* Officiell Tråd - Squeezebox™ Duet *
1152 svar till detta ämne
Postad 11 July 2009 - 13:09
berglake
-
berglake
-
Amatör
-
-
60 inlägg
Hej!
Jag har en Squeezebox Duet, inköpt i USA, sen lite drygt 1 år tillbaka. Den har fungerat utmärkt men nu har jag fått problem med batteriet. Det har varit en mycket snabb försämring, allt från "normal" kapacitet på 4-5 timmar till nu att vara nere, som värst på 2-3 minuter.
Misstänker att det är något fel på mitt batteri men jag orkar inte reklamera skiten. Däremot är jag intresserad av att veta om det går att göra något åt det alternativt var man skulle kunna köpa ett nytt. Jag har förstått att Logitech Harmony 1000 fjärren använder sig av samma batteri men har inte hittat någon som säljer (i Sverige).
Använder senaste version av Squeezecenter på ReadyNas Duo.
Tack på förhand,
Fredson
Hittade batteri som passar http://cgi.ebay.com/...bayphotohosting
Postad 16 July 2009 - 12:59
Merlotto
-
Merlotto
-
Rookie
-
9 inlägg
Är realtivt sugen på denna produkt.
I mitt fall så står min stationära dator i mitt sovrum och "bio uppsättningen" i vardagsrummet. Så det vore ett bra alternativ att köpa en Duet för att lyssna på FLAC i vardagsrummet. Har bokat in en tid för provlyssning av en Duet så det återstår att se hur väl den presterar.
Däremot så har jag en fråga angående detta: är detta produkten jag söker eller finns det andra alternativ att se över?
Postad 16 July 2009 - 13:11
PsychoCheF
-
PsychoCheF
-
Beroende
-
-
1353 inlägg
Det enda alternativet, som jag ser det, till Squeezebox är Sonos.
Dyrare, men kräver ingen servermjukvara och är lättare att få igång eftersom Sonos bygger sig ett eget trådlöst nätverk. Extremt smidigt.
Postad 16 July 2009 - 17:21
Lastkaj
-
Lastkaj
-
Wannabe
-
-
18 inlägg
Är det någon som känner till anledningen bakom den plötsliga prissänkningen? Kommer det en ny version?
Redigerat av Lastkaj, 16 July 2009 - 17:43.
Postad 16 July 2009 - 21:07
Squeezemaster
-
Squeezemaster
-
☆ ☆ ☆ ☆ ☆
-
-
19825 inlägg
Är det någon som känner till anledningen bakom den plötsliga prissänkningen? Kommer det en ny version?
Squeezebox touch, finns en officiel tråd om den
Postad 16 July 2009 - 21:26
Lastkaj
-
Lastkaj
-
Wannabe
-
-
18 inlägg
Squeezebox touch, finns en officiel tråd om den 
Tack
Postad 18 July 2009 - 02:03
thomasr83
-
thomasr83
-
Användare
-
-
211 inlägg
Jag har precis köpt en Squeezebox Duet och det verkar ju vara exakt vad jag har letat efter hela tiden. Jag har några små funderingar och jag har faktiskt inte läst hela tråden, så ber om ursäkt om det redan är nämnt här. Hittar i alla fall inget i den ganska värdelösa manualen.
Hur som helst, vad menas med dom olika spellistlägena? På, Av, Fest och Avaktiverad.
Postad 24 July 2009 - 09:58
animag
-
animag
-
Amatör
-
-
56 inlägg
Precis fått hem min Duet.
Dock verkar recievern vara helt död, ingen lampa som lyser eller något..
nån som vart med om liknande??
Postad 02 August 2009 - 07:41
andypandyswe
-
andypandyswe
-
Lärjunge
-
-
415 inlägg
Jag hittar inget entydigt svar på denna fråga så jag gör ett försök här...
Kan jag köpa en squeezebox receiver + ipod touch 8GB och få det att funka eller krävs controllern för att göra setup av systemet?
mvh
Andy
Postad 02 August 2009 - 15:08
kott
-
kott
-
Användare
-
-
243 inlägg
http://forums.slimde...ead.php?t=57861Jag hittar inget entydigt svar på denna fråga så jag gör ett försök här...
Kan jag köpa en squeezebox receiver + ipod touch 8GB och få det att funka eller krävs controllern för att göra setup av systemet?
mvh
Andy
Postad 13 August 2009 - 18:36
JonasAndersson
-
JonasAndersson
-
Wannabe
-
-
39 inlägg
Hej,
Jag ska införskaffa en Duet strax men har en liten fråga. Jag har en skivsamling på ca 1500 skivor som jag nu börjat rippa, och den lär fyllas på efterhand. Hur snabbt går det att bläddra igenom samlingen? Hur ser sökfunktionerna ut och hur fungerar dessa, bra eller dåligt?
Tackar på förhand för svaren!
Jonas
Postad 13 August 2009 - 18:59
TCM
-
TCM
-
Forumräv
-
-
781 inlägg
Hej,
Jag ska införskaffa en Duet strax men har en liten fråga. Jag har en skivsamling på ca 1500 skivor som jag nu börjat rippa, och den lär fyllas på efterhand. Hur snabbt går det att bläddra igenom samlingen? Hur ser sökfunktionerna ut och hur fungerar dessa, bra eller dåligt?
Tackar på förhand för svaren!
Jonas
Äger ingen Duet själv, men här har du en liten video som presenterar den http://www.youtube.c...ZBNOcVoo&fmt=18En sak som du går miste om med Duet jämfört med Classic-modellen (tror jag) är Lazy Search. Jättesmidigt att hitta låtar, artister etc i en stor samling. Jag gjorde en liten video med min SB2 och SB3 som visar när jag slår på dom och söker reda på en låt http://www.youtube.c...SWkrjFQs&fmt=18EDIT: jag har en samling på drygt 20000 låtar.
Redigerat av TCM, 13 August 2009 - 19:01.
Postad 13 August 2009 - 19:02
Squeezemaster
-
Squeezemaster
-
☆ ☆ ☆ ☆ ☆
-
-
19825 inlägg
(tror jag)
Jag tror det också men aldrig fått det bekräftat  Tills någon påvisar att lazy funkar med duett så måste jag säga att classic-modellen äger
Postad 14 August 2009 - 16:58
Unregistered2ebcc76f
-
Unregistered2ebcc76f
-
Wannabe
-
-
15 inlägg
Hej!
Detta kan låta som en väldigt dum fråga, men jag undrar hur man ska stänga av en squeezebox duet korrekt. Då jag har varit med om att jag antagligen stängt av den fel då den inte vill funka när jag startar den.
Väldigt tacksam för svar
Postad 15 August 2009 - 19:09
kott
-
kott
-
Användare
-
-
243 inlägg
Hej!
Detta kan låta som en väldigt dum fråga, men jag undrar hur man ska stänga av en squeezebox duet korrekt. Då jag har varit med om att jag antagligen stängt av den fel då den inte vill funka när jag startar den.
Väldigt tacksam för svar
Controllern stänger du av via Home-knappen (huset) nertryckt några sekunder tills du får Goodbye. Starta Controllern genom att trycka på samma knapp. Receiver stänger du ju av och på via Controller, helt ok att slå av strömmen när den är avstängd.
Postad 17 August 2009 - 16:25
Unregistered00b32263
-
Unregistered00b32263
-
Användare
-
-
201 inlägg
Precis gått och köpt mig en duet! undrar nu om jag bör koppla digital eller analogt till min förstärkare. står att jag har Burr-Brown PCM1791A i min förstärkare. Bättre eller sämre än den i duetten ?
Postad 17 August 2009 - 17:57
oO_Oo
-
oO_Oo
-
Wannabe
-
-
16 inlägg
Har själv också införskaffat en Duet packet.. är ganska nöjd med den men den är jätte seg tycker jag  (kör squeezecenter via readynas duo).
Är det nån mer som har testat Squeezecenter 7.4? Själv tycker jag att 7.4 är ganska buggig men hela GUI är omgjort och rätt många nya funktioner har lagt till.
Postad 17 August 2009 - 19:28
Thomas_1974
-
Thomas_1974
-
Wannabe
-
-
22 inlägg
Jag ska köpa mig en Duet och komplettera min SB Classic med. Någon som kan rekommendera något hyfsat enkelt och bra litet system (förstärkare + högtalare) som jag kan koppla till Receivern? Jag vill sätta det i köket eller sovrummet och det får inte kosta mycket.
Mvh
Postad 17 August 2009 - 20:58
oO_Oo
-
oO_Oo
-
Wannabe
-
-
16 inlägg
Jag rekommendera Trends 10.1 till dig som vill ha en enkelt förstärkare https://www.prisjakt...kt.php?g=158268 Den kan driva de flesta högtalare utan problem och ger faktisk bra ljud. Min Trends är ständigt på och den dra nästa ingen ström alls vilket är ju bra om man vill ha den i kökskåpet eller nåt liknade...
Postad 17 August 2009 - 22:00
oO_Oo
-
oO_Oo
-
Wannabe
-
-
16 inlägg
Nån som kör Controller som mottagare? I squeezecenter 7.3 uppåt kan man välja Controller som en mottagare och ljudet kommer ut via headphone uttaget. http://wiki.slimdevi..._Audio_PlaybackControllern har faktisk massa dolda funktioner som logitec inte har tagit upp i manualen. Ex "Expansion connector that brings out: serial, USB (host or device), audio out, audio in, 3.3v out, 5v in", kanske kommer dessa funktioner upp på nästa release version av squeezecenter samt extra hårdvara tillägg... http://wiki.slimdevi..._Hardware_Specs
Redigerat av oO_Oo, 17 August 2009 - 22:09.
Postad 17 August 2009 - 22:31
oO_Oo
-
oO_Oo
-
Wannabe
-
-
16 inlägg
Om det nån som är intresserad av SqueezeCenterns källkod för att titta eller modifera till eget behov som kan ni få länken här: http://svn.slimdevices.com/repos/slim/SqueezeCenter projektet är uppe i Revision 28197. Undrar när Logitec kommer att aktivera IR funktionen i Controllern och vad kommer den att användas till då eftersom allt styr via wifi. Kanske en multifjärr
Redigerat av oO_Oo, 17 August 2009 - 22:40.
Postad 17 August 2009 - 22:36
oO_Oo
-
oO_Oo
-
Wannabe
-
-
16 inlägg
Precis gått och köpt mig en duet! undrar nu om jag bör koppla digital eller analogt till min förstärkare. står att jag har Burr-Brown PCM1791A i min förstärkare. Bättre eller sämre än den i duetten ?
vet inte om det är bättre eller sämre men i Duet reciver sitter det en Wolfson® 24-bit WM8501 och i Controller sitter det Wolfson® WM8750. http://wiki.slimdevi...dwareComparison
Postad 18 August 2009 - 08:21
wa.pean
-
wa.pean
-
Amatör
-
-
61 inlägg
Nån som kör Controller som mottagare? I squeezecenter 7.3 uppåt kan man välja Controller som en mottagare och ljudet kommer ut via headphone uttaget.
Jag har testat det lite, det funkar, men det synkar inte med de andra spelarna. Inte i 7.4 heller tyvärr.
Postad 18 August 2009 - 11:21
Unregisteredda254153
-
Unregisteredda254153
-
Veteran
-
-
2268 inlägg
Har fått ett problem med min Duet. Recivern lyser rött och jag kan inte koppla ihop fjärren med den. Det börja med att jag skulle byta från trådlöst till kabel som detta hände. Jag håller in knappen på recivern i 5 sek tills den börjar blinka och sen väljer jag den med fjärren... men det funkar inte. Den säger att den inte hittar recivern och "försök igen" och "avbryt" kommer upp som alternativ. Om jag väljer trådlöst igen kommer den inte ens vidare, det händer ingenting. Ska jag kanske trycka på "återgå till fabriksinställningar" på fjärren och se om det hjälper? Någon som vet vad som är problemet och kan hjälpa mig?
Tacksam för svar
Postad 18 August 2009 - 16:50
theblinding
-
theblinding
-
Wannabe
-
-
40 inlägg
Har fått ett problem med min Duet. Recivern lyser rött och jag kan inte koppla ihop fjärren med den. Det börja med att jag skulle byta från trådlöst till kabel som detta hände. Jag håller in knappen på recivern i 5 sek tills den börjar blinka och sen väljer jag den med fjärren... men det funkar inte. Den säger att den inte hittar recivern och "försök igen" och "avbryt" kommer upp som alternativ. Om jag väljer trådlöst igen kommer den inte ens vidare, det händer ingenting. Ska jag kanske trycka på "återgå till fabriksinställningar" på fjärren och se om det hjälper? Någon som vet vad som är problemet och kan hjälpa mig? Tacksam för svar 
Hade samma problem med gamla fjärren, satt 2 timmar med supporten och det gick verkligen inte så jag fick en ny på garantin, nu har den nya börjat göra likadant. Ska ringa supporten imorgon, 2 års garanti känns skönt.
Redigerat av theblinding, 18 August 2009 - 16:52.
Postad 18 August 2009 - 21:23
exiz
-
exiz
-
Amatör
-
-
90 inlägg
vart hittar man Squeezecenter 7.4?
Redigerat av exiz, 18 August 2009 - 21:53.
Postad 18 August 2009 - 22:35
oO_Oo
-
oO_Oo
-
Wannabe
-
-
16 inlägg
vart hittar man Squeezecenter 7.4? http://downloads.sli...ightly/?ver=7.4Testa det på egen risk eftersom 7.4 är fortfarande på beta stadiet och den är jätte buggigt!! (Tog mig lång tid att nergardera tillbaks till 7.3 för att få allt funka igen)
Postad 18 August 2009 - 22:45
oO_Oo
-
oO_Oo
-
Wannabe
-
-
16 inlägg
Har fått ett problem med min Duet. Recivern lyser rött och jag kan inte koppla ihop fjärren med den. Det börja med att jag skulle byta från trådlöst till kabel som detta hände. Jag håller in knappen på recivern i 5 sek tills den börjar blinka och sen väljer jag den med fjärren... men det funkar inte. Den säger att den inte hittar recivern och "försök igen" och "avbryt" kommer upp som alternativ. Om jag väljer trådlöst igen kommer den inte ens vidare, det händer ingenting. Ska jag kanske trycka på "återgå till fabriksinställningar" på fjärren och se om det hjälper? Någon som vet vad som är problemet och kan hjälpa mig? Tacksam för svar 
Gissar att det kan vara att IP nr som inte stämmer. När du körde trådlös så fick reciever ett ip-nr av router och när du byte till trådbunden så fick den en ny ip-nr.. testa med att gå in i router och se vilket nr den har och kontrollera i fjärren om det är samma ip-nr om inte se till fjärren har rätt ip-nr till recievern. Eller testa med att tilldela ett och samma ip-nr till den oavsett trådlös eller trådbunden så kanske fungera det igen.
Postad 18 August 2009 - 22:52
oO_Oo
-
oO_Oo
-
Wannabe
-
-
16 inlägg
Tror att det kommer snart en dockningstation till controllern med USB och ljud ut (digital eller analog) samt att den laddas när den sitter i dock:an  (Hoppas på det allafall), vore synd att inte aktivera de funktioner som controller stödjer och håller de dolda...
Postad 18 August 2009 - 22:59
exiz
-
exiz
-
Amatör
-
-
90 inlägg
http://downloads.sli...ightly/?ver=7.4
Testa det på egen risk eftersom 7.4 är fortfarande på beta stadiet och den är jätte buggigt!! (Tog mig lång tid att nergardera tillbaks till 7.3 för att få allt funka igen)
hehe ok, hittade länken innan och uppdaterade precis till 7.4 kanske var dumt ? sitter och kikar lite nu men vad är igentligen mysqueezebox.com , sidan fungerar ju dock inte men?
Redigerat av exiz, 18 August 2009 - 23:45.
Postad 19 August 2009 - 09:37
wa.pean
-
wa.pean
-
Amatör
-
-
61 inlägg
hehe ok, hittade länken innan och uppdaterade precis till 7.4 kanske var dumt ? sitter och kikar lite nu men vad är igentligen mysqueezebox.com , sidan fungerar ju dock inte men?
På egen risk som sagt.. jag har kört det lite nu och har inte haft några större missöden. Inloggningen som krävs till mysqueezebox.com pekar till den här siten: http://test.squeezenetwork.com/ (siten verkar ligga nere just nu). Man får registrera sig där då inloggningsuppgifterna på gamla squeezebox.com inte fungerar där.
Postad 19 August 2009 - 15:10
theblinding
-
theblinding
-
Wannabe
-
-
40 inlägg
Hade samma problem med gamla fjärren, satt 2 timmar med supporten och det gick verkligen inte så jag fick en ny på garantin, nu har den nya börjat göra likadant. Ska ringa supporten imorgon, 2 års garanti känns skönt. 
Löste det själv idag, gick in på kontrollpanelen och windows-brandväggen och ändrade så att den tillåter bärbara enheter. Fungerar nu iaf  Vetifan vad som hände när den slutade fungera efter ett par månader då jag inte varit där inne och pillat innan.
Redigerat av theblinding, 19 August 2009 - 15:11.
Postad 19 August 2009 - 17:20
Unregistered920b735d
-
Unregistered920b735d
-
Amatör
-
-
71 inlägg
Ngn mer som har problem med att nå http://www.squeezenetwork.com/ ? Enligt http://downforeveryoneorjustme.com/ så ska sidan var uppe, men jag kommer inte åt den.
Postad 19 August 2009 - 17:53
TCM
-
TCM
-
Forumräv
-
-
781 inlägg
Postad 20 August 2009 - 20:37
lafen123
-
lafen123
-
Rookie
-
6 inlägg
Kära Gud som är i himmelen. Jag ber till dig i denna svåra stund.
Nu har jag fan hållit på och tragglat, och konfigurerat, ställt in och resetat och konfigurerat om igen. Jag har köpt en hel ###### hög med prylar för att få min Squeezebox Duet och NAS.en att funka. Ny router, nya kablar, nytt nätverkskort, mer RAM-minne och jag har minsann inte haft tid att gå i kyrkan, för jag har haft att göra här hemma med mitt ******** närverk.
Har jag inte bevisat att jag är trägen nog? Har jag inte försökt tillräckligt? Har jag inte lidit mycket nog?
Gud, jag ber dig ledsaga mig, då ingen support gör det. Snälla Gud, gör icke som dom och hänvisa mig vidare.
Funkar inte skiten av sig själv imorgon, så går jag och köper en ###### bandspelare.
/ Soon-to-be-Judas
Redigerat av lafen123, 20 August 2009 - 20:38.
Postad 22 August 2009 - 09:58
LiMiT
-
LiMiT
-
Forumräv
-
-
707 inlägg
Vad har du för hårdvara/mjukvara?
Postad 22 August 2009 - 13:24
Unregistered00b32263
-
Unregistered00b32263
-
Användare
-
-
201 inlägg
Nä nu har jag fått kraftiga problem. Började med att jag skulle starta igång den idag och då kunde den inte ansluta till recievern hur jag än gjorde, så jag tänkte att jag gör factory reset på den. Efter det så vägrade den ansluta till mitt trådlösa modem. Såg då att det funkade inte att ansluta med den bärbara datorn heller så tänkte att ja då får jag väll starta om modemet så kommer det säkert att fungera. Och ja den bärbara datorn kan ansluta utan problem då, även mobiltelefonen. Men squeezeboxen vägrar fortfarande! Testade då att koppla in nätverks kabeln i recievern och det funkar "lite" bättre men den kan inte hitta min server där squeezecenter är installerat som den har kunnat göra tidigare utan problem. Så jag är helt lost nu. Någon som har en blekaste aning om vad som är knasigt? Börjar bli otroligt frusterad på det här nu. Jag kör även den officiella firmwaren , inte betan. EDIT!: Nu fungerar det helt plötsligt perfekt efter ett par timmars riva håret från huvudet. Har inte gjort något speciellt heller för att få det att funka så vet fortfarande inte vad problemet var. Är väll skit modem/switchen från bredbandsbolaget som spökar antar jag...
Redigerat av Unregistered00b32263, 22 August 2009 - 13:44.
Postad 25 August 2009 - 09:43
Unregistered025b82f0
-
Unregistered025b82f0
-
Wannabe
-
-
10 inlägg
Jag har en duet och reciever som jag köpte för ungefär 2 månader sedan.
Installationen gick smärtfritt och allt funkade perfekt.
För ungefär två veckor sedan så började det strula.
Jag har inte uppdaterat något och inte installerat något under den tiden.
Min reciver och fjärrkontroll kopplar upp sig mot mitt trådlösa nät utan problem, fjärrisen hittar oxå utan problem recivern. Jag kan söka efter låtar mm och allt funkar klockrent. MEN när jag vill spela upp någon låt så hänger sig hela routern. Har WPA 2 på en netgear draft N router. Den börjar lysa orange och hela nätverket slutar fungera. Måste starta om routern för att överhuvudtaget få upp nätverket igen.
Jag har ingen aning vad som är fel. Men det händer så fort jag börjar spela, i squeezecenter kan jag se att låten har börjat spela, men nätverket går ner direkt efter de.
Jag har assignat ip adresser i Routern både till fjärrisen och till mottagaren. Först trodde jag att det berodde på någon IP konflikt, men efter att ha ändrat Ip nummren till mottagare och fjärrisen så funkar det fortfarande inte.
Har testat att återställa till fabriksinställningarna på fjärrisen, installerat om Squeezecenter, bytt operativsystem och installerat nytt squeezecenter (7.3.3).
Men samma sak händer.
Det finns ingen firmware uppgradering till routern, så det är inget alternativ.
Någon som varit med om detta eller har något förslag på lösning. Börjar bli riktigt trött på detta.
Redigerat av Unregistered025b82f0, 25 August 2009 - 13:04.
Postad 28 August 2009 - 07:00
andypandyswe
-
andypandyswe
-
Lärjunge
-
-
415 inlägg
Jag har precis köpt en begagnad squeezebox duet och är jättenäjd förutom två frågetecken som jag undrar om nån mer van användare kan svara på...
Gäller spellistor.
1. Jag har skapat en spellista på datorn i squeezecenter och sparat den. Jag får upp den i controllern, väljer den och väljer sedan spela alla och musiken kör igång. Men när jag vill hoppa till nästa låt i spellistan antog jag att jag trycker på forwardknappen men allt som händer är att låten börjar om!? Vet inte om det är spellistan eller låten som börjar om då jag inte låtit det gå flera låtar i listan innan ja tryckt på forward... Det måste väl gå att hoppa framåt i en playlist, eller???
2. Finns det inget enklare sätt att ta bort låtar från en spellista än att klicka på krysset för varje låt (i squeezecenter)?? Tar ju en fruktansvärt lång tid om man råkat lägga till ett dubbelalbum av misstag (som jag gjorde igår... tog typ 20 minuter att plocka bort det. Kan man inte markera flera låtar på en gång?
Jag kör Squeezecenter på en QNAP TS-509 Pro och har kört en uppdatering av squeezeboxen sedan jag fick den...
Postad 01 September 2009 - 19:50
jimspif
-
jimspif
-
Wannabe
-
-
14 inlägg
Hej!
Någon som vet hur man stänger av knappljudet på controllern
/Jim
Postad 04 September 2009 - 08:03
Unregistered627b659e
-
Unregistered627b659e
-
Amatör
-
-
88 inlägg
Min fjärrkontroll vägrar att starta
Jag har haft den liggande 1månad utan att använda den så den är helt urladdad men nu verkar den inte ta emot laddning över huvudtaget, någon som varit med om liknande eller vad kan det vara för fel??
/
M
Postad 05 September 2009 - 08:08
Unregistered00b32263
-
Unregistered00b32263
-
Användare
-
-
201 inlägg
Min fjärrkontroll vägrar att starta
Jag har haft den liggande 1månad utan att använda den så den är helt urladdad men nu verkar den inte ta emot laddning över huvudtaget, någon som varit med om liknande eller vad kan det vara för fel??
/ M
Min dog igår. Hade fullt batteri och den var igång i ca. 10min. Helt omöjligt att starta den nu. Sen att jag inte kan få loss batteriet heller för att luckan sitter som berget är ju också skoj. Känns inte direkt som en kvalitets produkt det här. Tur man kan styra recievern från datorn så länge så får man hoppas att supporten inte strular för mycket när man ringer.
Postad 13 September 2009 - 20:26
exiz
-
exiz
-
Amatör
-
-
90 inlägg
http://downloads.sli...ightly/?ver=7.4
Testa det på egen risk eftersom 7.4 är fortfarande på beta stadiet och den är jätte buggigt!! (Tog mig lång tid att nergardera tillbaks till 7.3 för att få allt funka igen)
Hur nedgraderade du ?
Postad 14 September 2009 - 11:19
mirazelda
-
mirazelda
-
Användare
-
-
150 inlägg
Hej,
Har nu beställt en Duet. Har försökt att söka info om mina frågor men känner inte att jag har lyckats få koll..
Min set-up kommer att vara som följer: 1st SB duet(kopplad till mitt musik system), 1st Macbook med all musik i iTunes, 1 st Time Capsule.
Det jag skulle vilja är att få tillgång till min musik från min Time Capsule då jag inte har någon lust att ha datorn igång för att kunna lyssna på musik. Jag kommer att ha back-up på all min musik på min Time Capsule(genom Time Maschine) och undrar nu naturligtvis om detta är möjligt?!
Detta är den smidigaste lösningen för mig då jag rippar ner all ny musik jag införskaffar ner i iTunes på min Macbook och tar back-up på detta i min Time Capsule. Även om jag inte skulle ha min dator hemma så har jag all min musik tillgänglig från sofflocket..
Kan nån vänlig själ delge sin kunskap om detta till mig skulle jag vara evigt tacksam..
Mvh/Mz
Postad 14 September 2009 - 14:13
alfista
-
alfista
-
Veteran
-
-
2230 inlägg
Det jag skulle vilja är att få tillgång till min musik från min Time Capsule då jag inte har någon lust att ha datorn igång för att kunna lyssna på musik.
Det funkar inte. För att kunna spela din musik behöver du ha SqueezeCenter snurrande på någon maskin, kan vara din Mac/PC eller på en server av något slag, det finns bl a ett antal olika NAS-burkar som mjukvaran kan installeras på. På din Time Capsule kan du dock inte installera nödvändig mjukvara.
Postad 14 September 2009 - 15:24
mirazelda
-
mirazelda
-
Användare
-
-
150 inlägg
Tack för svar..men är du säker? Har för mig att jag läste någon recension på nätet där dem körde en Duet från TC´n..det var dock ingen tutorial på HUR dem gjort men jag är säker på att det funkade..tror jag..
Har för mig att det var någon ny uppdatering bara som behövdes sen rullade de på bra.
Nån som har ytterligare info?
Mvh/Mz
Postad 14 September 2009 - 16:00
alfista
-
alfista
-
Veteran
-
-
2230 inlägg
Tack för svar..men är du säker?
Ja, SqueezeCenter går inte att installera på Time Capsule (går det att installera nåt över huvudtaget på den?) Du kan ha dina filer på den, men då måste du ha någon annan burk med SqueezeCenter igång också.
Postad 14 September 2009 - 16:05
mirazelda
-
mirazelda
-
Användare
-
-
150 inlägg
ok, hittade detta när jag kikade runt på lite forum.
Nedan var från en loggroll om vad som var nytt i Squeezecenter 7.1:
"Fixed: Problems connecting to Apple Extreme routers (including Time Capsule)"
Verkar ju märkligt när TC´n ska vara som vilken NAS som helst..Apple har ju iofs en grej mot en del som inte är just..Apple..
Postad 14 September 2009 - 16:36
alfista
-
alfista
-
Veteran
-
-
2230 inlägg
TC må vara hur NASig som helst, den funktion som behövs för SqueezeBox faller ju inte under begreppet NAS. Det finns massor av produkter inom den kategorin som av olika skäl inte kan köra SqueezeCenter, medans det på en del kan installeras av den händige och sen finns ett litet fåtal där det t o m finns förinstallerat.
Postad 21 September 2009 - 16:54
oO_Oo
-
oO_Oo
-
Wannabe
-
-
16 inlägg
Hur nedgraderade du ?
To bort SqueezeCenter från Nas:en och installera det på nytt.. kommer inte ihåg steg för steg men jag har för mig att fjärren kände av version missmatch och nergaderade sig själv efter ett par om start.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Media & Mediauppspelning
-
→
HTPC
-
→
Mediaspelare
-
Personuppgiftspolicy
|
-
-
Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
genstruktur
2026-05-20 17:06:21
-
Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
genstruktur
2026-05-20 17:04:36
-
Tyg och läkt till baksidan av akustikväggen,
genstruktur
2026-05-20 17:03:16
-
Projektorn uppe och allt verkar fungera
genstruktur
2026-05-20 17:02:29
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|