Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - Sony Ericsson X10 Mini/Pro *

2353 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 21 June 2010 - 10:41

Bosse-i-skogen
  • Bosse-i-skogen
  • Forumräv

• 621 inlägg
  • 0

Ja väntan är näst intill olidlig. Men under dessa väntans tider har jag börjat hitta fler detaljer som talar för Mini och mot Mini Pro. Det verkar som Mini Pro har sin 3.5mm-uttag på ovansidan!? Och USB-porten på långsidan? Medan Mini har båda på undersidan. Någon som kan bekräfta?

Jag har inte förstått varför man skulle vilja ha en laddningskontakt på telefonens långsida. Det ställer till det en del för mig som har en universalhållare i bilen som håller fast telefonen i dess sidor. Jag kommer således inte kunna ladda telefonen när den sitter i hållaren, surt.

Jag har även AUX-in på bilstereon som jag skulle kunna utnyttja och det har fungerat smidigt med min nuvarande telefon där uttaget sitter på telefonens undersida. Nu måste kabeln gå från ovansidan av telefonen.. Worst case scenario är ju att kabelns tyngd gör att kontakten trycks lite i sidled när kabeln hänger och telefonen är i stående läge i hållaren blir det glapp i kontakten till slut.

Det går oerhört fort att skriva på skärmen när man vant sig lite. Med vibration vid var tryckning på skärmen så går det än bättre. T9 är ganska komplett men en del ord får man lägga till men sen är de ju tillagda en gång för alla. Nu vet jag inte om pro även har skrivning på skärmen som mini eller bara har det fysiska tangenbordet.

Men jag kan tänka mig att håller du telefonen i handen så sköter du den uteslutande med tummen och ska du då svara på ett inkommet sms t ex. så måste du ju skjuta ut tangentbordet och vända telefonen för att se tangentbordet rakt framifrån och sen skriva. Känns jobbigt tycker jag när alternativet är att hålla telefonen i samma läge i handen och svara på sms:t direkt.

Men alla blir säkert lyckliga oavsett om de väljer mini eller mini pro. :)

Mini har alla kontakter på undersidan. Om pro har usb-kontakten på sidan kan det vara jobigt att hålla telefonen i handen upprätt när den laddas. Om den sitter på höger sida så är den sannerligen ivägen i handen om man är högerhänt men säkert även om den sitter på vänster sida. Den är inte i vägen där den sitter på undersidan.

Redigerat av Bosse-i-skogen, 21 June 2010 - 10:52.

Postad 21 June 2010 - 11:26

svanbo
  • svanbo
  • Forumräv

• 558 inlägg
  • 0

För det är ju inte direkt milsvida skillnader i storlek på mini/mini pro
så det blir ju inte så mycket större plats den tar i fickan!

De där millimetrarna kan nog göra mer än man tror ;-) och har du kollat på skillnaden i vikt? Där skiljer det rejält, kommer inte ihåg på rak arm och orkar inte kolla upp men tror att pron väger typ 30g mer än minin vilket gör den mer i klass tyngdmässigt med "vanliga" smartphones.... skärmen är ju lika stor på båda så varför köpa en större och tyngre telefon när man kan få en mindre - med samma skärm, features och dessutom billigare? :)

klicka och håll inne på meddelandet så kommer det upp en meny där du bland annat kan vidarebefordra.

TACK!!!!

Postad 21 June 2010 - 11:34

Bosse-i-skogen
  • Bosse-i-skogen
  • Forumräv

• 621 inlägg
  • 0

De där millimetrarna kan nog göra mer än man tror ;-) och har du kollat på skillnaden i vikt? Där skiljer det rejält, kommer inte ihåg på rak arm och orkar inte kolla upp men tror att pron väger typ 30g mer än minin vilket gör den mer i klass tyngdmässigt med "vanliga" smartphones.... skärmen är ju lika stor på båda så varför köpa en större och tyngre telefon när man kan få en mindre - med samma skärm, features och dessutom billigare? :)

Mini:
Storlek 83.0 x 50.0 x 16.0 mm
3.3 x 2.0 x 0.6 tum
Vikt 88.0 gr

Mini Pro:
Storlek 90.0 x 52.0 x 17.0 mm
3.5 x 2.0 x 0.7 tum
Vikt 120.0 gr

Det enda som i övrigt skiljer är just tangentbordet. Jämföra modeller går utmärkt på http://www.sonyerics...m...cc=se&lc=sv

Jämförde kommande X8 med X10 mini och det är ju konstigt att den har Megabas men inte mini:n. Jag tycker ljudet kunde ha lite mer bas i mini liksom. En equaliser är väl standard tycker jag men det har jag inte heller. En sån enkel funktion finns inte i alla modeller? Kom igen!

Redigerat av Bosse-i-skogen, 21 June 2010 - 11:49.

Postad 21 June 2010 - 12:40

gsson
  • gsson
  • Beroende

• 1271 inlägg
  • 0
Hepp!
Första gången jag blivit intresserad av en mobil ända sedan min ericsson T600 lade av :)
Får gå o klämma lite på den tror jag bestämt!
Postad bild

Postad 21 June 2010 - 15:37

Bosse-i-skogen
  • Bosse-i-skogen
  • Forumräv

• 621 inlägg
  • 0
Hej igen!

Sättet att hålla på med sms/mms är ju bara så skönt med denna mini'n. Borta är inkorgen och alla andra mappar. Konversationer är det som gäller. Ja ni vet själv ni som redan äger en mini men för er andra kan det ju vara kul att veta att sms/mms har ett utmärkt upplägg! Sms och mms kan blandas och en bild man tar förminskas per automatik för att passa i ett mms. Något ljud för leveransrapport finns inte men däremot kommer där en bock i meddelandet man skickat när det är levererat.

Redigerat av Bosse-i-skogen, 21 June 2010 - 20:04.

Postad 21 June 2010 - 16:43

Unregistered6d1a26a6
  • Unregistered6d1a26a6
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0
Kan man använda x10 mini som 3g modem till datorn med hjälp av SE mjukvara? (Som funkar på nästan alla SE 3G-mobiler)

Postad 21 June 2010 - 19:58

Unregistered0354d681
  • Unregistered0354d681
  • Veteran

• 2184 inlägg
  • 0

Kan man använda x10 mini som 3g modem till datorn med hjälp av SE mjukvara? (Som funkar på nästan alla SE 3G-mobiler)

Nej men det finns andra program man kan köpa. De är gratis men går inte att använda till alla adresser. (Detta låsus upp när du köper programvaran.)

Postad 21 June 2010 - 20:03

crazyfrog123
  • crazyfrog123
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Jag sitter och leker lite med min x10 mini.. men jag hittar inte hur man kan skicka typ låtar via min telefon och en annan mobil via bluetooth. Finns det någon som har någon som helst aning hur man går till väga som skulle vilja berätta för mig? :)

Har testat söka på google men hittar inget vettigt svar där.

Postad 21 June 2010 - 20:06

Unregistered0354d681
  • Unregistered0354d681
  • Veteran

• 2184 inlägg
  • 0

Jag sitter och leker lite med min x10 mini.. men jag hittar inte hur man kan skicka typ låtar via min telefon och en annan mobil via bluetooth. Finns det någon som har någon som helst aning hur man går till väga som skulle vilja berätta för mig? :)

Har testat söka på google men hittar inget vettigt svar där.

Finns program på market. Finns inget med i vanliga 1.6.

Bluetooth file transfer är ett förslag.

Postad 21 June 2010 - 20:14

crazyfrog123
  • crazyfrog123
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0

Finns program på market. Finns inget med i vanliga 1.6.

Bluetooth file transfer är ett förslag.

okej.. tusen tack, då ska jag ta hem det :)

Postad 21 June 2010 - 21:07

Bosse-i-skogen
  • Bosse-i-skogen
  • Forumräv

• 621 inlägg
  • 0
.

Redigerat av Bosse-i-skogen, 22 June 2010 - 11:58.

Postad 21 June 2010 - 21:27

IMPANI
  • IMPANI
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
Har då beställt min x10 mini pro nu. Väntar ivrigt. :)

Postad 21 June 2010 - 21:41

Unregistered0354d681
  • Unregistered0354d681
  • Veteran

• 2184 inlägg
  • 0

Kör Android på en iPhone!

Gillar dina inlägg och även din blogg men denna länk hör väl inte hemma här? Platsar väl i så fall bättre I andriod tips tråden. Om inte i Iphonetråden där den redan länkas tidigare har jag för mig. :)

Postad 21 June 2010 - 22:14

IMPANI
  • IMPANI
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0

Jag har frågat operatören 3 på deras facebooksida
och svaret blev att dom ska börja sälja den nån gång i Juli!

Den 28e Juni ska förbeställda x10 mini pros skickas ut. Den 30e Juni så börjar dom säljas i butik. Är då den information jag fått av försäljare på Qall idag.

Postad 21 June 2010 - 23:30

Unregistered17f9fb0d
  • Unregistered17f9fb0d
  • Forumräv

• 844 inlägg
  • 0
bokade igår så nu är det bara att vänta. det är man ju inte sådär jäääättebra på! :)

Postad 22 June 2010 - 17:34

StoraKrokodilen
  • StoraKrokodilen
  • Wannabe

• 39 inlägg
  • 0
Hur ändrar man Handcent sms till standard smsapp och kan man lägga Handcent i ett av hörnen?

Installera Handcent sms
Installera Scandinavian Keyboard och sedan ordlistan.
Aktivera skärmrotation ( min var urbokad.)
Byt inputtangetbord.
Ändra Handcent sms till standard sms-app.
Gå sedan in i Inställningar - Sony Ericsson - Meddelanden - och boka ur alla "bockar" där. 3st totalt så slipper du dubbla meddelanden och dubbla sms-ljud.

Klart!

Jag gjorde så här iallafall inställningar-Sony Ericsson(programinställningar)-Meddelanden(bocka ur den)
så kommer sms bara på handscent

Hittade svaret på första frågan.

Redigerat av StoraKrokodilen, 22 June 2010 - 17:38.

Postad 22 June 2010 - 17:45

Unregistered0354d681
  • Unregistered0354d681
  • Veteran

• 2184 inlägg
  • 0

Hur ändrar man Handcent sms till standard smsapp och kan man lägga Handcent i ett av hörnen?

Hittade svaret på första frågan.

Ja det går!
Bara att trycka på vänstra knappen och sedan trycka på ändra ikoner.

Postad 22 June 2010 - 17:56

StoraKrokodilen
  • StoraKrokodilen
  • Wannabe

• 39 inlägg
  • 0
Tack för hjälpen, det är jag som är dum i huvudet :)

Ja det går!
Bara att trycka på vänstra knappen och sedan trycka på ändra ikoner.

Postad 22 June 2010 - 18:21

Aeroaero
  • Aeroaero
  • Användare

• 115 inlägg
  • 0
Hur får man en ikon som visar när man har blåtand headset inkopplat? På mina gamla SE telefoner så är det blåtandsikonen när inte något är anslutet och när headsetet är anslutet så visar den ett headset i stället, och då ser man direkt om telefonen och headsetet har tappat kontakten med varandra. Min flickvän har en x10 mini och hon ser aldrig om headsetet är anslutet eller inte, bara blåtands "B":et

Postad 22 June 2010 - 18:28

Volvis
  • Volvis
  • Forumräv

• 709 inlägg
  • 0

Hur får man en ikon som visar när man har blåtand headset inkopplat? På mina gamla SE telefoner så är det blåtandsikonen när inte något är anslutet och när headsetet är anslutet så visar den ett headset i stället, och då ser man direkt om telefonen och headsetet har tappat kontakten med varandra. Min flickvän har en x10 mini och hon ser aldrig om headsetet är anslutet eller inte, bara blåtands "B":et

Blåtandssymbolen ändrar sig väl när man kopplat en enhet.
Har för mig att det kommer en liten prick framför och bakom symbolen när den är kopplad med en annan enhet.

Postad 22 June 2010 - 18:29

Unregistered0354d681
  • Unregistered0354d681
  • Veteran

• 2184 inlägg
  • 0

Jag ser en bluetooth symbol med två pilar utstående från varandra. Borde vara så på hennes också?

Postad 22 June 2010 - 19:04

brainrup
  • brainrup
  • Användare

• 138 inlägg
  • 0
Någon som vet en sida man kan beställa nya skal till mobilen? Anovo vet jag redan tack vare denna tråden men blev extraavgifter så slutpriset var lite väl saftigt.... Alt. någon som vill byta ett silvrigt skal mot ett vitt? :)

Postad 22 June 2010 - 21:37

Unregistered17f9fb0d
  • Unregistered17f9fb0d
  • Forumräv

• 844 inlägg
  • 0
visst är det synd när preliminära datum blir just det, preliminära! Vill ju leka!! =D

Postad 22 June 2010 - 22:57

DonRon
  • DonRon
  • Lärjunge

• 289 inlägg
  • 0
usch jag vill inte ha en röd mini Pro utan en svart. Hoppas den släpps i svart också.

Postad 22 June 2010 - 23:25

Unregistered17f9fb0d
  • Unregistered17f9fb0d
  • Forumräv

• 844 inlägg
  • 0

usch jag vill inte ha en röd mini Pro utan en svart. Hoppas den släpps i svart också.

Ja det klart att den gör!

http://www.komplett....;mfr=SONYERICSS

Postad 23 June 2010 - 01:45

DonRon
  • DonRon
  • Lärjunge

• 289 inlägg
  • 0

Ja det klart att den gör!

http://www.komplett....;mfr=SONYERICSS

Japp jag såg det precis efter att jag skrev mitt inlägg :)
Nu har jag lagt in en beställning!

Postad 23 June 2010 - 16:11

Vasse
  • Vasse
  • Lärjunge

• 438 inlägg
  • 0
Jag frågade förut om någon har haft problem med knarrande mobil. Jag fixade mitt fel idag genom att värma kanten som knarrade och böjde in den lätt och höll kvar positionen tills kanten var kall igen. Nu är den helt tyst iaf.

Finns det något vettigt kameraprogram till telefonen? känns som orginalappen är alldeles för basic.

Postad 23 June 2010 - 18:30

svanbo
  • svanbo
  • Forumräv

• 558 inlägg
  • 0

Finns det något vettigt kameraprogram till telefonen? känns som orginalappen är alldeles för basic.

Ja detta undrar jag också, har inte hittat en enda kameraapp, kan det vara så att man inte får lägga upp någon sådan på market utan man ska vara låst till tillverkarens? Eller är det hårdvarubegränsningar? Verkar inte så eftersom andra appar får tillgång till kameran....

Postad 23 June 2010 - 18:32

Unregistered4235605c
  • Unregistered4235605c
  • Wannabe

• 22 inlägg
  • 0
kan informera om mina problem med spotify och wi-fi har en liten lösning. Givetvis tänker man inte på att man använder blåtand headset (HBH DS205). Prövade idag med det medföljande headsetet (sladd) och det fungerar utan problem. Så boven i dramat är headsetet, den tappar inte kontakten med telefonen men på något sätt blir det fel.

Postad 23 June 2010 - 19:51

StoraKrokodilen
  • StoraKrokodilen
  • Wannabe

• 39 inlägg
  • 0
Går det att avinstallera alt ta bort ikoner på program som var installerade på telefonen från början. Har en massa speldemon som jag vill ta bort.

Postad 23 June 2010 - 20:34

Unregisteredaaecc49b
  • Unregisteredaaecc49b
  • Wannabe

• 17 inlägg
  • 0

Går det att avinstallera alt ta bort ikoner på program som var installerade på telefonen från början. Har en massa speldemon som jag vill ta bort.

nope, det går inte dessvärre :)
(iaf inte än)
(en "massa" speldemon? har du många? om jag minns rätt så är det väl bara 2 elller ngt sånt?)

Postad 23 June 2010 - 21:46

Unregistered37dff5a7
  • Unregistered37dff5a7
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0
Undrr verkligen när Faaaan pro:n kommer ut såg på komplett att de har ändrat datumet till 25/06 kan det stämma???

Postad 23 June 2010 - 23:16

Unregistered17f9fb0d
  • Unregistered17f9fb0d
  • Forumräv

• 844 inlägg
  • 0

Undrr verkligen när Faaaan pro:n kommer ut såg på komplett att de har ändrat datumet till 25/06 kan det stämma???

Ja jag såg också det! Datumet på Pro red som jag bokade i söndags har nu åter igen ändrats från prel. 28/6 till "Preliminärt 1 st. 22.jun.2010". Lurigt när de ändrar till en dag som redan förflutit! =)

Vet inte riktigt vad som händer.

Postad 24 June 2010 - 00:03

Unregistered37dff5a7
  • Unregistered37dff5a7
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0
Orkar inte riktigt vänta mer...kan ju inte höja förhoppningarna på det sättet...vill verkligen ha pro:n....ska fan ringa de imorgon :)

Postad 24 June 2010 - 06:27

Unregisteredb8e57d04
  • Unregisteredb8e57d04
  • Forumräv

• 931 inlägg
  • 0
M3 har klämt på pro.n
http://www.m3.idg.se...ymt-tangentbord

Postad 24 June 2010 - 08:23

wessman
  • wessman
  • Wannabe

• 35 inlägg
  • 0

Inställningar - Trådlösa styrenheter - Wifi-inställningar. Tryck på den vänstra av de 3 fysiska knapparna -Avancerad - Wifi policy. Där ser du tre alternativ.

Jo nog har jag undersökt telefonen! :)

Ahh, tackar!!

Postad 24 June 2010 - 09:08

Unregistered7fb84d09
  • Unregistered7fb84d09
  • Veteran

• 1770 inlägg
  • 0
Tjo!

Min flickvän har köpt en X10 Mini men vi klurar inte ut hur man får en HEL bild att hamna som skrivbordsbakgrund utan att behöva beskära den. Någon som vet?

Postad 24 June 2010 - 10:04

Unregistered17f9fb0d
  • Unregistered17f9fb0d
  • Forumräv

• 844 inlägg
  • 0

Orkar inte riktigt vänta mer...kan ju inte höja förhoppningarna på det sättet...vill verkligen ha pro:n....ska fan ringa de imorgon :)

Om du ringer så meddela gärna vad du fick för svar! =)

Postad 24 June 2010 - 11:49

svanbo
  • svanbo
  • Forumräv

• 558 inlägg
  • 0

Tjo!

Min flickvän har köpt en X10 Mini men vi klurar inte ut hur man får en HEL bild att hamna som skrivbordsbakgrund utan att behöva beskära den. Någon som vet?

Det är väl bara att dra i ramen runt bilden och göra den så stor det går? Jag lyckas få nästan hela bilden iaf.

Postad 24 June 2010 - 12:25

Unregistereda5463e9c
  • Unregistereda5463e9c
  • Användare

• 125 inlägg
  • 0

M3 har klämt på pro.n
http://www.m3.idg.se...ymt-tangentbord

Som vanligt så uttrycker de sig klantigt:
"Dock har tangentbordet gjort luren sju millimeter tjockare, vilket verkligen känns."

Svårt att se hur sju millimeter på LÄNGDEN ska göra så stor skillnad för känslan.

Postad 24 June 2010 - 17:00

Volvis
  • Volvis
  • Forumräv

• 709 inlägg
  • 0
Har lagt en bokning hos katshing.se på en mini pro men nu har dom ändrat det tidigare datumet 28/6 till "Lev datum ej bekräftat"

Hur trött blir man ........... :) Vill ha den NUUUUUU

Postad 24 June 2010 - 17:07

StoraKrokodilen
  • StoraKrokodilen
  • Wannabe

• 39 inlägg
  • 0
Har fem eller sex stycken. :)

nope, det går inte dessvärre :lol:
(iaf inte än)
(en "massa" speldemon? har du många? om jag minns rätt så är det väl bara 2 elller ngt sånt?)

Postad 24 June 2010 - 20:55

Vasse
  • Vasse
  • Lärjunge

• 438 inlägg
  • 0
Såg reklam nyss på tvn ang. x10 och gratis viasatondemand.
www.sonyericsson.com/viasat
Jag mailade viasat och de sa att det gällde x10 mini också.

Någon som provat?

Postad 24 June 2010 - 21:12

Bosse-i-skogen
  • Bosse-i-skogen
  • Forumräv

• 621 inlägg
  • 0

Tjo!

Meningen är att bilden du väljer som skrivbordsbakgrund med automatik ska sträcka sig över alla skärmar du har när du bläddrar. Du kan ju ha typ 20 skärmar med varsin widget. Därav nödvändighetan av att beskära den valda bilden till bredbildsformat. Tänk på att du kan dra i hörnen på rektangeln och liksom få med mer av bilden.

Jag har tre skärmar och när jag väcker telefonen bara för att se klockan så är mitten av bilden centrerad. Väcker jag telefonen helt så hamnar vänster del av bilden på startskärm no 1, no 2 har mitten av bilden och no 3 har höger del av bilden.

Prova att lägga till typ 7-8 widgets och scrolla höger så ser du att bilden anpassar sig för att så att säga räcka hela vägen till sista skärmen. Bäst är att använda någon av Sony Ericssons bakgrunder för de är liksom redan anpassade.

Redigerat av Bosse-i-skogen, 24 June 2010 - 21:47.

Postad 24 June 2010 - 21:18

TomasL
  • TomasL
  • Beroende

• 1319 inlägg
  • 0

Någon som provat?

Japp, jag har provat. Fungerar.

Postad 24 June 2010 - 21:20

Vasse
  • Vasse
  • Lärjunge

• 438 inlägg
  • 0

Japp, jag har provat. Fungerar.

Registrerade mig också. Dock så står det att nästa betalning sker i Juli på 159kr. Står det så för dig också?

Postad 24 June 2010 - 21:26

mege
  • mege
  • Amatör

• 93 inlägg
  • 0

Någon som provat?

Pratade med kundtjänst, 6 mån fritt gäller bara X10. Vi med X10 mini får betala! Däremot är android-appen SE exklusiv enl KT...

Postad 24 June 2010 - 21:27

Unregistered0354d681
  • Unregistered0354d681
  • Veteran

• 2184 inlägg
  • 0

Pratade med kundtjänst, 6 mån fritt gäller bara X10. Vi med X10 mini får betala! Däremot är android-appen SE exklusiv enl KT...

Svt play fungerar dock men inget mer vad jag vet. :)

Postad 24 June 2010 - 21:33

Vasse
  • Vasse
  • Lärjunge

• 438 inlägg
  • 0

Har mailat kundtjänst så får se hur de gör eftersom jag mailade tidigare och då sa de att erbjudandet gällde x10 mini också. Återkommer så snabbt jag får svar.

Postad 24 June 2010 - 21:39

Unregistered37dff5a7
  • Unregistered37dff5a7
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0

Om du ringer så meddela gärna vad du fick för svar! =)

Ringde kundtjänst och frågade och han var säker 28 jun...vart runt och kollat lite, alla ger samma svar, men ingen som riktigt vågar garantera något...

vet inte vad jag ska tro...

funderar på minin, skrivandet gick förvånansvärt bra...

Redigerat av Unregistered37dff5a7, 24 June 2010 - 22:51.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
    genstruktur
    2026-05-20 17:06:21
  • Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
    genstruktur
    2026-05-20 17:04:36
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.