Japps. Vad jag menar med 50-lappen/meter är alltså enbart kabeln exkl. kontakter.
Eftersom jag skall bygga en liten specialare med udda antal kontakter i varje enda, (3(vänster, höger och center mellan reciever och Slutsteg))
Längden på denna kabeln lär bli typ 70 cm dvs, jag behöver 0,7*3 meter kabel ~2,1 m.
Men sedan... när jag ändå är i gång och fixar kan jag bygga en RCA-kabel mellan TV->Reciever (2 kontakter i varje enda) Längd på denna kan ju få bli 0,95 meter. Så då behöver jag 1,9 meter till.
summa sumarum: 2,1 + 1,9 = 4 meter kabel, som jag är villig att betala runt 200-250 kronor för.
Kontakterna sedan så hade jag nog tänkt mig Biltemas som liknar Marcus-kontakterna för 39,90:-/par (* 5) = 200:- (om det inte finns nått bättre alternativ för samma pris och mängd kontakter)
Mer angående Slutstegskabeln:
denna hade jag då tänkt lägga i nån fin strumpa en liten bit, sedan krympslang ut till kontakterna på varje sida, Ena sidan får vara lite mer "spel" på eftersom anslutningarna i Slutsteget sitter ganska glest (Ett bryggat Rotel RMB-1066) Medans dem kan sitta lite tätare på föstärkar-sidan.
Samma strumpa kan jag även ha till TV->Reciver-kabeln.
Jag skulle inte ha något emot om strumpan och slangarna kan matcha de Xindak-kablar jag redan har

::

Någon som har nån idé vart sånt kan köpas och vad det kostar?
har vart inne på de där sidorna som länkas till i tråden men hehe vet inte riktigt vad sakerna jag söker heter på engelska.
Sedan en annan sak. Klämms strumpan enbart ihop/fast med hjälp av krympslangen? Vissa kablar har ju en "klump" där vart köper jag sånna eller är det bara att köpa en krympslang modell mindre så att den smiter åt extra mycket?
BTW..

Tack GrodanB För att du hjälper ett hopplöst fall som mig

//Loofy
Redigerat av Unregistered42611, 20 March 2005 - 00:13.