Dubbelt så snabbt som 7900XTX och 4070 Ti Super, men det spelar kanske mindre roll när kortet kostar skjortan och inte ens går att köpa. ;) 

Bifogad fil  Skärmavbild 2025-02-10 kl. 20.35.37.png   261,02K   0 Antal nerladdningar

Bifogad fil  Skärmavbild 2025-02-10 kl. 20.31.23.png   264,17K   0 Antal nerladdningar

Redigerat av Ageve, 10 februari 2025 - 20:54.

Postad 11 februari 2025 - 06:56

HenkeEdge
  • HenkeEdge
  • Veteran

• 1 848 inlägg
  • 1

Sänker prestandan rejält enligt Hardware Unboxed, men skillnaden på grafiken är liten (inte med i benchmarken, men de nämner det på slutet).

https://www.youtube....h?v=ki7t7Kv1F8s

Spelet gillar 5090 iaf. Dubbelt så snabbt som 7900XTX och 4070 Ti Super, men det spelar kanske mindre roll när kortet kostar skjortan och inte ens går att köpa. ;)

attachicon.gifSkärmavbild 2025-02-10 kl. 20.35.37.png

attachicon.gifSkärmavbild 2025-02-10 kl. 20.31.23.png

Ok, ja lika som Oqvist så kör jag även budgetalternativet för enbart ~12000kr.

Postad 12 februari 2025 - 19:14

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

• 12 307 inlägg
  • 0

Haha, spelbart med GT 1030, med ultra low graphics mod:

https://www.youtube....h?v=UkzbsXTehb8

Bifogad fil  Skärmavbild 2025-02-12 kl. 19.10.22.png   731,46K   0 Antal nerladdningar

Postad 12 februari 2025 - 19:47

oqvist
  • oqvist
  • Über-Guru

• 10 290 inlägg
  • 0
Switch kanske fixar det bättre?

Postad 12 februari 2025 - 19:53

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

• 12 307 inlägg
  • 0

Switch är dessvärre ännu slöare än GT 1030. Men det kommer kanske till Switch 2?

Postad 13 februari 2025 - 06:04

HenkeEdge
  • HenkeEdge
  • Veteran

• 1 848 inlägg
  • 0

Lockpicking blir iaf lättare när man levlar upp. Är bara de svåraste som är någon utmaning för mig nu. Men lyckades ta en "Achievment" som bara 1.6% av alla players hade tagit som är lockpicking-relaterad. (edit: i skrivande stund nu har 20% tagit den)

Haha, den där grafiken får mig att tänka på något PC-lir ifrån förra seklet. Men kan tusan inte minnas titeln nu.

Redigerat av HenkeEdge, 15 februari 2025 - 07:12.

Postad 14 februari 2025 - 22:57

oqvist
  • oqvist
  • Über-Guru

• 10 290 inlägg
  • 0

Med mus så går det ju nästan inte misslyckas med lockpicking. 

Livet har konspirerat men nu har man fått några timmar iaf. Rekommenderar starkt köra ettan före. Mycket fan service.
Spenderade lite jobb med att få upp alkemi först för att försöka få någon slags snabb inkomst. Verkar gå fortare än i KCD så mindre grind på den fronten. Skapar redan 6 portioner åt gången när jag gör allt rätt och ger dugligt betalt.  Har inte låst upp några auto potions perk ännu men man vill ju åt henrys formulaes då de ger duktiga bonusar. I KCD var grinden så brutal så man kände sig nästan tvungen gå på automatik. Verkar som 30 är max inte där ännu har ett par perks kvar.  

Något som blivit sjukt mycket svårare är att tjuva. Jag går brutalt back. Nu så ser de om du är någonstans du inte ska vara så går de fasen runt och kollar i alla kistor etc om något saknas. Sen blir du efterlyst obönhörligt även om de inte såg dig i själva akten. Sen verkar det också att om du råkar snacka eller trada med någon du stulit från så kan de se sina saker i ditt inventorie? Detta är jag dock inte säker på.

Det är väl positivt ändå kommer hålla en fattig längre fram tills man är stark nog att börja agera stråtrövare iaf man verkar måsta leva som en total outcast om man ska agera som tjuv. Ångrar lite att jag valde att samarbeta med mjölnaren istället för svärdmakaren men det kanske går att göra om det valet ännu. Har fortfarande två val på kartan har inte snackat med dom ännu efter den initiala träffen i trosskiy.

Har även svårt för dialogvalen. Man tycker man har smidigt munläder men det blir mycket reputation lost när man snackar med folk. Men en del quests verkar va gjorda för att roasta en har aldrig haft så kul misslyckas :D

På desperat jakt efter spade men man har knappt råd sist så åkte man på 200 i böter för häststöld och det var banne mig ingen i närheten när jag låna hästkraken ;) Kommer inte undan med någonting.

Postad 15 februari 2025 - 07:11

HenkeEdge
  • HenkeEdge
  • Veteran

• 1 848 inlägg
  • 0

Med mus så går det ju nästan inte misslyckas med lockpicking. 

Livet har konspirerat men nu har man fått några timmar iaf. Rekommenderar starkt köra ettan före. Mycket fan service.
Spenderade lite jobb med att få upp alkemi först för att försöka få någon slags snabb inkomst. Verkar gå fortare än i KCD så mindre grind på den fronten. Skapar redan 6 portioner åt gången när jag gör allt rätt och ger dugligt betalt.  Har inte låst upp några auto potions perk ännu men man vill ju åt henrys formulaes då de ger duktiga bonusar. I KCD var grinden så brutal så man kände sig nästan tvungen gå på automatik. Verkar som 30 är max inte där ännu har ett par perks kvar.  

Något som blivit sjukt mycket svårare är att tjuva. Jag går brutalt back. Nu så ser de om du är någonstans du inte ska vara så går de fasen runt och kollar i alla kistor etc om något saknas. Sen blir du efterlyst obönhörligt även om de inte såg dig i själva akten. Sen verkar det också att om du råkar snacka eller trada med någon du stulit från så kan de se sina saker i ditt inventorie? Detta är jag dock inte säker på.

Det är väl positivt ändå kommer hålla en fattig längre fram tills man är stark nog att börja agera stråtrövare iaf man verkar måsta leva som en total outcast om man ska agera som tjuv. Ångrar lite att jag valde att samarbeta med mjölnaren istället för svärdmakaren men det kanske går att göra om det valet ännu. Har fortfarande två val på kartan har inte snackat med dom ännu efter den initiala träffen i trosskiy.

Har även svårt för dialogvalen. Man tycker man har smidigt munläder men det blir mycket reputation lost när man snackar med folk. Men en del quests verkar va gjorda för att roasta en har aldrig haft så kul misslyckas :D

På desperat jakt efter spade men man har knappt råd sist så åkte man på 200 i böter för häststöld och det var banne mig ingen i närheten när jag låna hästkraken ;) Kommer inte undan med någonting.

Har inte haft så stora problem med tjuvande. Tror klädseln är ännu viktigare i KCD2 än ettan. Tokviktigt med att de är mörka och tysta, ej några klonkande rasslande, eller ja rustningsdelar över huvudtaget alls så man får ned "noise" och "visibility" statsen. Sen gäller det att man drar därifrån direkt och helst att de ej ser dig påväg in heller. Sen gömma godset på hästen eller i kistan där man har en säng.

Bra med möjligheten att göra tre förvalda kläd/utrustningsval.

Jag har gjort klart "Brunswick-armour" questen så den kör jag på en slot och har när man skall glänsa riktigt som en riddare och det skall fightas med vapen. Sen har jag en slot där jag fixade en mer civil utstyrsel som har så hög charisma/speech som möjligt och så man ser ut som en riktig nobelman. Sen en mörk/tyst som jag kör när det skall smygas, tjuvas, jagas. Har noise 10 och visibility 15 på den. Att ta perks så att sakerna blir bättre när man själv reparerar dessa är nyckeln, både för att få bra stats på vapen och beklädnad.

Gäller att göra "scum-saves" när det skall göras någon. Man kan få spela om mycket annars om det går fel eller att man typ valt fel utstyrsel blir en cut scene och sedan startar något och du har fel och att det ej går att ändra för att du är "in combat"  Har man ej några "save-portions" så finns det eminenta "Save and Quit". Går ju fort att starta spelet och måste säga att jag gillar konsten/målningarna som är framme som loadingscreens.

Rekommenderar även att spara peningarna och ej köpa någon häst, går ju att hitta Pebbels igen rätt snabbt och få tillbaka den gratis och har märkt att den blir bättre efter ett tag. Värdet på kusen är 4-5000 nu för mig. Tjuvade hästar stannar ju inte kvar och man kan inte använda dessa som packmulor heller utan är ju mer bara för att ta sig från en by till en annan.

Jäklar vilka sköna random encounters det finns med. Vill inte spoila men höll på att skratta ihjäl mig när jag hörde en "arrow to the knee" grej. En referens till en filmreplik ur "Den onde, den gode, den fule" var det med i ett updrag jag gjorde. Gillar spelet skarpt.  :D

En liten kul feature med. Jag hade startat spelet så det stod igång i main menu. Det är ju rätt fina motiv typ lite svajande träd i naturen eller så lite beroende på var ens karaktär kan befinna sig i spelet har jag märkt. Iallafall den som var framme var mest skog och en liten väg. Jag går ifrån datorn för att greja något annat när jag kommer tillbaks så ser jag att det typ var något som swichade förbi på skärmen. Då var det någon som kom gående, så gissar att det kan finnas lite "easter eggs" i dom bakgrunderna som kan hända. Vet inte hur många minuter jag var borta.

Redigerat av HenkeEdge, 15 februari 2025 - 10:52.

Postad 15 februari 2025 - 08:22

oqvist
  • oqvist
  • Über-Guru

• 10 290 inlägg
  • 0
Fixade du Brunswick utan google. Den första gåtan säger mig inte mycket. Jag råkade hitta hjälmen av en slump dock. Men sen stötte jag på två skatt jägare som tog livet av mig som redan hade hittat dem

Postad 15 februari 2025 - 10:45

HenkeEdge
  • HenkeEdge
  • Veteran

• 1 848 inlägg
  • 0

Fixade du Brunswick utan google. Den första gåtan säger mig inte mycket. Jag råkade hitta hjälmen av en slump dock. Men sen stötte jag på två skatt jägare som tog livet av mig som redan hade hittat dem

Haha, ja jäklar vad stryk man fick i början om man försökte sig på att ta mer än en bandit åt gången. Men gick rätt fort att komma upp sig i level så man blev aningen säkrare och kunde komma över bättre grejor. Jag lyckades rätt tidigt ändå att ta två banditer vid ett stopp vid fasttravel där ena hade bra rustning och en med pilbåge som hade mer vanliga kläder. Sen "MMA-rear naked shocke holdade" jag en vakt på ett ställe och uppgraderade några delar och körde så. Tills Brunswicken var bärgad.

Hittade nästan allt utan. Yxan var det första jag smidde innan jag hittade något. Hittade några delar lite slumpmässigt men först efter att man "hört historian". Sprang på en del där det var ett kors typ i en skog ut på en klippa och en del låg i en säck bredvid en kista vid ett träd. En del fanns ju när man rensat ett banditcamp typ i en grav. Sen minns inte var delen var jag som jag fick kolla en Youtube video på. Lade bara allt vartefter jag hittade det i hästens/kist-inventory och tänkte bara använda det när jag hade allt.

Men hade problem först att få på mig alla delar i rustningen, behövdes ju rätt brallor under och sånt under för att kunna ha "rustnings benen". Var ju ett tag sedan man lirade ettan så tog lite tid att komma in i allt. Det var ju inte att hela "understället" var med och du kan ju ha skor under. Sen är det ju inte med någon ytterrock/"waffenrock" till kittet eller tyg-hood att ha över axlarna heller. Så det får man ju ta något som passar om man vill ha det.

Synd att man inte kan byta färg på det röda på hjälm och andra delar. Vill ha det guld och blått istället för rött.

Redigerat av HenkeEdge, 15 februari 2025 - 11:21.

Postad 15 februari 2025 - 12:03

oqvist
  • oqvist
  • Über-Guru

• 10 290 inlägg
  • 0

Suck begriper inte riktigt tjuvsystemet. Jag snackade med en fence i det där campet man leds till i början. Och nu är man eftersökt där trots man inte stulit något. jag kanske sprang 2 sekunder utan fackla.  Förvisso var jag ner och stealthmördade en cuman i campet nedanför men det hör ju inte till? De tar ju exakt allt stöldgods så du blir barskrapad på allt du äger och har varje gång...

Postad 15 februari 2025 - 13:19

HenkeEdge
  • HenkeEdge
  • Veteran

• 1 848 inlägg
  • 0

Suck begriper inte riktigt tjuvsystemet. Jag snackade med en fence i det där campet man leds till i början. Och nu är man eftersökt där trots man inte stulit något. jag kanske sprang 2 sekunder utan fackla.  Förvisso var jag ner och stealthmördade en cuman i campet nedanför men det hör ju inte till? De tar ju exakt allt stöldgods så du blir barskrapad på allt du äger och har varje gång...

Jag låg lågt ibörjan med tjuvandet i hus och mot vendors. Snodde bara av banditer efter vägarna och ifrån deras offer som kunde ligga kvar. Sen när man började få upp stealth och lockpicking så är enda gången jag blivit konstigt tagen är när jag hade snott en häst i Semin-byn där ingen hade sett mig. Tänkte försöka sälja den på ett ställe men den vendorn var inte där just då och hästen försvann när jag gick av den och timeskippade. Allt verkade lugnt men sen när jag kom förbi byn lite senare så hade man fängelse-ikonen direkt. Jag hoppade tillbaka till en tidigare save då. 

Har blivit påkommen när man dyrkat upp lås men gör en scum-save innan jag ger mig på vågade tjuvförsök eller spelar om stora dice-insatser så man kan ladda om.

Redigerat av HenkeEdge, 15 februari 2025 - 13:20.

Postad 15 februari 2025 - 14:30

karlnr9
  • karlnr9
  • Beroende

• 1 238 inlägg
  • 0
Jag har nog spelat mellan 15-20 timmar. Har inte spelat ettan så har lite svårt att förstå allt. Är för tillfället brännmärkt, har uselt rykte i samtliga byar och jagar för tillfället endast tjuvskyttar i skogarna. Förtvivlat svårt med lockpicking. Upptäckte att man kunde levla upp sig först när jag spelar i typ 1 timmar.
Men roligt som attans är det!

Postad 15 februari 2025 - 14:43

HenkeEdge
  • HenkeEdge
  • Veteran

• 1 848 inlägg
  • 0

Jag har nog spelat mellan 15-20 timmar. Har inte spelat ettan så har lite svårt att förstå allt. Är för tillfället brännmärkt, har uselt rykte i samtliga byar och jagar för tillfället endast tjuvskyttar i skogarna. Förtvivlat svårt med lockpicking. Upptäckte att man kunde levla upp sig först när jag spelar i typ 1 timmar.
Men roligt som attans är det!

Pausa och glöm vad du sett!

Sen tar du och köper ettan, brukar ju kunna vara billigt. Sen kör igenom det först så har du ju "del 2" precis när du är klar.

Du bedrar dig själv på en fin spelupplevelse och du kommer att greppa storyn och funktionerna i spelet bättre. Spelen hänger ju helt ihop i handlingen där KCD2 tar vid där ettan slutar. Kommer att bli konstigt att lira ettan efter för då har du redan läst "slutet av deckaren" redan.

Postad 16 februari 2025 - 06:26

HenkeEdge
  • HenkeEdge
  • Veteran

• 1 848 inlägg
  • 0

Märkte en sak när jag lirade igår.

Var ute efter mörkrets inbrott i Kuttenberg och "öppnade" kistor utan att någon upptäckte en. Snodde allt ifrån smeder etc. som hade sin verksamhet ute på gatan. Jag är iaf tillbaka där jag har sängen på ett Inn, hade ej blivit upptäckt alls. Hade gjort en save innan jag börjar lägga allt tjuvgods i kistan. Gör då en Sleep-save efter man gömt tjyvgodset och när jag vaknar så är röda fängelseikonen där och dom haffar mig inne på rummet. Är en speech-check som är apsvår och jag failar fastän jag hade över 20 i speech och 30 charisma. Iaf jag laddar om ifrån "sleep-saven" då börjar jag inne på rummet utan att dom tar mig men "fängelse galler-ikonen" är kvar. Jag väntar då bara fram tiden typ ett halvt dygn eller så långt så det går att ta "sleep" igen fortsatte så några dagar. 

Då var allt frid och fröjd igen. =)

Så är dom efter en kan det räcka att ligga lågt och gömma sig tillräckligt länge.

Men är ju rätt värdelöst nästan med massa saker. Vendors har ju typ bara några hundra i kassan så är drygt att sälja sakerna om dom inte har något som man vill byta åt sig.

Redigerat av HenkeEdge, 16 februari 2025 - 06:32.

Postad 16 februari 2025 - 21:30

oqvist
  • oqvist
  • Über-Guru

• 10 290 inlägg
  • 0

Jag har nu spenderat en massa nätter men det är fortfarande någon i det där campet som har skottpengar på en. Gör inte så mycket det är bara störande se ikonen har inga vakter där som springer och jagar en.

Jag gör saker i helt fel ordning men nu har man iaf hittat till vapensmeden.  Får se om man tar sig till bröllopet om 100h eller så men man får väl försöka kolla upp vilka uppdrag som är time sensitive...

Gör sakteliga framsteg iaf men man är fortfarande bra vek och det kräver en enorm massa list att försöka fixa varje simpelt bandit camp. Smått magiskt lir frustrerande av rätt anledningar men aldrig orättvist.

Ska försöka fixa invaders questen på något vis men vet inte om det är möjligt eller om jag har borkat den helt.

Postad 17 februari 2025 - 17:23

HenkeEdge
  • HenkeEdge
  • Veteran

• 1 848 inlägg
  • 0

Man fick en varning om man ville gå vidare och att side-missions kunde försvinna om man inte gjorde dessa.

Tror inte det är någon time-cap ibörjan. Tror bara jag fått ett sådant och det var en bit in.

Nääe banditcamps är inte det lättaste även om man kommit upp lite i level. Får man flera stycken på sig samtidigt så kan det gå illa.

Redigerat av HenkeEdge, 17 februari 2025 - 17:23.

Postad 17 februari 2025 - 18:35

oqvist
  • oqvist
  • Über-Guru

• 10 290 inlägg
  • 0
Vilken soppa. Hittade rätt cuman att vaska iaf. Traskar iväg för att hämta belöningen för all möda. 25 groschen...

Så går det när man slarvar men var iof rätt bra loot men jösses vad man blir lurad av fenchen.

Men det är positivt var för enkelt ha sönder ekonomin 7 kcd. Nu lär ju säkert samma sak hända här.

Hittar mutt iaf hästkrake kanske man borde fixa också.

Har också upptäckt att traderikon är extremt lik böterikonen den som lurat mig att vara wanted för stöld

Postad 17 februari 2025 - 19:38

oqvist
  • oqvist
  • Über-Guru

• 10 290 inlägg
  • 1

Nu kom en uppdatering. Hoppas de fixar regnbuggen.

Postad 17 februari 2025 - 21:59

HenkeEdge
  • HenkeEdge
  • Veteran

• 1 848 inlägg
  • 0

Nu kom en uppdatering. Hoppas de fixar regnbuggen.

Vad har hänt när det regnar?

Postad 18 februari 2025 - 04:35

oqvist
  • oqvist
  • Über-Guru

• 10 290 inlägg
  • 0

Vad har hänt när det regnar?

Kommer någon konstig effekt med en massa vita streck som symboliserar regn. Försvinner rätt fort sen kommer det igen med jämna mellanrum. på natten är det extra drygt.

Sjukt irriterande att patchar mänumer betyder man måste installera om hela liret. 105 gb

Postad 18 februari 2025 - 18:28

oqvist
  • oqvist
  • Über-Guru

• 10 290 inlägg
  • 0

Upplever inget konstigt efter patchen. Inte drabbats av något regn ännu dock. Trampar mest vatten. Fixat brunswick grejerna iaf och så sakteliga levlar man upp. Har tom lite pengar på banken. Satte telefonen på att se någon twitch stream på kinesiska i 4.5h. Fick man tjuvinspirerat "cutthroat" klädset. Fick inte brigandinen av någon anledning även om den står som redeemed.

Postad 18 februari 2025 - 20:28

HenkeEdge
  • HenkeEdge
  • Veteran

• 1 848 inlägg
  • 0

Upplever inget konstigt efter patchen. Inte drabbats av något regn ännu dock. Trampar mest vatten. Fixat brunswick grejerna iaf och så sakteliga levlar man upp. Har tom lite pengar på banken. Satte telefonen på att se någon twitch stream på kinesiska i 4.5h. Fick man tjuvinspirerat "cutthroat" klädset. Fick inte brigandinen av någon anledning även om den står som redeemed.

Vad lirar du på för plattform? Har inte märkt av någon uppdate på Steam.

Men måste säga att jag tycker att dom har lyckats fint. Inte många stora openworld-spel som är så här putsade vid släpp i dessa dagar. *Jesus Christ be Praised* ;)

Redigerat av HenkeEdge, 19 februari 2025 - 17:04.

Postad 19 februari 2025 - 21:36

oqvist
  • oqvist
  • Über-Guru

• 10 290 inlägg
  • 0
Regnbuggen är kvar men det är enda problemet jag har. Mycket jämn fps oavsett vart jag är.

Fortfarande inte tagit mig till bröllopet men har iaf besökt både miller och smeden. Nu är man tydligen efterlyst i troskowitz så kan inte gå dit.

Skaffat pebbles men vilka sorgliga specs. Kunde gett honom endgame stats och så börjar man med en ny krake.

Postad 19 februari 2025 - 23:38

HenkeEdge
  • HenkeEdge
  • Veteran

• 1 848 inlägg
  • 0

Regnbuggen är kvar men det är enda problemet jag har. Mycket jämn fps oavsett vart jag är.

Fortfarande inte tagit mig till bröllopet men har iaf besökt både miller och smeden. Nu är man tydligen efterlyst i troskowitz så kan inte gå dit.

Skaffat pebbles men vilka sorgliga specs. Kunde gett honom endgame stats och så börjar man med en ny krake.

Lika som ens egna sorgliga stats när spelet börjar så kan andra "saker" bli bättre med lite träning.  B)

Redigerat av HenkeEdge, 20 februari 2025 - 06:03.

Postad 20 februari 2025 - 06:37

oqvist
  • oqvist
  • Über-Guru

• 10 290 inlägg
  • 0
Fast man levlar väl inte hästens stats. Horsemanship perks och skills för man över till alla hästar :)

Postad 20 februari 2025 - 08:18

HenkeEdge
  • HenkeEdge
  • Veteran

• 1 848 inlägg
  • 0

Fast man levlar väl inte hästens stats. Horsemanship perks och skills för man över till alla hästar :)

Nu skall vi inte vara omöjliga här, vill inte spoila något. Men kitta den med lite bättre sadel, trensel och täcke.

Than "horse around and have some god damn faith". ;)

Jesus Christ be Praised.

Spoiler

Redigerat av HenkeEdge, 20 februari 2025 - 08:21.

Postad 20 februari 2025 - 10:31

oqvist
  • oqvist
  • Über-Guru

• 10 290 inlägg
  • 0
De har ändrat upplägget sedan kcd 1? Ja får se har ändå inte råd med ny hästkrake. Spenderade de sista jag hade på hästprylar

Postad 22 februari 2025 - 14:17

oqvist
  • oqvist
  • Über-Guru

• 10 290 inlägg
  • 0

Hårda bud. Ertappade en poacher. Okay tar han till bailiffen. hängd på två sekunder utan rättegång :/

skvallra på en oförarglig kålhuvudtjuv men den skulle han va mer varsam med iaf. Ångrar det lite men jag fick för en gång skull vettig belöning.

Postad 23 februari 2025 - 12:39

oqvist
  • oqvist
  • Über-Guru

• 10 290 inlägg
  • 0
Kunde inte hålla mig. Tog perksen som visar hela kartan. Självdestruktivt men frestelsen blev för stor. Med tanke det finns flera kartor hade de ju kunnat haft en perks för varje karta. Låst det till efter man är klar med main Quest hade vart ett alternativ också.

Postad 24 februari 2025 - 15:19

HenkeEdge
  • HenkeEdge
  • Veteran

• 1 848 inlägg
  • 0

Kunde inte hålla mig. Tog perksen som visar hela kartan. Självdestruktivt men frestelsen blev för stor. Med tanke det finns flera kartor hade de ju kunnat haft en perks för varje karta. Låst det till efter man är klar med main Quest hade vart ett alternativ också.

Den har jag passat mig för. Vet jag tog en sådan i ett Fallout spel och tusan vad svårt det var att veta var man varit. Så dom passar man sig för nu. Gillar faktiskt att molnen är kvar där man ej varit. Men borde gått att perken skulle komma med en inställningsknapp också. Stänga av/på "fog of war" och ej kända POI:n.

Redigerat av HenkeEdge, 24 februari 2025 - 15:33.

Postad 24 februari 2025 - 15:27

HenkeEdge
  • HenkeEdge
  • Veteran

• 1 848 inlägg
  • 0

Man ser ju eftertexterna rulla i all evighet i vissa lir. Men för många kockar ger ju inte alltid bättre soppa. 

Eftertexterna är kort om man jämför i detta spel.  :blush:

Jo, blev klar med mainstoryn i helgen. Har väl en del kvar att göra i spelet men den där tomhetskänslan eller vad man kan kalla det efter ett bra lir finnes. Vill ha allt DLC nu!

KCD-serien är iaf för mig i paritet med spel som RDR, Fallout, GTA, Witcher. Ja, alltså med på min TOP 5.

Redigerat av HenkeEdge, 24 februari 2025 - 15:38.

Postad 24 februari 2025 - 15:37

oqvist
  • oqvist
  • Über-Guru

• 10 290 inlägg
  • 0

Ikonerna är greyed out tills du hittar dem. Men man tappar ju grejen att upptäcka dem. Går det att respecca din karaktär och göra om perksen? 

Postad 24 februari 2025 - 17:54

HenkeEdge
  • HenkeEdge
  • Veteran

• 1 848 inlägg
  • 0

Ikonerna är greyed out tills du hittar dem. Men man tappar ju grejen att upptäcka dem. Går det att respecca din karaktär och göra om perksen? 

Det skall gå minns inte vad den "Portion" kallas där du kan välja om perks om du dricker men vet inte om den nollställer det där om du engång har låst upp kartan.

Edit: Lethean Water heter den. 

Redigerat av HenkeEdge, 24 februari 2025 - 19:55.

Postad 24 februari 2025 - 22:23

oqvist
  • oqvist
  • Über-Guru

• 10 290 inlägg
  • 0

Samma som i ettan då. Vore kul om de hade haft samma recept så man kunde göra dem från minnet.

49.7h nu tog man sig  till bröllopet. Inga side quests eller tasks öppna gjorde blacksmiths men gick sen genom millers questlinje.

Undrar varför de skrev bort Theresa.

Postad 25 februari 2025 - 13:20

HenkeEdge
  • HenkeEdge
  • Veteran

• 1 848 inlägg
  • 0

Samma som i ettan då. Vore kul om de hade haft samma recept så man kunde göra dem från minnet.

49.7h nu tog man sig  till bröllopet. Inga side quests eller tasks öppna gjorde blacksmiths men gick sen genom millers questlinje.

Undrar varför de skrev bort Theresa.

Marigold-potion gick ju att göra "fel" ifrån minnet och att man fick receptet den vägen iaf.

Hon är ju inte bortskriven utan bara kvar i Rattay. KCD2 tog ju vid direkt där sista huvuduppdraget i ettan slutade, att Capon och Henry skulle resa iväg. Det är ju bara dom och några soldater och inga andra så inget som är konstigt direkt. Du kan ju nämna henne i endel dialogval iaf.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Front Atmos
    Globe
    2025-04-28 19:35:47
  • The12 Passive
    Globe
    2025-04-28 19:33:57
  • Baffelväggen
    Globe
    2025-04-28 19:31:57
  • 2st Slutsteg till köket
    Anton
    2025-04-27 22:56:09
  • MadVR Core videoprocessor
    Globe
    2025-04-26 20:58:03
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.