Nu är det bekräftat!
Jo, synd men sant. Surfade in på disneys hemsida och där ser man "Available to own Spring 2004". Plötsligt blir inte December sig likt
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Postad 10 November 2003 - 23:57
Jo, synd men sant. Surfade in på disneys hemsida och där ser man "Available to own Spring 2004". Plötsligt blir inte December sig likt Postad 04 March 2004 - 20:26
2 Juni kommer Disney Treasures - Chronological Donald att släppas på R2. Det blir samma stil som dom två tidigare R2orna som släppts.
Postad 13 April 2004 - 10:28
Dags att liva upp denna tråd lite då det snart är dags för ett släpp på R1. 18 Maj är ju spikat och jag lägger in lite bilder och annat på skönheterna.
Mickey Mouse in Living Color Volume 2: 165 000 ![]() The Chronological Donald: 250 000 ![]() On the Front Lines: 165 000 ![]() Tomorrowland: Disney in Space and Beyond : 105 000
Postad 23 April 2004 - 20:13
"Shipping soon" står det hos swedisc nu och det får vi hoppas stämmer. Jag bokade mina ex 1 Augusti så det har vart en lång väntan.
Postad 13 May 2004 - 11:10
Nu pratas det redan om den 4 release-vågen av Disney Treasures. The Digital Bits avslöjar följande fakta.
Anyone interested in knowing what you can look forward to for Walt Disney Treasures, Wave 4? Well, following a special screening last night in Hollywood of short films from the forthcoming Walt Disney Treasures: On the Front Lines collection, animation historian Jerry Beck and Dave Bossert, the producer of the On the Front Lines DVD, held a Q&A session with members of the audience. They revealed that the next batch of titles in the series will include True Life Adventures, Mickey Mouse in Black and White: Volume 2, a Pluto collection, and a Mickey Mouse Club collection. Look for them in December. Intressant värre. Postad 16 May 2004 - 18:35
Undrar hur många boxar det är planerat att släppa? Det är ju en otrolig guldgruva detta så jag tror dom kommer att släppa allt som finns. Var kan vi landa? 15? 20?25?
Postad 16 May 2004 - 18:58
Närmare 25 och över än 15, som sagt finns det hur mycket som helst att hämta ur deras arkiv.
Postad 16 May 2004 - 19:47
Själv har man inte köpt en enda ännu. Märkte inte av den första svängen släpp och när man väl missat dem så känns det jobbigt att behöva köpa varje dyrt.
Fast papp-boxen kan man nog tänkas skaffa. Görs den fortfarande eller är den OOP? Postad 17 May 2004 - 08:25
Jo, det var den jag tänkte på.
Så den kostar rätt saftigt den med. Tänkte eftersom styckpriserna på TIN-versionerna ligger på runt 500kr beggat så borde papp-versionerna vara relativt billigare. Vad kan en sån box kosta då? Redigerat av PsyCor, 17 May 2004 - 08:26. Postad 17 May 2004 - 09:13
1785:- får man ge för boxen hos axelmusic.com så det rör sig om en liten nätt slant.
Postad 18 May 2004 - 19:43
Ni som planerar att skaffa Tomorrowland gör det nu om ni hittar den (Amazon har den i lager) Swedisc säger att den har blivit tillbakadragen av Disney nämligen.
Postad 18 May 2004 - 20:00
Jag har inte hört nån anledning än men jag har sett att dom flesta shoppar inte listar den som in-stock. Återkommer när det finns nåt konkret att gå på.
Postad 18 May 2004 - 21:42
Jag har själv pratat med lite butiker idag om detta men inte fått nåt bra svar på varför men att det händer är klart iaf. De exemplar som finns i butiker är få och bara dom som skickats "för tidigt" mot beräknat och allt annat har återkallats. Har själv ett exemplar som jag lyckats få som ska hämtas imorgom ihop med resten av dom nya boxarna.
Postad 21 May 2004 - 19:48
någon mer än jag som hade det runda "never before seen" klistermärket på insidan av "on the front lines". Då menar jag på själva plåtlådan.
vet ej om jag ska ha kvar den där eller dra loss den. Postad 24 May 2004 - 17:59 Det finns inga belägg för att Tomorrowland skulle ha blivit tillbakadragen. Däremot är upplagan liten (bara 105 000 exemplar) och intresset tycks ha varit stort. Därför är den mer eller mindre slutsåld hos distributörerna. Beroende på hur pass förutseende olika butiker har varit när det gäller att teckna order kan det finnas vissa butiker som kan leverera från lager, medan andra kanske inte kommer att få in den alls. Postad 24 May 2004 - 18:28
Det va J-O som hade fått dom direktiven att den skulle va tillbakadragen. Men eftersom så många (men inte alla) har fått den i lager så verkar det ju konstigt.
Postad 27 May 2004 - 11:11 Mitt sånt märke satt på plasten, så jag hade inte nån möjlighet att spara det. Låt det sitta om det inte stör. En annan grej, jag fick inget nummer på min Kalle. Alla andra hade nummer på lappen men inget på den. Postad 04 June 2004 - 23:50
Nice! Fast det åldersmärket på framsidan är väl tyvärr fast och inget klistermärke.
Postad 05 June 2004 - 09:26
Tillhör de där också den där vågen av limited utgåvor eller är det bara något extra som har släpps nu i England?
Postad 05 June 2004 - 11:18
Disney Treasures - Chronological Donald (2-disc)
är denna som de äldre utgåvorna eller är den i papp??? palst?? eller plåt??? mvh jocke Postad 06 June 2004 - 15:25
Bra och bra, beror ju på vad man söker. Vill man bara åt innehållet så är det ju ett givet köp men vill man ha lite finare förpackning så är ju plåtlådan ett måste.
Postad 08 June 2004 - 10:28
Ja, det dom elva ovan.
Walt Disney Treasures: Tomorrow Land: Limited Edition Walt Disney Treasures: Behind the Scenes Disney Studio: Limited Edition Walt Disney Treasures: The Chronological Donald: Limited Edition Walt Disney Treasures: Davy Crockett: Limited Edition Walt Disney Treasures: Disneyland USA: Limited Edition Walt Disney Treasures: Mickey Mouse in Black and White: Limited Edition Walt Disney Treasures: Mickey Mouse in Living Color: Limited Edition Walt Disney Treasures: Mickey Mouse In Living Color 2: Limited Edition Walt Disney Treasures: Silly Symphonies: Limited Edition Walt Disney Treasures: The Complete Goofy: Limited Edition Walt Disney Treasures: Walt Disney On The Front Lines Postad 08 June 2004 - 16:25
Jämförelse mellan de olika utgåvorna. R2UK Tin har ett vanligt keep case för 2 skivor i sig.
Bifogad fil(er)Postad 08 June 2004 - 16:39
Jäklar vad mycket större R2UK versionen var.
Hur är plåtlådorna i storlek jämfört med ett vanligt keepcase? Är R1:an i samma storlekt som ett vanligt keepcase eller är R2:an det? Postad 12 June 2004 - 00:43
Vart kan man köpa de engelska tin utgåvorna och har "Chronical Donald" kommit ut som R2UK Tin?
Postad 12 June 2004 - 01:37
De engelska "tinsen" kan köpas via Discshop. Än så länge finns bara MMIC och Silly Symphonies.
Postad 12 June 2004 - 01:47
Tack Fredrik! Verkar som tin utgåvan av Silly Symphonies reda är slut, så man lär nog få vara snabb om man vill lägga vantarna på ett tin ex av Chronical Donald, när den väl släpps.
Postad 12 June 2004 - 02:58
Ja jag såg detta att Silly hade sålt slut klart mycket fortare än MMIC. Vad som verkar gälla för framtida releaser av Tin-editions på R2UK är tydligen hur väl denna första release säljer, detta enligt Disney. Det pratas om att en ny "våg" på R2UK eventuellt kan komma att dyka upp först kring årsskiftet men detta är preliminära uppgifter.
Postad 12 June 2004 - 10:56
Hmm, så Chronological Donald kommer alltså inte att släppas förrän vid årsskiftet. Trodde att den skulle släppas ganska snart då den nyligen haft release på R1. Hade det varit för egen del hade det inte spelat någon roll att vänta ett atg, men det är farsan som vill ha utgåvan. Kollade runt på lite engelska siter och ingen listar CD ännu. DVDTimes skriver att den kommer senare i år, vilket iofs kan betyda tidigare än runt årsskiftet.
Postad 17 June 2004 - 15:53
Idag så fick jag äntligen den!
MMILC inplastad och i sitt "plasthölje" ![]() ![]() ![]()
Redigerat av Unregistereda19649f0, 18 June 2004 - 12:11. Postad 18 June 2004 - 22:56
någon som vet hur mycket man måste punga ut för ett Ex av Goofy på t ex Ebay?
Postad 19 June 2004 - 00:19
Det ligger och snurrar runt 45-50 dollar och uppåt på eBay för ett ex av Complete Goofy.
1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |