Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - B&W Nautilus *

221 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Bowers & Wilkins Nautilus 800 (Golvhögtalare) 1 (0) Inga priser
Bowers & Wilkins Nautilus 801 (Golvhögtalare) 0 9 (4) Inga priser
Bowers & Wilkins Nautilus 802 (Golvhögtalare) 1 9.545454 (10) Inga priser
Bowers & Wilkins Nautilus 803 (Golvhögtalare) 1 9 (4) Inga priser
Bowers & Wilkins Nautilus 804 (Golvhögtalare) 1 9.5 (9) Inga priser
B&W Nautilus 805 (Surroundhögtalare) 1 9.562498 (15) Inga priser
B&W Nautilus HTM1 (Centerhögtalare) 2 9 (4) Inga priser
B&W Nautilus HTM2 (Centerhögtalare) 1 9.222222 (8) Inga priser
B&W Nautilus SCM1 (Surroundhögtalare) 0 8.6 (4) Inga priser
Bowers & Wilkins Nautilus (Golvhögtalare) 1 (0) Inga priser
6 relaterade trådar

Postad 23 May 2008 - 13:37

Simz
  • Simz
  • Forumräv

• 925 inlägg
  • 0

Du menar väll, "Är det bara 804an som inte kan leverera" eller hur ?!
:)

Japp det menar jag :)
/Simz

Postad 23 May 2008 - 13:57

DVD-ai
  • DVD-ai
  • Über-Guru

• 10338 inlägg
  • 0

Japp det menar jag :)
/Simz

:)

Postad 23 May 2008 - 17:24

Unregistered9b54f378
  • Unregistered9b54f378
  • Forumräv

• 721 inlägg
  • 0
http://www.faktiskt....o...pic&t=23631

Är det den diskussionen kanske? Vet inte om Ljudkvalitet här är samma som subjektivisten på faktiskt.se, men tror det (ber om ursäkt annars).

Han verkar inte gilla 802D så mycket, men det är ju inget och säga om, alla har ju egen smak och högtalare är mkt en smakfråga (så inga ägg på Ljudkvalitet nu om han skrev).

Själv gillar jag 800- serien mkt, tycker de är trevliga och väl värd det högre priset från 700 serien (av vad jag hört). Ett krav nr 1 hos mig är bra diskant, och ej vass-skrikig som alltid, ofrånkomligt, ger lyssningströtthet. Tycker basen på 800 är välartikulerad också, men lite svag på 804. Tror nog 803S är bra grundval i den serien (men 803D den jag skulle välja).

Postad 23 May 2008 - 18:38

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

• 12482 inlägg
  • 0

Är det den diskussionen kanske? Vet inte om Ljudkvalitet här är samma som subjektivisten på faktiskt.se, men tror det (ber om ursäkt annars).

Jodå, visst är det han. Han kallade sig "Nin" här på minhembio innan han blev avstängd (eller valde att lämna, jag vet
inte).

Han verkar inte gilla 802D så mycket, men det är ju inget och säga om, alla har ju egen smak och högtalare är mkt en smakfråga (så inga ägg på Ljudkvalitet nu om han skrev).

Har man bestämt sig så har man. Han letar bara argument för att försvara sitt val (Ino). Konstruktören själv, Ingvar
Öhman har flera gånger uttryckt sig positivt om B&W på faktiskt-forumet. Har för mig att han är extra förtjust i
de äldre 802 Matrix S3.

Själv gillar jag 800- serien mkt, tycker de är trevliga och väl värd det högre priset från 700 serien (av vad jag hört). Ett krav nr 1 hos mig är bra diskant, och ej vass-skrikig som alltid, ofrånkomligt, ger lyssningströtthet. Tycker basen på 800 är välartikulerad också, men lite svag på 804. Tror nog 803S är bra grundval i den serien (men 803D den jag skulle välja).

Att 804s är en aning tunna i botten håller jag med om, precis som 703. Med en bra sub blir det riktigt trevligt, men
de klarar sig inte ensamma på bastung musik. På den punkten är 803s klart trevligare även om de också låter bäst
med lite hjälp längst ner.

Redigerat av Ageve, 23 May 2008 - 18:39.

Postad 24 May 2008 - 04:37

Damocles
  • Damocles
  • Beroende

• 1200 inlägg
  • 0
Har för mig att jag läst nånstans att Öhman vid något tillfälle faktiskt varit i kontakt med B&W för något speciellt.

Ett roligt tillfälle jag var med om på hifiklubben i stockholm var när de hade uppställningen med 802D och massa bra Classé saker. Bland annat var 802orna kopplade till deras feta 400W monoblock med 3000VA i strömförsörjning. Då var jag kvar efter stängning några minuter. Sedan kom ju såklart infected mushroom på... och jag har nog aldrig hört den volymen spelas i en butik tidigare. Kommer inte ihåg exakt nivå, men det kan inte ha varit speciellt mycket kvar på volymen på Classé-förförstärkaren.

Labbade också lite med placering och delning av 703orna idag. Aning bredare placering och framförallt mer toe-in enligt den rekommendation som de flesta Ino högtalare brukar få, och det fungerar bra. Jag har ett tag varit lite missnöjd med ljudbilden i stereo och tyckt att den blivit lite snäv medans ljudbilden för film krävde att de stod lite tätare. Nuvarande placering löste båda typerna till full belåtenhet.

Sedan ändrade jag från large till small på frontarna och bytte bass-out till enbart subwoofer istället för both. Så jag ändrade alltså så all bas under 80Hz, både LFE och övrig går till subwoofern. Och det stärkte både definitionen och nivåerna, så med both verkar de ha skett en viss utsmetning, men även utsläckning av vissa basfrekvenser. Helst av allt skulle jag vilja ha en till subwooffer eller tre så jag hade kunnat dela 703orna och använt dem som rena toppar i ett delat system. Fast det är lite overkill för lägenhet. En ASW750 gör ensam ett rätt bra jobb och då har den ändå en hel del mer att ge att döma av volymkontrollen(står på klockan 3). Men vem vet, en till subwoofer kanske det blir någon gång. Men då blir det annan placering av stereorack för att kunna få plats med den. Risken är nog att det kan bli ett par 802D om jag väl köper nytt, men det blir då i samband med ny lya som har plats för dessa skönheter.

Det enda som saknas just nu är lite mer mjuk material i fronten av rummet, om det går att göra snyggt. Jag är nöjd med ljudbilden som den är men ser fortfarande viss potential för förbättring.

Edit: Hittade tråden på faktiskt där Ingvar nämner en aning om B&W. Och söker man lite på faktiskt.se så verkar det faktiskt säga en hel del goda ord framförallt 801 verkar det vara om vi håller oss till B&W.

Redigerat av Damocles, 24 May 2008 - 05:12.

Postad 24 May 2008 - 06:33

TOOL
  • TOOL
  • Forumräv

• 633 inlägg
  • 0
Eller så kan man ju läsa här: http://www.faktiskt....p;highlight=i56

Mvh Nicke

Postad 24 May 2008 - 09:52

Unregistered1412
  • Unregistered1412
  • Forumräv

• 579 inlägg
  • 0

Har man bestämt sig så har man. Han letar bara argument för att försvara sitt val (Ino). Konstruktören själv, Ingvar
Öhman har flera gånger uttryckt sig positivt om B&W på faktiskt-forumet. Har för mig att han är extra förtjust i
de äldre 802 Matrix S3.

Ursäkta mitt uttryck men vilket skitsnack från din sida. Hur vet du det? VARFÖR skulle jag göra det? Snarare så att du inte verkar godta att inte alla gilla precis samma högtalare som dig. Så antigen så ber du om ursäkt eller så väljer du att presentera fakta hur jag tänkte när jag var och lyssna.

Föresten så var det med en granne som har final sound och han delade dom mesta åsikterna och det var han som först påpeka om dom basproblem dom har med lägsta frekvenserna.

Jag tyckte den var bra och i vissa avseende riktigt bra. Det som jag främst märkte var problemen med de lägsta bastonerna, vilket man kan fixa med ett par subbar, men annars så var det inga större fel. Det mesta lät trevligt på den. Så jag förstår att många gillar den.

Mvh
Ljudkvalite

Postad 24 May 2008 - 09:55

Unregistered1412
  • Unregistered1412
  • Forumräv

• 579 inlägg
  • 0

Edit: Hittade tråden på faktiskt där Ingvar nämner en aning om B&W. Och söker man lite på faktiskt.se så verkar det faktiskt säga en hel del goda ord framförallt 801 verkar det vara om vi håller oss till B&W.

Det är ju så att det är vissa modeller som man brukar tala gott om, inte "802" eller "801" är kanon, eftersom dom har ändrats genom åren. En polare hade ett par 801 för många år sedan, dom lät väldigt trevligt. Ska se med han om han minns vilken modell det var.

Mvh
Ljudkvalite

Postad 24 May 2008 - 12:44

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

• 12482 inlägg
  • 0

Ursäkta mitt uttryck men vilket skitsnack från din sida. Hur vet du det? VARFÖR skulle jag göra det? Snarare så att du inte verkar godta att inte alla gilla precis samma högtalare som dig. Så antigen så ber du om ursäkt eller så väljer du att presentera fakta hur jag tänkte när jag var och lyssna.

Även du får stå för vad du skriver, oavsett om det är här eller på ett annat forum. Det jag vill att du ska förklara är
dels varför du hoppade in och skrev "trevlig läsning" i denna tråden (och varför du gjorde det bara timmar efter att
jag hade ifrågasatt din tolkning av mätresultat i en annan tråd):
https://www.minhembi...howtopic=197875

men även varför du skriver att du håller med "phon" här, när han uppenbarligen sågar högtalaren...:

... medans du skriver annorlunda här.

Det har nog inte heller undgått någon att du kallade minhembio för "junkforum" på faktiskt. Visst är målgruppen
delvis en annan här, men jag anser iaf att det är väldigt generaliserande och rentav hånfullt att skriva så.

Det är därför jag drog de slutsatser som jag gjorde. Om det är fel så ber jag om ursäkt men kräver som sagt en
förklaring då.

Redigerat av Ageve, 24 May 2008 - 13:35.

Postad 24 May 2008 - 14:56

Unregistered1412
  • Unregistered1412
  • Forumräv

• 579 inlägg
  • 0

Även du får stå för vad du skriver, oavsett om det är här eller på ett annat forum. Det jag vill att du ska förklara är
dels varför du hoppade in och skrev "trevlig läsning" i denna tråden (och varför du gjorde det bara timmar efter att
jag hade ifrågasatt din tolkning av mätresultat i en annan tråd):
https://www.minhembi...howtopic=197875

Jag skrev trevlig läsning som uppskattning att han dela med sig av sin lyssningsrunda. Jag reflektera inte ens att han klaga över någon speciell högtalare (läste inte sååå noga) utan det var mest ett vänligt tack.

men även varför du skriver att du håller med "phon" här, när han uppenbarligen sågar högtalaren...:

... medans du skriver annorlunda här.

Nja, alltså om en högtalare är, låt säga 7.5 på en 10 skala, så är den ju mkt bättre än dom som är 4-5. Men den är ju sämre än den som är 9.5. Menar inte att dessa är exakta siffror hur jag upplevde skillnaden utan mer tanken bakom hur något kan upplevas som bra men ändå inte "perfekt". Sen vill jag lyssna mer på 802D innan jag gör ett slutgilltigt omdömme, helst i fler rum.

Det är därför jag drog de slutsatser som jag gjorde. Om det är fel så ber jag om ursäkt men kräver som sagt en
förklaring då.

Den tackar jag och tycker vi ska gå vidare. Har gillat dina inlägg innan så tycker det vore synd om vi skulle bråka om småsaker som är i grund och botten subjektiva. Du är såklart välkommen att lyssna framöver när jag fått ordning på rummet mer.

Mvh
Ljudkvalite

Postad 24 May 2008 - 16:20

joakim99
  • joakim99
  • Mästare

• 3433 inlägg
  • 0

Trevlig lite högtalare där. Kör du en sub till den med eller?

Mvh
Ljudkvalite

För tillfället använder jag endast sub när jag kör hemmabio. Till musik så kör jag endast med mina N802. Jag behöver ett bättre rum innan jag kan börja dra full nytta av att komplettera med ett par subbar till dom.

Postad 24 May 2008 - 21:03

Unregistered1412
  • Unregistered1412
  • Forumräv

• 579 inlägg
  • 0
Förstår. Jag får hit Öhman om ca 2 veckor och efter det så kommer jag börja fixa med rummet. Måste verkligen rek TJOCK heltäckningsmatta, det ger ett klart trevligare ljud (eller rättare sagt mindre ljud = mindre golvreflexer). :(

Mvh
Ljudkvalite

Redigerat av Unregistered1412, 24 May 2008 - 21:04.

Postad 25 May 2008 - 01:55

Damocles
  • Damocles
  • Beroende

• 1200 inlägg
  • 0
Som sagt, det ultimata är att helt bygga rummet från grunden med endast återgivning i sikte och med konsultation. Men det är aningen svårt i ett normalt vardagsrum, så jag personligen är helt klart villig att ta olika typer av kompromisser. Hade jag haft ett eget rum endast för bio hade det varit något helt annat. Men faktum är att det går att komma till väldigt skapliga nivåer utan att göra alldeles för grov overkan på allt vad vardagsrum heter.

Jag är bara glad att jag har möjligheten att jämföra mellan de två ovanstående sätten :(

Postad 18 October 2008 - 15:06

hellbit
  • hellbit
  • Wannabe

• 23 inlägg
  • 0
Funderar på att införskaffa ett par nautilus 801. Synpunkter på dessa?

Postad 18 October 2008 - 15:23

Vobbe
  • Vobbe
  • Forumräv

• 556 inlägg
  • 0

Effekt och mer effekt :(
Annars grymma högtalare med ett underbart ljud! Tummen upp för dessa!

Postad 18 October 2008 - 16:57

Unregisteredffae06bb
  • Unregisteredffae06bb
  • Forumräv

• 564 inlägg
  • 0
Någon som vet/hört rykten om när nya modeller kan tänkas dyka upp? Tex. ersättare för 802D? Designen känns idag väldigt förlegad.

Postad 18 October 2008 - 18:18

Tompasten
  • Tompasten
  • Användare

• 169 inlägg
  • 0

Den första högtalaren i Nautilus serien jag hörde för massa år sedan.
Den har satt sig på minnet som en sann reference!
Fantatiskt ljud, dock så skall den vara lite svår i vanliga vardagsrum då den behöver rätt mkt volym( i form av rum) för inte blir för mkt i basen, (sägs det).

Postad 20 October 2008 - 00:08

Damocles
  • Damocles
  • Beroende

• 1200 inlägg
  • 0

Någon som vet/hört rykten om när nya modeller kan tänkas dyka upp? Tex. ersättare för 802D? Designen känns idag väldigt förlegad.

Känns förlegad? Det där får du gärna utveckla lite. Fast jag antar att du menar rent subjektivt.

Eg. så har det ju inte hänt så där fruktansvärt mycket på högtalarfronten på många år anant än enstaka små förbättringar hela tiden. Det är fortfarande samma principer som de förfinat över de senaste 30 åren. Kolla på den första 801'an som kom 1979 till exempel... :) Men talar vi moderiktig design så är min subjektiva uppfattning att 802an fortfarande står sig i nuvarande tappning, om än kanske lite nya toner vore på sin plats. Men svart är och förblir en klassiker.

Postad 20 October 2008 - 15:41

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

• 12482 inlägg
  • 0

På vilket sätt är designen förlegad?

Högtalare handlar om fysik, och fysiken påverkas inte av designtrender.

Postad 20 October 2008 - 19:25

Unregisteredffae06bb
  • Unregisteredffae06bb
  • Forumräv

• 564 inlägg
  • 0
Rent tekniskt är väl designen förmodligen inte föråldrad, men estetiskt känns det väldigt 70-80 tal. Det är framför allt den blänkande runda toppen som känns extremt fel. Får för mig att alla med 802D och bättre även har projektorn nedan för att matcha designen.

801D:
Postad bild

Och den smäckra 802D:
Postad bild

Dagens modeller är med andra ord inte intressanta och tänkte därför höra om någon hade info om när nya modeller kan tänkas dyka upp.

Postad 20 October 2008 - 22:23

Squeezemaster
  • Squeezemaster
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

• 19825 inlägg
  • 0
Design baserat på funktion, kan det bli bättre :)

Men du kan ju alltid maila och fråga efter lite andra finishar :(

Postad 21 October 2008 - 00:18

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

• 12482 inlägg
  • 0

Dagens modeller är med andra ord inte intressanta och tänkte därför höra om någon hade info om när nya modeller kan tänkas dyka upp.

Antar att du missförstod.

De ser ut som de gör för att låta bra, dvs formerna handlar inte om snyggt eller fult, utan aerodynamik. Det lär
knappast dyka upp en ny modell där designen har förändrats radikalt. Däremot kanske de kommer i pianolack?
CM-serien finns ju i det numera.

800-serien kanske inte tilltalar alla, men den som lägger så pass mycket pengar på ett par högtalare gör det
förhoppningsvis mer för ljudets än för utseendets skull.

Postad 21 October 2008 - 09:44

Unregisteredffae06bb
  • Unregisteredffae06bb
  • Forumräv

• 564 inlägg
  • 0
Många tillverkare säger att deras design är den optimala för ljudåtergivningen och ändå ser alla olika ut. Men det är klart, B&W tror ju på denna designen och därför ska jag väl inte förvänta mig att de kommer att ske några större förändringar.. Får kika på annat..

Postad 21 October 2008 - 13:32

Vobbe
  • Vobbe
  • Forumräv

• 556 inlägg
  • 0
Enligt mig är 800-serien den snyggaste högtalare som finns.
Så otroligt snyggt designad och tidlös (brasklapp för highgloss på marlonhuvudet).
För att citera Peter Gabriel från Bowers And Wilkins 800-Series DVD.
"In your eyes"
http://www.youtube.c...h?v=lqv7ShEKEpI

Redigerat av Vobbe, 21 October 2008 - 13:33.

Postad 07 November 2008 - 13:56

hellbit
  • hellbit
  • Wannabe

• 23 inlägg
  • 0
Om någon missat det så blev det i allafall ett par 801nautilus ;)
KOlla länken www.minhembio.com/hellbit

Postad 07 November 2008 - 19:45

Unregisteredfb5958ec
  • Unregisteredfb5958ec
  • Forumräv

• 637 inlägg
  • 0

Om någon missat det så blev det i allafall ett par 801nautilus :)
KOlla länken www.minhembio.com/hellbit

Nej, det är det ingen som missat, ditt as ;)

Bor du i sthlm? Vore grymt kul att få lyssna på 801orna..

Postad 08 November 2008 - 23:44

Unregisteredede112b8
  • Unregisteredede112b8
  • Amatör

• 89 inlägg
  • 0
Hej,
Jag är bara nyfiken på en sak. Jag funderar själv på valet mellan 802(80kg) eller 803(45kg). Men det som avskräcker mig är vikten. Vad gör ni om ni ämnar att flytta dessa högtalare runt omkring. 80 kg utan att skada golvet eller ryggen? Eller kanske anlita en flyttfirma när ni ska ändra deras läge från ena hörn till annat?

Jag vill inte ens inkludera 801 i detta, 118 kg. Eller rent av 800:an, 125kg.

Ingen av mina vänner kan lyfta mer än 40 kg under förutsättning att objektet har ett bra lyftgrepp.

Hur gör ni?

Postad 09 November 2008 - 00:36

hellbit
  • hellbit
  • Wannabe

• 23 inlägg
  • 0
Jag förstår din oro för vikten hehe det är lite bökigt men när de väl är på plats så står de där hehe. 801 kommer på hjul så det är lätt att rulla runt dem,när man sen hittar rätt plats så finns det instruktioner om hur man skruvar av dem och ersätter med spikes mao väldigt lätt att flytta runt. Dock var det lite bökigare att få in dem i lägenheten även om jag bara bor en liten trappa upp.

Postad 09 November 2008 - 00:58

ryst
  • ryst
  • Forumräv

• 908 inlägg
  • 0
Packade upp och flyttade runt mina 802or själv. Inga problem, bara köra lite på gymmet så man orkar :)

Postad 09 November 2008 - 12:27

joakim99
  • joakim99
  • Mästare

• 3433 inlägg
  • 0
Det sitter hjul på min 802-or också (inte 802D utan äldre N802). Underlättar helt klart när man fintrimmar uppställningen. Jag har dock inte brytt mig om att byta ut hjulen mot spikes utan är nöjd som det är.

Postad 09 November 2008 - 17:21

Damocles
  • Damocles
  • Beroende

• 1200 inlägg
  • 0

De ser ut som de gör för att låta bra, dvs formerna handlar inte om snyggt eller fult, utan aerodynamik. Det lär
knappast dyka upp en ny modell där designen har förändrats radikalt. Däremot kanske de kommer i pianolack?
CM-serien finns ju i det numera.

Med tanke på att det börjat poppa upp bilder här och var med 800-serien i pianolack så lär svaret vara JA. :)

Bifogad fil(er)

• Bifogad fil  bw800s.jpg   54.43K   0 Antal nerladdningar

Postad 09 November 2008 - 18:27

Noobman
  • Noobman
  • Forumräv

• 635 inlägg
  • 0
Postad bild

Postad bild

800 serien gör sig bra i pianolack :) .

Mvh.
Mats

Postad 09 November 2008 - 18:31

jonasprivate
  • jonasprivate
  • Über-Guru

• 11286 inlägg
  • 0
******** va snyggt :D :)

Postad 10 November 2008 - 21:53

hellbit
  • hellbit
  • Wannabe

• 23 inlägg
  • 0
Ja den där 801:an i svart pianolack var riktigt snygg. Men det måste väl nästan vara en ommålad? Dt ser ju ut som nautilus 801 och mig veteligen fanns inte de i svart pianolack?

Postad 10 November 2008 - 21:55

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

• 12482 inlägg
  • 0
Ah! Ge mig 2st :)

Postad 10 November 2008 - 22:14

theoak
  • theoak
  • Forumräv

• 514 inlägg
  • 0
Sjukt snygga högtalare! Hellbit du är ett sant ärke as som äger ett par! :)
Är sugen på ett par 802 men då lär man få vänta tills sin 50års dag=(

Postad 11 November 2008 - 01:36

Damocles
  • Damocles
  • Beroende

• 1200 inlägg
  • 0

Ja den där 801:an i svart pianolack var riktigt snygg. Men det måste väl nästan vara en ommålad? Dt ser ju ut som nautilus 801 och mig veteligen fanns inte de i svart pianolack?

Båda de bilderna är inte direkt nya. Såg dem även i en tråd som postades i början av året. Var någon visning på en mässa, men ja, det är en N801, alltså den äldre modellen. Det ser man på stöden i framkant som ger plats för basporten. 801D har pelare som sitter en bit in medans N801 bara fortsätter med hörnlinjerna.

Bilden i min post har jag inte sett på så många ställen, men den postades nyligen i B&W-tråden på AVSforum.

Postad 11 November 2008 - 12:13

hellbit
  • hellbit
  • Wannabe

• 23 inlägg
  • 0
"ärke as" haha

Postad 11 November 2008 - 17:05

Noobman
  • Noobman
  • Forumräv

• 635 inlägg
  • 0

Båda de bilderna är inte direkt nya. Såg dem även i en tråd som postades i början av året. Var någon visning på en mässa, men ja, det är en N801, alltså den äldre modellen. Det ser man på stöden i framkant som ger plats för basporten. 801D har pelare som sitter en bit in medans N801 bara fortsätter med hörnlinjerna.

Bilden i min post har jag inte sett på så många ställen, men den postades nyligen i B&W-tråden på AVSforum.

Tror bilderna är från runt 05', Pianolacken var enbart till för utställningsexemplaren(om jag minns rätt).

Mvh.
Mats

Postad 11 November 2008 - 23:21

jonasprivate
  • jonasprivate
  • Über-Guru

• 11286 inlägg
  • 0
Finns ett par B&W 802D till salu på Hifimagasinet. ;)

Postad 12 November 2008 - 07:48

Unregisteredfb5958ec
  • Unregisteredfb5958ec
  • Forumräv

• 637 inlägg
  • 0

Finns ett par B&W 802D till salu på Hifimagasinet. ;)

finanskrisen..

Postad 12 November 2008 - 13:06

hellbit
  • hellbit
  • Wannabe

• 23 inlägg
  • 0
Hm man kanske skulle köpa dem och ha dem som bakhögtalare :)

Postad 12 November 2008 - 13:18

jonasprivate
  • jonasprivate
  • Über-Guru

• 11286 inlägg
  • 0
haha du e galen om du gör det. ;)
Bättre du ger dom till mig då. :)

Postad 12 November 2008 - 14:12

snowspace
  • snowspace
  • Forumräv

• 636 inlägg
  • 0
JAG VILL HA 802D'orna!!!! NU!!! Fast å andra sidan så har jag bara lyckats pressa upp WAF-spärren till 803D än så länge så jag tror inte dom kommer in i huset :) Får väl vänta tills jag har råd med 803D och se om jag kan tjata igenom 802D då istället ;)

Postad 12 November 2008 - 16:49

necrio
  • necrio
  • Forumräv

• 646 inlägg
  • 0
heh, hade jag haft pengarna hade jag nog köpt dom, fast det har man ju såklart inte :)

Postad 12 November 2008 - 20:13

hellbit
  • hellbit
  • Wannabe

• 23 inlägg
  • 0
Hehe det hade varit våldtäkt på 802 diamond att låta dem agera surround. Helt klart en trevlig högtalare,men han får nog sänka sitt norska pris lite eftersom vår svenska krona har betett sig som värsta bananrepublik valutan den senaste tiden.

Postad 12 November 2008 - 21:32

joakim99
  • joakim99
  • Mästare

• 3433 inlägg
  • 0
Fast just norska kronorna har inte direkt blivit dyrare sista halvåret utan ligger rätt så konstant (pendlat mellan 1.15-1.22 sista halvåret, ligger nu på 1.18 ungefär).

Jag skulle kunna tänka mig en 802 som center. Lite problem att hitta de styckvis dock. Ingen som är sugen på att köpa ett par och dela?

Postad 12 November 2008 - 21:44

Noobman
  • Noobman
  • Forumräv

• 635 inlägg
  • 0

Fast just norska kronorna har inte direkt blivit dyrare sista halvåret utan ligger rätt så konstant (pendlat mellan 1.15-1.22 sista halvåret, ligger nu på 1.18 ungefär).

Jag skulle kunna tänka mig en 802 som center. Lite problem att hitta de styckvis dock. Ingen som är sugen på att köpa ett par och dela?

Mvh.
Mats

Postad 16 November 2008 - 21:32

joakim99
  • joakim99
  • Mästare

• 3433 inlägg
  • 0

Mvh.
Mats

Vet inte riktigt varför du citerar mig. Att B&W har centerhögtalare vet jag om (jag har ägt 2-3 olika hitills). Det jag är intresserad av är att ha 802or som LCR.

Postad 20 November 2008 - 16:27

hellbit
  • hellbit
  • Wannabe

• 23 inlägg
  • 0
Han syftade nog på att htm1d är den centern som närmast skulle motsvara en 802:a. Den e ju tom större än 802 hehe.
Den är ju bestyckad med 3st 8"are.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.