Ja väntan är näst intill olidlig. Men under dessa väntans tider har jag börjat hitta fler detaljer som talar för Mini och mot Mini Pro. Det verkar som Mini Pro har sin 3.5mm-uttag på ovansidan!? Och USB-porten på långsidan? Medan Mini har båda på undersidan. Någon som kan bekräfta?
Jag har inte förstått varför man skulle vilja ha en laddningskontakt på telefonens långsida. Det ställer till det en del för mig som har en universalhållare i bilen som håller fast telefonen i dess sidor. Jag kommer således inte kunna ladda telefonen när den sitter i hållaren, surt.
Jag har även AUX-in på bilstereon som jag skulle kunna utnyttja och det har fungerat smidigt med min nuvarande telefon där uttaget sitter på telefonens undersida. Nu måste kabeln gå från ovansidan av telefonen.. Worst case scenario är ju att kabelns tyngd gör att kontakten trycks lite i sidled när kabeln hänger och telefonen är i stående läge i hållaren blir det glapp i kontakten till slut.
Det går oerhört fort att skriva på skärmen när man vant sig lite. Med vibration vid var tryckning på skärmen så går det än bättre. T9 är ganska komplett men en del ord får man lägga till men sen är de ju tillagda en gång för alla. Nu vet jag inte om pro även har skrivning på skärmen som mini eller bara har det fysiska tangenbordet.
Men jag kan tänka mig att håller du telefonen i handen så sköter du den uteslutande med tummen och ska du då svara på ett inkommet sms t ex. så måste du ju skjuta ut tangentbordet och vända telefonen för att se tangentbordet rakt framifrån och sen skriva. Känns jobbigt tycker jag när alternativet är att hålla telefonen i samma läge i handen och svara på sms:t direkt.
Men alla blir säkert lyckliga oavsett om de väljer mini eller mini pro.
Mini har alla kontakter på undersidan. Om pro har usb-kontakten på sidan kan det vara jobigt att hålla telefonen i handen upprätt när den laddas. Om den sitter på höger sida så är den sannerligen ivägen i handen om man är högerhänt men säkert även om den sitter på vänster sida. Den är inte i vägen där den sitter på undersidan.
Redigerat av Bosse-i-skogen, 21 June 2010 - 10:52.
Sökningen pågår
Avancerad sökning
5
* Officiell Tråd - Sony Ericsson Xperia X10 *

120 filmer
7 bilder
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?