Creative MuVo 2 4GB
(MP3-spelare)
|
1
|
(0)
|
Inga priser | |
Apple iPod Mini 4GB
(MP3-spelare)
|
1
|
(48)
|
Inga priser | |
Creative Zen Micro 5GB
(MP3-spelare)
|
1
|
(17)
|
Inga priser |
Ipod Mini 6 GB eller Ipod 20 GB? (59 inlägg)
|
20 år sedan |
Zen Micro & MediaPlayer10 Problem (0 inlägg)
|
21 år sedan |
MP3? (11 inlägg)
|
21 år sedan |
ipod? (11 inlägg)
|
21 år sedan |
Postad 10 December 2004 - 15:53
Postad 13 December 2004 - 13:06
Annars finns det sk. fm-sändare, men dessa är olagliga i sverige. Finns visserligen dock att köpa tex. via internet... Men inget att rekommedera om du vill hålla dig inom lagens armar.
Postad 14 December 2004 - 15:49
Får lite blandade upplysningar om det här med filöverföringen. (Alltså av musik och inte med avseende på flyttbar HD). Kan det vara så att det boreor på vilket OS man har? Win xp är ju lättare att hanskas med vad gäller USB grejjer än t.ex 98 och 2000. Att man måste använda programmet för att föra över låtar innebär ju att man bara kan föra över från sin egen dator. (eller om polarn nu också har en micro förstås).Det ska funka bra med Drag n drop.
Programmet som man får med vet jag inte riktigt vad man ska ha det till.
Verkar mest för att göra spellistor och liknande, verkar inte helt nödvändigt.
Hur som helst, man kan köra drag n drop även med programmet installerat
/Sev
Postad 14 December 2004 - 16:00
värt att notera är att jag har "hårddiskfunktionen" avstängd.
Alltså bara musik jag kan droppa där.
Bifogad fil(er)
Redigerat av Martin.M, 14 December 2004 - 16:01.
Postad 14 December 2004 - 16:38
Förstår inte folk att man inte behöver programvaran eller? Har läst lite varstans att den är nödvändig....Bl.a. i denna tråd.
aja
Tack och bock för svaret.
/Sev
Postad 14 December 2004 - 17:12
Det kanske är möjligt att man behöver programvaran installerad, det har jag inte testat... annars kanske inte spelaren hittas?! .. Men man behöver i alla fall inte använda denOkej, då var det som jag hoppades! Hoppas man får en till Jul =)
Förstår inte folk att man inte behöver programvaran eller? Har läst lite varstans att den är nödvändig....Bl.a. i denna tråd.
aja
Tack och bock för svaret.
/Sev
Postad 14 December 2004 - 18:20
Har den line in ingång typ så man kan tex spela in direkt från cd/förstärkare till hårddisken?
Postad 15 December 2004 - 15:09
Well.. man ska undvika att jogga med disk-baserad elektronik för att den är känsligare än övriga minnestyper, som t.ex flash.Hur bra funkar Micron om man använder den att jogga med?
(jag menar storlek, vikt, skakningar etc...)
Funkar den bra är den ju klockren!
/Johan
Postad 15 December 2004 - 22:08
har Zen:en ID3 tag support ?Ikonen längst ner (My zen) bara att gå in och droppa låtar.
värt att notera är att jag har "hårddiskfunktionen" avstängd.
Alltså bara musik jag kan droppa där.
Postad 16 December 2004 - 06:59
Japp den läser taggar, därifrån hämtas information för att sortera album, genre osvhar Zen:en ID3 tag support ?
Postad 16 December 2004 - 08:58
Ok då vet jag. För jag har varit inne på Creatives hemsida, och där hittade jag ingenting om det. Men på Elgiganten så står det att den inte har sån support.Japp den läser taggar, därifrån hämtas information för att sortera album, genre osvhar Zen:en ID3 tag support ?
Men det var väl det jag visste, att dom inte är att lita på.
Då blir det nog en Zen micro för mig. (eller en Ipod mini..eller en..??)
Ja du jag velar fortfarande. Men du Martin, är nöjd med din Zen Micro ?
Köpte du till nåra andra lurar ? Vilka ?
Har ju nåra dar på mig innan jul och köpa denna klapp till mig.
Postad 16 December 2004 - 14:43
Annars blir det lite svårt som sagt när man ska köra en viss genre.
Jag är nöjd med min, kanon med två batterier alltså som är lätta att byta.
Jag köpte ett par Koss the plug, men sämre skit har jag helt ärligt aldrig sett.
Helt värdelösa, slängde dom direkt. sen har jag inte kommit iväg och köpt några
andra, men det blir ett par fontopia från Sony, dom låter kanon och kostar
inte alltförmycket för en lite bättre modell.
Postad 16 December 2004 - 17:01
Postad 17 December 2004 - 20:42
EDIT: Jag har även läst att man nu kan använda Media Player 10 för att organisera sin musik till Creative Zen Micro. Är det någon som kan utveckla detta?
Redigerat av -Emil-, 17 December 2004 - 20:43.
Postad 17 December 2004 - 23:27
Programvaran krävs om man ska få in lyssningsbar musik och inte bara spara till hårddiskdelen om man har en sådan aktiv.
Ang. Media Player så kan man använda den istället för Creativesprogram för att skapa Playlists, organisera musik etc.
Så nu står fortfarande valet mellan iPod och Zen Micro eftersom de har samma "brister".
Postad 19 December 2004 - 23:29
Undrar vilka bara ?
Postad 19 December 2004 - 23:33
Eller om du orkar kan du rota i min soptunna och få ett par Koss the (ass)plug gratis
pardon my language, men sämre köp har jag aldrig gjort.
Redigerat av Martin.M, 19 December 2004 - 23:50.
Postad 20 December 2004 - 01:20
Enormt bra ljud.
Postad 20 December 2004 - 01:31
https://www.prisjakt...16062&type=.png
Postad 20 December 2004 - 20:59
Jag använder mina ganska sällan, kör mestadels med Sony MDR-EX71. Inte lika bra ljud, men Sony har fattat att hörsnäckor skall göras små och smidiga.
Postad 26 December 2004 - 03:21
jag undrar om nån vet vilka uppdateringar i mjukvaran som har gjorts före den senaste ?
sedan blev jag posetivt överasskad av lurarna, det var riktigt bra ljud i dom, kanske inte lika bra som i mina gammla sony fontopia lurar, men sedan de gick sönder (1 månad sedan kanske) så har jag lånat ett par som följde med en jos mp-100 och dom blev mosade iaf, det blir no annat liv i luckan med mina shure som jag har hört mycket gott om, överlag är ljudet mycket bra, jag var rädd att den inte skulle kunna mäta sig med min sony md men det gör den nog.
det går riktigt fort och lägga över musik också, klockade den till 6.3 mb/s när jag förde över 612mb livesets, runt 150 mb/fil iofs kanske blir lägre när man har mindre filer. sedan gillar jag touchknapparna efter en dags använding det går fort och smidigt att hoppa runt i menyerna, skärmen är mycket bra också.
det finns dock två saker som jag är lite missnöjd med och det ena är radion som brusar en del och det andra är det dumma programmet som man måste installer, det funkar visserligen mycket bra, men endå dumt... eller nu kom jag på en till sak, man kan inte ändra uppstartbilden på spelaren
mja, nu kan jag nog inte komma på så mycket mer att skriva.
Postad 02 January 2005 - 00:38
Lyckades inte hitt några uppdateringar till firmware på creatives hemsida. Finns det någon som har lust att vägleda mig lite?
Och ni som använder zen micro med Shure s2c. Tycker ljudet med the plug är rätt klent. Inte särskilt fylligt.
/Mattias
Postad 04 January 2005 - 17:08
Dock funkar bara denna firmware med Windows XP.
Enklast att tanka ner uppdateringarna är att koppla in Zen Micro i USB ingången och använda Software Autoupdate som listar alla uppdateringar som finns tillgängliga.
http://www.creative.com/support/
Creative Zen Micro *PlaysForSure/MTP Firmware 2.00.12
ZENM-FWMTP-1-L4
This firmware update adds "PlaysForSure" or Media Transfer Protocol (MTP) functionality to your Zen Micro. As a PlaysForSure/MTP-enabled device, your Zen Micro will be recognized on Microsoft® Windows® XP systems, without having to install drivers or software. Windows Media® Player 10 will be the primary application for content management between your Zen Micro and your computer.
IMPORTANT:
* Be sure to back up all the audio and data files on your Zen Micro before installing this firmware update as all content will be lost when you install the new firmware. After installing the PlaysForSure/MTP firmware, use Windows Media® Player 10 to restore audio and/or data files to your player.
* This firmware will currently ONLY work on Windows XP.
* Installation of this firmware may take up to 5 minutes, and your device may reboot a number of times during installation.
NOTE: This release does not support all types of subscription-based online music services. There will be a future firmware release where all Windows Media Digital Rights Management (DRM) 10 features will be supported.
Requirements:
* Windows XP with Service Pack 1 or 2
* Windows Media® Player 10 installed on your computer
PlaysForSure/MTP devices enable you to:
* Enjoy seamless support with any computer running Windows Media Player 10 and Windows XP - no drivers or software needed
* Drag-and-drop songs or files to your player through Windows Explorer
* Use Auto Sync and Windows Media Player 10 playlist support
* Support future subscription-based online music services
PlaysForSure/MTP-enabled devices may:
* reduce the maximum number of media files because of additional memory requirements.
* require software updates if you want to use any currently installed applications like Creative MediaSource™, Zen Media Explorer, or other track management tools with your player.
Postad 05 January 2005 - 01:14
Som en ex ägare av IPOD har jag lite blandade känslor.
När det gäller kvalite av material och tillbehör så har Creative en del att lära sig av Apple (även styrningsmekanismen på IPOD är klockren jämfört med Zen's tycker jag) MEN när man tittar närmare på Zen Micro så är det en mycke lovande spelare.
Det som gör Zen bättre är bättre batteri, mer möjligheter i spelaren i form av redigering av spel-listan (Ipoden var rätt kass på detta, fast jag hade den 15G versionen så det är möjlig att de ha fixat det i nya Ipod Mini men jag tror knappast ), Radio, uttbyttbar batteri o lite annat smått o gott.
Enda saken jag är piss på är hur kan Creative vara sååååå snåla. Jag menar denna är typ en av deras bästa spelare o då förväntar man sig en enkel fjärkontroll. Det är riktigt fullt att sälja det separat för 19$. Det handlar inte om pengarna utan principen. Jag hade gärna betalt de 100-200kr om det var inkluderat i paketet.
En annan bra grej är att efter en Firmware upgrade kan man komma åt spelaren utan att installera några drivrutiner (att rekomendera). Annars måste man installera massa onödiga drivers o tjafs, vilket är onödigt tycker jag. Efter upgraderingen kan man enkelt synca med MediaPlayer 10. Fungerar hyfsat bra tycker jag.
Allt som allt så är jag rätt nöjd med spelaren och tycker folk som betalar runt 1500-2000 för Mp3-spelare med minne borde verkligen överväga detta underbara spelare eftersom det kostar nästan lika mycket o det väger inte mycket mer och storleken är så gott som en spelare med minne.
Postad 05 January 2005 - 01:25
Hade inte sett den själv förr utan bara varit och spanat på europeiska sidor.
Man kan ju inte beställa den från Usa heller... suck...
Har hur som helst skickat ett argt mail till Creative och sagt till dom att lösa
detta.
En fjärr så blir det ju ultimata spelaren. Skulle gärna ha den väskan med
(den svarta)
Och jag kan hålla med om att det är kasst att den inte följer med.
Men å andra sidan följer den inte med till Ipod heller, och kostar då 500:- extra.
edit: Tipsa mig gärna vart man kan köpa den, skiter i vad det kostar. Vill ha en.
Bifogad fil(er)
Redigerat av Martin.M, 05 January 2005 - 01:27.
Postad 05 January 2005 - 09:00
Är det så även på micron att man måste ha max volym för bra ljud?
Postad 05 January 2005 - 12:43
Nej.Hur står sig ljudet i Zen micron mot Ipod minin????
När jag är ute och promenerar brukar jag ha runt 17-18 av maximala 25.
Och på bussen 19-20.
Just för tillfället med Koss the plug.
Är det någon som vet hur kombinationen Zen micro+Shure e2c fungerar?
Redigerat av mattiase, 05 January 2005 - 12:44.
Postad 05 January 2005 - 13:54
Enligt europa avdelningen på Creative (ringde de nyss) så lanserar de fjärkontrollen till Zen Micro om 2-3 veckor i europa.
Då skulle det vara möjligt att beställa via hemsidan enligt henne.
Får hoppas att det är sant. Suger utan fjärkontroll.
Postad 06 January 2005 - 15:07
Om den nu skulle få något sjukt pris i sverige så går det ju
alltid att beställa från något annat EU-land.
Postad 06 January 2005 - 20:01
Men jag kommer iaf att köpa det. Det suger verkligen utan fjärkontroll.
Postad 07 January 2005 - 13:41
Jag har en vanlig iPod 40Gb och man behöver inte alls ha på max, men de som är viktigt är hur man lägger in sina skivor, jag har slutat att använda iTunes när jag rippar efter att ha testat Exact audio copy då skillnaden blev enorm. Med Exact programmet så får du en exakt kopia av skivan och den största skillnaden man märker är att helt plötsligt så låter MP3 lika bra som från en cd, massor av diskant och de är svårt att höra skillnad mot orginal skivan, enda negativa är väl att de tar lite längre att rippa en skiva men de är de värt. De jobbiga för mig är att jag upptäckte de här programmet för sent, har lagt in runt 400 cd i min iPod och har ingen större lust att rippa om allt igen, men jag kommer att rippa om dom skivor jag lyssnar mest på helt klart.Hur står sig ljudet i Zen micron mot Ipod minin????
Postad 07 January 2005 - 14:44
Postad 15 January 2005 - 16:16
Jag har också skaffat en Zen Micro nu, och det första jag gjorde var att uppdatera Firmwaren (ZenMicro_PCFW_L4_2_00_12_MTP.exe). Men jag kan fortfarande inte föra över musik utan att installera en drivrutin på datorn jag kopplar in den på. Trodde det var detta den nya firmwaren fixade.
Kan ni föra över utan en extern drivrutin?
Mvh Anders
Postad 19 January 2005 - 00:42
Postad 19 January 2005 - 23:40
Redigerat av Unregistered76b72946, 19 January 2005 - 23:44.
Postad 21 January 2005 - 11:54
NOMAN: Vad jag hört har ingen problem med volymen. Har visserligen inte såna lurar men så länge man har smart volume av så tror jag det duger till de flesta. Min brukar vara på 17 av 25 i volym och jag använder Koss sporta pro.
Postad 21 January 2005 - 14:16
Postad 07 February 2005 - 02:11
har snöat in mig på att det är en zen micro jag ska lägga julklappspengarna på framför en ipod mini. den extra gigen med utrymme, radio och det lägre priset väger tungt.
har dock en fråga: funkar den bara till pc? har pc hemma men mac på skolan och hade gärna använt spelaren som en portabel hårdisk. vet någon om det är möjligt att använda hårdiskfunktionen mellan pc och mac.
hoppas det blir ett positivt svar annars blir det nog en ipod
tackar
Postad 07 February 2005 - 08:30
Har du fått hem några Fontopia? Har du lite intryck i så fall, behöver ett par lurar att jogga med....
Postad 07 February 2005 - 16:03
Martin,
Har du fått hem några Fontopia? Har du lite intryck i så fall, behöver ett par lurar att jogga med....
Nej det har inte blivit av ännu.
Ska ge mig iväg när lönen kommer (15:e)
Postad 07 February 2005 - 19:45
Nej det har inte blivit av ännu.
![]()
Ska ge mig iväg när lönen kommer (15:e)
Oki, var och pratade med en säljare idag som hade samma åsikt som dig; gillade inte the plug (de sålde den ja...). Han hade problem med att få den att fastna i örat och tyckte att ljudet varierade lite för mkt beroende på hur han fick den att fästa.
Jag blir mer och mer övertygad om att jag inte kan ha the plug. Han hade hur som helst köpt fontopia (ja, även de såldes) och tyckte att de var överlägsna i allt utom bas (när pluggen väl satt rätt)... Så jag tar nog tjuren vid hornen och beställer ett par. Känns inte som om att dessa handlas på öppet köp dock
Postad 07 February 2005 - 21:17
du blir missnöjd! Har haft ett par lite bättre modell förr till min freestyle.
Tyvär vet jag inte vart den har tagit vägen
Postad 26 February 2005 - 18:18
Jag har en på väg
Postad 26 February 2005 - 18:39
Postad 26 February 2005 - 20:29
Är det ingen som spanat in iRivers nya H10 på 5GB? Verkar väldigt prisvärd, precis som de flesta andra av iRivers produkter!!
Läckert med färgdisplay, men för mig är det bra ljud som går först.
Signal to noise ratio 90 dB mot Zen micros 98 db
Men däremot tillbehören verkar ju intressanta
• Blåtands hörlurar
• Dockstation med line-in loch laddnings imöjligheter iför jdet utbytbara batteri
• Extra utbytbart batteri
Detta är ju en produktkategori som ständigt utvecklas, så fort man köpt något
så kommer det något flashigare/bättre mindre/större etc etc.
Sist men inte minst kan jag inte hålla med dig om att Iriver har speciellt
prisvärda produkter... men att dom är bra är en annan sak, för det är dom!
Postad 03 March 2005 - 11:54
Redigerat av Unregisteredd1a8fe77, 03 March 2005 - 12:22.
Postad 04 March 2005 - 13:39
Bifogad fil(er)
Redigerat av Unregisteredd1a8fe77, 04 March 2005 - 13:40.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
1
Ipod Mini 6 GB eller Ipod 20 GB?
12 bilder
27 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?