* Officiell tråd - LG BD390 *
1533 svar till detta ämne
Postad 20 april 2010 - 14:03
Unregisterede202f072
-
Unregisterede202f072
-
Wannabe
-
-
28 inlägg
Hejsan.. En liten fråga... Har beställt denna maskin innan jag upptäckte att den inte har stöd för -img och iso filer..Kan detta vara möjligt, borde väl finnas nåt sätt att göra så att den tar dem. Döpa om filer eller vad som helst...eller? Vill ju kunna se "ful" hyrda/köpta skivor från min stationära......
Jag kör med MakeMKV. Ladda iso filen i MakeMKV och skapa en MKV av dina "ful" dvd's. Tar 3-4 minuter att omvandla en dvd iso till en mkv utan kvalitets förlust. http://makemkv.com/
Postad 20 april 2010 - 15:07
Unregistered61e9952c
-
Unregistered61e9952c
-
Amatör
-
-
67 inlägg
Guld.....
tack så mycket!!
Postad 21 april 2010 - 20:03
r_o_n
-
r_o_n
-
Forumräv
-
-
535 inlägg
Jag kör med MakeMKV. Ladda iso filen i MakeMKV och skapa en MKV av dina "ful" dvd's. Tar 3-4 minuter att omvandla en dvd iso till en mkv utan kvalitets förlust.
http://makemkv.com/
Hur gör man med undertexter? Följer de med och är valbara?
Postad 21 april 2010 - 20:40
Unregistered61e9952c
-
Unregistered61e9952c
-
Amatör
-
-
67 inlägg
jag vet då inte hur det funkar. har gjort om 4 filmer nu med makemkv men de funkar inte för mig. jag hittar filmerna och så men det kommer bara upp "not supported video codec". jag har uppdaterat spelaren så vet inte vad det kan vara som är fel....
Postad 21 april 2010 - 22:47
r_o_n
-
r_o_n
-
Forumräv
-
-
535 inlägg
Jag gjorde om en iso till mkv. Den fungerar iaf i datorn, med undertext. Ska kolla i min LG om en stund.
edit:
Min LG stödjer inte den codec som en mkv fil gjord i detta program använder. Synd, eftersom idén verkade bra...
Redigerat av r_o_n, 22 april 2010 - 00:09.
Postad 22 april 2010 - 08:38
Unregistered61e9952c
-
Unregistered61e9952c
-
Amatör
-
-
67 inlägg
Finns flera andra program som verkar göra om iso till mkv. nån som vet nåt annat som funkar eller om det bara är jag som har polio och inte får det att funka med makemkv?
Postad 22 april 2010 - 10:16
r_o_n
-
r_o_n
-
Forumräv
-
-
535 inlägg
Postad 22 april 2010 - 16:50
Unregistered61e9952c
-
Unregistered61e9952c
-
Amatör
-
-
67 inlägg
Med xilisoft dvd ripper funkar det, men det tar en kopiös tid. 5 minuter att konvertera tar typ 10 min så det rä ju inget alternativ egentligen....
Bara fortsätta bråka och leta..
Skulle ta 4 timmar att göra en film på 2.5 timme
Helt otroligt. Nu har jag letat sönder stället efter program som skall klara av att göra en mkv fil som denna spelare tar men icke. Att den inte tar iso eller img filer trodde jag var ett skämt i början,,,och nu kan man inte heller göra om dessa så att den klarar av att visa dem,,,,nej nej denna spelare är inte mycket värd just nu.....
Redigerat av Unregistered61e9952c, 22 april 2010 - 22:09.
Postad 25 april 2010 - 10:52
jimboy71
-
jimboy71
-
Rookie
-
6 inlägg
Min spelare hittade en ny mjukvara igår den 24/4-10 BD.8.08.531.B någon som vet vad
det är för nyheter eller ändringar i denna mjukvara?
Mvh
Postad 25 april 2010 - 11:24
rsrts
-
rsrts
-
Wannabe
-
-
38 inlägg
När det är "å" i mina undertexter (t.ex .srt) så visas bokstaven alltid som "Í". Någon som vet hur jag kan fixa till detta?
Det kanske redan beskrivits en lösning men jag hittar inget...
Ett ytterligare problem jag har är att jag alltid får hack i ljudet när jag spelar upp filmer via nätverket som har DTS-HD. Kör trådad nätverk via en gammal router med enbart 100mbit. Kan det vara problemet eller fixar spelaren helt enkelt inte det ljudformatet streamat?
Postad 25 april 2010 - 12:35
r_o_n
-
r_o_n
-
Forumräv
-
-
535 inlägg
När det är "å" i mina undertexter (t.ex .srt) så visas bokstaven alltid som "Í". Någon som vet hur jag kan fixa till detta?
Det kanske redan beskrivits en lösning men jag hittar inget...
Ett ytterligare problem jag har är att jag alltid får hack i ljudet när jag spelar upp filmer via nätverket som har DTS-HD. Kör trådad nätverk via en gammal router med enbart 100mbit. Kan det vara problemet eller fixar spelaren helt enkelt inte det ljudformatet streamat?
Jag ställde exakt samma fråga för ett par veckor sedan. Fick en länk till detta svaret.. Hade också detta problem men tack vare masun på det här forumet så löste jag det på följande sätt:
Ang. problem med bokstaven å i undertexter, så här löste jag problemet.
Gå in under inställn. -> skivans undertext, välj övriga och knappa in 8386
Starta en film med undertexten i samma katalog, när ni ser att den svenska undertexten visas tar ni fjärren och trycker på den högra av subtitle knapparna i ca. 3sek, nu får ni upp en meny med codepages, jag valde CP1252.
Efter dessa handgrepp fungerar textningen perfekt och inställningen är sparad så det räcker med att göra detta 1 gång. ( Informationen om språkval och codpages finns i manualen s29 + 41 )
Postad 25 april 2010 - 15:57
erix81
-
erix81
-
Rookie
-
1 inlägg
Är det någon mer än jag som fortfarande har lip sync problem med denna spelaren? Blu Ray och mkv, några ms och DiVX/XViD mellan 0,5-1 sek
Postad 25 april 2010 - 19:24
rsrts
-
rsrts
-
Wannabe
-
-
38 inlägg
Postad 25 april 2010 - 20:06
tomas_we
-
tomas_we
-
Lärjunge
-
-
446 inlägg
Är det någon mer än jag som fortfarande har lip sync problem med denna spelaren? Blu Ray och mkv, några ms och DiVX/XViD mellan 0,5-1 sek 
Jepp. Nästan aldrig på MKV. Men tyvärr på de flesta .avi filerna
Postad 25 april 2010 - 21:46
Unregistered61e9952c
-
Unregistered61e9952c
-
Amatör
-
-
67 inlägg
tjena har en liten fråga angående router..
Jag har en D-link Dir-615 ovh att streama blue ray med denna tror jag är stört omöjligt. Jag har provat och det hackar lite till och med avi filer. Jag har senaste drivarna till den osv,, kan den verkligen vara så dålig?
och isåfall vad skall man satsa på för att streama filmer...helst blue ray. och med streama menar jag bara från min stationära till tv inte via internet..
Tacksam för svar..
/Grosse
Postad 25 april 2010 - 23:55
r_o_n
-
r_o_n
-
Forumräv
-
-
535 inlägg
Läs ett par sidor bak i tråden där jag skriver om min nya router. Den kostade 1700 kr men klarar .avi .mkv i både 720 och 1080 utan att lagga. Detta från andra våningen i ett hus med betong mellan våningsplanen....
Postad 26 april 2010 - 13:24
Unregistered61e9952c
-
Unregistered61e9952c
-
Amatör
-
-
67 inlägg
ok tackar för det.. Med risk att bli idiotförklarad har jag en annan undran. Det är så att jag har ett annat mediacenter som har en 1tb sata disk i. Den funkar som en hårddisk när man kopplar in den till en dator, men den hittas inte av denna spelare. Funkar inte Sata diskar till den? Som sagt har letat men inte hittat så jag kanske är en idiot men jag frågar i alla fall.....  Jag må vara sämst men börjar bli ordentligt besviken och arg på denna spelare. Vad jag har fattat skall den ta ts. filer http://testklubben.s...tala-media.aspx men jag får inte ett skit att funka...hitills bara lyckats streama avi filer.......Kan inte bara jag som inte lyckats med nåt,,,,börjar bli less på den här produkten nu......
Redigerat av Unregistered61e9952c, 26 april 2010 - 17:19.
Postad 26 april 2010 - 20:47
Wrath
-
Wrath
-
Användare
-
-
115 inlägg
Uppdaterade spelaren nyss, nån som har nån aning om vad som är fixat i denna update och förra för den delen? Det står ju ingenstans...
Postad 26 april 2010 - 23:25
r_o_n
-
r_o_n
-
Forumräv
-
-
535 inlägg
ok tackar för det..
Med risk att bli idiotförklarad har jag en annan undran. Det är så att jag har ett annat mediacenter som har en 1tb sata disk i. Den funkar som en hårddisk när man kopplar in den till en dator, men den hittas inte av denna spelare. Funkar inte Sata diskar till den? Som sagt har letat men inte hittat så jag kanske är en idiot men jag frågar i alla fall.....
Jag må vara sämst men börjar bli ordentligt besviken och arg på denna spelare. Vad jag har fattat skall den ta ts. filer http://testklubben.s...tala-media.aspx
men jag får inte ett skit att funka...hitills bara lyckats streama avi filer.......Kan inte bara jag som inte lyckats med nåt,,,,börjar bli less på den här produkten nu......
Förmodar att den är fat32 eller ntfs, annars går det inte. Om den är formatterad med annat filsystem går det inte. SATA ska inte vara något problem. .TS? Var har du läst det? Från LG:s specifikation:Video Content Format DivX®/DivX HD, MPEG4 AVC, [email protected], MPEG2, HP@ML, SMPTE VC1, AP@L3, MPEG2, HP@ML, AVCHD, MKV
Redigerat av r_o_n, 26 april 2010 - 23:30.
Postad 26 april 2010 - 23:33
r_o_n
-
r_o_n
-
Forumräv
-
-
535 inlägg
Någon som vet om man på något vis kan få resume att fungera (bra) på denna dvdspelare?
Någon som vet hur man ska hindra den från att stänga av sig själv efter typ 30 sekunder när den är pausad alt. med en meny synlig?
Någon som vet hur man avaktiverar skitfunktionen "simplink"?
Jag har nämligen en LG plasma och om jag vill ta ur en dvd eller sätta i en så startar spelaren och TV:n hoppar över till spelaren, vilket är en funktion jag starkt ogillar.
Postad 27 april 2010 - 11:02
Unregistered61e9952c
-
Unregistered61e9952c
-
Amatör
-
-
67 inlägg
Hmm ok men den disken sitter i en mvixpvr. http://www.mvix.net/..._data_sheet.pdfDen är linuxbaserad. Finns det något sätt jag skulle kunna formatera om den eller på nåt sätt få den att funka med lgn så jag slipper köpa en ny? mvixpvr den funkar bra att köra över filer från en pc till hddn. den kommer upp som en hdd på datorn men när jag ansluter den till lgn så står det "usb slave mode" på mvixpvren precis som det skall men lgn hittar inget. Jag kommer inte åt disken hittar den inte alls......tänkte om det har att göra med att mvixpvr är baserad på linux system? Tänkte om man kunde formatera om den och skippa det isåfall på nåt sätt... http://www.mvix.co.z...ructions_v0.pdfVore guld värt om nån ides och kunde hjälpa mig med detta annars är den 1tb disken värdelös... som ni ser är jag kass på sånt här  Tack på förhand... Mvh: grosse
Redigerat av Unregistered61e9952c, 27 april 2010 - 11:25.
Postad 29 april 2010 - 10:29
Wrath
-
Wrath
-
Användare
-
-
115 inlägg
*.TS tar då min LG spelare iaf
Postad 30 april 2010 - 15:30
Unregistered61e9952c
-
Unregistered61e9952c
-
Amatör
-
-
67 inlägg
Hackar ljudet nåt för er när ni spelar upp mkv filer med DTS ljud. För mig hackar det på flera filmer och försöker ändra alla inställningar men det går inte. det hackar hela tiden. Jag kör via optiskt ljud till min förstärkare..Nån som har nåt tips på vad man kan göra och vad som kan vara fel?
tack på förhand...
Mvh. grosse
Postad 30 april 2010 - 19:33
bood67
-
bood67
-
Rookie
-
4 inlägg
Hallå där ute.
Är det någon som använder sin BD390 för att visa foton?
Jag brukar vara en förespråkare här på forumet vad gäller BD390 och tycker den sköter sig bra som mediaspelare av allsköns material. Har dock kommit fram till att för att visa foton så är den verkligen kass enligt mitt tycke. Jag upplever att den är: 1. Extremt seg på att ladda foton ö.h.t. både via nätverk och USB. 2. Den klarar inte av att skala bilderna på ett tillfredsställande sätt. Har de 1080x1920px uppösning ser de väl OK ut men med högre upplösning (mao nedskalad på min TV) är det riktigt illa. 3. För övrigt klarar den inte av att konvertera färgrymder på ett korrekt sätt (AdobeRGB->sRGB). 4. Ibland förekommer ganska kraftiga rödstick.
Min LG-skärm (47LH7020) klarar av 1 och 3 betydligt bättre/snabbare vid bildvisning via USB än vad 390:an gör!! Dock är den ännu sämre vad gäller punkt 4 ovan.
Jag är väl ganska kinkig vad gäller mina bilder då jag är fotointresserad (fotar för närvarande med Nikon D90) men tycker verkligen BD390 är bedrövlig på detta jämförelse med dess funktionalitet som mediaspelare i övrigt.
Nu är jag intresserad av vad ni andra tycker och om någon kanske har ett förslag på förbättringsåtgärder??
Hej. Ny på forumet och har samma frågor som ovan. Är det ingen annan som tittar på foton med BD390 och får riktigt dålig bildkvalitet? I mitt fall är det främst punkt 2 ovan som verkar vara felet. Men vad kan man göra åt det? Går det att göra något åt det? Tack på förhand.
Postad 30 april 2010 - 21:58
r_o_n
-
r_o_n
-
Forumräv
-
-
535 inlägg
Jag har en LG plasma heter 8000-något. DEnna har usbingång även den och klarar bildvisning.
Via min BD 390 tycker jag bilderna visas lika bra som på min datorskärm. Däremot ogillar jag sättet man styr bildvisningen på, riktigt dåligt användargränssnitt...
Postad 01 maj 2010 - 08:16
bood67
-
bood67
-
Rookie
-
4 inlägg
OK. Här ser bilderna ut som s**t. Väldigt låg upplösning och pixliga. Bilderna på NASen är helt i sin ordning. De är högupplösta men BD390 visar dem inte så. Det verkar som om den bara förstorar upp miniatyrerna. Skumt.
Visar jag samma bilder via min "tv-dator" (Acer Aspire Revo) ser de ut som de ska.
Postad 01 maj 2010 - 16:08
bood67
-
bood67
-
Rookie
-
4 inlägg
Nu har den flippat ur helt. Jag lät den göra en uppdatering. När den var klar stängde den av sig som den skulle. Jag väntade ett tag och satte igång den igen ivrig att testa om detta möjligen blivit bättre. Men nu var det bara "myrornas krig" på tv:n. Var 5:e sekund blinkade Home-menyn till någon tiondels sekund. Jag laddade ner den senaste versionen på LGs hemsida och satte i ett usb i LG390. Installationen startar i princip av sig självt. I de korta blinkningarna kan jag se att jag ska trycka OK en gång. Men inte blev det bättre. Myrorna är kvar. Jag provade att ta ner en äldre version men det hjälpte inte det heller.
Så nu står jag utan spelare och ungarna som sett fram emot att få se Avatar i kväll. Tur att vi har en gammal PS3 vid en annan tv. PS3an har aldrig svikit oss ännu efter drygt 3 år.
Jag har provat att byta upplösning men ingen hjälper mot detta problemet. Någon som har något förslag på åtgärd för att få den här att fungera?
Postad 01 maj 2010 - 21:14
bood67
-
bood67
-
Rookie
-
4 inlägg
Det är jag igen
Det visade sig att det var recievern (Pioneer VSX-AX2AS-s) som flippade ur istället. Den skickade ut en störd HDMI-signal. Jag anade oråd när projjen sa att signalen var ur synk. Jag satte igång Canal Digital boxen en stund sen kom bild och ljud tillbaka igen. Då funkade också bild och ljud från BD390 igen.
Konstigt är det men den recievern har inte varit helt pålitlig innan heller.
Hur som helst så har vi sett "Avatar" i kväll.
Men bilderna visas fortfarande lika dåligt så det problemet kvarstår, tyvärr.
Postad 03 maj 2010 - 17:11
Gurra101
-
Gurra101
-
Veteran
-
-
1 891 inlägg
Hur klarar den sig som mediaspelare? Tänkte ersätta denna mot min popcorn hour. Spelar den det mesta mkv filer? eller det har med olika codecs osv?
Postad 03 maj 2010 - 17:26
r_o_n
-
r_o_n
-
Forumräv
-
-
535 inlägg
Hur klarar den sig som mediaspelare? Tänkte ersätta denna mot min popcorn hour. Spelar den det mesta mkv filer? eller det har med olika codecs osv?
Jag har min PCH liggandes oinkopplad. Tycker denna har tagit över totalt. Vissa få mkv klarar den inte, men det är så sällan jag råkar ut för det. Så vill någon köpa en PCH A-110 så har jag en till salu med eller utan 160GB hårddisk...
Postad 03 maj 2010 - 18:46
Gurra101
-
Gurra101
-
Veteran
-
-
1 891 inlägg
Jag har min PCH liggandes oinkopplad. Tycker denna har tagit över totalt. Vissa få mkv klarar den inte, men det är så sällan jag råkar ut för det. Så vill någon köpa en PCH A-110 så har jag en till salu med eller utan 160GB hårddisk...
Den klarar 1080p med då från hårddisk?
Postad 03 maj 2010 - 22:34
r_o_n
-
r_o_n
-
Forumräv
-
-
535 inlägg
Den klarar 1080p med då från hårddisk?
BD390 eller min PCH? Svaren är: Ja och ja.
Postad 10 maj 2010 - 10:37
selepo
-
selepo
-
Rookie
-
4 inlägg
Tänkte införskaffa en BD 390, men det verkar vara en del som har haft trubbel med sin USB-HDD. Har förstått att man skall välja en som har externa strömförsörjning och usb 2.0 :  , är det ngt man bör tänka på i övrigt ?
Är det ngn som har fått det att funka med bra prestanda som kan rekommenderta ngt som går att köpa på marknaden idag ?
/selepo
Postad 10 maj 2010 - 11:40
r_o_n
-
r_o_n
-
Forumräv
-
-
535 inlägg
Tänkte införskaffa en BD 390, men det verkar vara en del som har haft trubbel med sin USB-HDD. Har förstått att man skall välja en som har externa strömförsörjning och usb 2.0 : , är det ngt man bör tänka på i övrigt ? Är det ngn som har fått det att funka med bra prestanda som kan rekommenderta ngt som går att köpa på marknaden idag ? /selepo
Nu kanske du ville ha tips på hårddisk. Men om du har tänkt köra WiFi, släng penagarna på en vass router. Jag köpte en Apple Airport Extreme. Finns ingen anledning att ha en hårddisk kopplad till spelaren efter det. Den strömmar gladeligen mkv i 1080 utan lagg. Har en extern disk som jag ska koppla in i routerns usbingång, däremot, där jag ska ha mina mediefiler på. Dessutom så kommer man åt disken från hela nätverket.
Postad 11 maj 2010 - 17:03
Sanyogo
-
Sanyogo
-
Wannabe
-
-
22 inlägg
Jag har upptäckt att det laggar som F-n när man spelar upp en Mkv fil som har DTS HD MA spår genom nätverket.
Och med nätverket menar jag en direkt anslutning till netbooken på 100Mb LAN.
Och inte kan jag uppdatera Firmwaren med USB sticka heller av nån konstig andledning.
Och Andledningen till att jag inte uppdaterar via Internet anslutning är för att Blurayen låser porten på Bredbandsbolagets switch så jag måste ringa och låsa upp den när jag kopplar upp den på routern hemma.
Nån mer med samma problem?
Mkv filen va filmen 2012 på ca 17gig eller nåt. Tvivlar på att det är nätverkslagg då Network Congestion varningen borde komma upp och det laggar inte hela tiden. Bara när det är mycket skit som händer på skärmen och mycket ljuddata antar jag.
Störande problem för annars funkar han helt okej.
Redigerat av Sanyogo, 11 maj 2010 - 17:04.
Postad 13 maj 2010 - 11:59
Stafford
-
Stafford
-
Wannabe
-
-
36 inlägg
Hej!
Har haft BD390 sen i höstas och varit supernöjd med undantag för smådetaljer såsom att den inte klarar av vissa MKV-codecs mm.
Men, igår kväll slutade den acceptera DVD-skivor och CD-skivor. Bara "error" eller "no disc". Däremot klarar den, med iofs något error-medd någon gång BD-skivor. Kollade ex Avatar och den spelade igenom utan problem, inga glitchar vare sig i bild eller DTS-ljud.
Men, köpta, hyrda, brända DVD/CD-skivor, nix!
Kör senaste firmware sedan den släpptes. Testade fabriksåterställning utan önskvärt resultat. Tänkte ominstallera samma firmware via USB men den ville inte hitta uppdateringen (för att den är identisk?). I övrigt funkar allt via USB och trådlöst nätverk som vanligt, bra. Har bara uppdaterat firmware via nätverket förut så jag vet inte om det är ett problem som funnits tidigare.
Kan ju inte testa att rensa något i laser/skrivhuvud heller eftersom den bara säger "no disc". Mycket underligt.
Snälla, finns det någon som kan hjälpa mig, jag blir galen!
Tack på förhand!
Postad 13 maj 2010 - 12:55
Melmac
-
Melmac
-
Mästare
-
-
3 271 inlägg
Låter helt klart som att CD/DVD laserpickupen har gett upp. Garanti rep.
Postad 13 maj 2010 - 13:10
Stafford
-
Stafford
-
Wannabe
-
-
36 inlägg
Tack för snabbt svar! Ok, det är olika lasrar för DVD/Bluray? Är inte så insatt.  .
Kul, hittar inte kvittot från itsajten.com där jag köpte den.  . Har kvar ett mail från Posten med kolliid och kundref. från leveransen. Tror ni det räcker? Dessutom borde väl serienumret på spelaren avslöja en del? Man kanske ska ta det direkt via LG support? Grymt tacksam för svar!
Postad 13 maj 2010 - 14:07
rsrts
-
rsrts
-
Wannabe
-
-
38 inlägg
Hackar ljudet nåt för er när ni spelar upp mkv filer med DTS ljud. För mig hackar det på flera filmer och försöker ändra alla inställningar men det går inte. det hackar hela tiden. Jag kör via optiskt ljud till min förstärkare..Nån som har nåt tips på vad man kan göra och vad som kan vara fel?
tack på förhand...
Mvh. grosse
Vanligt DTS-ljud har jag inga problem med. Det flyter på felfritt. Däremot så hackar det nått så otroligt när jag spelar upp DTS-MA. Jag kör filmerna över en trådad 100mbit anslutning och det borde ju inte va för klent tycker man. Klarar LG:n helt enkelt inte detta formatet bra över nätverk?
Postad 13 maj 2010 - 15:43
ljudnisse
-
ljudnisse
-
Veteran
-
-
2 129 inlägg
Är lite sugen på en 390 men....
Har idag en tvix 6500 någon som jämfört dessa två gällande nätverks uppspelning, är det några bild format eller text typer som 390 inte klarar ?
Tanken är att göra mig av med min Sony BD spelar och min Tvix och ersätta dessa två med LG 390, är det ett klokt val ?
Postad 13 maj 2010 - 16:26
Sanyogo
-
Sanyogo
-
Wannabe
-
-
22 inlägg
Vanligt DTS-ljud har jag inga problem med. Det flyter på felfritt. Däremot så hackar det nått så otroligt när jag spelar upp DTS-MA. Jag kör filmerna över en trådad 100mbit anslutning och det borde ju inte va för klent tycker man. Klarar LG:n helt enkelt inte detta formatet bra över nätverk?
Då har du och jag samma problem... Det hackar dock inte hela tiden för mej bara när det är mycket ljud och mycket detaljer på skärmen. 100mblina tycker man ju borde klara detta? Trots DTS HD MA. Konverterar 390in ner ljudet till Vanlig DTS om man inte har HDMI koppling till förstärkaren eller läser han bara ett annat spår i det här fallet vanlig DTS. För då kan man ju tänka sej att han inte gillar nedkonverteringen? Måste prova att köpa 7.1 analoga kablar och koppla till förstärkaren för att se om det blir skillnad. Inte f-n kan det va att hårddisken i Netbooken inte klarar av datahastigheten iallafall? Gaaaah irriterande! Nån som har några ideer?
Postad 13 maj 2010 - 16:32
ABSiNSANE
-
ABSiNSANE
-
Lärjunge
-
-
320 inlägg
Prova med en annan dator, processorna och hårddiskarna i netbooks är inte de kraftfullaste.
Redigerat av ABSiNSANE, 13 maj 2010 - 16:32.
Postad 13 maj 2010 - 18:16
Stafford
-
Stafford
-
Wannabe
-
-
36 inlägg
Hej!
Har haft BD390 sen i höstas och varit supernöjd med undantag för smådetaljer såsom att den inte klarar av vissa MKV-codecs mm.
Men, igår kväll slutade den acceptera DVD-skivor och CD-skivor. Bara "error" eller "no disc". Däremot klarar den, med iofs något error-medd någon gång BD-skivor. Kollade ex Avatar och den spelade igenom utan problem, inga glitchar vare sig i bild eller DTS-ljud.
Men, köpta, hyrda, brända DVD/CD-skivor, nix!
Kör senaste firmware sedan den släpptes. Testade fabriksåterställning utan önskvärt resultat. Tänkte ominstallera samma firmware via USB men den ville inte hitta uppdateringen (för att den är identisk?). I övrigt funkar allt via USB och trådlöst nätverk som vanligt, bra. Har bara uppdaterat firmware via nätverket förut så jag vet inte om det är ett problem som funnits tidigare.
Kan ju inte testa att rensa något i laser/skrivhuvud heller eftersom den bara säger "no disc". Mycket underligt.
Snälla, finns det någon som kan hjälpa mig, jag blir galen!
Tack på förhand! 
Låter helt klart som att CD/DVD laserpickupen har gett upp. Garanti rep.
Tack för snabbt svar! Ok, det är olika lasrar för DVD/Bluray? Är inte så insatt. .
Kul, hittar inte kvittot från itsajten.com där jag köpte den. . Har kvar ett mail från Posten med kolliid och kundref. från leveransen. Tror ni det räcker? Dessutom borde väl serienumret på spelaren avslöja en del? Man kanske ska ta det direkt via LG support? Grymt tacksam för svar!
Någon som kan/vill hjälpa till? Någon som har erfarenhet av returärenden exempelvis? Eller någon annan lösning?
Postad 13 maj 2010 - 18:19
Dreadlock
-
Dreadlock
-
HEMI Powered
-
-
14 172 inlägg
Nu behöver jag fasen lite hjälp.
Innan hade jag installerat Nero mediahome på min workstation och bara testat lite på kul - och då funkade nätverks-spelning perfekt. Nu försökte jag installera tversity, media home och ett annat dlna-serverprogram (en åt gången självklart) men när jag väljer server rescan på BD390 ser jag bara min workstation och inte min Windows Home Server med tversity igång. Ikonen är en liten dator, men ingen dlna-ballong bakom.
Brandvägg är fixad, senaste fw på bd-390 och tversity igång - någon som har någon idé varför min bd-390 inte hittar min windows homeserver?
Postad 14 maj 2010 - 14:01
Sanyogo
-
Sanyogo
-
Wannabe
-
-
22 inlägg
Damer och herrar. Mina problem är lösta. Det var Nero Media Home 4 som ställde till det. Har nu provat att dela ut filmen via windows vanliga fildelning och nu flyter hela filmen på utan en tillstymmelse till hackande.
Så om ni har filmer i Mkv format med DTS HD MA och 1080P och som laggar galet. Lägg ner Media server program och dela med windows fildelning istället. Funkar som en dröm nu.
Nu är jag betydligt nöjdare med min BD390 =)
Postad 14 maj 2010 - 18:57
Stafford
-
Stafford
-
Wannabe
-
-
36 inlägg
Damer och herrar. Mina problem är lösta. Det var Nero Media Home 4 som ställde till det. Har nu provat att dela ut filmen via windows vanliga fildelning och nu flyter hela filmen på utan en tillstymmelse till hackande.
Så om ni har filmer i Mkv format med DTS HD MA och 1080P och som laggar galet. Lägg ner Media server program och dela med windows fildelning istället. Funkar som en dröm nu.
Nu är jag betydligt nöjdare med min BD390 =)
Har alltid kört med Windows standard-fildelning och det funkar klockrent.
Postad 14 maj 2010 - 20:22
ljudnisse
-
ljudnisse
-
Veteran
-
-
2 129 inlägg
Är lite sugen på en 390 men.... Har idag en tvix 6500 någon som jämfört dessa två gällande nätverks uppspelning, är det några bild format eller text typer som 390 inte klarar ?
Tanken är att göra mig av med min Sony BD spelar och min Tvix och ersätta dessa två med LG 390, är det ett klokt val ?
Citerar mig själv. Någon som vill svara ?
Redigerat av ljudnisse, 14 maj 2010 - 20:23.
Postad 14 maj 2010 - 20:34
Unregistered2316b843
-
Unregistered2316b843
-
Lärjunge
-
-
263 inlägg
Snowie:
Ändrade gatewayen och nu fungerar det ! tusen tack Men jag tror ändå jag skall handla en Airport Extreme så man slipper en sladd genom hela huset 
voz: Jasså du säger det, då borde det göras en update på detta så att även inbäddade fungerar... tycker man iaf.
Np
Postad 14 maj 2010 - 20:47
Stafford
-
Stafford
-
Wannabe
-
-
36 inlägg
Citerar mig själv. Någon som vill svara ?
Svar ja, det är ett klokt val. Det kommer nya firmwareförbättringar hela tiden. Det enda jag stött på är att det är någon enstaka .mkv-fil som har nån codec som den inte stöder, ännu... Men det är också mkt ovanligt. Köp!
Postad 15 maj 2010 - 16:44
Sanyogo
-
Sanyogo
-
Wannabe
-
-
22 inlägg
Svar ja, det är ett klokt val. Det kommer nya firmwareförbättringar hela tiden. Det enda jag stött på är att det är någon enstaka .mkv-fil som har nån codec som den inte stöder, ännu... Men det är också mkt ovanligt. Köp! 
Måste va väldigt ovanligt... Jag har fortfarande inte stött på nån med konstig codec. Är det MKV så är det väl MKV eller? Kan det inte va att det bara ä dåligt rippat?
2 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Media & Mediauppspelning
-
→
High Definition
-
→
Blu-ray
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny projektor
thhmo
2025-05-11 11:17:07
-
Framvägg och vänster sida
Globe
2025-05-08 07:38:43
-
Vänster sida med Paneler monterade
Globe
2025-05-08 07:35:28
-
Front Wide backvy
Globe
2025-05-08 06:25:36
-
Front Wide
Globe
2025-05-08 06:23:11
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|