* Officiell Tråd - HTC Touch HD *
2075 svar till detta ämne
Postad 20 december 2008 - 09:44
X-Edge
-
X-Edge
-
Användare
-
-
118 inlägg
Jag har alltid haft full styrka (eller möjligen pinnen under) på 3G i min lägenhet med min Nokia N95. Med Blackstone har jag oftast två (ibland 3) pinnar av de fyra. Har den då dålig känslighet? Jag tror inte det, för i miljöer med mycket svag 3G-täckning så funkar Blackstone nästan precis lika bra som min N95. Blackstone tycks vara snudd på mindre känslig (= sämre), men mjukvaran (OS:et) reparerar lite bättre (= snabbare), så resultatet blir mycket mycket likt. Så, godkänt ändå.
Man kan inte jämföra oilka telefoners antal pinnar för att få fram telefonens 3G-täckning. Dom kan säkert sätta in att dålig täckning visar 12/14 pinnar på en telefon medans en annan telefon visar 2/4 pinnar och ändå har bättre täckning på det. Det är hur det fungerar att ringa osv som man måste jämföra. Pratar man om samma modell, dvs en Touch HD mot en annan Touch HD så kan man naturligtvis jämföra med "pinnar".
Postad 20 december 2008 - 10:07
cmlewan
-
cmlewan
-
Användare
-
-
101 inlägg
Man kan inte jämföra oilka telefoners antal pinnar för att få fram telefonens 3G-täckning. Dom kan säkert sätta in att dålig täckning visar 12/14 pinnar på en telefon medans en annan telefon visar 2/4 pinnar och ändå har bättre täckning på det. Det är hur det fungerar att ringa osv som man måste jämföra. Pratar man om samma modell, dvs en Touch HD mot en annan Touch HD så kan man naturligtvis jämföra med "pinnar".
Det var väl en fin sammanfattning av den poäng jag antydde, ja. Det stämmer, det du säger.
Postad 20 december 2008 - 11:48
lpc123
-
lpc123
-
Användare
-
-
128 inlägg
GOD JUL alla HD användare!!
Är det någon som lyckats att få igång MMS med Telia på sin HD???
Surfa funkar men MMS verkar sämre för min del!
Postad 20 december 2008 - 12:00
TheGun
-
TheGun
-
Lärjunge
-
-
269 inlägg
Såg tidigare i tråden att någon hade trixat lite med volymknapparna på HD'n. Finns det något program till detta? Jag skulle vilja fixa så att man byter låt med volymknappen om man håller knappen inne.
Postad 20 december 2008 - 12:28
Lindstrand
-
Lindstrand
-
Amatör
-
-
72 inlägg
Såg tidigare i tråden att någon hade trixat lite med volymknapparna på HD'n. Finns det något program till detta? Jag skulle vilja fixa så att man byter låt med volymknappen om man håller knappen inne.
Här finns ett antal program , en del för att koppla knappar till andra funktioner: http://freewareppc.c...hancement.shtml
Postad 20 december 2008 - 13:34
joesoes
-
joesoes
-
Lärjunge
-
-
255 inlägg
Hejsan! Har själv en Omnia vilket jag är väldigt nöjd med. Är dock sugen på en lite bättre skärm då jag använder kalendern väldigt mycket (thumbcal). Jag funderar på att byta telefon endast på grund av detta.
Min fråga då; Är knapparna (grön och röd lur osv) på HTC´n väldigt känsliga. Vill inte att man ska svara på ett samtal när man har den i fickan. Detta är mitt främsta orosmoment. Sen undrar jag också om man går in på fliken för kalendern på telefonen, kan man då knyda den till tex thumbcal istället för WM egna?
Tack på förhand!
Postad 20 december 2008 - 14:12
najen
-
najen
-
Wannabe
-
-
23 inlägg
någon som vet hur man ändrar färgen på texten på startsidan till något annat än den vita som är från början? Jag vill gärna ha lite ljusa bakgrundsbilder men då syns inte texten
Postad 20 december 2008 - 16:00
Danne736
-
Danne736
-
Användare
-
-
151 inlägg
Har minsann fått en död pixel, inte centralt men ganska störande. Någon som hört något om HTCs garanti gällande detta?
Anväder du gyrator? För när jag sätter på det så ser det ut som en död pixel uppe i mitten, bara att stänga av det i såna fall.
Postad 20 december 2008 - 16:15
Unregistered69898275
-
Unregistered69898275
-
Amatör
-
-
54 inlägg
Har just fått min Touch HD och allt verkar kanon! Har dock två frågor som jag hoppas att någon kan svara på.
Har använt de medföljande hörlurarna till radion och det låter alldeles för lågt fastän jag skruvat upp volymen på max. När jag gick ute i trafiken kunde jag inte ens höra vad som sades. Skall det vara så?
Testade WiFi på ett kafé i stan och det fungerade förutom att signalen var svag och det gick långsamt. När jag testade med laptopen visade den en mycket stark signal. Finns det inställningar jag har missat?
Mvh
Redigerat av Unregistered69898275, 20 december 2008 - 16:18.
Postad 20 december 2008 - 18:11
tomasn
-
tomasn
-
Wannabe
-
-
42 inlägg
Har just fått min Touch HD och allt verkar kanon! Har dock två frågor som jag hoppas att någon kan svara på.
Har använt de medföljande hörlurarna till radion och det låter alldeles för lågt fastän jag skruvat upp volymen på max. När jag gick ute i trafiken kunde jag inte ens höra vad som sades. Skall det vara så?
Testade WiFi på ett kafé i stan och det fungerade förutom att signalen var svag och det gick långsamt. När jag testade med laptopen visade den en mycket stark signal. Finns det inställningar jag har missat?
Mvh
För Wifi kan du välja om den skall vara inställd för att ge bästa möjliga pretanda (och starkaste möjliga signal) eller om den skall dra lite batteri. Detta är en slider som default är inställd på att dra så lite batteri som möjligt. Du hittar inställningen under Start meny->Inställningar tabben Anslutningar och därefter Wi-Fi. Tryck sedan på knappen Avancerat och välj tabben Energiläge. (Inte helt lätt att hitta dit får man säga.)
Postad 20 december 2008 - 20:56
grekek
-
grekek
-
Wannabe
-
-
19 inlägg
Finns det något bra tweak till HD:n?
I så fall, var kan man hitta det?
Postad 20 december 2008 - 21:26
SE81
-
SE81
-
Rookie
-
3 inlägg
Har nu även jag köpt HDn men har ett problem, när jag ska försöka installera hotfixen så kommer det upp en ruta som säger "C:Users\johan\Appdata\local\Microsoft\Windows\temporary internet files\content.ie5\sjrc7vau\touchhd%system[1].exe är inte ett giltigt Win32-program." Vad ska jag göra?
Tack!
Postad 20 december 2008 - 21:49
Roslund
-
Roslund
-
Wannabe
-
-
14 inlägg
Finns det något bra tweak till HD:n? I så fall, var kan man hitta det? http://montecristoff...com/hdtweak.htmFunkar kanon
Postad 20 december 2008 - 22:19
cmlewan
-
cmlewan
-
Användare
-
-
101 inlägg
Min fråga då; Är knapparna (grön och röd lur osv) på HTC´n väldigt känsliga. Vill inte att man ska svara på ett samtal när man har den i fickan. Detta är mitt främsta orosmoment. Sen undrar jag också om man går in på fliken för kalendern på telefonen, kan man då knyda den till tex thumbcal istället för WM egna?
Jag har inte så mycket problem med de fyra knapparna längst nere. Känsliga, ja. Men det är ju i så fall ett problem med hela skärmen, inte specifikt kopplat till de knapparna. Det finns ju många lägen då du måste stänga av inputen på mobilen, i fickan etc, motsvarande vanligt tangentlås. Kalendern har ingen egen flik i TouchFlo. Du kommer iofs åt den direkt mitt på hem-fliken (TouchFlo's "Startsida"), men då blir det Windows kalender. Samma förstås om du väljer den direkt från Windows-rullgardinen. Tror det är mycket svårt att koppla items på hem-flikens skärm till en annan kalender. Nä, det blir mer som på iPhone. Du får ta upp hela sillsallatsskärmen med olika program och välja den kalender du vill därifrån.
Postad 21 december 2008 - 08:36
tord00
-
tord00
-
Användare
-
-
100 inlägg
Hej, vag har inte kollat i tråden men när Windows mobile 6.5 kommer- Kommer man kunna uppgradera sin HD då eller ska man vänta tills telefonen är släppt med det operativet?
Postad 21 december 2008 - 08:56
joesoes
-
joesoes
-
Lärjunge
-
-
255 inlägg
Jag har inte så mycket problem med de fyra knapparna längst nere. Känsliga, ja. Men det är ju i så fall ett problem med hela skärmen, inte specifikt kopplat till de knapparna. Det finns ju många lägen då du måste stänga av inputen på mobilen, i fickan etc, motsvarande vanligt tangentlås.
Kalendern har ingen egen flik i TouchFlo. Du kommer iofs åt den direkt mitt på hem-fliken (TouchFlo's "Startsida"), men då blir det Windows kalender. Samma förstås om du väljer den direkt från Windows-rullgardinen. Tror det är mycket svårt att koppla items på hem-flikens skärm till en annan kalender.
Nä, det blir mer som på iPhone. Du får ta upp hela sillsallatsskärmen med olika program och välja den kalender du vill därifrån.
Jag vet att man kan sätta ThumbCal som default kalender. När jag har min kalender som plug-in så kommer jag också till thumbcal och inte windows egna. Du menar alltså att detta inte går i TF3D-home?
Postad 21 december 2008 - 10:46
TheGun
-
TheGun
-
Lärjunge
-
-
269 inlägg
Finns det något bra tweak till HD:n? I så fall, var kan man hitta det?
Jag testade HD Tweak från Montecristoff fungerade superbra, men sen hittade jag Advanced Configuration Tool v3.3 som har vad jag kan se samma inställningsmöjligheter och lite till, över 200 tydligen. Hittade äntligen ett sätt att byta ut båda soft-keysen "Telefon" och "Program" till Kontakter och Kalender, man kan dessutom döpa knapparna till vad man vill. Lista på funktioner http://www.touchxper...ation-tool.htmlScreenshots http://www.touchxper...creenshots.html Den är animerad, klicka uppe till höger på bilden "other views" så finns det fler bilder att välja mellan Download http://www.touchxper.../downloads.htmlOBS!Du måste ha Microsoft .NET Compact Framework 3.5 installerat, det finns att ladda ner på samma sida som ACT v3.3 Sen så borde ni söka efter Netconfig tool, finns att hämta på xda, där ni ändrar så att .NET Compact Framework 3.5 används på alla program. Detta går såklart att göra manuellt med valfritt program som kan ändra i registret. ***************************************************************** Inställningar Microsoft .NET Compact Framework 3.5Open it, go to "\\Registry\HKLM\Software\Microsoft\.NETCompactFra mework" You have 2 entry : 2.0.7045.00 and 3.5.7283.00 So edit the 2.0, change value from "1" to "0" and edit the 3.5, change value from "0" to "1" Reboot ***************************************************************** Inställningar Advanced Configuration Tool v3.3Go to performance : Change that value : System Cache : Activated System Cache Size : 0 (Auto) Filter system file size : 16384 Glyph cache : 128 kb Save and reboot Now you system is full optimized, and work really well (crash doesn't occur any more or really really rarely, and speed is really apreciable). ***************************************************************** Lista på blandade program som är testade på HD'n http://forum.xda-dev...ad.php?t=442663
Postad 21 december 2008 - 10:53
xxmannen
-
xxmannen
-
Användare
-
-
185 inlägg
Ett annat sätt att av-aktivera knapplåset är att dra ut pennan en bit, och somliga applikationer man kör låser knapplåset igen nör man trycker tillbaka pennan.
Postad 21 december 2008 - 11:07
xxmannen
-
xxmannen
-
Användare
-
-
185 inlägg
Jag testade HD Tweak från Montecristoff fungerade superbra, men sen hittade jag Advanced Configuration Tool v3.3 som har vad jag kan se samma inställningsmöjligheter och lite till, över 200 tydligen. Hittade äntligen ett sätt att byta ut båda soft-keysen "Telefon" och "Program" till Kontakter och Kalender, man kan dessutom döpa knapparna till vad man vill.
Har själv installerat framework 3.5, Advanced configuration tool 3.3 och Tnyynt SD TuneUP och upplever responstiderna har förbättrats en aning men har inte hunnit kika på dom nya inställningsmöjligheterna med adv config tool. En sak till... känns avlägset att gå tillbaka till en symbianmobbe...
Postad 21 december 2008 - 11:36
Unregistered962bd313
-
Unregistered962bd313
-
Amatör
-
-
92 inlägg
Är det någon som vet vad som har hänt med xda-developers sida?
Jag kommer inte åt den längre.
Redigerat av Unregistered962bd313, 21 december 2008 - 13:51.
Postad 21 december 2008 - 11:39
TheGun
-
TheGun
-
Lärjunge
-
-
269 inlägg
Har själv installerat framework 3.5, Advanced configuration tool 3.3 och Tnyynt SD TuneUP och upplever responstiderna har förbättrats en aning men har inte hunnit kika på dom nya inställningsmöjligheterna med adv config tool. En sak till... känns avlägset att gå tillbaka till en symbianmobbe... 
Håller med dig angående att gå tillbaka till Symbian. Man var lite orolig att gå över till en WM mobil då man hört att det ska vara så krångligt, men om jag ska vara helt ärlig så tycker jag nog att min gamla N95'a var bra mycket krångligare än HD'n. Tyckte inte att det fanns någon riktig logik i symbian gränssnittet, grötigt att hitta. HD'n är f*n den första mobilen som jag inte lessnat att knappa på efter en vecka, snarare tvärt om, man hittar nya saker hela tiden. En helt annan fråga. Jag kör med TCPMP och CorePlayer, CorePlayer laggar inte alls, klockrent, men det gör TCPMP till min stora besvikelse. Då TCPMP har plugin för subtitles så skulle jag föredra att använda det programmet, CorePlayer kommer inte bygga in det förrän i version 1.5. Är det någon som kör med TCPMP som lyckats ladda hem någon codec eller gjort någon fantastiskt bra inställning som jag missat så att lagget försvinner? Jag kör med följande TCPMP version och codecs/plugins: TCPMP 0.72RC1-ARM-PPC-recomp-03 - FlashvideoBundle 1.4.4 - ac3.arm - H.264 - TCPMP SUBS Plugin 0.63 (kan det vara någon av codecsen som gör att det laggar? Jag kör bara divx/avi filer så jag vet inte om jag behöver alla codecs igentligen?)
Redigerat av TheGun, 21 december 2008 - 11:42.
Postad 21 december 2008 - 11:59
xxmannen
-
xxmannen
-
Användare
-
-
185 inlägg
Håller med dig angående att gå tillbaka till Symbian. Man var lite orolig att gå över till en WM mobil då man hört att det ska vara så krångligt, men om jag ska vara helt ärlig så tycker jag nog att min gamla N95'a var bra mycket krångligare än HD'n. Tyckte inte att det fanns någon riktig logik i symbian gränssnittet, grötigt att hitta. HD'n är f*n den första mobilen som jag inte lessnat att knappa på efter en vecka, snarare tvärt om, man hittar nya saker hela tiden.
.. Tjejen har köpt N85 och tycker nästan synd om henne i sin förtvivlan att försöka installera osignerade prog...tydligen är Symbian 9.3 lite "besvärlig" än... u know
Redigerat av xxmannen, 21 december 2008 - 12:00.
Postad 21 december 2008 - 14:17
Daniel25
-
Daniel25
-
Lärjunge
-
-
268 inlägg
Ett annat sätt att av-aktivera knapplåset är att dra ut pennan en bit, och somliga applikationer man kör låser knapplåset igen nör man trycker tillbaka pennan.
Smart. Tack för tipset
Postad 21 december 2008 - 14:19
Lindstrand
-
Lindstrand
-
Amatör
-
-
72 inlägg
Är det någon som vet vad som har hänt med xda-developers sida? Jag kommer inte åt den längre.
Funkar inte här heller. Det verkar som siten ligger nere
Postad 21 december 2008 - 14:49
Unregistered962bd313
-
Unregistered962bd313
-
Amatör
-
-
92 inlägg
Funkar inte här heller. Det verkar som siten ligger nere 
Nu är den uppe igen :-)
Postad 21 december 2008 - 15:19
TheGun
-
TheGun
-
Lärjunge
-
-
269 inlägg
Nu har jag dykt på problem med min wi-fi anslutning.
Kör wi-fi hemma utan problem men när jag skulle göra en exakt likadan anslutning på jobbets router så funkar det inte. Jag blir ansluten men den vägrar öppna internet eller uppdatera vädret, den hoppar liksom inte ut och använder wi-fi, vete f*n vad det beror på.
Wi-fi kör jag på "ansluter till Arbetet" -> "öppen" -> "wep" -> "lösenord" krångligare än så ska det väl inte var, den kopplar upp sig och visar symbolen att jag är snaluten iallafall.
Har följande inställningar på anslutningar:
Start -> Inställningar -> Anslutningar -> Anslutningar -> Avancerat -> Välj nätverk ->
Jag använder "Mitt arbetsnätverk" på båda flikarna då jag mest surfar när jag är hemma och jag har Tele2 som bara erbjuder 0,384Kb/s så wi-fi är ju bra mycket snabbare. När man är inne på "Välj nätverk -> Mitt arbetsnätverk -> Redigera -> Proxyinställningar" så kan jag inte bocka ur rutan "Det här nätverket ansluter till Internet" det ställer tillbaka sig själv, ska detvara så?
nån som vet?
Eller är det så att den krockar för att jag har 2 trådlös anslutningar med samma inställningar? Man tycker ju att man borde kunna ansluta till vilka och hur många trådlösa nätverk som helst utan att det ska bugga.
Kan det vara så att jag måste ansluta med USB första gången för att få något certifikat eller liknande? Vet att jag var tvungen att göra det med laptopsen första gången på jobbet?
Redigerat av TheGun, 21 december 2008 - 15:25.
Postad 21 december 2008 - 21:20
kokodi
-
kokodi
-
Amatör
-
-
52 inlägg
Är det någon som lyckats hitta ett någorlunda billigt bordställ? Hittade http://www.webhallen...od.php?id=92506 men den är både rätt dyr och osäkert om den passar.
Postad 21 december 2008 - 22:30
Unregisteredab4c90c5
-
Unregisteredab4c90c5
-
Wannabe
-
-
21 inlägg
Har haft min HD ett tag nu och tänkte bidra med min måste-ha-program lista:
1. Coreplayer - för att se filmer.
2. AEBPlus - Eftersom telefonen inte har så många kanppar måste man i olika menyer för att starta/ändra saker.
Men med AEBPlus kan man styra alla kanppar så att tex trippen tryck på volymknappen växlar till flight-mode. Ett måste program!
3. ThumbCal - Byter ut den inbyggda kalendern till en fingervänlig kalender. Mycket trevlig.
4. HD tweak - tweakar telefonen.
5. PocketSheild - Styr knapp-skydd tex så att den inte vaknar till liv vid samtal när telefonen är i fickan.
På önskelistan:
En bättre adressbok. Gillar inte den inbyggda. Kan man tex sortera efter förnamn i den inbyggda på något vis?
En bra MP3-Spelare. Den i touchflow gillar jag inte. Lyssnar mycke talböcker och om jag stannar i en 10 min fil så börjar den om från början av filen nästa gång jag startar. Vill ha en enkel typ som i SE walkman telefoner.
/IceBall
Postad 22 december 2008 - 00:16
Lindstrand
-
Lindstrand
-
Amatör
-
-
72 inlägg
Är det någon som lyckats hitta ett någorlunda billigt bordställ? Hittade http://www.webhallen...od.php?id=92506 men den är både rätt dyr och osäkert om den passar.
Detta är relativt billigt. Fast det är svårt att se hur det ser ut, kanske inte så snyggt? http://www.mytrendyp...qtek-9225p.htmlJag är lite intresserad av detta headset (med mic) på samma ställe. Ganska snyggt och smidigt, men jag undrar om det går att få bra ljud till det priser... http://www.mytrendyp...mp3-10558p.htmlDenna är också ganska billig: http://shop.brando.c...amp;cat_id=0980 Bra om man ändå ska köpa skärmskydd: http://shop.brando.c...amp;cat_id=0980
Redigerat av Lindstrand, 22 december 2008 - 00:42.
Postad 22 december 2008 - 00:23
Lindstrand
-
Lindstrand
-
Amatör
-
-
72 inlägg
Det var någon som undrade om man kan byta bakgrundsbild i alla tabbar. Det ska gå med hjälp att detta: http://forum.xda-dev...354#post2869354 Har inte testat själv...
Postad 22 december 2008 - 01:46
jouh
-
jouh
-
Användare
-
-
165 inlägg
På önskelistan: En bättre adressbok. Gillar inte den inbyggda. Kan man tex sortera efter förnamn i den inbyggda på något vis? En bra MP3-Spelare. Den i touchflow gillar jag inte. Lyssnar mycke talböcker och om jag stannar i en 10 min fil så börjar den om från början av filen nästa gång jag startar. Vill ha en enkel typ som i SE walkman telefoner.
/IceBall
Jag har en likadan önskelista. Kontakterna är dock fixade med ett program som heter "ContactFix". Minns inte var jag laddat hem det, men kan maila det om det behövs. Jag lyssnar nästan uteslutande på ljudböcker numera och har samma behov av minne i spelaren. Testade en spelare förra veckan som hade bookmarks, men det var lite omständigt... Vilka bekymmer!! :/
Postad 22 december 2008 - 07:03
TheGun
-
TheGun
-
Lärjunge
-
-
269 inlägg
På önskelistan: En bättre adressbok. Gillar inte den inbyggda. Kan man tex sortera efter förnamn i den inbyggda på något vis? En bra MP3-Spelare. Den i touchflow gillar jag inte. /IceBall
Ska kolla upp några av programmen du nämnde, verkar vara schyssta. Angående adressboken, personligen gillar jag den. Om du kör med outlook så visas efternamnen först pga att du valt att spara namnen i det formatet. Öppna en kontakt i outlook så kan du välja hur kontakten sparas i en dropdownlist, jag sparar alltid med förnamnet först just för detta du nämner. Du kan även manuellt ändra detta i telefonboken på HD'n om du går in och redigerar varje kontakt, vilket skulle ta en jäkla tid, bättre att ändra kontakterna i outlook och synca med HD'n. Sedan för att outlook ska spara kontakter med förnamnet först automatiskt i fortsättning så går du in på fliken "verktyg" och väljer "alternativ", gå sedan in på "kontaktalternativ" och välj att kontakter sparas som "Förnamn Efternamn".
Redigerat av TheGun, 22 december 2008 - 07:05.
Postad 22 december 2008 - 11:31
kokodi
-
kokodi
-
Amatör
-
-
52 inlägg
Detta är relativt billigt. Fast det är svårt att se hur det ser ut, kanske inte så snyggt? http://www.mytrendyp...qtek-9225p.html
Den var perfekt, men på HD'n sitter kontakten centrerad. Det verkar den inte göra på dockan. :S
Postad 22 december 2008 - 11:46
Unregistereda021f600
-
Unregistereda021f600
-
Forumräv
-
-
587 inlägg
Jag är lite intresserad av detta headset (med mic) på samma ställe. Ganska snyggt och smidigt, men jag undrar om det går att få bra ljud till det priser... http://www.mytrendyp...mp3-10558p.html
Mja, jag skulel vilja köpa headsetet som följer med SE X1 och använda på min Blackstone. Nån som vet om man kan köpa det löst som reservdel via SE service center el. dyl. ? För SE's in-ear lurar är det bra ljud i (har haft både W950 och W960) och dessa till X1an har ju 3,5mm plugg samt mic.
Postad 22 december 2008 - 14:45
grekek
-
grekek
-
Wannabe
-
-
19 inlägg
Jag har laddat ner svenska text-filen till ThumbCal, men vissa saker ändras inte.
Tex så är Menu fortfarande Menu (och inte Meny) och Week View är fortfarande Week View (och inte Veckovy) även fast det står Meny och Veckovy i text-filen.
Någon som har fått det att funka?
Postad 22 december 2008 - 16:11
X-Edge
-
X-Edge
-
Användare
-
-
118 inlägg
Detta är relativt billigt. Fast det är svårt att se hur det ser ut, kanske inte så snyggt? http://www.mytrendyp...qtek-9225p.html Jag är lite intresserad av detta headset (med mic) på samma ställe. Ganska snyggt och smidigt, men jag undrar om det går att få bra ljud till det priser... http://www.mytrendyp...mp3-10558p.html
Denna är också ganska billig: http://shop.brando.c...amp;cat_id=0980 Bra om man ändå ska köpa skärmskydd: http://shop.brando.c...amp;cat_id=0980
Jag köpte Brando Cradle. Den du länkar till hade enbart Usb-kabel så det fick bli modellen där man kan ladda ett 2:a batteri bakom för att även få med en vanlig strömkontakt. Passade även på att köpa Screen Protector och en Crystal Case. Inte hunnit prova dessa ännu. Beställde 9 december och kom precis fram. Fraktfritt !
Postad 22 december 2008 - 20:05
Lindstrand
-
Lindstrand
-
Amatör
-
-
72 inlägg
Jag köpte Brando Cradle. Den du länkar till hade enbart Usb-kabel så det fick bli modellen där man kan ladda ett 2:a batteri bakom för att även få med en vanlig strömkontakt. Passade även på att köpa Screen Protector och en Crystal Case. Inte hunnit prova dessa ännu. Beställde 9 december och kom precis fram. Fraktfritt ! 
Ja, det är nog smartare att köpa med transformator och strömkabel, det skiljer ju bara sådär en 50-lapp. Skriv gärna igen om vad du tycker. Jag funderar på att köpa samma. Vilket skärm skydd tog du, ultra clear eller det andra? Är det någon som har köpt skinnväska från brando? Jag vill ha en kassaskåpssäker väska så att jag inte blir av med min svarta guldklimp. Tyvärr har jag blivit av med två telefoner och det får bara inte hända igen. Nu senast tappade jag, eller blev bestulen på min TyTn II. För ett par år sedan hände samma sak med en SE mobil. Är det någon som har eller känner till en väska som sitter fast så att det inte går att tappa den, t.ex. i livremmen? Sedan måste locket också sitta så att väskan omöjligt kan öppnas av sig själv, eller av någon annan (i trängseln på stan) utan att jag märker det. Det är bra om den är anpassad till HD:n, men det är inget krav. Det viktigaste är som sagt att jag inte blir av med min Blackstone.
Postad 22 december 2008 - 22:24
DarthSlarti
-
DarthSlarti
-
Wannabe
-
-
14 inlägg
Fick min HD i fredags och den är verkligen svår att släppa.
Dock så har jag problem när det gäller CorePlayer. Spelar ingen roll vilken avi fil som jag öppnar så blir det bara en grålila bild och inget ljud. Är det nån codec eller liknande som man också måste installera?
Postad 23 december 2008 - 06:19
najen
-
najen
-
Wannabe
-
-
23 inlägg
Någon som vet hur man ändrar så att man i internetfliken i touchflo startar opera mini istället för den inbyggda opera?
Postad 23 december 2008 - 08:44
Lindstrand
-
Lindstrand
-
Amatör
-
-
72 inlägg
Någon som vet hur man ändrar så att man i internetfliken i touchflo startar opera mini istället för den inbyggda opera?
Ja, det undrar jag också. Sen vore det bra om man kunde få bort den där frågan var gång man startar. Det vore dessutom bra om man kunde importera favoriter från Opera mobile, eller direkt från datorn. Nån Opera expert här som har några tweaks eller tips?
Postad 23 december 2008 - 09:34
Unregistereda021f600
-
Unregistereda021f600
-
Forumräv
-
-
587 inlägg
Någon som vet hur man manuelt kan ställa in portar för epost (ej outlook, utan vanliga konton) i Blackstone (WM6.1)??
Min gmail vill helt plötsligt inte skicka mail (går ibland) har Telia som operatör och har läst att dom sedan flera år blockerat port 25 pga spam på "vanliga" internet abonemmang. Då har dom en smptrelay1.telia.com server man kan skicka via istället men det funkar ej på min gmail, dock på en annan mail jag har (impreza.nu).
Någon som har tips?
PS Har en polare som har telia och en K810i där porten manuelt ställts till 465 på utgående epost och det fungerar kanon med hans gmail DS
Postad 23 december 2008 - 10:08
Master_Daniel
-
Master_Daniel
-
Amatör
-
-
68 inlägg
På önskelistan: En bättre adressbok. Gillar inte den inbyggda. Kan man tex sortera efter förnamn i den inbyggda på något vis? /IceBall
Hej. Nu när jag får skriva i forumet igen kommer ett riktigt bra tipps såhär lagom till jul. iContact Det är en adressbok som är bland de bästa på marknaden enligt mig. Lätt att använda och snygg presentation. Sök efter det på XDA-forumet. Du kommer inte bli besviken.
Postad 23 december 2008 - 11:05
joesoes
-
joesoes
-
Lärjunge
-
-
255 inlägg
Ja, det undrar jag också. Sen vore det bra om man kunde få bort den där frågan var gång man startar. Det vore dessutom bra om man kunde importera favoriter från Opera mobile, eller direkt från datorn.
Nån Opera expert här som har några tweaks eller tips?
Man kan inte ändra i regestry att den ska öppna mini istället? Tänkte om man använder resco?
Postad 23 december 2008 - 11:12
kreator
-
kreator
-
Användare
-
-
126 inlägg
Ang kameran på denna mobil.
Kan man på nåt sätt ställa in den så det går att ta ett kort utan att hela bilden blir suddig.
Kameran känns väldigt seg och tror inte jag fått ett enda bra kort med den.
Postad 23 december 2008 - 11:15
Unregistereda021f600
-
Unregistereda021f600
-
Forumräv
-
-
587 inlägg
MP3 som SMS/MMS/Epost signal???????I den svenska bruksanvisningen står det följande på sidan 271: "... Om du vill använda dina ljudfiler som ringsignaler kopierar du dem först till mappen /Mina dokument/Mina Ringsignaler på enheten och väljer sedan ljud från listan Ringsignal på enheten. För mer information om kopiering av filer, se “Kopiera och hantera filer” i detta kapitel...." Om jag lägger signaler i i mappen /Mina dokument/Mina Ringsignaler så kan jag vlja dem som RING signal men ej meddelande signal? Hur bära sig åt? Kan man lägga in andra format själv? WMA WAV eller dyligt?
Postad 23 december 2008 - 11:26
speactra
-
speactra
-
Wannabe
-
-
21 inlägg
Ang kameran på denna mobil. Kan man på nåt sätt ställa in den så det går att ta ett kort utan att hela bilden blir suddig. Kameran känns väldigt seg och tror inte jag fått ett enda bra kort med den.
Verkar som kameran har svårt att fokusera rätt. Sätter man fokus lite bakom det man vill ha fokus på blir det klockrena bilder. Men det hoppas jag att HTC löser i någon Hot Fix, kan ju inte vara så svårt.
Postad 23 december 2008 - 11:28
l2ickard
-
l2ickard
-
Mästare
-
-
2 805 inlägg
MP3 som SMS/MMS/Epost signal???????
I den svenska bruksanvisningen står det följande på sidan 271:
"... Om du vill använda dina ljudfiler som ringsignaler kopierar du dem först till mappen /Mina dokument/Mina Ringsignaler på enheten och väljer sedan ljud från listan Ringsignal på enheten. För mer information om kopiering av filer, se “Kopiera och hantera filer” i detta kapitel...."
Om jag lägger signaler i i mappen /Mina dokument/Mina Ringsignaler så kan jag vlja dem som RING signal men ej meddelande signal? Hur bära sig åt? Kan man lägga in andra format själv? WMA WAV eller dyligt?
Lägg dom i windows mappen så ska dom gå att välja.
Postad 23 december 2008 - 12:06
mrlavin
-
mrlavin
-
Wannabe
-
-
13 inlägg
Nä, jag har tröttnat på min HTC Touch HD nu, som jag skrev i ett tidigare inlägg la jag den på hyllan två dagar efter jag fick den och återgick till min W880i igen. Gjorde ett nytt försök i dagarna men telefonen är helt enkelt för kass.
Varje gång jag pratar har mitt öra startat upp typ 10 program i bakgrunden. Kameran är oduglig. etc etc. Windows Mobile-plattformen verkar vara stendöd i allmänhet mjukvarumässigt.
Så jag säljer nu min mobil, den är olåst och knappt använd, helt repfri etc, finns i Stockholm, säg 5000 kr.
Skicka ett PM!
Postad 23 december 2008 - 14:53
tomasn
-
tomasn
-
Wannabe
-
-
42 inlägg
Nä, jag har tröttnat på min HTC Touch HD nu, som jag skrev i ett tidigare inlägg la jag den på hyllan två dagar efter jag fick den och återgick till min W880i igen. Gjorde ett nytt försök i dagarna men telefonen är helt enkelt för kass.
Varje gång jag pratar har mitt öra startat upp typ 10 program i bakgrunden. Kameran är oduglig. etc etc. Windows Mobile-plattformen verkar vara stendöd i allmänhet mjukvarumässigt.
Så jag säljer nu min mobil, den är olåst och knappt använd, helt repfri etc, finns i Stockholm, säg 5000 kr.
Skicka ett PM!
Ja, man kan ju undra om du är ett troll eller vad du är egentligen?? Du får väl vara glad om du får ut en tusenlapp efter den reklam du gjort för den vara du vill sälja. Jag kan väl vara lite schysst och hjälpa dig med reklam så att du kan bli av med ditt "felköp" och återgå till en vanlig tråkig telefon. Jag har haft en Touch HD i 2 veckor nu och är mycket nöjd med den. Hade tidigare haft en annan Windows Mobile-telefon i 2 år. När man köper Windows Mobile skall man vara medveten om att det är en liten bärbar dator man köper som kan användas till så oändligt mycket mer än att bara ringa med. Det är den platform som det finns flest program till. Vill man bara köpa en telefon för att ringa med och ta kort med kan man köpa något annat, men vill man ha en komplett mobil platform för mängder av tillämpningar har man kommit helt rätt om man skaffar en Touch HD.
Postad 23 december 2008 - 15:27
DarthSlarti
-
DarthSlarti
-
Wannabe
-
-
14 inlägg
Vilken version av CorePlayer ska man ha till HDn? Kör själv med v1.2.2 och har som sagt problem med att spela vanliga divx avi:s. Hör ljudet men det blir bara en grå-lila stillbild.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Hemma
-
→
Mobiltelefoni & GPS
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Framvägg och vänster sida
Globe
2025-05-08 07:38:43
-
Vänster sida med Paneler monterade
Globe
2025-05-08 07:35:28
-
Front Wide backvy
Globe
2025-05-08 06:25:36
-
Front Wide
Globe
2025-05-08 06:23:11
-
Ny soffa, vy bakåt i salongen
DPC
2025-05-07 10:21:06
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|