Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - Sony Ericsson Xperia X10 *

9082 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 17 January 2010 - 15:30

tugger
  • tugger
  • Amatör

• 79 inlägg
  • 0

Men givetvis hade det inte skadat med lite mer RAM i X10an.

1.6 Stöder bara 256, därav det dåliga valet från SE's sida.

Postad 17 January 2010 - 16:30

KN
  • KN
  • Användare

• 192 inlägg
  • 0
Jag lade en förhandsbeställning på X10 i måndags men kommer Nexus One eller HTC bravo före så blir det någon av dem.
Av egen erfarenhet (P1i) så är jag lite skeptisk till att köpa en ny modell från SE när den nyss släppts. Har iof sig ingen erfarenhet av HTC men det känns som att de är stabilare när nya modeller släpps.

Postad 17 January 2010 - 17:02

Unregisteredc83518bd
  • Unregisteredc83518bd
  • Lärjunge

• 460 inlägg
  • 0

Varför skulle bränsleförbrukning inte vara relevant? är du helt dum i huvudet? Om du har två exakt identiska produkter fast den ena drar hälften så mkt bensin, har det ingen betydelse? Ha ha ha!

Ja det återstår att se eftersom dom aldrig får ut telefonen.

I SE´s fall betyder det att man gör programvaran så ###### buggig och seg att ingen vill använda telefonen och då drar den inte så mkt batteri...

Jo tack jag vet vad ett OS är. Du säger emot dig själv, först säger du att plattformen inte tillför så mkt. Sen säger du att man måste ha de senaste plattformen för att ha de senaste appsen.

Jag reagerade på formuleringen...

Du fick det att låta som att det var en bra sak att appsen släpade efter. Förstår inte hur man tänker då.

Så du har gett oss en massa info om X10an + en massa skitsnack om folk. Dra nu till Nexus (Som förövrigt ser ut som en leksaksmobil man kan köpa på BR) tråden nu så vi slipper dig här, för du måste verkligen ligga inne med världens hat emot SE. + att jag har aldrig skådat en sådan besserwisser som du!

Redigerat av Unregisteredc83518bd, 17 January 2010 - 17:04.

Postad 17 January 2010 - 17:20

Barilla
  • Barilla
  • Lärjunge

• 253 inlägg
  • 0

Så du har gett oss en massa info om X10an + en massa skitsnack om folk. Dra nu till Nexus (Som förövrigt ser ut som en leksaksmobil man kan köpa på BR) tråden nu så vi slipper dig här, för du måste verkligen ligga inne med världens hat emot SE. + att jag har aldrig skådat en sådan besserwisser som du!

Cry me a river...

Nexusen är riktigt läcker live och håller riktigt hög nivå på kvalitén.

Du kan väl vänta på din plastiga X10 som kommer 3 månader efter alla andra och med 1 år äldre mjukvara.

Ja jag har gett er massa insideinfo. Varför tror du jag gav upp och tog en nexus istället? För när t om de som jobbar med luren ger upp. Ja då är det illa.

Postad 17 January 2010 - 17:24

Unregistered42102
  • Unregistered42102
  • Användare

• 228 inlägg
  • 0
@barilla

är det så illa ? jobber de du känner på SE spesifikt med X10'an?

Postad 17 January 2010 - 17:41

Unregisteredaa85384d
  • Unregisteredaa85384d
  • Lärjunge

• 251 inlägg
  • 0

@barilla

är det så illa ? jobber de du känner på SE spesifikt med X10'an?

Enligt den högst osympatiska och arge Barilla, som nog hyser stort agg mot folk i största allmänhet, är det problem med Qualcomm-plattformen och därför har alla utvecklare börjat pyssla med andra saker i väntan på att de ska få färdiga vad-det-nu-är de väntar på från Qualcomm.

Det är alltså inte problem med SE utan Qualcomm i detta fall, men detta har vi bara hört från Barilla (vilket i detta fall låtit trovärdig)

Postad 17 January 2010 - 17:52

Unregisteredc83518bd
  • Unregisteredc83518bd
  • Lärjunge

• 460 inlägg
  • 0

Cry me a river...

Nexusen är riktigt läcker live och håller riktigt hög nivå på kvalitén.

Du kan väl vänta på din plastiga X10 som kommer 3 månader efter alla andra och med 1 år äldre mjukvara.

Ja jag har gett er massa insideinfo. Varför tror du jag gav upp och tog en nexus istället? För när t om de som jobbar med luren ger upp. Ja då är det illa.

Hahahaha bullshit!
1 år äldre mjukvara?!
Ur x10 perspektiv
1. Bättre kamera än nexusen (med mkt bättre zoom) 8.1mpx/5mpx
2. Snapdragon i bägge 1ghz
3. Större skärm (som syns i solljus) 4"/3.7"
4. Bättre batteri 1,5 mAh/ 1,4mAh
5. Samma grafik
6. Mer inbyggt minne

Den enda fördelen jag ser med Nexus är 2.1, ramminnet och att den har "bättre" stöd för uppdateringar. Annars ser det ut som att det är N1an som har sämre hårdvara eller?
Sen har den ju inte N1 kommit ut "world wide" precis som X10an. Du valde Nexusen för att du ville vara "cool" och gå emot alla i denna tråden, som förövrigt inte har ett skit med din skitfula telefon att göra. Jag kommer att tänka på Wall-e när jag ser denna bilden http://www.swedroid....1/nx_back_2.jpg haha"
Kul att du dömer ut x10an när den fortfarande kör prototyp mjukvara. Har du ens testat den?

Edit:
Tack gode gud för att jag hittade ignorera funktionen här i forumet!

Redigerat av Unregisteredc83518bd, 17 January 2010 - 18:00.

Postad 17 January 2010 - 18:00

uppviglare
  • uppviglare
  • Lärjunge

• 392 inlägg
  • 0
Ärligt talat, vad är det med Barilla? Jag har aldrig ens hört talas om någon med en sån attityd och sån energi att stanna kvar så länge på ett forum.. helt otroligt. Tack för infon du givit men nu är det änna nog när du inte ens är intresserad av telefonen. Ingen mening att skriva inlägg hur dumma i huvudet alla är och hur dåliga SE tydligen ska vara...

och en sak till som stör mig något otroligt är när folk skriver rykten som faktum. Det sprider okunskap.

Batteritiden brukar vara ganska olika på SE tycker jag... På min K800i höll batteriet två dagar max. Med 3G avstängt och relativt lite användande. Grymt bra telefon annars! Och nu med min W660 håller den lätt 5-7 dagar med normalanvändning, dock med 3G avstängt. Förövrigt en otroligt tråkig telefon med kass kamera men... Jag inser väll att K800i va en kraftigare mobil, men ändå.

Postad 17 January 2010 - 18:01

Unregistered0354d681
  • Unregistered0354d681
  • Veteran

• 2184 inlägg
  • 0

Den enda fördelen jag ser med Nexus är 2.1, ramminnet och att den har "bättre" stöd för uppdateringar. Annars ser det ut som att det är N1an som har sämre hårdvara eller?

Det ska ju även vara en bugg i systemet som gör så att Nexusen bara kan använda 256mb ram.
Detta kommer ju lösas i senare uppdateringar mot all förmodan.

Ärligt talat, vad är det med Barilla? Jag har aldrig ens hört talas om någon med en sån attityd och sån energi att stanna kvar så länge på ett forum.. helt otroligt.

Jag kan inte annat än hålla med om denna även om jag inte vill sjunka till samma låga nivå som personen i fråga. Du kan titta tillbaks flera sidor bak i tråden.

Redigerat av Unregistered0354d681, 17 January 2010 - 18:04.

Postad 17 January 2010 - 18:28

Barilla
  • Barilla
  • Lärjunge

• 253 inlägg
  • 0
Sluta vara så blödiga. Det är bara drygt att se alla tomtar som kommer in och ställer samma frågor som folk svarat på ens sida innan. Hur svårt kan det vara att läsa lite innan?

Om ni anser att det jag skriver är rykten så får väl det stå för er. Det är fakta.
Jag har en SE nu och har bara haft SE lurar de senaste 10 åren. Men nu har jag fått nog.

De jag känner som jobbar med mobilen har gett upp de med. Ni får vänta och se.

Postad 17 January 2010 - 18:45

mrNoodles
  • mrNoodles
  • Veteran

• 1693 inlägg
  • 0

Sluta vara så blödiga. Det är bara drygt att se alla tomtar som kommer in och ställer samma frågor som folk svarat på ens sida innan. Hur svårt kan det vara att läsa lite innan?

Om ni anser att det jag skriver är rykten så får väl det stå för er. Det är fakta.
Jag har en SE nu och har bara haft SE lurar de senaste 10 åren. Men nu har jag fått nog.

De jag känner som jobbar med mobilen har gett upp de med. Ni får vänta och se.

Vad har de gett upp med/för?
De lär väl vetat om lev datum hela tiden, eller?

Redigerat av mrNoodles, 17 January 2010 - 22:15.

Postad 17 January 2010 - 21:21

Barilla
  • Barilla
  • Lärjunge

• 253 inlägg
  • 0

Vad har de gett med/för?
De lär väl vetat om lev datum hela tiden, eller?

Vi kan väl säga såhär... Slipsnissarna i 50-60 års åldern tar beslut om saker de inte ens vet vad det är.

Men varsågod, vänta ni. Min enda tvekan över Nexus var kameran. Men den tar ypperliga bilder. Riktigt bra. Då var det ett enkelt val. En billigare telefon med bättre skärm, mer minne och samma processor samt mycket modernare mjukvara som uppdateras snabbare. En no brainer i mina ögon i alla fall.

Här kan ni få se lite bilder som tagits i mörker med Nexus´en.

Postad bild
Postad bild
Postad bild

Postad 17 January 2010 - 21:25

Unregistered0354d681
  • Unregistered0354d681
  • Veteran

• 2184 inlägg
  • 0
Kanske borde posta ditt inlägg i Nexus tråden istället?
Tycker inte Htc har förbättrat sig allt för mycket sedan tidigare på kamerafronten.

kingcool här under:
Finns en MrBarilla på den här sidan också som har skrivit i denna tråden. Tycks även det vara samma. Varför två användare på ett forum?

Redigerat av Unregistered0354d681, 17 January 2010 - 21:30.

Postad 17 January 2010 - 21:26

Unregisteredc83518bd
  • Unregisteredc83518bd
  • Lärjunge

• 460 inlägg
  • 0
Kanske ett långskott, men är detta samma "Barilla":
http://www.swedroid....mp;postcount=94

Som skrev såhär i denna tråden:
https://www.minhembi...s...t&p=2744337
I den första dumförklarar han att folk vill ha något snabbt, sen i denna tråden så är folk dumma som väntar?
Som sagt, behöver inte vara samma Barilla, och är d inte det så ber jag om ursäkt!

Postad 17 January 2010 - 21:29

ojva
  • ojva
  • Lärjunge

• 370 inlägg
  • 0

Tycker inte Htc har förbättrat sig allt för mycket sedan tidigare på kamerafronten.

Har inte lusläst men inte tror jag Barilla har skrivit något alls i den tråden. Bara i den här han är och gnäller..;)

Postad 17 January 2010 - 21:30

Barilla
  • Barilla
  • Lärjunge

• 253 inlägg
  • 0

Varför skulle jag det? Folk diskuterar ju nexus och bravo här sedan länge. Släpp sargen nu.

Postad 17 January 2010 - 21:41

Walkir
  • Walkir
  • Veteran

• 1812 inlägg
  • 0
Jag förstår Barilla mycket väl. Vet ett par programmerare på SEMC i Lund som dömde ut X10 redan när de började utveckla för den. De gillar Android, men inte sättet S-E våldtar det på. Det är väl iofs ännu värre att dessa personer jobbar kvar utan att prestera på topp? Jag förstår mycket väl att folk väljer valfri HTC eller Google Nexus framför Sony Ericsson. Det kommer aldrig hamna en telefon från SEMC hos mig igen.

Postad 17 January 2010 - 21:54

Barilla
  • Barilla
  • Lärjunge

• 253 inlägg
  • 0

Jag förstår Barilla mycket väl. Vet ett par programmerare på SEMC i Lund som dömde ut X10 redan när de började utveckla för den. De gillar Android, men inte sättet S-E våldtar det på. Det är väl iofs ännu värre att dessa personer jobbar kvar utan att prestera på topp? Jag förstår mycket väl att folk väljer valfri HTC eller Google Nexus framför Sony Ericsson. Det kommer aldrig hamna en telefon från SEMC hos mig igen.

Visst är det så... "Ledningen" har ingen koll. De har bara hört talas om det nya "androjden" och vill hänga på det tåget. Ordern gick ut om att fixa "något nytt och häftigt" och man skapade Timescapde och Mediascape. Men man missar målet som vanligt.

Postad 17 January 2010 - 22:18

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
Är det inte bättre att vänta med att jämföra telefoner tills X10 är släppt?

Och varför inte starta en egen tråd där det diskuteras om SE som företag ?

Så slipper de som är intresserade av X10 läsa massa svammel

Redigerat av moparman, 17 January 2010 - 22:19.

Postad 17 January 2010 - 22:36

lurane
  • lurane
  • Användare

• 101 inlägg
  • 0
läste i recensionen om nexus one på swedroid att synkning inte görs av exchange-kalendern i android 2.x utan bara e-post och kontakter och att man får installera nån tredjepartsgrej om man även vill synka kalendern. känns ju ganska så värdelöst!

hur är det med x10:an, har den fullt stöd? enligt SE:s hemsida sker exchange-synken via activesync så det borde väl finnas fullt stöd då, eller? men i så fall, finns inte activesync integrerat i android 2.x?

så här står det på SE:s produktsida för X10:an:
"Telefonen håller dig synkad och tillgänglig. E-postinställningen är automatisk och synkroniseringen går smidigt och snabbt med Microsoft® Exchange ActiveSync™ "

länk till recensionen hos swedriod: http://www.swedroid....oogle-nexus-one

Postad 17 January 2010 - 22:41

Unregisteredc83518bd
  • Unregisteredc83518bd
  • Lärjunge

• 460 inlägg
  • 0

kingcool här under:
Finns en MrBarilla på den här sidan också som har skrivit i denna tråden. Tycks även det vara samma. Varför två användare på ett forum?

Han verkar ju onekligen ligga inne med 2 olika personligheter...
Rätt roligt att folk dömer ut x10an redan innan den kommit ut, hoppas på ett rejält pungslag på er när den väl släpps...

Postad 17 January 2010 - 22:43

Unregistered80bc741c
  • Unregistered80bc741c
  • Användare

• 124 inlägg
  • 0

Varför skulle bränsleförbrukning inte vara relevant? Om du har två exakt identiska produkter fast den ena drar hälften så mkt bensin, har det ingen betydelse? Ha ha ha!

Bara för att det är Ferraris behöver de inte vara exakt likadana. Det finns olika modeller. Men det är ganska svårt att föra en konversation med dig när du kör sandlådestil. Du försöker bara vinna argumentation och när du inte kan det blir det personangrepp.

Jo tack jag vet vad ett OS är. Du säger emot dig själv, först säger du att plattformen inte tillför så mkt. Sen säger du att man måste ha de senaste plattformen för att ha de senaste appsen.

Jag reagerade på formuleringen...

Exakt. Plattformen tillför "inget". Det är appsen. Om 2.5 kommer 1:a juni och appsen man vill ha byggda på 2.5 kommer 1:a augusti så är det först 1:a augusti man verkligen behöver 2.5. Då kanske det inte spelar lika stor roll om Nexus för 2.5 den 2:a juni och X10 den 15:e augusti. Helt påhittade siffror såklart men mest för att illustrera mitt tänk.

Redigerat av Unregistered80bc741c, 18 January 2010 - 00:59.

Postad 17 January 2010 - 23:38

lurane
  • lurane
  • Användare

• 101 inlägg
  • 0
tror inte denna postats förut:
http://www.youtube.c...h?v=2KbXZG-8K8E

verkar vara med den nya FW som innehåller följande nytt godis (plockat från ett blogginlägg på X10-utvecklare rikard skogbergs blogg):

- New software keyboard – which is now vieeeel better!
- New program: Wisepilot for GPS Navigation
- Widgets in a new, more beautiful design
- Newer version of Google Maps
- New icons for Timescape and Mediascape
- New Widget: Internet miniatures (The favorites are displayed with a small picture on the home screen)
- The overall speed seems to have improved also

länk till bloggen:
http://blogs.extrane...n.com/products/

Postad 17 January 2010 - 23:49

Barilla
  • Barilla
  • Lärjunge

• 253 inlägg
  • 0

Rätt roligt att folk dömer ut x10an redan innan den kommit ut, hoppas på ett rejält pungslag på er när den väl släpps...

Du kommer att få ett pungslag om du köper den... Var så säker. ;)

Redigerat av Barilla, 18 January 2010 - 00:21.

Postad 18 January 2010 - 00:55

smellymarq
  • smellymarq
  • Beroende

• 1040 inlägg
  • 0
Nu är det dags att fokusera på SE X10 igen. Tråden handlar inte om Nexus One eller Bravo. Visst är det tillåtet att nämna konkurrenter men nu skrivs dt alldeles för mycket om Nexus One i denna tråd som inte riktigt hör hemma här. Det känns ganska meningslöst att jämföra två telefoner och säga att den ena är bättre än den andra när man bara kan jämföra specar i dagsläget! Rykten, insidertips och förserie-ex är inte samma sak som en färdig produkt i handeln.

Inga fler påhopp i tråden för de resulterar i varning eller avstängning ett tag.

Postad 18 January 2010 - 00:56

lurane
  • lurane
  • Användare

• 101 inlägg
  • 0

Du kommer att få ett pungslag om du köper den... Var så säker.

har följt den här tråden ett par månader nu och även om du har kört din attityd barilla tycker jag oftast du varit hård men rättvis. MEN sedan du köpte din nexus one för nån vecka sedan har du börjat bete dig ganska så barnsligt. ibland låter det på dig som att X10:an helt plötsligt skulle vara världens sämsta telefon och att de youtube-klipp, där hastigheten flyter på bra nu och flera av SE:s egenimplementerade features (som inte android 2.x har) demas, inte finns på riktigt utan är påhitt.

detta verkar bero på att du fått inside info från din källa om att telefonen inte släpps 10 februari som en del återförsäljare fått information om, trots att SE aldrig gått ut med nåt annat än Q1 (och utvecklare rikard skogsberg bekräftar detta häromdagen i en kommentar på sin blogg), samt att du helt plötsligt verkar ha kommit till insikt att google kommer att uppdatera snabbare till sin egen telefon än till andras (när kom du på det?) ...

var väldigt nära att skriva annat i det här inlägget och avsluta med ett "väx upp!!", men så råkade jag uppdatera sidan och såg att du editerat ditt senaste inlägg och lagt till en smiley efter "Var så säker." ...

tur för dig det! ;)

Postad 18 January 2010 - 01:02

uppviglare
  • uppviglare
  • Lärjunge

• 392 inlägg
  • 0

verkar vara med den nya FW som innehåller följande nytt godis (plockat från ett blogginlägg på X10-utvecklare rikard skogbergs blogg):

- New Widget: Internet miniatures (The favorites are displayed with a small picture on the home screen)

länk till bloggen:

Alltså, jag har så otroligt svårt för den här windows 95-skrivbords-looken med mappar och ikoner och skit sådär... Otroligt fult... Jag lutar verkligen åt en iPhone nu om jag ska va ärlig...

Postad 18 January 2010 - 01:21

zippiz
  • zippiz
  • Beroende

• 1289 inlägg
  • 0

länk till bloggen:

JAg hade iaf inte sett den tidigare, nu väcktes suget för den här telefonen igen. Var lite av efter att ha sett alla hackande filmer på den, hoppas verkligen det är så här det kommer flyta på. Gillar allt annars, telefonen ser riktgti snygg ut dessutom. ;)

Postad 18 January 2010 - 07:26

Barilla
  • Barilla
  • Lärjunge

• 253 inlägg
  • 0

har följt den här tråden ett par månader nu och även om du har kört din attityd barilla tycker jag oftast du varit hård men rättvis. MEN sedan du köpte din nexus one för nån vecka sedan har du börjat bete dig ganska så barnsligt. ibland låter det på dig som att X10:an helt plötsligt skulle vara världens sämsta telefon och att de youtube-klipp, där hastigheten flyter på bra nu och flera av SE:s egenimplementerade features (som inte android 2.x har) demas, inte finns på riktigt utan är påhitt.

detta verkar bero på att du fått inside info från din källa om att telefonen inte släpps 10 februari som en del återförsäljare fått information om, trots att SE aldrig gått ut med nåt annat än Q1 (och utvecklare rikard skogsberg bekräftar detta häromdagen i en kommentar på sin blogg), samt att du helt plötsligt verkar ha kommit till insikt att google kommer att uppdatera snabbare till sin egen telefon än till andras (när kom du på det?) ...

var väldigt nära att skriva annat i det här inlägget och avsluta med ett "väx upp!!", men så råkade jag uppdatera sidan och såg att du editerat ditt senaste inlägg och lagt till en smiley efter "Var så säker." ...

tur för dig det! ;)

Lugn och fin, jag är rättvis. Jag har sågat en telefon. Mig veterligen så har den inga känslor, däremot så verkar andra ta illa upp när ja gör det men det känns inte som mitt problem.

Nej den ser helt ok ut på vissa klipp, vet du varför? På de klippen är den "tom". I stort sett inga kontakter eller media, de lägger bara till så pass mkt att dom kan scrolla en liten bit, de har lärt sig från sina misstag när de visat en telefon med en längre lista i Timescape och då flyter den på helt ok. Dock så laggar hemskärmen rätt så illa och det ser man på den senaste filmen i denna tråd. När telefonen är fylld med lite saker så laggar det utav **** som vi såg när en svensk fick kika på den och beskrev den som den sämsta androidluren någonsin typ.

Titta på den senaste filmen så får du se hur tom luren är.
:wacko:;):blink:;):rolleyes:;):P;);)

Redigerat av Barilla, 18 January 2010 - 07:29.

Postad 18 January 2010 - 09:34

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
nu ska man ju inte bry sig så mycket om en telefon som inte är klar..brukar va en hel del optimering som görs sent..tex batteriförbrukning ...buggar osv....så vänta tills den e släppt

Postad 18 January 2010 - 10:22

Unregistered80bc741c
  • Unregistered80bc741c
  • Användare

• 124 inlägg
  • 0

Alltså, jag har så otroligt svårt för den här windows 95-skrivbords-looken med mappar och ikoner och skit sådär... Otroligt fult... Jag lutar verkligen åt en iPhone nu om jag ska va ärlig...

Detta var en väldigt intressant kommentar. Du får gärna utveckla.
Jag har testat en iPhone. Och det är ju också ett skrivbord? Förstår inte vad du menar riktigt här. Vad är skillnaden mellan Android och iPhone OS menar du? Har iPhone OS inga ikoner?

Enlighten me please..

Postad 18 January 2010 - 14:23

uppviglare
  • uppviglare
  • Lärjunge

• 392 inlägg
  • 0

Detta var en väldigt intressant kommentar. Du får gärna utveckla.
Jag har testat en iPhone. Och det är ju också ett skrivbord? Förstår inte vad du menar riktigt här. Vad är skillnaden mellan Android och iPhone OS menar du? Har iPhone OS inga ikoner?

Enlighten me please..

Jo, iPhonen har ikoner ;) Det vet vi mycket väll allihop. Men man behöver inte gå in i menyer, mappar osv. Det är i sig inget problem egentligen... Men för mig personligen är iPhonens system både mycket smartare och smidigare och mycket snyggare :wacko: Min personliga åsikt såklart. Ett skrivbord i den meningen som i android ser jag varje dag på min PC :blink: Vill väll kanske ha omväxling bara.

Sen måste jag tillägga att Apple är i en annan division när det gäller design. Färgkombinationer osv är så otroligt snygga i typ alla Apples grejer. Kanske inte för 10 år sen.. Men nu för tiden :rolleyes: Också min högst personliga åsikt! Kan vara viktigt att påpeka här..

Redigerat av uppviglare, 18 January 2010 - 14:26.

Postad 18 January 2010 - 15:01

Unregisteredc83518bd
  • Unregisteredc83518bd
  • Lärjunge

• 460 inlägg
  • 0

Ett skrivbord i den meningen som i android ser jag varje dag på min PC ;) Vill väll kanske ha omväxling bara.

Kör du på Windows 95?:=)
Det går säkert att få ett android skrivbord snyggt också, med lite widgets installerade:)
Hur många är vi här egentligen som förhandsbokat?

Redigerat av Unregisteredc83518bd, 18 January 2010 - 15:02.

Postad 18 January 2010 - 15:06

Unregisteredaa85384d
  • Unregisteredaa85384d
  • Lärjunge

• 251 inlägg
  • 0

Jag + två till här på mitt företag.

Men det kan kanske bli en Nexus One om inte SE lyckas med släppet (t.ex. dålig prestanda eller sent släpp). Jag skulle verkligen vilja se en test av en produktionsfärdig telefon.

Postad 18 January 2010 - 15:35

deezel
  • deezel
  • Användare

• 237 inlägg
  • 0
Blir jobbet som slantar för min del, så jag får vänta tills mars iaf då det är dags att förlänga abonnemangen.

Postad 18 January 2010 - 15:47

Unregisteredc83518bd
  • Unregisteredc83518bd
  • Lärjunge

• 460 inlägg
  • 0

Blir jobbet som slantar för min del, så jag får vänta tills mars iaf då det är dags att förlänga abonnemangen.

Enligt vad Mr Pasta sagt så skall telefonen släppas i Mars, alltså lagom till din förlängning:) Så du behöver inte vänta så värst länge:)
Jag har också beställt, både på Katshing och NoYes...;)

Postad 18 January 2010 - 15:58

ravenshield
  • ravenshield
  • Användare

• 108 inlägg
  • 0

Jag har förhandsbokat på Katshing men återstår och se om det blir en X10:a eller HTC Bravo.

Postad 18 January 2010 - 16:08

Unregistereda34e3e24
  • Unregistereda34e3e24
  • Användare

• 150 inlägg
  • 0
Har förhandsbokat på cyberphoto

Postad 18 January 2010 - 16:35

thorstenn
  • thorstenn
  • Användare

• 163 inlägg
  • 0

Jo, iPhonen har ikoner ;) Det vet vi mycket väll allihop. Men man behöver inte gå in i menyer, mappar osv. Det är i sig inget problem egentligen... Men för mig personligen är iPhonens system både mycket smartare och smidigare och mycket snyggare :wacko: Min personliga åsikt såklart. Ett skrivbord i den meningen som i android ser jag varje dag på min PC :blink: Vill väll kanske ha omväxling bara.

Sen måste jag tillägga att Apple är i en annan division när det gäller design. Färgkombinationer osv är så otroligt snygga i typ alla Apples grejer. Kanske inte för 10 år sen.. Men nu för tiden :rolleyes: Också min högst personliga åsikt! Kan vara viktigt att påpeka här..

grejen med android är dock att man kan göra så att det ser ut som en iphone om man vill. Med iphone är man låst. Satt precis och kollade videos på "sweeter home" på youtube. Med det programet verkar man kunna göra precis vad som helst med androiden utseendemässigt.

Fy fan va nice om man kan ändra det blåa färgtemat i x10an till något svartare. Typ ps3an utseende!

Näe ska bli trevligt att ditcha iphonen sen när x10an kommer :P

Postad 18 January 2010 - 16:43

mrNoodles
  • mrNoodles
  • Veteran

• 1693 inlägg
  • 0
Mailade SE kundsupport, och fick ett snabbt svar: 'Mars.. '
Ja, jag frågade om släppdatum alltså.
Men inge mer exakt än mars.

Jag har inte förhandsbokat nån, men man kanske borde, eller om man ska förlita sig på nån av de lokala kedjorna... ;)

Postad 18 January 2010 - 16:47

uppviglare
  • uppviglare
  • Lärjunge

• 392 inlägg
  • 0

grejen med android är dock att man kan göra så att det ser ut som en iphone om man vill. Med iphone är man låst. Satt precis och kollade videos på "sweeter home" på youtube. Med det programet verkar man kunna göra precis vad som helst med androiden utseendemässigt.

Fy fan va nice om man kan ändra det blåa färgtemat i x10an till något svartare. Typ ps3an utseende!

Näe ska bli trevligt att ditcha iphonen sen när x10an kommer ;)

Ja det går säkert att göra det grymt snyggt om man vill och orkar :wacko: Men allt jag sett från android än så länge har sett trist ut.

Postad 18 January 2010 - 16:55

lurane
  • lurane
  • Användare

• 101 inlägg
  • 0
har förhandsbokat hos katshing. ;)

barilla -> att det går segt i timescape med många kontakter/uppgifter och i mediascape med många bilder/musikalbum/videos låter ju inget vidare. men bortsett från att du antagligen inte har sett telefonen med senaste FW och troligen då inte heller den slutliga produktionsversionen, har jag svårt att ta till mig av dina påståenden. låt mig förklara varför.

till att börja med tycker jag det rasslat förbi en jäkla massa kontakter/uppgifter i timescape i de videosnuttar man sett och snabbt har det gått! däremot förstår jag om det går segt i både timescape och mediascape om det varje gång ska kopplas upp mot nätet för att plocka hem data från exempelvis facebook och twitter (timescape) eller playnow och youtube (mediascape). men borde inte detta cachas på nåt sätt? dessutom borde det väl gå att ställa in en viss tidsgräns bakåt i tiden för uppdatering av exempelvis nätbaserade uppgifter från facebook/twitter? man behöver kanske inte ha flera dagar med facebook/twitter-uppgifter i timescape utan ett par timmar bara?

sedan kan du ju alltid välja att inte använda timescape/mediascape. då försvinner förstås lite av tjusningen med x10 men den är fortfarande fruktansvärt snygg (enligt mig och många andra) och den har fortfarande android i botten med en rad förbättringar, till och med jämfört med android 2.x (kamerafunktionerna med ansiktsigenkänningen, bluetooth, svenska tecken från start, troligen fullt exchange-stöd från start osv.). lägg där till att den fortfarande kommer att gå att uppdatera till android 2.x, även om det fortfarande verkar vara skrivet i stjärnorna när det kan tänkas bli. :blink:

glömde kameran - den lär ju inte göra någon besviken men det återstår att se. :wacko:

Redigerat av lurane, 18 January 2010 - 16:58.

Postad 18 January 2010 - 17:13

NiklasLundis
  • NiklasLundis
  • Amatör

• 88 inlägg
  • 0
vi har bokat 4 st på mitt jobb..

Postad 18 January 2010 - 17:48

gregoff
  • gregoff
  • Användare

• 100 inlägg
  • 0

lägg där till att den fortfarande kommer att gå att uppdatera till android 2.x

Hur pass säkert är det att man kommer kunna installera en annan rom på denna? Är det självklart eller är det bara om någon lyckas "knäcka" den?

Jag är lite ny inom android-världen (har fått stå ut med min iphone den senaste tiden), därav frågan ;-)

Postad 18 January 2010 - 17:50

lurane
  • lurane
  • Användare

• 101 inlägg
  • 0
nu börjas det ... :) miniversionen har ju redan spridits rykten om och bilder på. här är tangentbordsversionen:

http://www.androidos...son-qwerty.html

Postad 18 January 2010 - 17:56

lurane
  • lurane
  • Användare

• 101 inlägg
  • 0

Hur pass säkert är det att man kommer kunna installera en annan rom på denna? Är det självklart eller är det bara om någon lyckas "knäcka" den?

Jag är lite ny inom android-världen (har fått stå ut med min iphone den senaste tiden), därav frågan ;-)

är inte heller någon hacker på det tekniska avseende rom osv men i det här fallet är jag rätt säker på att det endast är SE som kan göra något åt saken. ska man uppdatera på egen hand (och då givetvis förlora de för X10 unika funktioner som SE lagt in i OS:et) får man nog börja leka med rootande och allt vad det heter. inget man ger sig in på frivilligt. :)

Postad 18 January 2010 - 18:29

gregoff
  • gregoff
  • Användare

• 100 inlägg
  • 0
Ni som är mer insatta (än mig i alla fall)...

Hur pass negativt bedömmer ni mängden RAM i luren? Vad jag hört så har den "bara" 256 Mb. Är detta fortfarande mycket för en android-lur och att 512 Mb som t.ex. N1'an har är "overkill" (vilket förvisso inte går att utnyttja fullt ut ännu, men men), eller är 256 Mb snålt?

Postad 18 January 2010 - 18:56

Starflake
  • Starflake
  • Wannabe

• 46 inlägg
  • 0

Ja det går säkert att göra det grymt snyggt om man vill och orkar :) Men allt jag sett från android än så länge har sett trist ut.

Personligen var jag trött på iPhones gränssnitt redan ett par månader efter första telefonen släpptes. Det hade exploaterats enormt i media, och alla som va 'coola' skulle ju ha en iPhone. Och sen släpper dom två telefoner till med samma gränssnitt, som inte går att ändra på mer än att byta bakgrundsfärg och ikoner (om man har jailbreakat). Blää...designmässigt känns det dagis, tidig grundskola över gränssnittet. Sen har ju även iPhones alla tre generationer hittills sett mer eller mindre likadana ut, med en tjock tavelram runt displayen (vägra utnyttja ytan lite mer, alternativt göra telefonen mindre).

För att hålla mig lite mer on topic så var jag grymt sugen på X10 ett tag, men sen dök Nexus One upp. Och jag fastnade för den designen (förutom styrkulan). Den verkade perfekt på alla punkter, men så läste jag Swedroids recension där dom skrev att den inte synkar kalendern, eller tasks. Wtf! Det är ju lika illa som iPhones tidigare avsaknad av MMS-funktion, om inte ännu värre! Nu är jag tillbaka i X10-spåret igen, för jag kan inte tänka mig att SE missat den funktionen i X10? Det verkar ju trots allt vara Microsoft som utvecklat programvaran.

Postad 18 January 2010 - 19:05

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
Haha..Tänkte precis samma sak Starflake

Lekte med en kompis Ifån igår och det var bara ett enda stort jaha...Var de här allt?

Snacka om föråldrad telefon...

Postad 18 January 2010 - 20:38

thorstenn
  • thorstenn
  • Användare

• 163 inlägg
  • 0
http://www.youtube.c...h?v=ysYbzLO5pgc

Fan har varit mer sugen på den vita, nu får jag ångest igen :) fy fan va den svarta såg snygg ut där

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
    genstruktur
    2026-05-20 17:06:21
  • Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
    genstruktur
    2026-05-20 17:04:36
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.