Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - HTC Touch Pro2 *

959 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
HTC Touch Pro 2 (Mobiltelefoner) 1 8 (3) Inga priser

Postad 06 juli 2010 - 19:31

kewe
  • kewe
  • Forumräv

• 570 inlägg
  • 0
Hmm jag hoppas att detta inte var riktat mot mig :o Men visst jag tar ett steg åt ett håll som jag faktiskt inte riktigt vet om jag kommer att tycka om men som jag samtidigt skrev tidigare så har jag lämnat en reservation hos min leverantör om att blir jag inte nöjd med telefonen så kommer jag att byta för jag har varit oerhört nöjd med WM under den tid jag har använt det. O gudarna ska veta att jag har försvarat o suttit i stora diskussioner med personer som beskriver WM som segt, krånligt etc (precis som du skriver) men jag har aldrig haft något utav de bekymmer under den tid jag har använt WM. UTAN det har varit helt underbart!!!! Det som gör att jag tar detta steg idag (har inte ens funderat på det tidigare) är att jag fick några rekommendation utav några tidigare kockar (tex smaberg som var en av dem) att verkligen prova denna mobil o då även android. Har varit tveksam under en period men hade ett samtal med 3 som jag tidigare inte har haft som operatör, men de gav mig ett ganska så bra deal så jag tänkte chansa o prova. Resonerade så att funkar det inte är det faktiskt inte värre än att man går tillbaka till WM. Min stora fasa som jag har nu är att jag har hittat min grej med WM (kalender etc) så är lite bekymrad om Android kan leva upp till detta. Ska testa och jag lovar att återkomma o meddela vad jag tycker.

Postad 06 juli 2010 - 19:50

Unregistered43b822d3
  • Unregistered43b822d3
  • Mästare

• 3 782 inlägg
  • 0
Mitt inlägg var inte riktat mot dig. Det är en beskrivning av mina tankar kring dagens mobilmarknad överlag.

Det jag är kritisk mot när det gäller marknaden idag är den blindhet där det enbart finns två system: iPhone och Android - dessa två är helt underbara och perfekta - Windows Mobile är hemskt och dessutom döende o.s.v.

Skaffar du en Samsung Galaxy vore det mycket intressant att höra din uppfattning om Android - det jag efterlyser i debatten är lite sans - alltså inte det gamla vanliga argumenterandet i stil med:

*Symbian är döende.
*Windows Mobile är döende.
*Android är framtiden.
*Android och iPhone är det bästa - t.o.m lokala pizzerian har en app till dem!
*Det var hemskt förr då man fick söka program på nätet, AppStore och Android Market är de enda bra distributionsvägarna - monopol är bäst för det är enkelt.
*iPhone är mycket mer användarvänlig än valfri WM-modell.
*WM är segt och krångligt och kommer från Win 3.11.

Tyvärr är det så att 99,9% av alla argument jag läst för iPhone och Android är av ovanstående modell. Jag kan knappt minnas att jag hört något riktigt bra konkret argument utan det är varianter av ovanstående som brukar anföras som "starka" skäl att välja t.ex Android.

Sålänge dessa argument används (senast ikväll läste jag om det döende Symbian OS) lär jag inte köpa en modell med Android. Inte p.g.a operativsystemet i sig men jag gillar inte att äga en produkt som motiveras med argument jag finner idiotiska.

Edit: Apropå idiotiska argument: jag hade en period i mitt liv då jag närmast hatade Sony Ericsson. Orsaken till mitt hat var enkel: argumenten att välja en SEMC på den tiden var "användarvänlighet" och "Symbian är seeegt!" samt varianter cirkulerande runt det. De personer som använde dessa argument kör idag antingen iPhone eller Android och använder samma gamla vanliga argument mot antingen WM eller Symbian eller båda.

Innan jag hade SEMC-hatperioden var jag negativ mot Nokia av samma skäl, snabbhet och användarvänlighet var standard-argumenten - enikonsmeny var det bästa som existerade etc.

Personer som en gång i tiden tyckte det var meningslöst med en smartphone sitter idag med en iPhone eller Androidlur och förklarar hur bra den är p.g.a pizzerians lilla program....... Tyvärr är min inställning färgad av alldeles för många års "forumande"...:o

Redigerat av Unregistered43b822d3, 06 juli 2010 - 20:00.

Postad 06 juli 2010 - 20:16

kewe
  • kewe
  • Forumräv

• 570 inlägg
  • 0
Jag lovar att jag kommer att ge dig min uppfattning av det hela och den kommer att vara helt ärlig då jag själv är/har varit väldigt fientlig mot IPhone o dess "halleluja moments" upplevelse. Jag har fingrat på en del o de har inte fallit mig i smaken alls. Därav min lilla tveksamhet till Android då jag tycker de är likadana. Men jag ska prova o ge det en chans o det mycket pga de rekommendationer som jag fått. Ang SE är det en telefonmärke jag förmodligen inte kommer att skaffa mig under en ganska så lång period men det beror inte på deras system utan snarare bristen på hållbarhet som gör att jag inte kommer att välja dem. Däremot håller jag HTC väldigt högt då kvaliteten är fantastisk!!!

Postad 06 juli 2010 - 20:19

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

• 7 392 inlägg
  • 0
Jag har i stort migrerat från winmo 6.1 till android. Hade/har en htc touch crouse och har köpt mig en tattoo dvs ingen värsting på något system men jag upplever vissa saker som en fördel på andoid andra på winmo.

1. Out of the box upplever jag android som långt mer användbar
2. Rätt konfad med appz så är winmo en hel del kraftfullare om man ser till rent arbete, dvs kontors appz och liknande.
3. som ren surftelefon så skulle jag nog välja nån större androidtelefon än vad jag har nu. men det är hugget som stucket egentligen.

Skulle jag ha telefonen som netbookreplacement så skulle jag välja en avancerad winmo 7 dagar i veckan, där är inte android än

Postad 06 juli 2010 - 20:29

Unregistered43b822d3
  • Unregistered43b822d3
  • Mästare

• 3 782 inlägg
  • 0
Det är just laptop replacement som är mitt användningsområde och på den fronten har jag vandrat från UIQ 2.1, UIQ 3.0 via Series 80 och Series 60 till Windows Mobile. Med WM fann jag frid och därför är jag inne på tredje WM-modellen nu (HD2). När det gäller funktionalitet ser jag fortfarande plattformen som totalt ohotad.

Det Android kan erbjuda är mer "mainstream" vilket inte tilltalar mig (därav mitt ironiserande över lokala pizzerianappar o.dyl). För min del drar jag på smilbanden när någon argumenterar att "Android/iPhone är mycket bättre än WM eftersom [svenskt företag] har en app!" - det känns bara för mainstream.

Framförallt när t.ex Office hanteras av QuickOffice vilket är ett skämt jämfört med SoftMaker Office.

Kanske kan Android bli ett handdatorsystem i framtiden men det beror på om Google bestämmer sig för att utveckla en "Android Tablet". De har ju sitt Chrome OS för Netbooks vilket gör att jag inte är riktigt säker på om Android kommer att bli en laptop replacement. Huvudsakligen uppfattar jag Android som en iPhone-konkurrent men i öppet utförande. Alltså mer riktat till det marknadssegment som tidigare köpte feature phones och som därmed kräver en "enkel" smartphone där allting serveras på fat inkl programbutik. Bara en sådan sak som att "installation på minneskortet kommer i Android 2.2" gör mig tveksam.

Postad 06 juli 2010 - 21:15

Aristoteles
  • Aristoteles
  • Lärjunge

• 269 inlägg
  • 0
Jag skulle nog vilja påstå att Microsoft är på god väg att döda Windows mobile på egen hand. Windows mobile 7 tror jag kommer att floppa rejält.
Jag tror att det kommer att finnas tre stora plattformar framöver och det är Apple IOS, Android och Meego/Symbian.
Kan även hålla med om att det finns en hel del "skit" applikationer till Android. Men det lär nog ändras relativt snart. Dock är merparten av de seriösa affärsapplikationer fortfarande dominerande till Symbian och Windows mobile.
Själv hoppas jag på att Nokias nya E7 eller N9 eller vad den nu kommer heta blir bra. För den ser onekligen intressant ut. Se länk Länk

Postad 06 juli 2010 - 22:46

Unregistered43b822d3
  • Unregistered43b822d3
  • Mästare

• 3 782 inlägg
  • 0
Windows Phone 7 tror jag inte heller mycket på. Däremot lär Windows Embedded Handheld kunna fungera. Det är den framtida versionen av 6.5.x.

Den första versionen av WEH är en utveckling av 6.5.x, därefter kommer man att gå över till samma version av CE-OS som WP 7 rullar på. Troligen har bl.a HTC varit starkt kritiska mot att Sense o.dyl inte är tillåtet på WP 7 vilket gjort behovet av vidareutveckling av 6.5.x nödvändigt. Likaså har företagskunderna gjort tummen ned för WP 7 av naturliga skäl - det är för begränsat.

Dock har jag alltid betraktat WP 7 som ett sätt att få uppmärksamhet - samtidigt arbetar man vidare med Windows Mobile - fast nu under WEH-namnet och mer nedtonat. WEH blir för power users och de vanliga WM-programmen går att köra.

Meego är som jag ser på saken den enda plattform idag som kan konkurrera med WM. Kommer det en Communicator med Meego är jag helt klart spekulant. Detta då jag gillar Communicator-serien och har både 9300i och E90.

Postad 18 juli 2010 - 20:24

Unregistered43b822d3
  • Unregistered43b822d3
  • Mästare

• 3 782 inlägg
  • 0
Då lägger jag inte lite uppdatering i tråden.:)

Jag håller på och förbereder TP2 för ägarbyte. Det är också så att jag börjar misströsta om kvaliteten på ROMarna till den. Jag har flashat om X1 med EnergyROM build 23569, samma som Omega XT 4.1 som jag kör på HD2.

Slutligen har jag testat EnergyROM build 23673 på TP2. Allihop med Cookies Home Tab. Resultatet är deprimerande: på X1 flyter EnergyROM bra men på TP2 går det alldeles för trögt.

Har även testat 23569 utan direkt framgång: det går trögt även med den. Samma ROM på X1 flyter på bättre.

Enligt rapporterna lider DeepShining X9 av SOD (igen) och någon annan riktigt tilltalande ROM verkar lite trögt att få tag på.

Nu blir det i.a.f stock ROM på den med CHT 1.8.5 installerad via cab.

Vid en jämförelse med HD2 kan jag bara konstatera att det är stor skillnad på ROM-kvaliteten till nackdel för TP2. Det förefaller helt enkelt som om TP2an är "bortglömd" i jämförelse med diverse andra modeller med mer entusiastiska användare. Bl.a Touch HD förefaller ha en riktigt livad avdelning fortfarande, X1 är mer på tillbakagång men fortfarande hyfsad aktivitet.

Det är lite beklagligt att tvingas återgå till stock ROM i detta fall då min ursprungliga tanke var att köra 6.5.5 så användarna av X1 och TP2 har identisk miljö men verkligheten får diktera.;)

Postad 02 oktober 2010 - 19:35

silver_se
  • silver_se
  • Wannabe

• 21 inlägg
  • 0
Hej,

Min sambo fick just en HTC touch pro 2 av jobbet, hon är tvungen att använda den.
Såg att det va windows mobile 6.1 på den och hittade 6.5 på HTC´s hemsida.
Fanns en en generisk uppdatering där.

När man ska ladda hem uppdateringen så måste man ge serienummer, när jag gör det så får jag:
Sorry, this software download is not suitable for your device

???

Nån som vet varför?
Mvh
Sil

Postad 03 oktober 2010 - 01:28

Unregistered43b822d3
  • Unregistered43b822d3
  • Mästare

• 3 782 inlägg
  • 0

Hej,

Min sambo fick just en HTC touch pro 2 av jobbet, hon är tvungen att använda den.
Såg att det va windows mobile 6.1 på den och hittade 6.5 på HTC´s hemsida.
Fanns en en generisk uppdatering där.

När man ska ladda hem uppdateringen så måste man ge serienummer, när jag gör det så får jag:
Sorry, this software download is not suitable for your device

???

Nån som vet varför?
Mvh
Sil

Serienumret maste vara kopplat till den region uppdateringen tillhor. En EU-uppdatering skall fungera utan problem. Om felmeddelandet fortfarande kommer upp gar det att ladda ner den fran XDA-Developers. Jag talar om stock ROMen fran HTC - men den gar att ladda ner via XDA istallet for via HTC om det behovs.

Senaste uppdateringen ger Sense 2.5 (samma som HD2) och ar pa det hela taget bra - dock foreslar jag lasning pa XDA och att diverse tweaks appliceras.

Speciellt dessa tva tradar ar bra da man trimmar nallen:

Boost performance - tips for all ROMs

LEO Tips and Tricks and registry tweaks

Dessa tva tradar ar visserligen avsedda for HD2 men dessa tricks fungerar perfekt pa Touch Pro 2 eftersom den har identisk programvara. Framforallt prestandatipsen ar rekommendabla, de gor helt klart nallen snabbare och smidigare. Inte minst filsystemsaccess trimmas upp etc.

TP2 ar en mycket trevlig modell enligt min uppfattning - framforallt nar man ger den lite omsorg och anpassar den.

2 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Framvägg och vänster sida
    Globe
    2025-05-08 07:38:43
  • Vänster sida med Paneler monterade
    Globe
    2025-05-08 07:35:28
  • Front Wide backvy
    Globe
    2025-05-08 06:25:36
  • Front Wide
    Globe
    2025-05-08 06:23:11
  • Ny soffa, vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-07 10:21:06
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.