Är spinnen på färghjulet verkligen så viktig?
Postad 04 January 2005 - 13:23
Postad 04 January 2005 - 19:39
Funkade kanon, men med BenQ 5120 så såg jag faktisk en regnbåge då och då. Men med MT200:an så märkte jag inget av rbe alls.Fredrik: Så det funkade bra med DLP för dig alltså? Körde ni textat eller otextat när ni kollade? Nånting annat positivt/negativt du har att säga om MT200 eller DLP överlag?
Var det Cambridge DV79 dom använde denna gång också? Hur tyckte du att den verkade?
Hade dom kingpinduken uppmonterad så du kunde kolla på den? Vad tyckte du isf om maskningen, verkade den vara rak? Fanns det veck på duken eller var den slät?
Fan va segt att vänta enda tills fredag innan jag kan åka o kolla på MT200:an igen, vill beställa idag ju...
Ja dom matade den med cambridge DV79, vilken svärta!!
Tyvärr hade dom ingen kingpinduk, den jag kollade på var ramspännd och sen hade dom en euroscreen.
Postad 04 January 2005 - 19:56
Postad 04 January 2005 - 21:08
Skulle garanterat funka, ingenting jag direkt störde mig på. Men vid jämförelse var Toshiban klart bättre så jag lägger hellre 3000 till för den. Vill kolla LG JT-92 också innan jag helt bestämmer mig.Hur såg 5120:an ut annars då? mkt störande rbg ? eller skull det funka ? tror du?
Postad 05 January 2005 - 10:33
Postad 28 January 2005 - 10:03
Jag vill ju inte förneka att regnbågseffekt kan finnas. Jag vill även veta någon teori som förklarar varför fenomenet uppstår.
DLP ger den i mina ögon en verklighetstrogen bild och än så länge utan antydan till regnbåge . Jag har ännu ej testat med text på och orsaken till att jag i normalfall ej använder text är att den stör och det beroende på att jag lockas titta på en översättning som ofta innehåller många störande fel.
Skulle det vara så att jag en dag ser regnbåge är det nog bara att välja CRT istället. Fast med lite tur slipper jag se regnbåge
Varsågod.... DIG IN!
https://www.minhembi...showtopic=82791
Edit. Blev fel inlägg som citerades! Full eller?
Postad 28 January 2005 - 15:52
Färgerna är verkligen bra, upplösningen är också bra men kunde varit lite bättre.
Det här med RBE ser man mest när man har på text under, annars så stör jag mig inte så mycket av det.
Kan bara rekommendera denna projjen för den är verkligen prisvärd.
Postad 14 February 2005 - 13:41
Har nydligen köpt en 5120, och jag är nöjd. Inte väldigt nöjd men jag är nöjd.
Färgerna är verkligen bra, upplösningen är också bra men kunde varit lite bättre.
Det här med RBE ser man mest när man har på text under, annars så stör jag mig inte så mycket av det.
Kan bara rekommendera denna projjen för den är verkligen prisvärd.
Kul att du är nöjd:) När kommer det upp några foto då?
/Fille
Postad 15 February 2005 - 18:49
Det var BenQ'n i fråga jag kollade på... skall se om jag upplever samma sak med MT200..
Sen kändes det efter ett tag jobbigt att kolla på BenQ, kändes mycket skönare att titta på någon vägg , utanför bild iaf... är detta eyestrain eller? Nästan huvudvärk på gång där..
Är man känslig för allt detta så rekomenderar jag väl att vänta in tills hjulen i DLP försvinner, ska väl komma snart?
eller ta en LCD, hificenter i malmö demade infocus 4805 mot Sanyo Z3.... bilden på infocusen är ju onekligen mycket bättre och som alla säger här filmlik, LCD'n blir lite blåtonad och bilden, nä sämmre... Skärpan är bättre på LCD dockl....
Är du immun mot DLP-effekten och inte skall spela jättemkt HDTV matrial så grattis! Du får då en riktig filmupplevelse med bra bild i filmen,... resten av oss får väl invänta..
Postad 18 February 2005 - 20:55
Någon som köpt 5120 ??
Jag har inhandlat en sådan. Har spelat den ca 40timmar nu och är kanonnöjd med bilden. Kör via dvi från datorn till projjen vilket optimerar kvaliteten.....
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
5 bilder
21 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?