div till vga adapter eller måste det
vara en div-i till vga?
Jag ska använda denna spelare på
min AE100 så jag behöver en sån.
* Officiell tråd - Yamakawa DVD-365 *
Startad av
JockeBlg
, nov 26 2003 17:15
873 svar till detta ämne
Postad 19 december 2003 - 21:29 div till vga adapter eller måste det vara en div-i till vga? Jag ska använda denna spelare på min AE100 så jag behöver en sån. Postad 20 december 2003 - 13:53 Hur går det med din nya spelare? Jag kör med DVI-I till Z2, då har jag möjlighet att skicka både analog och digital signal. Det bästa av båda världar så att säga. Lycka till! väntar spänt på hur DVD:n funkar med Pannan. Postad 21 december 2003 - 23:08 Funderar på att beställa en Yamakawa från tyskland, men har inte fått klarhet i hur bra den fungerar till just Z2:an. Vad är dina upplevelser med Yamakawan mot Z2:an? Hur fungerar dem ihop vid t.ex. panoreringar? Upplever du ryck vid PAL/NTSC osv? Hur långa DVI-kabel kör du? Postad 22 december 2003 - 12:10 ![]() passade på att köpa en 5m-dvi, kostade typ 80kr. Går det så går det... ![]() Postad 22 december 2003 - 21:15 Vad gör jag för fel. Jag har köpt en DIV till VGA adapter men jag får ej ut nån bild på projen. Det är en AE100 med bara VGA ingång. Har provat allt jag kommit på. Jag fattar ej heller hur man ändrar region då jag bara kan kolla på region 1 filmer. Sen är det nåt annat skumt, det står i menyn: Player Model 4444444444444 Player Ver. 4444 Jag har för mig att det stod nåt annat förut men jag är ej säker. Tips mottages gärna. Postad 22 december 2003 - 21:58 Ännu ett av mina experiment som går åt skogen. Postad 22 december 2003 - 22:11 to make region free: Make sure tray is empty and "no disc" is on display. On remote press arrow "up" "up" "down" "down" "right" "left" select region "0" Press "Enter" Eller om det är region1 du ska välja, se text ovan. ![]() Vad det gäller DVI till VGA, jag är lite osäker på om denna spelare verkligen kan skicka analoga signaler över DVI..??? ![]() Postad 22 december 2003 - 22:30 så jag var på väg att klistra in det i Babelfish men nu slipper jag. Är du säker för som hemulen2 skrev: Jag kör med DVI-I till Z2, då har jag möjlighet att skicka både analog och digital signal. Det bästa av båda världar så att säga. Men jag är inte så bra på detta med DIV, he he. Hoppades på en enkel lösning tills jag köper en DIV projje. Vad är det för skillnad på: HD DIV Out och HD YUV Out Postad 22 december 2003 - 22:42 "DVI-D digitaler Video Ausgang" Ser alltså ut att bara vara Digital DVI. ![]() Dock kan du ju om du är lite händig (eller köpa) fixa så du får component ut via SCART, finns kopplingschema på deras hemsida under FAQ Så här står det i manualen "For HD Component Out: If your Player supports YPbPr outputs, you can either choose 480p/720p/1080i/Off." Så du ska ju kunna köra 720p (om det nu var det du tänkt dig)? Postad 22 december 2003 - 22:55 så jag slapp köra på min HTPC. Jag lånade en H/K 25 och provade component men tycker att VGA är bättre. Så det blir väl att sälja den eller köpa ny proje med DIV. Tack för hjälpen iallafall. Postad 22 december 2003 - 23:00 Hoppas det ordnar sig, jag kan fortfarande inte säga säkert att den inte har analog DVI, försök att få det bekräftat av någon som har den. Du får väl som du skriver köpa ny projektor ![]() Lycka till! Postad 23 december 2003 - 00:51 Den borde ha det. Brainwaven som jag har har det (som oxå för övrigt enligt Momitsus hemsida bara skall ha DVI-D). Kolla hur kontakten ser ut, om den på ena sidan har några hål som bildar ett liggande streck så är den bara digital (DVI-D), om den har flera hål som bildar en mer kvadratisk form så är den både digital och analog (DVI-I). Tar ur minnet men jag hoppas du fattar vad jag menar när du ser den framför dig. Postad 23 december 2003 - 02:06 Video Ausgänge Composite Video, S-Video, Scart, DVI-D Det bör ju betyda att det är DVI-D eller ? På ett annat ställe hittade jag det här, DVI-D digitaler Video Ausgang. Vad tror ni ? Bild på hur adaptern ser ut http://www.mycom.se/produkter/432786/ Jag frågade samma sak på AVS forumet och då fick jag det här förslaget. Att jag ska koppla in composite, sen välja DIV 480p och sen koppla in VGA för att ibland har olika projar svårt att hitta signalen. Men från min HTPC hittar den alltid signalen direct. Vad tror ni ? Redigerat av Unregistered43229, 23 december 2003 - 02:11. Postad 23 december 2003 - 08:28 ![]() Ps. var är komponentutgången? Ds. ![]() Redigerat av EmuMannen, 23 december 2003 - 08:29. Postad 23 december 2003 - 08:32 Tycker också att det vore konstigt om den saknade DVI-A då t.ex. Barinwaven har det - de bygger ju trots allt på samma plattform. Ett alternativ kan ju vara att skruva upp och kolla om stiften i kontakten är anslutna. Annars är det firmwaren som begränsar funktionen, då får man hoppas på uppdatering. Misstänker dock att det är DVI-D som prioriteras... Redigerat av Unregistered8f1e780a, 23 december 2003 - 08:35. Postad 23 december 2003 - 09:45 Tyvärr sitter det inga direkt i spelaren, man kan dock plocka ut signalerna via SCART om man vill ha dem. så här gör man Lite störigt att den inte har allt som Brainwave har, man får hoppas på att den fungerar bättre, och att det ryktas ju om att deras kommande firmware ska innehålla möjligheten till "Custom resolutions". Enligt manualen så ska det ju gå att ställa in redan nu (se mina tidigare inlägg). Tror att AE500 enbart tar DVI-D, men som sagt, man vet aldrig vad man vill koppla den till i "framtiden" ![]() Postad 23 december 2003 - 09:46 DIV-D är alltså digital och DIV-A är analog. Nu förstår jag ändelsen på alla DIV tror jag. Jag visste inte ens att det fanns DIV-A då jag trodde att DIV-D var analog och DIV-I var digital. Då var man körd förmodligen med mina experiment ![]() ![]() ![]() Redigerat av Unregistered43229, 23 december 2003 - 09:48. Postad 23 december 2003 - 11:34 Jag skickade till service, hoppas det var rätt. Får se vad dom säger om den nya Firm Ver. som dom ska släppa. Postad 23 december 2003 - 15:56 GOD JUL! Postad 23 december 2003 - 16:17 Jag tackar ![]() ![]() ![]() Du har pm. Postad 23 december 2003 - 16:22 Som ni kanske vet så är inte "The DVD-8500 DVD player development kit" en och endast en hårdvaruplattform. Det finns åtminstone två olika kort. Ett med DVI och ett utan. Nu tror jag att V880 och Yamakawa 365 bygger runt samma kort men det kan ändå finnas stora skillnader beroende på vad tillverkaren valt att göra tillgängligt via firmware och hårdvara... ![]() Postad 23 december 2003 - 21:24 är min hjälte. Man skulle stänga av macro vision skyddet och då får man DIV-I som ut signal. Men jag har en fråga, dum kanske men man måste ju fråga. Har man progressiv ut från DIV-I för jag har jämnfört med min HTPC och bilden är lika bra tycker jag. Jag har ju inte så bra koll på detta med DIV och annat också ![]() Postad 23 december 2003 - 22:01 Ha en riktigt GOD JUL film jul ![]() Postad 24 december 2003 - 10:11 Ja signalen är progressiv och nu förstår du nog varför min V880 fick ersätta min HTPC. ![]() Postad 24 december 2003 - 11:08 Har jag fattat rätt så kör du analogt ut via Div-i utgången. ![]() Postad 24 december 2003 - 13:36 av macro vision, om det stavas så. Postad 24 december 2003 - 14:30 Där kan du välja MV on off. Nu drar vi till glöggen ![]() ![]() ![]() Postad 25 december 2003 - 12:55 Stort GRATTIS! ![]() ![]() Hoppas du får svar på ditt mail ändå, lite intressant att höra vad de skriver ang. den nya firmware. jimmy ax1 Om jag förstått det rätt så är det ett skydd som gör att du inte kan kopiera DVD till tex VHS. Man får störningar i bilden om man försöker... Har kopplat in min PC till min AE500, och kör just nu 1280*720 (sitter och skriver med duken som skärm) Nu har man iaf fått en försmak om hur det kommer se ut... nice! ![]() Postad 27 december 2003 - 01:09 Jag är ute efter en spelare som kan leverera bra DVI signaler till en plasma som inte klarar HDCP, eftersom den där V880 inte längre verkar gå att beställa verkar detta vara ända alternativet, om den nu inte kör HDCP... man kan ju hoppas att "HK" spelare i framtiden kommer ha en funktion att man kan stänga av HDCP skiten :-) /Niklas Postad 02 januari 2004 - 10:34 Postad 02 januari 2004 - 11:02 Jag har testat ett flertal olika medier på denna spelare och alla har funkat bra. T.ex. Bulkpaq både +R & -R, Traxdata +R Sony -R, Maxwell +R /Jocke Postad 02 januari 2004 - 23:35 Har yamakawa spelaren och en Z2 allt bra så långt. kopplat in dvd till tv via scart för att där kunna ställa in för att sen köra DVI till projjen........men när jag valt HD DVI UT händer det inte ett smack?? ska kolla på en 10 m DVI kabel imorgon..........den kanske funkar bättre än den som jag nu bara lånat av brorsan som fick med den när han köpte sitt grafik kort med DVI ut?? Nån som har tips ? Postad 03 januari 2004 - 17:53 Nu funkar det som det ska =) macro vision var det som gjorde att jag inte fick ut nån signal. Postad 03 januari 2004 - 23:27 ![]() Postad 03 januari 2004 - 23:33 som på Brainwave så har jag fått tag på en sån. Men den används på egen risk. Nu har jag absolut perfekt bild på min AE100 ![]() ![]() ![]() Jag har fått bort alla småfel som jag hade förut. Redigerat av Unregistered43229, 03 januari 2004 - 23:34. Postad 04 januari 2004 - 17:40 Det låter ju helt klart intressant, vart fick du tag på den o vem har gjort den? Ser allt exakt likadant ut, och enda skillnaden är att man kan ställa upplösning mm? Postad 05 januari 2004 - 22:49 Donryder: Tjena! Har en Z2 och kör htpc 1280x720. Jag tycker bilden e bra. Kör du 720p 50hz? Blir bilden grymt bra? Eller bara lite bättre än progressive? Var köpte du din Yama? Trevlig start på -04!! Postad 07 januari 2004 - 01:12 Menar du att du kör Firmware för Brainwave på Yamakawa, eller? case Postad 07 januari 2004 - 12:03 Finns en länk ett par trådar tillbaka---ett företag i tyskland som säljer dem.....man betalar postförskott på posten....hur smidigt som helst=) välj nachname(hette det nog)=postförskott Kör du 720p 50hz?-->JA mkt bra bild ! Med en kabel av märke Oehelbach DVI-D 10m Lycka till med din yamakawa......det man undrar över finns det oftast svar på här i trådarna ang spelaren. Lycka till Postad 07 januari 2004 - 16:25
Reichelt. De säljer även billiga DVI-kablar till den , typ 100 pix för 5 meter.
De heter
Donryder, hur länge fick du vänta på spelaren, mer än en vecka? Beställde en i måndags, otålig ... /S Postad 07 januari 2004 - 16:30 Läs bakifrån. We have not tested your Epson projector, but we can run 720p@50Hz on the NEC HT-1000 no problem. Best Regards --------------------------------------------------------------------------------------------------- > Sorry but, does this meen that it is possible to turn HDCP off ! > And will it be possible to run DVD-365DivX with 720p@50Hz from DVI port to > my projector ( it is an Epson TW100 ). > This LCD-projector is NOT compatible with HDCP, i.e it will not accept DVI > with HDCP. > >-------------------------------------------------------------------------------------------------- > > > Yes, 720p@50Hz is possible through DVI port ! > > -------------------------------------------------------------------------------------------------- > > > Hello, can you please try to answer my question sent to you 17th December. > > > > BR Peter > > > > ----------------------------------------------------------------------------------------------- > > > > > > Hi, > > Thank you for your answer, but can you explain this a bit deeper. > > I have a LCD-projector that is NOT compatible with HDCP, i.e it will not > > accept DVI with HDCP. > > So my question is will it be possible to run DVD-365DivX with 720p@50Hz > > from DVI port to my projector ( it is an Epson TW100 ). > > > > BR Peter > > > > ----------------------------------------------------------------------------------------------- > > > > Dear Mr. > > > > there is no special function of turning HDCP on or off, but you can watch > > original DVDs with 720p resolution under Progressive Scan if you > > make certain settings in the firmware. > > > > Best Regards > > > > Service Team > >------------------------------------------------------------------------------------------------ > > > > > > > > > Hi, > > > I would like to know how this player handles HDCP protection on DVI > > > interface. > > > Is it always on, or is it possible to turn HDCP off ? > > > > > > > > > BR Peter > > > > > Postad 07 januari 2004 - 20:21 har ej något stöd för Divx m m. Jag fick den av nån på AVS forumet. Postad 09 januari 2004 - 01:02 ![]() Jag undrar... Jag har en samsung 240T som jag kör i 1920*1200. Det funkar helt ok med en vanlig billig 2 meters dvi kabel. Men nu behöver jag fem meter. Tror ni det skulle funka med en "billig" kabel från datorbutiken.com för 229 spänn lr kommer det bli artifacts? Thanx på förhand. Postad 09 januari 2004 - 09:41 Tyvärr var jag inte hemma när posten var hemma, så nu måste jag vänta tills efter 16.00 för att hämta min DVD. STORT SUCK! Återkommer med mina intryck när jag testat lite ikväll. ![]() Postad 09 januari 2004 - 17:22 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |