Känns som om bara storyn håller sig på en högre nivå än Godzilla så kan det här bli en utmärkt film i genren. (Den har inget med Godzilla att göra, men det var en film med tunga effekter som tvärdog under en dålig regissör/story).
Alien vs. Predator
Postad 11 June 2004 - 12:52
Känns som om bara storyn håller sig på en högre nivå än Godzilla så kan det här bli en utmärkt film i genren. (Den har inget med Godzilla att göra, men det var en film med tunga effekter som tvärdog under en dålig regissör/story).
Postad 13 June 2004 - 22:48
AvP sajten har en riktigt snygg flash-site, men den är nog rätt tung om man inte har bra bredband. Det finns en del att kolla på där och en snygg skrivbordsbakgrund (den på en Predator). Enda tråkiga är att de som vanligt på flashiga flashsajter har lite innehåll och mycket flash.
Angående det om att köpa filmen direkt eller vänta och se den först, jag tycker att det är kul att ta lite chansningar ibland och inte förhandskolla alla filmer jag köper. Visst kan man gå på nitlott, men då får man väl försöka sälja den snabbt.
Men AvP lär jag ändå gå och se på bio.
Redigerat av Unregistereda2457a6f, 13 June 2004 - 22:51.
Postad 16 June 2004 - 12:28
Postad 16 June 2004 - 23:09
Jo, det är ju lite viktigare att inte visa mycket i skräckfilmer. Men tyvärr inte ett ovanligt fenomen ändå.Ny trailer (igen) på AVP: trailer
Lite väl mycket spoiler bara, känns som man sett filmen redan.
Ser bra ut ändå.
Postad 21 June 2004 - 15:08
Verkar framgå så av trailern iaf
Postad 21 June 2004 - 15:19
Jag skulle nog säga att det är Predators egna inbyggda self destruct-bomb (eller liknande) som exploderar (du har väl inte missat den första filmen?). Information om bomben framgår även i någon av dem featurettes som länkats till tidigare.100 spänn på att mänskligheten använder någon form av vätebomb för att wajpa ut alla Predators och Aliens.
Postad 21 June 2004 - 15:19
Vem kan vänta?!!?
Postad 21 June 2004 - 16:55
Jepp, det borde det vara, lite galet att ha en alldeles egen inbyggd vätebomb i sig, undra om man skulle gå eller åka bil till jobbetJag skulle nog säga att det är Predators egna inbyggda self destruct-bomb (eller liknande) som exploderar (du har väl inte missat den första filmen?). Information om bomben framgår även i någon av dem featurettes som länkats till tidigare.
Postad 21 June 2004 - 23:05
Tog en bild från samlingsvolymen.
AvP uppslag från serien (1MB jpeg)
Omslag (från nätet)
Postad 22 June 2004 - 01:28
AvP figurer
Det finns också två Aliens, men det är Predator-figurerna som är snygga.
I övrigt: Jag funderade på en grej om denna film. Som det ser ut så är Predatorerna liknande de i tidigare filmer. Men i de två Predator-filmerna gör de en stor grej av att de bara kommer när det är extremt varmt. Här åker de till en begravd pyramid som ligger "2000 feet" (cirka 600m) under Antarktis is. Borde inte Predatorerna vara lite mer påpälsade då? =)
Redigerat av Unregistereda2457a6f, 22 June 2004 - 01:38.
Postad 22 June 2004 - 06:53
Ah, just det.. har faktiskt bara sett predatorfilmerna en gång *skäms på mig*Jag skulle nog säga att det är Predators egna inbyggda self destruct-bomb (eller liknande) som exploderar (du har väl inte missat den första filmen?). Information om bomben framgår även i någon av dem featurettes som länkats till tidigare.100 spänn på att mänskligheten använder någon form av vätebomb för att wajpa ut alla Predators och Aliens.
Men man blev ju grymt sugen på att ragga rätt på nån samlings-DVD och glo igenom dem när man läser denna tråd.
Postad 22 June 2004 - 10:11
Länk till böcker
(Samma ställe har novellen baserad på den nya filmen för den som vill veta storyn (nåja) innan filmen haft premiär).
Postad 08 August 2004 - 09:38
Postad 09 August 2004 - 17:02
Tycker mest att det är robotar på duken nu, nej de borde satsa på ett ny karaktär figur(ful som stryk) som lever loppan.
Postad 09 August 2004 - 17:10
Protestera mot Fox beslut att klippa ner filmen för att passa småttingarna. (Tror inte den varit med tidigare i tråden, annars ber jag om ursäkt.)
Postad 09 August 2004 - 17:20
Helt klart att man skriver på den.http://www.petitiono...3/petition.html
Protestera mot Fox beslut att klippa ner filmen för att passa småttingarna. (Tror inte den varit med tidigare i tråden, annars ber jag om ursäkt.)
Dock så lär de inte direkt bry sig så speciellt mycket då deras vinst garanterat blir större än vad de bryr sig om fansen.
Postad 09 August 2004 - 18:13
Den har premiär nu på fredag i USA, så lite sent.http://www.petitiono...3/petition.html
Man kan ju alltid hoppas på en oklippt version på DVD.
USA, landet där kapitalismen censurerar filmer.
Postad 09 August 2004 - 19:08
Redigerat av Unregistered56b04b1d, 09 August 2004 - 19:09.
Postad 10 August 2004 - 10:37
Postad 10 August 2004 - 13:30
Postad 10 August 2004 - 17:20
Postad 10 August 2004 - 17:42
jag tycker inte alls om trailers, nuförtiden är det ju halva filmen som visas i den "korta" trailern. jag kollar aldrig dom, förutom på bio då man inte precis vill blunda och leka döv i 5min, det är ju trotsallt stor bild och bra ljud, men ändå =)!
trailers är fel. iaf. när dom förstör och dödar hela spänningen genom att visa för mycket. när jag råkat se en trailer med nån häftig scen, så tänker jag oförhindrat på när den ska dyka upp och det förstör oftast koncentrationen och annat. korta ner alla trailers. eller sluta gör dom alls. blir faktiskt lika irriterad på att se nån trailer på tv som reklam mellan film (reklam som kapar en film i hundra delar borde vara kriminellt).blev lite off-topic.
om ni undrar varför jag gnäller, så kan bero på att jag är förkyld och har snutit sönder näsan. =(
Redigerat av Unregistered38ab2ed8, 10 August 2004 - 17:45.
Postad 10 August 2004 - 18:06
jag tycker inte alls om trailers, nuförtiden är det ju halva filmen som visas i den "korta" trailern. jag kollar aldrig dom, förutom på bio då man inte precis vill blunda och leka döv i 5min, det är ju trotsallt stor bild och bra ljud, men ändå =)!
trailers är fel. iaf. när dom förstör och dödar hela spänningen genom att visa för mycket. när jag råkat se en trailer med nån häftig scen, så tänker jag oförhindrat på när den ska dyka upp och det förstör oftast koncentrationen och annat. korta ner alla trailers. eller sluta gör dom alls. blir faktiskt lika irriterad på att se nån trailer på tv som reklam mellan film (reklam som kapar en film i hundra delar borde vara kriminellt).blev lite off-topic.
om ni undrar varför jag gnäller, så kan bero på att jag är förkyld och har snutit sönder näsan. =([/quote]
[QUOTE]
Förkyld eller inte så håller jag faktiskt med dej
Postad 10 August 2004 - 19:04
Redigerat av GroKKen, 10 August 2004 - 19:05.
Postad 10 August 2004 - 19:11
*** spolier nedan ***
Men gud vilken lång svans alien har i Face Off snutten. Den måste var 10 meter eller nåt i den stilen. I övrigt såg det väldigt bra ut
Postad 11 August 2004 - 13:52
Man får verkligen anstränga sig om man ska kunna läsa "spoilern"Angående de nya trailern:
*** spolier nedan ***
Men gud vilken lång svans alien har i Face Off snutten. Den måste var 10 meter eller nåt i den stilen. I övrigt såg det väldigt bra ut
Postad 11 August 2004 - 14:12
blev tvungen att markera texten så att den blev inverterad. då syns den. =)Man får verkligen anstränga sig om man ska kunna läsa "spoilern"Angående de nya trailern:
*** spolier nedan ***
Men gud vilken lång svans alien har i Face Off snutten. Den måste var 10 meter eller nåt i den stilen. I övrigt såg det väldigt bra ut![]()
Postad 11 August 2004 - 15:54
Det som e meningenblev tvungen att markera texten så att den blev inverterad. då syns den. =)
Man får verkligen anstränga sig om man ska kunna läsa "spoilern"Angående de nya trailern:
*** spolier nedan ***
Men gud vilken lång svans alien har i Face Off snutten. Den måste var 10 meter eller nåt i den stilen. I övrigt såg det väldigt bra ut![]()
Postad 12 August 2004 - 19:09
På www.sf.se så finns den med i November-listan,
och när jag för nån månad sen sökte på premiär-datum hittade jag bara en liten Saga-biograf i Oskarshamn som skulle visa den redan i September.
*hatar SF*
Postad 13 August 2004 - 18:39
Postad 13 August 2004 - 18:42
Denna PG-13-kåthet gör mig så trött... Varför inte slänga in en kärlekshistoria mellan två av rovdjuren också för att täcka in ytterligare ett kundsegment?
Där rök det biobesöket för min del iaf. Kommer det en unratedversion på DVD köper jag nog den, annars hyr jag den på sin höjd.
Postad 13 August 2004 - 18:43
Redigerat av Unregistereda2457a6f, 13 August 2004 - 18:44.
Postad 13 August 2004 - 19:28
Postad 13 August 2004 - 21:24
Visst har man sett ett och annat klipp som fungera rent visuellt, men jag sågar grundidén helt och hållet. Jag gillar inte det här Freddy vs. Jason-stuket. Predatorn (erna) ska fajtas med Arnold och "rymdinsekterna" ska kivas med Ripley..punkt slut!
Postad 13 August 2004 - 22:43
Postad 13 August 2004 - 22:52
Jag håller med dig till fullo. Freddy vs. Jason var en riktig kalkonfilm, även om den var underhållande att se med kompisarna. Men den är precis som jag tror att AvP kommer att vara, på sin höjd värd några tior i hyrkostnad på den lokala filmbutiken.Nej, detta låter baske mig inget vidare. Det blir en garanterad hyr-film för min del och inget jag betalar 90Kr för på biografen.
Visst har man sett ett och annat klipp som fungera rent visuellt, men jag sågar grundidén helt och hållet. Jag gillar inte det här Freddy vs. Jason-stuket. Predatorn (erna) ska fajtas med Arnold och "rymdinsekterna" ska kivas med Ripley..punkt slut!
Att döma bloody-disgusting-recensionen så är det bara att ta en titt på bilden och läsa de första meningarna: "11 years of excitement and anticipation thrown down the drain... "
Det här med PG-13 som enkelt avrundas till "från 11 år" i Sverige är bedrövligt. Jag minns Bondfilmen "Die Another Day" när den gick på bio. Egentligen skulle den filmen ha varit från 15 år, men det fixades lite och den blev från 11 istället. Och i Sverige innebär från 11 år: Från 7 år med vuxet sällskap
Precis så var det med de två uppföljarna till "Matrix". Snacka om att filmupplevelsen blir förstörd när det sitter icke-läskunniga sjuåringar raden ovanför och frågar sin mamma "vad hände nu?", "vem är det?", "dog han?" för att sedan kasta begagnat godis på oss andra seriösa filmtittare.
Bifogad fil(er)
Redigerat av Unregistered4797a166, 13 August 2004 - 22:57.
Postad 13 August 2004 - 23:04
Ball strip thodah
Redigerat av Viggen, 13 August 2004 - 23:06.
Postad 13 August 2004 - 23:27
You know, AVP is mildly entertaining in a sort of B-movie kind of way, but die-hard fans of either the Alien or Predator franchises are going to be left seriously wanting. There's not a lick of intelligence or sophistication in this film whatsoever, and the whole thing is barely 100 minutes long. It's a total exercise in style over substance. The entire concept, as you might guess from the title, is just the setup for a series of Matrix-esque fight scenes. Yes, that's right... CGI aliens, Klingon-style Predators and bullet time wire-fu. There's one good line and a couple cool moments, but by and large, AVP is terribly written, poorly directed and acted, and (like Alien³ and Alien: Resurrection before it) features seriously mediocre creature effects. Why is it that in 1979 and 1986 they were able to show us creatures that looked and felt like REAL and dangerous organisms, and in 2004 we get creatures that look like videogame cannon fodder? Very, very, very disappointing.
Hurra vad bra denna film verkar vara.
Postad 14 August 2004 - 07:51
Det håller jag inte alls med om. Serien AvP är enormt bra, så konceptet med crossover kan visst fungera. Problemet är helt enkelt att det inte gjorts någon bra sådan på bio. Om regissör, manus och skådisar suger så är det svårt att bli bra.Visst har man sett ett och annat klipp som fungera rent visuellt, men jag sågar grundidén helt och hållet. Jag gillar inte det här Freddy vs. Jason-stuket. Predatorn (erna) ska fajtas med Arnold och "rymdinsekterna" ska kivas med Ripley..punkt slut!
Dessutom tycker jag Ripley (eller egentligen Sigourney) har varit med för länge. Hon var bra i de första två. Om det blir en 5:a hoppas jag inte att hon är med. Dessutom var hon med och sabbade 3:an, eftersom hon ställde en massa krav på innehållet i filmen om hon skulle vara med.
Postad 14 August 2004 - 09:20
Dessutom var hon med och sabbade 3:an, eftersom hon ställde en massa krav på innehållet i filmen om hon skulle vara med
Det bryr jag mig inte om för fem öre. Det är som sagt karaktären Ripley jag gillar och anser ska piska Alien-stjärt , Weaver har jag inga direkta åsikter kring.
like Alien³ and Alien: Resurrection before it) features seriously mediocre creature effects. Why is it that in 1979 and 1986 they were able to show us creatures that looked and felt like REAL and dangerous organisms, and in 2004 we get creatures that look like videogame cannon fodder? Very, very, very disappointing.
Underligt är rätta ordet. Varför satsa på CGI om man ändå inte lyckas få till grejerna (i vissa fall har det lyckats bra dock). Tacka vet jag Alien där man såg mycket lite av monstret och stämningen runt omkring var det väsentliga.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
130 filmer
3 bilder

Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?