Diablo III (PC)
(PC-spel)
|
9
|
(75)
|
Inga priser | |
Diablo III (Mac)
(Mac-spel)
|
1
|
(1)
|
Inga priser | |
Diablo III - Collector's Edition (PC)
(PC-spel)
|
2
|
(0)
|
Inga priser | |
Diablo III (PS3)
(PlayStation 3-spel)
|
2
|
(2)
|
239:- | |
Diablo III (Xbox 360)
(Xbox 360-spel)
|
1
|
(1)
|
1 902:- | |
Diablo III: Eternal Collection (Switch)
(Nintendo Switch-spel)
|
1
|
(2)
|
449:- |
Postad 17 May 2012 - 17:10
537kr ca
Lite odd att man får ge mer än 100:- mer än i butiken.
Borde ju rent krass vara tvärtom.
Postad 17 May 2012 - 17:51
Lite odd att man får ge mer än 100:- mer än i butiken.
Borde ju rent krass vara tvärtom.
Annars hade blizzard inte kunnat sälja den till butikerna då de inte hade fått sälja något.
Postad 17 May 2012 - 17:59
har det för ca 400kr när de får det i lager igen. Annars hade MM det för 399 sa någon.
Postad 17 May 2012 - 18:04
Redigerat av Unregistereddc471864, 17 May 2012 - 19:18.
Postad 17 May 2012 - 19:01
Men skillnaden borde ju ändå vara mindre...Annars hade blizzard inte kunnat sälja den till butikerna då de inte hade fått sälja något.
Du har ju ingen direkt produktions kostnad för att någon laddar ner det, jämte att man måste ha fodral, skiva och tryck. (Kostnaden är ju inte så stor men den finns ju)
Nu tänker jag ren material kostnad.
Redigerat av alexander_e_b, 17 May 2012 - 19:02.
Postad 17 May 2012 - 19:19
Men skillnaden borde ju ändå vara mindre...
Du har ju ingen direkt produktions kostnad för att någon laddar ner det, jämte att man måste ha fodral, skiva och tryck. (Kostnaden är ju inte så stor men den finns ju)
Nu tänker jag ren material kostnad.
Det har inte med materialet att göra. Butikerna vill kunna tjäna pengar på att sälja spel. Det gör de inte om Blizzard har billigare eller samma pris. Då finns det ingen anledning för folk att handla i butik.
Postad 17 May 2012 - 20:06
Namnlös.jpg 220.86K
61 Antal nerladdningarKunde ju köra CoD:MW2 på max på allt utan några problem, men detta känns lite osäkert...
Redigerat av MartinAberg, 17 May 2012 - 20:07.
Postad 17 May 2012 - 20:09
Klarar jag mig på detta för spelet eller blir det ny processor för mig?
Namnlös.jpg 220.86K 61 Antal nerladdningar
Kunde ju köra CoD:MW2 på max på allt utan några problem, men detta känns lite osäkert...
http://www.systemreq...cyri/intro.aspx
Postad 17 May 2012 - 22:29
Någon som har ett över?
Postad 18 May 2012 - 05:56
Det har inte med materialet att göra. Butikerna vill kunna tjäna pengar på att sälja spel. Det gör de inte om Blizzard har billigare eller samma pris. Då finns det ingen anledning för folk att handla i butik.
Skulle nog säga att butikerna INTE kan tjäna pengar på spelet. De som kör 399-449kr i butik har definitivt inte mycket vinst på det. Skulle gissa på att 399 kr är till och med förlust.
Många kedjor väljer att ta smällar på stora titlar för att de är bra lockvaror.
Postad 18 May 2012 - 09:57
Postad 18 May 2012 - 19:10
Är det bara att höja lvl på "smeden" och ens egen lvl som avgör vad man kan göra eller är de även hur mycket man tränat och gjort grejor ?
Postad 18 May 2012 - 19:13
Bara lvl 9 än så länge men känns som jag än så länge hänger med i allt
Postad 18 May 2012 - 20:00
Hur funkar det med att göra grejor igentligen ?
Är det bara att höja lvl på "smeden" och ens egen lvl som avgör vad man kan göra eller är de även hur mycket man tränat och gjort grejor ?
Nja. Till en börjar så uppgraderar man smeden bara med pengar. Sen behöver man pages + pengar och till sist böcker och pengar. Det blir dyrare och dyrare. Sen kan man hitta recept i spelet. Har inte hittat ngt än så jag vetitusan var de droppar.
Material att crafta för får man genom att ta sönder andra magiska föremål man hittar.
http://eu.battle.net...fting-material/
Har kört massa Ghom bossruns iddag för att få tag i hyfsade prylar så jag kan fortsätta. Går rätt bra nu känns det som. Får se om jag hinner klart med act 3 nightmare ikväll. Målet är iaf att börja med hell på söndag. Lvl 47 barbar just nu
Postad 18 May 2012 - 20:10
Så nu funderar jag alltså på att skaffa en. Behöver ju inte vara ngn värsting, utan bara så att den kan lira D3.
Någon som vet hur en MacBook Air klarar att lira D3? Vill gärna att den ska vara så platt som möjligt, minst 13 tum, gärna ha inbyggd 3G eller 4G (inte jätteviktigt). Någon som lirar D3 på en bärbar dator här och kan rekommendera en?
Postad 18 May 2012 - 20:58
Tack för svaret :-)
Kör själv som barbar men är egentligen sugen på en wd att starta från början med en polare..
Men Barbar funkar ok själv då
Postad 18 May 2012 - 21:55
Postad 18 May 2012 - 23:58
Radiozo
Tack för svaret :-)
Kör själv som barbar men är egentligen sugen på en wd att starta från början med en polare..
Men Barbar funkar ok själv då
Vad har du för battletag. Jag har grimlock#2332. Lägg till mig
Barbar funkar fint i normal iaf. Får se sen i hell. Jag kör bara massa överlevnads skills mer eller mindre annars går det fan inte
Postad 19 May 2012 - 08:10
Någon som vet hur en MacBook Air klarar att lira D3? Vill gärna att den ska vara så platt som möjligt, minst 13 tum, gärna ha inbyggd 3G eller 4G (inte jätteviktigt). Någon som lirar D3 på en bärbar dator här och kan rekommendera en?
Tyvärr verkar spelet just nu inte optimerat för mac. Jag och min polare har suttit med varsin macbook pro, jag har en mid 2008 och han har en från 2011. Min burk låg på ca. 20fps med allt på low samt low fx ikryssat. Min polare ligger på runt 30fps med allt på high och med low fx ikryssat. Han sitter på en grafikkort med 1gb. Vi tyckte hans prestanda var lite väl låg, hittade massor av andra macanvändare på blizzards egna forum som har samma problem. Spelade ingen roll eg. vilka inställningar de gjorde, vilka setups de sitter på. Samma sunkiga prestanda.
Blizzard har detta under en sticky under know issues:
Mac users are reporting low FPS/performance during gameplay. This is currently under review/investigation.
Kan vara bra att veta detta innan man shoppar loss och komma hem och bli besviken.
Riktigt roligt spel dock =)
Redigerat av Unregistered0e5c46c2, 19 May 2012 - 08:13.
Postad 19 May 2012 - 08:29
Postad 19 May 2012 - 09:04
http://us.battle.net.../forum/5386228/
Postad 19 May 2012 - 09:05
Det finns inget att se fram emot, när man körde tvåan så körde man banorna en extra gång för att kunna hitta bra prylar samt att levla karaktären så man kan klara av bossen, allt kosta pengar som tex potions, portals, identify, medhjälpare men här är allt gratis det är bara springa på och följa pilen och spelet ser till att din karaktär är så bra som han/hon behöver vara.
Det känns som dagen filmer, fokus på en massa CGI och explosioner och högt tempo och mindre känsla och atmosfär.
Jag anser att spelet lämnat rollspels-genren och blivit action som tex God of War fast gow ger mer valmöjligheter.
Postad 19 May 2012 - 09:13
Tyvärr verkar spelet just nu inte optimerat för mac. Jag och min polare har suttit med varsin macbook pro, jag har en mid 2008 och han har en från 2011. Min burk låg på ca. 20fps med allt på low samt low fx ikryssat. Min polare ligger på runt 30fps med allt på high och med low fx ikryssat. Han sitter på en grafikkort med 1gb. Vi tyckte hans prestanda var lite väl låg, hittade massor av andra macanvändare på blizzards egna forum som har samma problem. Spelade ingen roll eg. vilka inställningar de gjorde, vilka setups de sitter på. Samma sunkiga prestanda.
Blizzard har detta under en sticky under know issues:
Mac users are reporting low FPS/performance during gameplay. This is currently under review/investigation.
Kan vara bra att veta detta innan man shoppar loss och komma hem och bli besviken.
Riktigt roligt spel dock =)
installera windows på macen är mitt tips
Jag måste säga att spelet är faktiskt ganska boring, action-grejorna är väldigt underhållande men spelet engagerar mig knappt nånting, jag följer pilen som pekar vart jag ska, spelet säger mig att det finns en röd tråd jag följer, jag klickar mig fram och spöar skiten ur allt jag ser, hittar en jäkla massa saker och pengar men jag ser inget direkt mål, karaktären är så bra han behöver vara för tillfället, får min wizard en ny skill så får jag se en annan grafisk attack men den gör samma sak som dom jag hade tidigare samt att spelet bestämmer vilka skills jag har ungefär som att det skulle bestämma att idag när du spelar så är din rustning röd och imorgon blå, den är den samma bara lite annorlunda.
Det finns inget att se fram emot, när man körde tvåan så körde man banorna en extra gång för att kunna hitta bra prylar samt att levla karaktären så man kan klara av bossen, allt kosta pengar som tex potions, portals, identify, medhjälpare men här är allt gratis det är bara springa på och följa pilen och spelet ser till att din karaktär är så bra som han/hon behöver vara.
Det känns som dagen filmer, fokus på en massa CGI och explosioner och högt tempo och mindre känsla och atmosfär.
Jag anser att spelet lämnat rollspels-genren och blivit action som tex God of War fast gow ger mer valmöjligheter.
döm inte spelet efter att bara spelat normal. normal kan man köra igenom utan ansträngning. nightmare däremot då måste man börja lära sig spela ordentligt, fixa rätt utrustning och använda rätt skills annars är man chanslös.
Postad 19 May 2012 - 09:22
Nu är jag på nightmare, men har så bra utrustning att det är lika kul som normal.
Redigerat av maximm, 19 May 2012 - 09:23.
Postad 19 May 2012 - 09:26
Postad 19 May 2012 - 10:20
Postad 19 May 2012 - 10:28
Jag måste säga att spelet är faktiskt ganska boring, action-grejorna är väldigt underhållande men spelet engagerar mig knappt nånting, jag följer pilen som pekar vart jag ska, spelet säger mig att det finns en röd tråd jag följer, jag klickar mig fram och spöar skiten ur allt jag ser, hittar en jäkla massa saker och pengar men jag ser inget direkt mål, karaktären är så bra han behöver vara för tillfället, får min wizard en ny skill så får jag se en annan grafisk attack men den gör samma sak som dom jag hade tidigare samt att spelet bestämmer vilka skills jag har ungefär som att det skulle bestämma att idag när du spelar så är din rustning röd och imorgon blå, den är den samma bara lite annorlunda.
måste faktiskt hålla med dig lite här, är på nightmare och snart på hell men anser att man blir för styrd och magin finns inte riktigt där som t.ex d2 hade.. tuvärr men kommer nog inte köra så mkt som jag först hade hoppats på );
Postad 19 May 2012 - 12:32
Postad 19 May 2012 - 12:42
Potions, portals, identify kostade en struntsumma jämfört med hur mycket pengar du hade i D2. En droppe i havet. Och det var inte som att du någonsin behövde köpa det för du hittade och kunde stacka hur mycket som helst. Det var endast onödigt. Pengar var helt onödigt i D2, gamble gav aldrig något bra. Jag kunde slänga 1 miljon till andra spelare utan att bry mig.tex potions, portals, identify, medhjälpare men här är allt gratis det är bara springa på och följa pilen och spelet ser till att din karaktär är så bra som han/hon behöver vara.
Här har du smeden som kostar pengar och kan ge dig infinite rares (plus att du måste hitta andra saker för att levla honom mer = lika med pengar), juveleraren kostar pengar och har ersatt horadric cube som var gratis för att göra perfect jewels. Man kan ta ut juveler ur saker, vilket är jättebra. Kostar pengar det också. Att göra sin stash större kostar pengar. Pengar betyder något i D3.
Jag spelar wizard och förstår inte vad du menar. Många olika skills som har olika användningsområde. Om du menar att alla attackspells gör damage så visst, vad annars?får min wizard en ny skill så får jag se en annan grafisk attack men den gör samma sak som dom jag hade tidigare
Jag tycker iofs det är bättre att man får tillgång till alla skills vid maxlvl så man inte som i D2 måste göra ny karaktär för att testa andra. Nu har man istället många skills att välja på till slut. Du kan variera dig mycket mer än statiska D2.spelet bestämmer vilka skills jag har
Vad är skillnaden mot nu? Det är ju tanken att du ska göra det nu också. Ska man spela PvP sedan dessutom så måste man farma items.Det finns inget att se fram emot, när man körde tvåan så körde man banorna en extra gång för att kunna hitta bra prylar
Postad 19 May 2012 - 12:49
Redigerat av maximm, 19 May 2012 - 12:49.
Postad 19 May 2012 - 12:50
Så länge man låst upp dem.
Finns en inställning i option så man kan ha flera spells av en kategori
Radiozo
Skickade en request
maximm
Varför gnälla ?
Ingen som tvingar dig att grinda så mycket .
Du kan spela igenom på normal å sen sälja det .
Då har de samma längd som många andra spel .
Annars brukar de flesta klaga på att det har kort hållbarhet.
Hur de tänker då fattar då inte jag .
Mitt battletag
moparlinke#2361
Redigerat av moparman, 19 May 2012 - 12:54.
Postad 19 May 2012 - 12:59
Hehe, det finns säkert en hel del som tappar både jobb och fru för D3Diablo3 = GRIND GRIND GRIND. Inget spel för folk med jobb...
Nej men vilka man får tillgång till, vilket jag antar är vad han menar. I D2 fick du välja vilket skilltree du ville gå på och därmed vilka skills. Nu bestämmer ju spelet vilka du får tillgång till.Spelet bestämmer inte alls vilka skills du ska ha..
Mycket längre om man spelar med flera pers. FIenderna blir svårare = längre tid att ta sig igenom dem.Du kan spela igenom på normal å sen sälja det .
Då har de samma längd som många andra spel .
Postad 19 May 2012 - 13:13
Potions, portals, identify kostade en struntsumma jämfört med hur mycket pengar du hade i D2. En droppe i havet. Och det var inte som att du någonsin behövde köpa det för du hittade och kunde stacka hur mycket som helst. Det var endast onödigt. Pengar var helt onödigt i D2, gamble gav aldrig något bra. Jag kunde slänga 1 miljon till andra spelare utan att bry mig.
När jag körde D2 är det klart att jag hitta potions men inför en boss behövde jag betydligt fler och var tvungen att köpa.
Jag hade inga pengar alls i D2, man fick 1-2 guld av varje fiende så det tog ett tag innan man kunde köpa nån bättre rustning än dom rags som man hitta.
Jag spelar wizard och förstår inte vad du menar. Många olika skills som har olika användningsområde. Om du menar att alla attackspells gör damage så visst, vad annars?
Ja tex attackspells, den spöar skiten ur monstret lika bra som den du hade tidigare, man väljer den som ser snyggast ut. I D2 så innebar en ny spell en klar förbättring och du kunde planera strategiskt hur du skulle välja skills, antingen förbättra eller välja en ny effektivare.
Jag kan väl erkänna att jag inte har 100 koll på hur skills-stegen funkar i D3 men det verkar som att du efter ökad level låser upp nya skills, dom skills som spelet ger dig.
Vad är skillnaden mot nu? Det är ju tanken att du ska göra det nu också. Ska man spela PvP sedan dessutom så måste man farma items.
Skillnaden nu är att man inte behöver göra det, jag behöver inte fokusera på att göra karaktären bättre för spelet gör det åt mig.
Jag har inte spelat så jätte mycket, är fortfarande på act 1 normal så det är möjligt att jag ändrar uppfattning senare.
Postad 19 May 2012 - 13:25
Diablo3 = GRIND GRIND GRIND. Inget spel för folk med jobb... Snarare ett spel för knattar med helt för mycket fritid.
Diablo har alltid handlat om att grinda de har dessutom gjort det lättare iom AH
Postad 19 May 2012 - 13:53
1-2 guld. Det hittade du av de allra första fienderna du stötte på, sen fick du mycket mer progressivt. Köpa rustning? Jag köpte inte rustning en enda gång, drop raten var ju mycket högre i D2 än i D3, du hittade ju saker lättare i D2. Jag har inte hittat ett enda set eller unik item på över 20 timmar. Vet såna som spelar på hell och inte stött på dessa items ännu.När jag körde D2 är det klart att jag hitta potions men inför en boss behövde jag betydligt fler och var tvungen att köpa.
Jag hade inga pengar alls i D2, man fick 1-2 guld av varje fiende så det tog ett tag innan man kunde köpa nån bättre rustning än dom rags som man hitta.
Vet inte varför du behövde köpa pots inför en boss, jag samlade på mig så jag hade. Och anledningen till att du kunde köpa var ju att det kostade bara en struntsumma.
Har du använt smeden ännu? Han är en enorm pengasänka.
Ah, du menar så. Ja, i omgångar så blev du mycket bättre. Om du hade ice bolt och sedan tog ice blast 10 lvlar senare så gjorde den rätt mycket mer dmg.Ja tex attackspells, den spöar skiten ur monstret lika bra som den du hade tidigare, man väljer den som ser snyggast ut. I D2 så innebar en ny spell en klar förbättring och du kunde planera strategiskt hur du skulle välja skills, antingen förbättra eller välja en ny effektivare.
Men de skills du har nu är ju inte samma sak alltihop. Blizzard är en areaspell som har cold dmg och dessutom slow. Den kan kastas med noll cooldown. Jämför det med en annan attackspell som magic missile som tar en enda fiende (utan runor) och har magic dmg.
Så det skiljer i vilken typ av dmg de har, hur många fiender man attackerar, vad för extraperks de medför, hur ofta man kan kasta dem, och ännu mer.
Du kanske inte har problem nu, men i inferno eller mot spelare kommer du märka att det är stor skillnad på vilken skill du använder.
För min del var det samma i D2 på normal. Jag hittade allt jag behövde utan att spela om. Men efter jag varvat det så körde jag MF-runs (mycket magic find på karaktärerna) mot bossarna och fick mycket bättre utrustning än jag hade när jag varvat det. Det behövdes i PvP.Skillnaden nu är att man inte behöver göra det, jag behöver inte fokusera på att göra karaktären bättre för spelet gör det åt mig.
Kommer vara samma sak nu.
Postad 19 May 2012 - 14:11
Yes bara en del kvar
Redigerat av Unregistereddc471864, 19 May 2012 - 14:28.
Postad 19 May 2012 - 15:20
Funderar om ja skulle auktionera ut dem.
Svårt att veta vad man ska ta för allt.
10k för att utöka sin kista.
Bara börjar spara.
Kommer man kunna köpa så man kan ha mer items på sig?
Postad 19 May 2012 - 15:24
Ngn som vet hur sjutton man gör för att spela det på högre svårighetsgrad än normal?
Redigerat av Unregistereddc471864, 19 May 2012 - 15:41.
Postad 19 May 2012 - 18:18
Scrappar dem så man får rare material.Vad gör ni med alla gula items ni inte använder?
Tycker det är mycket roligare att levla up än i D2. Man får ju massa nya grejer per level, och snabbt går det. Tar inte en hel evighet att nå level 60 direkt. Här kan man bli det på Nightmare. I D2 var man tvungen att spela om Hell hundratals gånger för level 99. Behöver inte skapa nya karaktärer heller.
Förstår inte varför klaga på skills i D3? Finns flera miljarder kombinationer per gubbe. Du är inte låst till en kombination som i D2. Tycker också att varje runa gör stor skillnad och inte alls bara är "kosmetisk".
Spelat i 30 timmar och bara hittat en enda legendary dock. Det ska inte vara lika lätt att hitta bra föremål som i D2, men inte omöjligt heller. Vet inte om det är lättare att hitta på Inferno men det finns ju massa legendary/set för låg nivå och de är ju värdelösa där så det är lite mystiskt. Har dock inte farmat bossar med magic find så kanske är det som krävs.
Postad 19 May 2012 - 18:22
Nej, nu har jag lämnat det för underbara Max Payne 3 istället :-)
Jag hittade en Legendary en gång och den var bra mycket sämre än den rare jag hade på mig just då, så sålde den i auktionshuset.
Redigerat av maximm, 19 May 2012 - 18:23.
Postad 19 May 2012 - 18:25
Vad gör ni med alla gula items ni inte använder?
Funderar om ja skulle auktionera ut dem.
Svårt att veta vad man ska ta för allt.
10k för att utöka sin kista.
Bara börjar spara.
Kommer man kunna köpa så man kan ha mer items på sig?
Säljer allt både på ah och vendor inte lönt att försöka få bra prylar hos bs första gången man spelar tycker jag, bättre att fokusera på att uppgradera jc och bs man kan få jävligt bra gear på ah för bra pengar
Postad 19 May 2012 - 18:50
Postad 19 May 2012 - 18:55
Man bör inte köpa på AH om man inte vill förstöra upplevelsen dock, för då blir det verkligen för enkelt. Samma sak som om man fick items av lvl 90+ i D2. Meningslöst och man blir bara OP.
Jag var tvungen att köpa för det droppar bara skit. Hade aldrig klarat nightmare utan köp på ah. Det bästa jag själv hittade var ett sunkigt svärd på typ 60dps. Kunde inte ens döda elites med vampiric med det vapnet för de helade sig snabbare än jag kunde döda dem. Slutade med att jag köpte en 2-handsyxa med 180dps på ah för 25000
Redigerat av Unregistereddc471864, 19 May 2012 - 18:55.
Postad 19 May 2012 - 21:08
Egentligen var det väl rätt tur för mig att jag inte kunde köpa spelet idag, har en hel del andra projekt som tar upp tiden, såsom jobbet, frun, ett båtskrälle jag fixat klart i vår och nu har vi även husbygge på gång, så egentligen har jag ingen tid för att sitta och spela Diablo, men nån timme någon sen kväll eller natt skulle man väl ändå kunna klämma in hehehe.....finns alltid lite extra tid över att slå nåt stackars benrangel en timme eller två.....
Nåja skall ta o köpa det nån gång jag ser det i affären nån gång när inte frugan är med och sätter p för "-onödiga saker" som du ändå inte har tid för.....
Postad 19 May 2012 - 22:36
Du vet att det är omöjligt att sluta när man väl börjatmen nån timme någon sen kväll eller natt skulle man väl ändå kunna klämma in hehehe.....
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
9
25 bilder
10 filmer

Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?