Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Varför inte Cerwin Vegas Classic?

76 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Omröstning: Därför skaffar jag inte mig ett par Cerwin Vegas Clsc-215 & Co. (76 medlem(mar) har röstat)

Därför skaffar jag inte mig ett par Cerwin Vegas Clsc-215 & Co.

1. För att de är för stora, frugan/sambo får spel på mig!! (6 röster [7.89%])

Procent av omröstning: 7.89%

2. För att de ser så fula ut att jag skulle må illa av att se dom varje dag. (26 röster [34.21%])

Procent av omröstning: 34.21%

3. För att min granne är större och starkare än mig... (4 röster [5.26%])

Procent av omröstning: 5.26%

4. För att min Mozart skiva låter lite som Ultimatule på Cerwin.. (19 röster [25.00%])

Procent av omröstning: 25.00%

5. För jag har inte råd, men annars!! (10 röster [13.16%])

Procent av omröstning: 13.16%

6. För jag bor hemma och det är mammas brödkavel som bestämmer. (5 röster [6.58%])

Procent av omröstning: 6.58%

7. För nu har jag redan köppt ett annat märke, jag ångrar mig.. (3 röster [3.95%])

Procent av omröstning: 3.95%

8. För att jag inbillar mig att det är mer tryck i mina blaha-högtalare. (3 röster [3.95%])

Procent av omröstning: 3.95%

Rösta Gäster kan inte rösta

Postad 02 November 2004 - 00:04

Rian
  • Rian
  • Användare

• 235 inlägg
  • 0
Hehe, att döma av hur långa trådar om CV brukar bli så lämnar de inte många oberörda iaf :D
De e väl bara att inse, "either You love em or You hate em".
Själv är jag faktiskt ganska nöjd med mina numera antika AT100+AT80+AT40 både till film och rock...

Men för det så tycker jag inte att jag absolut måste omvända de som tycker annorlunda... :D

Postad 02 November 2004 - 16:21

Unregistered1b42c15d
  • Unregistered1b42c15d
  • Forumräv

• 951 inlägg
  • 0

hmm vad jag förstår så tycker trådskaparen enbart om bas/basmuller i bio! men i filmer där de itne förekommer så mycket bas ex en kommedi! hur roligt är det att se halvtaskiga dialoger som man inte hör vad de säger för att de blir för mycket bas i rösterna?

När jag ser komedier så skrattar jag så högt att varkens jag och min sambo hör vad dom säger ändå... kanske därför hon bara vill se stumfilmer som Mr Bean... Som tur e finns det text... ;)

Skämt å´sido, jag tror inte att Cerwin spelar så bröligt att jag skulle få svårt att uppfatta vad folk säger i filmen.. Då får man nog spela med maxad bas och med så hög volym att det gör så ont i öronen att man har svårt att konsentrera sig på filmen.. Vad jag uppfattade när jag var och testade Cerwin var att det var betydligt mer tryck i dem än andra men det lät inte bröligt. Självklart var det inget kristalklart ljud men det var inte så att jag hade problem att höra texten i låten. Det vore bara löjligt att påstå något sådant. En så dålig högtalare skulle aldrig kommit ut på marknaden... ;)

edit: Haha, shit tur jag läste igenom mitt inlägg en extra gång för en mening blev fel. Skulle vara "kanske därför hon bara vill se stumfilmer som Mr Bean..." men råkade först bli "kanske därför han bara vill se stumfilmer som Mr Bean...".
Usch, kunde blivit pinsamt...

menar inte riktigt Bröligt men de blir ju oftast ingen ren bas i dialoger eller hur?!
sen om du har rätt rivning till ett par högtalare så behöver du inte vrida upp basen på förstärkaren lr stegen utan de blir bra med bas ändå!
finns högtalare som låter skit som ändå finns på marknaden för dem som vill ha något men inte är beredd o satsa allt för mycket <_<

Har aldrig upplevt att något blivit grötigt när jag kollat på film på min anläggning. Dock så händer det att basen ibland tar överhanden när den egentligen enbart skall ligga lite lågt i bakgrunden och brumma fast det händer inte speciellt ofta.

Postad 02 November 2004 - 17:58

Unregisteredc5c121df
  • Unregisteredc5c121df
  • Beroende

• 1317 inlägg
  • 0
JAg tycker inte att audio pro spelar sämmre änn cv.Iaf inte avantek sereien.Men denna typ av diskutioner funkar inte.Allt är så personligt.Visst.vill man ha bas i överflöd så borde man välja cv men om man vill kunna spela någon skiva riktigt bra så borde man kolla på annat.helst stativare i denna prisklass.Själv så skulle jag vilja ha en klipsch hemmabio.Tror att dom passar utmärkt till det.
Det som är dummast med hifi är om man väljer stativare så får man nästan lite för lite bas för att musiken ska bli "levande"Och med golvare så blir basen kanske lite väl tung och man tappar den sköna och lätta tillslagen i basen.En golvare med ett 5" bas skulle göra susen för mig iaf.

Postad 03 November 2004 - 00:12

Unregisteredc5e63219
  • Unregisteredc5e63219
  • Amatör

• 55 inlägg
  • 0

hmm vad jag förstår så tycker trådskaparen enbart om bas/basmuller i bio! men i filmer där de itne förekommer så mycket bas ex en kommedi! hur roligt är det att se halvtaskiga dialoger som man inte hör vad de säger för att de blir för mycket bas i rösterna?

När jag ser komedier så skrattar jag så högt att varkens jag och min sambo hör vad dom säger ändå... kanske därför hon bara vill se stumfilmer som Mr Bean... Som tur e finns det text... :lol:

Skämt å´sido, jag tror inte att Cerwin spelar så bröligt att jag skulle få svårt att uppfatta vad folk säger i filmen.. Då får man nog spela med maxad bas och med så hög volym att det gör så ont i öronen att man har svårt att konsentrera sig på filmen.. Vad jag uppfattade när jag var och testade Cerwin var att det var betydligt mer tryck i dem än andra men det lät inte bröligt. Självklart var det inget kristalklart ljud men det var inte så att jag hade problem att höra texten i låten. Det vore bara löjligt att påstå något sådant. En så dålig högtalare skulle aldrig kommit ut på marknaden... ;)

edit: Haha, shit tur jag läste igenom mitt inlägg en extra gång för en mening blev fel. Skulle vara "kanske därför hon bara vill se stumfilmer som Mr Bean..." men råkade först bli "kanske därför han bara vill se stumfilmer som Mr Bean...".
Usch, kunde blivit pinsamt...

menar inte riktigt Bröligt men de blir ju oftast ingen ren bas i dialoger eller hur?!
sen om du har rätt rivning till ett par högtalare så behöver du inte vrida upp basen på förstärkaren lr stegen utan de blir bra med bas ändå!
finns högtalare som låter skit som ändå finns på marknaden för dem som vill ha något men inte är beredd o satsa allt för mycket <_<

Har aldrig upplevt att något blivit grötigt när jag kollat på film på min anläggning. Dock så händer det att basen ibland tar överhanden när den egentligen enbart skall ligga lite lågt i bakgrunden och brumma fast det händer inte speciellt ofta.

jag brukar köra min 2kanals sterio till film har bara 12er men har uplevft att basen tar över när den inte ska men det som sagt sällan men det e på skuttiga vhs filmer aldrig på dvd vad jag mins ;)

Postad 03 November 2004 - 10:35

gujjas
  • gujjas
  • Beroende

• 1465 inlägg
  • 0
de beror ju helt på va man tycker är för mycket bas själv! de ska vara bas o basen ska vara fin op fast,de ska liksom itne märkas att den finns där men helt plötslkigt ska de vara som nån sätter en yxa i ryggen på dig.
jag håller helt med Tobbe_breddan på de planet att för mycket bas är inget för mig när man kollar film heldre ett par med en lite mindre bas, ex B&W med 1-2 st 7" lr rent av massa satteliter och sen en lite bättre subb typ Rel Q200 som jag var o lyssnade på i måndags <_< väldigt fin subb de där.

Postad 03 November 2004 - 10:52

Unregisteredeb2b50da
  • Unregisteredeb2b50da
  • Forumräv

• 668 inlägg
  • 0
Hallå på er allihopa!

Verkar som meningarna går isär härinne.

Jag tänker inte själv uttala mig om CW är bra eller dåliga i ljud tryck och finstämt ljud, men jag kan säga det är ruskigt fula högtalare.

När det kommer till diskusioner gällande bastrycka så anser jag personligen att det är en riktig sub som gäller.
Finns nog inga högtalare som kan slå en riktig sub på fingrarna. För ska man ha ett riktigt fint basljud som inte mullrar så är det kontroll som gäller. Och för min del så är det en Velodyne. 1.2 Kw kont effekt håller garanterat membranet stilla när det ska vara stilla...

För övrigt så får väl se som vill köpa CW göra det, alla njuter vi av musik och film med olika öron... <_<

Postad 03 November 2004 - 13:24

gujjas
  • gujjas
  • Beroende

• 1465 inlägg
  • 0

Hallå på er allihopa!

Jag tänker inte själv uttala mig om CW är bra eller dåliga i ljud tryck och finstämt ljud, men jag kan säga det är ruskigt fula högtalare.

När det kommer till diskusioner gällande bastrycka så anser jag personligen att det är en riktig sub som gäller.
Finns nog inga högtalare som kan slå en riktig sub på fingrarna. För ska man ha ett riktigt fint basljud som inte mullrar så är det kontroll som gäller. Och för min del så är det en Velodyne. 1.2 Kw kont effekt håller garanterat membranet stilla när det ska vara stilla...

För övrigt så får väl se som vill köpa CW göra det, alla njuter vi av musik och film med olika öron... :)

men hallo 4 st 15" element med bra effekt går väll inte ens jämnföra med din subb.
visst din subb spelar antagligen väldigt fin opch ren bas samt kraftig men clsc-215 med bra kraft spelar säkert skiten ur din subb när de gäller tryck!!! men de kanske inte spelar basen så rent men sen kostar säkert din subb en aning mer än 9 k?!

Postad 03 November 2004 - 13:38

Unregisteredeb2b50da
  • Unregisteredeb2b50da
  • Forumräv

• 668 inlägg
  • 0

Hallå på er allihopa!

För övrigt så får väl se som vill köpa CW göra det, alla njuter vi av musik och film med olika öron... :)

men hallo 4 st 15" element med bra effekt går väll inte ens jämnföra med din subb.
visst din subb spelar antagligen väldigt fin opch ren bas samt kraftig men clsc-215 med bra kraft spelar säkert skiten ur din subb när de gäller tryck!!! men de kanske inte spelar basen så rent men sen kostar säkert din subb en aning mer än 9 k?!

Jag är skeptisk till att de skulle spela skiten ur en DD-18...
Speciellt när vi snackar om 3 Kw toppeffekt...

Dessutom är det både ett enormt tryck och ett rent ljud i Velodynen...tror inte att CV klarar det...men det är vad jag tror.

Om man ser ur ren membran synpunkt så motsvarar 2 st 15" cirka 1.2 18"
Vilket skulle innebära i CVs fall cirka 2.4 18" Visserligen större membran yta...men du kommer aldrig upp i det trycket i en vanlig högtalare som en sub kan uteveckla...Motbevisa mig gärna! För jag är inte svår!

Mvh
Ricke

Postad 03 November 2004 - 15:02

gujjas
  • gujjas
  • Beroende

• 1465 inlägg
  • 0
hmm velodyne dd-18 är en subb som kostar 36-37000 kr o de går ju inte ens jämnföra!
så ist gör vi så här vi tar 4 par clsc-215 med 4 basar i varje par vilket blir 16 st 15" are och med rätt drivning på detta så blir de nog redigt bra lr varför inte ta ett par visdom audio?! jag tror nog de låter bra.
njae detta är 2 helt skillda grejer.
du komemr aldrig upp i samma summa för ett par clsc-215 med steg och förstärkare som vad en subb gör.
och sen ska du ha cd/dvd förstärkare och högtalare till subben så du får nog punga ut 100 000 lr nått o de är ju inte vad trådskaparen önskat för hur roligt är de att sätta en sånn fin subb till ett hemmabio system man köpt på netonnet?!

men åter till ett par clsc-215 med 4 st 15" baser så tror jag de spelar med ett bättre tryck än vad den subben gör,sätt samma förstärkar effekt till högtalaren så får du se :)
subben spelar säkerligen väldigt rent då tillverkarna inte ha behövt satsa på 4 halvbra baser utan en väldigt bra bas som kostar en hel del mer än vad ett Cv element gör.
njae de hela går inte riktigt att jämnföra på de sättet men fråga dexa vad han tror han äger ett par clsc-215 :)

Postad 03 November 2004 - 15:31

Insikt
  • Insikt
  • Wannabe

• 32 inlägg
  • 0
Hejsan Velodyne och Lodden!
Ni glömmer ju det allra viktigaste.
Fördelen med en sub, är att du kan spela den djupaste basen, "hur högt du vill",
utan att du behöver maxa resten av anläggningen.

Att t.ex. jämföra 2 par med dubbla 15"-tummare och en sub med 18":

Har du ett steg på 2 x 400 W(vilket är ett stort steg) till 15-tummarna och spelar MAX, så innebär det
att ungefär hälften går till bas och hälften till diskant och mellanregister.
Det innebär att 2 st 15-tummare får dela på 200 W, alltså 100 W styck.
Dessa 100 W gäller alltså när förstärkaren spelar på MAX, men andra ord
så blir det olidligt högt från resten av elementen.

Jämför man med Velodyns sub (vet ej specen, men han skriver 1,2 kW) så kan
men spela med 1200 W UTAN att spela speciellt högt på resten av högtalarna. Även en sub med mindre effekt ger ALL sin effekt till bara basen.

Så självklart blir det en skillnad, vanliga frontar kan aldrig konkurrera med en sub,
när det gäller bas-tryck på lägre nivåer, om man bortser från Bi-amping.

MVH

Postad 03 November 2004 - 15:32

Unregisteredeb2b50da
  • Unregisteredeb2b50da
  • Forumräv

• 668 inlägg
  • 0
Det har du nog rätt i. Så länge man själv är nöjd så är det viktigast. Man ska inte lyssna på vad andra säger...

Postad 03 November 2004 - 15:40

gujjas
  • gujjas
  • Beroende

• 1465 inlägg
  • 0
insikt är du säker på att de delas så?!
så så här då du vrider upp basen på förstärkaren då går mer effekt till enbart basen lr?
sen så kan man ju göra som så att du tar 1 par clsc-215 som kostar 9 k då har du 27 000 över som du kan spendera på steg för att komma upp i samma summa pengar som en vella subb.
jag tror nog de går att trycka på väldans bra emd de högtalarna dock så kostar de och de blir nog itne världens renaste bas.
men så är ju trådskaparen ute efter nått hiskeligt bio system vilket jag aldrig skaffat mig för jag hade velat ha rent ljud i dialoger,visst dexa sa att de inte blir grötigt men jag hade heldre satsat mina pengar på högtalare som äör byggda för att spela rent o fint och sen en subb vid sidan av.

Postad 03 November 2004 - 15:44

Insikt
  • Insikt
  • Wannabe

• 32 inlägg
  • 0
Hejsan Lodden!
Jag har inte skruvat i de högtalarna, precis att jag ens lyssnat.
Men i vanliga fall, så är fördelningen ungefär sådan.

Att den kostar massa mer pengar är klart en sak, men även en sub för
5000 kr kommer att ge mer bas vid lägre volymer.
Skillnaden är just att du slipper spela högt på alla frekvenser.

Men det hela är som äpplen och päron, är det bara en jämnt tryck man
vill åt, så är det bättre med stora frontar.

Vill man därimot har basdjup och tryck även fast den totala volymen
inte är så hög, så väljer man en sub.

Det går alltså inte att jämföra riktigt.

MVH

Postad 03 November 2004 - 16:25

gujjas
  • gujjas
  • Beroende

• 1465 inlägg
  • 0
njae håller inte riktigt med att en subb för 5 k ger mer låg bas http://www.hifiklubb...77|4794|pdetail de går ner till 24 hz
så med bra drivning för de återstående 27 000 så får du nog ett bra ljud på de djupa delarna också :) men som du säger så får man bra mycket jämnare bas av ett par frontar.

så då slår vi slag i saken att de inte går att jämnföra fullt ut?! :)

Postad 03 November 2004 - 16:49

Insikt
  • Insikt
  • Wannabe

• 32 inlägg
  • 0
Du förväxlar saker och ting.
Visst, maxar du ett par sådana frontar så kanske de ger lika mycket djupbas,
men då måste du tänka på att du får extremt hög mellanbas, mellanregister
och diskant samtidigt, antaligen så högt att det är direkt skadligt.

Jag jämför heller inte med en extremt dyr bas, utan för lägre kostnad.
Med en bas med 200 W slutsteg så går allt till låg-bas, medans om du
ska komma upp i 200 W lågbas i ett par frontar, så får du med dig minst 200 W
som går till resten av frekvenserna, vilket blir tok-högt på de frekvenserna :)

Over and out...

MVH

Edit: Men som sagt, stora frontar och Subwoofer är bra på olika saker.

Redigerat av Insikt, 03 November 2004 - 16:51.

Postad 03 November 2004 - 17:39

gujjas
  • gujjas
  • Beroende

• 1465 inlägg
  • 0
njae inte riktigt.
i filmsener med mycket bas är de inte alltid ljud från mellan/diskant som är så högt och då kan basen gå ner djupt utan att de blir väldigt ansträngande för öronen.

vänd på de då en subb spelar verkligen inte lika bra på högre frekvenser lr hur?! och de är ju de ett par golvare i denna stil är till för.
vill du sedan ha mer djup bas i de lägre frekvenserna är de bara att panga på med 1 lr 2 subbar :)

Postad 03 November 2004 - 17:42

Unregistered1b42c15d
  • Unregistered1b42c15d
  • Forumräv

• 951 inlägg
  • 0

njae inte riktigt.
i filmsener med mycket bas är de inte alltid ljud från mellan/diskant som är så högt och då kan basen gå ner djupt utan att de blir väldigt ansträngande för öronen.

vänd på de då en subb spelar verkligen inte lika bra på högre frekvenser lr hur?! och de är ju de ett par golvare i denna stil är till för.
vill du sedan ha mer djup bas i de lägre frekvenserna är de bara att panga på med 1 lr 2 subbar :)

Exakt, har en CV LW10-X 10" & Sony WM40 12" som tar hand om djupbasen. Att mullra på är subbar bra på men inte tryck, som för övrigt är det som gör större delen av upplevelsen.

Postad 03 November 2004 - 18:59

gujjas
  • gujjas
  • Beroende

• 1465 inlägg
  • 0

njae inte riktigt.

Exakt, har en CV LW10-X 10" & Sony WM40 12" som tar hand om djupbasen. Att mullra på är subbar bra på men inte tryck, som för övrigt är det som gör större delen av upplevelsen.

Cv mannen har talat :) ,håller med
visst en subb för nästan 40 000 spelar nog bas väldigt rent men alla är nog inte beredda på att lägga så mycket på enbart en subb.
såg en tråd om hur mycket man är beredd att lägga på vardera sak i hemmabion och skulle man köpa subb för 40 k så kostar nog förstärkaren i de systemet uppemot 150 000 visst de finns ju en o annan som håller sig med sämre förstärkare och högtalare för 10-15 k tillsammans sen köper en sånn subb men vill man ha bas upplevelse ska man välja ett par ur classic serien.

Postad 04 November 2004 - 11:50

Badguy
  • Badguy
  • Forumräv

• 647 inlägg
  • 0

njae inte riktigt.

Hej, Dexa!

Bara en fråga varför har du 2 subbar och varför skiljer de sig i märke?
Hur har du placerat dem?

Redigerat av Badguy, 04 November 2004 - 12:00.

Postad 04 November 2004 - 11:53

Unregistered1b42c15d
  • Unregistered1b42c15d
  • Forumräv

• 951 inlägg
  • 0

njae inte riktigt.

Hej, Dexa!

Hur har du placerat dem?

Sony subben var min första sub någonsin så den har hängt med tills nu, LW10-X subben köpte jag på hifiklubben för 1500;- vilket är ett mycket förmånligt pris.

Dom står placerade i fronten på vardera sida om stereobänken, de gör inte så stor skillnad men visst märker man av dom då och då :)

Postad 04 November 2004 - 11:53

[tS]Larsson
  • [tS]Larsson
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
Det är roligt att läsa trådar om CV. Många har åsikter, många som ej ens lyssnat på dem.

Själv har jag ett par CV A-103 inhandlade -83. Skall väl erkänna att de kanske gjort sitt nu, men de har varit trogna vänner under lång tid. Min erfarenhet av folk som gärna diskuterar väl-ljud är att de knappt har hör ett instrument live. Mycket händer med ljudet från att det spelas upp i studio tills det hamnar på någon form av medium. Så frågan är, vad är naturtroget. Naturligtvis måste detaljer och dynamik finnas, men hur ljudet är färgat är enligt mig omöjligt att avgöra såvida man inte är med under inspelning.

Vare sig man lyssnar på musik eller film så är det en upplevelse och njutning man är ute efter. Då väljer man de högtalare som man bäst gillar (om man har råd). Att säga att en högtalare låter skit är var man/kvinnas rättighet men att påpeka för någon att de har fel för att de gillar en viss typ av högtalare går inte då ljudupplevelse är i högsta grad en subjektiv känsla.

Men jag tycker det är intressant att läsa vad folk tycker för de kan ge ideer om vad man skall lyssna på inför nyköpet.

Postad 04 November 2004 - 12:00

Badguy
  • Badguy
  • Forumräv

• 647 inlägg
  • 0

njae inte riktigt.

Hej, Dexa!

Hur har du placerat dem?

Sony subben var min första sub någonsin så den har hängt med tills nu, LW10-X subben köpte jag på hifiklubben för 1500;- vilket är ett mycket förmånligt pris.

Dom står placerade i fronten på vardera sida om stereobänken, de gör inte så stor skillnad men visst märker man av dom då och då :)

Vilken subb skulle du köpt i dag om du hade 3000-8000 kr? Motivera gärna varför du valt prisklass, storlek mm. (Anläggningen är CV-215 & Co)

Postad 04 November 2004 - 12:18

gujjas
  • gujjas
  • Beroende

• 1465 inlägg
  • 0
badguy har du lyssnat på cerwins nya subbar? enligt mig spelar de inte lika skönt som de gammla lite tam bas faktiskt ett större steg i varje hade nog blivit bra så fråga om du kan få 12 an med de steget som sitter i classic 15 subben . :D
är du lite händig och vill bygga själv?vill ha en väldigt bra bas för 5 k som nog slår de mesta i den prisklassen när de gäller tryck och att den är rapp.
den spelar väldigt fint också även om de finns element som kanske hade spelat basen ännu finare men då hade man itne fått de där trycket.
Jag har en sånn subb :) hehe tycker den låter finfint och har inga planer på att byta ut den.
Cerwin bas och zachry steg.

Postad 04 November 2004 - 13:01

Unregistered1b42c15d
  • Unregistered1b42c15d
  • Forumräv

• 951 inlägg
  • 0

njae inte riktigt.

vill du sedan ha mer djup bas i de lägre frekvenserna är de bara att panga på med 1 lr 2 subbar :D

Hej, Dexa!

Hur har du placerat dem?

Vilken subb skulle du köpt i dag om du hade 3000-8000 kr? Motivera gärna varför du valt prisklass, storlek mm. (Anläggningen är CV-215 & Co)

Det skulle väl vara något som mullrar på bra då, tror inte det kommer spela så stor roll vilken sub du väljer. Kolla på Yamaha YST-800 tror jag den hette, den har en lite speciell bas som inte låter likt andra subbar och den märks mer i ett surrond med stora CV basar.

Postad 04 November 2004 - 13:22

Badguy
  • Badguy
  • Forumräv

• 647 inlägg
  • 0
Anledningen att jag är fast besluten att införskaffa ett par CV-215 är att jag lyssnade på alla Dali, B&W samt CV som Hifi-klubben hade med samma förstärk/slutsteg och samma skiva. I prisklassen 5000-15000 kr så var det inga högtalare som kom ens halvvägs till den biokänslan som CV-215 skapade. Det var en otrolig skillnad. Jag minns den dag jag gick på biografen Royal i Malmö då de hade nyss infört THX. Dom körde den där Roboten som lagade THX loggan. Det första året drog dom på rätt bra just under detta moment och jag minns den totala bioupplevelsen man fick då. När jag var på Hifi-klubben så var det endast CV-215 som fick mig att rysa av välbehag.

Postad 04 November 2004 - 13:44

gujjas
  • gujjas
  • Beroende

• 1465 inlägg
  • 0

Anledningen att jag är fast besluten att införskaffa ett par CV-215 är att jag lyssnade på alla Dali, B&W samt CV som Hifi-klubben hade med samma förstärk/slutsteg och samma skiva. I prisklassen 5000-15000 kr så var det inga högtalare som kom ens halvvägs till den biokänslan som CV-215 skapade. Det var en otrolig skillnad. Jag minns den dag jag gick på biografen Royal i Malmö då de hade nyss infört THX. Dom körde den där Roboten som lagade THX loggan. Det första året drog dom på rätt bra just under detta moment och jag minns den totala bioupplevelsen man fick då. När jag var på Hifi-klubben så var det endast CV-215 som fick mig att rysa av välbehag.

låter bra då,tycker man de låter bra själv så ska man itne lyssna på vad andra tycker då är de bara att handla.
om jag skulle köpt ett par högtalare som jag tycker lät bra hade jag ju inte lyssnat på polaren om han sagt att de kanske finns de som låter bättre för dessa är ingen höjdare,o sen när man kommer till ett par andra som han tycker låter bra tycker jag inte de är värda den summan pengar.
men hoppas inte du ångrar att du itne får finliret sne bara dock är classic högtalaren en av CV bästa o de som spelar renast tycker jag, de tidigare seriena var något i klass med V-serien fast ändå så mycket bättre så man inte kan jämnföra.

KÖP!!!

Postad 04 November 2004 - 15:22

Unregistered02d75cbb
  • Unregistered02d75cbb
  • Lärjunge

• 262 inlägg
  • 0
Dom CV jag har hört (minnns inte modell men det senaste var 15" med diskanthorn iaf) kan leverera mycket bas, men låter dessvärre inget vidare. bröliga dunkadunka högtalare är inte min smak när det gäller att ha hemma. använder själv högtalare både till 2kanals och hembio och proriterar en "lugn" dynamisk och detaljerad ljudbild. Men eftersom frågan var inriktad på bastryck så javisst. CV kan verkligen.
Använde förövrigt bland annat CV på klubben, men vi har bytt till JBL (med 4 st 18") som i min mening är trevligare ur PA perspektiv.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.