* Officiell tråd - Western Digital TV HD *
3005 svar till detta ämne
Postad 03 februari 2009 - 17:28
Henrikgud
-
Henrikgud
-
Wannabe
-
-
27 inlägg
NY FIRMWARE KOMMER NÄR?
INGEN SOM VET
Postad 03 februari 2009 - 18:42
Unregistered93edb1ba
-
Unregistered93edb1ba
-
Användare
-
-
198 inlägg
NY FIRMWARE KOMMER NÄR?
DEN KOMMER FRAMÖVER...
Postad 03 februari 2009 - 19:07
Alter Ego
-
Alter Ego
-
Wannabe
-
-
30 inlägg
Angående mitt dilemma så kommer här en uppdatering. Jag har väldigt mycket film och det är lite tråkigt att bara se en standardikon, filnamnet samt storlek så som man gör på WD TV när man bläddrar mellan filmerna. Lånade därför hem en Apple TV då man där får tillgång till riklig filminformation via MetaX.
Under gårdagen testade jag SD-material och använder mig som alltid utav Handbrake när jag rippar DVD-filmer. Efter avslutad ripp skickas filmen till MetaX som ordnar med alla taggar och när sedan detta är klart skickas den vidare till iTunes där man streamar till Apple TV utan problem, integrationen med iTunes är kanonbra.
I dag har jag testat HD-material i form av mkv-filer i 720p med en bitrate på 9 Mbit/s. Har fått koda om dessa för att kunna köra på Apple TV och visst ser det bra ut men det ser ännu lite bättre ut på WD TV i och med den högre bitraten. När Apple TV går ner på knä har WD TV så mycket mera att ge. Apple TV's akilleshäl är HD-material.
Kommer WD med en ny uppdatering som ordnar detta med filinformationen, så t.ex. MetaX kan användas, så behåller jag WD TV:n men eftersom läget är som det är i dag så har jag ännu inte bestämt mig för vilken jag ska behålla då båda har sina för- och nackdelar. Den som lever får se.
Edit: Stavfel
Redigerat av Alter Ego, 03 februari 2009 - 19:57.
Postad 04 februari 2009 - 09:30
Marquiz78
-
Marquiz78
-
Wannabe
-
-
42 inlägg
Angående mitt dilemma så kommer här en uppdatering. Jag har väldigt mycket film och det är lite tråkigt att bara se en standardikon, filnamnet samt storlek så som man gör på WD TV när man bläddrar mellan filmerna. Lånade därför hem en Apple TV då man där får tillgång till riklig filminformation via MetaX.
Under gårdagen testade jag SD-material och använder mig som alltid utav Handbrake när jag rippar DVD-filmer. Efter avslutad ripp skickas filmen till MetaX som ordnar med alla taggar och när sedan detta är klart skickas den vidare till iTunes där man streamar till Apple TV utan problem, integrationen med iTunes är kanonbra.
I dag har jag testat HD-material i form av mkv-filer i 720p med en bitrate på 9 Mbit/s. Har fått koda om dessa för att kunna köra på Apple TV och visst ser det bra ut men det ser ännu lite bättre ut på WD TV i och med den högre bitraten. När Apple TV går ner på knä har WD TV så mycket mera att ge. Apple TV's akilleshäl är HD-material.
Kommer WD med en ny uppdatering som ordnar detta med filinformationen, så t.ex. MetaX kan användas, så behåller jag WD TV:n men eftersom läget är som det är i dag så har jag ännu inte bestämt mig för vilken jag ska behålla då båda har sina för- och nackdelar. Den som lever får se.
Edit: Stavfel
Jag irriterar mig också på att man inte kan få andra iconer. För mig skulle det funka om man kunde byta ut mappikonen (inte mkv-ikonen) mot en annan då jag nästan alltid går via mappstrukturen för att få ngn ordning på det hela... Men jag har inte fått det att fungera.. surt sa räven..
Postad 04 februari 2009 - 12:17
Wiberg_D
-
Wiberg_D
-
Forumräv
-
-
580 inlägg
Jag irriterar mig också på att man inte kan få andra iconer. För mig skulle det funka om man kunde byta ut mappikonen (inte mkv-ikonen) mot en annan då jag nästan alltid går via mappstrukturen för att få ngn ordning på det hela... Men jag har inte fått det att fungera.. surt sa räven..
det finns ett sätt: Konvertera alla filmer till mp4a å sen sätt in valfri bild i itunes:) själv så bryr jag mit inte, visst är det lite tråkigt att bara se text eller tomma ikoner, men det är väl ändå filmen i sig man ska se på, inte menysystemet? aja, alla prioriterar olika.. btw: såg seven pound igår, länge sen jag såg en så bra film!
Postad 04 februari 2009 - 15:15
Activepro
-
Activepro
-
Rookie
-
2 inlägg
Någon som vet ifall maskinen kan spela upp X.264 format? Vissa säger att det går men när man läser Wd´s info så spelar den bara H.264.
Postad 04 februari 2009 - 15:17
musikvante
-
musikvante
-
Rookie
-
9 inlägg
Tjenare gott folk!
Min WD tv vill inte samarbeta med en lite äldre Samsung 50" tums plasma PS-50C62H.
Jag har haft den ikopplad till en 42a och en 32a där den fungerat felfritt.
Jag får bara igång den i scartingången på 50an....inte så att man hoppar av glädje precis.
I HDMI ingången får jag upp WD loggan vid uppstart men sedan får jag ingen signal..
Någon som haft liknande problem och löst detta?
/Pierre
Postad 04 februari 2009 - 15:36
Unregistered93edb1ba
-
Unregistered93edb1ba
-
Användare
-
-
198 inlägg
Någon som vet ifall maskinen kan spela upp X.264 format? Vissa säger att det går men när man läser Wd´s info så spelar den bara H.264.
Inga problem att spela x.264... Alla mina hd filmer är typ x.264 och har icke haft nå problem med nån av dom... Har dock inte provat h.264 så den kan jag inte svara på... Vad är skillnaden förresten ??
Postad 04 februari 2009 - 15:36
Alter Ego
-
Alter Ego
-
Wannabe
-
-
30 inlägg
...visst är det lite tråkigt att bara se text eller tomma ikoner, men det är väl ändå filmen i sig man ska se på, inte menysystemet?
Visst är det filmen man ska se på men när man har flera hundra filmer att gå igenom, och ingen handling eller omslag att tillgå, så blir det rätt tjatigt med denna evigt återkommande ikonen. Ett omslag gör det lättare att komma ihåg vad filmen handlar om.
Postad 04 februari 2009 - 15:40
musikvante
-
musikvante
-
Rookie
-
9 inlägg
Jag var så nördig att jag tog print screens på imdb, och la in som bilder, så kan man få lite snabbinfo om filmerna man har på hårddisken...Men surar fortfarande över att den inte vill samarbeta på flickvännens tv
Postad 04 februari 2009 - 15:47
Activepro
-
Activepro
-
Rookie
-
2 inlägg
Inga problem att spela x.264... Alla mina hd filmer är typ x.264 och har icke haft nå problem med nån av dom... Har dock inte provat h.264 så den kan jag inte svara på... Vad är skillnaden förresten ??
Låter kanon! Jag vet faktiskt inte själv vad skillnaden är men det spelar mig ingen roll bara den spelar X.264. Tack så mycket för svaret. Mvj Jonas
Postad 04 februari 2009 - 16:33
roffe99
-
roffe99
-
Wannabe
-
-
44 inlägg
Jag var så nördig att jag tog print screens på imdb, och la in som bilder, så kan man få lite snabbinfo om filmerna man har på hårddisken...Men surar fortfarande över att den inte vill samarbeta på flickvännens tv
Var ska man lägga bilden för att den ska komma upp på tv'n? Samma mapp som filmen eller ska den ligga som samma namn som filmen? Får hem spelaren idag, ska bli intressant och kul!
Postad 04 februari 2009 - 16:36
Unregistered522aea83
-
Unregistered522aea83
-
Användare
-
-
117 inlägg
Tjenare gott folk! Min WD tv vill inte samarbeta med en lite äldre Samsung 50" tums plasma PS-50C62H. Jag har haft den ikopplad till en 42a och en 32a där den fungerat felfritt. Jag får bara igång den i scartingången på 50an....inte så att man hoppar av glädje precis. I HDMI ingången får jag upp WD loggan vid uppstart men sedan får jag ingen signal.. Någon som haft liknande problem och löst detta? /Pierre
Hej, kolla mitt svar på sidan 21 (#623) Hoppas det hjälper M V H Peter
Postad 04 februari 2009 - 17:04
musikvante
-
musikvante
-
Rookie
-
9 inlägg
Var ska man lägga bilden för att den ska komma upp på tv'n? Samma mapp som filmen eller ska den ligga som samma namn som filmen?
Får hem spelaren idag, ska bli intressant och kul!
Jag la dom i samma mapp, men de hamnar dock i bildmappen, så man får gå dit och kolla...Men det är ändå ganska värt, får ju lite information om vilka filmer man har osv Hej, kolla mitt svar på sidan 21 (#623)
Hoppas det hjälper
M V H Peter
Tack ska kolla det med en gång! =)
Postad 04 februari 2009 - 17:19
Alter Ego
-
Alter Ego
-
Wannabe
-
-
30 inlägg
Jag la dom i samma mapp, men de hamnar dock i bildmappen, så man får gå dit och kolla...Men det är ändå ganska värt, får ju lite information om vilka filmer man har osv
En lösning som jag personligen inte accepterar, inte heller att man måste konvertera om filmerna till mp4a för att kunna tagga med MetaX och på så sätt få omslag, handling etc. med i filen. Att konvertera om filmer man redan konverterat försämrar både bild- och ljudkvaliteten vilket inte är önskvärt. Edit: WD måste släppa en uppdatering som ordnar detta.
Redigerat av Alter Ego, 10 februari 2009 - 21:42.
Postad 04 februari 2009 - 17:33
musikvante
-
musikvante
-
Rookie
-
9 inlägg
Det hjälpte tyvärr inte att ta ur HDMI kabeln och sätta tillbaka den igen, har provat alla vägar, självklart har jag gått in och ändrat från compiste till HDMI i spelaren (när jag haft i Scarten) sen tagit ur scarten osv, men inte fått någon bild.
Läste att det var någon som bara hade haft igång den kollat på tv och sen slått över så har bilden varit där, så provar att starta den nu och se om bilden kommer upp lite senare.
Annars inga andra tips och tricks?
Postad 04 februari 2009 - 18:11
musikvante
-
musikvante
-
Rookie
-
9 inlägg
Fick löst det nu, var tvungen att gå in i inställningar och välja vilken upplösning och Hz den skulle köra bilden på.
Tänkte att den skulle välja vilket som passar bäst själv nä'r man har den i Auto men icke. Men nu är iaf problemet löst. Känns riktigt gott =)
Ha de gott!
Postad 04 februari 2009 - 18:14
Alter Ego
-
Alter Ego
-
Wannabe
-
-
30 inlägg
Bra att det löste sig för dig, bara att börja kolla på film nu då.
Postad 04 februari 2009 - 19:11
musikvante
-
musikvante
-
Rookie
-
9 inlägg
Postad 04 februari 2009 - 19:38
outdoor_miner
-
outdoor_miner
-
Beroende
-
-
1 470 inlägg
Inga problem att spela x.264... Alla mina hd filmer är typ x.264 och har icke haft nå problem med nån av dom... Har dock inte provat h.264 så den kan jag inte svara på... Vad är skillnaden förresten ?? h.264 är ett videoformat, x264 är ett program för att koda video i detta format. x264 i filnamnet innebär alltså att videoströmmen är i h.264 (då det är det enda format x264 kan koda i)
Postad 04 februari 2009 - 19:52
honky
-
honky
-
Amatör
-
-
56 inlägg
hej kanske det går att fixa dts till wd vi får se http://www.avsforum........0062&page=4
Postad 04 februari 2009 - 19:55
Unregistered93edb1ba
-
Unregistered93edb1ba
-
Användare
-
-
198 inlägg
h.264 är ett videoformat, x264 är ett program för att koda video i detta format.
x264 i filnamnet innebär alltså att videoströmmen är i h.264 (då det är det enda format x264 kan koda i)
Aha... så det finns alltså ingen videoström som heter x264... bara h264 ??
Postad 04 februari 2009 - 20:00
Alter Ego
-
Alter Ego
-
Wannabe
-
-
30 inlägg
hej
kanske det går att fixa dts till wd vi får se
http://www.avsforum........0062&page=4
Öhm!?... DTS fungerar redan. Edit: Såg nu att du syftade på downmix.
Redigerat av Alter Ego, 04 februari 2009 - 20:06.
Postad 04 februari 2009 - 20:34
mediavetare
-
mediavetare
-
Wannabe
-
-
23 inlägg
Jag var så nära att köpa en western digital TV HD idag på Webhallen men men men. Enligt försäljaren var jag tvungen att ha en spif in på min förstärkare vilket jag inte har. För att backa bandet lite. Jag vill inte ha en tv men samtidigt vill jag kunna titta på film och få ljudet ur min stereo. Visst jag kan få film på datorn men då inte med stereoljud. Anläggningen jag har är en bra tvåkanalsanläggning. För att undvika tv kom jag på idén att köpa en vanlig bildskärm. Hittade då denna. BenQ v2400w, http://www.benq.se/p...=specifications. Till den tänkte jag då köpa en Western Digital TV HD som jag kopplar med en hdmi kabel till monitorn. Ljudet ut tänkte jag liksom inte riktigt på. Men säljaren sa att enda sättet är att ha en optisk koppling mellan wd och mitt försteg. Men problemet är att mitt försteg inte har det, samt att byte av försteg för bibehållen ljudkvalité ligger långt utanför min budget. Antar att jag inte då kan köpa en wd tv hd då?
Postad 04 februari 2009 - 21:38
Unregistered3fe1e3ce
-
Unregistered3fe1e3ce
-
Amatör
-
-
93 inlägg
Jag var så nära att köpa en western digital TV HD idag på Webhallen men men men. Enligt försäljaren var jag tvungen att ha en spif in på min förstärkare vilket jag inte har. För att backa bandet lite. Jag vill inte ha en tv men samtidigt vill jag kunna titta på film och få ljudet ur min stereo. Visst jag kan få film på datorn men då inte med stereoljud. Anläggningen jag har är en bra tvåkanalsanläggning. För att undvika tv kom jag på idén att köpa en vanlig bildskärm. Hittade då denna. BenQ v2400w, http://www.benq.se/p...=specifications. Till den tänkte jag då köpa en Western Digital TV HD som jag kopplar med en hdmi kabel till monitorn. Ljudet ut tänkte jag liksom inte riktigt på. Men säljaren sa att enda sättet är att ha en optisk koppling mellan wd och mitt försteg. Men problemet är att mitt försteg inte har det, samt att byte av försteg för bibehållen ljudkvalité ligger långt utanför min budget. Antar att jag inte då kan köpa en wd tv hd då?
Hejsan, Det ska inte alls vara några problem med ljudet, vi tar som ett exempel monitorn du nämner; Koppla ihop med HDMI och sedan tar du bara vanliga datorhögtalare och pluggar in i hörlursuttaget på skärmen så har du ljud (datorhögtalare med strömkabel har inbyggda förstärkare), likaså kommer du att få ljud till så gott som allt som du spelar FÖRUTOM .mkv filer med DTS. Filer med DTS får du koda om (tidigare nämnt i forumet) med exempelvis "AudioConverter". Rätta mig Ni andra om jag har fel, Hoppas även du som de flesta av oss här blir en lycklig ägare av WD´n Good Luck
Postad 05 februari 2009 - 13:13
Henrikgud
-
Henrikgud
-
Wannabe
-
-
27 inlägg
stämmer Sucramg! Å om du inte har uttag på skärmen så är det ju bara att dra direkt ifrån WDTVHDn till din stereo via komponent utgångarna ifrån WDTVn in i stereon så får du ljud  dock behöver du kanske införskaffa dig en RCA kabel ser ut såhär SÅHÄR billigaste jag hitta på 2min vad hos Kjell å Company hoppas det hjälper dig
Postad 05 februari 2009 - 14:42
diskofiljonne
-
diskofiljonne
-
Rookie
-
3 inlägg
stämmer Sucramg!
Å om du inte har uttag på skärmen så är det ju bara att dra direkt ifrån WDTVHDn till din stereo via komponent utgångarna ifrån WDTVn in i stereon så får du ljud 
dock behöver du kanske införskaffa dig en RCA kabel ser ut såhär SÅHÄR billigaste jag hitta på 2min vad hos Kjell å Company
hoppas det hjälper dig
Tjena! Testade detta i förmiddags. Det gick utmärkt att få ljud i min vanliga stereo, jag drog en RCA från WDn till min stereoförstärkare. Dock behöver man en "vanlig" RCA-kabel med phonokontakter i båda ändar, inte en phono till 3,5mm plugg som i länken till Kjell&co. (jag har en stereoanläggning för vinyl och CD och en annan anläggning för hemmabio) Jag testade en .mkv från senaste säsongen av Prison Break. Jag fick ljud i stereon efter att ha ändrat från digital till stereo i inställningarna i WDn. Kan tilläggas att jag efter det testet inte gjort några djupare tester med fler filer.
Postad 05 februari 2009 - 20:52
Unregistered31141
-
Unregistered31141
-
Wannabe
-
-
11 inlägg
En liten fråga från en total novis på området; Kommer jag att uppleva problem om jag har för avsikt att koppla min wd media player till min Panasonic PX80 och köra nerladdade filmer i 720p och sämre kvalla. Jag kommer i så fall att köra ljudet från tvn (ingen särskild reciever) och endast ladda ner filmer som redan har undertext inbakad. Allt snack om subtitles som inte funkar samt dts-dropout och allt vad det heter gjorde mig lite tveksam.
Mvh A
Postad 05 februari 2009 - 21:13
Unregistered3fe1e3ce
-
Unregistered3fe1e3ce
-
Amatör
-
-
93 inlägg
En liten fråga från en total novis på området; Kommer jag att uppleva problem om jag har för avsikt att koppla min wd media player till min Panasonic PX80 och köra nerladdade filmer i 720p och sämre kvalla. Jag kommer i så fall att köra ljudet från tvn (ingen särskild reciever) och endast ladda ner filmer som redan har undertext inbakad. Allt snack om subtitles som inte funkar samt dts-dropout och allt vad det heter gjorde mig lite tveksam.
Mvh A
Du kommer med största sannorlikhet att bli hur nöjd som helst, "sämre kvalla" behöver du inte oroa dig för om det är en "Panasonic Viera TH-42PX80" (har den inte själv men enligt recensionerna på webben så ska du vara stolt:)). Tyvärr är det så att en del av 720p filerna som finns har ljudet i DTS vilket resulterar i inget ljud på tv´n kolla innan så att det exempelvis är i AC3 så funkar det (alternativet annars är omkoding, tidigare nämnt & relativt enkelt).
Postad 05 februari 2009 - 21:28
Alven72
-
Alven72
-
Rookie
-
8 inlägg
Någon mer som har problem med att uppdatera biblioteket när ni lagt in en massa nytt material? Jag håller på att rippa min CD-samling och lägger in successivt på en 1 TB-disk, men de nya skivorna dök först inte upp. Jag tänkte att den kanske inte gillade flera hundra mappar, så jag delade upp dem efter musikstil, vilket iofs är smidigt. Inte då heller ville boxen uppdatera. Till slut satte jag in hårddisken i den andra USB-porten på boxen och DÅ fattade den. Finns det ingen "uppdatera"-knapp (typ F5 i Windows)?
// Freddan
Postad 05 februari 2009 - 21:31
Wiberg_D
-
Wiberg_D
-
Forumräv
-
-
580 inlägg
Du kommer med största sannorlikhet att bli hur nöjd som helst, "sämre kvalla" behöver du inte oroa dig för om det är en "Panasonic Viera TH-42PX80" (har den inte själv men enligt recensionerna på webben så ska du vara stolt:)). Tyvärr är det så att en del av 720p filerna som finns har ljudet i DTS vilket resulterar i inget ljud på tv´n kolla innan så att det exempelvis är i AC3 så funkar det (alternativet annars är omkoding, tidigare nämnt & relativt enkelt).
som sagt, det kommer bli fint, (jag startade tråden px80 btw:D) dts drops har jag bara haft på en ända film, och det var nya mumien, men det var en dålig mkv rip. om du ska ha stereo ljud så funkar det på alla utom mkv, som har digitalt inbakat bara. men det gör du ju om själv isf. du behöver inte vara orolig för några problem med denna spelaren, den läser det mästa med bravur!
Postad 05 februari 2009 - 21:43
Unregistered31141
-
Unregistered31141
-
Wannabe
-
-
11 inlägg
som sagt, det kommer bli fint, (jag startade tråden px80 btw:D) dts drops har jag bara haft på en ända film, och det var nya mumien, men det var en dålig mkv rip. om du ska ha stereo ljud så funkar det på alla utom mkv, som har digitalt inbakat bara. men det gör du ju om själv isf. du behöver inte vara orolig för några problem med denna spelaren, den läser det mästa med bravur!
Tackar så mkt för era svar! Det låter ju riktigt bra! /A
Redigerat av Unregistered31141, 05 februari 2009 - 21:44.
Postad 06 februari 2009 - 00:21
honky
-
honky
-
Amatör
-
-
56 inlägg
hej
har en fil jag inte kan spela upp är det någon som vet varför
Format : MPEG-4
Format profile : QuickTime
Codec ID : qt
File size : 3.94 GiB
Duration : 2h 0mn
Overall bit rate : 4 695 Kbps
Video #1
ID : 1
Format : AVC
Format/Info : Advanced Video Codec
Format profile : [email protected]
Format settings, CABAC : No
Format settings, ReFrames : 4 frames
Codec ID : avc1
Codec ID/Info : Advanced Video Coding
Bit rate mode : Variable
Bit rate : 4 549 Kbps
Width : 1 280 pixels
Height : 534 pixels
Display aspect ratio : 2.35
Frame rate mode : Constant
Frame rate : 23.976 fps
Resolution : 24 bits
Colorimetry : 4:2:0
Scan type : Progressive
Bits/(Pixel*Frame) : 0.278
Stream size : 3.82 GiB (97%)
Video #2
ID : 3
Format : png
Codec ID : png
Duration : 1h 54mn
Bit rate : 13.6 Kbps
Width : 1 280 pixels
Height : 80 pixels
Display aspect ratio : 16.000
Frame rate mode : Variable
Frame rate : 0.297 fps
Minimum frame rate : 0.005 fps
Maximum frame rate : 600.000 fps
Bits/(Pixel*Frame) : 0.448
Stream size : 11.1 MiB (0%)
Audio
ID : 2
Format : AAC
Format/Info : Advanced Audio Codec
Format version : Version 4
Format profile : LC
Format settings, SBR : No
Codec ID : 40
Bit rate : 128 Kbps
Channel(s) : 2 channels
Channel positions : L R
Sampling rate : 48.0 KHz
Resolution : 16 bits
Stream size : 110 MiB
micke
Postad 06 februari 2009 - 09:17
Unregistered3fe1e3ce
-
Unregistered3fe1e3ce
-
Amatör
-
-
93 inlägg
Nu är jag inte helt säker men orsaken ligger nog i att filen är i QuickTime format och som jag förstått det så spelar WD´n ännu inte dessa, kanske efter en ny Firmware?
Jag har själv testat att spela upp vår semester filmer som sparas i QuickTime men "icke sa nicke" dem vill inte WD´n spela upp. Däremot har jag inga problem om jag kodar om dem.
Postad 06 februari 2009 - 09:45
honky
-
honky
-
Amatör
-
-
56 inlägg
ja det kan vara det, tycke jag läste att den ska klara mpeg 4 i quicktime format i något forum men jag kan ha fel
Postad 06 februari 2009 - 13:38
Wahlin
-
Wahlin
-
Wannabe
-
-
30 inlägg
Tjenare! Hur bär ni er åt för att lyckas spela iso-filer. Jag har hört att "vissa" inte går men att ungefär 4/5 går att spela. Jag har dock inte lyckats köra en enda av de jag provat. WD:n spelar upp de första 2-3 sekunderna av filmen, sen blir bilden kolsvart och spelaren hänger sig
Postad 06 februari 2009 - 14:45
skygge
-
skygge
-
Wannabe
-
-
11 inlägg
hej. jag har precis fått hem denna underbara maskin men.... ja får inte undertexten att fungera som jag vill, den är lite osynkad och så är de något <i> och <i/> grej som kommer med ibland. dessa problem finns ej när ja spelar de på datorn. det är en avi fil och srt-text. vad kan de va???
Postad 06 februari 2009 - 15:49
roffe99
-
roffe99
-
Wannabe
-
-
44 inlägg
hej. jag har precis fått hem denna underbara maskin men.... ja får inte undertexten att fungera som jag vill, den är lite osynkad och så är de något <i> och <i/> grej som kommer med ibland. dessa problem finns ej när ja spelar de på datorn. det är en avi fil och srt-text. vad kan de va???
Har också sett <i>, wd kanske inte klarar detta? Har inga problem med osynk, har du uppgraderat till senaste firmware?
Postad 06 februari 2009 - 15:55
Wiberg_D
-
Wiberg_D
-
Forumräv
-
-
580 inlägg
Har också sett <i>, wd kanske inte klarar detta?
Har inga problem med osynk, har du uppgraderat till senaste firmware?
om jag inte e helt knäpp är själva <i> för att få texten i kursiv stil, och den verkar inte visa kursivt och då blir det att den läser <i> före och </i> efter, det är rätt logiskt:) och ja, undertexter är i osync med en halv sekund eller nått
Postad 06 februari 2009 - 16:24
Unregistered26979672
-
Unregistered26979672
-
Lärjunge
-
-
338 inlägg
Mvh A
Jag har en PX80 och WD, och just .mkv tycker jag den klarar dåligt. Vid panoreringar hackar bilden och irriterar mig enormt, det var mest för just .mkv jag skaffade denna. Första fw uppdateringen innehåller 24p stöd, men det vart ännu sämre. Hoppas på bättring i nästa fw uppdat. Detta problem beror säkert inte på just WD+PX80, utan problemet ligger nog i WD. DVD (iso), avi, mp3, flac, ja allt annat klarar den med bravur.
Postad 06 februari 2009 - 16:31
Maekklan
-
Maekklan
-
Rookie
-
7 inlägg
Hej
Går och funderar på att köpa mig en WD TV HD, men funderar lite på om min nuvarande externa Hårddisk funkar eller om man måste köpa sig en ny?
Det är en iomega som har en tre - fyra år på nacken, kan den vara för långsam eller funkar alla?
Postad 06 februari 2009 - 17:07
Erna113
-
Erna113
-
Wannabe
-
-
26 inlägg
Hej
Går och funderar på att köpa mig en WD TV HD, men funderar lite på om min nuvarande externa Hårddisk funkar eller om man måste köpa sig en ny?
Det är en iomega som har en tre - fyra år på nacken, kan den vara för långsam eller funkar alla?
"Alla" ska fungera!
Postad 06 februari 2009 - 18:09
Wahlin
-
Wahlin
-
Wannabe
-
-
30 inlägg
Grattis till ett ypperligt köp =) Jo jag har stött på samma problem med texterna där. <i/> ska i vanliga fall visa texten i ett annat teckensnitt men det klarar inte WD:n. <i/> brukar därför vanligtvis komma upp när bilden visar en person medans det är en annan i bakgrunden som talar. T,ex vid en sekvens där det är ett telefonsamtal eller liknande
Postad 06 februari 2009 - 19:01
Unregistered93edb1ba
-
Unregistered93edb1ba
-
Användare
-
-
198 inlägg
Grattis till ett ypperligt köp =) Jo jag har stött på samma problem med texterna där. <i/> ska i vanliga fall visa texten i ett annat teckensnitt men det klarar inte WD:n. <i/> brukar därför vanligtvis komma upp när bilden visar en person medans det är en annan i bakgrunden som talar. T,ex vid en sekvens där det är ett telefonsamtal eller liknande
<i> </i> det är kursiv text... eller "italic".... basic html kod... tänke bara flika in med det... har samma problem själv...
Postad 06 februari 2009 - 20:25
Unregistered1c83a4e3
-
Unregistered1c83a4e3
-
Wannabe
-
-
10 inlägg
hoppas nån kan hjlpa en ny wd tv anhängare  när jag kör avi eller vob filer så funkar bild å ljud som de ska, men kör ja x264 filer *som de flesta råkar vara* så får ja inget ljud? bilden funkar dock klockrent, kör ja samam filer på datorn i vlc spelaren så funkar dom, snälla hjälp mig
Postad 06 februari 2009 - 20:45
Henrikgud
-
Henrikgud
-
Wannabe
-
-
27 inlägg
hoppas nån kan hjlpa en ny wd tv anhängare när jag kör avi eller vob filer så funkar bild å ljud som de ska, men kör ja x264 filer *som de flesta råkar vara* så får ja inget ljud? bilden funkar dock klockrent, kör ja samam filer på datorn i vlc spelaren så funkar dom, snälla hjälp mig 
kan söka på detta i denna länken så får du 1000x träffar  fast om du inte har en förstärkare som kan koda om DTS så får du inget ljud men du kan konvertera det med tex "Audio Converter" fungerar klockrent tar ett par minuter så är det klart.
Postad 06 februari 2009 - 20:47
Wiberg_D
-
Wiberg_D
-
Forumräv
-
-
580 inlägg
hoppas nån kan hjlpa en ny wd tv anhängare när jag kör avi eller vob filer så funkar bild å ljud som de ska, men kör ja x264 filer *som de flesta råkar vara* så får ja inget ljud? bilden funkar dock klockrent, kör ja samam filer på datorn i vlc spelaren så funkar dom, snälla hjälp mig 
Hej, som vi tidigare har sagt (kanske 100ggr nu) så är det Digitalt ljud på mkv, altså dd eller dts, spelaren läser inte dessa utan det får din stereo/surroundanläggning göra, om den klarar det. annars får du göra om mkv filerna till ac3(tror jag) så ska det funka... Sen till Er andra som har problem med hackande panoreringar, sätt er spelare på 60Hz, inte 50 inte 24 utan 60...
Redigerat av Wiberg_D, 06 februari 2009 - 20:48.
Postad 06 februari 2009 - 21:06
Unregistered1c83a4e3
-
Unregistered1c83a4e3
-
Wannabe
-
-
10 inlägg
kan söka på detta i denna länken så får du 1000x träffar  fast om du inte har en förstärkare som kan koda om DTS så får du inget ljud men du kan konvertera det med tex "Audio Converter" fungerar klockrent tar ett par minuter så är det klart.
okey å den ger alltså ingen "stereo signal" även vid användande av de analoga utgångarna om filmen är dts kodad? vart hittar jag denna audioconverter? sökte på google men där fanns de en hel driva med den typen av program, men fick en känsla av att de bara klarar rena ljudfiler (mp3, wma osv)
Postad 06 februari 2009 - 21:41
Henrikgud
-
Henrikgud
-
Wannabe
-
-
27 inlägg
Har fått ett tips om hur man konverterar dts ljud till AC3 utan att försämra bildkvallen eller att behöva skaffa en förstärkare. Här e en länk med en liten snabbkurs hur det funkar också. http://audioconverte...re.dk/Tutorial/OBS! skaffa även detta program först. http://www.softpedia...KVToolnix.shtmlHar testat och jämfört,och allt funkade perfekt.
Postad 06 februari 2009 - 22:15
Unregistered2b81a10f
-
Unregistered2b81a10f
-
Veteran
-
-
2 047 inlägg
Jag har en PX80 och WD, och just .mkv tycker jag den klarar dåligt. Vid panoreringar hackar bilden och irriterar mig enormt, det var mest för just .mkv jag skaffade denna. Första fw uppdateringen innehåller 24p stöd, men det vart ännu sämre.
Hoppas på bättring i nästa fw uppdat.
Detta problem beror säkert inte på just WD+PX80, utan problemet ligger nog i WD.
DVD (iso), avi, mp3, flac, ja allt annat klarar den med bravur.
Vad har du testat för utsignal från din WD? 60Hz borde funka ganska bra, medan 50Hz troligen blir outhärdligt... om det är sedvanliga USA-versioner av serier m.m. som du spelar.
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Media & Mediauppspelning
-
→
HTPC
-
→
Mediaspelare
-
Personuppgiftspolicy
|
-
-
-
Ny surround JTR Noesis 110HT
mange87a
2025-05-14 12:44:27
-
Nya versionen av bion med nya surroundhögtalare och akustik från vicoustic
mange87a
2025-05-14 12:39:27
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|