Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - Samsung i900 OMNIA *

1328 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Samsung Omnia SGH-i900 8GB 128MB RAM (Mobiltelefoner) 1 (0) Inga priser
Samsung Omnia SGH-i900 16GB (Mobiltelefoner) 4 8.151514 (32) Inga priser
2 relaterade trådar

Postad 20 January 2009 - 00:31

mikael_st
  • mikael_st
  • Wannabe

• 25 inlägg
  • 0
Hejsan.
Undrar varför den är så seg att flytta filer till från pc:n. Om jag flyttar en mapp på ca 3gb till Min Lagring så tar det 11h !!! Jag bara drar och släpper i utforskaren. Men varför går det så segt ?

mvh Mikael

Postad 20 January 2009 - 12:35

r0bber
  • r0bber
  • Lärjunge

• 458 inlägg
  • 0

Alltså tror du inte att det kommer att vara några konstigheter att lägga in någon "hemgjord" mjukvara/firmware/ROM (vet inte vad det kallas) som det tipsas om tidigare i tråden.

Det vågar jag inte svara på... Jag är väl inte heller riktigt helt rätt man att svara på dessa frågor eftersom jag själv inte har någon sån här telefon (min styvfar har en dock). Men som jag har förstått det så är det samsung som står för uppdateringarna helt och hållet, och tre har bara sagt till samsung att dessa program ska vi ha med i 3-firmwaren.

Men eftersom det sägs att det går att låsa upp omnian relativt enkelt själv så borde det nog inte vara några problem

Postad 20 January 2009 - 12:38

r0bber
  • r0bber
  • Lärjunge

• 458 inlägg
  • 0

Hejsan.
Undrar varför den är så seg att flytta filer till från pc:n. Om jag flyttar en mapp på ca 3gb till Min Lagring så tar det 11h !!! Jag bara drar och släpper i utforskaren. Men varför går det så segt ?

mvh Mikael

Är du säker på att du använder USB 2.0 när du för över? Ifall du kopplat in telefonen i USB 1.1 så går det jättelångsamt

Redigerat av r0bber, 20 January 2009 - 12:42.

Postad 20 January 2009 - 17:34

YugoSwede
  • YugoSwede
  • Wannabe

• 37 inlägg
  • 0
Ny Update!
https://www.minhembi...howtopic=223853

Postad 20 January 2009 - 18:16

mikael_st
  • mikael_st
  • Wannabe

• 25 inlägg
  • 0
Ja jag kör usb 2,0 på datorn. Men vet inte om man kan ställa in något i mobilen ?

Postad 20 January 2009 - 18:45

Spades
  • Spades
  • Wannabe

• 27 inlägg
  • 0

Ny Update!
https://www.minhembi...howtopic=223853

Gott! Det var ju på tiden.

Någon som updaterat och märkt någon skillnad?
Helst någon med 3

Hastighet, fotokvaliten eller något annat?
Man ska förresten kunna knappa in en kod på mobilen efter updateringen för att även uppdatera kamerans firmware tror jag.

Edit:
*#2470# - Updates Camera after Firmware Updates
Från http://bongstersomni...your-omnia.html

Redigerat av Spades, 20 January 2009 - 19:13.

Postad 20 January 2009 - 20:16

Spades
  • Spades
  • Wannabe

• 27 inlägg
  • 0
Herregud, med 5kb/s tankar man hem updaten på 153mb!
Kommer ta hela natten det här. Finns det ingen annanstans än hos samsungs officiella sidan som man kan hämta hem den?

Postad 20 January 2009 - 20:34

ozzy86
  • ozzy86
  • Wannabe

• 42 inlägg
  • 0
Har oxå 3. Laddar ner romen i 7kb/s klar om ca 5 tim 50 min.
Spades:
Har sökt efter filen men det verkar som att ingen har laddat ner den än och lagt upp.

Postad 20 January 2009 - 21:59

Unregisteredc83518bd
  • Unregisteredc83518bd
  • Lärjunge

• 460 inlägg
  • 0

Har oxå 3. Laddar ner romen i 7kb/s klar om ca 5 tim 50 min.
Spades:
Har sökt efter filen men det verkar som att ingen har laddat ner den än och lagt upp.

1,1 mb/s här:)

Postad 20 January 2009 - 22:14

Spades
  • Spades
  • Wannabe

• 27 inlägg
  • 0

1,1 mb/s här:)

what,1.1 stadigt?
Den får ryck någon gång då och då och går upp till 1 men sedan går den ner snabbt igen ända till 7kb/s.
Tankar du från samsungs hemsida? vista (152mb) eller xp (109mb)?

Postad 20 January 2009 - 22:46

Unregisteredc83518bd
  • Unregisteredc83518bd
  • Lärjunge

• 460 inlägg
  • 0

what,1.1 stadigt?
Den får ryck någon gång då och då och går upp till 1 men sedan går den ner snabbt igen ända till 7kb/s.
Tankar du från samsungs hemsida? vista (152mb) eller xp (109mb)?

xp:) vista e skit..
EDIT: Provar jag vista versionen så ligger jag på samma hastigheter som er;)
EDIT 2: Uppdaterade min telefon och den gick inte ens att starta, provar att flasha om till den romen jag hade innan nu.... :/
EDIT 3: Funkar med gamla...

Redigerat av Unregisteredc83518bd, 20 January 2009 - 23:23.

Postad 20 January 2009 - 23:26

Spades
  • Spades
  • Wannabe

• 27 inlägg
  • 0

xp:) vista e skit..
EDIT: Provar jag vista versionen så ligger jag på samma hastigheter som er;)
EDIT 2: Uppdaterade min telefon och den gick inte ens att starta, provar att flasha om till den romen jag hade innan nu.... :/
EDIT 3: Funkar med gamla...

Vad konstigt.. hade du originalromen som följde med mobilen innan?
Hur får man tillbaka den gamla romen? Måste man spara ner den som finns i mobilen nu för säkerhetsskull, och hur gör man isåfall?

Postad 20 January 2009 - 23:57

Unregisteredc83518bd
  • Unregisteredc83518bd
  • Lärjunge

• 460 inlägg
  • 0

Vad konstigt.. hade du originalromen som följde med mobilen innan?
Hur får man tillbaka den gamla romen? Måste man spara ner den som finns i mobilen nu för säkerhetsskull, och hur gör man isåfall?

Nope jag hade en cooked:/ Men jag gör ett nytt försök nu och ser om den funkar:P Vid förra flashningen så kom där upp typ "Blue screen of death" efter samsungloggan, och sen blev det bara svart:/

Postad 21 January 2009 - 00:04

Spades
  • Spades
  • Wannabe

• 27 inlägg
  • 0

Nope jag hade en cooked:/ Men jag gör ett nytt försök nu och ser om den funkar:P Vid förra flashningen så kom där upp typ "Blue screen of death" efter samsungloggan, och sen blev det bara svart:/

Ok lycka till!

Har fått hem den nu men man blir lite osäker nu ju, men egentligen ska det väl inte vara några problem så länge som det är officiella roms väl antar jag?

Jag vill inte använda cooked roms eftersom garantin försvinner då, och jag har ingen originalrom så jag måste vara hundra att det fungerar. Jag tror inte iofs inte att garantin försvinner om det inte skulle fungera för mig eftersom att det är just en officiell rom. (Har tremobil)

Kan det bero på att du hade en cooked rom som du flashade från, att det är därför som det inte fungerade tidigare?

Postad 21 January 2009 - 00:09

Unregisteredc83518bd
  • Unregisteredc83518bd
  • Lärjunge

• 460 inlägg
  • 0

Ok lycka till!

Har fått hem den nu men man blir lite osäker nu ju, men egentligen ska det väl inte vara några problem så länge som det är officiella roms väl antar jag?

Jag vill inte använda cooked roms eftersom garantin försvinner då, och jag har ingen originalrom så jag måste vara hundra att det fungerar. Jag tror inte iofs inte att garantin försvinner om det inte skulle fungera för mig eftersom att det är just en officiell rom. (Har tremobil)

Kan det bero på att du hade en cooked rom som du flashade från, att det är därför som det inte fungerade tidigare?

Jag skulle nog inte varit osäker om jag varit du. Jag tror att det är PGA att jag har haft en cooked rom:/ För när jag ska ladda ner så kan jag bara fylla i den gamla svenska, var det XBHJ2 som kom med telenors mobiler? För när jag startar flashprogrammet och väljer starta så får jag bara att jag har fel mjukvara....:(

Postad 21 January 2009 - 00:19

Spades
  • Spades
  • Wannabe

• 27 inlägg
  • 0

Jag skulle nog inte varit osäker om jag varit du. Jag tror att det är PGA att jag har haft en cooked rom:/ För när jag ska ladda ner så kan jag bara fylla i den gamla svenska, var det XBHJ2 som kom med telenors mobiler? För när jag startar flashprogrammet och väljer starta så får jag bara att jag har fel mjukvara....:D

Ok, det var tråkigt att det inte fungerade för dig.
Kollade lite på modaco om hur man gjorde en rombackup, verkade ganska omständigt. Såg även att du även skriver lite där. :(

Jag ska nog prova uppdatera imorgon, borde väl inte vara några problem.
Jag kan berätta hur det gick.

Postad 21 January 2009 - 00:28

ozzy86
  • ozzy86
  • Wannabe

• 42 inlägg
  • 0
en fråga bara, om jag gör en "hard reset" efter att ha genomfört den nya romen, kommer telefonen att återställas till den första "orginella" romen?

Redigerat av ozzy86, 21 January 2009 - 00:29.

Postad 21 January 2009 - 00:38

Spades
  • Spades
  • Wannabe

• 27 inlägg
  • 0

en fråga bara, om jag gör en "hard reset" efter att ha genomfört den nya romen, kommer telefonen att återställas till den första "orginella" romen?

ganska säker på att det inte kommer göra det. då behöver du nog den gamla romen sparad först.
Lägger du in en ny, försvinner väl den gamla vad jag vet iaf.

Men som Kingcool sa, antagligen är det ingen fara så länge du har en originalrom. Tror inte Samsung kunnat släppt en rom om det skulle göra att 50% av alla mobiler som uppdateras inte startar. (överdrev lite, jag vet. :( )

Det jag tänkte lite på var att iom att jag har en tremobil så ska väl en massa lullull från tre också in i den innan tre släpper vidare en update för trekunderna. Har jag garantin även om jag uppdaterar själv så att säga?

Kanske någon med tre som vet något om det?

Postad 21 January 2009 - 00:47

ozzy86
  • ozzy86
  • Wannabe

• 42 inlägg
  • 0
jobbar som en försäljare själv i en elektronik kedja, o vi säljer dessutom tre mobiler,
garantin ges och garanteras alltid utav tillverkaren oavsett operatör.

Postad 21 January 2009 - 01:09

Unregisteredc83518bd
  • Unregisteredc83518bd
  • Lärjunge

• 460 inlägg
  • 0

Ok, det var tråkigt att det inte fungerade för dig.
Kollade lite på modaco om hur man gjorde en rombackup, verkade ganska omständigt. Såg även att du även skriver lite där. :(

Jag ska nog prova uppdatera imorgon, borde väl inte vara några problem.
Jag kan berätta hur det gick.

Haha jaa jag har lyckats göra backup på min orginalrom, vet inte hur jag får den till .exe fil bara:P Men just nu är jag skitnöjd med den cooked romen jag kör, och jag gillar verkligen manila2d mkt mer än samsungs orginalteman. Så jag kör faktiskt hellre med en stabilare cooked rom som är "lite" på svenska än att köra på en "gammal" engelsk rom som är översatt till svenska(XBHL1) :D

Postad 21 January 2009 - 01:54

ozzy86
  • ozzy86
  • Wannabe

• 42 inlägg
  • 0
verkar som att denna rom inte fungerar för 3 låsta omnian. får upp felmeddelande om "Incorrect software version. Please check the device"

Postad 21 January 2009 - 08:43

Spades
  • Spades
  • Wannabe

• 27 inlägg
  • 0

verkar som att denna rom inte fungerar för 3 låsta omnian. får upp felmeddelande om "Incorrect software version. Please check the device"

När kommer det meddelandet upp?

Kan man prova ändå? Går det inte så går det inte. Bara man inte pajjar mobilen i försöket

EDIT: Meddelandet kommer upp när man ska verifiera mobilen och allt. får samma meddelande som dig. Hur lång tid kommer det ta för tre att trycka in lullull i mobilen? Sugen på att uppdatera skiten!! :-)

Redigerat av Spades, 21 January 2009 - 08:51.

Postad 21 January 2009 - 11:03

ozzy86
  • ozzy86
  • Wannabe

• 42 inlägg
  • 0

När kommer det meddelandet upp?

Kan man prova ändå? Går det inte så går det inte. Bara man inte pajjar mobilen i försöket

EDIT: Meddelandet kommer upp när man ska verifiera mobilen och allt. får samma meddelande som dig. Hur lång tid kommer det ta för tre att trycka in lullull i mobilen? Sugen på att uppdatera skiten!! :-)

Precis när man verifierar. Vet någon vilka grejer som finns med eller vad det är som de har fixat i denna rom?
Ska ringa tre kundtjänst om detta, återkommer med svar.

Postad 21 January 2009 - 11:13

Spades
  • Spades
  • Wannabe

• 27 inlägg
  • 0

Precis när man verifierar. Vet någon vilka grejer som finns med eller vad det är som de har fixat i denna rom?
Ska ringa tre kundtjänst om detta, återkommer med svar.

nice! jag väntar med spänning!

Postad 21 January 2009 - 11:58

YugoSwede
  • YugoSwede
  • Wannabe

• 37 inlägg
  • 0
det finns en ny uppdatering till 3s mobiler också på samsungs sidan du får skriva in at du har 3s NEHJ eller vad den heter så kommer det upp en 3 brandad ny rom. Annars om du vill ha den obrandade XBHL1 så får du ändra i registret så att du inte får felmeddelandet incorect software version.

den nya 3 brandade uppdateringen är NEHK1 från november är den.
den obrandade XBHL1 är en december version.

Redigerat av YugoSwede, 21 January 2009 - 12:08.

Postad 21 January 2009 - 12:57

Unregistered2965a9a5
  • Unregistered2965a9a5
  • Lärjunge

• 315 inlägg
  • 0
Jag får ett intressant felmeddelande.
"Installera Windows Mobil Device först"
Och just nu sitter jag och syncar med just det programet =)

Postad 21 January 2009 - 13:39

Spades
  • Spades
  • Wannabe

• 27 inlägg
  • 0

det finns en ny uppdatering till 3s mobiler också på samsungs sidan du får skriva in at du har 3s NEHJ eller vad den heter så kommer det upp en 3 brandad ny rom. Annars om du vill ha den obrandade XBHL1 så får du ändra i registret så att du inte får felmeddelandet incorect software version.

den nya 3 brandade uppdateringen är NEHK1 från november är den.
den obrandade XBHL1 är en december version.

slog in NEHJ ena gången och NEHJ3 andra och laddar nu ner båda. Men de heter likadant. ska dem heta likadan?

Redigerat av Spades, 21 January 2009 - 14:01.

Postad 21 January 2009 - 14:58

vredurs
  • vredurs
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
I min lur som jag köpte på Mediamarkt så står det att jag har version XBHJ1

Postad 21 January 2009 - 15:09

leafgren
  • leafgren
  • Användare

• 114 inlägg
  • 0
Jag har en Omnia via Tre och min version ser ut som följande:

PDA: i900NEHK1/NEHK1
TELEF: : i900XBHI3

När jag söker ny rom på samsungs hemsida så får jag fram uppgradering på både NEHK1 och XBHI3.

Vilken är det som gäller?

Postad 21 January 2009 - 17:17

nicke7
  • nicke7
  • Wannabe

• 20 inlägg
  • 0
Tjena, jag har ett problem att ansluta enheten till datorn. Datorn säger 'En USB-enhet känns inte igen' och inte heller ActiveSync reagerar på att jag stoppar in sladden. Kan någon hjälpa mig?

Postad 21 January 2009 - 18:53

YugoSwede
  • YugoSwede
  • Wannabe

• 37 inlägg
  • 0

Tjena, jag har ett problem att ansluta enheten till datorn. Datorn säger 'En USB-enhet känns inte igen' och inte heller ActiveSync reagerar på att jag stoppar in sladden. Kan någon hjälpa mig?

Du får gå in på inställningar anslutningar usb anslutning och ändra till activesync.

Postad 21 January 2009 - 18:56

YugoSwede
  • YugoSwede
  • Wannabe

• 37 inlägg
  • 0

Jag har en Omnia via Tre och min version ser ut som följande:

PDA: i900NEHK1/NEHK1
TELEF: : i900XBHI3

När jag söker ny rom på samsungs hemsida så får jag fram uppgradering på både NEHK1 och XBHI3.

Vilken är det som gäller?

Du har den senaste 3 versionen NEHK1.
XBHL1 är för obrandade mobiler.

Postad 21 January 2009 - 19:02

nicke7
  • nicke7
  • Wannabe

• 20 inlägg
  • 0

Du får gå in på inställningar anslutningar usb anslutning och ändra till activesync.

Hade redan den på ActiveSync.

EDIT: Hur synkar man med kalender?

Redigerat av nicke7, 21 January 2009 - 19:06.

Postad 21 January 2009 - 19:04

YugoSwede
  • YugoSwede
  • Wannabe

• 37 inlägg
  • 0
Är det någon som installerat romen och märkt någon förbättring eller något nytt?
För jag har inte märkt något speciellt än, men jag har använt mobilen med den nya romen sen igår och batteri tiden verkar bättre håller fortfarande 100% sen kl 18 igår det är det enda.

Postad 21 January 2009 - 19:04

Unregisteredc83518bd
  • Unregisteredc83518bd
  • Lärjunge

• 460 inlägg
  • 0

Du har den senaste 3 versionen NEHK1.
XBHL1 är för obrandade mobiler.

Har nu lyckats Hexedita så att min DX mobil kan uppdateras med den nya Nordic firmwaren! Ska avakta flashningen, så kan jag kanske hexedita så att ni med 3mobiler också kan köra med XBHL1 :)
EDIT: Yes den funkar nu:)

Redigerat av Unregisteredc83518bd, 21 January 2009 - 19:10.

Postad 21 January 2009 - 19:06

YugoSwede
  • YugoSwede
  • Wannabe

• 37 inlägg
  • 0

Hade redan den på ActiveSync.

Har du hard resetat mobilen. annars avinstallera activesync och installera den igen kolla så du har version 4.5.

Postad 21 January 2009 - 19:08

nicke7
  • nicke7
  • Wannabe

• 20 inlägg
  • 0

Har du hard resetat mobilen. annars avinstallera activesync och installera den igen kolla så du har version 4.5.

Nu funkade det. En annan fråga, hur synkar man med kalender? Vill skriva allt i datan så det bara o koppla in omnian så hamnar det där.. Vilket program på datan ska jag ha?

Postad 21 January 2009 - 19:10

YugoSwede
  • YugoSwede
  • Wannabe

• 37 inlägg
  • 0

Har nu lyckats Hexedita så att min DX mobil kan uppdateras med den nya Nordic firmwaren! Ska avakta flashningen, så kan jag kanske hexedita så att ni med 3mobiler också kan köra med XBHL1 :)

Min var också en 3 brandad mobil gjorde också ändring i registret så att jag kunde installera den obrandade versionen, så min mobil är en obrandad omnia kan använda vilket sim jag vill nu.

Postad 21 January 2009 - 19:12

Unregisteredc83518bd
  • Unregisteredc83518bd
  • Lärjunge

• 460 inlägg
  • 0

Min var också en 3 brandad mobil gjorde också ändring i registret så att jag kunde installera den obrandade versionen, så min mobil är en obrandad omnia kan använda vilket sim jag vill nu.

Ändrade du i registret i UPDATE.exe filen eller i din omnia?

Postad 21 January 2009 - 19:13

YugoSwede
  • YugoSwede
  • Wannabe

• 37 inlägg
  • 0

Nu funkade det. En annan fråga, hur synkar man med kalender? Vill skriva allt i datan så det bara o koppla in omnian så hamnar det där.. Vilket program på datan ska jag ha?

Outlook eller ett Gratis program som heter PPCPimBackup.

Ändrade du i registret i UPDATE.exe filen eller i din omnia?

I omnian.

Redigerat av YugoSwede, 21 January 2009 - 19:12.

Postad 21 January 2009 - 19:13

nicke7
  • nicke7
  • Wannabe

• 20 inlägg
  • 0

Hittar inte kalender i Outlook var e den? :)

Postad 21 January 2009 - 19:14

Unregisteredc83518bd
  • Unregisteredc83518bd
  • Lärjunge

• 460 inlägg
  • 0

I omnian.

Okej, jag fick ändra i bägge... Men det kan hända att det var för att jag hade en cooked rom med ett "custom" versionsnr:p

Postad 21 January 2009 - 19:19

YugoSwede
  • YugoSwede
  • Wannabe

• 37 inlägg
  • 0
HKCU\Control Panel\Version\CustomVersion ändra till XBHJ1 om du ska ha den obrandade eller NEHJ3 för 3s version.

Hittar inte kalender i Outlook var e den? :)

Det får du ändra i activesync Verktyg Alternativ klicka i där vad du vill spara.

Postad 21 January 2009 - 19:22

Unregisteredc83518bd
  • Unregisteredc83518bd
  • Lärjunge

• 460 inlägg
  • 0

HKCU\Control Panel\Version\CustomVersion ändra till XBHJ1 om du ska ha den obrandade eller NEHJ3 för 3s version.

Det får du ändra i activesync Verktyg Alternativ klicka i där vad du vill spara.

Jaa jag gjorde så, men det räckte inte, så jag fick ändra i registret i updatefilen också:/

Postad 21 January 2009 - 19:24

ozzy86
  • ozzy86
  • Wannabe

• 42 inlägg
  • 0
Prata med 3:s kundtjänst o dom bad mig o ringa Samsung support men dom har stängt nu, så jag får väl vänta med att uppdatera

Postad 21 January 2009 - 19:25

YugoSwede
  • YugoSwede
  • Wannabe

• 37 inlägg
  • 0

Jaa jag gjorde så, men det räckte inte, så jag fick ändra i registret i updatefilen också:/

Ok då måste det var ditt cooked rom jag har inte installerat ett sånt vågar inte använder spb mobile shell + spb skins och s2u2.

Prata med 3:s kundtjänst o dom bad mig o ringa Samsung support men dom har stängt nu, så jag får väl vänta med att uppdatera

Varför kan du inte uppdatera?

Postad 21 January 2009 - 19:28

ozzy86
  • ozzy86
  • Wannabe

• 42 inlägg
  • 0

Varför kan du inte uppdatera?

Får upp felmeddelande om: "Fel programvaruversion. Kontrollera enheten"

Postad 21 January 2009 - 19:30

YugoSwede
  • YugoSwede
  • Wannabe

• 37 inlägg
  • 0

Vad har du för version nu då?

Postad 21 January 2009 - 19:32

Unregisteredc83518bd
  • Unregisteredc83518bd
  • Lärjunge

• 460 inlägg
  • 0

Gör som YugoSwede nämnde några poster upp:
Använd något registerprogram till omnian för att ändra:)

@YugoSwede
Han har typ sagt det en gång innan:)

Postad 21 January 2009 - 19:33

ozzy86
  • ozzy86
  • Wannabe

• 42 inlägg
  • 0

Vad har du för version nu då?

PDA: i900XBHJ5/NEHJ3
TELEFON: i900XBHI3

Söker på samsung sidan på NEHJ3 och får då ladda ner filen i900NEHK1. Men sedan när jag ska uppdatera så får jag detta fel, när jag ska verifiera.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
    genstruktur
    2026-05-20 17:06:21
  • Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
    genstruktur
    2026-05-20 17:04:36
  • Tyg och läkt till baksidan av akustikväggen,
    genstruktur
    2026-05-20 17:03:16
  • Projektorn uppe och allt verkar fungera
    genstruktur
    2026-05-20 17:02:29
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.