* Officiell tråd - Brainwave DVD-V880 *
548 svar till detta ämne
Postad 24 oktober 2003 - 13:58
EmuMannen
-
EmuMannen
-
Veteran
-
-
2 096 inlägg
Fick ta morsan som tolk/översättare under beställningen, enligt henne var Bar-Nachname ungefär som "betalning vid leverans" medans Vorkasse skulle betyda ngt i stil med att betala i förskott
Det är min tolkning också. Bar-Nachname verkar motsvara COD (cash on delivery) och Vorkasse förskottsbetalning. Själv valde jag att använda kreditkortet. Woxxman, ta det lugnt. Jag tryckte på någon knapp för att registrera mig, jag tror att i alla fall ett alternativ betydde "ny kund" och sedan fyllde jag i alla mina uppgifter. Efter det så kom jag tillbaka till beställningen och kunde gå vidare till sidan 3. För den som kan lite tyska så tycker jag att de har ett mycket funktionellt system. För er stackare som inte förstår ett düft tyska så förstår jag om det är lätt frustrerande!
Redigerat av EmuMannen, 24 oktober 2003 - 14:05.
Postad 24 oktober 2003 - 14:07
Unregisteredff7a6292
-
Unregisteredff7a6292
-
Wannabe
-
-
10 inlägg
Haha skulle verkligen också behöva en tolk alltså.. valde du betalning vid leverans eller? Jag kommer inte förbi sida 2.. antar att zurücksetzen betyder registrera dig eller nått? Lyckas inte öppna den sidan i alla fall.. får panik snart. 
Jepp, valde betalning vid leverans.. hoppas inte jag åker på några jobbiga extraavgifter nu bara.. (polare som kommenterade det precis, inget jag tänkte på) På sida två kastade den vidare mig automagiskt till en sida där jag fick fylla i information och registrera mig typ..
Postad 24 oktober 2003 - 14:08
Woxxman
-
Woxxman
-
Lärjunge
-
-
331 inlägg
Haha nu är jag rätt nära 
Lyckades äntligen registrera mig (tur man gjort det ett par gånger så man kan gissa sig fram..) nu är det bara om "Transportversicherung" som jag inte riktigt begriper mig på? Ska det vara ikryssat eller inte?
Detta kan ju bli en guide för andra som ska beställa..
Det blir nog Bar-Nachnahme-betalning eftersom kontot är tomt för tillfället. Det verkar ju inte vara några extra avgifter för betalning vid leverans?
Postad 24 oktober 2003 - 14:39
Unregisteredff7a6292
-
Unregisteredff7a6292
-
Wannabe
-
-
10 inlägg
nu är det bara om "Transportversicherung" som jag inte riktigt begriper mig på? Ska det vara ikryssat eller inte? 
Jag kryssade i.. "transportförsäkring" var min översättning... tänkte att c:a10kr har jag råd att lägga ut.. även om jag inte har ngn aning om vad man tjänade på det
Postad 24 oktober 2003 - 14:43
Woxxman
-
Woxxman
-
Lärjunge
-
-
331 inlägg
Jo det låter ju onekligen som något man kan undvara 10 kr för!
För övrigt, om det blir några extraavgifter för betalning vid leverans kan vi sörja tillsammans...
Postad 24 oktober 2003 - 15:01
Unregisteredff7a6292
-
Unregisteredff7a6292
-
Wannabe
-
-
10 inlägg
Jag fick ett mail nyss om att jag inte kunde få COD :/
Fick möjlighet om att betala via banköverföring... vad är iBan / Swift code ?
Funderar på att göra om beställningen och betala med kreditkortet :/
Postad 24 oktober 2003 - 15:11
Woxxman
-
Woxxman
-
Lärjunge
-
-
331 inlägg
Jag fick ett mail nyss om att jag inte kunde få COD :/
Fick möjlighet om att betala via banköverföring... vad är iBan / Swift code ?
Funderar på att göra om beställningen och betala med kreditkortet :/
Hmm kan det vara att man inte kan ta det när det ska skickas till Sverige? Det låter dock lite konstigt eftersom det fanns kvar även när man valde Sverige som land, leveranssätten ändrades ju efter vilket land man valde varav jag även tycker det borde ändrats. Aja får se om jag får ett liknande mail då.
Postad 24 oktober 2003 - 15:19
EmuMannen
-
EmuMannen
-
Veteran
-
-
2 096 inlägg
Jag tror det stod något om att COD bara gällde inom tyskland och typ något annat land som de hade banksammarbete med. Det tyska postverket tog även ut en administrativ avgift på dryga €2. Jag valde kreditkortet eftersom jag inte visste om det skulle komma på posten eller ej om jag valde COD. Nu hoppas jag de kör ut det direkt. Dax att betälla 10 meter DVI-kabel...
Postad 24 oktober 2003 - 15:24
Unregisteredd7f3e576
-
Unregisteredd7f3e576
-
Lärjunge
-
-
256 inlägg
Fick just besked av satgeek på avs forum att han har installerat momitsus nyaste firmware på brainwave och den öppnade dvi menyn, och det fungerar till en hs10. avs trådfirmwareBosse
Postad 24 oktober 2003 - 15:30
Woxxman
-
Woxxman
-
Lärjunge
-
-
331 inlägg
Jag tror det stod något om att COD bara gällde inom tyskland och typ något annat land som de hade banksammarbete med. Det tyska postverket tog även ut en administrativ avgift på dryga €2. Jag valde kreditkortet eftersom jag inte visste om det skulle komma på posten eller ej om jag valde COD. Nu hoppas jag de kör ut det direkt. Dax att betälla 10 meter DVI-kabel... 
Ja då blir det väl till att beställa på nytt då.  För en annan blir det väl till att äntligen använda sin 10m VGA-kabel... någon som vet var man kan hitta högkvalitativa DVI-till-VGA adapters? Jag har ett par stycken "vanliga" som används till datorn men skulle kanske varit bra med något värre. Sen måste jag ju tacka dig EmuMannen för att du tipsade om detta underbara pris på denna till synes underbara spelare.
Redigerat av Woxxman, 24 oktober 2003 - 15:41.
Postad 24 oktober 2003 - 16:38
EmuMannen
-
EmuMannen
-
Veteran
-
-
2 096 inlägg
Jag vill förtydliga att de som har störst nytta av denna spelare är de som har bildpresentatörer (projektor, plasma, LCD etc.) som klarar HDTV-upplösning 720p eller högre och som har DVI-anslutning (framförallt de som inte klarar HDCP). De som "bara" har tv har ingen större nytta av den om de inte vill köra exemeplvis DivX på den (men då finns det även andra alternativ).
Redigerat av EmuMannen, 24 oktober 2003 - 17:29.
Postad 24 oktober 2003 - 17:03
Woxxman
-
Woxxman
-
Lärjunge
-
-
331 inlägg
Om jag förstått det rätt kan det bli en betydlig skillnad mot t.ex. min Sony NS400 (S-video) som i nuläget matar min AE100?
Projektorn har visserligen inte så hög upplösning men inte heller den bästa deinterlacern om jag inte är fel på det. Och en Brainwave V880 med VGA-matning måste väl vara ett bättre alternativ än t.ex. Sony NS930 med component-matning?
Blir ju t.o.m märkbart billigare med Brainwave-spelaren.
Redigerat av Woxxman, 24 oktober 2003 - 17:07.
Postad 24 oktober 2003 - 17:41
EmuMannen
-
EmuMannen
-
Veteran
-
-
2 096 inlägg
Woxxman, jag har inte själv sett den i 480p men eftersom AE100 skall vara så mycket bättre på VGA-porten än någon annan anslutning så gissar jag att du får bättre bild än via komponent. Om jag vore som du så skulle jag även testa 720p (och 1080i). Genom att först låta V880 skala upp bilden så får man en detaljerad och filmlikt mjuk bild som sedan AE100 lätt kan skala ned till sina paneler (720*2/3=480). AE100 är något av ett specialfall eftersom bästa bild ges via VGA-porten och en V880 är både billigare och enklare en en HTPC. Jag har dock hört olika erfarenheter av 480p från V880 till AE100 (vissa är helnöjda men andra har har rapporterat problem med skalningen, det senare verkar vara firmware-beroende). Jag tror du kommer att få prova dig fram mellan olika firmware och upplösningar men något borde passa AE100. Ps. soren här på forumet har testat sin V880 på sin brors AE100. Jag vet att han upplevde vissa problem i 480p men jag vet inte om de testade 720p när de endå var igång. På AVS borde det finnas många kommentarer om hur 720p ser ut på AE100 och även hur Brainwave/Momitsu fungerar tillsammans med AE100. Ds.
Redigerat av EmuMannen, 24 oktober 2003 - 17:48.
Postad 24 oktober 2003 - 17:49
Unregisteredff7a6292
-
Unregisteredff7a6292
-
Wannabe
-
-
10 inlägg
Hm, det här är säkert en dum fråga... men hur gör man för att ångra beställningen? (om jag nu ska beställa och betala via kreditkort istället)
Lyckas verkligen inte hitta ngnstans..
Postad 24 oktober 2003 - 18:25
EmuMannen
-
EmuMannen
-
Veteran
-
-
2 096 inlägg
Hm, det här är säkert en dum fråga... men hur gör man för att ångra beställningen? (om jag nu ska beställa och betala via kreditkort istället) Lyckas verkligen inte hitta ngnstans..
Har du redan lagt en beställning? I så fall kan du väl alltid maila dem på engelska och be dem ta bort den ordern så att du kan lägga upp en ny. Du har väl fått en orderbekräftelse inklusive ordernummer via mail? Ett annat alternativ är att försöka ringa dem och förklara vad du vill (det brukar alltid finnas någon som kan engelska).
Postad 24 oktober 2003 - 20:10
Unregisteredff7a6292
-
Unregisteredff7a6292
-
Wannabe
-
-
10 inlägg
Hm, det här är säkert en dum fråga... men hur gör man för att ångra beställningen? (om jag nu ska beställa och betala via kreditkort istället) Lyckas verkligen inte hitta ngnstans.. Har du redan lagt en beställning? I så fall kan du väl alltid maila dem på engelska och be dem ta bort den ordern så att du kan lägga upp en ny. Du har väl fått en orderbekräftelse inklusive ordernummer via mail? Ett annat alternativ är att försöka ringa dem och förklara vad du vill (det brukar alltid finnas någon som kan engelska).
Jopp, beställde tidigare (och fick mail om att det inte gick med COD...) och jo, som du sa står det i mailet om att man kan maila dom och ångra sig.. tänkte bara om någon sett ngnstans på web-sidan vart man kunde avbeställa... ogillar att lägga in en ny beställning medans det fortfarande står en skriven på mig  Men men, löser sig nog
Postad 25 oktober 2003 - 11:12
Woxxman
-
Woxxman
-
Lärjunge
-
-
331 inlägg
Woxxman, jag har inte själv sett den i 480p men eftersom AE100 skall vara så mycket bättre på VGA-porten än någon annan anslutning så gissar jag att du får bättre bild än via komponent. Om jag vore som du så skulle jag även testa 720p (och 1080i). Genom att först låta V880 skala upp bilden så får man en detaljerad och filmlikt mjuk bild som sedan AE100 lätt kan skala ned till sina paneler (720*2/3=480). AE100 är något av ett specialfall eftersom bästa bild ges via VGA-porten och en V880 är både billigare och enklare en en HTPC. Jag har dock hört olika erfarenheter av 480p från V880 till AE100 (vissa är helnöjda men andra har har rapporterat problem med skalningen, det senare verkar vara firmware-beroende). Jag tror du kommer att få prova dig fram mellan olika firmware och upplösningar men något borde passa AE100.
Ps. soren här på forumet har testat sin V880 på sin brors AE100. Jag vet att han upplevde vissa problem i 480p men jag vet inte om de testade 720p när de endå var igång. På AVS borde det finnas många kommentarer om hur 720p ser ut på AE100 och även hur Brainwave/Momitsu fungerar tillsammans med AE100. Ds.
Mycket intressant information EmuMannen, men nu blev jag ju lie orolig. Trodde verkligen inte det skulle vara några "kompabilitetsproblem" med AE100 och Brainwave. Lite därför jag valde detta före t.ex. en ProV då den ska ha lite olika problem med AE100. Får se hur det blir nu då och ska se om jag lyckas hitta någon intressant information på avsforum om denna kombo. Återigen tack för mycket användbar information! d00buzz: Jag har faktiskt inte fått något mail om min beställning ännu. Var det ett personligt mail du fick eller automatiskt? Tänker mest på öppettider osv. EDIT: Jag har ännu inte lyckats hitta någon som helst info om AE100 + Brainwave/Momitsu V880 på avsforum. Kanske jag som inte kan hantera deras sökfunktion men de termerna går inte ihop i alla fall.
Redigerat av Woxxman, 25 oktober 2003 - 11:21.
Postad 25 oktober 2003 - 12:56
Unregisteredff7a6292
-
Unregisteredff7a6292
-
Wannabe
-
-
10 inlägg
d00buzz: Jag har faktiskt inte fått något mail om min beställning ännu. Var det ett personligt mail du fick eller automatiskt? Tänker mest på öppettider osv.
Jag fick följande meddelande: (antog att det var automatiskt) From: info <[email protected]> To: d00buzz@... Subject: Your order
Dear Mr.Moller-Blom,
thank you very much for choosing Cyberport and placing your trust in us. Unfortunately, we have to inform you that we are not able to accept cash on delivery as a payment method any longer. We are sorry to cause you any inconveniences. Thus, we offer you the opportunity to pay via cash in advance onto our bank account. To avoid any problems with the bank transfer, please refer to the following iBan and Swift code when transferring the amount:
iBan: ************** Swift code: *********
Please add any further transfer fees raised by your bank. Feel free to contact us personally or by mail in case you decide to change or cancel your order. With the best regards from Dresden,
Customer Support
Postad 27 oktober 2003 - 10:56
Unregistered0bc43959
-
Unregistered0bc43959
-
Wannabe
-
-
13 inlägg
Nu har jag iaf beställt en
Den får i väsrta fall spela barnens DivX filmer
Postad 27 oktober 2003 - 11:19
AndreasT
-
AndreasT
-
Lärjunge
-
-
293 inlägg
-->b-son, kul
Hoppas det blir bra med AE300:an, du hade en sån va?
Kan du skriva en liten rad om hur bra det blev, när du får den.
Postad 27 oktober 2003 - 12:00
Woxxman
-
Woxxman
-
Lärjunge
-
-
331 inlägg
d00buzz: Jag har faktiskt inte fått något mail om min beställning ännu. Var det ett personligt mail du fick eller automatiskt? Tänker mest på öppettider osv. Jag fick följande meddelande: (antog att det var automatiskt)
From: info <[email protected]> To: d00buzz@... Subject: Your order
Dear Mr.Moller-Blom,
thank you very much for choosing Cyberport and placing your trust in us. Unfortunately, we have to inform you that we are not able to accept cash on delivery as a payment method any longer. We are sorry to cause you any inconveniences. Thus, we offer you the opportunity to pay via cash in advance onto our bank account. To avoid any problems with the bank transfer, please refer to the following iBan and Swift code when transferring the amount:
iBan: ************** Swift code: *********
Please add any further transfer fees raised by your bank. Feel free to contact us personally or by mail in case you decide to change or cancel your order. With the best regards from Dresden,
Customer Support
Fick mitt mail idag så de verkar inte ha någon betalning vid leverans, åtminstone inte för Sverige. Hur gjorde du med betalningen förresten? Ändrade du ordern till kortbetalning eller?
Redigerat av Woxxman, 27 oktober 2003 - 12:02.
Postad 27 oktober 2003 - 12:50
EmuMannen
-
EmuMannen
-
Veteran
-
-
2 096 inlägg
-->b-son, kul
Hoppas det blir bra med AE300:an, du hade en sån va?
Kan du skriva en liten rad om hur bra det blev, när du får den.
Jag vet inte vad Panasonic tänkte på när de skapade DVI-kontakten på AE300. Generellt sett verkar den tämligen värdelös.  Det verkar dock som om Manowa jobbat en del för att få Momitsu/Brainwave V880 kompatibel med AE300/L300U. Hur många andra DVD-spelare har flera valbara upplösningar uppkallade efter en specifik projektor (480p, 720p, 1080i, DVI 768@60Hz, DVI 1024@60Hz, L300U Wide 480, L300U Wide 600 och L300U Wide 768)?  Ps. L300U Wide 480 låter som om den skulle kunna vara av intresse även för AE100-ägare (jag utgår ifrån att spelaren även skickar ut denna signal som RGBHV när den valts för DVI). Ds.
Redigerat av EmuMannen, 27 oktober 2003 - 12:53.
Postad 27 oktober 2003 - 13:00
EmuMannen
-
EmuMannen
-
Veteran
-
-
2 096 inlägg
Det verkar som om firmware 10-22-03 öppnar menyn för "custom DVI settings". På AVS finns de de som fått det att fungera med exempelvis HS10. Projektorn i läge "Computer" och sedan dessa värden: HorizFreq 45000 VertFreq 5600 VideoWidth 1366 VideoHeight 0768 HSyncTotal 1780 PreHSync 0065 HSyncActive 0142 PostHsync 0207 VSyncTotal 0793 PreVSync 0001 VSyncActive 0003 PostVSync 0021 HSyncPol 0000 SyncPol 0000 Referens
Redigerat av EmuMannen, 27 oktober 2003 - 13:07.
Postad 27 oktober 2003 - 13:00
Horrabin
-
Horrabin
-
Lärjunge
-
-
402 inlägg
Jag är ganska sugen på att beställa en från Tyskland eftersom priset är väldigt bra, men är lite feg och vill först höra från någon som har beställt en om själva köpet fungerar bra. Har någon av er som beställt en från Cyberport sett något om hur lång leveranstid den har? När kan vi räkna med att den dyker upp hos någon här i Sverige?
Postad 27 oktober 2003 - 14:13
AndreasT
-
AndreasT
-
Lärjunge
-
-
293 inlägg
-->EmuMannen
Kul med projektorspecifika lägen
Nåja... ser ut som jag inte behöver fundera kring vilken DVD-spelare jag ska ha då
Postad 27 oktober 2003 - 15:12
EmuMannen
-
EmuMannen
-
Veteran
-
-
2 096 inlägg
Nåja... ser ut som jag inte behöver fundera kring vilken DVD-spelare jag ska ha då 
Om du vill vara 100% säker så skall du givetvis vänta och se hur det går för oss "early adopters". Man vet aldrig med den här typen av utrustning! Men det är ju ingen förmögenhet det handlar om direkt. Jag har lättare att ta buggar i firmware på en noname-spelare för 1500 kr än chromabugen på en märkes-spelare för mångdubbla pengarna. Dessutom är det ju så att fega pojkar aldrig får kyssa vackra flickor!
Postad 27 oktober 2003 - 16:25
EmuMannen
-
EmuMannen
-
Veteran
-
-
2 096 inlägg
Nu har jag beställt en 10 meters DVI-kabel från LINDY InternationalDet var den här kabeln jag köpte och den kostade cirka 500 kr inklusive frakt. Om den fungerar i 720p med min TW100 och V880 så är det ett billigt alternativ. Jag vet i alla fall flera Engelska användare som kör denna kabel utan problem...
Postad 28 oktober 2003 - 05:42
Unregistered947b014e
-
Unregistered947b014e
-
Wannabe
-
-
42 inlägg
Till dom som har problem med dyskan  använd BabelfishTill er som kan detta bättre är det lönt för mig att köpa denna fast min projektor inte har dvi bara vga? Annars funderar jag på Liteon lvd2100
Postad 28 oktober 2003 - 09:16
EmuMannen
-
EmuMannen
-
Veteran
-
-
2 096 inlägg
Annars funderar jag på Liteon lvd2100
Jag tror du menar Lite-On LVD-2001. Det är ett annat billigt och intressant alternativ som också baseras på Sigma 8500 (följer Sigmas referensdesign och liknar därför både V880 och D1). Den saknar DVI men har en del annat av intresse, bland annat en bra DVD-transport från Lite-On. Någonstans läste jag att bilden var mjukare och inte uppfattades lika bra som på V880. Jag vet dock inte om det var komponent vs. komponent eller komponent vs. DVI de jämförde. Den senare jämförelsen är ju inte riktigt rättvis... Här är några intressanta referenser för Lite-On LVD-2001: Tråd från AVSForumReview
Postad 28 oktober 2003 - 13:25
EmuMannen
-
EmuMannen
-
Veteran
-
-
2 096 inlägg
Gosh, gissa vad jag fick från cyberport.de? Inte var det min V880 i alla fall utan ett mail som talade om att jag inte kan betala med kreditkort från Sverige...  Det som gäller är förskottbetalning men ni som redan valt det lär väl få era maskiner före mig nu...  Så nu sitter jag också med en bunt bankuppgifter som jag inte riktigt vet vad jag skall göra med...  Hur gjorde ni som betalade i förskott?
Postad 28 oktober 2003 - 13:42
Unregisteredd7f3e576
-
Unregisteredd7f3e576
-
Lärjunge
-
-
256 inlägg
Så här gör du...
Om du inte fått iban code och swift-code så ring och be dom skicka den.
På f-sparbanken så kan man välja utlands betalning och registrerar mottagaren och dennes bank.
För att registrera mottagaren måste du ha dennes iban nummer och swift nr.
Betalningen på internet bank kostar 50kr + mottagande banks avgift (100kr).
Annars kan man gå in på banken men det kostar ju förståss mera.
Hoppas det lyckas för dig, min är betald.
Om det är nåt.. 070-6819262
MVH
Bosse
Postad 28 oktober 2003 - 13:55
EmuMannen
-
EmuMannen
-
Veteran
-
-
2 096 inlägg
Tack boik! Vad du säger är att jag kan betala via internetbanken med hjälp av iban- och swift-koderna. Det låter i så fall helt suveränt. Jag hatar att stå i kö på banken och bli förnedrad av någon arrogant bankvalp. Varje gång jag skall föra över pengar till små företag i England så tar banken inte bara duktigt betalt av mig, Engelsmännen tvingas också betala en massa avgifter och dessutom så brukar det bli fel! Då är det bättre att "göra jobbet själv". Konstigt att det kan kosta 150 kr, egentligen borde jag ju få 150 kr från banken som tack för hjälpen i stället!
Postad 28 oktober 2003 - 15:18
Unregisteredd7f3e576
-
Unregisteredd7f3e576
-
Lärjunge
-
-
256 inlägg
Jajamensan Emumannen.
När du väl registrerat betalningsmottagaren och dennes bank är det som att betala en vanlig räkning.
Pengarna försvinner och kontot blir tunnare.. flest prylar när man dör vinner.
MVH
Bosse
Postad 28 oktober 2003 - 16:21
Unregisteredb5a52f8f
-
Unregisteredb5a52f8f
-
Användare
-
-
120 inlägg
Jag beställde från qbytes. Bara 135,90EUR (=1230 kr).
/T
Postad 28 oktober 2003 - 16:35
Woxxman
-
Woxxman
-
Lärjunge
-
-
331 inlägg
Jag beställde från qbytes. Bara 135,90EUR (=1230 kr). /T
Låter intressant..  Vad finns där för betalningsalternativ, som fungerar? Edit: Vet du förresten vad priset blir inkl. frakt?
Redigerat av Woxxman, 28 oktober 2003 - 16:36.
Postad 28 oktober 2003 - 17:41
EmuMannen
-
EmuMannen
-
Veteran
-
-
2 096 inlägg
boik, det var ju hur smidigt som helst! Men varför valde du inte EU-betalning i stället för Utlandsbetalning? Kostanden för EU-betalning var "bara" €3 för mottagande bank och 10 kr för Föreningssparbanken! Woxxman, jag betalade €188,95 totalt, inklusive frakt. qbytes är billigare men jag valde cyberport.de eftersom jag trodde att jag kunde betala med mitt kreditkort där. Jag registrerade mig faktiskt som kund på qbytes igår och det gick bra trots att jag angav Sverige som mitt hemland. När jag sedan läste deras FAQ så står det att man inte kan handla hos dem från andra länder än Tyskland! Jag skickade dem en fråga angående detta men har inte fått något svar ännu. cyberport.de svarar i alla fall även om de är ganska knackiga på Engelska i supporten. Nu har jag i alla fall beställt och betalat för både en V880 och en 10 meters DVI-kabel. Då är det bara att luta sig tillbaka och invänta resultatet...
Postad 28 oktober 2003 - 19:09
Unregisteredd7f3e576
-
Unregisteredd7f3e576
-
Lärjunge
-
-
256 inlägg
Emumannen: ***bannat irriterande att trycka fel,  Jag borde veta detta eftersom jag gjort ngr eu betalningar.
Så jag köpte en dyrare modell än du gjorde  Det man inte har i huvudet får man ha i plånboken.
MVH
Bosse
Postad 28 oktober 2003 - 19:53
Unregisteredff7a6292
-
Unregisteredff7a6292
-
Wannabe
-
-
10 inlägg
Gosh, gissa vad jag fick från cyberport.de? Inte var det min V880 i alla fall utan ett mail som talade om att jag inte kan betala med kreditkort från Sverige... Det som gäller är förskottbetalning men ni som redan valt det lär väl få era maskiner före mig nu... Så nu sitter jag också med en bunt bankuppgifter som jag inte riktigt vet vad jag skall göra med... Hur gjorde ni som betalade i förskott?
Hm, bara en snabb fråga.. när du betalade med kreditkort.. Gjorde du som vanligt? typ skrev in kreditkortsnr och dylikt när du beställde? För jag gjorde om och beställde så när jag inte kunde betala vid leverans.. Och pengarna är reserverade på mitt konto iaf.. (och när jag gjorde en förfrågan tidigare idag ang. min beställning på hemsidan fick jag ett mail som jag tolkade som att de har skicka,eller var på väg att skicka) Stod: "Ihr Auftrag wurde von unserem Logistikzentrum vollständig ausgeliefert. Wir haben folgende Artikel zum Versand gebracht:" Vilket babel sa betydde: "Their order was completely delivered by our logistics center. We brought the following articles to the dispatch:" (betalade med mastercard btw..)
Postad 28 oktober 2003 - 21:41
EmuMannen
-
EmuMannen
-
Veteran
-
-
2 096 inlägg
d00buzz, ja jag fyllde i som vanligt men uppgifterna från mitt Eurocard/Mastercard. Sedan fick jag en orderbekräftelse och trodde att allt var grönt. Några dagar senare fick jag följande mail tillbaka: Sie haben als Zahlungsart Kreditkarte gewaehlt. Wie Sie unserer Webseite entnehmen koennen, ist diese Art der Bezahlung nur fuer deutsche und oesterreichische Kunden moeglich.
Ich kann Ihnen als Zahlungsart Vorauskasse anbieten. Bitte teilen Sie mir Ihre Entscheidung mit.
Kan det bli tydligare än så? Kreditkort endast för Tyskar och Österikare...
Postad 28 oktober 2003 - 23:14
Woxxman
-
Woxxman
-
Lärjunge
-
-
331 inlägg
boik, det var ju hur smidigt som helst! Men varför valde du inte EU-betalning i stället för Utlandsbetalning? Kostanden för EU-betalning var "bara" €3 för mottagande bank och 10 kr för Föreningssparbanken!
Woxxman, jag betalade €188,95 totalt, inklusive frakt. qbytes är billigare men jag valde cyberport.de eftersom jag trodde att jag kunde betala med mitt kreditkort där. Jag registrerade mig faktiskt som kund på qbytes igår och det gick bra trots att jag angav Sverige som mitt hemland. När jag sedan läste deras FAQ så står det att man inte kan handla hos dem från andra länder än Tyskland! Jag skickade dem en fråga angående detta men har inte fått något svar ännu. cyberport.de svarar i alla fall även om de är ganska knackiga på Engelska i supporten.
Nu har jag i alla fall beställt och betalat för både en V880 och en 10 meters DVI-kabel. Då är det bara att luta sig tillbaka och invänta resultatet... 
The plot thickens...  Nu blir man ju lite förvirrad, dock är kontot återigen rensat så man får väl sitta snällt och vänta tills nästa påfyllnad. Kanske hinner höra lite av era egna upplevelser av leverans osv. Får även se hur qbytes dealen löser sig.
Postad 29 oktober 2003 - 13:08
Unregisteredb5a52f8f
-
Unregisteredb5a52f8f
-
Användare
-
-
120 inlägg
Jag fick mail från qbytes att det var grönt. Jag ska bara föra över pengarna enligt deras anvisningar (med IBAN och SWIFT-BC nummer mm).
Pris inkl frakt: 158.40 EUR (=1433 SEK).
/T
Postad 29 oktober 2003 - 15:59
Unregistered0bc43959
-
Unregistered0bc43959
-
Wannabe
-
-
13 inlägg
Det kostar att ligga på topp.
Beställde i måndags och cyberport har dragit pengarna från mitt konto men någon leverentid har jag inte fått!!
Nån som vet hur lång tid det brukar ta?
Postad 29 oktober 2003 - 16:06
Unregistered0bc43959
-
Unregistered0bc43959
-
Wannabe
-
-
13 inlägg
Glömde en sak.
Jag behöver bara en Dvi kabel på 3,5-4 meter.
EmuMannen;
du verkar ha ben koll på detta så jag undrar om den kabel du beställde är bäst även för kortare distanser eller finns det alternativ som har bättre cost/performance.
Tacksam för svar.
Postad 29 oktober 2003 - 16:50
EmuMannen
-
EmuMannen
-
Veteran
-
-
2 096 inlägg
Jag fick mail från qbytes att det var grönt. Jag ska bara föra över pengarna enligt deras anvisningar (med IBAN och SWIFT-BC nummer mm). Pris inkl frakt: 158.40 EUR (=1433 SEK).
Jag fick också svar plus och SWIFT-BC nummer från qbytes idag. Tyvärr så hade jag redan beställt från cyberport. Jag fråga dem om leveranstid men jag har inte heller fått något svar ännu! Imponerande att qbytes fixade frakten så billigt. Fattas bara att de levererar snabbare också!
Postad 29 oktober 2003 - 16:53
EmuMannen
-
EmuMannen
-
Veteran
-
-
2 096 inlägg
Jag behöver bara en Dvi kabel på 3,5-4 meter.
Om den inte är längre så borde du klara dig med valfri kvalitativ DVI-kabel. Ta den på öppet köp och kontrollera om den fixar högsta upplösningen du tänker köra felfritt. Annars är det bara att lämna tillbaka och välja annat märke.
Postad 29 oktober 2003 - 23:06
Unregistered0bc43959
-
Unregistered0bc43959
-
Wannabe
-
-
13 inlägg
Va' är det man säger; man skall inte ropa hej......
Cyberport HAR dragit 1750 skr från mitt kontokort samtidigt som de sänder ett mail att tyvärr kan vi inte acceptera denna typ av betalning
Hallå!!!!!!!!!!!!!!!
Har bett dem flyga och fara, sätta in pengarna på mitt konto samt annulera ordern.
Suck
Postad 30 oktober 2003 - 00:09
Unregistered8ade0268
-
Unregistered8ade0268
-
Wannabe
-
-
10 inlägg
Nu har även jag beställt en från qbytes, klickade först i att jag ville betala vid leverans, men fick ett svar via e-mail att dom endast accepterade förskottsbetalningar vid lev. utanför tyskland.
Nu är alla fall betalningen gjord så det är bara att sitta och vänta.
Postad 30 oktober 2003 - 12:08
Unregisteredd7f3e576
-
Unregisteredd7f3e576
-
Lärjunge
-
-
256 inlägg
b-son: Observera att pengarna bara är reserverade.
Bosse
Postad 30 oktober 2003 - 12:46
EmuMannen
-
EmuMannen
-
Veteran
-
-
2 096 inlägg
Cyberport HAR dragit 1750 skr från mitt kontokort samtidigt som de sänder ett mail att tyvärr kan vi inte acceptera denna typ av betalning Hallå!!!!!!!!!!!!!!!
Jag blev lite orolig eftersom jag också först betalade med kort och sedan ändrade till förskottsbetalning. Därför ringde jag till Eurocard för att se om de dragit något på kortet. De hade de inte och jag fick precis ett mail från dem där de meddelade att försändelsen beräknades ta en vecka efter det att de mottagit betalningen (EU-betalningen var dem inte tillhanda igår men kommer att vara det inom de närmaste dagarna) . Så nu är jag inte lika orolig längre...
Postad 30 oktober 2003 - 12:56
Unregisteredb5a52f8f
-
Unregisteredb5a52f8f
-
Användare
-
-
120 inlägg
Här är min konverstation med qbytes: Hello
Wird der Auftrag genehmigt? Ich stelle diese Frage, wie Sie schreiben:
"Der Status Ihrer Bestellung wurde geändert. Neuer Status: In Bearbeitung"
Und weil es Zustände auf Ihrem FAQ:
Kann ich auch ausserhalb Deutschlands bestellen? Nein, dies ist zur Zeit leider noch nicht möglich.
Wenn es anerkannt ist, schicke ich Ihnen das Geld so bald wie möglich nach.
Sincerely
---------------------------------------------------
Hallo!
Sorry unser FAQ ist falsch gewesen.
Natürlich bekommen Sie die Ware sobald der Betrag verbucht worden ist.
Mit freundlichen Grüßen
Cetin Yilmaz
Firma Qbytes Frankfurter Str. 6 53840 Troisdorf
Fon 02241-995188-0 Fax 02241-995188-2
www.qbytes.de
[email protected]
Alltså helt OK med utlandsbeställningar. /T
Redigerat av Unregisteredb5a52f8f, 31 oktober 2003 - 10:26.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Media & Mediauppspelning
-
→
Bild/Ljuduppspelning (Övriga format & Vintage)
-
→
DVD-spelare
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Framvägg och vänster sida
Globe
2025-05-08 07:38:43
-
Vänster sida med Paneler monterade
Globe
2025-05-08 07:35:28
-
Front Wide backvy
Globe
2025-05-08 06:25:36
-
Front Wide
Globe
2025-05-08 06:23:11
-
Ny soffa, vy bakåt i salongen
DPC
2025-05-07 10:21:06
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|