Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Ipod Mini 6 GB eller Ipod 20 GB?

59 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Apple iPod Mini 4GB (MP3-spelare) 1 9.040816 (48) Inga priser
Apple iPod 20GB (MP3-spelare) 1 9.482758 (28) Inga priser
Apple iPod Mini 6GB (2nd Generation) (MP3-spelare) 1 9.349998 (19) Inga priser
4 relaterade trådar

Postad 05 May 2005 - 19:30

Unregistered1351ad90
  • Unregistered1351ad90
  • Lärjunge

• 357 inlägg
  • 0
Okej, kanon. Ska till New York om 1 månad, är det värt att skaffa en där och kanske få den lite billigare eller finns det någon anledning som gör det bättre att skaffa den på hemmafront?

Postad 05 May 2005 - 19:48

Jonathan H
  • Jonathan H
  • Beroende

• 1073 inlägg
  • 0

Okej, kanon. Ska till New York om 1 månad, är det värt att skaffa en där och kanske få den lite billigare eller finns det någon anledning som gör det bättre att skaffa den på hemmafront?

<{POST_SNAPBACK}>

Enda grejen är att den amerikanska har en amerikansk kontakt till väggutaget. Så köp en i USA, det är nog värt det....

Postad 05 May 2005 - 20:40

Porcelina
  • Porcelina
  • Användare

• 123 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Jag köpte som sagt min i USA. Helt klart ska man göra det om man har möjlighet. Rejält billigare, och inga nackdelar. Jo det där med kontakten då. Men det är skit samma. Laddaren använder en plugg som är utbytbar, och i laddaren kan man istället för orginal-pluggen sätta en "standard-laddar-kabel", dvs en sån som ser ut som en 8 i änden, och som ofta fäljer med till laddare till kamera-batterier och dylikt. Inte lika snyggt som att använda orginal-pluggen, men fungerar kanonbra. Tror man kan köpa en sån 8-kabel på typ biltema för 25 spänn eller nåt.

Postad 06 May 2005 - 11:43

Unregistered1351ad90
  • Unregistered1351ad90
  • Lärjunge

• 357 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Jag köpte som sagt min i USA. Helt klart ska man göra det om man har möjlighet. Rejält billigare, och inga nackdelar. Jo det där med kontakten då. Men det är skit samma. Laddaren använder en plugg som är utbytbar, och i laddaren kan man istället för orginal-pluggen sätta en "standard-laddar-kabel", dvs en sån som ser ut som en 8 i änden, och som ofta fäljer med till laddare till kamera-batterier och dylikt. Inte lika snyggt som att använda orginal-pluggen, men fungerar kanonbra. Tror man kan köpa en sån 8-kabel på typ biltema för 25 spänn eller nåt.

<{POST_SNAPBACK}>

Okej, blir nog en i New York sen då, men kontakten som man måste byta ut, vilken är det? Jag trodde att man laddade sin ipod via USB och datorn? eller ni kanske fick med en "vägg-laddare" när ni köpte den i USA?

/
tyler

Postad 06 May 2005 - 12:28

Jonathan H
  • Jonathan H
  • Beroende

• 1073 inlägg
  • 0

Det skumma är att priserna är desamma, ska maila och kollat läget med mecenat.

<{POST_SNAPBACK}>

Nu när jag kollade på ipod shuffle var faktiskt priserna samma... men inte vanliga ipoden. Enligt mecenat så ska det faktiskt vara 10% på allt. Spelar inte så stor roll eftersom det är en photo som är aktuell...

Postad 07 May 2005 - 16:05

Porcelina
  • Porcelina
  • Användare

• 123 inlägg
  • 0

Okej, blir nog en i New York sen då, men kontakten som man måste byta ut, vilken är det? Jag trodde att man laddade sin ipod via USB och datorn? eller ni kanske fick med en "vägg-laddare" när ni köpte den i USA?

<{POST_SNAPBACK}>

Precis. det problemet finns ju inte längre eftersom vägg-laddare inte följer med längre.

Postad 18 August 2005 - 12:16

Unregisteredd3333f86
  • Unregisteredd3333f86
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 0
Orkade inte läsa allt. men ipoden måste väl kunna spela mp3 och wma? Fick uppfattningen att den bara spelar mp3 utav allt ni skrivit.

Mvh Christian

Postad 18 August 2005 - 20:41

Baloubic
  • Baloubic
  • Användare

• 201 inlägg
  • 0
Nej, mp3 och aac. Ingen wma, varför den inte kan användas i många musikaffärer på nätet. Däremot säljer itunes i drm-aac, ett format bara ipod klarar. Man blir alltså fast med apple om man vill fortsätta lyssna på musiken man äger...

Postad 20 August 2005 - 06:52

Zorac
  • Zorac
  • Wannabe

• 35 inlägg
  • 0
Det där måste man förstås tänka på i förväg. Jag äger två Ipods men rippar alltid mina skivor till mp3. Både aac och wma är ju att måla in sig i ett hörn.

Postad 21 August 2005 - 22:08

Unregisteredc63dc36e
  • Unregisteredc63dc36e
  • Lärjunge

• 295 inlägg
  • 0

Nej, mp3 och aac. Ingen wma, varför den inte kan användas i många musikaffärer på nätet. Däremot säljer itunes i drm-aac, ett format bara ipod klarar. Man blir alltså fast med apple om man vill fortsätta lyssna på musiken man äger...

<{POST_SNAPBACK}>

Lösningen är att köpa okomprimerade CD istället för skitkomprimerad musik på nätet, och sedan rippa ner dem till valfritt format.

2 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.