Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell tråd iPhone 4 *

5170 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Omröstning: Vad tycker du om den nya "iPhone 4" (558 medlem(mar) har röstat)

-

1. Riktigt bra - Ett givet köp! (251 röster [44.98%])

Procent av omröstning: 44.98%

2. Bra - Blir kanske ett köp! (85 röster [15.23%])

Procent av omröstning: 15.23%

3. Bra - Men jag är nöjd med min nuvarande iPhone, inget köp. (28 röster [5.02%])

Procent av omröstning: 5.02%

4. Bra - Men jag är nöjd med min nuvarande telefon , inget köp. (38 röster [6.81%])

Procent av omröstning: 6.81%

5. Inget märkvärdigt. (82 röster [14.70%])

Procent av omröstning: 14.70%

6. Besviken. (31 röster [5.56%])

Procent av omröstning: 5.56%

7. Sämst! (43 röster [7.71%])

Procent av omröstning: 7.71%

Rösta Gäster kan inte rösta

Postad 28 June 2010 - 10:29

jaQoB
  • jaQoB
  • Veteran

• 1691 inlägg
  • 0

Vart kostar det 1000kr i månaden?

699 hos telenor

Postad 28 June 2010 - 11:15

zinned78
  • zinned78
  • Beroende

• 1235 inlägg
  • 0

Vart har du läst om garantin? jag läste själv i apples villkor att dom KAN kräva att enheten skall repareras i det land den är köpt men att reparation i andra länder var möjligt.

Det är det som har gällt hittills gällande iPhone, jag tvivlar på att det blir någon förändring nu med iPhone 4.

Jag har själv varit i situationen att jag behövde service på min telefon och jag var i London vid det tillfället. Jag gick då in och fick en tid i Genius Bar på Apple Store på Regent Street. Servicekillen ville inget annat än att byta ut min telefon rakt av mot en ny men det gick inte då varje land får sina egan batchar med lurar, ett visst spann i en IMEI-serie. Har man inte en lur inom detta spann kan man inte få den utbytt i det landet utan det är knutet till inköpslandet.

Däremot fick jag min display utbytt då det var en reparation de kunde göra, det var dock ENBART eftersom jag befann mig i en renodlad Apple Store och de har sådan personal där. Sådant existerar inte i Sverige utan man måste ta sig ända till Hamburg (?) för att hitta närmsta Apple Store. I Sverige får du service genom din operatör som i sin tur har avtal med Anovo, dit lurarna då skickas...om det är en svensk lur. Möjligt att man själv kan skicka sin utländskt köpta lur dit men vad som då är säkert är att man själv kommer få betala för eventuell reparation eller utbyte.

Postad 28 June 2010 - 11:37

Termos
  • Termos
  • Forumräv

• 732 inlägg
  • 0
Saxat från apple.com/uk iphone warranty dokument:
"Apple may restrict service to the country where Apple or its authorized distributors originally sold the hardware product, and provide warranty service (i) at an Apple Retail or AASP location, where service is performed at the location, or the Apple Retail or AASP may send the product to an Apple repair service location for service, (ii) by sending you prepaid way bills (and if you no longer have the original packaging, Apple may send you packaging material) to enable you to ship the product to Apple’s repair service location for service"
Längre ner läser jag...
"You may be responsible for shipping and handling charges if the product cannot be serviced in the country in which service is requested. If you seek service in a country that is not the country of original purchase, you will comply with all applicable export laws and regulations and be responsible for all custom duties, V.A.T. and other associated taxes and charges."

Postad 28 June 2010 - 11:49

rico90
  • rico90
  • Lärjunge

• 345 inlägg
  • 0
Jag tog i när jag skrev det. Vad jag menar är att det börjar bli snuskigt dyrt med Apples senaste produkter + abbonemang. Åtminstonde jag har någon mental gräns hur mycket en mobil får kosta per månad.

Sitter med en Nokia 5800 nu och ligger väl på max 350kr/månad, kostnad för telefon och samtal inkluderat. Det är ett skapligt hopp i pengar om man vill ha en Iphone 4.

Vart har du läst om garantin? jag läste själv i apples villkor att dom KAN kräva att enheten skall repareras i det land den är köpt men att reparation i andra länder var möjligt.

Vart kostar det 1000kr i månaden?

Postad 28 June 2010 - 12:05

Termos
  • Termos
  • Forumräv

• 732 inlägg
  • 0

Jag tog i när jag skrev det. Vad jag menar är att det börjar bli snuskigt dyrt med Apples senaste produkter + abbonemang. Åtminstonde jag har någon mental gräns hur mycket en mobil får kosta per månad.

Sitter med en Nokia 5800 nu och ligger väl på max 350kr/månad, kostnad för telefon och samtal inkluderat. Det är ett skapligt hopp i pengar om man vill ha en Iphone 4.

Jag tycker också personligen att 699 är på tok för mycket pengar. Vi får hoppas det kommer vettigare förslag på abb. snart.

Postad 28 June 2010 - 12:12

comp1337
  • comp1337
  • Användare

• 230 inlägg
  • 0
Det gör det säkert. Alla behöver inte ha fria samtal / sms / mms & obegränsat med surf. Dyker nog upp något annat, som passar andra lite bättre.

Postad 28 June 2010 - 13:21

simulacra
  • simulacra
  • Mästare

• 3147 inlägg
  • 0
Öh, satt ni i en garderob när 3G släpptes eller?
Jag har nog betalat runt 14k för min iphone vid det här laget, till skillnad mot alla tomtar som skaffar iphone nu som får dem mer eller mindre gratis pga konkurrensen.
Telenors pris är det ngt fuffens med, de är INTE en del av den ordinarie releasen i sverige för då hade fler än Telenor annonserat priser...

Postad 28 June 2010 - 13:29

zinned78
  • zinned78
  • Beroende

• 1235 inlägg
  • 0

Saxat från apple.com/uk iphone warranty dokument:
"Apple may restrict service to the country where Apple or its authorized distributors originally sold the hardware product, and provide warranty service (i) at an Apple Retail or AASP location, where service is performed at the location, or the Apple Retail or AASP may send the product to an Apple repair service location for service, (ii) by sending you prepaid way bills (and if you no longer have the original packaging, Apple may send you packaging material) to enable you to ship the product to Apple’s repair service location for service"
Längre ner läser jag...
"You may be responsible for shipping and handling charges if the product cannot be serviced in the country in which service is requested. If you seek service in a country that is not the country of original purchase, you will comply with all applicable export laws and regulations and be responsible for all custom duties, V.A.T. and other associated taxes and charges."

Detta är ju precis det jag sa :)

Postad 28 June 2010 - 13:31

simulacra
  • simulacra
  • Mästare

• 3147 inlägg
  • 0

Det flesta var amerikanska, ja. Vad spelar det för roll? Det är ju skillnaden som är viktig; det faktum att överföringshastigheten sjunker avsevärt om man håller fingret som en brygga mellan de två antennerna.

Det spelar roll eftersom rapporterna om det där täckningsproblemet är sketchy som bäst, det fnns ett flertal männsikor som säger att de inte har problem alls på ställe x, men massa problem på ställe y, alltså är "kortningen" av antennen inte en absolut orsak, utan det kan handla om mängder av olika orsaker.
Det kan tex vara så att 4:ans antenn kanske inte alls är särskilt mkt känsligare än andra modeller utan att telefonen är dålig på att välja ett bättre nät NÄR man väl håller för ett visst ställe på telefonen.

Postad 28 June 2010 - 13:34

Termos
  • Termos
  • Forumräv

• 732 inlägg
  • 0

Öh, satt ni i en garderob när 3G släpptes eller?
Jag har nog betalat runt 14k för min iphone vid det här laget, till skillnad mot alla tomtar som skaffar iphone nu som får dem mer eller mindre gratis pga konkurrensen.
Telenors pris är det ngt fuffens med, de är INTE en del av den ordinarie releasen i sverige för då hade fler än Telenor annonserat priser...

Jag köpte min 3G i december 2008, betalade då 2395 kontant och 299 i månaden i 18 mån, då ingår 100min,100sms, 100mb surf i det.

Det är nog inget fuffens med telenors priser, dom vill bara binda upp folk på deras dyra abonnemang. Dom har räknat att hur mycket än telefonen kommer kosta kan den med lätthet tjänas in genom att man binder folk i 24 mån för 699!! Dom skriver ingenstans när telefonen skall komma. Dom vill helt enkelt vara först.

Man kanske kan kalla det fuffens om man vill, men men

Redigerat av Termos, 28 June 2010 - 13:35.

Postad 28 June 2010 - 13:35

Xet
  • Xet
  • Lärjunge

• 269 inlägg
  • 0
Iphone fungerar inte bättre med iphone:s bumper utan tappar fortfarande signalstyrka:

http://www.youtube.c...h?v=5YlytfAxMkw

Iphone fungerar med bumper:

http://www.youtube.c...h?v=Cw9Rvxd6IxI

Postad 28 June 2010 - 13:41

Xet
  • Xet
  • Lärjunge

• 269 inlägg
  • 0
Problem med Wifi... (med iphone:s bumper)

http://www.youtube.c...h?v=8jSKHVHDJrg

Redigerat av Xet, 28 June 2010 - 13:42.

Postad 28 June 2010 - 14:15

Sambuccashake
  • Sambuccashake
  • Forumräv

• 943 inlägg
  • 0
Apple sålde 1,7 miljoner IPhones på tre dagar

Verkar gå åt som smör oavsett "features/buggar".

Postad 28 June 2010 - 14:21

NisseGurra
  • NisseGurra
  • Veteran

• 1997 inlägg
  • 0

Det spelar roll eftersom rapporterna om det där täckningsproblemet är sketchy som bäst, det fnns ett flertal männsikor som säger att de inte har problem alls på ställe x, men massa problem på ställe y, alltså är "kortningen" av antennen inte en absolut orsak, utan det kan handla om mängder av olika orsaker.
Det kan tex vara så att 4:ans antenn kanske inte alls är särskilt mkt känsligare än andra modeller utan att telefonen är dålig på att välja ett bättre nät NÄR man väl håller för ett visst ställe på telefonen.

Spelar ingen roll vilket nät som nyttjas, droppar den signalstyrka så sker detta på alla nät. En annan femma om all signal försvinner, beror ju på flera faktorer, tex närhet till basstation.
Gizmondo har en poll som ger att det är lika många som har signalproblem som inte signalproblem.
http://gizmodo.com/5...lem-in-practice

Postad 28 June 2010 - 14:21

Xet
  • Xet
  • Lärjunge

• 269 inlägg
  • 0

Apple sålde 1,7 miljoner IPhones på tre dagar

Verkar gå åt som smör oavsett "features/buggar".

Jag tror att dom flesta förväntar sig en kvalitets mobil ifrån appel... med all rätt, föregångarna har hållit en hög kvalité och har varit användarvänliga samt legat i framkant i mobilutvecklingen. Tyvärr så verkar många inte ta problemen på så stort allvar, man beställer en ändå och hoppas på det bästa och att det hela bara är en överdrift. Hade SE kommit ut med en mobil med samma problem skulle den ha blivit total sågad och begravd för länge sedan....

Redigerat av Xet, 28 June 2010 - 14:22.

Postad 28 June 2010 - 16:23

simulacra
  • simulacra
  • Mästare

• 3147 inlägg
  • 0

Spelar ingen roll vilket nät som nyttjas, droppar den signalstyrka så sker detta på alla nät. En annan femma om all signal försvinner, beror ju på flera faktorer, tex närhet till basstation.
Gizmondo har en poll som ger att det är lika många som har signalproblem som inte signalproblem.
http://gizmodo.com/5...lem-in-practice

Jo, men du måste ju veta att "signalstyrkan" är svår att mäta, mäter du bara dBm så har du en mätare som rent tekniskt mäter "rätt" men hur vet användaren när det finns risk för att samtal bryts?
Gränsvärdet för när samtal bryts beror på tusentals faktorer, varav dBm bara är en av dem. Det kan vara så att det är mulet en dag för att man ska tappa samtal även vid höga dBm, och kalla dagar så kan väldigt lågt dBm fortf ge kristallklara samtal och bra kvalitet.

För att det där problemet ska kunna definieras ordentligt så krävs det att telefonerna tas in på en riktigt teknisk undersökning, som det ser ut nu så har jag svårt att tro att jag ens kommer att märka av det där när jag får mim eftersom jag känner till mina egna användarvanor, det finns ett ställe där jag kan tappa signal eftersom jag alltid gör det med min 3G...

Och jag tycker fortf att folk är uppenbart hemmablinda på ngt sätt, jag vet att det finns ngt problem med antennen, men internet är det sista stället man ska lyssna på, helt enkelt för att det bara är de som klagar som hörs, så har det alltid varit, och så kommer det alltid att vara...

Redigerat av simulacra, 28 June 2010 - 16:26.

Postad 28 June 2010 - 17:49

simulacra
  • simulacra
  • Mästare

• 3147 inlägg
  • 0
http://feber.se/ipho...ck_av_iphone_4/

Notera slutet, inga täckningsproblem oavsett hur mkt han klämmer och håller för...

Postad 28 June 2010 - 17:59

NisseGurra
  • NisseGurra
  • Veteran

• 1997 inlägg
  • 0

http://feber.se/ipho...ck_av_iphone_4/

Notera slutet, inga täckningsproblem oavsett hur mkt han klämmer och håller för...

Läs kommentarerna på sidan du länkar till...

Postad 28 June 2010 - 18:59

simulacra
  • simulacra
  • Mästare

• 3147 inlägg
  • 0
Ja, oj, en person har problem, det är den enda jag hört härfrån sverige iaf.
Det är fortf inte definitivt nog för att ropa varg förrän Apple fått säga sitt och ev. fixat det med en ny firmware, vi som varit med från början känner som sagt igen såna problem från 3g:n

Redigerat av simulacra, 28 June 2010 - 19:01.

Postad 28 June 2010 - 19:24

NickoM
  • NickoM
  • Användare

• 158 inlägg
  • 0
http://gizmodo.com/5...hat-about-yours

Tror att Apple löser antenn problemet, frågan är hur de ska tackla detta, i min mening är det iaf svårare/mer kostsamt?.

Postad 28 June 2010 - 20:19

simulacra
  • simulacra
  • Mästare

• 3147 inlägg
  • 0
De kommer inte att tackla det där, de kommer nog att uppmana folk att köpa ett skydd eller vara mer försiktig, tycker nog att det verkar vara lite darwinvarning på vissa som tappar sina telefoner.
"lalalaaa, jag kör bil med min telefon i knäet, nu ska jag gå ur bilen men glömmer bort att den ligger där, ojojojo, dum design av Apple"

Visst, att ha glas bak och fram kanske inte är idealiskt för hållbarhet, men folk måste ju ta lite personligt ansvar...

Redigerat av simulacra, 28 June 2010 - 20:22.

Postad 28 June 2010 - 20:29

tburstrom
  • tburstrom
  • Wannabe

• 47 inlägg
  • 0
Tur det finns hemförsäkring.

Postad 28 June 2010 - 20:38

Unregistereda5463e9c
  • Unregistereda5463e9c
  • Användare

• 125 inlägg
  • 0
Om man känner för att fixa själv:

http://www.mobilemag...-final-contact/

Tror inte gärna att man kan gå ut och be folk vara försiktigare, det är ju att skriva sina kunder på näsan. Jag tror att vi kommer se en inkludering av bumpern i kitet vad det lider. Lite osnyggt att ta betalt för det i längden.

Postad 28 June 2010 - 20:38

NickoM
  • NickoM
  • Användare

• 158 inlägg
  • 0

De kommer inte att tackla det där, de kommer nog att uppmana folk att köpa ett skydd eller vara mer försiktig, tycker nog att det verkar vara lite darwinvarning på vissa som tappar sina telefoner.
"lalalaaa, jag kör bil med min telefon i knäet, nu ska jag gå ur bilen men glömmer bort att den ligger där, ojojojo, dum design av Apple"

Visst, att ha glas bak och fram kanske inte är idealiskt för hållbarhet, men folk måste ju ta lite personligt ansvar...

Jag anser att jag själv är väldigt försiktig med min mobil MEN jag har tappat den ett flertal gånger. Tycker att en mobil ska klara av att bli tappad från en meter utan att bli oanvändbar efteråt, visst man får räkna med repor o dyl. Jag får helt enkelt köpa något form av skydd och hoppas på att det skyddar tillräckligt, för en iPhone 4:a 32GB ska jag ha...

Postad 28 June 2010 - 20:41

simulacra
  • simulacra
  • Mästare

• 3147 inlägg
  • 0
Jag har tappat min 3G ett flertal gånger, enda skadan jag har är repor på metallramen...
Och eftersom det är Apple vi talar om så kommer varenda litet problem att blåsas upp oproportionerligt mkt så att alla tror att deras iphone går sönder om man tittar på den, och tappar täckning såfort man håller upp den, vad är nästa artikel att haussas upp som om det vore domedagen? Att de exploderar om man leder in 340V rakt in i batteriet?

Redigerat av simulacra, 28 June 2010 - 20:51.

Postad 28 June 2010 - 20:55

Vicce666
  • Vicce666
  • Amatör

• 64 inlägg
  • 0
Har några frågor angående importering av en iphone 4 från USA. Har en kompis som ska åka dit om några veckor och undrar lite om det finns något som hindrar import? dvs operatörslåsningar, osv..?

angående tull och skatt, kan man inte packa upp iphonen löst ur lådan och lägga den i sin resväska med laddaren och datorsladden så slipper man de problemen? eller hur funkar det?

tack på förhand! /Victor

Postad 28 June 2010 - 21:03

Dreadlock
  • Dreadlock
  • HEMI Powered

• 14172 inlägg
  • 0
Frågor om import tar vi i butiker & import men generellt sett skall man tulla för belopp som överstiger 4300 SEK

Postad 28 June 2010 - 21:13

Unregistered1193
  • Unregistered1193
  • Forumräv

• 727 inlägg
  • 0
Hoppas verkligen antennproblemet kan lösas med en mjukvaruuppgradering...

Mer obvious än så här blir det knappast
http://www.youtube.c...h?v=EEoalNaLui4

Postad 28 June 2010 - 21:30

ssebbe
  • ssebbe
  • Wannabe

• 33 inlägg
  • 0
Jag har bestämt mig för att köpa en 4a men problemet är, ska jag beställa nu från Apple UK via borderlinx eller ska man vänta och se hur det blir i Sverige för det bör ju inte dröja så länge till innan de går ut med lite mer info.
Det viktigaste är att den är olåst och skulle de börja sälja dem precis som på samma sätt som i UK över apple store så beställer man ju kanske här istället. Livet är jobbigt asså! :)

Postad 28 June 2010 - 21:38

simulacra
  • simulacra
  • Mästare

• 3147 inlägg
  • 0

Har några frågor angående importering av en iphone 4 från USA. Har en kompis som ska åka dit om några veckor och undrar lite om det finns något som hindrar import? dvs operatörslåsningar, osv..?

angående tull och skatt, kan man inte packa upp iphonen löst ur lådan och lägga den i sin resväska med laddaren och datorsladden så slipper man de problemen? eller hur funkar det?

tack på förhand! /Victor

Tre ord, "Don't do it", Du kommer att behöva tjafsa med upplåsningar hit och dit tills du ger upp och inser att det inte är värt det...

Du KAN köpa den med kontantkort för 599/699$, men den är fortf jättelåst till AT&T...

Postad 28 June 2010 - 21:43

simulacra
  • simulacra
  • Mästare

• 3147 inlägg
  • 0

Hoppas verkligen antennproblemet kan lösas med en mjukvaruuppgradering...

Mer obvious än så här blir det knappast
http://www.youtube.c...h?v=EEoalNaLui4

Jo, fördelen med hela det här debaklet är ju att antennproblem blir belysta, iphone är knappast den enda telefon som tappar signal bara genom att man håller i den...
http://www.appleinsi...lled_on_it.html

Postad 28 June 2010 - 21:51

Unregistered1193
  • Unregistered1193
  • Forumräv

• 727 inlägg
  • 0

Jo, fördelen med hela det här debaklet är ju att antennproblem blir belysta, iphone är knappast den enda telefon som tappar signal bara genom att man håller i den...
http://www.appleinsi...lled_on_it.html

Det jag bara inte kan (som hobbyamatör) förstå hur det kan vara ett mjukvarufel! Jag förstår kopplingen att brygga 2 olika typer av antenner men inte att det skulle lösas via mjukvaruuppdatering....

Postad 28 June 2010 - 21:51

NisseGurra
  • NisseGurra
  • Veteran

• 1997 inlägg
  • 0
Intressant är att så många försvarar en defekt... Känns som apple inte testat hårdvaran ordentligt.

Postad 28 June 2010 - 22:18

simulacra
  • simulacra
  • Mästare

• 3147 inlägg
  • 0

Intressant är att så många försvarar en defekt... Känns som apple inte testat hårdvaran ordentligt.

Man kan säga att det verkar som om valfri telefontillverkare inte testat hårdvaran ordentligt, det finns inte en telefontillverkare i världen som explicit testar hur handen dämpar signalen, samma problem återfinns på flertal telefoner, det jag har ngt emot är att fandroidsen drar fram det här som ett Applespecifikt problem, och dessutom huassar upp det då LÅNGT infrån alla lider av det, då har jag svårt att se att det är ett absolut hårdvarufel...

Det finns ett problem, vi har sett problemet förut, Apple fixade de då, vi lider inte av det nu längre, i det här fallet har jag historia på min sida...

Redigerat av simulacra, 28 June 2010 - 22:20.

Postad 29 June 2010 - 01:20

OWC
  • OWC
  • Beroende

• 1059 inlägg
  • 0

Det jag bara inte kan (som hobbyamatör) förstå hur det kan vara ett mjukvarufel! Jag förstår kopplingen att brygga 2 olika typer av antenner men inte att det skulle lösas via mjukvaruuppdatering....

Om jag har förstått det rätt så menar Apple att det är mjukvaran som uppfattar signalminskningen på ett felaktigt sätt och därför bryter samtalet när det egentligen finns tillräcklig styrka kvar. Det skulle handla om någon omkalibrering.

Postad 29 June 2010 - 06:37

simulacra
  • simulacra
  • Mästare

• 3147 inlägg
  • 0
http://www.appleinsi...nefacetime.html

Ganska bra artikel som samlar upp den diskussion som funnits kring antennproblemet.
Lite skönt att inte läsa om folks gnäll på forum utan en lite mer nyanserad bild av hur det tydligen ligger till.

Postad 29 June 2010 - 06:49

Installera
  • Installera
  • Lärjunge

• 475 inlägg
  • 0
Har läst senaste sidorna, men det är ju inte ens roligt. ****** vs YT-cruzaders. Väldigt lite substans.

Trodde jag skulle få läsa en massa intressant och få se en massa fina bilder, men ack vad jag bedrog mig.

Postad 29 June 2010 - 07:18

simulacra
  • simulacra
  • Mästare

• 3147 inlägg
  • 0
?

Postad 29 June 2010 - 08:38

Termos
  • Termos
  • Forumräv

• 732 inlägg
  • 0
Telenor påstår sig sälja 16GB versionen för 5995, men såklart när man klickar på länken i prisjakt kommer man till 699 abb. och ingenstans finns den att köpa för 5995. Fasen vad dom försöker luras...

Postad 29 June 2010 - 08:38

MrYamakasi
  • MrYamakasi
  • Användare

• 117 inlägg
  • 0
Tror ni att den kommer finnas att köpa olåst i Sverige?
3Gs finns väl fortfarande inte olåst att köpa, eller?
Lite tråkigt att behöva ha den låst.
Man kanske trots allt ska skaffa en från uk istället?

Postad 29 June 2010 - 09:07

Termos
  • Termos
  • Forumräv

• 732 inlägg
  • 0

Tror ni att den kommer finnas att köpa olåst i Sverige?
3Gs finns väl fortfarande inte olåst att köpa, eller?
Lite tråkigt att behöva ha den låst.
Man kanske trots allt ska skaffa en från uk istället?

Tror säkert den kommer komma som kontantkortsvariant i sverige, dock innebär ju detta att den trots allt är låst och måste betalas för att få upplåst.

Postad 29 June 2010 - 09:12

ColinZeal
  • ColinZeal
  • Veteran

• 1509 inlägg
  • 0

Tror säkert den kommer komma som kontantkortsvariant i sverige, dock innebär ju detta att den trots allt är låst och måste betalas för att få upplåst.

Sålde Telia 3GS med kontantkort? När dök den upp ungefär?
Dom som Halebop sålde senare, var dom låsta till Halebop eller Telia (eftersom det i princip är samma företag)?

Postad 29 June 2010 - 09:13

mornn
  • mornn
  • Forumräv

• 575 inlägg
  • 0

Man kan säga att det verkar som om valfri telefontillverkare inte testat hårdvaran ordentligt, det finns inte en telefontillverkare i världen som explicit testar hur handen dämpar signalen, samma problem återfinns på flertal telefoner, det jag har ngt emot är att fandroidsen drar fram det här som ett Applespecifikt problem, och dessutom huassar upp det då LÅNGT infrån alla lider av det, då har jag svårt att se att det är ett absolut hårdvarufel...

Det finns ett problem, vi har sett problemet förut, Apple fixade de då, vi lider inte av det nu längre, i det här fallet har jag historia på min sida...

Såvitt jag har förstått det så är sättet man håller ganska vanligt när man använder den, typ håller den i samtal eller håller den i vänsterhanden för att peka på den med högerhanden, detta jämfört med nexus one där killen på youtube-videon lägger bottendelen av mobilen i handflatan vilket jag inte direkt tycker är normal hållning.

Jag har också svårt att tro att problemet kommer att lösas av en mjukvaruppdatering om man nu fysiskt kortsluter/stör antennen...

Postad 29 June 2010 - 09:14

zinned78
  • zinned78
  • Beroende

• 1235 inlägg
  • 0
Alla iPhones som säljs i Sverige är låsta, oavsett om du köper dem med kontantkort eller ej.

Samma sak kommer säkerligen att gälla med iPhone 4.

Postad 29 June 2010 - 09:16

ColinZeal
  • ColinZeal
  • Veteran

• 1509 inlägg
  • 0

Alla iPhones som säljs i Sverige är låsta, oavsett om du köper dem med kontantkort eller ej.

Samma sak kommer säkerligen att gälla med iPhone 4.

Ja, eftesom jag har köpt min via Telia så kan jag ju köpa en iPhone 4 med kontantkort denna år. Right?
:)

Så, frågan kvarstår.

Postad 29 June 2010 - 09:29

Xet
  • Xet
  • Lärjunge

• 269 inlägg
  • 0

Ganska bra artikel som samlar upp den diskussion som funnits kring antennproblemet.
Lite skönt att inte läsa om folks gnäll på forum utan en lite mer nyanserad bild av hur det tydligen ligger till.

Nyanserad är väl att ta i när det kommer ifrån ett äppel-fan, men det var intressant att läsa...

Postad 29 June 2010 - 09:38

Xet
  • Xet
  • Lärjunge

• 269 inlägg
  • 0

Jag kan ta min nya mobil Galaxy S (som har antennen i botten), den har oxå en viss effekt av att man håller den nertill. Men det handlar bara om att den tappar "1bar" och inte tappar signalen helt som iphone 4 verkar göra på en del modeller. Varken samtal eller internetsurfande bryts av det jag hunnit att märka än iaf... Så att säga att många andra mobiler lider av samma "fel" som iphone är en sanning med modifikation!

Postad 29 June 2010 - 09:44

Unregistered1193
  • Unregistered1193
  • Forumräv

• 727 inlägg
  • 0

Jag kan ta min nya mobil Galaxy S (som har antennen i botten), den har oxå en viss effekt av att man håller den nertill. Men det handlar bara om att den tappar "1bar" och inte tappar signalen helt som iphone 4 verkar göra på en del modeller. Varken samtal eller internetsurfande bryts av det jag hunnit att märka än iaf... Så att säga att många andra mobiler lider av samma "fel" som iphone är en sanning med modifikation!

Jag lyckas minska täckningen på min X10:a till 3 bars (max4) genom att hålla för nedre delen av telefonen. Iofs håller man då telefonen i en sjukt konstig position :)

Postad 29 June 2010 - 10:26

Unregistered0354d681
  • Unregistered0354d681
  • Veteran

• 2184 inlägg
  • 0

Simulacra, du är väl en sådan person som inte finner något fel alls på Iphone? (Dvs inget på minussidan).
MAn får lite den uppfattningen av dina inlägg att du tycks försvara ett konstruktionsfel in till det sista?

Postad 29 June 2010 - 10:35

simulacra
  • simulacra
  • Mästare

• 3147 inlägg
  • 0
Jag ser massa fel på iphone, du kan inte redigera ordlistor, browsern laddar om sidan du var på om du byter "tabb" vilket slöar ner allt.
Du kan inte ha ircprogram igång i bakgrunden, många vettiga funktioner kräver jobbiga omvägar, AT&T har för mkt makt över kvalitetsnivån på youtube mm mm.

Det jag däremot stör mig på är FUD och folk som hatar allt Apple av politiska skäl, tycker man inte att Apple är ondskans axelmakt som inte tillåter vilken skit som helst i appstore, eller inte tycker att total frihet i alla lägen är ngt bra så är man en blind fanboy.

Täckningsproblemet är inte utrett på ngn nivå ALLS, det som visats hittills är när folk som bor i mobiltelefonins u-land lyckas få ner ett par staplar på displayen, som jag sagt förut, jag ropar inte varg förrän det visar sig vara ett ofixbart problem som drabbar alla. Vissa har även tappat samtal och dataanslutningar, men vi VET fortf inte om det beror på kortningen eller om det är kortning PLUS att de redan hade marginell signal.

Om ni vill leta efter artiklar där artikelförfattaren är totalt neutral kommer ni få leta länge, eller varför inte läsa daily mail som postar tweets om en "total recall" av alla iphone 4 av en som utgav sig för att vara Steve Jobs som en äkta nyhet?
Eller Gizmodo som knappast befinner sig på Apples A-lista efter att ha köpt en prototyp som uppenbart var stulen, Gizmodo som även roade sig med att stänga av ett gäng displayer med en multifjärr under en keynote av en displaytillverkare.
De kan inte själva bestämma sig då en av journalisterna å ena stunden skriver om hur stora problem alla verkar lida av, när han själv lyckats ringa med sin 4:a i ett område där han förut INTE kunde ringa.
Eller Jimmy Fallon som hade 2 svarta hål på väg till jobbet som han numera kan ringa i med sin iPhone 4.
Feber.se har fått en till redaktionen, inte heller de har problem, bevisen mot att det här är ngt massiv konstruktionsfel hopar sig.

Sen har vi recensionerna, Engadget har inte märkt av ngt, de kan forcera fram problemet, Arstechnica var även de tvungna att jobba på att få täckningen att gå ner, de människor på forumen som förstår hur mobiler funkar kan räknas på ena handen, men av ngn anledning anser sig alla vara experter.
Jag försvarar inte Apples design, jag är emot FUD och trolleri...

Jag kanske försvarar iPhone i mångt och mkt, men ni kommer ALDRIG att se mig i androidtrådar med en massa åsikter.
Android intresserar mig inte, så jag tycker inget om Android heller, varför får man inte samma behandling tillbaka?

Redigerat av simulacra, 29 June 2010 - 10:49.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.