Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

High End integrerad förstärkare

65 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 09 april 2009 - 08:46

Unregisteredeb2b50da
  • Unregisteredeb2b50da
  • Forumräv

• 668 inlägg
  • 0

Grattis och välkommen till Krellträsket. Sanslöst bra stärkare.

KRELL?!?, nej nej, Audio Analogue är det som gäller för mig... :)

Postad 10 april 2009 - 03:41

Unregisteredeb2b50da
  • Unregisteredeb2b50da
  • Forumräv

• 668 inlägg
  • 0
Jaha, så har den äntligen landat hemma hos mig... Årets i särklass tyngsta påskägg och definitivt mest välljudande oxå... =)

Bifogad fil  DSC_0006.JPG   2,6MB   1 Antal nerladdningar

Då var det dags...

Bifogad fil  DSC_0007.JPG   2,17MB   1 Antal nerladdningar

Känns som när man var liten och fick julklapp... sweeet!!

Bifogad fil  DSC_0008.JPG   2,61MB   1 Antal nerladdningar

Seriöst när man får lyftstroppar till en förstärkare, det är då man vet att det är tyngd på grejerna.

Bifogad fil  DSC_0010.JPG   2,54MB   1 Antal nerladdningar

Ett ryggskott o två diskbråck senare...
Notera helröret Absinth som står bredvid som referens... mmm, det är en rätt stor förstärkare

Bifogad fil  DSC_0011.JPG   2,17MB   1 Antal nerladdningar

Special Edition, in your face... Audio Analogue Maestro Duecento Special Edition... heheh...

Bifogad fil  DSC_0016.JPG   2,3MB   1 Antal nerladdningar

Som ni ser så får han stå på golvet då jag inte litar på att bänken håller helt enkelt.
Ställde en cd bredvid för referen än en gång...

Bifogad fil  DSC_0022.JPG   2,06MB   1 Antal nerladdningar

Undvik att se på kablarna som tittar fram lite överallt... Det ska döljas, tro mig...

Bifogad fil  DSC_0023.JPG   2,59MB   1 Antal nerladdningar

Avslutar med lite hifiporr i form av den snyggaste fjärr jag sett... helt i metall...

Ja, då har ni sett vad påskharen kom med till mig. En Audio Analogue Maestro Duecento Special Edition, först i världen att få hem den dessutom, så nog fasen är jag lite nöjd och katig just nu... :D

Ljudmässigt då undrar ni säkert? Ja, vad ska man säga, kall och direkt ur lådan låter den så bra så man blir gråtfärdig. Ljudet är bara helt perfekt, finns inget annat att säga. Det låter helt enkelt så sjukt bra så jag önskar alla kunde få uppleva det.

Körde några dvdkonserter med Rod Stewart och Johnny Cash. Gick sen över att köra Booker T & MG's genom Denonen och det låter helt suveränt. Självklart tvungen att köra lite vinyl i form av Mungo Jerrys första platta, och än en gång så visade Maestron var skåpet ska stå. Synd bara att man måste sova, när det är 7 timmar man kunde suttit o kört genom skivor ist...
Mera intryck kommer när den är inspelad och varm. Den får stå på för jämnan så jag är glad att elen ingår i hyran... :wub:

Bifogad fil(er)

Postad 10 april 2009 - 06:33

shifts
  • shifts
  • Veteran

• 1 684 inlägg
  • 0
Får den inte stå på glashyllan med resten av sina kompisar? :D ;)

Den är snygg, låter säkert prima också! :wub:

Postad 10 april 2009 - 09:49

Unregisteredeb2b50da
  • Unregisteredeb2b50da
  • Forumräv

• 668 inlägg
  • 0

Får den inte stå på glashyllan med resten av sina kompisar? :P :lol:

Den är snygg, låter säkert prima också! :)

Hehe, nej... jag brukar köra efter trial and error, men inte i det här fallet... lite för mycket pengar att leka med för att testa om skivan håller... :lol:

För övrigt lät den prima redan ur boxen, nu när det stått på ett antal timmar är ljudet bara löjligt bra... :wub:

Postad 10 april 2009 - 10:15

Unregistered89a7be48
  • Unregistered89a7be48
  • Veteran

• 2 082 inlägg
  • 0

För övrigt lät den prima redan ur boxen, nu när det stått på ett antal timmar är ljudet bara löjligt bra... :)

Man får gratulera så mycket!
/Mats

Postad 10 april 2009 - 11:34

jonasprivate
  • jonasprivate
  • Über-Guru

• 11 286 inlägg
  • 0
wow vilket härligt monster, ge mig nu. :) :wub:

Postad 10 april 2009 - 15:36

Unregisteredeb2b50da
  • Unregisteredeb2b50da
  • Forumräv

• 668 inlägg
  • 0

wow vilket härligt monster, ge mig nu. :) :wub:

Kan inte annat än att rekommendera ett besök hos Jörgen på Ultimate, som är enda butik som har den hemma för demo. Har man lyssnat är man fast, var där igår och hämtade min Maestro samtidigt satt en annan kund och lyssnade på Maestron i källaren tillsammans med Jörgen. Då spelade de på nya focal Scala Utopia, och det lät ju gudomligt. Tog väl inte mer än 5 min så hade kunden ifråga tagit fram mobilen och börjat räkna på vad det skulle kosta honom, 10 mi senare så var den såld... Säger en del om hur fruktansvärt bra den låter.

Postad 10 april 2009 - 15:39

Unregisteredeb2b50da
  • Unregisteredeb2b50da
  • Forumräv

• 668 inlägg
  • 0

Man får gratulera så mycket!
/Mats

Man tackar ödmjukast... :)

Postad 10 april 2009 - 21:00

Earshot
  • Earshot
  • Användare

• 165 inlägg
  • 0
Det får bli en tur till Vimmerby och Jörgen. Har inte hört varken Audio Analouge eller Pioneer-högtalarna.
Skall bli jäkligt spännande!
Dessutom är jag våldsamt nyfiken på nya Focalen (Scala) då jag idag sitter med 1037 Be.
(Skiljer ju dock en och annan $$$$ på dessa speakers).

Postad 10 april 2009 - 23:47

justaudiomagic
  • justaudiomagic
  • Lärjunge

• 485 inlägg
  • 0
Ser riktigt bra ut! Nu fattas det bara ett ställe att sätta den på :)

Postad 11 april 2009 - 19:28

Unregisteredeb2b50da
  • Unregisteredeb2b50da
  • Forumräv

• 668 inlägg
  • 0

Det får bli en tur till Vimmerby och Jörgen. Har inte hört varken Audio Analouge eller Pioneer-högtalarna.
Skall bli jäkligt spännande!
Dessutom är jag våldsamt nyfiken på nya Focalen (Scala) då jag idag sitter med 1037 Be.
(Skiljer ju dock en och annan $$$$ på dessa speakers).

Jaså, du har aldrig hört vare sig pioneer eller Audio Analogue, ja då kommer du få en glad överaskning.
Utan att sticka ut hakan allt för mycket så är jag fullt övertygad att det är svårt att hitta en värdig motståndare till kombinationen S-1EX+Maestro Duecento+Audionet VIP G3 med EPS under 800K. Men det är min, Jörgen med flera andras åsikter. Det låter helt enkelt löjligt bra... :P

Postad 18 april 2009 - 18:04

Unregisteredeb2b50da
  • Unregisteredeb2b50da
  • Forumräv

• 668 inlägg
  • 0
Måste skriva av mig lite då jag senaste tiden varit lite upptagen med att lyssna genom alla mina gamla skivor.
Första dagarna efter att Maestron blivit inkopplad var helt enkelt magiska.
Redan första cdn som åkte i spelaren (Denon 2910 :unsure: ) lät bra, men basen saknades. Men det visste jag att det skulle bli bättre, för maestron var ju kall direkt ur kartong. Tiden gick o skivorna byttes ut efterhand. Sen för nån dag sen så insåg jag helt plötsligt att ljudbilden hade växt från stor till enorm...
Maestron har ju stått på konstant sen dan innan påsk, så varm är den iaf.
Så för att testa lite så slängde jag på en gammal vinyl, Son House - The legendary father of folk blues. Hur lät det då?
Helt sjukt, jag bara satt o skratta när jag insåg att min gamla vinylsvarv från 70 talet kickar cdskivorna stenhårt hemma hos mig, förutsatt att pressningen är bra givetvis och att skivan är ren.
Jag är så dålig på att beskriva ljud, men det är som att son house sitter framför mig i rummet o spelar. Det är en oerhört skön transparent känsla, känns väldigt tredimensionell och fyller inte bara rummet utan hela lägenheten med musik. Det låter till o med bra i badrummet när man tar en dusch... :wacko:

Var efter det tvungen att köra nåt modernare på svarven så då slängde jag på Chris Rea - Road to hell, en maxisingle med förvånansvärt bra ljud. Introt när man hör regnet och radion är ju helt underbart, man hör varje liten droppe slå ner på bilen. När sen Chris börjar sjunga med sin ganska mörka stämma så ryser man i hela kroppen så att håren på armarna ställer sig i givakt. Det är bara löjligt bra helt enkelt.
Hur som helst så står just nu en ny puppa och Riaa på önskelistan tillsammans med ett par Acoustic zen Double barrell högtalarkablar. För Vinylspelare, pioneer S-1EX och Audio Analogue Maestro Duecento Special Edition :) är helt enkelt en oslagbar kombo.
Mer än så hinner jag inte skriva, måste tillbaka o lyssna... :)

Postad 18 april 2009 - 18:18

Domnerus
  • Domnerus
  • Amatör

• 85 inlägg
  • 0
Gratulerar till det underbara ljudet. Jag är inte lite avundsjuk. Önskar att jag hade råd med dylik anläggning! :)

Postad 18 april 2009 - 18:37

Unregisteredeb2b50da
  • Unregisteredeb2b50da
  • Forumräv

• 668 inlägg
  • 0

Gratulerar till det underbara ljudet. Jag är inte lite avundsjuk. Önskar att jag hade råd med dylik anläggning! :)

Man tackar så mycket, men jag Tycker inte din anläggning verkar så dålig, övertygad om att det låter riktigt bra hemma hos dig.
Du har ju vinylsvarv och det är bra grejor... :unsure:

Postad 18 april 2009 - 19:57

Unregistered96bcffe5
  • Unregistered96bcffe5
  • Forumräv

• 719 inlägg
  • 0
Riktigt kul att du blevså nöjd :)

Road to hell, en maxisingle med förvånansvärt bra ljud. Introt när man hör regnet och radion är ju helt underbart, man hör varje liten droppe slå ner på bilen. När sen Chris börjar sjunga med sin ganska mörka stämma så ryser man i hela kroppen så att håren på armarna ställer sig i givakt. Det är bara löjligt bra helt enkelt.

Hör du inte vindrutetorkarna gå fram o tebax :unsure:

Mvh

Postad 04 maj 2009 - 17:34

Unregisteredeb2b50da
  • Unregisteredeb2b50da
  • Forumräv

• 668 inlägg
  • 0

Riktigt kul att du blevså nöjd :)

Hör du inte vindrutetorkarna gå fram o tebax :P

Mvh

Heheh, uh ja... visst gör jag det.
Drog på lite extra idag, så grannarna fick ta del av mitt underbara ljud... blev tämligen uppskattat... =) :lol:

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• JBL M2 igen…..
    Anton
    2025-05-01 16:07:43
  • JBL M2!!!!!!!
    Anton
    2025-04-30 16:22:03
  • Front Atmos
    Globe
    2025-04-28 19:35:47
  • The12 Passive
    Globe
    2025-04-28 19:33:57
  • Baffelväggen
    Globe
    2025-04-28 19:31:57
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.