HTC Desire - Prata beställningar, abbonemang och annat
2978 svar till detta ämne
Postad 26 mars 2010 - 17:16
SL2
-
SL2
-
Forumräv
-
-
540 inlägg
Du kan labba lite med olika abonnemang och bindningstider på Desire på CDON.com
CDON har ju minst sagt varierande omdömen, fler ettor än nior. Jag skulle iaf inte snåla med 300 spänn när jag köper en telefon för 4700. Det är ju en annan sak med en simpel DVD. https://www.prisjakt...sinfo.php?f=429
Postad 26 mars 2010 - 18:47
sefors
-
sefors
-
Användare
-
-
121 inlägg
HTC Desire review The most powerful Android phone ever – but is it the best?http://www.techradar...eview?artc_pg=1
Postad 26 mars 2010 - 19:11
master_of_rock
-
master_of_rock
-
Beroende
-
-
1 276 inlägg
Postad 26 mars 2010 - 19:36
cippran
-
cippran
-
Amatör
-
-
76 inlägg
Tre har nu ändrat statusen på Desire.
Från Leverans V.14 till Inkommer i lager 8/4. På gott och ont.
Tyder ju på att dem fått någon typ av bekräftad leveransdag från leverantören.
Man kan hoppas i alla fall. Hoppas även att dem hinner skicka ut telefonerna före helgen
Postad 26 mars 2010 - 19:46
[papphammar]
-
[papphammar]
-
Amatör
-
-
71 inlägg
Såg att katshing nu ändrat till 19/4...
Postad 26 mars 2010 - 20:08
cippran
-
cippran
-
Amatör
-
-
76 inlägg
Såg att katshing nu ändrat till 19/4... 
Kan dock betyda att dem sålt slut på första batchen. Katshing: Information om leveransdatum: Det leveransdatum som uppges är preliminärt och till för att ge information om när man ungefär kan förvänta sig att få en produkt levererad vid nybeställning.
Datumet visar alltså den leverans som inte är bokad av kunder, det ska då finnas bokningsbara exemplar kvar. Det betyder att man mycket troligt kan få i tidigare leverans om man har stått i kö ett tag.
Det finns dessvärre ingen säkerhet för att produkten kommer att finnas i lager exakt det datum som angivits. Det är inte ovanligt att produkter blir leveransförsenade av anledningar som ligger utanför vår kontroll
Postad 26 mars 2010 - 20:45
ojva
-
ojva
-
Lärjunge
-
-
370 inlägg
Tre har nu ändrat statusen på Desire. Från Leverans V.14 till Inkommer i lager 8/4. På gott och ont. Tyder ju på att dem fått någon typ av bekräftad leveransdag från leverantören. Man kan hoppas i alla fall. Hoppas även att dem hinner skicka ut telefonerna före helgen 
Troligen så innebär det att om du beställt från dem så landar luren den 8:e eller 9:e beroende på postgången
Postad 26 mars 2010 - 21:36
[papphammar]
-
[papphammar]
-
Amatör
-
-
71 inlägg
Kan dock betyda att dem sålt slut på första batchen.
Katshing: Information om leveransdatum: Det leveransdatum som uppges är preliminärt och till för att ge information om när man ungefär kan förvänta sig att få en produkt levererad vid nybeställning.
Datumet visar alltså den leverans som inte är bokad av kunder, det ska då finnas bokningsbara exemplar kvar. Det betyder att man mycket troligt kan få i tidigare leverans om man har stått i kö ett tag.
Det finns dessvärre ingen säkerhet för att produkten kommer att finnas i lager exakt det datum som angivits. Det är inte ovanligt att produkter blir leveransförsenade av anledningar som ligger utanför vår kontroll
Hoppas att du har rätt.
Postad 26 mars 2010 - 22:24
martin636
-
martin636
-
Användare
-
-
152 inlägg
Min plats i kön hos Katshing innan ändring till 19/4 var 129, min plats i kön efter ändring till 19/4 är 129? Leverans senare.... Nu tar jag X10 istället.
Postad 26 mars 2010 - 22:36
aMpari
-
aMpari
-
Amatör
-
-
93 inlägg
Jag har varit helt insnöad på att köpa SE Xperia X10 sedan november/december, men nu är jag inte lika säker längre. Lutar åt Desire som verkar bättre på dom flesta punkterna. Är väl kameran som är sämre, och antagligen sämre hörlurar till (till X10 får man ju BT headset som ska ha riktigt bra ljud).
Någon som har erfarenhet av HTC och deras ljudkvalite/ljuduppspelare? Jag lyssnar väldigt mycket på musik via mobilen nämligen så det är en viktig detalj för mig.
Postad 26 mars 2010 - 23:05
Ramboline
-
Ramboline
-
Lärjunge
-
-
263 inlägg
Jag har varit helt insnöad på att köpa SE Xperia X10 sedan november/december, men nu är jag inte lika säker längre. Lutar åt Desire som verkar bättre på dom flesta punkterna. Är väl kameran som är sämre, och antagligen sämre hörlurar till (till X10 får man ju BT headset som ska ha riktigt bra ljud).
Någon som har erfarenhet av HTC och deras ljudkvalite/ljuduppspelare? Jag lyssnar väldigt mycket på musik via mobilen nämligen så det är en viktig detalj för mig.
Lyssnar själv mycke på musik,tycker inte ljudkvaliten är dårlig på Htc.Använder Sony Ericksson MW600 Bluetooth hörlurar grymt bra batteritid lyssnar 8 timmar på Spotify visserligen offline men har halva batteriet kvar på MW600.Har Nexus One.
Redigerat av Ramboline, 27 mars 2010 - 07:41.
Postad 27 mars 2010 - 06:44
storm72
-
storm72
-
Wannabe
-
-
48 inlägg
Min plats i kön hos Katshing innan ändring till 19/4 var 129, min plats i kön efter ändring till 19/4 är 129? Leverans senare.... Nu tar jag X10 istället.
Att du har plats 129 betyder väll inte att du får den senare. De kanske bara får in t.ex. 200 lurar och de nu är uppbokade och därför ändra de datum för de som bokar senare.
Postad 27 mars 2010 - 06:53
ffodil
-
ffodil
-
Mästare
-
-
2 644 inlägg
En avrådan i all välmening. Kanske bör förtydliga mig lite. Har följt dessa telefoner från början, till minsta prick, tycker jag och då välja X10 voro ett misstag enl. mig.
Redigerat av ffodil, 27 mars 2010 - 07:05.
Postad 27 mars 2010 - 09:30
frisbee
-
frisbee
-
Amatör
-
-
77 inlägg
Här rankar techradar dom 15 bästa telefonerna idag..... x10 fansen gnisslar nog lite tänder,,, http://www.techradar...ld-today-645440frisbee
Postad 27 mars 2010 - 09:36
gregoff
-
gregoff
-
Användare
-
-
100 inlägg
Postad 27 mars 2010 - 09:50
_dawson_
-
_dawson_
-
Amatör
-
-
80 inlägg
Postad 27 mars 2010 - 10:32
sefors
-
sefors
-
Användare
-
-
121 inlägg
En sjysst demo: http://www.youtube.c...h?v=D0imFD1T5AI
Jävligt coolt. I like.  Här rankar techradar dom 15 bästa telefonerna idag..... x10 fansen gnisslar nog lite tänder,,, http://www.techradar...ld-today-645440
frisbee
Tråkig kommentar. Lägg ner nu. Hoppas Techradar får sin X10 snart så vi får se en recension och ordentlig jämförelse mot andra telefoner även från dom.
Redigerat av sefors, 27 mars 2010 - 10:29.
Postad 27 mars 2010 - 11:15
Killen99
-
Killen99
-
Wannabe
-
-
31 inlägg
En sjysst demo: http://www.youtube.c...h?v=D0imFD1T5AI
Den var bra. Men nästa video kommer nog att vara bättre när han har haft den en vecka.
Postad 27 mars 2010 - 11:48
Killen99
-
Killen99
-
Wannabe
-
-
31 inlägg
Läste även ett inlägg om HTC EVO 4G och hittade lite om den Här.Den verkar vara en riktig shysst lur.
Postad 27 mars 2010 - 12:11
vhek
-
vhek
-
Wannabe
-
-
18 inlägg
Postad 27 mars 2010 - 12:24
Golgo_13
-
Golgo_13
-
Forumräv
-
-
779 inlägg
HTC Desire review The most powerful Android phone ever – but is it the best?
http://www.techradar...eview?artc_pg=1
Wow, har nog aldrig läst en så positiv och berömmande recension av en mobil förut. Kul för TechRadar känns dessutom riktigt seriösa i sina reviews! Det var ju dock oroande att de upplevde hack i musiken över Bluetooth... får verkligen hoppas att det var headsetets fel.
Postad 27 mars 2010 - 14:03
MiWa
-
MiWa
-
Lärjunge
-
-
399 inlägg
Nån som har kolla på mediaspelaren i Desire, främst vid musiklyssnande? På min gamla SE-lur visas ju Cover Art om man lagt till det i ID3-taggen för mp3-låten. Dock så måste bildfilen vara i ett visst format (avseende storlek och bredd/höjd-förhållande) för att det ska funka (på SE'n alltså). Nån som vet hur det är med Desire'n och/eller tidigare HTC-lurar? En stor skärm medför ju att man vill visa upp skivomslagen i schyst kvalitet Vad jag förstått så finns det ingen equalizer i den medföljande mediaspelaren. Finns det andra mediaspelare att ladda ner från Market som har det? Såg för övrigt på http://androidforums.com/htc-desire/ att britterna redan har börjat få sina lurar redan. Jag är avundsjuk!
Postad 27 mars 2010 - 14:44
skrotfot
-
skrotfot
-
Beroende
-
-
1 201 inlägg
Ett stycke HTC Desire är nu beställd inkl 12 mån Halebop Hallå och Surf Plus.
4,239:- kostar kalaset.
Nu skall man bara orka vänta...
Postad 27 mars 2010 - 15:35
aMpari
-
aMpari
-
Amatör
-
-
93 inlägg
Nån som har kolla på mediaspelaren i Desire, främst vid musiklyssnande? På min gamla SE-lur visas ju Cover Art om man lagt till det i ID3-taggen för mp3-låten. Dock så måste bildfilen vara i ett visst format (avseende storlek och bredd/höjd-förhållande) för att det ska funka (på SE'n alltså). Nån som vet hur det är med Desire'n och/eller tidigare HTC-lurar? En stor skärm medför ju att man vill visa upp skivomslagen i schyst kvalitet
Vad jag förstått så finns det ingen equalizer i den medföljande mediaspelaren. Finns det andra mediaspelare att ladda ner från Market som har det?
Såg för övrigt på http://androidforums.com/htc-desire/ att britterna redan har börjat få sina lurar redan. Jag är avundsjuk! 
Undrar samma sak. Desire verkar vara den perfekta mobilen för mig, men jag har ett krav på att ljudet ska vara bra iaf (behöver inte vara absolut toppklass, men bättre än "medel"). Någon som sitter på lite info om detta? Sedan så har jag läst runt lite på internet, verkar vara så att vissa får 4GB kort till och vissa 8GB kort? Vad är det som stämmer och vilka levererar med 8GB kort?
Postad 27 mars 2010 - 16:24
Golgo_13
-
Golgo_13
-
Forumräv
-
-
779 inlägg
Undrar samma sak. Desire verkar vara den perfekta mobilen för mig, men jag har ett krav på att ljudet ska vara bra iaf (behöver inte vara absolut toppklass, men bättre än "medel"). Någon som sitter på lite info om detta?
Sedan så har jag läst runt lite på internet, verkar vara så att vissa får 4GB kort till och vissa 8GB kort? Vad är det som stämmer och vilka levererar med 8GB kort?
Det skall tydligen vara ett Dolby Mobile-chip i Desire för så ljudet skall vara rätt bra, bättre än Legend enligt techradar.
Postad 27 mars 2010 - 17:18
Seriouz
-
Seriouz
-
Användare
-
-
140 inlägg
Kan man lita på 8/4 som är fallet hos 3, phonehouse etc??
Postad 27 mars 2010 - 17:56
mrNoodles
-
mrNoodles
-
Veteran
-
-
1 693 inlägg
En avrådan i all välmening.
Kanske bör förtydliga mig lite. Har följt dessa telefoner från början, till minsta prick, tycker jag och då välja X10 voro ett misstag enl. mig.
Du är nog inte ensam om att läst allt dom skrivits om båda telefonerna. Och det kan ju vara andra saker som avgör, valen, än testrecensioner och specar.  Kan man lita på 8/4 som är fallet hos 3, phonehouse etc??
Borde inte det kunna stämma iom att många har det som lev. datum?
Postad 27 mars 2010 - 17:59
Belgar
-
Belgar
-
Amatör
-
-
81 inlägg
En annan användare på forumet har skickat mail till HTC, svaret han fick: "Tack för din förfrågan gällande HTC Desire
Tyvär har vi ännu inte ett bekräftat release datum för Desire ännu, det jag skulle föreslå är att du håller koll på expansys.se då dom kommer ha det officiella release datumet när det blir tillgängligt.
Vänliga hälsningar,
xxx"
Redigerat av Belgar, 27 mars 2010 - 18:01.
Postad 27 mars 2010 - 18:00
easycure1974
-
easycure1974
-
Lärjunge
-
-
289 inlägg
Wow, har nog aldrig läst en så positiv och berömmande recension av en mobil förut. Kul för TechRadar känns dessutom riktigt seriösa i sina reviews! Det var ju dock oroande att de upplevde hack i musiken över Bluetooth... får verkligen hoppas att det var headsetets fel.
tyvärr knappast fel på headsetet. Hade samma fel på min Legend vilket de också tog upp i sin review av den. Min Legend var den sämsta lur jag haft när det gäller bluetooth. Som tur var netonnet schyssta och jag fick lämna tillbaka den och fick pengarna tillbaka. Htc har nog lite buggar i sin bluetooth
Postad 27 mars 2010 - 18:14
Golgo_13
-
Golgo_13
-
Forumräv
-
-
779 inlägg
tyvärr knappast fel på headsetet. Hade samma fel på min Legend vilket de också tog upp i sin review av den. Min Legend var den sämsta lur jag haft när det gäller bluetooth. Som tur var netonnet schyssta och jag fick lämna tillbaka den och fick pengarna tillbaka. Htc har nog lite buggar i sin bluetooth
Hmm, om det visar sig att det blir ett bekräftat problem så är det en solklar deal-breaker. Argh!
Postad 27 mars 2010 - 19:03
northernlight
-
northernlight
-
Lärjunge
-
-
413 inlägg
Sveriges största telecom-dist säger leveransstart 12/4 och vårat gemensamma datum för säljstart är 15/4
Postad 27 mars 2010 - 19:28
Leon_Azzaro
-
Leon_Azzaro
-
Amatör
-
-
81 inlägg
Alltså jag var på Elgiganten i Bäckebol, Göteborg och snackade med säljaren där. Han sa att de hoppas få in den nästa vecka och han väntade själv på den för att han skulle köpa den själv.
Postad 27 mars 2010 - 19:38
skrotfot
-
skrotfot
-
Beroende
-
-
1 201 inlägg
Ja du är sjuk helt klart, finns ingen annan som sitter här en Lördagkväll och läser fakta om mobiltelefoner och tester m.m ...
Ha ha - jag är sjuk!
Postad 27 mars 2010 - 20:43
storm72
-
storm72
-
Wannabe
-
-
48 inlägg
ser ut som folk i UK börja få sina telefoner enligt HTC på facebook. Tråkigt att Sverige ligger 2-3 veckor efter
Postad 27 mars 2010 - 22:38
MiWa
-
MiWa
-
Lärjunge
-
-
399 inlägg
Äääntligen! Här är manualen och lite annat som följer med. Håll till godo Klicka här
Postad 27 mars 2010 - 22:55
Gordon24
-
Gordon24
-
Användare
-
-
129 inlägg
ser ut som folk i UK börja få sina telefoner enligt HTC på facebook. Tråkigt att Sverige ligger 2-3 veckor efter
Det börjar kännas på riktigt nu.  Snart, snart ska jag bli av med mitt gamla härke!  Kan det bero på föregående inlägg, angående manualer, att det tar lite tid för de att fixa på svenska och packa om osv? bara en tanke, säkert helt fel
Postad 28 mars 2010 - 00:03
vhek
-
vhek
-
Wannabe
-
-
18 inlägg
När man precis fått telefonen ska man ju ladda den, men kan man ha igång den samtidigt eller ska den va avstängd?
Postad 28 mars 2010 - 00:10
DrMagoo
-
DrMagoo
-
Wannabe
-
-
45 inlägg
När man precis fått telefonen ska man ju ladda den, men kan man ha igång den samtidigt eller ska den va avstängd?
Kan inte se någon anledning till att ha den avstängd annat än att den förmodligen laddar snabbare då.
Postad 28 mars 2010 - 00:15
nipe
-
nipe
-
Lärjunge
-
-
261 inlägg
Äääntligen! Här är manualen och lite annat som följer med. Håll till godo Klicka här
Tackar! Faktiskt lite imponerad av manualen som är på över 200 sidor och innehåller färgbilder. När man precis fått telefonen ska man ju ladda den, men kan man ha igång den samtidigt eller ska den va avstängd?
Om man väntat så länge kan man väl vänta ca 3 timmar till för att vara på den säkra sidan. Batteriet kanske mår bäst av att få laddas ifred utan belastning första gången eller nåt.
Postad 28 mars 2010 - 00:28
DrMagoo
-
DrMagoo
-
Wannabe
-
-
45 inlägg
Om man väntat så länge kan man väl vänta ca 3 timmar till för att vara på den säkra sidan. Batteriet kanske mår bäst av att få laddas ifred utan belastning första gången eller nåt.
Njo så ska det väl vara enligt skolboken, men å andra sidan så har jag kört min telefon på extern ström då det har krisat ett flertal gånger så det är i mitt fall bara en tidsfråga. I filmerna som man har sett har de ju plockat upp telefonen direkt ur förpackningen och kört igång direkt. Men de kanske har tjuvladdat dem innan?
Redigerat av DrMagoo, 28 mars 2010 - 00:29.
Postad 28 mars 2010 - 01:33
nipe
-
nipe
-
Lärjunge
-
-
261 inlägg
Jo antagligen har de tjuvladdat då eftersom batteriet kommer oladdat (enligt manualen).
Jag ströladdar och använder min mobil under laddning också och den har fortfarande helt ok batteritid efter 5år! Men som jag skrev så syftade jag mest på just FÖRSTA laddningen. Enligt quickstartguiden (som länkades ovan) skulle man i alla fall ladda den fullt (ca 3 timmar) innan man startar den första gången.
Men jag kan inget om sånt, det är bara baserat på grejer man snappat upp under åren om olika sätt att förlänga livstiden på batterier där säkert mer än hälften är myter och resten skiljer sig mellan olika batterityper.
Postad 28 mars 2010 - 02:30
mrNoodles
-
mrNoodles
-
Veteran
-
-
1 693 inlägg
Ett LiPo eller LiIon batteri kommer väl aldrig oladdat?
Postad 28 mars 2010 - 08:53
Fimpeng112
-
Fimpeng112
-
Rookie
-
6 inlägg
Ett LiPo eller LiIon batteri kommer väl aldrig oladdat?
dom bör inte vara oladdade skall vara för laddat en aning för bästa hållbarhet osv, det brukar stå att man skall använda upp den laddningen som finns helt och sedan ladda upp den helt första gången.
Postad 28 mars 2010 - 08:55
Unregisteredcc29d5b7
-
Unregisteredcc29d5b7
-
Rookie
-
5 inlägg
Äääntligen! Här är manualen och lite annat som följer med. Håll till godo
Klicka här
Gött.. Bara jag som tänkte på att manualen bekräftade att det följde med Minnes kort?  Det stog "pre installed" eller nått sånt
Postad 28 mars 2010 - 08:56
master_of_rock
-
master_of_rock
-
Beroende
-
-
1 276 inlägg
dom bör inte vara oladdade skall vara för laddat en aning för bästa hållbarhet osv, det brukar stå att man skall använda upp den laddningen som finns helt och sedan ladda upp den helt första gången.
Helt omöjligt att förstå vad du vill säga. Använd punkt och stora bokstäver nästa gång
Redigerat av master_of_rock, 28 mars 2010 - 08:58.
Postad 28 mars 2010 - 09:15
Fimpeng112
-
Fimpeng112
-
Rookie
-
6 inlägg
Nu tror jag du överdriver lite. Visst en del recensenter har ansett att den varit plastig men då pratar vi uteslutande om de som har testat den VITA, den svarta verkar betydligt mindre plastig och har ju en sorts regummerad baksida medan den vita har blank plast. Vilket faktum, källa alltså, är det som visar att den inte slår Heron i graifk? För gör inte X10 det så blir jag orolig för då gör nog inte Desire det heller. Dock tror jag du tänker på tester när de använt gamla program som är optimerade för Herons gamla processor. Pekskärmen däremot verkar inte helt 100% men ingen katastrof heller.
Vad gäller färgen på Desire så kommer den att se ut så här: http://www.tre.se/te...e.aspx?id=41057 Det är alltså inte den ljusgrå som visats på vissa bilder. http://www.swedroid....sson-xperia-x10kolla benchmark testerna. http://testcentret.i...=nyhets_puff_tcbara för att. men läste att ett proggfel gör så att den använder cpun till grafiken??? de skulle förklara en del.
Postad 28 mars 2010 - 09:27
Fimpeng112
-
Fimpeng112
-
Rookie
-
6 inlägg
Helt omöjligt att förstå vad du vill säga. Använd punkt och stora bokstäver nästa gång 
Hur skulle en stor bokstav kunna få dig att förstå det bättre? Batterier bör inte vara oladdade, de skall vara förladdat en aning för bästa hållbarhet osv, det brukar stå att man skall använda upp den laddningen som finns och sedan ladda upp den helt första gången. bättre? oj Bättre?
Postad 28 mars 2010 - 10:00
ojva
-
ojva
-
Lärjunge
-
-
370 inlägg
http://www.swedroid....sson-xperia-x10 kolla benchmark testerna.
http://testcentret.i...=nyhets_puff_tc bara för att.
men läste att ett proggfel gör så att den använder cpun till grafiken??? de skulle förklara en del.
Ja, men om det är Benchmark GPU du syftar på så är ju Nexus One i princip lika dålig? Framgår ju att programmet som används inte är optimerat för nyare hårdvara. Förutom i några av benchmark testera så presterar ju X10 ungefär som Nexus och det borde innebära att Desire ligger där också. Anledningen till att den är sämre i de andra benchmarktesterna verkar ju vara att den kör 1.6. Jaja, skitsamma...jag vill bara att min Desire ska komma nu
Postad 28 mars 2010 - 10:28
Unregisteredf6418a4f
-
Unregisteredf6418a4f
-
Wannabe
-
-
24 inlägg
Jag är ny här tråden, har iofs läst igenom från början.
Vill bara säga att jag är glad att äntligen hittat likasinnade som sitter också väntar.
Har också besällt en Desire från 3 och väntar lika otåligt som er andra, tjejen tycker
jag e galen som googlar och youtub:ar om telefonen.
Håll ut mina vänner, den kommer snart!
Postad 28 mars 2010 - 11:04
Golgo_13
-
Golgo_13
-
Forumräv
-
-
779 inlägg
Jag är ny här tråden, har iofs läst igenom från början. Vill bara säga att jag är glad att äntligen hittat likasinnade som sitter också väntar. Har också besällt en Desire från 3 och väntar lika otåligt som er andra, tjejen tycker jag e galen som googlar och youtub:ar om telefonen. Håll ut mina vänner, den kommer snart!
Välkommen in i gemenskapen
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Övrigt
-
→
Off Topic
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Framvägg och vänster sida
Globe
2025-05-08 07:38:43
-
Vänster sida med Paneler monterade
Globe
2025-05-08 07:35:28
-
Front Wide backvy
Globe
2025-05-08 06:25:36
-
Front Wide
Globe
2025-05-08 06:23:11
-
Ny soffa, vy bakåt i salongen
DPC
2025-05-07 10:21:06
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|