* Officiell Tråd - HTC Hero *
HTC Hero 512MB RAM
(Mobiltelefoner)
|
6
|
(166)
|
Inga priser |
åäö i e-postmeddelanden (2 inlägg)
|
16 år sedan |
IPhone eller HTC Hero (7 inlägg)
|
16 år sedan |
iPhone 3GS vs. HTC Hero (189 inlägg)
|
16 år sedan |
Postad 19 August 2009 - 20:16
Postad 19 August 2009 - 20:36
Mer info: http://www.trustedre...ogle-Android/p1
Postad 19 August 2009 - 20:42
Fel igen, iPhone 3GS 16GB kostar 5845:- 32GB kostar 6895:- gamla modellen (8GB) ligger på 4845:-
Inte så konstigt att både Hero och Iphone säljs med samma villkor skiljer 350:- kontantpris på dom.
(HTC ligger på 5495 på Telia).
Källa?
Sjukt OT i denna tråd. Men hela Telias butikskedja är källan...
Lite luddigt kring försäljningen av 3GS utan bundet abb, men det senaste är att det är krav att ha ett abb hos Telia, men det gör i sin tur lite på priserna. Precis som jag skrev förut, 5495 vs 6495 för 16 respektive 32.
Postad 19 August 2009 - 20:44
Letar lite här i tråden för min sambos räkning (hon köpte en Hero i helgen och jag en 3GSDock har jag ett problem med att smsa. Sms:en jag skickar ser jävligt skumma ut hos dom jag skickar till. Massa @@@ och fyrkanter.
Har satt input till svenskt keyboard osv. Men det verkar inte göra nåt. Nån som upplevt något liknande?
Ingen annan som råkat ut för dessa SMS-problem? Jag ska leta efter en uppdatering nu, vi får hoppas att det hjälper.
(Dessutom ser ö:na lite konstiga ut på mottagarsidan kom jag på, de ser ut så här istället: ő)
Postad 19 August 2009 - 22:17
har inte köpt nån hero än... ska köpa den av TELE2...... MEN
men...... Räcker det med 1 gig i månaden som surf gräns !?
Mvh
Postad 19 August 2009 - 22:18
Zååå!!! hej alla damer och herrar...!!!
har inte köpt nån hero än... ska köpa den av TELE2...... MEN
men...... Räcker det med 1 gig i månaden som surf gräns !?
Mvh
Beror på dina vanor. Streamar du mycket så är 1 GB på gränsen
Postad 20 August 2009 - 07:43
Har Telia med. Inget brus alls. Klart bättre ljud än var det var i min W810=)
Har tele2 abonnemang och ett relativt gammalt 3g kort. Inget brus alls.
Tele 2 och Telia med Hero ger heller inget brus. Snarare är ljudkvalitén vid samtal superb, bättre än Nokia e71 och Iphone 3G
Vid närmare eftertanke så är det snarare ett svagt sus och inget brus (if that makes any sense hehe) .. har en polare som skall skaffa en nu i dagarna så jag får jämföra med den luren.. kvarstår det så blir det till att traska till Telia med den *hoppas inte*
Postad 20 August 2009 - 07:59
Har ni sett någon bra sida/tråd där man tipsar om användbara apps för android-telefonerna?
Postad 20 August 2009 - 09:06
Dock har jag ett problem med att smsa. Sms:en jag skickar ser jävligt skumma ut hos dom jag skickar till. Massa @@@ och fyrkanter.
Har satt input till svenskt keyboard osv. Men det verkar inte göra nåt. Nån som upplevt något liknande?
Letar lite här i tråden för min sambos räkning (hon köpte en Hero i helgen och jag en 3GS
), och hon har lite problem med SMS:en. Två av SMS:en hon har skickat till min gamla telefon (en Sony Ericsson W910) har klippts av och "fyllts ut" med en massa fyrkanter och specialtecken, samma sak har hänt när hon messat en annan person med Nokia eller SE.
Ingen annan som råkat ut för dessa SMS-problem? Jag ska leta efter en uppdatering nu, vi får hoppas att det hjälper.
(Dessutom ser ö:na lite konstiga ut på mottagarsidan kom jag på, de ser ut så här istället: ő)
hmm samma har hänt mig, halva sms:et klipptes av (1 gång än så länge) med en massa tecken. Jag har för mig att jag satt och redigerade och snabbskrev den delen av texten, och fick känslan av att det var formateringen/(T9?) som blev galet. Inte hittat eller sett någon lösning. Det var heller inte bara åäö som klipptes.
Postad 20 August 2009 - 11:18

EDIT Märkte nu såklart att det är att mobilen är på vibration d'oh! Men jag har ingen aning om hur jag gjorde det
Redigerat av Aramis_KD, 20 August 2009 - 11:22.
Postad 20 August 2009 - 11:38
hmm samma har hänt mig, halva sms:et klipptes av (1 gång än så länge) med en massa tecken. Jag har för mig att jag satt och redigerade och snabbskrev den delen av texten, och fick känslan av att det var formateringen/(T9?) som blev galet. Inte hittat eller sett någon lösning. Det var heller inte bara åäö som klipptes.
Samma sak har hänt mig. Vet inte om det är för att övriga här inne inte fått återkoppling på sina skickade sms, men jag fick det direkt.
En kompis frågade varför jag skickade sms med en massa @@@ inbakade mellan orden, eller mitt i ord.
har nu frågat runt bland de jag flitigt skickar sms till, och hittat den röda tråden att dessa har klart äldre modelles av mobiltelefoner.
Således är det nog inte vårt fel, utan folk som inte hänger med i tiden
Postad 20 August 2009 - 12:37
Fick upp en ikon som jag inte har en aning om vad det är. Har en bild nedan här nedan. Syftar på den där det ser ut som en vibrerande telefon. Någon som vet vad det är?
EDIT Märkte nu såklart att det är att mobilen är på vibration d'oh! Men jag har ingen aning om hur jag gjorde det
Tryck nedåt på volymknappen och sänk volymen så mycket det går så sätter du telefonen i vibrationsläge.
Postad 20 August 2009 - 13:13
Btw. Vilken väder-app tycker ni är bäst? På den som är default står det hela tiden "current city" irriterar mig en hel del!
Postad 20 August 2009 - 15:40
Men hur kommer detta att gå? Syncar dessa telefoner? Jag är mest orolig för framtida uppdateringar, kommer det att gå?
För att lägga in bilder borde man ju kunna köra masslagring och kalender osv brur jag mig inte om.
Postad 20 August 2009 - 15:59
17:00-18:00 (Europe/Sarajevo)
Har försökt få bort Sarajevo men förgäves, ställt in både telefonen och Google Calendar på Sweden men det verkar inte hjälpa. Har jag missat någon inställning eller är det en bug??
Postad 20 August 2009 - 16:36
Har ett problem med Google Calendar och tänkte kolla om nån annan har samma problem. När jag lägger in ett event i Calendar (antingen genom Hero'n eller på datorn) så står det efter tiden ex:
17:00-18:00 (Europe/Sarajevo)
Har försökt få bort Sarajevo men förgäves, ställt in både telefonen och Google Calendar på Sweden men det verkar inte hjälpa. Har jag missat någon inställning eller är det en bug??
Det är bara tidszonen. Sarajevo indikerar GMT +1
Postad 20 August 2009 - 16:47
Det är bara tidszonen. Sarajevo indikerar GMT +1
Ah, så det var så simpelt. Då var det ingen fara men det är ändå lite smått störande att det står där
Postad 20 August 2009 - 18:30
http://www.24.se/def...p1i-p-5036.aspx
Redigerat av Nicoras99, 20 August 2009 - 18:30.
Postad 20 August 2009 - 21:27
Jag sliter på mina lurar & bryr mig inte i repor men tack för tipset om att p1i:s väska passar! Har nämligen en P1iväska som jag spänner fast på verktygsväskan innanför vindrutan på min harley när jag vill ha mobilen som GPS så det blir ju peffe!
Dock inte vattentätt så blir det regn så får jag hitta själv...
Postad 20 August 2009 - 21:57
Postad 21 August 2009 - 06:47
Vet någon hur känslig skärmen är för repor? Hittade denna på screenguard.se http://www.screengua...ireflektiv.html
Är det någon som har testat den?
Mvh
Linus
Postad 21 August 2009 - 08:07
Postad 21 August 2009 - 08:44
Postad 21 August 2009 - 09:06
Nu har jag inte haft telefonen länge men den har varit i samma ficka som min ganska rejäla nyckelknippa och på skärmen finns inte en enda tendens till repor.
Postad 21 August 2009 - 09:42
Ni som har en Hero eller Magic. Var hittar man dataloggen på hur mycket data man förbrukat, Up and Download. Samtalsloggen finns där, men ingen datalogg. Står heller inget i HTC Hero manualen. Am I missing something?
Du tankar hem programmet NetCounter från Market. Sen har du räknare för mobilnät + Wifi
/ Jens
Postad 21 August 2009 - 09:46
Ni som har en Hero eller Magic. Var hittar man dataloggen på hur mycket data man förbrukat, Up and Download. Samtalsloggen finns där, men ingen datalogg. Står heller inget i HTC Hero manualen. Am I missing something?
Vet inte om det finns något inbyggt program för detta men finns program på market att ladda hem som håller koll på nättrafiken.
Redigerat av Fiddis, 21 August 2009 - 09:50.
Postad 21 August 2009 - 10:11
Har nu haft en Hero i drygt ett dygn och är mycket nöjd. Själv hade jag stora beslutsvåndor att välja mellan Hero och iPhone 3gs. Läs gärna mitt blogginlägg för att se mitt resonemang om varför jag valde en Hero till sist.
Nu har jag inte haft telefonen länge men den har varit i samma ficka som min ganska rejäla nyckelknippa och på skärmen finns inte en enda tendens till repor.
Alltså... why oh why får man för sig att ha mobil och nyckelknippa i samma ficka?
Postad 21 August 2009 - 12:12
Kan någon svara varför min NetCounter börjar att räkna från noll varje gång jag startar om min Hero eller sätter den i Flightmode? Då tappar den ju hela vitsen.
//N
Postad 21 August 2009 - 12:14
Jag vet att det är att häda min Hero att ha den i en SE-väska, men jag är så rädd om den, den är ju så fin
Kan någon svara varför min NetCounter börjar att räkna från noll varje gång jag startar om min Hero eller sätter den i Flightmode? Då tappar den ju hela vitsen.
//N
Det är väl samma sak för samtalsloggen, att den rensas när du startat om telefonen eller kört den i flightmode. Så är det iallafall på min gamla Nokia N82 och E51
Postad 21 August 2009 - 12:58
Men är det så är ju NetCounter helt värdelös, tycker i alla fall jag.
Finns det någon som faktiskt sparar om jag vill stänga av telefon när jag sover?
//N
Postad 21 August 2009 - 18:35
Vid närmare eftertanke så är det snarare ett svagt sus och inget brus (if that makes any sense hehe) .. har en polare som skall skaffa en nu i dagarna så jag får jämföra med den luren.. kvarstår det så blir det till att traska till Telia med den *hoppas inte*
Jag får också det där bruset/suset när jag pratar med någon. För mig blir det så om jag har använt en viss app som kräver ljud, sen så stängt av den, men mobilen har den fortfarande igång. Använd ett task killer program och se om de är något som ligger och busar. De funkade för mig. :-D
Postad 21 August 2009 - 18:45
Iallafall. I tele2's webbshop kunde jag inte köpa telefonen för hade för långt kvar på mitt nuvarande abbonemang, var ju också ett urkasst system.
Fick bli sekvencia som var några hundra billigare än närmsta internetbutik. Dom hade fått blandade omdömen på prisjakt men funkade kanon för mig. Trevliga, snabb leverans och svarade även snabbt på mail. Undantag för förskottsbetalning, en kort.
Sekvencias lager sägs ligga i tyskland och det fick jag bevisat då jag fick en tysk varriant med bara tysk bruksanvisning. Spelar dock föga roll när det finns internet att hitta manual på.
Efter bara ha lekt med den i några timmar så törs jag säga att den är ljusår roligare och bättre än min gamla Nokia.
Väldigt snygg är den också!
Redigerat av Shire, 21 August 2009 - 19:23.
Postad 21 August 2009 - 19:37
Var i telia-affären i Nordstan (götet) där står det att den kostar 5800 något. Faen, jag kan ju byta abb från telenor, borde kunna använda för att försöka pruta.
Men telenor turbo 3g abb är ju mest överlägset känns det som, 119 kr/mån och de har inga trafikbegränsningar alls. Blir ju perfekt för tethering, hur är det med sådana apps? Drogs alla från market eller finns det ändå bra apps för det? Är helt sjukt sugen på Heron nu när jag ändå kan förlänga abonnemanget.
Redigerat av mornn, 21 August 2009 - 19:38.
Postad 21 August 2009 - 19:45
Frågade du om den faktiskt kostade 5845 typ?Hur prutar ni ner egentligen.
Var i telia-affären i Nordstan (götet) där står det att den kostar 5800 något. Faen, jag kan ju byta abb från telenor, borde kunna använda för att försöka pruta....
Jag frågade nämligen på teliabutikerna här i Linköping och det stod fel på prislistorna de hade utskrivna. De har nyligen sänkt Heron så den kostar 5445:- numera (obunden så man kanske kan få den lite billigare om man binder sig) . Det fanns dock ingen brun att få tag på här så jag köpte den från en teliabutik i Sundsvall där de också tog 5445:- så jag misstänker att de har de priset på de flesta teliabutikerna i Sverige. Riktigt bra pris, framförallt för att vara i butik.
Postad 21 August 2009 - 19:54
Någon som vet om det funkar att synka kalender och kontakter mot Outlook med bluetooth eller krävs det kabel?
/vilden
Postad 21 August 2009 - 19:55
Nej, frågade inte. För mycket folk, tittade bara in på en av skärmarna och tryckte mig fram till HTC Hero och där stod det något på 58xx.Frågade du om den faktiskt kostade 5845 typ?
Jag frågade nämligen på teliabutikerna här i Linköping och det stod fel på prislistorna de hade utskrivna. De har nyligen sänkt Heron så den kostar 5445:- numera (obunden så man kanske kan få den lite billigare om man binder sig) . Det fanns dock ingen brun att få tag på här så jag köpte den från en teliabutik i Sundsvall där de också tog 5445:- så jag misstänker att de har de priset på de flesta teliabutikerna i Sverige. Riktigt bra pris, framförallt för att vara i butik.
Postad 21 August 2009 - 19:59
Japp, fick samma pris när jag kollade i datorerna ute i butiken och även när de skrev ut en prislista men det faktiska priset är tydligen sänkt med 400:- i Teliabutikerna.Nej, frågade inte. För mycket folk, tittade bara in på en av skärmarna och tryckte mig fram till HTC Hero och där stod det något på 58xx.
Postad 21 August 2009 - 20:01
Postad 21 August 2009 - 20:24
Hur prutar ni ner egentligen.
Var i telia-affären i Nordstan (götet) där står det att den kostar 5800 något. Faen, jag kan ju byta abb från telenor, borde kunna använda för att försöka pruta.
Men telenor turbo 3g abb är ju mest överlägset känns det som, 119 kr/mån och de har inga trafikbegränsningar alls. Blir ju perfekt för tethering, hur är det med sådana apps? Drogs alla från market eller finns det ändå bra apps för det? Är helt sjukt sugen på Heron nu när jag ändå kan förlänga abonnemanget.
Vanlig tethering över USB funkar out-of-the-box. För WiFi tethering krävs att man rootar.
Postad 21 August 2009 - 20:34
Kan man styra Squeezeboxen med denna lur?
Iphone har en mycket uppskattad app från Ipeng, finns den till Andriod?
/vilden
Postad 21 August 2009 - 21:32
Jag har ingen squeezebox men det finns en app. på market som fixar detta.Hej!
Kan man styra Squeezeboxen med denna lur?
Iphone har en mycket uppskattad app från Ipeng, finns den till Andriod?
/vilden
Postad 21 August 2009 - 21:40
Japp, fick samma pris när jag kollade i datorerna ute i butiken och även när de skrev ut en prislista men det faktiska priset är tydligen sänkt med 400:- i Teliabutikerna.
Yes. 5495 i kassan. Skulle ta slut på det den 22/8 men det står sig framöver...
Postad 21 August 2009 - 22:45
Postad 21 August 2009 - 22:47
Beror på vad du menar med "funktion för msn".stämmer det att den saknar funktion för MSN? känns helknäppt, nu blev jag ställd...
Det finns en msn app att ladda ner på market om det är messenger du menar. Hi MSN Beta heter den.
Tror det finns andra också.
Redigerat av V1p3r, 21 August 2009 - 23:01.
Postad 21 August 2009 - 22:52
Beror på vad du menar men "funktion för msn".
Det finns en msn app att ladda ner på market om det är messenger du menar. Hi MSN Beta heter den.
Tror det finns andra också.
slarvigt av mig, messenger menade jag precis.. men nu vet jag det i alla fall, tack!
edit: 1000:e för mig! tackar
Redigerat av Danneman_, 22 August 2009 - 00:01.
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
6
åäö i e-postmeddelanden
1 bild
105 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?