Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - Sony Ericsson Satio*

2277 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 27 October 2009 - 16:24

what17ever
  • what17ever
  • Veteran

• 2416 inlägg
  • 0

Hej,
Har just börjat leka med Sation och upptäckte att det går otroligt långsamt vid surfning. Noterade att endast GSM-symbolen är aktiv längst upp i vänstra hörnet. Borde inte 3G eller HSDPA aktiveras då man surfar? Eller finns det ingen täckning för det där jag är för tillfället. Igår kväll stod det HSDPA och det gick också betydligt fortare. Väljer man typ av nät, eller blir det det outomatiskt det snabbaste som finns tillgängligt???

Kolla att du har dual mode (både GSM och 3G) inställt:
meny->inställn->kommunikation->nät: Nätläge = Dual mode (eller UMTS för bara 3G), men dual mode är att föredra.

Postad 27 October 2009 - 16:34

scen
  • scen
  • Användare

• 145 inlägg
  • 0

Kolla att du har dual mode (både GSM och 3G) inställt:
meny->inställn->kommunikation->nät: Nätläge = Dual mode (eller UMTS för bara 3G), men dual mode är att föredra.

Om inga inställningar är ändrade sen igår så är det ju redan det den står inställd på. 3G igår, GSM idag.
Åja, kan ju alltid vara bra att dubbelkolla.

Jag tippar nog på mottagningen fortfarande.

Postad 27 October 2009 - 17:44

Unregistered781d1224
  • Unregistered781d1224
  • Amatör

• 92 inlägg
  • 0

Personligen kör jag garmin mobile XT på min satio. Funkar utmärkt. Kartorna ligger på minneskortet och rutten beräknas på luren, man behöver alltså inte ha en uppkoppling aktiv för att kunna "routa". Däremot om man vill ha trafikinfo så måste man koppla upp sig. Kan dock verkligen rekommendera Garmin.

Försöker installera men får bara meddelandet att det inte gick att hitta några GPS-enheter !!

Någon som kan tipsa om vad jag gör för fel?

Postad 27 October 2009 - 18:11

star trek
  • star trek
  • Användare

• 143 inlägg
  • 0
Jo jag har fått G-mailen att funka men "pushen" funkar mycket dåligt. Blir urkopplad mot mailen hela tiden...och det är väldigt skumt att när man väljer "användardefenierad port" så försvinner det efter ett tag på utgående anslutning, har jag för mej. Grrr

Redigerat av star trek, 27 October 2009 - 18:39.

Postad 27 October 2009 - 18:35

ALex_RL
  • ALex_RL
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0

Personligen kör jag garmin mobile XT på min satio. Funkar utmärkt. Kartorna ligger på minneskortet och rutten beräknas på luren, man behöver alltså inte ha en uppkoppling aktiv för att kunna "routa". Däremot om man vill ha trafikinfo så måste man koppla upp sig. Kan dock verkligen rekommendera Garmin.

Vart hittar man det?
ska man tanka det på datan eller mobilen?
är ny med det här och min satio =)

Postad 27 October 2009 - 19:54

Ricke77
  • Ricke77
  • Lärjunge

• 333 inlägg
  • 0
Ni som fått Garmin Mobile XT att fungera, vilken version kör ni??
Fungerar den som är för S60 3rd?? Vänligen dela med er av era kunskaper...
Jag tror det är många som vill ha en navigator med kartor på minneskortet.

Tack på förhand

Postad 27 October 2009 - 20:16

ALex_RL
  • ALex_RL
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0
Någon som försökt att få garmin mobile XT att fungera på sin satio?
skriv gärna hur isf=)

Postad 27 October 2009 - 20:59

star trek
  • star trek
  • Användare

• 143 inlägg
  • 0
Som jag har fått gmail och dess push att funka bäst så har jag direkt lagt in min gmail i menyn "synka epost" Jag hade inte någon befintlig email inlagd innan. Jag lade in allt som efterfrågades. Men sedan måste man in och rediiera lite grejer- bland annat sitt lösen och vilken säkerhet man ska ha. Jag slängde in port 993(som telefonen inte vill spara) för inkommande och port 587 för utgående.

Postad 27 October 2009 - 21:00

Drulle69
  • Drulle69
  • Wannabe

• 37 inlägg
  • 0

Någon som försökt att få garmin mobile XT att fungera på sin satio?
skriv gärna hur isf=)

Jo, det har jag naturligtvis lyckats med, annars for jag med osanning.
Som med allt annat i livet finns det dock inga fria luncher, eller ja, jag vill minnas en dejt för hundra år sedan då jag bjöd en tjej på middag och sen blev det inge mer med det...oj...lite OT. Sorry. :)

Hursomhelst, licens och minneskort kostar ca en tusing. Bara stoppa i och tuta och köra.

Alternativt kan man ju söka lite på TPB efter "garmin" och tex klicka på länken med detta namn som dyker upp på förstasida: "Garmin For Mobiles + Key Gen + Maps". Där finns både instruktion och lite soft.
OBS: De kartor man vill ha får man ladda ner separat. Här ingår bara en "basemap" som är gratis.

Det som är lite synd med garmins microsd som de levererar är att man inte får plats med i princip någotannat eftersom kartorna fyller hela kortet, vilket betyder att musik, bilder osv inte har någonstans att ta vägen. Vill minnas att deras kort är på 2GB...
Jag gjorde helt enkelt så här: Jag köpte en licens av Garmin. Arkiverade kortet i lådan. Sen följde jag instuktionen på TPB, samt sover gott om natten eftersom jag gjort rätt för mig.

Lycka till och glöm inte betala garmin ifall ni tänker nyttja programvaran.

(Hoppas nu bara jag inte gjort mig skyldig till något tokigt här på forumet, isåfall ber jag om ursäkt och ber herr/fru moderator plocka bort mitt inlägg. Själv donerar jag natruligtvis en slant till "rosabandetkampanjen" (mer "PK" än "blåbandetkampanjen" som samlar slantar till forskning om prostatacancer), ber tio "ave maria" och hoppas därefter saken är utagerad)

Postad 27 October 2009 - 21:11

Drulle69
  • Drulle69
  • Wannabe

• 37 inlägg
  • 0

Som jag har fått gmail och dess push att funka bäst så har jag direkt lagt in min gmail i menyn "synka epost" Jag hade inte någon befintlig email inlagd innan. Jag lade in allt som efterfrågades. Men sedan måste man in och rediiera lite grejer- bland annat sitt lösen och vilken säkerhet man ska ha. Jag slängde in port 993(som telefonen inte vill spara) för inkommande och port 587 för utgående.

Jag använder det "vanlig" e-post alternativet för att konfa upp G-mail.
Tänk på att konfigurera med IMAP, glöm inte att aktivera det i G-mail också.
Säkerhet: SSL/TLS
Port: Standard.

Funkar kanoners.

(trots att det funkar kanoners brukar jag ändå klicka på ett bokmäke i webkit browsern, alltså den som följer med OS:et i sation, som leder till mail.google.com...)

Postad 27 October 2009 - 21:29

ALex_RL
  • ALex_RL
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0
"Alternativt kan man ju söka lite på TPB efter "garmin" och tex klicka på länken med detta namn som dyker upp på förstasida: "Garmin For Mobiles + Key Gen + Maps". Där finns både instruktion och lite soft.
OBS: De kartor man vill ha får man ladda ner separat. Här ingår bara en "basemap" som är gratis." AV DRULLE69

okej. men går det att använda om man skulle köra från tpb? och är gjord för att kunna användas här i sverige?

Redigerat av ALex_RL, 27 October 2009 - 21:31.

Postad 27 October 2009 - 21:34

Drulle69
  • Drulle69
  • Wannabe

• 37 inlägg
  • 0

Alternativt kan man ju söka lite på TPB efter "garmin" och tex klicka på länken med detta namn som dyker upp på förstasida: "Garmin For Mobiles + Key Gen + Maps". Där finns både instruktion och lite soft.
OBS: De kartor man vill ha får man ladda ner separat. Här ingår bara en "basemap" som är gratis.

okej. men går det att använda om man skulle köra från tpb? och är gjord för att kunna användas här i sverige?

Detta svar kommer diska mig som politiker i framtiden.: JA! :)

(Sen kan man även fråga sig vad du menar när du säger "...är gjord för att kunna användas här i sverige", syftar du på programvaran, kodgeneratorn, basemap eller kanske satelliterna? Jag säger som Calle Bildt skulle sagt, "frågan är felställd")

@ALex_RL: Sorry, inte meningen att driva med dig, men var gärna lite mer tydlig och detaljerad när du ställer din fråga

(Hmm...jag kanske kan bli politiker iaf?) :blush:

Redigerat av Drulle69, 27 October 2009 - 21:35.

Postad 27 October 2009 - 21:41

ALex_RL
  • ALex_RL
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0

Detta svar kommer diska mig som politiker i framtiden.: JA! :)

(Sen kan man även fråga sig vad du menar när du säger "...är gjord för att kunna användas här i sverige", syftar du på programvaran, kodgeneratorn, basemap eller kanske satelliterna? Jag säger som Calle Bildt skulle sagt, "frågan är felställd")

@ALex_RL: Sorry, inte meningen att driva med dig, men var gärna lite mer tydlig och detaljerad när du ställer din fråga

(Hmm...jag kanske kan bli politiker iaf?) :blush:

haha jag förstår dig =)
det jag menar var att om man kan va här i sthlm city för att kolla adresser/gator. Kodgeneratorn, satelliterna och basemapen? snälla behöver hjälp med det =P är helt ny när det gäller det här. skriv gärna meddelande om du känner för det =)

Postad 27 October 2009 - 22:25

Drulle69
  • Drulle69
  • Wannabe

• 37 inlägg
  • 0

haha jag förstår dig =)
det jag menar var att om man kan va här i sthlm city för att kolla adresser/gator. Kodgeneratorn, satelliterna och basemapen? snälla behöver hjälp med det =P är helt ny när det gäller det här. skriv gärna meddelande om du känner för det =)

Ja, det går alltså utmärkt att nyttja detta i Sthl City. Det funkar även i Älmhult, Göteborg, Skåne, Norrland osv... Det är det som är det fina med GPS, det funkar var som helst förutom i tunnlar, grottor, under vatten och inomhus. Det sista är en sanning med modifikation, själv får jag tex full signal när jag sitter på muggen och nej, det är inte ett utedass.

@ALex_RL: Du har fått ett PM.

Redigerat av Drulle69, 27 October 2009 - 22:26.

Postad 27 October 2009 - 22:45

(SiC)
  • (SiC)
  • Beroende

• 1025 inlägg
  • 0
Någon som vet vad det är för uppdateringsfrekvens på GPS'en?
Finns det något loggningsprogram så man skulle kunna använda den i bilen för att logga hastighet/acceleration?

Postad 27 October 2009 - 23:10

Drulle69
  • Drulle69
  • Wannabe

• 37 inlägg
  • 0

Någon som vet vad det är för uppdateringsfrekvens på GPS'en?
Finns det något loggningsprogram så man skulle kunna använda den i bilen för att logga hastighet/acceleration?

Kan detta vara något:
http://www.afischer-...de/sos/AFTrack/

Postad 27 October 2009 - 23:31

Unregistered0354d681
  • Unregistered0354d681
  • Veteran

• 2184 inlägg
  • 0

Text

Piratkopierade program är inte tillåtna att diskuteras här på Minhembio!
Citerade fel person men det gör detsamma.

Redigerat av Unregistered0354d681, 27 October 2009 - 23:32.

Postad 27 October 2009 - 23:43

Z-man75
  • Z-man75
  • Beroende

• 1292 inlägg
  • 0
Vem diskuterar piratkopierat?

TPB

Trodde dom diskuterade punktskrift!!!

:) :lol: :D

Postad 28 October 2009 - 08:48

(SiC)
  • (SiC)
  • Beroende

• 1025 inlägg
  • 0

Kan detta vara något:
http://www.afischer-...de/sos/AFTrack/

Verkar inte riktigt vara vad jag var ute efter.. (?)
Dessutom krångligt att installera på Symbian S60 5th Ed verkar det som.

Postad 28 October 2009 - 12:22

lestander
  • lestander
  • Wannabe

• 28 inlägg
  • 0
Går det på något sätt att byta ut det FULA tangentbordet som man använder när man skriver sms??

Det är ju horibelt fult

Postad 28 October 2009 - 12:45

scen
  • scen
  • Användare

• 145 inlägg
  • 0

Går det på något sätt att byta ut det FULA tangentbordet som man använder när man skriver sms??

Det är ju horibelt fult

Det finns tre olika att välja på. Helskärm QWERTY, mini QWERTY och alfanumerisk knappsats. Alla är dock lika fula. Man kan säkert installera fler tangentbord också om man vill.

Postad 28 October 2009 - 12:45

Unregistered25afe1a3
  • Unregistered25afe1a3
  • Veteran

• 1919 inlägg
  • 0
Vad kör ni med för teman ?
Använder själv ett Heroes tema som blev jäkla snyggt på sation.

Lite samlade länkar med tillbehör för Sation ( symbian s60 v5 ).

tube5800

Dailymobile.se

Omiyageh

Filebuzz

GeekedOut.se

Symbianism

Symbian-freak.com

Satio Launch Blog

Postad 28 October 2009 - 13:51

Gundeho
  • Gundeho
  • Lärjunge

• 287 inlägg
  • 0

Är det fler än jag som har lite strul?
Teman för vänteläge.. Funkar inget vidare.
Jag skulle vilja ha "widgets" på screen m, tex. väder, kalender, miniräkn. osv. kan man inte få det?
Sen strular det varje gång man ska svara på ett nytt samtal när man parkerat ett annat m. Bluetooth headset. skrapar, väsnas så man e tvungen att lägga på :-(
Har nån hittat NÅGRA bra apps att använda?

Postad 28 October 2009 - 14:39

Z-man75
  • Z-man75
  • Beroende

• 1292 inlägg
  • 0

Det är ju horibelt fult

Jo det är ju inte snyggt, men fungerar perfekt. Tycker det är huvudsaken, utseendet spelar ingen roll för mig!!

Postad 28 October 2009 - 16:07

Unregistered5e4e52c7
  • Unregistered5e4e52c7
  • Användare

• 117 inlägg
  • 0
Kanske en dum fråga här, men behöver telefonen laddas rejält första gången innan man använder den som förr i tiden?
Eller är det bara att köra på och börja leka med den?
Det sades ju jämt att batteriets prestanda skulle bli bättre om den fick laddas rejält innan användning :)

Postad 28 October 2009 - 16:10

(SiC)
  • (SiC)
  • Beroende

• 1025 inlägg
  • 0

Kanske en dum fråga här, men behöver telefonen laddas rejält första gången innan man använder den som förr i tiden?
Eller är det bara att köra på och börja leka med den?
Det sades ju jämt att batteriets prestanda skulle bli bättre om den fick laddas rejält innan användning :lol:

Nej det tror jag inte, andra batterier nu för tiden.
Jag lekte iaf loss med min från första stund :)

Postad 28 October 2009 - 16:36

Z-man75
  • Z-man75
  • Beroende

• 1292 inlägg
  • 0
Samma här.. körde direkt tills batteriet tog slut, sen ladda jag 12 timmar... Fungerar bra!!

Postad 28 October 2009 - 19:04

hendrix55
  • hendrix55
  • Wannabe

• 32 inlägg
  • 0
Har två problem med sation.
Ett när jag ska fotografera ibland stårt det att minnet är fullt stäng några program. Men jag har ju inga program öppna?
Två ibland när jag spelar upp videoklipp står det att det inte fungerar, men provar man en gång till så funkar det plötsligt?

Nån som upplevt detta?

Postad 28 October 2009 - 19:18

Z-man75
  • Z-man75
  • Beroende

• 1292 inlägg
  • 0

Har två problem med sation.
Ett när jag ska fotografera ibland stårt det att minnet är fullt stäng några program. Men jag har ju inga program öppna?
Två ibland när jag spelar upp videoklipp står det att det inte fungerar, men provar man en gång till så funkar det plötsligt?

Nån som upplevt detta?

Ettan har jag inte upplevt, däremot den med videoklippen!!

Är för övrigt på gång en uppdatering till Satio, bör komma i nästa vecka nångång. Får väl se då om dom fixat några av småbuggarna som finns.

Postad 28 October 2009 - 19:26

Downhill
  • Downhill
  • Användare

• 216 inlägg
  • 0

Är för övrigt på gång en uppdatering till Satio, bör komma i nästa vecka nångång.

Intressant! Hur har du fått reda på det? Jag fick nämligen ett svar av SE senast idag angående en annan fråga, och då passade jag på att fråga när nästa uppdatering planeras att släppas men dom kunde inte ge något svar alls på den frågan.

Postad 28 October 2009 - 19:49

Z-man75
  • Z-man75
  • Beroende

• 1292 inlägg
  • 0

Intressant! Hur har du fått reda på det? Jag fick nämligen ett svar av SE senast idag angående en annan fråga, och då passade jag på att fråga när nästa uppdatering planeras att släppas men dom kunde inte ge något svar alls på den frågan.

Vår gode vän på Satio Launch Blog hade varit på en mässa där han pratat med några från SE. Var tydligen flera batterisparande uppdateringar som skulle komma bland annat.

Postad 28 October 2009 - 19:52

leafgren
  • leafgren
  • Användare

• 114 inlägg
  • 0

Vår gode vän på Satio Launch Blog hade varit på en mässa där han pratat med några från SE. Var tydligen flera batterisparande uppdateringar som skulle komma bland annat.

Bla. skulle det finnas med en riktig Facebook app i uppdateringen också.
Och DLNA, nääääääääää (önsketänkande)

Postad 28 October 2009 - 19:52

RoggaBoy
  • RoggaBoy
  • Lärjunge

• 291 inlägg
  • 0
Det låter bra, och allt lagras väl på minneskortet (program, bilder, bokmärken), förutom kontakter, meddelanden så man slipper installera en massa som när man uppdaterade C905?

Postad 28 October 2009 - 20:35

erik cullberg
  • erik cullberg
  • Wannabe

• 40 inlägg
  • 0
Har kört med min Satio nu den den slöpptes och som helhet så är jag väldigt nöjd, dock lite småsaker som man stör dig på. Lite seg i mennyerna emellanåt tex när man växlar till kamera eller när man låser upp så tar det lite tid. Kanske blir bättre efter nästa uppdatering. Sen om man har på att det vibrerar när man trycker så tar det ibland tre-fyra knapptryck innan det börjar vibrerar efter att den har varit låst.

Sen saknar jag klocka i viloläge alltså en lten tonad klocka när man inte använder telefonen, så att man slipper låsa upp telefonen för att kolla klockan.

Postad 28 October 2009 - 21:02

Unregistered5e4e52c7
  • Unregistered5e4e52c7
  • Användare

• 117 inlägg
  • 0
Kör ni på standard browsern när ni surfar eller har ni dragit in opera mini 5 eller liknande?
Jag tycker den medföljande var rätt seg på vissa tyngre sidor. Någon browser som rekommenderas?

Postad 28 October 2009 - 21:02

Beq
  • Beq
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0
Från början var jag rätt nöjd med min Satio, men jag har två problem som gör att jag funderar på att returnera (skiten).

1. Den hittar så gott som aldrig trådlösa nätverk. Efter att ha sökt drygt 20 ggr hittade den mitt trådlösa nätverk. Är jag på stan hittar den aldrig något medan min Ipod touch aldrig haft några problem på samma platser.

2. Varannan minut hänger sig Sation i ca 5 s. Skriver man ett sms går det helt plötsligt inte att skriva, lyssnar man på en ljudfil tystnar den, talar man i telefon varken hör man eller hörs.

Blir det inte bättre av den ominstallation jag gör nu åker den tillbaka till butiken. Är det någon annan som har samma problem?

Postad 28 October 2009 - 21:04

RoggaBoy
  • RoggaBoy
  • Lärjunge

• 291 inlägg
  • 0

Från början var jag rätt nöjd med min Satio, men jag har två problem som gör att jag funderar på att returnera (skiten).

1. Den hittar så gott som aldrig trådlösa nätverk. Efter att ha sökt drygt 20 ggr hittade den mitt trådlösa nätverk. Är jag på stan hittar den aldrig något medan min Ipod touch aldrig haft några problem på samma platser.

2. Varannan minut hänger sig Sation i ca 5 s. Skriver man ett sms går det helt plötsligt inte att skriva, lyssnar man på en ljudfil tystnar den, talar man i telefon varken hör man eller hörs.

Blir det inte bättre av den ominstallation jag gör nu åker den tillbaka till butiken. Är det någon annan som har samma problem?

Inget av dessa problem har jag. Han hittar hyreshusets fem trådlösa nätverk direkt bland annat.

Postad 28 October 2009 - 21:10

infreeze
  • infreeze
  • Amatör

• 60 inlägg
  • 0
Jag har själv börjart uppleva nu att har telefonen varit igång länge och sedan så ska man lyssna på musik så startar inte musiken blir något fel meddelanden startar man om skiten så funkar det igen , har provat och ta ut minnet och in igen men nada tvungen och starta om, sitter och funderar hur fan länge lockknappen kommer hålla (0_O), ett tips DEN SOM KÖPER SATIO LÅT SKÄRMSKYDDET VARA KVAR, den räddade räddade mig ifrån en stor repa idag, ska in och köpa på netonnet skärmskydd, prova och ta ut batteriet och stoppa in det igen hade samma problem med c905

Redigerat av infreeze, 28 October 2009 - 21:12.

Postad 28 October 2009 - 21:49

Z-man75
  • Z-man75
  • Beroende

• 1292 inlägg
  • 0

Sen saknar jag klocka i viloläge alltså en lten tonad klocka när man inte använder telefonen, så att man slipper låsa upp telefonen för att kolla klockan.

Finns ju massor med apps med såna klockor, själv kör jag med Key Lock Clock, fungerar perfekt. Trycker bara på mittenknappen så ser jag en stor fin digitalklocka utan att behöva låsa upp mobilen!! :)

ett tips DEN SOM KÖPER SATIO LÅT SKÄRMSKYDDET VARA KVAR, den räddade räddade mig ifrån en stor repa idag, ska in och köpa på netonnet skärmskydd

Jag köpte InvisibleShield som fungerat utmärkt på alla andra telefoner jag haft, men på Satio var det rena skiten, så jag kör utan och har inte råkat ut för något ännu!!

Verkar vara något fel på din lur, för min hittar nätverk direkt, både här hemma och ute på stan!! De andra problemen har jag inte heller varit med om!!

Postad 28 October 2009 - 21:49

RoggaBoy
  • RoggaBoy
  • Lärjunge

• 291 inlägg
  • 0

Finns ju massor med apps med såna klockor, själv kör jag med Key Lock Clock, fungerar perfekt. Trycker bara på mittenknappen så ser jag en stor fin digitalklocka utan att behöva låsa upp mobilen!! :)

Jag köpte InvisibleShield som fungerat utmärkt på alla andra telefoner jag haft, men på Satio var det rena skiten, så jag kör utan och har inte råkat ut för något ännu!!

Med andra ord ska jag låta min InvisibleShield ligga så länge iaf, tills displayskyddet lossnar iaf..det som medföljde..

Postad 28 October 2009 - 22:01

Z-man75
  • Z-man75
  • Beroende

• 1292 inlägg
  • 0

Med andra ord ska jag låta min InvisibleShield ligga så länge iaf, tills displayskyddet lossnar iaf..det som medföljde..

Det tycker jag du ska..

Postad 28 October 2009 - 23:23

erik cullberg
  • erik cullberg
  • Wannabe

• 40 inlägg
  • 0

Du har ingen länk till ngt sånt eller?

Postad 29 October 2009 - 01:50

Z-man75
  • Z-man75
  • Beroende

• 1292 inlägg
  • 0

Du har ingen länk till ngt sånt eller?

Key Lock Clock

Postad 29 October 2009 - 03:30

scen
  • scen
  • Användare

• 145 inlägg
  • 0

Key Lock Clock

Är det krångligt för dig när man ska låsa upp telefonen sen igen? För mig hängde det sig och jag måste låsa och låsa upp flera gånger innan ja kommer åt telefonen så den blev inte långvarig på min telefon.

Postad 29 October 2009 - 07:30

leafgren
  • leafgren
  • Användare

• 114 inlägg
  • 0

Jag kör InvisibleShield på bakstycket på telefonen.
Ja, överallt förutom på skärmen och på sidorna.

Funkar fint och räddar pianolacken, men jag gör som alla andra, avråder för att använda på skärmen!

Postad 29 October 2009 - 07:43

70
  • 70
  • Wannabe

• 19 inlägg
  • 0
Vill göra ett litet inlägg ang. buggar i Sation och jag tycker att min telefon är förvånasvärt buggfri. Vad gäller problem att hitta nätverk, så är det nog ingen bugg utan ett problem med just den akutella telefonen. Min telefon hittar lätt alla nätverk och det är snarast så att jag blir imponerad hur bra det fungerar. Beträffande buggar då, så har jag själv träffat på följande.
1. Telefonen säger att jag inte har minne när jag försöker lägga till bilder på kontakter (funkar dock vid försök 2)
2. Ovannämnda problem med att videor inte startar vid första försöket (händer dock inte alltid)
3. Ibland hänger sig kameran när man av misstag råkar skjuta för linsskyddet (dvs. den startar inte om när man öppnar)
4. Har också haft lite problem med knapplåset när det kommer SMS, men jag tror personligen att det beror på tidigare nämnda KeyLockClock (I övrigt gillar jag den stora klockan bra)
Sen finns det naturligtvis en del saker som från min synvinkel kunde vara bättre (som ologiken i antal klick). Summerar man alla plus och de få minusposterna, så måste jag säga att jag är extremt nöjd med min Satio och kan varmt rekomendera den (Nått helt annat gäller dock för MediaGo).

Redigerat av 70, 29 October 2009 - 07:43.

Postad 29 October 2009 - 07:54

(SiC)
  • (SiC)
  • Beroende

• 1025 inlägg
  • 0
Är det bara jag som tycker mig se en logik i detta med enkel- och dubbelklick?
Om du har en ikon med ett program som du vill starta så räcker det med ett enkelklick. Om du har en lista så brukar alltid en rad i listan vara markerad - vill du komma åt just den raden så räcker det med enkelklick. Vill du komma åt en annan rad än den som är markerad så måste du dubbelklicka (fast inte dubbelklick i windows-bemärkelse, det är eg två enkelklick)

/Zeb!

Postad 29 October 2009 - 08:18

(SiC)
  • (SiC)
  • Beroende

• 1025 inlägg
  • 0
Förresten ska kameramodulen klara att filma i HD

Frame rate
Full 10fps
HD mode 1080-27P / 720-30P

http://www.sony.net/...144E/index.html

Hoppas det kommer en FW-uppgradering för det.

Postad 29 October 2009 - 08:19

Ricke77
  • Ricke77
  • Lärjunge

• 333 inlägg
  • 0
Jag tyckte att min lur blev skum efter det att jag installerade program på den. Efter att jag avinstallerade så fungerade allt normalt igen... Verkar knasigt. Sen kan jag endast ansluta till datorn i masslagringsläge. Den kan inte installera drivrutinerna för mtp-device. Blir fel varje gång och jag har testat att avinstallera allt med Sony Ericsson på datorn och installera om det igen, provat tanka ner nya MTP-rutiner från microsoft men det vill sig inte.
Sen märkte jag att den inte stängde av satellitmottagaren efter att den startats. Alla program var stängda i telefonen men satellitsymbolen släcktes aldrig. Den drog ut batteriet på en halv dag.
Jag gjorde i förgår en ominstallation av mjukvaran i telefonen. Då blev allt kanon igen. Batteritiden blev bättre än den någonsin varit. Uppdateringsprogrammet sa att jag hade senaste versionen men jag installerade ändå.
Det enda som inte fungerar nu är MTP-Devicemojängen... Får se om jag ska blåsa hela datorn kanske...

Postad 29 October 2009 - 08:23

Ricke77
  • Ricke77
  • Lärjunge

• 333 inlägg
  • 0

Är det bara jag som tycker mig se en logik i detta med enkel- och dubbelklick?
Om du har en ikon med ett program som du vill starta så räcker det med ett enkelklick. Om du har en lista så brukar alltid en rad i listan vara markerad - vill du komma åt just den raden så räcker det med enkelklick. Vill du komma åt en annan rad än den som är markerad så måste du dubbelklicka (fast inte dubbelklick i windows-bemärkelse, det är eg två enkelklick)

/Zeb!

Jag ser samma logik. Tog inte många sekunder från det att jag fick telefonen. Förstår inte de som skriver om att det skulle vara ett problem. Verkligen dagens I-landsproblem tycker jag.

3 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 3 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.