Hallå,
Knepigt, när jag loggar på hemma ser jag inte tex dom inlägg jag gjorde på jobbet idag. Nåväl, har kopplat upp 9500 nu. Kan Ni förklara att det finns två utgångar för front. Är jag helt ute å cyklar om jag kopplar in mina 6 RCAér för SACD/DVD-a + mina dedikerade RCA-par för 2-kanal på front2??
<{POST_SNAPBACK}>
Du behöver ej använda front 2 för 2-kanalsmusik det kommer ut från front 1 (multi-ut). Front 2 används om du har en separat 2-kanalsanläggning enl Ultimate Sound. Jag har beställt en dv 9500 och ställde just den frågan. Hoppas det funkar i verkligheten.
<{POST_SNAPBACK}>
Använder följande kopplingar;
SACD/DVD-audio går till multi-channel ingången på SR7500:an via analog 5.1 kabel.
CD går via 'front 2' till vanliga CD-ingången på SR7500:an, via analog 2.0 kabel.
DVD går till digital-ingången på SR7500:an, via analog kabel.
Denna kopplings-konstellation har gett bästa ljudet hittills.
Köra vanlig CD över multi-channel, ger ett 'fattigare' ljud jämfört med nuvarande koppling (dvs via front 2 -> vanliga CD-ingången). Kan bero på att mer kräm finns tillgängligt i 2 kanalsmode än i det 'potentiella' 5.1-läget (dock ej verifierat med mätning)
Skillnaden är helt olika låtar i vissa fall, dvs klart märkbart. Således 'behöver' man inte använda 'front 2', eftersom vanligt 2.0 ljud kommer ut här oxå, men alltså ej optimalt i min situation.
När det kommer till DVD-lyssning vill jag kunna använda 7.1 ljud (därav den digitala överföringen).
Hur har ni kopplat DV9500:an för att få det 'bästa' ur den?
Redigerat av arcticblue, 27 augusti 2005 - 07:34.