Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Xbox dödar sitt rykte...igen...

77 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 07 november 2024 - 17:17

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38 103 inlägg
  • 0

I snudd på värre katastrof än Halo Infinite för Xbox.

Ekonomiskt är de inte ens jämförbara. Infinite tjänade de pengar på till slut. Concorde tjänade de inte ett öre på, förlorade 200+ miljoner, spelet slutade säljas snabbare än något annat liknande stort projekt jag kan minnas och studion lades ner.

Postad 14 november 2024 - 22:03

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

• 6 745 inlägg
  • 0

Ja, nu är det VERKLIGEN slut på Xbox, as we once knew it.

https://www.purexbox...vice-as-an-xbox

Postad 16 november 2024 - 10:12

Glidtassen
  • Glidtassen
  • Guru

• 4 485 inlägg
  • 0

Jag har lekt med tanken länge. 

Konsolerna kommer snart vara överflödiga, och mkt av tekniken kommer antingen redan vara integrerad i din nya tv, eller kompletterar man med en mindre modul. Visst, kontroller köper vi som vanligt - men XBOX ekosystem kommer vara en vanlig prenumerationstjänst i molnet, vilket gör konsolen överflödig. Hur man sedan vid en molntjänst skall kompensera för processorkraft, tillräcklig streaming när folk kör online är bara en tidsfråga. Detta skulle säljas in som ett grönt alternativ "Save the earth" och så besparade bolagen produktionskostnader för själva konsolen. I så fall skulle detta vara likvärdigt med: HBO, Netflix eller annan streamingtjänst. 

Idag har jag en större Marantz 8012 som hembioreceiver, och självklart streamar jag Spotify och behöver inte en cd-spelare. 

Redigerat av Glidtassen, 16 november 2024 - 10:49.

Postad 16 november 2024 - 17:41

oqvist
  • oqvist
  • Über-Guru

• 10 290 inlägg
  • 0
Har du glömt bort att det där gjorts redan. Blev så lyckat jag själv inte minns tjänstens namn. Shield dyker upp i minnet men är nog inte det. Vägrar fuska med Google :)

Det hela faller på hur mycket input lag konsumenten accepterar.

Postad 16 november 2024 - 19:14

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

• 12 307 inlägg
  • 0

Har du glömt bort att det där gjorts redan. Blev så lyckat jag själv inte minns tjänstens namn. Shield dyker upp i minnet men är nog inte det. Vägrar fuska med Google :)

Bifogad fil  maxresdefault.jpg   86,23K   0 Antal nerladdningar

Postad 16 november 2024 - 23:19

Glidtassen
  • Glidtassen
  • Guru

• 4 485 inlägg
  • 0

Ärligt har jag aldrig rotat i det, men det är högst sannolikt att de redan experimenterat med prenumerationstjänster utan konsoler. Jag vet att det går att strömma vissa titlar direkt till konsolen, det är inget nytt - men att ta bort konsolerna helt och hållet låter vänta på sig. 

Postad 17 november 2024 - 07:36

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

• 22 887 inlägg
  • 1

Ärligt har jag aldrig rotat i det, men det är högst sannolikt att de redan experimenterat med prenumerationstjänster utan konsoler. Jag vet att det går att strömma vissa titlar direkt till konsolen, det är inget nytt - men att ta bort konsolerna helt och hållet låter vänta på sig.

Vad pratar du om? Xbox Cloud Gaming har väl funnits länge?

Postad 17 november 2024 - 10:02

BioBerra
  • BioBerra
  • Guru

• 5 688 inlägg
  • 0
Känns som Xbox redan är multi plattform och liknar mer och mer som Sega. Har man en bra PC så kommer man långt idag utan konsoler. Sony har iaf ett antal intressanta first party spel som man måste spela på deras konsol. Nintendo kommer nog alltid gå sin egen väg.

Postad 17 november 2024 - 15:39

Freezard
  • Freezard
  • Beroende

• 1 277 inlägg
  • 0

Visst, kontroller köper vi som vanligt - men XBOX ekosystem kommer vara en vanlig prenumerationstjänst i molnet, vilket gör konsolen överflödig.

Jag hoppas inte de slutar göra konsoler för hur ska vi då få tag i nya handkontroller? Då blir det att köpa 3:e parts vilket suger. Jag använder Xbox-kontroller på PC, funkar utmärkt.

Postad 17 november 2024 - 16:07

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38 103 inlägg
  • 0

"Our biggest growth in Xbox players is on PC and cloud," Spencer said. "The console space all up isn’t growing, across all of them. We love those customers, but in terms of continuing to expand and grow Xbox, it’s about PC, it’s about cloud, and it’s about making our games more available in more places."

However, this doesn't mean Microsoft is ready to leave Xbox consoles behind in favor of PC gaming and the Cloud.

"We’ll definitely do more consoles in the future, and other devices," Spencer confirmed.

https://www.techrada...ike-the-ps5-pro

Postad 17 november 2024 - 16:49

oqvist
  • oqvist
  • Über-Guru

• 10 290 inlägg
  • 0

Jag hoppas inte de slutar göra konsoler för hur ska vi då få tag i nya handkontroller? Då blir det att köpa 3:e parts vilket suger. Jag använder Xbox-kontroller på PC, funkar utmärkt.

Finns bättre kontroller än elite med hallsensorer bättre vibrations motorer och byggen som håller mer stryk. Mina elite kontroller samlar damm

Postad 24 januari 2025 - 22:23

Glidtassen
  • Glidtassen
  • Guru

• 4 485 inlägg
  • 0

Senaste ryktet jag hörde var hur Microsoft kommer låta andra stora bolag tillverka sina egna adaptioner på XBOX. Detta låter ganska logiskt eftersom så många redan spelar på PC. 

Postad 13 februari 2025 - 17:18

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

• 6 745 inlägg
  • 0

Å fy fan va horribelt:

https://www.youtube....h?v=6VGD1qJ9a1k

Dialogen i spelet, måste va skrivet av AI?

Karaktärerna, animationerna och läppsynken, är ju bedrövligt usla.

Och detta har dom jobbat på, sen 2018? :lol:

Postad 13 februari 2025 - 22:17

Freezard
  • Freezard
  • Beroende

• 1 277 inlägg
  • 0

Å fy fan va horribelt:

Avowed? Unavowed, skulle jag säga. Med andra ord - jag är inte wow'ed. Så spelar de Fable-musik för att retas också :( Men det kanske blir bättre med tiden?

Postad 13 februari 2025 - 23:03

BioBerra
  • BioBerra
  • Guru

• 5 688 inlägg
  • 0

Avowed? Unavowed, skulle jag säga. Med andra ord - jag är inte wow'ed. Så spelar de Fable-musik för att retas också :( Men det kanske blir bättre med tiden?

Är spelet med på Gamepass ?
Ser ut som så ?

Postad 14 februari 2025 - 03:53

oqvist
  • oqvist
  • Über-Guru

• 10 290 inlägg
  • 0

Å fy fan va horribelt:

Är det inte obsidian som gjort outher world. Det var lite tråkigt men ingen katastrof. Sett andra recensioner som vart mer positiva men det där lät ju lite som veilguard lol

Postad 04 mars 2025 - 07:50

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

• 22 887 inlägg
  • 0
Modern Warfare 4 är under utveckling på Next Xbox hårdvara. Säger ryktet.
https://x.com/TheGho...on^s1_&ref_url=

Jag tror de kommer köra med Nvidia Thor-varianter, dvs ARM CPU och Blackwell GPU. Eller möjligen nått från Qualcomm.

Tror planen är att göra saker väldigt olikt från hur Sony gör (de har erbjudit liknande produkter och då är det kört för Xbox, folk väljer Sony). Det inkluderar nog även hårdvaru-arkitekturen i grunden.

Med det inte sagt att de kommer lyckas bra men alternativet var att go software only och det är de nog för stolta för.

Postad 04 mars 2025 - 17:57

BioBerra
  • BioBerra
  • Guru

• 5 688 inlägg
  • 0
Jag skulle faktiskt vilja ha en Xbox som är mer som en PC. Där skulle MS kunna särskilja sig från Sony.

Postad 06 mars 2025 - 16:48

appel_
  • appel_
  • Forumräv

• 503 inlägg
  • 0

Man har ju en Xbox eller PS för att man vill ha en konsol. Vill man ha PC upplevelsen så kan man ju köpa en PC. Tycker en PC och en Xbox komplementerar varandra väldigt bra, speciellt med Play Anywhere spelen. 

Men vi får väl se vad som händer. 

Postad 15 mars 2025 - 09:12

Glidtassen
  • Glidtassen
  • Guru

• 4 485 inlägg
  • 0

Om Dell, Razer, Asus, Nvidia, Lenovo bygger alternativa varianter av en konsol som är kompatibel med XBOX-utbud, vilka fördelar har det? De pratar om en konsol som påminner mer om en dator. Om man då kunde komplettera med delar själv skulle det ha fördelar. Möjligtvis pressas priset på andra varianter av spelkonsoler. 

Men hur skulle man använda en sådan? Sitta och spela vid tv:n och kolla mail, arbeta med bildbehandling parallellt?

Kanske ett större utbud av appar, har verkligen ingen aning?

Redigerat av Glidtassen, 15 mars 2025 - 09:25.

Postad 15 mars 2025 - 09:16

Glidtassen
  • Glidtassen
  • Guru

• 4 485 inlägg
  • 0

Vad pratar du om? Xbox Cloud Gaming har väl funnits länge?

Jag menar inte cloud-gaming, utan hur spelkonsolen försvinner helt - och hårdvara redan är integrerad i alla kommande tv-apparater. Om markanden öppnar upp för tv-apparater som har utbytbara moduler för hårdvara kommer inte konsoler behövas. Mindre mediaspelare som kan göra en uppsjö av spel har funnits länge. 

Postad 15 mars 2025 - 16:42

BioBerra
  • BioBerra
  • Guru

• 5 688 inlägg
  • 0
Xbox känns mer som Steam nu för tiden. Är väl bara typ NHl man inte kan spela på PC.

Postad 15 mars 2025 - 21:49

oqvist
  • oqvist
  • Über-Guru

• 10 290 inlägg
  • 0

Xbox känns mer som Steam nu för tiden. Är väl bara typ NHl man inte kan spela på PC.

Känns mer som microsoft store än steam.

Får ju ge dem att ms är bättre på xbox interface än ms store. Det är smått fascinerande hur svårt ett sånt här multibiljonsföretag har att fixa vettiga interface :)

Postad 15 mars 2025 - 22:01

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

• 12 307 inlägg
  • 0

Det är smått fascinerande hur svårt ett sånt här multibiljonsföretag har att fixa vettiga interface :)

Hehe, Windows 11...

Postad 15 mars 2025 - 22:14

oqvist
  • oqvist
  • Über-Guru

• 10 290 inlägg
  • 2

Hehe, Windows 11...

Sinnes... det bästa är att man måste högerklicka på högerklicksmenyn för att få fram det som används oftast... 

Postad 16 mars 2025 - 10:17

BioBerra
  • BioBerra
  • Guru

• 5 688 inlägg
  • 0

Sinnes... det bästa är att man måste högerklicka på högerklicksmenyn för att få fram det som används oftast... 

Eller hitta dom gömda funktionerna bakom 3 prickar.

Redigerat av BioBerra, 16 mars 2025 - 10:17.

Postad 16 mars 2025 - 15:52

Glidtassen
  • Glidtassen
  • Guru

• 4 485 inlägg
  • 0

Har helt missat "Handheld's" verkar som om detta blir Microsofts senaste renodlade lilla maskin. Alla snackar om Steamdeck och Asus Rog Ally. Visst, medger att jag blir biten av reklamen - men när använder man en sådan. 

Jag som är en medelålders man kan rimligtvis inte sitta med en sådan på tåget när jag pendlar. 

Om man redan har ett eget vardagsrum + Tv + XBOX, varför skulle man ha en handheld?

När man sitter på toa?

När det är strömavbrott?

När man är bortbjuden på middag?

:wacko:

Redigerat av Glidtassen, 16 mars 2025 - 15:53.

Postad 16 mars 2025 - 16:33

BioBerra
  • BioBerra
  • Guru

• 5 688 inlägg
  • 0
Vänta på den riktiga handheld versionen som kommer vara bättre. Men många kommer bli lurade.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Front Atmos
    Globe
    2025-04-28 19:35:47
  • The12 Passive
    Globe
    2025-04-28 19:33:57
  • Baffelväggen
    Globe
    2025-04-28 19:31:57
  • 2st Slutsteg till köket
    Anton
    2025-04-27 22:56:09
  • MadVR Core videoprocessor
    Globe
    2025-04-26 20:58:03
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.