* Officiell tråd - WD-TV 2/ WD-TV Live, uppföljare
1521 svar till detta ämne
Postad 19 September 2010 - 08:52
stafli
-
stafli
-
Användare
-
-
158 inlägg
Här finns senaste beta firmware till WDTV Live (1.03.40): http://data.fuskbugg...ive_1.03.40.zipHow to Install the Product Update: 1. Extract the three files (.BIN, .VER, and .FFF files) to the root (top level) of a portable USB drive. 2. Connect the USB drive to the WD TV Live Media Player's USB port. 3. Press HOME, and then select the Settings bar. 4. Select the firmware upgrade icon, and then press ENTER. 5. You are prompted to perform the firmware upgrade. 6. Select OK on the firmware update prompt, and then press ENTER. This will restart the system. 7. After restarting, the system automatically enters firmware upgrade mode. 8. Once the update process is completed, the WD TV Live HD Media Player will restart again. 9. Once the WD TV Live HD Media Player restarts, the new firmware is automatically loaded and the WD TV Live HD Media Player is ready for use.
Postad 19 September 2010 - 16:53
robber
-
robber
-
Forumräv
-
-
521 inlägg
Måste gnälla lite till.
Ibland hittar den network shares direkt och kan spela ibland hittar den inga network shares och ibland hittar den network shares och kan inte spela någonting alls och då funkar det inte heller med en extern hdd.
Mest ostabila sak jag haft och jag har ändå haft en Curanta Mediabox 
Någon som har några svar på detta?
/R
Bara jag som har detta problemet? Byta ut min enhet eller kan jag lösa det med någon mjukvara? /R
Postad 20 September 2010 - 07:30
hasuse
-
hasuse
-
Wannabe
-
-
22 inlägg
Kan man höja/sänka volymen i spelarens gränssnitt med fjärrkontrollen?
Postad 20 September 2010 - 16:17
nisseläsk
-
nisseläsk
-
Forumräv
-
-
742 inlägg
Problem med uppdatering!
Kan inte längre uppdatera programvaran i min WDHD Live, har idag 1.03.22 och vill uppdatera till den senaste 1.03.40 men den vill inte hitta den på mitt USB-minne, den verkar bara gå ut på nätet och söka och då hittar den ju bara den sista officiella FW och säger att jag redan har den senaste, har provat 2 olika USB-minnen, inget funkar, någon som har förslag på lösning?
Postad 20 September 2010 - 16:50
rabski
-
rabski
-
Användare
-
-
222 inlägg
Har fått ett litet problem med min spelare.
Jag har en extern hårddisk inkopplad och de senaste gångerna när jag startat spelaren så startar inte hårddisken. Jag får dra ut sladdarna och starta om, då startar allt.
Vad kan vara fel?
Postad 20 September 2010 - 18:32
hasuse
-
hasuse
-
Wannabe
-
-
22 inlägg
Kan man höja/sänka volymen i spelarens gränssnitt med fjärrkontrollen?
Den som söker han finner, svar: Nej!
Postad 22 September 2010 - 09:54
cazz
-
cazz
-
Beroende
-
-
1353 inlägg
Jag är på jakt efter en enkel mediaspelare som är billig.
Kom då fram till denna WD-TV Live som inte var så dyr och hade de funktioner jag är ute efter
Det jag är ute efter är följande
Komposit (Det har den ju)
Ljud-RCA (Det har den ju med)
Externa USB-minne/Hårddisk (Har den ju också)
Fast kan man ställa in så den loopar en filmlista??
Går det göra en filmlista ens?
Det är tänkt att den ska gå på en internTV dygnet runt nämligen, en informations TV
Postad 23 September 2010 - 15:18
Unregisteredbcf53c4d
-
Unregisteredbcf53c4d
-
Amatör
-
-
62 inlägg
Problem med uppdatering! Kan inte längre uppdatera programvaran i min WDHD Live, har idag 1.03.22 och vill uppdatera till den senaste 1.03.40 men den vill inte hitta den på mitt USB-minne, den verkar bara gå ut på nätet och söka och då hittar den ju bara den sista officiella FW och säger att jag redan har den senaste, har provat 2 olika USB-minnen, inget funkar, någon som har förslag på lösning?
Jag hade detta problem. Löste det genom att öppna filen 'wdtvlive.ver' (på USB-minnet) i Wordpad och ändra versionsvariabeln till: VERSION='1.03.50_V' Sedan fungerade uppdateringen hur bra som helst (ny firmware hittades automatiskt i huvudmenyn vid uppstart av enheten).
Postad 23 September 2010 - 15:41
Unregistereda360a43b
-
Unregistereda360a43b
-
Forumräv
-
-
862 inlägg
Jag hade detta problem. Löste det genom att öppna filen 'wdtvlive.ver' (på USB-minnet) i Wordpad och ändra versionsvariabeln till:
VERSION='1.03.50_V'
Sedan fungerade uppdateringen hur bra som helst (ny firmware hittades automatiskt i huvudmenyn vid uppstart av enheten).
Jag håller på just nu med min uppdatering och det går inte alls. Helt kört. Har hållt på i över en timme utan att lyckas. När jag drar igång WD så får jag ett meddelande på olika språk som säger att jag ska sätta in ett USB för att återskapa mjukvaran. Jag ser att USB-minnet blinkar under ett antal sekunder. Sen verkar det som att WD stängs av. Enbart powerknappen på den lyser. TV-bilden blir blå och jag väntar och väntar och väntar....händer inget.... Jag kan tyvärr inte ens starta enheten då vid uppstart vill den ha ett USB minne i. Kan man återgå till tidigare version? Har tryckt på RESET-knappen men det verkar inte hjälpa så mycket. Några tips...
Redigerat av Unregistereda360a43b, 23 September 2010 - 15:43.
Postad 24 September 2010 - 08:26
kim_1138
-
kim_1138
-
Wannabe
-
-
39 inlägg
Tjena
Min wdtv live "hänger sig" någon gång under natten. När man dagen efter skall sätta på den så händer inget, måste dra ut strömsladden och boota om för att få liv i den.
scenario:
1 använder den på kvällen, accessar serier via nätverket till pc:n
2 stänger den med powerknappen på fjärren
3 senare på kvällen stängs pc:en som innehåller sharen som wdtv liven accessar i steg 1
4 kommande kväll, vill kolla på serier, wdtv live död måste som sagt dra strömmen o boota om .
kör senaste beta firmware utan övriga problem. hade en teori själv att wdtv:n ballar ut någon gång under natten när den av någon anledning försöker accessa nätverket (ej troligt!?) och detta ej är tillgängligt.
/Kim
Postad 24 September 2010 - 19:00
t93pan
-
t93pan
-
Beroende
-
-
1117 inlägg
Ngn som har bild via komposit men inte HDMI efter senast betan, 1.03.40?
Får loggan via HDMI när jag drar ut sladden och sätter i den. Men när menyerna ska dyka upp, visas de bara via komposit och inte HDMI. Ngn som vet vad som är problemet?
Edit: Fick det att funka genom att välja 8 bit HDMI colour.
Redigerat av t93pan, 24 September 2010 - 21:50.
Postad 24 September 2010 - 19:48
Unregistereda360a43b
-
Unregistereda360a43b
-
Forumräv
-
-
862 inlägg
Är det någon som har några tips på hur jag ska kunna få undertexten att fungera när man spelar upp en .iso fil?
När jag väljer undertext så får jag ett meddelande att undertext saknas trots att .iso filen har flera undertext att välja och har dvd-meny som jag inte ser heller.
Redigerat av Unregistereda360a43b, 24 September 2010 - 20:59.
Postad 24 September 2010 - 21:51
t93pan
-
t93pan
-
Beroende
-
-
1117 inlägg
Postad 24 September 2010 - 22:18
Unregistereda360a43b
-
Unregistereda360a43b
-
Forumräv
-
-
862 inlägg
Vad har du för firmware?
Just nu 1.02.21. Testade med 1.03.40 men tyvärr får inte den att fungera. Den strular och går inte att installera överhuvudtaget så jag var tvungen att ladda hem pånytt 1.02.21 för att få WD att fungera överhuvudtaget.
Redigerat av Unregistereda360a43b, 24 September 2010 - 22:19.
Postad 26 September 2010 - 20:40
piddepan
-
piddepan
-
Lärjunge
-
-
283 inlägg
Uppdaterade till nya fw o får nu ingen bild alls merän att jag ser WD loggan när jag drar ut o sätter i sladden sen ingenting. Får ingen bild på komposit heller. Kan man gå tillbaks till den gamla fw utan att man ser vad man gör elelr någon som har någon lösning?
Postad 27 September 2010 - 01:16
Mr Fawlty
-
Mr Fawlty
-
Rookie
-
7 inlägg
För- resp nackdeler mot TViX HD N1?
Hur är det med buggar?
Hur ofta släpper tillverkaren uppdateringar?
Klarar den DTS downmix?
Hur många ref-frames klarar den?
Vad är det som den inte klarar?
Finns det något program för omslag etc. för oss som kör Mac? Hittar bara Tvixie och TViXUI som fungerar under Windows, vilket jag vägrar använda.
Postad 27 September 2010 - 11:59
robber
-
robber
-
Forumräv
-
-
521 inlägg
Nu har min funkat kalas i en vecka men så åter igen så vägrar den att spela någonting. Hittar allt på nätverket men när man trycker på play så får man bara den där blå cirkeln.
Hajjar inte hur den kan funka ibland men ibland vägra i några dagar för att sedan funka igen.
Någon som har koll?
/Robin
Postad 27 September 2010 - 12:27
Unregistered30026
-
Unregistered30026
-
Veteran
-
-
1821 inlägg
Nu har min funkat kalas i en vecka men så åter igen så vägrar den att spela någonting. Hittar allt på nätverket men när man trycker på play så får man bara den där blå cirkeln.
Hajjar inte hur den kan funka ibland men ibland vägra i några dagar för att sedan funka igen.
Någon som har koll?
/Robin
Kan jag anta att du draget ut kontakten och satt i den igen mellan dessa gånger? Det är nämligen så på min att om jag kör en mediafil som inte stöds(än) (nu på senare tid) så första gången kommer man in till filmen, men alla andra försök resulterar i en laddnings bild även om det är en video jag vet fungerar. Genom att dra ut strömmen och sätta i den igen så funkgerar det som det ska igen(om jag kör mediafiler som jag vet fungerat sen tidigare).
Postad 27 September 2010 - 12:31
robber
-
robber
-
Forumräv
-
-
521 inlägg
Kan jag anta att du draget ut kontakten och satt i den igen mellan dessa gånger? Det är nämligen så på min att om jag kör en mediafil som inte stöds(än) (nu på senare tid) så första gången kommer man in till filmen, men alla andra försök resulterar i en laddnings bild även om det är en video jag vet fungerar. Genom att dra ut strömmen och sätta i den igen så funkgerar det som det ska igen(om jag kör mediafiler som jag vet fungerat sen tidigare).
Kan vara så! Jag brukar factoryresetta den så funkar det ibland igen. Nu funkade det men det kommer en massa störningar i bilden hela tiden. Mitt tålamod börjar ta slut  /R
Postad 27 September 2010 - 17:16
Unregistereda360a43b
-
Unregistereda360a43b
-
Forumräv
-
-
862 inlägg
Uppdaterade till nya fw o får nu ingen bild alls merän att jag ser WD loggan när jag drar ut o sätter i sladden sen ingenting. Får ingen bild på komposit heller. Kan man gå tillbaks till den gamla fw utan att man ser vad man gör elelr någon som har någon lösning?
Jag hade samma problem i två dagar och löste det på följande sätt: 1. Hämtade hem version 1.02.21 från http://www.wdc.com/w...ly=wdfwdtv_live2. Packade upp den på roten på en USB minne 3. Stoppade USB i WD och låter WD fixa resten. Det som har hänt med din är att tidigare version är borttagen men det nya inte installeras alls och därför problem. Jag kommer aldrig mer att testa installera en beta på WD då det verkar inte fungera alls för mig. Har testad tre gånger och samma problem alla gånger. Lite synd att denna tråd verkar gå mycket segt och att det inte många som svarar. Hoppas att det blir en förändring på det..:-)
Redigerat av Unregistereda360a43b, 27 September 2010 - 17:18.
Postad 27 September 2010 - 18:41
Unregistered176ee745
-
Unregistered176ee745
-
Rookie
-
5 inlägg
Hej,
Är en nybliven ägare till WD-TV Live HD, och har stött på patrull direkt. Grejen är den att jag inte lyckas få ut 5.1 ljud i wav eller flac form (DD och DTS funkar dock bra), inte heller när multi-kanal wav eller flac ligger som ljudspår inbäddat i en mkv-fil: Det enda som passerar ut genom HDMI är en stereo-signal. Använder firmware 1.03.40. Har jag missförstått vad den här maskinen kan prestera, eller är det något lustigt som pågår för mig?
Mvh,
C
Postad 27 September 2010 - 19:16
Grezo
-
Grezo
-
Användare
-
-
161 inlägg
Hej,
Är en nybliven ägare till WD-TV Live HD, och har stött på patrull direkt. Grejen är den att jag inte lyckas få ut 5.1 ljud i wav eller flac form (DD och DTS funkar dock bra), inte heller när multi-kanal wav eller flac ligger som ljudspår inbäddat i en mkv-fil: Det enda som passerar ut genom HDMI är en stereo-signal. Använder firmware 1.03.40. Har jag missförstått vad den här maskinen kan prestera, eller är det något lustigt som pågår för mig?
Mvh, C
har du ändrat i ljud inställningarna från stereo till digitalt? gör det.
Postad 27 September 2010 - 19:18
Unregistered176ee745
-
Unregistered176ee745
-
Rookie
-
5 inlägg
har du ändrat i ljud inställningarna från stereo till digitalt? gör det.
Jo, givetvis har jag det. Den står på digital och inte stereo eller "digital without hdmi audio".
Postad 27 September 2010 - 21:50
Unregistered2956b483
-
Unregistered2956b483
-
Forumräv
-
-
967 inlägg
Hej,
Mvh, C
Står det någonstans att spelaren skall klara av att avkoda wav och flac i multikanal? Det känns, i alla fall för mig, som ganska ovanligt och långt ifrån säkert att det stöds.
Postad 27 September 2010 - 22:00
Unregistered176ee745
-
Unregistered176ee745
-
Rookie
-
5 inlägg
Hmm, ja, utefter vad jag har lyckats efterforska på det interna forumet så ska den kunna skicka LPCM multi-kanal, så det borde inte vara något problem... Tänkte kolla om någon annan hade något erfarenhet av det här. Märkligt... Står det någonstans att spelaren skall klara av att avkoda wav och flac i multikanal? Det känns, i alla fall för mig, som ganska ovanligt och långt ifrån säkert att det stöds.
Postad 28 September 2010 - 00:16
Mr Fawlty
-
Mr Fawlty
-
Rookie
-
7 inlägg
Tack för "hjälpen"...
Redigerat av Mr Fawlty, 28 September 2010 - 00:16.
Postad 28 September 2010 - 05:34
piddepan
-
piddepan
-
Lärjunge
-
-
283 inlägg
Jag hade samma problem i två dagar och löste det på följande sätt:
1. Hämtade hem version 1.02.21 från http://www.wdc.com/w...ly=wdfwdtv_live 2. Packade upp den på roten på en USB minne 3. Stoppade USB i WD och låter WD fixa resten.
Det som har hänt med din är att tidigare version är borttagen men det nya inte installeras alls och därför problem.
Jag kommer aldrig mer att testa installera en beta på WD då det verkar inte fungera alls för mig. Har testad tre gånger och samma problem alla gånger.
Lite synd att denna tråd verkar gå mycket segt och att det inte många som svarar. Hoppas att det blir en förändring på det..:-)
Tack för hjälpen! Ska testa detta i eftermiddag så får vi hoppas det går bra!
Postad 28 September 2010 - 14:11
piddepan
-
piddepan
-
Lärjunge
-
-
283 inlägg
Jag hade samma problem i två dagar och löste det på följande sätt:
1. Hämtade hem version 1.02.21 från http://www.wdc.com/w...ly=wdfwdtv_live 2. Packade upp den på roten på en USB minne 3. Stoppade USB i WD och låter WD fixa resten.
Det som har hänt med din är att tidigare version är borttagen men det nya inte installeras alls och därför problem.
Jag kommer aldrig mer att testa installera en beta på WD då det verkar inte fungera alls för mig. Har testad tre gånger och samma problem alla gånger.
Lite synd att denna tråd verkar gå mycket segt och att det inte många som svarar. Hoppas att det blir en förändring på det..:-)
Hmmm, får det inte att hända något när jag testar att göra som du skriver. Behöver jag trycka ok vid något tillfälle eller liknande? Rutan bara förblir svart när jag försöker glra detta.  Kan man göra någon reset på något vis så den kommer ihåg senaste fungerande fw eller ngt liknande?
Postad 28 September 2010 - 15:40
Unregistereda360a43b
-
Unregistereda360a43b
-
Forumräv
-
-
862 inlägg
Hmmm, får det inte att hända något när jag testar att göra som du skriver. Behöver jag trycka ok vid något tillfälle eller liknande? Rutan bara förblir svart när jag försöker glra detta. Kan man göra någon reset på något vis så den kommer ihåg senaste fungerande fw eller ngt liknande?
Jag gjorde inget, men du kan testa att göra RESET (nära USB-kontakten på den vänstra sidan). RESET på WD verkar inte fungera som jag hade önskat mig, inget sätt att veta om RESET fungerar eller inte. Plocka bort strömsladden i cirka 30 sekunder, sätt in den igen, kör RESET och sätt in USB. Detta kan också hjälpa till. När jag stoppade in USB-minnet så såg jag att det blinkade på USB-minnet ett antal gånger och sen blev det blåskärm på min LCD, blåskärm precis som när du inte har kontakt alls med WD, efter några minuter, började lampan på WD lysa men det gick inte att göra något alls. Jag drog strömsladden ut igen, stoppade in och den kom igång igen. Först var det lite flimmer, WD loggan flimrade, hoppade fram och tillbaka och sen kom igång allting. testa och lycka till....jag testade att installera beta-versionen tre gånger och alla tre gånger fick jag göra om för att installera den gamla versionen igen... När allting var igång så fick jag inget ljud, filmen gick igång men utan ljud. Omstart genom att dra ut sladden gjorde att jag fick igång ljudet och nästan allting fungerar...nästan allting....iso-filer men dvd-meny, undertexter fungerar inte alls. Alla iso-filer startas men jag kan inte se menyn eller ändra varken språk eller undertext....och för allt detta kan jag tacka beta-skiten som jag försökte lägga in...aldrig mer
Redigerat av Unregistereda360a43b, 28 September 2010 - 15:46.
Postad 28 September 2010 - 15:44
Unregistereda360a43b
-
Unregistereda360a43b
-
Forumräv
-
-
862 inlägg
fel post
Redigerat av Unregistereda360a43b, 28 September 2010 - 15:46.
Postad 28 September 2010 - 15:47
piddepan
-
piddepan
-
Lärjunge
-
-
283 inlägg
Funkar nu minsann. Tryckte in reset knappen ett par gånger och sedan spottade den igång med 1,03,40 eller vad det nu var den nya hette.  Ska ut o kolla nån film nu o se så allt funkar, men bild har jag nu iaf. Tack för hjälpen.
Postad 28 September 2010 - 15:49
Unregistereda360a43b
-
Unregistereda360a43b
-
Forumräv
-
-
862 inlägg
Funkar nu minsann. Tryckte in reset knappen ett par gånger och sedan spottade den igång med 1,03,40 eller vad det nu var den nya hette. Ska ut o kolla nån film nu o se så allt funkar, men bild har jag nu iaf. Tack för hjälpen.
vad gjorde du....för att få igång 1.03.40? När jag valde att installera 1.03.40 så blev det blåskärm och sen hände inget. Hur ska man då veta när installationen är klar?
Redigerat av Unregistereda360a43b, 28 September 2010 - 15:52.
Postad 28 September 2010 - 17:49
Unregistered176ee745
-
Unregistered176ee745
-
Rookie
-
5 inlägg
Tänkte att jag för upplysningens skull kunde berätta att jag hittade svaret på min egen fråga. WD-TV live spelar inte upp någon form av surroundljud för egen maskin, däremot kan den passthrough ljud i DD eller DTS format till förstärkare. Surroundljud i wav eller flac är dock no-no.
Postad 28 September 2010 - 18:03
piddepan
-
piddepan
-
Lärjunge
-
-
283 inlägg
vad gjorde du....för att få igång 1.03.40? När jag valde att installera 1.03.40 så blev det blåskärm och sen hände inget. Hur ska man då veta när installationen är klar?
När jag installerade den var det inga problem alls! Kom upp en indikator med att den uppdaterade fw o så, det var sedan när jag startade om maskinen som det inte kom någon signal till min tv, men nu efter tryckt reset knappen så gick den igång på nya fw och allt funka fint! Knappen ska väl hållas inne ungefär 1 sekund enl manualen. Menyer på dvd-iso, ljud och bild som det skulle så allt verkar bra än så länge.
Postad 28 September 2010 - 19:02
Unregistereda360a43b
-
Unregistereda360a43b
-
Forumräv
-
-
862 inlägg
När jag installerade den var det inga problem alls! Kom upp en indikator med att den uppdaterade fw o så, det var sedan när jag startade om maskinen som det inte kom någon signal till min tv, men nu efter tryckt reset knappen så gick den igång på nya fw och allt funka fint! Knappen ska väl hållas inne ungefär 1 sekund enl manualen. Menyer på dvd-iso, ljud och bild som det skulle så allt verkar bra än så länge. 
För mig så är det så att WD hittar USB och ett nytt fw...frågar om jag vill uppgradera...jag väljer YES...WD visar REBOOTING...kör ett varv och sen blåskärm.......inget omstart eller annat ...inget liv.... Ett par frågor ang dvd iso. - Kan ni hoppa till olika chapter (kapitel)? - Finns det någon "GO TO" funktion, d.v.s där jag kan uppge tiden där jag vill hoppa in på? - Hur får jag bort dubbletten alltså jpeg filen som ska vara omslaget till filmen.
Redigerat av Unregistereda360a43b, 28 September 2010 - 19:41.
Postad 28 September 2010 - 21:05
Unregistereda360a43b
-
Unregistereda360a43b
-
Forumräv
-
-
862 inlägg
Nu är det så att jag lyckades installera 1.03.40 (femte försöket). Varför det gick denna gång vet jag inte men det är första gången så jag fick se och följa hela installationsförloppet.....en lite hurra..
Jag fick t.o.m testa och dvd iso verkar fungera utmärkt, undertexter fungerar och allting verkar ok....stängde av WD.....det skulle jag kanske inte har gjort....nu får jag inte igång den....jag får se WD-loggan i början....sen blåskärm.....och inget mer....några RESET...några dra ut sladden från elen......inget...inget...inget...
Några tips på vad man skulle kunna göra...
Postad 28 September 2010 - 22:05
Unregistered2956b483
-
Unregistered2956b483
-
Forumräv
-
-
967 inlägg
Tänkte att jag för upplysningens skull kunde berätta att jag hittade svaret på min egen fråga. WD-TV live spelar inte upp någon form av surroundljud för egen maskin, däremot kan den passthrough ljud i DD eller DTS format till förstärkare. Surroundljud i wav eller flac är dock no-no.
Misstänkte det. Tackar för info i alla fall!' Har du hittat någon maskin som gör det du söker? Borde kanske gå med någon relativt modern bluray som kan fungera hjälpligt som mediaspelare också?
Postad 28 September 2010 - 22:14
e3henri
-
e3henri
-
Mästare
-
-
3266 inlägg
Dom höjde priset nu 
Men nu är den nere på 799:-  Blir nog en nu tillsammans med en toslink->coax adapter för ljudet.
Postad 29 September 2010 - 07:16
Unregistered2956b483
-
Unregistered2956b483
-
Forumräv
-
-
967 inlägg
Nu är det så att jag lyckades installera 1.03.40 (femte försöket). Varför det gick denna gång vet jag inte men det är första gången så jag fick se och följa hela installationsförloppet.....en lite hurra..
Jag fick t.o.m testa och dvd iso verkar fungera utmärkt, undertexter fungerar och allting verkar ok....stängde av WD.....det skulle jag kanske inte har gjort....nu får jag inte igång den....jag får se WD-loggan i början....sen blåskärm.....och inget mer....några RESET...några dra ut sladden från elen......inget...inget...inget...
Några tips på vad man skulle kunna göra...
Du verkar ha ett märkligt exemplar som får så mycket problem. Eller så är det något du har inkopplat som på något sätt stör. Har du testat med att bara ha tv:n inkopplad till? Och om det inte funkar kan du kanske byta från hdmi till komponent och testa.
Postad 29 September 2010 - 12:23
flaxe
-
flaxe
-
Rookie
-
4 inlägg
När min dator är ansluten till VPN så finns inte datorn under Network Shares, fast jag hittar den när jag inte är ansluten till VPN. Tycker det är konstigt för den ska väl inte ändra någonting internt liksom (Dator --> Router), utan bara min externa IP och internet anslutningen ska väl påverkas? Säg till ifall det blev lite konstigt förklarat men hoppas ni förstår
Jag använder Windows 7 och kabel direkt från datorn till routern. Någon som vet om det går att fixa, alltså att vara ansluten till VPN och ändå kunna ansluta till datorn från mediaspelaren? Tack!
Postad 29 September 2010 - 17:35
robber
-
robber
-
Forumräv
-
-
521 inlägg
Du verkar ha ett märkligt exemplar som får så mycket problem. Eller så är det något du har inkopplat som på något sätt stör. Har du testat med att bara ha tv:n inkopplad till? Och om det inte funkar kan du kanske byta från hdmi till komponent och testa.
Startade min maskin idag och har samma fel! Blåskärm och vad man än gör så händer ingenting  Mitt sämsta köp 2010 /R
Postad 29 September 2010 - 20:08
Unregistereda360a43b
-
Unregistereda360a43b
-
Forumräv
-
-
862 inlägg
Startade min maskin idag och har samma fel! Blåskärm och vad man än gör så händer ingenting
Mitt sämsta köp 2010
/R
Håller med dig. Jag håller på att packa in den och den ska tillbaka därifrån den kom. Jag skiter blankt i denna... Läs på detta och fundera lite...hur logiskt som helst, eller hur: Jag har just nu 1.03.40 på min WD. När jag drar igång den, så får jag blåskärm. Kvittar om du kör RESET, drar ut sladden eller annat skit. Jag får igång min dock då och då, men då MÅSTE ett USB-minne med fw 1.03.40 finnas på USB annars går det inte....alltså om jag stoppar in ett USB-minne så kommer den igång men bara ibland.....hur logiskt som helst......
Redigerat av Unregistereda360a43b, 29 September 2010 - 20:13.
Postad 29 September 2010 - 20:15
robber
-
robber
-
Forumräv
-
-
521 inlägg
Håller med dig. Jag håller på att packa in den och den ska tillbaka därifrån den kom. Jag skiter blankt i denna...
Läs på detta och fundera lite...hur logiskt som helst, eller hur:
Jag har just nu 1.03.40 på min WD. När jag drar igång den, så får jag blåskärm. Kvittar om du kör RESET, drar ut sladden eller annat skit. Jag får igång min dock då och då, men då MÅSTE ett USB-minne med fw 1.03.40 finnas annars går det inte....alltså om jag stoppar in ett USB-minne så kommer den igång men bara ibland.....hur logiskt som helst......
Har tampats med detta * Den inte hittar nätverk share/storage * vägrar spela utan bara blå ring * WD logga sen svart bild * vägrar hitta filer i mappar, * inte går att stänga av * och nu senast bara blå bild ingen startlogga eller inget. Riktigt trött på denna nu, har också packat ihop den nu och ska till webhallen imorgon och se hur det går  /Robin
Postad 29 September 2010 - 20:37
Unregistered30026
-
Unregistered30026
-
Veteran
-
-
1821 inlägg
Håller med dig. Jag håller på att packa in den och den ska tillbaka därifrån den kom. Jag skiter blankt i denna...
Läs på detta och fundera lite...hur logiskt som helst, eller hur:
Jag har just nu 1.03.40 på min WD. När jag drar igång den, så får jag blåskärm. Kvittar om du kör RESET, drar ut sladden eller annat skit. Jag får igång min dock då och då, men då MÅSTE ett USB-minne med fw 1.03.40 finnas på USB annars går det inte....alltså om jag stoppar in ett USB-minne så kommer den igång men bara ibland.....hur logiskt som helst......
Jag har aldrig fått blåskärm på verken min WDTV ver1 eller WDTV live och då har jag ändå hållt på en hel del o krångla med customfirmwares. Min WDTV ver1 kör jag nu merän en custom firmware men den beter sig lite som du säger, d.v.s man måste ha ett USB minne i med fw:n på annars startar den inte, dessutom får man inte ha någon annan USB enhet ansluten sammtidigt. Detta problem försvinner helt om jag installerar orginal FW. Jag antar att du endast kört orginal vilket gör att det låter lite märkligt. Har tampats med detta * Den inte hittar nätverk share/storage * vägrar spela utan bara blå ring * WD logga sen svart bild * vägrar hitta filer i mappar, * inte går att stänga av * och nu senast bara blå bild ingen startlogga eller inget.
Riktigt trött på denna nu, har också packat ihop den nu och ska till webhallen imorgon och se hur det går 
/Robin
1. Om WDTV har varit utan ström så tar det ett tag innan den hittar utdelningar, hur snabbt detta går skiljer sig från nätverk till nätverk. Vad jag förstår så är detta "by design". Egentligen är det inget större problem med tanke på att man ändå alltid har strömmen kopplad till WDTV, allt man gör är ju sätter den i StandBy. Gör man detta så har man förbindelse direkt alltid. 2. Detta händer om man kört en mlv fil där ljud eller bild är komprimerat, många nya mkv filer lider av detta problem och då måste man själv fixa till filen(vilket går snabbt). Är det dock så att man försöker köra en annan fil efter man kört en mkv som är komprimerad(ospelbar) så får man just det problem du nämner. En total omstart krävs(strömmen ur väggen) 3. Ingen aning vad det betyder? 4. Så länge man väljer rätt kategori, ex Video > avi, mkv o.s.v. Musik > mp3.... Så har jag inte haft några problem alls med detta? 5. Den går att ställa in standby, räcker inte det? 6. Som sagt aldrig varit med om detta? Prova göra en total reset och lägg in senast stabila firmware, funkar inte det så är det reklamation som med alla andra produkter för så här ska det inte vara.
Postad 29 September 2010 - 20:46
robber
-
robber
-
Forumräv
-
-
521 inlägg
Jag har aldrig fått blåskärm på verken min WDTV ver1 eller WDTV live och då har jag ändå hållt på en hel del o krångla med customfirmwares. Min WDTV ver1 kör jag nu merän en custom firmware men den beter sig lite som du säger, d.v.s man måste ha ett USB minne i med fw:n på annars startar den inte, dessutom får man inte ha någon annan USB enhet ansluten sammtidigt. Detta problem försvinner helt om jag installerar orginal FW. Jag antar att du endast kört orginal vilket gör att det låter lite märkligt.
1. Om WDTV har varit utan ström så tar det ett tag innan den hittar utdelningar, hur snabbt detta går skiljer sig från nätverk till nätverk. Vad jag förstår så är detta "by design". Egentligen är det inget större problem med tanke på att man ändå alltid har strömmen kopplad till WDTV, allt man gör är ju sätter den i StandBy. Gör man detta så har man förbindelse direkt alltid.
2. Detta händer om man kört en mlv fil där ljud eller bild är komprimerat, många nya mkv filer lider av detta problem och då måste man själv fixa till filen(vilket går snabbt). Är det dock så att man försöker köra en annan fil efter man kört en mkv som är komprimerad(ospelbar) så får man just det problem du nämner. En total omstart krävs(strömmen ur väggen)
3. Ingen aning vad det betyder?
4. Så länge man väljer rätt kategori, ex Video > avi, mkv o.s.v. Musik > mp3.... Så har jag inte haft några problem alls med detta?
5. Den går att ställa in standby, räcker inte det?
6. Som sagt aldrig varit med om detta? Prova göra en total reset och lägg in senast stabila firmware, funkar inte det så är det reklamation som med alla andra produkter för så här ska det inte vara.
1. Den kan vara på i 1-5 timmar utan att man hittar något resetar man så kommer den ibland igång. 2. händer ibland ofta fast jag inte ens kört en film eller något efter en resettning. 3. man får upp WD logon sen blir allt bara svart och inget händer tills man resettar den. 4. Spelar ingen roll vad man väljer för kategori hittar inte filer som finns där 5. Den hänger sig mao så man måste dra ut sladden. 6. testat 3 olika fw men ingen verkar vara stabil. /R
Postad 29 September 2010 - 20:59
Unregistereda360a43b
-
Unregistereda360a43b
-
Forumräv
-
-
862 inlägg
Lite så är det för mig också.
1. Jag är tveksam om RESET fungerar överhuvudtaget på min. Det händer inget om man trycker på den .
2. WD loggan dyker upp och efter en liten stund så blir det blåskärm som kan hålla på i timmar utan att något händer.
3. Jag stänger och drar igång via fjärren, så inga konstigheter egentligen.
4. I mappar visar den både en jpeg bild och ett omslag på själva filen. Hos en del verkar fungera och de ser bara omslaget, men inte hos mig.
4. En del filmer blir svarta efter cirka 8-10 minuter. Alltså filmen blir svart, utan ljud.
5. På iso gick det inte att välja dvd menyer, ljudspår eller undertexter, hoppa i kapitel, etc
Postad 29 September 2010 - 21:50
e3henri
-
e3henri
-
Mästare
-
-
3266 inlägg
Jag hade tänkt köpa denna som ersättare för mitt Playstation3 (saknar MKV och NTFS - Jag vill slippa ha en dator med en mediaserver igång=. Men nu ser jag folk som byter från den här till PS3 istället och det listas mängder av problem i den här tråden-
Med min vanliga otur så kommer det bara strula...blir inget köp även om den kostar 799:-
Postad 29 September 2010 - 23:46
Teppic
-
Teppic
-
Forumräv
-
-
676 inlägg
Konstigt att det varierar så med användares upplevelser av WDTV Live. Kan det handla om kvalitetsproblem på vissa batchar av hårdvaran? Har själv haft en sedan den lanserades här i Svedala och har inte haft några större problem med den (än  ). Hade lite problem med att komma åt mina nätverksshares efter uppdatering till en beta-FW men det löste sig rätt snabbt. Jag kör som sagt allt direkt från nätverksshares och aldrig använt mig av USB-diskar om det nu kan spela någon roll... e3henri:Jag var i samma sits som du. Köpte en PS3:a en gång i tiden och tänkte att jag skulle använda den främst som mediacenter. Ack så fel jag hade. Bristen på inbyggt stöd för Matroska och DVD-isos (...jag ville inte heller behöva köra PS3 MS på en separat dator för att få till det...) gjorde att jag köpte WDTV Live som komplement. PS3:an använder jag numera bara till BD och att spela på och WDTV:n får ta hand om all uppspelning av lagrad media.
Postad 30 September 2010 - 07:07
Unregistered2956b483
-
Unregistered2956b483
-
Forumräv
-
-
967 inlägg
Alltså först och främst; kör man beta-firmware kan man inte räkna med att det skall funka till 100%. Det är därför det inte släpps som officiell release. Det kanske är så att vissa batchar av hårdvaran har problem de jobbar på att lösa eller så funkar det dåligt med vissa typer av nätverk, usb-minnen, hdmi-kablar eller vad som helst.
Så länge det funkar med officiell firmware har man svårt att klaga. Även om det är tråkigt naturligtivs.
Återigen så råder jag de med problem att testa runt lite, koppla på olika sätt, ha så lite som möjligt inkopplat, formatera usb-minnen ordentligt, byta usb-minne m.m. Felet, eftersom det bara verkar vara vissa som har dem, kan bero på något utanför spelaren hur osannolikt man än tycker att det är.
Postad 30 September 2010 - 07:10
Unregistered30026
-
Unregistered30026
-
Veteran
-
-
1821 inlägg
Ni som har problem, har ni provat kontakta WDTV support? Och isåfall hur bra är de på att hantera era ärenden?
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Media & Mediauppspelning
-
→
HTPC
-
→
Mediaspelare
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|