* Officiell Tråd - Sony Ericsson Xperia X1 *
Sony Ericsson Xperia X1 256MB RAM
(Mobiltelefoner)
|
7
|
(114)
|
Inga priser |
How To: Installera ROM på Sony Ericsson Xperia X1 (58 inlägg)
|
16 år sedan |
HTC Touch HD eller Sony Ericsson X1 (14 inlägg)
|
17 år sedan |
Batteritid X1 vs 990 (0 inlägg)
|
17 år sedan |
Uppdatering Xperia (2 inlägg)
|
17 år sedan |
Postad 07 October 2008 - 19:57
Postad 07 October 2008 - 19:57
Jahopp, nu har även den silverfärgade fått framflyttat datum 2008-10-21 på katching. Jag skall ringa imorgon, är det så att ALLA får vänta till det datumet, så avbeställer jag direkt och beställer från något annat ställe där dom kan leverera telefonen.
Någon som kontaktat andra butiker och vet att dom får in silverfärgade i slutet på veckan?
Fick precis detta svar av Katshing ang Silver X1s datum:
Hej,
Du borde med största sannolikhet få din telefon med leveransen som kommer nu i slutet av veckan.
Datumet som står nu är med för de som tänkte boka den nu.
Med Vänliga Hälsningar
Christian Andersson
Jag har plats 33 i kön o hoppas att den dyker upp
Postad 07 October 2008 - 20:00
Hellre det än ett psykologiskt nedbrytande timglas ;D
Tackar för en utförlig beskrivning av telefonen
EDIT!!!!! Fick svar jag med!
Hej,
Det gäller för dom som beställer nu, vi kommer få en leverans den 9/10 men vet inte hur många telefoner vi får.
Skulle dock tro att vi får tillräckligt många för att du ska få en vid första leveransen.
Med Vänliga Hälsningar
Christian Andersson
JAAA...fyfaen va gött
Redigerat av King Cobra, 07 October 2008 - 20:02.
Postad 07 October 2008 - 20:00
du lär hoppa fram för jag kommer avboka. Köper på the phone house iställetFick precis detta svar av Katshing ang Silver X1s datum:
Hej,
Du borde med största sannolikhet få din telefon med leveransen som kommer nu i slutet av veckan.
Datumet som står nu är med för de som tänkte boka den nu.
Med Vänliga Hälsningar
Christian Andersson
Jag har plats 33 i kön o hoppas att den dyker upp
Postad 07 October 2008 - 20:02
Postad 07 October 2008 - 20:02
Den tycker jag är bäst, favorit kontakter med bilder, kalender, klocka, väder för valfri stad, genvägar till alla windows funktioner i fingervänligt format, missade samtal, sms, telefonljudstatus, e-mail, kommande kalenderevents osv.
Den täcker ju det mesta man vill ha snabb tillgång till, samtidigt som den förenklar att ringa till sina 16 favoritkontakter.
Postad 07 October 2008 - 20:08
du lär hoppa fram för jag kommer avboka. Köper på the phone house istället
Jag har också avbokat, en plats bättre på både Svart och Silver för er alla!
Phoric, har du testat SPB shell panelen?
Den tycker jag är bäst, favorit kontakter med bilder, kalender, klocka, väder för valfri stad, genvägar till alla windows funktioner i fingervänligt format, missade samtal, sms, telefonljudstatus, e-mail, kommande kalenderevents osv.
Den täcker ju det mesta man vill ha snabb tillgång till, samtidigt som den förenklar att ringa till sina 16 favoritkontakter.
Nej inte än, läst det som du och andra skrivit om det så det blir nog senare här under kvällen, låter ju rätt spännande faktiskt - Känns synd att inte SE själva riktigt har fått till det till 100%.
Nu sitter man ju ivrigt och väntar på 3rd party paneler - Hoppas verkligen att SDK:n får igång XDA-communityt.
Postad 07 October 2008 - 20:18
Phoric, har du testat SPB shell panelen?
Vart kan jag hitta denna?
Postad 07 October 2008 - 20:23
Postad 07 October 2008 - 20:26
Annars går den att ladda ner här:
http://www.sonyerics...entItemId=34684
Postad 07 October 2008 - 20:26
Vart kan jag hitta denna?
Finns GRATIS på SonyEricssons hemsida !! Fun@downloads
Postad 07 October 2008 - 20:28
Finns GRATIS på SonyEricssons hemsida !! Fun@downloads
Jepp.
Och här är länken.
http://www.sonyerics...contentItemId=0
Redigerat av Qramohn, 07 October 2008 - 20:28.
Postad 07 October 2008 - 20:31
Funderade på en sak, skulle inte filmen Hancoock följa med telefonen i Sverige? Fick ju min retail box av Sony Ericsson idag men börjar undra om det fattas något... ?
Postad 07 October 2008 - 20:34
Tack, hitta den via länk i telefonen!
Funderade på en sak, skulle inte filmen Hancoock följa med telefonen i Sverige? Fick ju min retail box av Sony Ericsson idag men börjar undra om det fattas något... ?
I pressträffen med M3 så sa Senior Product Manager på sony ericsson att Hancock skulle finnas med......
Skumt...
Postad 07 October 2008 - 20:43
http://www.spbsoftwa...mobileshell/?en
Tack för att du delar med dig,
Miki
Postad 07 October 2008 - 20:43
Min status just nu - Gillar verkligen telefonen även om det finns utrymme för förbättring, men i ärlighetens namn, vilken telefonen har inte det?
Tack för detta !!
Jag längtar till fredag!!
Postad 07 October 2008 - 20:46
Jag har dock ingen arfarenhet av SPB innan X1:an.
Postad 07 October 2008 - 20:49
Phoric, om du får igång SPBs Mobile Shell, orkar du då surfa in på deras hemsida och kolla på filmen och jämföra om alla delar finns med. Har bara sett små bilder ifrån SPB på X1an och jag fick känslan att det inte var en komplett version man får.
http://www.spbsoftwa...mobileshell/?en
Tack för att du delar med dig,
Miki
Ser ut att vara ungefär samma, känner igen det mesta men kan inte verifiera alla effekter än, inte hunnit leka med SPB panelen mer än 2 minuter än, ska se om jag kan jämföra mer.
Spontan känsla om SPB Mobile Shell = Awesome, synd att den inte är Xperifierad med lite grafik etc, jag vet jag är en nörd.
I pressträffen med M3 så sa Senior Product Manager på sony ericsson att Hancock skulle finnas med......
Skumt...
Börjar fundera på om jag fick den verkliga verkliga retailboxen då.. alltså telefonen är ju final retail men kanske inte filmen som ligger med bara, ska undersöka.
Postad 07 October 2008 - 20:49
Postad 07 October 2008 - 20:50
Spontan känsla om SPB Mobile Shell = Awesome, synd att den inte är Xperifierad med lite grafik etc, jag vet jag är en nörd.
hehe, underbart med livetesting (almost) keep it up PHORIC!!!
sova e överskattat
Postad 07 October 2008 - 20:52
Hade räknat med inget minneskort alls..
Postad 07 October 2008 - 21:00
Den är ju Xperiafierad, titta på bakgrunden, den ser ut som metallen på den svarta xperian.
Uj så vackert.. its all about the details
Postad 07 October 2008 - 21:01
Miki, vad är det du saknar, ser ut som allt finns med?
Jag har dock ingen arfarenhet av SPB innan X1:an.
Kan var jag som är lite nojjig. Jag vill verkligen ha det programmet. Tror att det komer vara grunden för navigeringen på min telefon. Det jag såg tidigare på X1an var liksom bara en bild. Kändes lite som dom klämt ihop det tre huvudpanelerna i Mobile shell till en.
Finns det något sätt att se vad Mobile Shell panelen innehåller utan telefon?
/Miki
Postad 07 October 2008 - 21:17
Den består av 3 flikar.
Vänster flik:
Genvägar till alla windows applkationer och inställningar. Denna del är kostumiserbar, du väljer själv vad som skall visas.
Allt är för att slippa ta fram pennan när du navigerar i windows. Förr eller senare hamnar du ute i windows dock och då blir det svårt att göra inställningarna utan penna. Finns även ett alternativ som är "recent" där alternativen du använder mest/senast finns.
Mitten flik:
Kalender, klocka, kommande kalender events, missade samtal, olästa e-mail, olästa SMS, telefonhögtalar status (silent, vibrate, normal), väder i vald stad.
Det är denna flik som känns mest aktuell att ha uppe normalt.
Höger flik:
16 slots till favorit kontakter.
Här visas bilder ifall bilder finns att visa, annars namnet på kontakten.
Klickar man på en kontakt så får man möjlighet att sms:a eller ringa hem, mobil, jobb nummer som finns inlagda för kontakten.
Redigerat av Nahaz, 07 October 2008 - 21:33.
Postad 07 October 2008 - 21:22
Enligt Computer Sweden ska det stämma med 4 GB.Jag hittar ingen film, däremot hittade jag ett 4GB minneskort i min, fast tomt, ska det följa med hela 4GB?
Hade räknat med inget minneskort alls..
http://www.idg.se/2....n-sony-ericsson
Att du inte fick filmen är kanske straffet du förtjänar för att få telefonen så ofantligt långt före oss andra.
Postad 07 October 2008 - 21:26
Operatörspaneler
Mediapaneler från kvällstidningar
MSN-panel
Ska bli kul och se vad det är för något, hittar det inte där än iaf, men han tryckte ju verkligen på att det ska finnas där med start på fredag.
Postad 07 October 2008 - 21:49
Keeping my fingers crossed!
Postad 07 October 2008 - 21:52
Postad 07 October 2008 - 22:04
Nu har även jag fått svar från Katshing. Jag har köplats 87 på den silvriga och svaret jag fick var att jag förhoppningvis också får min denna veckan. Så det låter ju bra
))
Keeping my fingers crossed!
Jag har inte fått mail och har 75:e plats!
Postad 07 October 2008 - 22:10
Hur synliga blir fingeravtryck o likande på den svarta modellen? Vet inte om det ska bli en svart eller silver.
Har inga problem med fingeravtryck då det är en ruggad metallyta och inte en glatt som på tex iPhone 3G.
Postad 07 October 2008 - 22:12
Jag har inte fått mail och har 75:e plats!
du kanske inte mailat dom ?
Postad 07 October 2008 - 22:16
du kanske inte mailat dom ?
hehe.. visserligen inte, men dom kan väll ta för givet att man e orolig för att inte få nån telefon efter alla rykten
Postad 07 October 2008 - 22:17
hehe.. visserligen inte, men dom kan väll ta för givet att man e orolig för att inte få nån telefon efter alla rykten
då lär du nog inte få något mail heller!
Postad 07 October 2008 - 22:20
Postad 07 October 2008 - 22:57
Redigerat av King Cobra, 07 October 2008 - 23:00.
Postad 07 October 2008 - 23:35
kan man välja så det blir en annan färg på bakgrunden (vill ju ha silver ;D )Den är ju Xperiafierad, titta på bakgrunden, den ser ut som metallen på den svarta xperian.
Postad 08 October 2008 - 00:36
Postad 08 October 2008 - 07:29
du kan fråga : )
Den består av 3 flikar.
Vänster flik:
Genvägar till alla windows applkationer och inställningar. Denna del är kostumiserbar, du väljer själv vad som skall visas.
Allt är för att slippa ta fram pennan när du navigerar i windows. Förr eller senare hamnar du ute i windows dock och då blir det svårt att göra inställningarna utan penna. Finns även ett alternativ som är "recent" där alternativen du använder mest/senast finns.
Mitten flik:
Kalender, klocka, kommande kalender events, missade samtal, olästa e-mail, olästa SMS, telefonhögtalar status (silent, vibrate, normal), väder i vald stad.
Det är denna flik som känns mest aktuell att ha uppe normalt.
Höger flik:
16 slots till favorit kontakter.
Här visas bilder ifall bilder finns att visa, annars namnet på kontakten.
Klickar man på en kontakt så får man möjlighet att sms:a eller ringa hem, mobil, jobb nummer som finns inlagda för kontakten.
Underbart! Låter komplett.
Låter som du sitter med det framför dig?
Då är nästa fråga, håller det sig inom sin panel eller kan man använda "gestures" när man är inne i andra paneler?
Tar det här över startpanelen, den första upp till vänster, eller ligger det i sin egen panel?
/Miki
Postad 08 October 2008 - 07:42
Postad 08 October 2008 - 08:01
SPB är en egen panel, det går bara att ha en panel aktiv åt gången så skall man till exempel starta mediapanelen så får man klicka på X panel knappen för att få upp panel hanteraren och sedan klicka på media panelen. Sen får man göra tvärtom när man är klar och vill byta tillbaka till SPB som aktiv panel.
Verkar logiskt. Innebär det här att varje panel har sitt gränssnitt för hur tex. vanligt använda funktioner ser ut, typ om man ska ringa eller om någon ringer till en, ser då det likadant ut i alla paneler eller kan även detta utseende ändras från panel till panel. Det jag är ute efter är om panelerna gör att helheten känns ofokuserad och att man kanske irriterar sig på att knappar för vanligt använda funktioner sitter på olika platser beroende på i vilken panel man är i.
WM är redan nu rätt dåligt sammanhållen designmässigt och jag blir ju lite rädd att panelerna kommer stöka till det ännu mer. Jag hatar Apple men måste sägga att gränssnitt är dom rätt svårslagna på. Dom håller ihop det och alla som gör saker till dom fattar snabbt hur saker ska se ut vilket ger en fin helhet, även när olika utvecklare varit inblandade.
/Miki
Redigerat av miki2, 08 October 2008 - 08:02.
Postad 08 October 2008 - 08:43
Postad 08 October 2008 - 09:45
Kameran har jag inte gett mig på än, mer om det följer!
Du får gärna ge ett utlåtande om kameran, kanske t o m ladda upp en bild eller två! Vi ska köpa nya mobiler på firman och kameran är väldigt viktig för oss vilket tyvärr gör att Iphone [edit: och HTC Touch HD] inte ens har kvalat in på intresselistan.
Redigerat av Tomas L, 08 October 2008 - 10:01.
Postad 08 October 2008 - 10:09
Du får gärna ge ett utlåtande om kameran, kanske t o m ladda upp en bild eller två! Vi ska köpa nya mobiler på firman och kameran är väldigt viktig för oss vilket tyvärr gör att Iphone [edit: och HTC Touch HD] inte ens har kvalat in på intresselistan.
Ska ut och knäppa lite bilder på lunchen, ska se om jag kan få upp dem under eftermiddagen!
Postad 08 October 2008 - 11:06
/Miki
Postad 08 October 2008 - 11:45
Kollade precis mitt kontoutdrag och elgiganten drog 6084:- den andra oktober. Borde betyda att man får sin telefon i veckan... (Beställde en svart den 20e sept.)
/Miki
Från Elgigantens hemsida:
12. Förhandsbokning
Vid förhandsbokning menas att dessa produkter inte är släppta ännu och en preliminär period eller datum visas. När du lägger en förhandsorder kommer vi dra pengar från ditt kort eller bank inom 5 arbetsdagar, även om vi inte har skickat produkten. Så snart vi vet korrekt datum uppdaterar vi under respektive produkt.
Vi reserverar oss för slutförsäljning under perioden för förhandsbokning.
Postad 08 October 2008 - 12:01
Guld, bra jobbat!Ska ut och knäppa lite bilder på lunchen, ska se om jag kan få upp dem under eftermiddagen!
En fråga som dykt upp i annat forum (jag såg att du skrivit där också, men det kan vara intressant för alla att få reda på), har du 384 MB RAM eller 256 MB? Verkar vara en annan svensk kille som till sin butik fått X1or med 256 MB RAM och inte 384 MB som retailversionen skulle ha.
Postad 08 October 2008 - 12:05
Tydligen hade dom även ett kodnamn för Sony Ericssons Xperia X1 som gick under namnet HTC Venus.
Nåja... På PDAdb.net finns specifikationerna på Xperia X1 som är lite mer matnyttiga än de som finns på Sony Ericssons hemsida, för närvarande.
Sen får man ju hoppas att dom specarna stämmer också...
Redigerat av crest, 08 October 2008 - 12:13.
Postad 08 October 2008 - 12:12
Guld, bra jobbat!
En fråga som dykt upp i annat forum (jag såg att du skrivit där också, men det kan vara intressant för alla att få reda på), har du 384 MB RAM eller 256 MB? Verkar vara en annan svensk kille som till sin butik fått X1or med 256 MB RAM och inte 384 MB som retailversionen skulle ha.
256MB ram är det som gäller.
Skulle bli förvånad om Sony Ericsson har auktionerat ut en prototyp, men sanning är ju faktiskt den att jag inte heller fick med varken Wayfinder eller Hancock-filmen, så man börjar ju undra.
Jag ska ringa upp min kontakt på Sony Ericssons PR-byrå Jung Relations i eftermiddag för att försöka få reda på lite mer svar.
Postad 08 October 2008 - 12:12
Det har hela tiden pratats om 384, så va konstigt med 256.
Postad 08 October 2008 - 12:16
Skulle bli förvånad om Sony Ericsson har auktionerat ut en prototyp, men sanning är ju faktiskt den att jag inte heller fick med varken Wayfinder eller Hancock-filmen, så man börjar ju undra.
Jag ska ringa upp min kontakt på Sony Ericssons PR-byrå Jung Relations i eftermiddag för att försöka få reda på lite mer svar.
Blir inte mycket jobbat för dig just nu
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
7
How To: Installera ROM på Sony Ericsson Xperia X1
2 bilder
88 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?