Mac Mini som mediacenter
1765 svar till detta Àmne
Apple Mac Mini (2005) - 1,42GHz 512MB 80GB DVD±RW
(StationÀra datorer)
Rapporterad
|
1
|
(1)
|
Inga priser |
|
Apple Mac Mini (2006) - 1,66GHz DC 2GB 80GB DVD±RW
(StationÀra datorer)
Rapporterad
|
0
|
(4)
|
Inga priser |
|
Apple Mac Mini (2006) - 1,66GHz DC 2GB 100GB DVD±RW
(StationÀra datorer)
Rapporterad
|
0
|
(0)
|
Inga priser |
|
Apple Mac Mini (2006) - 1,66GHz DC 512MB 80GB DVD/CD-RW
(StationÀra datorer)
Rapporterad
|
1
|
(0)
|
Inga priser |
|
Apple Mac Mini (2006) - 1,66GHz DC 512MB 60GB DVD/CD-RW
(StationÀra datorer)
Rapporterad
|
1
|
(4)
|
Inga priser |
|
Apple Mac Mini (2006) - 1,83GHz DC 512MB 80GB DVD±RW
(StationÀra datorer)
Rapporterad
|
1
|
(0)
|
Inga priser |
|
Apple Mac Mini (2006) - 1,66GHz DC 2GB 120GB DVD±RW
(StationÀra datorer)
Rapporterad
|
0
|
(0)
|
Inga priser |
|
Apple Mac Mini (2007) - 1,83GHz DC 1GB 80GB DVD/CD-RW
(StationÀra datorer)
Rapporterad
|
1
|
(14)
|
Inga priser |
|
Apple Mac Mini (2007) - 2,0GHz DC 1GB 120GB DVD±RW
(StationÀra datorer)
Rapporterad
|
1
|
(12)
|
Inga priser |
|
Apple Mac Mini (2009) - 2,0GHz DC 1GB 120GB DVD±RW
(StationÀra datorer)
Rapporterad
|
4
|
(10)
|
Inga priser |
|
Apple Mac Mini (2009) - 2,0GHz DC 2GB 320GB DVD±RW
(StationÀra datorer)
Rapporterad
|
4
|
(6)
|
Inga priser |
|
Apple Mac Mini (2009) - 2,0GHz DC 4GB 120GB DVD±RW
(StationÀra datorer)
Rapporterad
|
0
|
(0)
|
Inga priser |
|
Apple Mac Mini (2009) - 2,0GHz DC 4GB 320GB DVD±RW
(StationÀra datorer)
Rapporterad
|
1
|
(2)
|
Inga priser |
|
Apple Mac Mini (2009) - 2,26GHz DC 2GB 160GB DVD±RW
(StationÀra datorer)
Rapporterad
|
1
|
(12)
|
Inga priser |
|
Apple Mac Mini (2009) - 2,53GHz DC 4GB 320GB DVD±RW
(StationÀra datorer)
Rapporterad
|
1
|
(9)
|
Inga priser |
|
Apple Mac Mini (2010) - 2,4GHz DC 2GB 320GB DVD±RW
(StationÀra datorer)
Rapporterad
|
9
|
(25)
|
Inga priser |
|
Apple Mac Mini Server (2010) - 2,66GHz DC 4GB 1TB
(StationÀra datorer)
Rapporterad
|
4
|
(3)
|
Inga priser |
|
Apple Mac Mini (2011) - 2,3GHz DC 2GB 500GB
(StationÀra datorer)
Rapporterad
|
7
|
(22)
|
Inga priser |
|
Apple Mac Mini (2011) - 2,5GHz DC 4GB 500GB
(StationÀra datorer)
Rapporterad
|
4
|
(7)
|
Inga priser |
|
12 relaterade trÄdar
Postad 24 March 2006 - 13:07
Unregisteredd07f8978
-
Unregisteredd07f8978
-
AnvÀndare
-
-
177 inlÀgg
NÄgra tips för nya Mac mini i hemmabiosammanhang:
(Den gamla Mac minin med G4-processor klarar inte av HD-material alls och Àr alltsÄ inget alternativ.)
<{POST_SNAPBACK}>
Hmm, har en G4, 1GB ram och visst klarar den att spela upp HD material. Med Quicktime 7 sÄ lirar den H.264 Material bra, dock sÄ om man gÄr upp till 1080 material sÄ börjar det bli lite sÄdÀr men 720p Àr inga problem alls. /a
Postad 25 March 2006 - 09:15
wolf
-
wolf
-
LĂ€rjunge
-
-
482 inlÀgg
NÄgra tips för nya Mac mini i hemmabiosammanhang:
(Den gamla Mac minin med G4-processor klarar inte av HD-material alls och Àr alltsÄ inget alternativ.)
<{POST_SNAPBACK}>
Hmm, har en G4, 1GB ram och visst klarar den att spela upp HD material.
Med Quicktime 7 sÄ lirar den H.264 Material bra, dock sÄ om man gÄr upp till 1080 material sÄ börjar det bli lite sÄdÀr men 720p Àr inga problem alls.
/a
<{POST_SNAPBACK}>
Ofta vill man vÀl spela material med sÄ hög upplösning som möjligt. Om det finns 1080p sÄ Àr ju det bra. Sen kanske man vill skala detta material pÄ olika sÀtt. Ibland kan det t ex bli bÀttre bild om man skalar 1080p till 720p i datorn pÄ vissa skÀrmar. DÄ mÄste du ha bra fart i datorn. Apple sjÀlva har följande krav för att spela upp 1080p-material: "Dual 2.0 GHz PowerMac G5 or 2.0 GHz Intel Core Duo or faster Macintosh computer." Köper man en dator idag sÄ vill man nog kunna spela upp t ex Blueray eller HD DVD i full upplösning nÀr dessa kommer senare i Är...(sen mÄste ju DVD-driven bytas men det Àr en annan sak). Jag tycker alltsÄ fortfarande inte att den gamla minin Àr ett alternativ för hemmabiobruk.
Postad 25 March 2006 - 13:46
kave
-
kave
-
LĂ€rjunge
-
-
439 inlÀgg
Apple sjÀlva har följande krav för att spela upp 1080p-material: "Dual 2.0 GHz PowerMac G5 or 2.0 GHz Intel Core Duo or faster Macintosh computer."
Köper man en dator idag sÄ vill man nog kunna spela upp t ex Blueray eller HD DVD i full upplösning nÀr dessa kommer senare i Är...(sen mÄste ju DVD-driven bytas men det Àr en annan sak).
Jag tycker alltsÄ fortfarande inte att den gamla minin Àr ett alternativ för hemmabiobruk.
<{POST_SNAPBACK}>
Man fÄr vÀl hoppas Apple har fel nÀr det gÀller detta. Annars kan ju minin inte spela upp 1080 ÀndÄ. Iofs undrar jag nÀr vi fÄr se 1080 i TV utsÀndningarna, samt vilken TV/Projektor som klarar visa detta. Jag gissar pÄ minst 5-10 Är bort i tiden och dÄ Àr dagens maskiner kass ÀndÄ.
Postad 26 March 2006 - 10:40
Webban
-
Webban
-
AnvÀndare
-
-
116 inlÀgg
<{POST_SNAPBACK}> [/quote] Apple sjÀlva har följande krav för att spela upp 1080p-material: "Dual 2.0 GHz PowerMac G5 or 2.0 GHz Intel Core Duo or faster Macintosh computer." <{POST_SNAPBACK}> [/quote] Knepigt dÄ Apple marknadsför sin mini för att anvÀndas som "mediacenter" och köra just 1080, HD material... Om Apple slÀpper minin med en 2.0 GHz Intel Core Duo sÄ borde man kanske vÀnta och köpa en sÄdan istÀllet.. NÄgon som hört nÄgot om detta?
Postad 26 March 2006 - 12:00
Andreas
-
Andreas
-
Expert
-
-
493 inlÀgg
<{POST_SNAPBACK}> Apple sjÀlva har följande krav för att spela upp 1080p-material: "Dual 2.0 GHz PowerMac G5 or 2.0 GHz Intel Core Duo or faster Macintosh computer."
<{POST_SNAPBACK}>
Knepigt dÄ Apple marknadsför sin mini för att anvÀndas som "mediacenter" och köra just 1080, HD material...
Om Apple slÀpper minin med en 2.0 GHz Intel Core Duo sÄ borde man kanske vÀnta och köpa en sÄdan istÀllet.. NÄgon som hört nÄgot om detta?
<{POST_SNAPBACK}>
1080 betyder nog 1080i i Apples marknadsföring...
Postad 26 March 2006 - 16:05
Webban
-
Webban
-
AnvÀndare
-
-
116 inlÀgg
[/quote]
1080 betyder nog 1080i i Apples marknadsföring... 
[/quote]
Skrev 1080 för att den stödjer bÄde 1080i och 1080p.
Ifs finns det inget 1080p material att fÄ tag pÄ vad jag vet sÄ just nu kvittar det men för framtiden Àr det bra att ha stöd för 1080p.
Postad 26 March 2006 - 17:56
Unregistered92d7e447
-
Unregistered92d7e447
-
Beroende
-
-
1428 inlÀgg
Hur troligt Àr det att man kommer att ha en TV som klarar (har tillrÀcklig upplösning) 1080p inom en rimlig framtid?
Det handlar inte om bildvisaren det handlar om bildkÀllan. Att bara mata ut 1080p kan i princip vilket grafikkort som helst klara av oavsett hur gammalt det Àr (ett PCI-grafikkort för 249 spÀnn fixar detta). Kruxet Àr att avkoda filmer som ligger i 1080p och för avkodningen spelar det föga roll om du sen matar ut det i 720p eller 1080p. I vilket fall blir diskussionen högst teoretisk hÀr: Det 1080p-stöd som det talas om i trÄden Àr H.264 och för att kunna spela upp kommersiell film i H.264 (dvs mer Àn bara trailers och hemvideos) sÄ kommer det krÀvas HDCP och det har inte nÄgon Mac idag. Kort sagt kan man lugnt strunta i det hÀr snacket om 1080p. Ingen nuvarande Mac eller PC kommer att kunna spela upp "riktiga" filmer i 1080p i vilket fall men det kommer alltsÄ inte bero pÄ prestandabegrÀnsningar i första hand utan snarare om bristen pÄ HDCP. Eller om man sÄ vill: Àven om man köper en CoreDuo-version med möjlighet att avkoda 1080p H.264 sÄ kommer det ÀndÄ bara fungera med trailers. Blu-ray och HD DVD kommer inte fungera men det kommer inte bero pÄ klockfrekvenser, grafikkortsprestanda, RAM-minne eller hur mÄnga cores processorn har: det kommer bero pÄ att grafikkorten saknar HDCP och att operativsystemet inte Àr tillrÀckligt sÀkert. Mata ut 1080p kommer du kunna göra oavsett vilken Mac du köper och avkoda MPEG2 i 1080p lÀr inte heller utgöra nÄgot problem för nÄgon av de Intel-baserade modellerna.
Postad 27 March 2006 - 09:18
didrik
-
didrik
-
Veteran
-
-
1740 inlÀgg
men har vi tur sÄ blir det inget krav pÄ hdcp.... lr hur blev det med det UndaC?
Postad 27 March 2006 - 10:47
Spiken
-
Spiken
-
ForumrÀv
-
-
543 inlÀgg
Ifs finns det inget 1080p material att fÄ tag pÄ vad jag vet sÄ just nu kvittar det men för framtiden Àr det bra att ha stöd för 1080p.
<{POST_SNAPBACK}>
För att fÄ tag pÄ 1080p material Àr det ju bara att gÄ till Apples Trailer sida. Leta upp en hyffsat ny trailer klicka pÄ den och titta pÄ 1080p versionen. Superman Returns ex.
Postad 27 March 2006 - 20:04
Webban
-
Webban
-
AnvÀndare
-
-
116 inlÀgg
Hmm, det har du rÀtt i. Jag hade fÄtt för mig att det var 1080i pÄ Apples Trailer sida. Ifs finns det inget 1080p material att fÄ tag pÄ vad jag vet sÄ just nu kvittar det men för framtiden Àr det bra att ha stöd för 1080p.
<{POST_SNAPBACK}>
För att fÄ tag pÄ 1080p material Àr det ju bara att gÄ till Apples Trailer sida. Leta upp en hyffsat ny trailer klicka pÄ den och titta pÄ 1080p versionen. Superman Returns ex.
<{POST_SNAPBACK}>
Postad 27 March 2006 - 20:50
JuniorSthlm
-
JuniorSthlm
-
Amatör
-
-
83 inlÀgg
Finns det nÄgot sÀtt att göra DVD-spelaren i den regionsfri via mjukvara liknande AnyDVD?
Lite av en dealbreaker om man ska ha den till HTPC.
<{POST_SNAPBACK}> http://lasvegas.rpc1.org/
Postad 27 March 2006 - 23:31
Unregistered92d7e447
-
Unregistered92d7e447
-
Beroende
-
-
1428 inlÀgg
men har vi tur sÄ blir det inget krav pÄ hdcp.... lr hur blev det med det UndaC?
<{POST_SNAPBACK}>
JorÄ, HDCP lÀr det bli. Kanske inte pÄ alla filmer men pÄ de flesta.
Postad 29 March 2006 - 17:50
Webban
-
Webban
-
AnvÀndare
-
-
116 inlÀgg
Pratade med en jÀkligt bra kille pÄ Macforum i Göteborg idag.
Tydligen gÄr det ej göra nya minin reg.fri, i nulÀget iaf, dÄ allt sitter i mjukvaran enligt honom. Han sa att det fanns nÄgra enstaka program men inget som fungerade bra och framförallt sÄ Àr Apple snabba pÄ stÀnga ner de sajter som ger ut eventuella program.
Detta Àr en STOR nackdel om man ska anvÀnda den som "HTPC". Han rÄdde mig till att vÀnta och se vad som hÀnder samt att han nÀmnde att det gÄtt rykten om att Apple ska göra en renodlad "HTPC".
Typiskt nÀr man precis ska slÄ till och tror man hittat den "ultimata" prylen för sitt hem och sÄ fallerar det pÄ att man inte kan fÄ den reg.fri
Redigerat av Webban, 29 March 2006 - 18:56.
Postad 30 May 2006 - 19:29
nihe02
-
nihe02
-
Rookie
-
1 inlÀgg
Newbie.
Har nyligen köpt en LG LC2R (LCD 37"). Jag funderar pĂ„ att köpa till en Mac mini för att spela filmer frĂ„n hĂ„rddisk och dvd. Ăr det ett bra val? Skulle det fungera bra? TV'n har HDMI-ingĂ„ng.
Kopplar man DVI till HDMI?
Vad finns för bra surround-lösningar?
Funkar den som en "vanlig" dvd-spelare om man trycker i en dvd-film?
Postad 31 May 2006 - 15:11
Unregistered3757f53c
-
Unregistered3757f53c
-
LĂ€rjunge
-
-
269 inlÀgg
Newbie.
Har nyligen köpt en LG LC2R (LCD 37"). Jag funderar pĂ„ att köpa till en Mac mini för att spela filmer frĂ„n hĂ„rddisk och dvd. Ăr det ett bra val? Skulle det fungera bra? TV'n har HDMI-ingĂ„ng.
Kopplar man DVI till HDMI? Vad finns för bra surround-lösningar? Funkar den som en "vanlig" dvd-spelare om man trycker i en dvd-film?
<{POST_SNAPBACK}>
Jag har en Mini till min LCD och det fungerar bra. Kopplar man DVI till HDMI?Beror pÄ TV'n. Jag kör sÄ pÄ min. Blir dock inte pixelmappat.Vad finns för bra surround-lösningar?Finns optisk-ut pÄ nya minin sÄ surround Àr inga probs.Funkar den som en "vanlig" dvd-spelare om man trycker i en dvd-film?Japp.
Postad 01 June 2006 - 10:24
wolf
-
wolf
-
LĂ€rjunge
-
-
482 inlÀgg
Bra artikel om mini som mediacenter pÄ MacWorld.com: http://www.macworld....amini/index.php
Postad 01 June 2006 - 10:47
Hankyman
-
Hankyman
-
Wannabe
-
-
40 inlÀgg
Tjena! Jag har kört en sÄdan hÀr 7.1 ljudbox till min förstÀrkare ( http://www.macoteket...duct_id=451366) . Den omvanlar ljudet till digital signal via optiskutgÄng. Och min Àr till salu, ska byta ut min macmini G4 mot den nyare duel core  och dÄ har den ju redan optisk utgÄng. Ialla fall sÄ har jag kört min macmini med diverse tillbehör som htpc framgÄngsrikt. Har aldrig haft nÄgra problem  Hej!
Vad tror ni om m-audio transit för att fÄ ut digitalt 5.1-ljud? Kopplas till datorn via usb och har sedan en optisk utgÄng för att koppla till en förstÀrkare! Kolla in pÄ Apple store under mac tillbehör och skapa musik!
Mvh
Christian
<{POST_SNAPBACK}>
Postad 01 June 2006 - 18:38
dalebring
-
dalebring
-
Wannabe
-
-
26 inlÀgg
Med risk för att byta samtalsÀmne, finns det nÄgon i detta forum som har erfarenhet av Elgato EyeTV 610 ( http://www.elgato.co...oducts_eyetv610) tillsammans med ComHem? Min undran Àr om den elektroniska programguiden fungerar i Sverige?
Har lÀst en del pÄ olika forum och har förstÄtt att mottagningen inte Àr nÄgra problem sÄ lÀnge man har en CAM modul med stöd för Conax (699:- pÄ Kjell & Co). Jag Àr dock osÀker pÄ om nya EyeTV 2.0 mjukvaran frÄn Elgato har stöd för kanalinformationen i sÀndningarna. tvtv.com i Europa och Titan TV i USA anvÀnds av EyeTV 2.0 för information till EPG:n men tvtv.com verkar Ànnu inte ha stöd för Sverige (betaltjÀnst i övriga Europa och sÀkerligen ocksÄ hÀr nÀr/om stöd kommer).
Jag kanske ocksÄ kan fÄ synpunkter pÄ den konfiguration jag tittar pÄ. Enkelhet utan sladdragning Àr konceptet, dvs hör WAF sÄ det förslÄr...
- Sony KDL-40v2000
- Yamaha YSP-1000
- Mac Mini 1,66GHz Core Duo (1G+256MB RAM - Ministack v2 320GB Ext HD - Apple Bluetooth Tangentbord + Mus)
- Elgato EyeTV 610
Tack pÄ förhand för ev. hjÀlp och funderingar... Hoppas och tror att detta kan vara det perfekta systemet.
PS Har ALDRIG anvÀnt Mac förut och Àr sÄledes en renodlad definition av en "switcher".
Postad 02 June 2006 - 06:59
wolf
-
wolf
-
LĂ€rjunge
-
-
482 inlÀgg
Med risk för att byta samtalsÀmne, finns det nÄgon i detta forum som har erfarenhet av Elgato EyeTV 610 (http://www.elgato.co...oducts_eyetv610) tillsammans med ComHem? Min undran Àr om den elektroniska programguiden fungerar i Sverige?
Har lÀst en del pÄ olika forum och har förstÄtt att mottagningen inte Àr nÄgra problem sÄ lÀnge man har en CAM modul med stöd för Conax (699:- pÄ Kjell & Co). Jag Àr dock osÀker pÄ om nya EyeTV 2.0 mjukvaran frÄn Elgato har stöd för kanalinformationen i sÀndningarna. tvtv.com i Europa och Titan TV i USA anvÀnds av EyeTV 2.0 för information till EPG:n men tvtv.com verkar Ànnu inte ha stöd för Sverige (betaltjÀnst i övriga Europa och sÀkerligen ocksÄ hÀr nÀr/om stöd kommer).
Jag kanske ocksÄ kan fÄ synpunkter pÄ den konfiguration jag tittar pÄ. Enkelhet utan sladdragning Àr konceptet, dvs hör WAF sÄ det förslÄr...
- Sony KDL-40v2000 - Yamaha YSP-1000 - Mac Mini 1,66GHz Core Duo (1G+256MB RAM - Ministack v2 320GB Ext HD - Apple Bluetooth Tangentbord + Mus) - Elgato EyeTV 610
Tack pÄ förhand för ev. hjÀlp och funderingar... Hoppas och tror att detta kan vara det perfekta systemet.
PS Har ALDRIG anvÀnt Mac förut och Àr sÄledes en renodlad definition av en "switcher".
<{POST_SNAPBACK}>
Kolla noga att just denna Sony-skÀrm kan hantera datorsignaler pÄ ett bra sÀtt. Andra SonyskÀrmar funkar inte bra med datorer - varken via VGA eller DVI. Helst vill man ju kunna anvÀnda DVI-HDMI med alla pixlar synliga och utan Sonys konstiga "bildförbÀttring". Det finns andra trÄdar om just detta.
Postad 02 June 2006 - 09:18
dalebring
-
dalebring
-
Wannabe
-
-
26 inlÀgg
Kolla noga att just denna Sony-skÀrm kan hantera datorsignaler pÄ ett bra sÀtt. Andra SonyskÀrmar funkar inte bra med datorer - varken via VGA eller DVI. Helst vill man ju kunna anvÀnda DVI-HDMI med alla pixlar synliga och utan Sonys konstiga "bildförbÀttring". Det finns andra trÄdar om just detta.
<{POST_SNAPBACK}>
Tack för omtanken wolf! Jag har tittat pÄ denna tv i alldeles för mÄnga mÄnader nu och hoppas att jag har rÀtt för mig med följande:  Nya V och S serien i Sonys BRAVIA serie har VGA ingÄng och stöd för 1:1 pixelmappad bild i 1366x768. Denna trÄd diskuterar och bekkrÀftar ocksÄ tevens kompatibilitet med pixelmappning via VGA (INTE HDMI!!!) Denna upplösning stöds ocksÄ i native av Mac Mini enligt http://www.apple.com...ccessories.html"Kontrollera upplösningen: MÄnga tv-apparater kommer att visa en mÀngd olika upplösningar nÀr de ansluts till Mac mini. Försök hitta en upplösning som Àr nÀra skÀrmens egen, vanligtvis 640 x 480 för standardupplöst tv, 720 x 480 eller 848 x 480 för EDTV, 1280 x 720 eller 1366 x 768 för 720P HDTV och 1920 x 1080 för 1080i HDTV."
Men som sagt, om det finns nÄgon dÀr ute som kan kommentera anvÀndandet av EyeTV 610 sÄ vore jag oerhört tacksam!
Redigerat av dalebring, 02 June 2006 - 09:19.
Postad 03 June 2006 - 06:49
wolf
-
wolf
-
LĂ€rjunge
-
-
482 inlÀgg
Men som sagt, om det finns nÄgon dÀr ute som kan kommentera anvÀndandet av EyeTV 610 sÄ vore jag oerhört tacksam!
<{POST_SNAPBACK}>
Det hĂ€nger pĂ„ EyeTV programvaran, om man har en högre version Ă€n 2.0 (senaste Ă€r 2.2.1) sĂ„ tar den programdata frĂ„n tvtv.com, detta funkar i Sverige. Jag har provat det sjĂ€lv pĂ„ en Twinhan USB-TV adapter med EyeTV programvara. Satt dock bara och lekte lite, har inte kört det i "drift" med massor av timerinspelningar etc. Oklart hur mĂ„nga svenska kanaler som finns med dock men det kan du sjĂ€lv kolla pĂ„ hemsidan innan. ElGato Ă€r dock duktiga pĂ„ att uppdatera programmet sĂ„ ev strul brukar fixas snabbt. Ă
terstÄr alltsÄ att kolla vilka kanaler som stöds hos tvtv.com...
Postad 03 June 2006 - 16:35
gusax
-
gusax
-
Beroende
-
-
1425 inlÀgg
<{POST_SNAPBACK}>
InstÀmmer med föregÄende talare. Eyetv stödjer inte Sverige officiellt men om du nÀr du startar programmet första gÄngen ljuger och sÀger att du bor i England sÄ finns de svenska kanalerna med i kanalllistan dÀr. SÀger du dÀremot att du bor i Sverige sÄ "finns inte" nÄn tablÄ :-( Det ska inte vara nÄgra problem med comhem heller, skaffa en Eyetv 610 och conax-cam sÄ ska det funka. Jag sÄlde min conaxcam (version 4) till en kille med just en Eyetv 610 och det funkade fint för honom. TÀnk bara pÄ att det finns tvÄ olika Eyetv-digitalboxar, en för Mac och en för PC (som heter FireDTV). Om du ÀndÄ tÀnker köra windows pÄ din mac mini (tex med windows media center) sÄ ska du köpa en FireDTV-C (tror jag den heter) istÀllet för en Eyetv 610. Det Àr egentligen samma pryl men av nÄn anledning sÄ kommer nog inte en Eyetv funka i windows eller en FireDTV funka i mac os. Vilket Àr synd eftersom FireDTV bara kostar 1500 och Eyetv helt omotiverat gÄr loss pÄ 3000. För ytterligare enkelhet kanske du skulle skaffa en ATi Remote Wonder (tror den heter sÄ, det Àr en fjÀrrkontroll till datorn). DÄ kan du styra bÄde Eyetv, dvdspelaren samt muspekaren frÄn samma fjÀrr istÀllet för att ha tvÄ fjÀrrkontroller (eyetv+frontrow) och applemusen.
Postad 04 June 2006 - 09:24
EmuMannen
-
EmuMannen
-
Veteran
-
-
2096 inlÀgg
Vill bara tillÀgga att Freevo skall gÄ att installera pÄ en Mac. Kanske kan vara ett alternativ för den som vill anvÀnda sin Mac Mini som mediacenter. I sÄ fall kan ni ta en titt pÄ följande trÄd i forumet: Freevo
Postad 04 June 2006 - 09:24
dalebring
-
dalebring
-
Wannabe
-
-
26 inlÀgg
Wolf & gusax, tack för suverÀna svar! Precis det jag var ute efter... Oklart hur mÄnga svenska kanaler som finns med dock men det kan du sjÀlv kolla pÄ hemsidan innan.
<{POST_SNAPBACK}>
Jag kontrollerade vilka svenska kanaler UK versionen (eftersom det Àr denna tjÀnst man skall ange vid första instÀllningen) av tvtv ( http://www.tvtv.co.uk) hade stöd för. En skÀrmdump pÄ dessa kanaler Àr bifogad nedan. Verkar lovande minst sagt... TÀnk bara pÄ att det finns tvÄ olika Eyetv-digitalboxar, en för Mac och en för PC (som heter FireDTV). Om du ÀndÄ tÀnker köra windows pÄ din mac mini (tex med windows media center) sÄ ska du köpa en FireDTV-C (tror jag den heter) istÀllet för en Eyetv 610. Det Àr egentligen samma pryl men av nÄn anledning sÄ kommer nog inte en Eyetv funka i windows eller en FireDTV funka i mac os. Vilket Àr synd eftersom FireDTV bara kostar 1500 och Eyetv helt omotiverat gÄr loss pÄ 3000.
<{POST_SNAPBACK}>
Jag har ocksÄ fÄtt denna varning att EyeTV inte fungerar med MCE varför jag endast kommer att anvÀnda MAC OS X. Trodde inte att jag, en genuin PC anvÀndare sedan 10 Är, skulle sÀga detta, men sÄ Àr fallet... Skall inte spela pÄ burken sÄ för TV, DVD och MP3 kommer MAC OS X att vara perfekt... (Dessutom Àr MAC OS X inte lika kÀnsligt för virus och liknande.) Jag skall undersöka ATI Remote Wonder, tack för tipset! PS Förresten, nÄgon som vet hur inspelningen av program fungerar om man inte har tillgÄng till EPG:n för en viss kanal? Kan man stÀlla in en viss kanal och sedan klockslaget programmet sÀnds? EDIT: Stavfelskorrigering
Redigerat av dalebring, 04 June 2006 - 09:27.
Postad 07 June 2006 - 07:22
wolf
-
wolf
-
LĂ€rjunge
-
-
482 inlÀgg
Ny programvara till Apple Remote som verkar intressant, man ska kunna anvÀnda fjÀrren till andra program Àn FrontRow: http://www.iospirit....2a6d6db3c9be634Har ej hunnit testa sjÀlv dock...
Postad 07 June 2006 - 07:44
dalebring
-
dalebring
-
Wannabe
-
-
26 inlÀgg
Ny programvara till Apple Remote som verkar intressant, man ska kunna anvÀnda fjÀrren till andra program Àn FrontRow:
http://www.iospirit....2a6d6db3c9be634
Har ej hunnit testa sjÀlv dock...
<{POST_SNAPBACK}>
Verkar intressant efter att ha tittat pÄ demofilmen... För mitt ÀndamÄl (vardagsrummet) sÄ tror jag dock att en investering av Logitech Harmony 925 Àr av större intresse eftersom det betyder att jag endast behöver en fjÀrr utöver tangentbordet och musen. NÄgon som har erfarenhet av denna fjÀrr eller nÄgon universalfjÀrr tillsammans med Mac Mini?Remote Buddy verkar dock vara perfekt för en liten studentlÀgenhet dÀr utrymme (för tangentbord, mus och fjÀrrkontroller) och budget ofta Àr mer begrÀnsat! Tack Wolf för att du hÄller ögonen öppna, jag och mÄnga andra uppskattar det!!!
Postad 07 June 2006 - 13:57
Unregistered897bf0c1
-
Unregistered897bf0c1
-
Rookie
-
5 inlÀgg
Intressant trĂ„d. Ăr i tagen att skaffa nĂ„gon typ av HTPC variant. Och vill gĂ€rna ha det sĂ„ enkelt som möjligt. Har ett pra frĂ„gor till er.
- NÄgon som vet om det gÄr att köra Elgatos Eye-TV lösning i kombination med Frontrow?
- Lite fundersam om 5.1/6.1/7.1 ljud. Vad behövs för att pÄ bÀsta sÀtt ansluta Minin till en A/V receiver med inbyggd DTS, DD decoder? Fattar jag rÀtt att man pÄ duo:n har digitalt ut och bara behöver fiberkabeln med 3,5 plug och vad som önskas i andra?
- NÄgon som testat La Cie mini hd hub som komplement till minin?
mvh Jocke
Postad 07 June 2006 - 14:06
Unregistered52a88696
-
Unregistered52a88696
-
Veteran
-
-
2049 inlÀgg
Pratade med en jÀkligt bra kille pÄ Macforum i Göteborg idag.
Tydligen gÄr det ej göra nya minin reg.fri, i nulÀget iaf, dÄ allt sitter i mjukvaran enligt honom. Han sa att det fanns nÄgra enstaka program men inget som fungerade bra och framförallt sÄ Àr Apple snabba pÄ stÀnga ner de sajter som ger ut eventuella program. Detta Àr en STOR nackdel om man ska anvÀnda den som "HTPC". Han rÄdde mig till att vÀnta och se vad som hÀnder samt att han nÀmnde att det gÄtt rykten om att Apple ska göra en renodlad "HTPC".
Typiskt nÀr man precis ska slÄ till och tror man hittat den "ultimata" prylen för sitt hem och sÄ fallerar det pÄ att man inte kan fÄ den reg.fri 
<{POST_SNAPBACK}>
Ang. att göra Macar regionsfria. Det finns ett trick som gör att man kan gÄ runt detta. HÀmta hem programmet VLC (det Àr gratis). Gör sedan sÄ att du sÀtter i DVD-skivan tex en Reg1. Macen's kommer dÄ starta DVD-player, och klaga pÄ att den hÀr disken gör att du mÄste Àndra region. Gör bara dÄ pÄ följande sÀtt: Starta VLC, och vÀlj dÀr "File > Open Disc" Peka till DVD skivan, och du kan titta pÄ vilken region du önskar. Tricket Àr alltsÄ att hÄlla DVD-Player igÄng samtidigt som man tittar pÄ filmen genom VLC-spelaren. PÄ detta sÀtt behöver man inte göra ngr Macar regionsfria. Har inte prövat detta pÄ "alla" Macar, men jag har prövat det pÄ en hel del, och har aldrig rÄkat ut för att det INTE fungerat.
Postad 07 June 2006 - 14:22
THX007
-
THX007
-
AnvÀndare
-
-
246 inlÀgg
Det funkar ocksÄ att ha igÄng Mac the ripper nÀr man startar Apples DVD-spelare dÄ funkar alla skivregioner sÄ lÀnge mac the ripper ligger igÄng i bakgrunden. Mac the ripper Àr freeware och finns hÀr: http://www.versiontr...fo/macosx/22715
Postad 07 June 2006 - 19:41
gusax
-
gusax
-
Beroende
-
-
1425 inlÀgg
- NÄgon som vet om det gÄr att köra Elgatos Eye-TV lösning i kombination med Frontrow?
Du mÄste köra antingen Eyetv eller Frontrow för nÀrvarande. Det gÄr dock fint att dra igÄng Front row och lÄta Eyetv vara igÄng i bakgrunden om man kÀnner för det, sÄ du behöver inte avsluta Eyetv bara för att köra Frontrow. DÀremot Àr det vÀl bara en tidsfrÄga innan Apple, Elgato eller nÄgon fristÄende driftig mÀnniska kopplar ihop de tvÄ. Vill du inte köra Front row sÄ finns det andra htpc-programvaror som Àr integrerade med Eyetv. - Lite fundersam om 5.1/6.1/7.1 ljud. Vad behövs för att pÄ bÀsta sÀtt ansluta Minin till en A/V receiver med inbyggd DTS, DD decoder? Fattar jag rÀtt att man pÄ duo:n har digitalt ut och bara behöver fiberkabeln med 3,5 plug och vad som önskas i andra?
Du fattar rÀtt. BetrÀffande hur mÄnga kanalers ljud du fÄr sÄ beror det pÄ vilken dvd du ser pÄ, precis som vanligt. Dvdspelaren (och Front row) skickar bara vidare signalen, sen om den innehÄller 2.0 eller 7.1 kvittar ju. Och skulle inte mac os vara till belÄtenhet sÄ kan du ju lÀgga in windows eller linux och köra med nÄgon programvara dÀr.
Postad 07 June 2006 - 19:50
dalebring
-
dalebring
-
Wannabe
-
-
26 inlÀgg
Intressant trĂ„d. Ăr i tagen att skaffa nĂ„gon typ av HTPC variant. Och vill gĂ€rna ha det sĂ„ enkelt som möjligt. Har ett pra frĂ„gor till er.
<{POST_SNAPBACK}>
HÄller med om at det Àr en intressant trÄd. Det Àr inte lÀtt att hitta svensk information om att anvÀnda Mac Mini som mediacenter. Jag har bestÀmt mig för att det blir en Mini med EyeTV 610 som helt kommer att ersÀtta en ful Sagem box frÄn ComHem. Jag skall försöka svara pÄ dina frÄgor men ber dig att lÀsa mer om dina funderingar pÄ http://www.123macmini.com som Àr en suverÀn plats med och om allt för minin... - NÄgon som vet om det gÄr att köra Elgatos Eye-TV lösning i kombination med Frontrow?
<{POST_SNAPBACK}>
SÄvitt jag vet sÄ gÄr det inte att fullstÀndigt integrera EyeTV 2.0 med Frontrow. Inte i dagslÀget i alla fall... TyvÀrr... - Lite fundersam om 5.1/6.1/7.1 ljud. Vad behövs för att pÄ bÀsta sÀtt ansluta Minin till en A/V receiver med inbyggd DTS, DD decoder? Fattar jag rÀtt att man pÄ duo:n har digitalt ut och bara behöver fiberkabeln med 3,5 plug och vad som önskas i andra?
<{POST_SNAPBACK}>
Detta gĂ„r att lĂ€sa pĂ„ http://www.macpro.se/?p=3732"Har kollat runt och hittat följande svar âŠ
JA det gÄr att fÄ ut DTS pÄ mac mini via optisk ut ⊠hur dÄ ? du behöver ett pluggin ac3 pluggin - > http://insanityflows...C3_CoDec_-_FREE
sĂ„ problemet Ă€r helt enkelt mjukvaru relaterat VLC stödjer spdif optical ut och Ă€ven quicktime om man installerar ac3 ett ac3 plugin ⊠varför Apple inte byggt in detta i quicktime kan man undra men vi lĂ€r nog se det i nĂ€sta uppdatering av quicktime âŠ
sÄ ni lyckostar som har en intel mac mini och inte fÄr surround pÄ era HD Trailers ⊠ladda ner - > http://insanityflows...C3_CoDec_-_FREE
och problemet Ă€r löst âŠ
den optiska porten pĂ„ mac mini skickar bitstreams som Ă€r encodade via mjukvaran och decodade via din surround förstĂ€rkare âŠ
dĂ€rför Ă€r det mjukvaru relaterat⊠med andra ord . 5.1, 7.1 & DTS fungerar om programmet stödjer det ⊠enligt vad jag lĂ€st âŠ"- NĂ„gon som testat La Cie mini hd hub som komplement till minin?
<{POST_SNAPBACK}>
Jag Ă€r, precis som du, pĂ„ vĂ€g att köpa en Mac Mini. AlltsĂ„, jag har Ă€nnu inte köpt en... Jag tĂ€nker inte köpa en Lacie. Jag tĂ€nker köpa en NewerTechnology Ministack v2 istĂ€llet ( http://www.newertech.com/ministack). Aneldningen Ă€r att den har en snyggare design UTAN nĂ„gon slags logotyp pĂ„ framsidan (alltsĂ„ ett snyggare alternativ till Lacie och Iomega nĂ€r den skall stĂ„ i vardagsrummet pĂ„ första parkett...) plus att den har fler portar i hubben. Jag tĂ€nker köpa denna (320GB) plus ett 1GB minne frĂ„n http://eshop.macsales.com/. Priset för hĂ„rddisken Ă€r US$220 och minnet US$113. Frakten gĂ„r pĂ„ cirka US$60. Jag Ă€r medveten om problematiken om hĂ„rddisken skulle krascha, men det fĂ„r jag ta dĂ„... Ăr i mitt tycke vĂ€rt det med tanke pĂ„ att jag sparar cirka SEK2000 jĂ€mfört med apple store. ĂS PĂ
MED FLER FRĂ
GOR SĂ
KAN VI SE OM VI KAN BESVARA DEM....
Postad 08 June 2006 - 22:46
Unregistered897bf0c1
-
Unregistered897bf0c1
-
Rookie
-
5 inlÀgg
MÄnga tack dalebring och gusax för snabba och uttömmande svar.
HÄller med gusax om att nÄgon snart borde lyckas plocka ihop EyeTV och Frontrow. Sen kan man ju undra hur lÄng tid det kommer att ta innan Elgato har mini-anpassat sin lÄda. KÀnns som en ganska sjÀlvklar sak i estetikens tidevarv.
Helt rÀtt med den logofria HDD:n dalebring tack för tipset.
ApropÄ EyeTV Àr det nÄgon som vet om det finns nÄgon som erbjuder Boxer paket med subventionerad EyeTV410 box? Har sett ett antal för FireDTV lÄdan för PC.
Fundera vidare och Äterkommer sÀkert med fler frÄgor. Har ett erbjudande om en hyfsad HP MCE burk frÄn företaget. Men i min mening mÄste den placeras i eget rum pga bÄde ljud och utseende. TvÄ punkter Mac Minin definitivt vinner pÄ knockout i första. Gillar dessutom Apple operativet och har haft en lÀngtan tillbaka frÄn PC-vÀrlden under de senaste 9 Ären. Plockar pÄ fruns ibook emellanÄt för att stilla abstinensen. Att man kan köra bÄde och pÄ minin Àr ju inte direkt fel. Switch har fÄtt en ny mening
/Jocke
Postad 18 June 2006 - 18:48
Unregistered42562
-
Unregistered42562
-
LĂ€rjunge
-
-
385 inlÀgg
Delabring! Jag vill se lite foton pÄ din "stilrena" och kabelfria lösning sen! Jag har oxÄ funderingar pÄ en MacMini, har anvÀnt PC i 10 Är, men tÀnkte just ha minin som mediacenter typ.. Sitter oxÄ med Comhem, sÄ jag tÀnker följa dina "expriment" med spÀnning!
Postad 19 June 2006 - 12:13
Hugin
-
Hugin
-
Amatör
-
-
64 inlÀgg
NÄn som testat med HDTV pÄ en iMAC?
Postad 19 June 2006 - 20:36
dalebring
-
dalebring
-
Wannabe
-
-
26 inlÀgg
Delabring! Jag vill se lite foton pÄ din "stilrena" och kabelfria lösning sen! Jag har oxÄ funderingar pÄ en MacMini, har anvÀnt PC i 10 Är, men tÀnkte just ha minin som mediacenter typ.. Sitter oxÄ med Comhem, sÄ jag tÀnker följa dina "expriment" med spÀnning!
<{POST_SNAPBACK}>
Jag lovar att bilder kommer sÄ fort allt Àr i ordning... Men som sagt, allt Àr inte inhandlat Ànnu, men det Àr pÄ vÀg. Jag var först inne pÄ en ljudprojektor a la Yamaha YSP-1000 men det blev istÀllet KEF KHT-3005 med en Harman/Kardon AVR-335 eftersom vardagsrummet Àr HELT öppet pÄ höger sida vilket hade inneburit att vi hade tappat höger bakkanal eftersom ljudprojektorn krÀver ett nÄgorlunda symmetriskt rum. Hur som helst, nu Àr mac minin bestÀlld. 1,66 CD med bluetooth mus och tangentbord samt eyetv 610 frÄn elgato. Skall bli hur intressant som helst att se hur det fungerar... JAG HAR DOCK EN INTRESSANT NYHET SOM DE FLESTA STUDENTER KANSKE INTE VET OM. Med CSN-kortet fick jag min 1,66 mac mini för 7195:- !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! 800:- rabatt alltsÄ! GÄ in pÄ www.csn-kortet.se och logga in varefter du klickar pÄ "Mecenat Apple Store" och sedan pÄ "Köp HÀr" sÄ att du kommer till Apples hemsida. DÄ har du rabatt pÄ en hel del produkter som inte syns pÄ csn-kortets hemsida... Hoppas att det hjÀlper nÄgon, 800:- kan man ha roligare för...
Postad 20 June 2006 - 17:46
SweMart
-
SweMart
-
LĂ€rjunge
-
-
428 inlÀgg
Detta Àr kanske som att svÀra i kyrkan, men kolla följande: http://www.team-medi...ediaportal.html
Postad 15 July 2006 - 08:00
wolf
-
wolf
-
LĂ€rjunge
-
-
482 inlÀgg
FrontRow och EyeTV integration: Nu börjar det hĂ€nda grejer, ElGato har precis annonserat en version av EyeTV (tydligen 2.3) som Ă€r integrerad med FrontRow och kan utnyttja Apples egen fjĂ€rr. Idag verkar programmet bara sĂ€ljas inkl mottagare men allt tyder pĂ„ att Ă€ven denna version kommer att sĂ€ljas separat framöver (tar vĂ€l tid att fixa stöd för alla andra mottagare). Citat frĂ„n annonsen: "Front Row Integration Make way for TV, because weâve added one more seat to the Front Row. The Full Screen Menu enables you to sit back and relax while you watch and record television on your Mac as well as browse Front Row. And even if you donât have Front Row installed, the Full Screen Menu works just fine without it. Navigate with an Apple Remote Tired of remote controls scattered around the living room? So are we. EyeTV for DTT works with an Apple Remote. It will certainly work with an EyeTV IR remote control as well, which you may already own or can buy soon on our online store. Or, install Salling Clicker and use your mobile phone or handheld computer to navigate through EyeTV for DTTâs Full Screen Menu." HĂ€r finns hela annonsen: http://www.elgato.co...b12b6b1cd4c5c34
Postad 27 July 2006 - 11:18
wolf
-
wolf
-
LĂ€rjunge
-
-
482 inlÀgg
FrontRow och EyeTV integration:
Nu börjar det hÀnda grejer, ElGato har precis annonserat en version av EyeTV (tydligen 2.3) som Àr integrerad med FrontRow och kan utnyttja Apples egen fjÀrr. Idag verkar programmet bara sÀljas inkl mottagare men allt tyder pÄ att Àven denna version kommer att sÀljas separat framöver (tar vÀl tid att fixa stöd för alla andra mottagare).
Citat frÄn annonsen:
"Front Row Integration Make way for TV, because weâve added one more seat to the Front Row. The Full Screen Menu enables you to sit back and relax while you watch and record television on your Mac as well as browse Front Row. And even if you donât have Front Row installed, the Full Screen Menu works just fine without it. Navigate with an Apple Remote Tired of remote controls scattered around the living room? So are we. EyeTV for DTT works with an Apple Remote. It will certainly work with an EyeTV IR remote control as well, which you may already own or can buy soon on our online store. Or, install Salling Clicker and use your mobile phone or handheld computer to navigate through EyeTV for DTTâs Full Screen Menu."
HĂ€r finns hela annonsen: http://www.elgato.co...b12b6b1cd4c5c34
<{POST_SNAPBACK}>
Nu finns version 2.3 för nerladdning pÄ www.versiontracker.com....
Postad 28 July 2006 - 23:26
Unregistered42562
-
Unregistered42562
-
LĂ€rjunge
-
-
385 inlÀgg
fÄtt iordning allt nu, Dalebring? :=)
Postad 10 August 2006 - 21:13
JanneA
-
JanneA
-
AnvÀndare
-
-
176 inlÀgg
NÄgon som kan bekrÀfta att EyeTV nu funkar bra integrerat i Front Row, dvs kör sÄ sjÀlv?
Postad 11 August 2006 - 18:47
wolf
-
wolf
-
LĂ€rjunge
-
-
482 inlÀgg
NÄgon som kan bekrÀfta att EyeTV nu funkar bra integrerat i Front Row, dvs kör sÄ sjÀlv?
<{POST_SNAPBACK}>
Jag har provat och det funkar sĂ„ att EyeTV har ett "full screen menu"-mode som ser exakt ut som Front Row, i detta mode sĂ„ kan man göra alla vanliga EyeTV-grejer och dĂ„ med samma fjĂ€rr som Front Row och i stort sett exakt samma grĂ€nssnitt, ser mycket bra ut. I denna mode har man Ă€ven ett FrontRow alternativ och dĂ„ hoppar man över till Front Row, nĂ€r man sen gĂ„r ur Front Row sĂ„ Ă€r man tillbaka i EyeTV "full screen menu". Det ser mycket bra ut Ă€ven om man kunde integrerat tightare till Front Row (men detta Ă€r nog omöjligt utan aktiv hjĂ€lp av Apple). Ă
andra sidan Àr El Gato generellt duktiga pÄ att uppdatera programmen sÄ jag tror att det blir Ànnu bÀttre med tiden... Obs att jag inte kört grejorna i drift utan bara lekt lite (anvÀnder normalt en Quad G5 utan Front Row med storbildskÀrmen som andra-skÀrm och en Cinema Display 30 pÄ skrivbordet...). Mitt eget problem Àr att FrontRow inte supportar tvÄ-skÀrms uppstÀllning Ànnu... Steve hintade för nÄra dar sedan pÄ WWDC dels att FR ska ingÄ som en standard komponent i OS 10.5 och detta innebÀr att FR kommer att funka alla nÄgorlunda nya Macar samt stöda fler sorters fjÀrrkontroller (eftersom t ex nya Mac Pro inte har IR-port). Sen kan man hoppas pÄ stöd för tvÄ skÀrmar samt ett bÀttre samarbete med (eller uppköp av) El Gato sÄ att man löser TV-biten helt och hÄllet ocksÄ... 10.5 dyker upp i vÄr nÄgon gÄng... kanske redan i januari... Steve tycker gillar att basha Vista och han gillar nog om det gÄr att fÄ ut 10.5 före Vista...
Postad 12 August 2006 - 11:40
JanneA
-
JanneA
-
AnvÀndare
-
-
176 inlÀgg
OK, tack. Kan du beskriva lite mer just vad som hÀnder nÀr man lÀmnar FR? Vad jag Àr ute efter Àr om detta blir busenkelt Àven för de i familjen som inte Àr sÄ insatta i systemet? Alla ska kunna byta mellan tv, video, dvd, musik och att titta pÄ bilder...och att dÀrefter kunna göra vad som helt av de andra alternativen sÄ klart. Jag har svÄrt att fÄ hjÀlp med mina frÄgor av ÄterförsÀljarna i Malmö, de har bara vÀldigt övergripande kunskap tyvÀrr...
Postad 12 August 2006 - 15:08
JanneA
-
JanneA
-
AnvÀndare
-
-
176 inlÀgg
Dessutom, fungerar Elgato EyeTV 310 med Canal Digitals satellit-kort? NÄgon som provat?
Redigerat av JanneA, 12 August 2006 - 15:30.
Postad 12 August 2006 - 16:11
gusax
-
gusax
-
Beroende
-
-
1425 inlÀgg
OK, tack. Kan du beskriva lite mer just vad som hÀnder nÀr man lÀmnar FR? Vad jag Àr ute efter Àr om detta blir busenkelt Àven för de i familjen som inte Àr sÄ insatta i systemet? Alla ska kunna byta mellan tv, video, dvd, musik och att titta pÄ bilder...och att dÀrefter kunna göra vad som helt av de andra alternativen sÄ klart. Jag har svÄrt att fÄ hjÀlp med mina frÄgor av ÄterförsÀljarna i Malmö, de har bara vÀldigt övergripande kunskap tyvÀrr...
<{POST_SNAPBACK}>
Det finns en film pÄ förstasidan som beskriver hur det funkar: http://www.elgato.com/
Postad 12 August 2006 - 16:20
gusax
-
gusax
-
Beroende
-
-
1425 inlÀgg
Dessutom, fungerar Elgato EyeTV 310 med Canal Digitals satellit-kort? NÄgon som provat?
<{POST_SNAPBACK}>
Jag har provat. Kort svar: I dagslÀget funkar det om du redan har ett abonnemang, programkort och en köpbox (du fÄr inte ha hyrboxen, comboboxen eller HDTV-boxen) men det Àr högst osÀkert om det kommer fungera lÀngre fram pga att Canal Digital vill byta ut alla abonnenters kort till sÄdana som bara funkar i "godkÀnda" mottagare. Elgato anvÀnder CA-modul och sÄdana moduler Àr inte "godkÀnda". LÄngt svar (ocksÄ av mig): http://www.99mac.se/...ital#post722916Om du vill ha elgato - skaffa Boxer och Eyetv 410 med viaccess-modul. Om du vill ha Canal Digital - skaffa en Dreambox och koppla den till datorn vid behov.
Postad 12 August 2006 - 16:50
JanneA
-
JanneA
-
AnvÀndare
-
-
176 inlÀgg
<{POST_SNAPBACK}> Det finns en film pÄ förstasidan som beskriver hur det funkar: http://www.elgato.com/
<{POST_SNAPBACK}>
Japp, tack. Men problemet med denna illustration tycker jag Àr att jag inte riktigt fattar hur man gÄr frÄn FR till Eye-TV. Fins det en meny i Front Row som heter Eye TV eller dyker Eye-TV upp nÀr man vÀljer Video i FR??
Postad 12 August 2006 - 16:57
JanneA
-
JanneA
-
AnvÀndare
-
-
176 inlÀgg
Sorry för spammande...men kommer pÄ frÄgor efterhand.
Hoppas att Eye-TV tar informationen till EPG frÄn TVTV och inte frÄn Boxer/Teracoms sÀndningar. StÀmmer detta? Hur lÄngt fram kan man se programinformationen i Eye-TV:s EPG?
Postad 12 August 2006 - 20:30
stephanterning
-
stephanterning
-
Amatör
-
-
60 inlÀgg
Postad 12 August 2006 - 22:11
JanneA
-
JanneA
-
AnvÀndare
-
-
176 inlÀgg
Slutligen, vad gÀller möjligheten at fÄ ut 5.1-ljud frÄn t ex SVT:s sÀndningar; enligt Apple stores hemsida gÄr det bara pÄ iMac och tvÄ burkar till, INTE pÄ Mac Mini. NÄgon som kan verifiera eller Ànnu hellre dementera... Apple store Elgato 410
Postad 13 August 2006 - 07:00
wolf
-
wolf
-
LĂ€rjunge
-
-
482 inlÀgg
<{POST_SNAPBACK}> Det finns en film pÄ förstasidan som beskriver hur det funkar: http://www.elgato.com/
<{POST_SNAPBACK}> Japp, tack. Men problemet med denna illustration tycker jag Àr att jag inte riktigt fattar hur man gÄr frÄn FR till Eye-TV. Fins det en meny i Front Row som heter Eye TV eller dyker Eye-TV upp nÀr man vÀljer Video i FR??
<{POST_SNAPBACK}>
Först mÄste man öppna ETV i fullskÀrmsmode. För att gÄ frÄn ETV till FR: Finns ett extra menyval som heter FrontRow För att gÄ frÄn FR till ETV: GÄr ur FR som vanligt, istÀllet för vanliga skrivborder sÄ kommer ETV i fullskÀrmsmode upp.
1 anvÀndare lÀser detta Àmne
0 medlemmar, 1 gÀster, 0 anonyma medlemmar
Svara pÄ citerade inlÀgg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Media & Mediauppspelning
-
→
HTPC
-
Personuppgiftspolicy
|
-
-
LFE reference och Center ch
johan b-lund
2026-09-02 18:43:15
-
-
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas hÀr?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna sjĂ€lva tagit. För att bilder ska listas krĂ€vs att albumet Ă€r synligt samt att det inte Ă€r av typen "Historik", "Ănskelista", "Ăvriga byggbilder" eller "Ăvrigt".
|