Postad 28 January 2008 - 16:31
Postad 28 January 2008 - 16:51
Det är bredbandsuttaget som är gängat o som sitter i mitten
Maveric
Oops
Men i min gamla lägenhet (UPC) så skulle boxen kopplas in i detta uttag och sedan en kabel från denna till digital-TV-mottagaren, så är det alltså inte med com hem?
Postad 28 January 2008 - 18:08
Maveric
Postad 28 January 2008 - 18:48
Nej .. här är det de vanliga uttagen som gäller .. både för Tv och Radio
Maveric
Hmm, OK. Men det kommer ju ut TV-signal även från bredbandsuttaget, jag har nämligen använt en kabel som är gängad i ena änden och sedan ser ut som en vanlig i andra änden. Och det funkar utan problem.
Nå, testade nu att koppla om till det vanliga TV-antennuttaget och det funkade också. SÅ då kan man ju köpa en bättre vanlig kabel hos Kjelle t ex, om det nu verkligen gör någon skillnad…
Tricket var att jag när jag tidigare hade UPC så fick man den där specialkabeln, och det var enligt UPC enbart den som skulle användas - trots att jag aldrig haft bredband från UPC…
Postad 28 January 2008 - 19:28
Då har du ju i alla fall hittat en fördel med att ha fått comhem istället för UPC
Maveric
Redigerat av Unregistered1103, 28 January 2008 - 19:28.
Postad 28 January 2008 - 19:51
Tror jag skall investera i Kjelle-kabeln, den är tillräckligt för att man skall kunna testa utan att börja gråta om det inte händer så mycket. Dessutom är den snyggare.
Postad 28 January 2008 - 19:53
Svar: F-kontakt troligtvis.
Postad 28 January 2008 - 19:56
Hmm, OK. Men det kommer ju ut TV-signal även från bredbandsuttaget, jag har nämligen använt en kabel som är gängad i ena änden och sedan ser ut som en vanlig i andra änden. Och det funkar utan problem.
Svar: F-kontakt troligtvis.
Aha, är det så den heter?
Postad 30 January 2008 - 17:23
Postad 30 January 2008 - 18:04
Skämt åsido, har experimenterat med olika varianter och det blev faktiskt en anings bättre signalstyrka med ny kabel. Och så är den som sagt snyggare och bättre än en eländig, stel, vit EPA-kabel.
Postad 30 June 2009 - 20:55
P.s. En dryg timme senare: Skit it då för fan.
Redigerat av spleendid, 30 June 2009 - 22:09.
Postad 19 July 2009 - 12:23
Har comhems digitaltv och signalstyrkan ligger på ca 70. Låg på 60 förut men jag kortade kabeln själv och blev lite bättre.
Men när jag har igång HTPCn så stör det grymt mycket. Behöver en bra skärmad antennkabel?
Några fina tips önskas. Kabeln behöver inte vara speciellt lång. 2 meter max
Postad 06 January 2010 - 21:10
Kan ju va störningar hos Com Hem, men jag tror att det är min dåliga antennkabel som gör det.
Så nu behöver jag tips på en antennkabel som är 5m och klarar av att skicka signalerna bra till min tv.
Postad 06 January 2010 - 21:31
http://www.kjell.com...00000,497500000
Goldkabel hos Hembiobutiken ser åtminstone gedigna ut och de har tydligen rea (40%) och fraktfritt är det ju.
http://www.hembiobut...tillv=goldkabel
Postad 12 January 2010 - 14:09
Märkte idag när jag möblerade om hemma och var tvungen att använda en längre antennkabel till min HD-box att flera HD kanaler försvann. Det står bara dålig eller ingen signal.
Kan ju va störningar hos Com Hem, men jag tror att det är min dåliga antennkabel som gör det.
Så nu behöver jag tips på en antennkabel som är 5m och klarar av att skicka signalerna bra till min tv.
Efter att ha testat lite fler kablar utan att få nån bild så ringde jag till Com Hems kundtjänst och felanmälde. Och idag kom det en tekniker och han konstaterade att det var dålig signal in i lägenheten.
Med tanke på hur fan dom dragit kablarna så blir jag inte så förvånad.
Han testade att öka styrkan på förstärkaren i huset men det blev bara brusigt så det gick inte göra nått där.
Utan det slutade med att han fixa ordning en 5m lång antennkabel till mig och nu funkar det kanon. Bättre styrka och signal än med den kortare kabeln.
Mycke bra service av den snubben. Sparade jag in ett par hundralappar iaf.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
152 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?