McDonalds äckliga hamburgare
72 svar till detta ämne
Postad 26 October 2004 - 14:18
Packetloss
-
Packetloss
-
Veteran
-
-
1886 inlägg
Har aldrig mått dåligt efter ätit på donka. Däremot har man mått dåligt efter en kebabtallrik eller dyl. Sedan måste jag säga att donkas burgare känns mindre fet än många andra bugare man kan köpa, som Sibylla t ex.
Håller med om det junkan säger. Visst, jag ogillar också deras inflytande i skolor mm i USA, men om jag skulle bojkotta allt jag ogillar så skulle jag få bo ute i skogen och äta bär om dagarna bara.
Sedan så måste jag säga att Super size me är en rätt vinklad film. Såklart att man går upp massa i vikt om man; *slutar träna, något som man gjort regelbundet innan. *äta mer än vad man orkar med, som han gjorde i filmen.
Som det har tagits upp så har en liknade test gjorts av en tjej som fortsatte sitt vanliga liv med träning mm och åt sig mätt, inget mer, och hon gick inte upp massa kilon. Kritisk tänkande folk...
Du får ju inte bättre blodvärden genom att träna och fortsätta äta skiten, det handlar åter igen inte om fetma utan hur dina organ påverkas. När du inte har fett i blodet så har du rätt värden och du kan träna på till din död, blodet ditt ser lika förbannat dåligt ut och det påverkar hela kroppen. Visst, du går inte upp i vikt genom att du tränar med det är inte vad det handlar om. Super Size Me är inte särskilt vinklad, den är ganska realistisk eftersom den utgår från hur en vanlig person lever i USA som äter på McDonalds. Som en person sa så ser levern mer skadad ut genom intagande av McDonalds än om man hade intagit stora mängder alkohol under längre tid. Sen för att tillägga så blir man ju också sjuk i magen ganska lätt på McDonalds, kebab har jag ALDRIG blivit sjuk av och den maten är ju verkligen topplistad som bakteriernas hemma plan.
Postad 26 October 2004 - 15:03
v-g
-
v-g
-
Amatör
-
-
71 inlägg
Du får ju inte bättre blodvärden genom att träna och fortsätta äta skiten, det handlar åter igen inte om fetma utan hur dina organ påverkas.
När du inte har fett i blodet så har du rätt värden och du kan träna på till din död, blodet ditt ser lika förbannat dåligt ut och det påverkar hela kroppen.
Visst, du går inte upp i vikt genom att du tränar med det är inte vad det handlar om.
Super Size Me är inte särskilt vinklad, den är ganska realistisk eftersom den utgår från hur en vanlig person lever i USA som äter på McDonalds.
Som en person sa så ser levern mer skadad ut genom intagande av McDonalds än om man hade intagit stora mängder alkohol under längre tid.
Sen för att tillägga så blir man ju också sjuk i magen ganska lätt på McDonalds, kebab har jag ALDRIG blivit sjuk av och den maten är ju verkligen topplistad som bakteriernas hemma plan.
Så du menar att McDonalds kött/bröd/sallad/dressing är mera skadligt än tex sibyllas dito? Eller menar du att de medvetet försöker skada sina kunder? Fett som fett säger jag. Att säga att McD är bättre eller sämre än några andra är att fara med osanning. Visst de är störst men det beror väl snarast på bra koncept/dödande marknadsföring. Menar du återigen att just McD är ansvariga i supersize me? Hade det blivit annat resultat om han ätit på KFC eller Burger King? Kebab är minst lika snuskigt som köttet i McD burgare. Ät fundera inte på vad säger jag när jag äter kebab. Blir inte dålig av varken McD eller kebab. Däremot blir jag kass i magen av chips vad säger det om OLW/Estrella? Livsmedelsbranschen är full av snusk det är bara att inse. En som jobbade på Marabou sa att där var det inte så nice minsann. En kompis jobbar på polarbröd, samma visa där. Alla solar har sina fläckar oavsett storlek. M en att svartmåla just EN hamburgerkedja för att folk är dumma i huvudet och inte kan kontrollera sina begär är _FEL_.
Postad 26 October 2004 - 15:12
Tomas_D700
-
Tomas_D700
-
Rådgivare
-
-
5023 inlägg
Tomas, handlar du alltid som du lär? Att man ger fler chanser är väl bara bra? Jag ätycker själv bättre om att testa själv några gånger när det gäller "småsaker" än att döma efter ett fåtal försök.
Visst ska man ge de flesta och det mesta åtminstone två chanser innan man avfärdar det. Detta handlar dock om vuxna människor som ofta och frivilligt utsätter sig för något som de dels avskyr, dels (som de själva hävdar) alltid alt. för det mesta alt. ofta gör dem sjuka. Denna typ av beteenden förekommer nästan enbart när det handlar om beroenden i olika former. Jag skulle kunna förstå någon som tycker att McDonalds mat är så obeskrivligt god att han/hon efter en egen avvägning ändå bestämmer att en tids sjukdom är ett pris värt att betala för denna upplevelse. Enligt skribenterna i tråden handlar det dock om personer som inte bara avskyr "maten" på McDonalds utan även allt vad detta företag representerar. Försök att hitta en logiskt godtagbar förklaring till detta beteende någon (förutom ett beroende då). Handlar jag alltid som jag lär? Tydligen eftersom jag aldrig frivilligt utsatt mig för något som jag avskyr och som jag av egen erfarenhet vet gör mig sjuk.
Postad 26 October 2004 - 15:36
pacman
-
pacman
-
Über-Guru
-
-
22892 inlägg
Själv har jag aldrig sett Donkans krubb som mat, mera som kött-godis.
Äter inte speciellt ofta där men de gånger jag gör det så är det ett rent nöje. Grymt fin bakis-bukfylla.
Kan bara hålla med Tomas_D700, om det nu är så hemskt varför klaga?
Skrattar bara åt de puckon som tycker de ska få skadestånd för de ätit sig feta på McD. De borde få böter istället eftersom de uppenbarligen så korkade att de inte hajjat att det är oklokt att proppa i sig denna "mat" i mängder.
Själv är jag rejält beroende av snus, inte för en sekund tänker jag gnälla på Swedish Match om det skulle bli så att jag får lida för detta. Vore att idiotförklara mig själv och det avstår jag nog ifrån.
Postad 26 October 2004 - 15:45
Tomas_D700
-
Tomas_D700
-
Rådgivare
-
-
5023 inlägg
Kan bara hålla med Tomas_D700, om det nu är så hemskt varför klaga?
Visst får man klaga på hemska saker tycker jag Däremot förstår jag inte de som går dit igen, och igen, och igen, och igen, och igen, och igen, och...
Postad 26 October 2004 - 18:33
Mikael G
-
Mikael G
-
Användare
-
-
128 inlägg
Blir väldigt dålig i magen av McD jag med. Efter bara ett par timmar går man och släpper väder och nån timme efter det är det bara att bege sig till en toalett. Så nånting med deras mat är det ju helt klart som inte riktigt kommer överens med min mage.
Käkar väl iof inte så ofta hos dom, kan bli 1-2 ggr per månad kanske, finns möjigheten så väljer jag Max eller BK i första hand om det är sån man vi ska käka men McD finns ju på fler ställen tyvärr.
Men visst fan är det märkligt att så många blir dåliga i magen av McD? Jag är inte allergisk mot nåt vad jag vet.
Postad 26 October 2004 - 20:32
Gott emellanåt
Redigerat av Viggen, 26 October 2004 - 20:33.
Postad 27 October 2004 - 19:48
Unregistered1013
-
Unregistered1013
-
Mästare
-
-
3254 inlägg
Tog vägen om MD och drog i mig en El Maco tidigare i kväll. No problemas so far. Men jag tycker den var smaklös och har för mig att den var godare förra gången den fanns på menyn. Själva köttet är trådigt, träigt och nästan smaklöst tycker jag.
Postad 27 October 2004 - 21:28
Unregisteredc5c121df
-
Unregisteredc5c121df
-
Beroende
-
-
1317 inlägg
Skulle man kasta deras hamburgare på deras ställe så slår jag vad om att dom kommer att säger: KASTA INTE SKIT PÅ OSS!^^
Postad 03 November 2004 - 11:03
Du får ju inte bättre blodvärden genom att träna och fortsätta äta skiten, det handlar åter igen inte om fetma utan hur dina organ påverkas.
När du inte har fett i blodet så har du rätt värden och du kan träna på till din död, blodet ditt ser lika förbannat dåligt ut och det påverkar hela kroppen.
Visst, du går inte upp i vikt genom att du tränar med det är inte vad det handlar om.
Super Size Me är inte särskilt vinklad, den är ganska realistisk eftersom den utgår från hur en vanlig person lever i USA som äter på McDonalds.
Som en person sa så ser levern mer skadad ut genom intagande av McDonalds än om man hade intagit stora mängder alkohol under längre tid.
Sen för att tillägga så blir man ju också sjuk i magen ganska lätt på McDonalds, kebab har jag ALDRIG blivit sjuk av och den maten är ju verkligen topplistad som bakteriernas hemma plan.
Som sagt, folk kan äta hur mycket skit som helst, och ha bra blodvärden, jag vet, känner folk själv som har det. Super size me ÄR vinklad. Har du sett filmen ens? Att ens köra som han gör där, att äta bra mycket mer än vad man orkar med, är oseriöst IMO. Sedan, jag kan lova att kebab ger sämre mage än donka göra, eftersom det är mycket mer "skit" och bakterier i kebab än i donkas burgare. En polare låg riktigt risigt till efter en kebabtallrik och gick ner 30 kilo efter det!!! Kritiskt tänkande....
Postad 03 November 2004 - 12:08
kribban
-
kribban
-
Mästare
-
-
3037 inlägg
Jag känner att jag får slänga in ett inlägg med mina erfarenheter från MCD.
Jag jobbade tidigare som servicetekniker och detta innebar att det blev en hel MC drive besök, upp till 2 st per dag. Mina problem jag fick var kass mage och mådde allmänt dålig men eftersom det går snabbt och är relativt gott så fortsatte man käka där.
I dag jobbar jag som tjänsteman och tro mig jag har aldrig mått så bra som jag gör nu (i magen). Har varit och ätit på MCD 1 gång på 3 mån och den gången så blev jag dålig direkt.
Jag tycker MCD är gott men jag undviker att äta där nu då min mage inte fixar det.
Tror nog det är rätt så individuellt om man klarar av deras feta mat, framför allt pommes´n.
/Kribban
Postad 06 November 2004 - 16:29
avancerar
-
avancerar
-
Beroende
-
-
1054 inlägg
JAG har också blivit dålig på mac ett par gånger-magsjuka-kräkningar.
men dat smakar oftast bra tycker jag......
Redigerat av avancerar, 06 November 2004 - 16:31.
Postad 07 November 2004 - 03:14
Grubbe666
-
Grubbe666
-
Lärjunge
-
-
294 inlägg
Hahahaha, jag tror att jag dör. Snäll säg att ni driver?
Ni kommunister kommer aldrig att ändra på er. På er låter det precis som att det är Mcd:s fel att folk blir feta och att dom tjänar dåligt. Det är ingen som tvingar någon till att äta där och än mindre arbeta där. Det är ett argument som ingen kan överbevisa och därmed har jag gått segrande ur debatten kapitalism/kommunism.
Nu var det verkligen inte det denna tråd handlade om utan det var hurvida man blev sjuk utav McD:s burgare och själv blir jag det absolut inte. Naturligtvis kräver det inte heller rymd-fysik för att förstå att det inte förekommer någon generell kräksjukebakterie som finns i alla McD:s burgare.
Med era svar räknar de flesta rätt snabbt ut att ni bara är ute efter att smutskasta McD och kapitalism som ideologi. Ni kan inte på allvar tuta i mig att det skulle få förekomma något sådant som dåliga råvaror på ALLA dessa Mcd:s, hur snabbt skulle inte hela kedjan rasa då?
Jag hoppas verkligen att ni tar er i kragen och slutar upp med att ljuga bara för att få uttrycka era korkade ideér om livet och hur andra skall leva sitt liv. Detta är för fan ett forum för hemmabio och HiFi så ni kan sluta upp med allt snicksnack.
Postad 07 November 2004 - 03:53
Unregisteredf6f2a813
-
Unregisteredf6f2a813
-
Lärjunge
-
-
252 inlägg
Håller till punk och pricka med föregående talare.
Det är ju ett fritt land vi lever i !
Postad 08 November 2004 - 00:25
tommypeters
-
tommypeters
-
Veteran
-
-
2279 inlägg
Är det nån mer som blir dålig i magen av just McDonalds burgare? Vad är det för skit dom har i sina burgare egentligen, extremt mycket fett? Alla andra som Max, Burger King blir jag inte dålig i magen av.....
Varför äter du ofta äckliga hamburgare som du dessutom blir dålig i magen av???
Postad 08 November 2004 - 02:52
Unregistered8864d6b7
-
Unregistered8864d6b7
-
Lärjunge
-
-
323 inlägg
Ni kommunister kommer aldrig att ändra på er.
Vad nu burgare och dåliga magar har med kommunism att göra vet jag inte...
Postad 08 November 2004 - 15:01
Unregistereddcdbc111
-
Unregistereddcdbc111
-
Forumräv
-
-
611 inlägg
Grubbe666Huvudet på spiken!  (En del spikar i alla fall...) Men att alla som inte gillar McDonald's skulle vara kommunister är väl att generalisera lite väl mycket? Jag tycker också det känns som det är "inne" att klaga på McDonald's bara "för att". Om man inte gillar deras mat och/eller deras image, låt helt enkelt bli att äta där. Svårare än så är det inte. Jag har en del företag som jag inte stödjer för att jag antingen inte gillar deras produkter eller deras image/framtoning/värderingar. Men jag skapar inte trådar om det på olika forum och försöker smutskasta och få med mig andra i min "övertygelse".
Postad 08 November 2004 - 17:16
Unregisterede7866599
-
Unregisterede7866599
-
Lärjunge
-
-
310 inlägg
Är det nån mer som blir dålig i magen av just McDonalds burgare?
Vad är det för skit dom har i sina burgare egentligen, extremt mycket fett?
Alla andra som Max, Burger King blir jag inte dålig i magen av.....
Min mage har inga problem med McDonalds. däremot känns det som rena 5-kilostyngden i magen efter att ha gått till BurgarKungen....
Postad 09 November 2004 - 02:48
Unregistered4b9c084b
-
Unregistered4b9c084b
-
Lärjunge
-
-
341 inlägg
McD - som bomull i munnen och ett bowlingklot i magen!
visst kan det hända att man blir lite sur i buken av det men inte sjuk...
Tycker det är synd att de tagit bort sin dubbla cheese... den var det bästa de hittat på.
Postad 09 November 2004 - 03:08
Unregistered8864d6b7
-
Unregistered8864d6b7
-
Lärjunge
-
-
323 inlägg
Tycker det är synd att de tagit bort sin dubbla cheese... den var det bästa de hittat på.
Vadå tagit bort? Åt en sådan sist idag...
Postad 09 November 2004 - 04:26
Unregistered4b9c084b
-
Unregistered4b9c084b
-
Lärjunge
-
-
341 inlägg
VA!!
fusk!!
till mig sa de att de tagit bort den o ersatt den med mcbengt... skit...
Postad 11 November 2004 - 03:17
Fujitsu
-
Fujitsu
-
Amatör
-
-
50 inlägg
Senast jag åt på McDonalds var nån gång runt 1995-96
Det är nyttigt att bo där det inte finns en enda McDonalds inom 30 km radie
Postad 11 November 2004 - 03:26
Tomas_D700
-
Tomas_D700
-
Rådgivare
-
-
5023 inlägg
Det är nyttigt att bo där det inte finns en enda McDonalds inom 30 km radie
Du får väl hoppas att inte någon från McDonalds läser ditt inlägg då
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Övrigt
-
→
Off Topic
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Titan Noir Max
Rian
2026-09-06 21:47:55
-
-
LFE reference och Center ch
johan b-lund
2026-09-02 18:43:15
-
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|