![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser |
![]() |
17 år sedan |
![]() |
19 år sedan |
![]() |
19 år sedan |
![]() |
19 år sedan |
![]() |
19 år sedan |
![]() |
19 år sedan |
Postad 20 december 2004 - 16:50
lägg gärna in liet bilder på den, alltid trevligt ju..Jupp, den har kommit
![]()
Är på väg till posten nu...
Postad 20 december 2004 - 18:24
Nåja, efter att ha packat upp tvn så är man ju alltid lite ivrig med att komma igång. Men designen gillade jag faktiskt, tycker den var snyggare än på bild.
Började med scart från comhem boxen. Bilden fick en grön hinna över sig tyckte jag. Men efter lite micklande med inställningarna så fick jag till bilden rätt bra..
Den är klart bättre än min 32" philips 100Hz iaf...
Så till det som är det viktigaste, nämligen dvi signalen. På med dvdn ställde in på 720p och bilden kom fram... för att sen försvinna..

Så det var bara att prova med scart i stället då. I med kabeln och vips så kom det upp en bild som var vida mycket bättre än vad jag sett hitintills... vilka färger alltså. Det gör väl till kanske att man har en denon 3910. Men ja, det vart en wow upplevelse iaf... vågar bara drömma om hur den ser ut med dvi kabel... huahh..
kan väl nämna ett ord om fjärren också.. är en vit sak som är rätt ok. verkar inte finnas nån belysning på knapparna. Och det suger lite.. men den är helt klart godkänd.
nä, ni får väl skriva om det är nåt ni undrar över så ska jag försöka besvara så gott
jag kan....
Bifogad fil(er)
Redigerat av Unregisteredda3dff6f, 20 december 2004 - 18:26.
Postad 21 december 2004 - 20:42
Gillar fjärrkontrollen skarpt f.ö. Enkel knapptryckning för växling mellan olika widescreen-lägen (något som ibland är gravt eftersatt .. )
Otrolig kontrast - även på RF. Har inte rört några inställningar - det svarta är lite grått men oj vad vitt vitt är ...
Nåja. Som sagt - återkommer med bättre info.
Postad 22 december 2004 - 10:29
Spänningen ligger inte i VAD det är. Spänningen är snarare HUR den är.
/Smygarn
Postad 22 december 2004 - 11:07
God Jul
Postad 22 december 2004 - 13:40
Blev det någon bild på fjärren?
mvh,
d
Postad 22 december 2004 - 17:11
Först blev jag ruggigt besviken eftersom det i manualen står att den är optimerad för 1024x768 och bilden blev förvanskad i 1280x720 och 1280x768 läget. Sedan hittade jag 1:1 knappen som krymper bilden ett par centimeter i kanterna. Då får man en riktigt skarp bild i 1280x768 upplösning, som dessvärre inte utnyttjar hela TVns bredd.
Försökte också köra 1366x768 utan lyckat resultat, men antar att det är dess faktiska upplösning eftersom det står så i specifikationen.
För övrigt är kontrasten grymt bra! Ljusstyrkan är enastående (Man får tända upp så man inte blir bländad! ;-)
Hastigheten är också bra och jag har inte märkt av något LCD-släp ännu. Den känns faktiskt som en CRT-skärm i uppdateringshastighet!
Överlag så är jag mycket positivt överaskad. ( Övriga ingångar förutom DVI är för mig ointressanta. )
Jag är tacksam om någon som kör den i 1366x768 kan dela med sig av hur det ska gå till. (Med t.ex. powerstrip kan man ju ställa in en hel del parametrar för denna upplösning, men skärmen ställer ändå in sig på 1280x768 läget och det blir inte helt bra.)
Postad 22 december 2004 - 20:52
Xbox via RGB: Finfin bild. Nu är jag dock van att köra Xboxen i 1280*720 mot projektorn och eftersom DiBossen inte har komponent in så väntar jag på en komponent->VGA-konverter från Lik-Sang som jag hoppas ska kunna få ut någon vettig högupplöst signal. Det är dock en vild chansning ..
Dator via VGA (den bärbara har inte DVI och jag orkar inte bära in någon av de andra datorerna till sovrummet där TVn står): Underbar bild. Klockren. Wow. Jag insåg nog inte förrän då att vi egentligen pratar om en 32" stor "datorskärm" .. Körde enbart 1024*768 dock eftersom jag inte installerat drivrutiner för andra upplösningar.
Negativa saker:
Jag upplever svärtan som "mindre bra". Givetvis är svärta ett problem på just LCD, men ändå. Kontrasten och ljusstyrkan är dock skyhög så genom att vrida upp dem mer än jag egentligen hade velat så blir skillnaden mellan svart och vitt väldigt bra ändå.
Pixelfel. Jag har 5-6 pixlar som lyser konstant blått, grönt eller rött. Jag har även en pixel där minst två subpixlar lyser konstant, jag upplever den iaf som helt vit. Dock är detta precis inom ramen för DiBoss pixelgaranti - och ärligt talat - på 2m tittavstånd så kan jag inte se ens den vita pixeln (än mindre de andra) så det stör mig inte ett dugg.
Om någon tolkar DiBoss pixelgaranti annorlunda än jag så säg gärna till. De verkar växla mellan att prata om subpixels och pixels lite otydligt:
DiBoss pixelgaranti
Postad 25 december 2004 - 02:15
Jag och min fru ville köpa en ny TV och den såg ju läcker ut i butiken och på frågan om man kunde kolla på helt vanlig (analog) tv via antennkabel fick vi till svar att det skulle inte vara nåt problem och bilden skulle vara minst lika bra som på en vanlig TV.
Video och DVD kopplar vi med scart.
I butiken körs "hitta Nemo" och det ser ju skitläckert ut.
Väl hemma märker vi att bilden är urkass, den släpar och kontrasten/färgerna och ljuset är förjävligt. Huvudvärk efter 5 minuter. Testade då DVD'n, körde "konungens återkomst", och vilka inställningar vi än gjorde så var minas tirith så groteskt übervitt att man knappt såg några detaljer och vibrerande årsringar i färgfälten spred sig som akvarell över skärmen.
Ljudet skall vi inte tala om, bättre ljud i minitv'n i sommarstugan.
Helt hopplöst, och butiken vägrar ta tillbaks skräpet för nåt annat än byte.
Är det så att man måste ha en digitalbox för att skärmen skall fungera öht?
Vi litade ju givetvis på försäljaren när han sa att analogt in skulle fungera bra, fruktansvärt dumt jag vet.
Är det månne fel på skärmen? Är det nån som vill köpa den som vet hur den skall hanteras? Ni får den för 13000, vi har använt den i en knapp timme.
Vi ville ju bara ha en ny fungerande TV.

Postad 25 december 2004 - 09:27
Har beställt 30", men har inte fått den än. Det här låter ju inte bra, kan den verkligen vara så kass? det är inte så du kör med compositsignal via scarten.
Hoppas verkligen du får rätt på den.
Redigerat av Unregisterede5b6b57a, 25 december 2004 - 10:37.
Postad 25 december 2004 - 11:22
Varför inte använda dig av distansavtalslagen? 14 dagars returrätt. Brukar fungera trots att man har testat apparaten, om kartong osv är helt dvs.
mvh Andreas
Postad 25 december 2004 - 12:38
Posted den Dec 22 2004, 22:22
Hur är ljudet då?
Ljudet är väl inte det bästa. Det duger, men inte så mycket mer. Fast å andra sidan så kvittar det i mitt fall, eftersom jag kommer att köra via hembio anläggningen....
Kan väl i övrigt säga efter att ha testat den några dagar nu att jag blir mer och mer nöjd... Visst, vissa kanaler som ej sänder digitalt ser det ju inte så bra ut. men det gjorde det inte på min andra tv heller. Men i övrigt är jag riktigt nöjd. Svart är väl lite grådaskig. Men shit, vilka färger allså..

Ångrar mig inte en sekund att jag köpte den. Nu har jag inte sett 30" men jag kan tänka mig att den dubbla kontrasten på 32" gör sitt till....
Postad 25 december 2004 - 18:24
Nu kan självklart 30"-modellen ha en helt annan panel än 32"-modellen, men jag kör _antenningång_ på 32-tummaren och är väldigt nöjd med bildkvaliteten .. (inkluderar ingen eftersläpning alls, väldigt bra kontrast och färger)Väl hemma märker vi att bilden är urkass, den släpar och kontrasten/färgerna och ljuset är förjävligt. Huvudvärk efter 5 minuter. Testade då DVD'n, körde "konungens återkomst", och vilka inställningar vi än gjorde så var minas tirith så groteskt übervitt att man knappt såg några detaljer och vibrerande årsringar i färgfälten spred sig som akvarell över skärmen.
Av din beskrivning låter det som det är _fel_ på din TV - och då har återförsäljaren rätt till att försöka laga den (troligen genom hänvisning till DiBoss serviceställe) 3 gånger och sedan kan du kräva ny produkt. Jag skulle rekommendera dig att vända dig till DiBoss direkt - som nykomlingar har de inte råd med dåligt rykte.
Postad 25 december 2004 - 19:54
Funderar på en Samsung LW-30A23W. Vilken 32" var det du köpte? Är du nöjd?Det blev ingen D-Boss för mig tyckte den såg ut som en dataskärm modell billig utan det blev en Samsung 32" LCD
Någon annan som köpt LW-30A23W eller LW-32A23W?
Specifikationer:
Visible Diagonal - 30"
Aspect Ratio - WIDE
Resolution - 1280 x 768
Luminance (cd/m2) - 500
Contrast Ratio - 600:1
Viewing Angle (H/V) - 170/170 degrees
Sound:
Power Output (RMS) - 10W x 5
Dolby - Dolby Digital
Features:
PIP - 2 Tuner
Teletext - 2,100 Page
Terminal:
Digital Interface (DVI-HDCP)
Scart Jack - 2EA
Component (Y/Pb/Pr)
Digital Audio In (Optical/Coaxial)
PC Input - DVI-I*
PC Audio
Response Time: - <16ms
Dimension:
Set (WxDxH), with Speaker, without Stand - 741x217x569
Set (WxDxH), with Speaker, Stand - 972x217x569
Weight(kg) w/ Speaker, Stand - 17.5
Bifogad fil(er)
Redigerat av calle_isak_andre, 25 december 2004 - 20:12.
Postad 27 december 2004 - 16:17
jag får bild i 2 sekunder sen försvinner den. trodde det var kabeln.. men jag hittar inte någonstans om den klara av hdcp.. i så fall är det inte alls bra...
Postad 27 december 2004 - 16:35
DVI ingången klarar även protkollet HDCP som krävs om bildsignalen skickas från en HDTV tuner med HDMI utgång.
Vanliga frågor
Postad 27 december 2004 - 17:15
Hej
Det sitter ett progressiv chip från Micronas i skärmen det har alla våra skärmar.
DVI kontakten kan ta emot en HDCP signal vilket kommer från tex en enhet med HDMI utgång, Det gör alla våra skärmar med DVI ingång.
Skärmen har en upplösning på 1280x768 således klarar den en 720p upplösning och då även 1080i
Postad 28 december 2004 - 10:14
Har fått hem min 30" DBoss och har testkört lite hemma! Denna "recension" riktar sig enbart mot allmänt intryck, TV-tittande och DVD via scart-RGB, dvs inga digitala källmateriel har testats.
Installation, utseende och funktioner:
Otroligt lätt att installera och komma igång med. Jag tycker den är snygg, men man bör gilla metall. Kontrasten är helt ok och jag tycker inte att svärtan är bekymrande. Den har hög lättanvändlighet och andra små godbitar som brukar finnas i de dyrare modellerna. Ljudet tycker jag är helt ok, inte mycket bas att komma med, men så har TVn en utgång för subwoofer oxå (tillbehör?).
DBossens ingångar är DVI, D-Sub (VGA), antenn, S-video och två scart (varav ena är RGB). I denna recension testar jag Antenn och Scart RGB, dvs ingen digital ingång. Med den digitala ingången (VGA) har jag hört från en annan person som har samma TV att bilden blir kanon .
Slutbetyg får bli väl godkänt.
TV (Har ComHem kabeltv, ingen box):
För det mesta bra bild, vissa kanaler som har sämre sändningskvalitet är ganska gryniga och vissa släpningseffekter kan påvisas. De bättre kanalerna har betydligt bättre och skarpare bild. Som föregående talare påpekat, verkar det bästa sättet att få en riktigt bra bild vara att gå ner i 1:1 formatet, men då tappar man en hel del bildyta och det är ju inte acceptabelt. 16:9, 14:9 och automatisk bredbild ger tyvärr bara en godkänd bild, man blir inte förstummad. Kan detta bero på avsaknandet av ett riltigt bra bildförbättrings-chip?
Slutligt omdöme för ändå bli godkänt, men hade TVn varit dyrare hade betyget sjunkit till knappt godkänt.
TV via DVD (Scart RGB)
Fungerar bra!
Slutligt omdöme för bli godkänt
DVD via scart RGB:
Nu blev jag faktiskt lite besviken. Samma sak som med antennkopplingen, 1:1 ger en fin skarp bild men den upptar bara 50% av bildytan. Så fort man förstorar bilden uppkommer tydlig grynighet

[Edit]
Efter att ha uppgraderat min C-Ohlsson scart till en Argon feting kabel tycker jag att färger och bild är riktigt bra. Jag sålde dessutom min gamla TV igår (3:e Jan) och hade den på samtidigt som DBossen och måste påstå att jag blev positivt överraskad. I vissa lägen kan man urskönja lite grynighet (speciellt om källmaterielet är lite sämre) men på det stora är det faktiskt bättre bild på LCDn än CRTn.
Slutligt omdöme var från början ej godkänt men upphöjs här med till godkänt.
Summering:
Hårda ord, men faktum är att bilden inte är så bra som jag förväntat mig, eller sett på andra LCD-TV. Men å andra sidan är ju TVn billig så man kanske inte ska förvänta sig guld och gröna skogar.
Vad gäller DVD-uppspelningen kan detta bero på att jag helt enkelt inte har tillräckligt bra grejer som matar TVn, bevisligen har andra fått fram bra bild med scart RGB.
Frågan man då ställer sig är om man måste ha de allra bästa DVD-spelarna, kablaget för att få ut så bra bild man förväntar sig kunna få?
Ska försöka få hem en riktig fin DVD med bra kablage för att se om det det blir stor skillnad! Ska även testa VGA direkt från datorn även om avståndet är lite långt.
Är det någon som testat mata DBossen med digital TV???
/ d
[Edit] Ändrade inlägget om TV via DVDn. Det var ett problem med DVD-spelaren, en omstart av den och allt fungerar bra. [/Edit]
[Edit] Höjde "betyget" för scart-RGB då jag testat med en bättre kabel.[/Edit]
Redigerat av dreamie, 04 januari 2005 - 08:52.
Postad 28 december 2004 - 10:24
Låter som om det är stor skillnad mellan 30" och 32"-modellerna. Jag har haft Xbox och Gamecube inkopplade via RGB-scart på min 32" och bilden är, helt riktigt, "fantastisk" .. :/TV via DVD (Scart RGB)
Här har jag riktiga problem, jag kan inte se en enda kanal i detta läge?!? Eventuellt någon inställning i DVDn men det är ju svårt att rätta till om jag inte ser något... Jag får ljud men bilden är något som liknar myrornas krig.
DVD via scart RGB:
Nu blev jag faktiskt lite besviken. Samma sak som med antennkopplingen, 1:1 ger en fin skarp bild men den upptar bara 50% av bildytan. Så fort man förstorar bilden uppkommer tydlig grynighet. Håller med MrMacplay om att en skärm för 13000 inte ska prestera så dålig bild på ett ändå ganska bra grundmaterial! Å andra sidan har ju elcote gjort samma test med scart, han använder en Denon3910, och sa att bilden var fantastisk. Denonen ger säkerligen ger en bättre bild än min Kiss DP-558:a men är det verkligen SÅ stor skillnad?
Postad 28 december 2004 - 11:02
Jag har lämnat tillbaks tv'n nu och fått pengarna tillbaks då jag ansåg att en apparat som trots allt kostar 4-5 ggr mer än än vanlig TV borde kunna prestera minst lika god kvalitet (inte sämre som det är nu).
Slutsatsen måste bli att den inte är ett alternativ för den som tänkt sig att se på vanlig TV just nu.
Jag kommer invänta de digitala sändningarnas fulla inträde innan jag köper en LCD-TV, innan dess är det absolut inte värt pengarna (iaf inte denna).
Men för den som använder den endast för att kolla DVD är det ett solklart köp (använd absolut inte scart dock). Fick du (dreamie) inte problem med färgerna som jag fick?
Postad 28 december 2004 - 11:05

Jag hoppas verkligen inte att det är jättestor skillnad mellan 30 o 32, det vore ju tråkigt för min del. Det finns ju en viss risk att jag inte har speciellt optimerad hårdvara...
Toed, du hade testat en Komponent-VGA konverterare, är det det enda vettiga alternativet om man har en DVD med Komponent utgång? Är det bara komponent utgången som har progressiv bild som DBossen ska kunna ta tillvara på? Fungerar det så?
Är nybörjare inom detta område så jag har dåligt med referenser om hur stor skillnad olika in/utgångar, kablage och källmaterial ska ge...
/ d
Postad 28 december 2004 - 11:07
Nä, jag hade inga problem med färgerna. Mer grynighet när bilden var uppskalad.Fick du (dreamie) inte problem med färgerna som jag fick?
Vilken typ av utrustning matade du din TV med?
/ d
Postad 28 december 2004 - 12:56
Ja, har du bara komponent ut och inte DVI så är en VGA-konverterare nog enda lösningen. Jag skulle nog inte rekommendera det dock (iaf inte den jag har), jag är mest nöjd med konverteringen till 1280*720 - 640*480 har en "rödskiftning" som jag inte är så glad över när jag kört lite mer ..Troed, du hade testat en Komponent-VGA konverterare, är det det enda vettiga alternativet om man har en DVD med Komponent utgång? Är det bara komponent utgången som har progressiv bild som DBossen ska kunna ta tillvara på? Fungerar det så?
Bilden via RGB-SCART med en Nintendo originalkabel från en Gamecube är dock _otroligt_ bra - på min 32"a ...
grindgarten: Helt klart är inte en LCD (någon modell under 70 papp skulle jag tro) ett _bättre_ bildalternativ än en CRT - bl.a pga svärtan och att vilken högupplöst skärm som helst kommer att förstora defekterna i vanlig tv-utsändning när en CRT "utjämnar" dem pga sin teknik. Jag köpte LCD för att få upp TVn på väggen och frigöra plats, samt att jag redan idag kör väldigt mycket content i 480p och 720p. Jag kommer även att bygga en mediapc och köra normalt datoranvändande på den.
Postad 29 december 2004 - 10:37
Anledningen till att jag skaffade TV var (ingen rangordning):
1. få en lite smidigare TV som inte tar så mycket plats
2. få en TV som kan användas som datorskärm (surfa etc..)
3. få en TV som kommer att kunna visa riktigt bra TV när jag skaffar digitala kanaler och HDTV sändningar gör sin entré! Tills dess får man leva med lite sämre bild alt. behålla sin gamla TV ett tag till.
Det enda jag är lite besviken på är att jag (än så länge) inte fått någon riktigt bra bild från DVD. Men det finns lite finlir som jag ska testa för att se om det kanske kan bli bättre.
/ d
Postad 29 december 2004 - 10:39
Även om du skalar upp bilden?Låter som om det är stor skillnad mellan 30" och 32"-modellerna. Jag har haft Xbox och Gamecube inkopplade via RGB-scart på min 32" och bilden är, helt riktigt, "fantastisk" .. :/
Borde testa med en Xbox jag oxå, vem vet, det kanske är DVDn som skickar lite halvsunkig signal till TVn (eller jag som inte kan ställa in den korrekt

/ d
Postad 29 december 2004 - 18:55
Ja jag kör inte 1:1 på en 480i-signalÄven om du skalar upp bilden?

Just nu kör jag alltså:
*) 480i via RGB-Scart från kuben - suverän bild
*) 720p via komponent->VGA-konverter från Xboxen (XBMC) - suverän bild
*) TV via antenningång (kommer från en skräp-comhemlåda) - bra bild
... mina klagomål är: Dålig svärta, och lite ojämn bakgrundsbelysning. Vid ett tillfälle i Metroid Prime 2 (Gamecube) sa min flickvän spontant att hon tyckte att man "såg sämre" än när vi spelar på projektorn (Sanyo PLV-Z2) vilket säger en del om svärtan och kontrasten i mörka färgtoner ..
Jag har även tidigare testat dator via VGA och tyckte att det var väldigt bra bild.
Jag har bara sett en enda LCD någonsin med bra svärta (Barcelona, motsvarande över 50k SEK) men det är möjligt att det finns bättre till någorlunda samma pris och att vi gjort ett felköp. Vi är dock nöjda med TVn, räknat på vad man får för pengarna.
Postad 30 december 2004 - 09:08
Tycker faktiskt att jag har bra bild hemma oxå nu, men man hade kunnat hoppats på ännu bättre!

Ingen som fått fram någon info om det är någon direkt skillnad på 30" o 32" panelerna? hur är det med pixel-storlekarna? Är det ointressant på LCD-TV?
mvh,
Peter
Postad 31 december 2004 - 12:46
Annars är jag GRYMT nöjd med min 32" DBOSS efter en veckas intensivt användande. Det verkar vara STOR skillnad på 30 <-> 32" modellerna.
PS. Vilken fantastisk spelupplevelse det är att spela Half Life 2 i 1280x720 med full antialias på denna panel! =)
Postad 31 december 2004 - 14:19

Postad 03 januari 2005 - 08:44
DiBoss har stängt av sig spontant 5 ggr sedan vi köpte den
Det verkade som om min Philips fjärrkontroll hade samma frekvens som DBossen.. när båda var igång bredvid varandra blev det lite kaotiskt :-) Det är inget sådant??
/ d
Postad 03 januari 2005 - 18:38
Njae inte om det inte är DiBossens fjärrkontroll själv som skickar avstängning spontant - finns inga andra IR-fjärrkontroller i det rummetDiBoss har stängt av sig spontant 5 ggr sedan vi köpte den
Det verkade som om min Philips fjärrkontroll hade samma frekvens som DBossen.. när båda var igång bredvid varandra blev det lite kaotiskt :-) Det är inget sådant??
/ d

Postad 04 januari 2005 - 08:45
/ Peter
Postad 04 januari 2005 - 15:07
Hur f-n kan man konstruera en skärm som använder denna ohyggligt ovanliga datorupplösning???
Postad 04 januari 2005 - 15:10
Hej Stefan
1366x768 ger en mer exakt 16:9 bild än 1368x768.
1280x768 är egentligen bra en 15:9 bild och då detta är en större skärm som
till största delen används som en TV har man valt att göra den till en 16:9.
Jag gjorde en snabb koll på skärmar o hittar bara en som säger sig ha 1368 i
upplösning medan ett flertal skärmar har 1366. Ska man vara riktigt petig så
ska man egentligen ha 1365x768 i upplösning för att få en så korrekt 16:9
bild som möjligt.
Det finns ingen annan firmware tillskärmen för att andra dess upplösning.
Möjligen finns det en uppdatering till ditt grafikkort så att det kan skicka
ut 1366x768.
Suddigheten kan bero på att du kör i högre frekvens än 60 Hz.
Med vänliga hälsningar/Best Regards
Fredrik Bode
Produktchef
Postad 04 januari 2005 - 18:06
Jag funderar starkt på att köpa en D-Boss LT-32HLP. jag har tittat på många märken, men alla har ju sina för och nackdelar. Tyvärr har jag inte sett någon D-Boss 32a i verkligeheten men av denna tråd att dömma verka det ju vara en prisvärd Tv. Det som talar mycket för D-Boss är dess höga kontrast och låga responstid till ett väldigt bra pris. Nackdel är att den saknar komponent. men det kanske går att lösa med någon adapter för DVI, så man kan använda sig av t.ex 720p via YPbPr utgång?
Någon som vet om någon sådan adapter och har provat den på D-Boss?
Funderar starkt på ett hemmbiopaket "LG LH-T6740" med DVD som har komponentutgång via YPbPr. så därför undrar jag om det är möjligt att koppla in. Eller ska jag välja en annan typ av DVDspelare?
Är bilden ok på D-boss Analogt? kan ännu så länge bara få in tv analogt.
Förlåt med alla dessa jobbiga frågor som ni redan delvis har besvarat men jag står i valet och kvalet om jag ska välja D-Boss 32" eller Thomson 30LCDB03BBK. Thomson tar imot analoga sändningar väldigt bra men har dåligt Ljus tycker jag, dålig kontrast (500:1) och bara 30".
snälla hjälp mig med detta problem

Postad 04 januari 2005 - 18:39
D-Bossen klarar inte komponent på DVI-ingången. För att koppla in min Xbox i 720p köpte jag en aktiv adapter komponent->VGA, men den skalar inte upp så man får se till att bara köra 480p, 720p etc.Nackdel är att den saknar komponent. men det kanske går att lösa med någon adapter för DVI, så man kan använda sig av t.ex 720p via YPbPr utgång?
Se mitt inlägg här
Postad 06 januari 2005 - 00:19
Postad 10 januari 2005 - 20:38
Har suttit hela dagen med att leta information om D-boss olika lcd-tv:s, men känner att den informationen jag har fått är otillräcklig, tänkte därför starta en ny tråd med förhoppnigen om att några vänliga själar kanske ville bidra med lite intressant information.

Personligen är jag mer intresserad av deras 30" främst pga. priset. (då jag är student så vi jag inte lägga ner allt för mycket pengar på en tv, plus att jag har typ 1,7-2 m till tv:n, så jag vill inte ha en för stor.) Men jag vill självklart inte vara dumsnål för den delen, därför vädjar jag till olika 30" respektive 32" D-boss ägare att berätta mer om deras intryck (har lusläst de trådar som finns men iformationen där känndes lite "för färsk", hoppas nu att ägarna [ni] har smält era intryck och vill delge mig i dem).
Tack på förhand,
Mvh, Lars
Ps. Jag har tänkt koppla in datorn via DVI, Playstation 2 (via, ja vadå?) och digital DVD-spelare och digitaltv.
Postad 12 januari 2005 - 09:41

Skall bli skitintressant att se vad den går för.
Postad 13 januari 2005 - 15:35
Sitter med samma fråga. Såg dock att 32"aren skall vara nere på 14 995 kr på Dustin enligt prisjakt. Så står det dock inte på Dustins hemsida... Nån som vet vad som gäller?
Postad 13 januari 2005 - 15:36
Såg dock att 32"aren skall vara nere på 14 995 kr på Dustin enligt prisjakt. Så står det dock inte på Dustins hemsida... Nån som vet vad som gäller?
Postad 13 januari 2005 - 15:52

Postad 13 januari 2005 - 15:56
DBOSS LT-30HLP 30# LCD TV I lager 14.295,00 kr och för 32
DBOSS LT-32HLP 32# LCD TV I lager 17.895,00 kr
Inkl moms
Postad 13 januari 2005 - 16:41
Att du antagligen kollade på priset exkl. moms.Hej
Såg dock att 32"aren skall vara nere på 14 995 kr på Dustin enligt prisjakt. Så står det dock inte på Dustins hemsida... Nån som vet vad som gäller?
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar