* Officiell Tråd - Samsung S8500 Wave *
1319 svar till detta ämne
Postad 05 October 2010 - 16:24
Blomkungen
-
Blomkungen
-
Lärjunge
-
-
263 inlägg
Min bara står o tuggar, hittar aldrig någon uppdatering. När jag försökte starta får jag upp felmeddelande om flertal filer som är korrupta (kies egna felmeddelanderapportering).
Fick det förut Var bara ett par ominstallationer som hjälpte Nu funkar dock kies perfekt och det går faktiskt att använda till något för första gången anser jag
Postad 05 October 2010 - 18:23
xarfez
-
xarfez
-
Användare
-
-
226 inlägg
Samsung måste fixa samsung apps funktion att påminna en om uppdateringar. Jag vill ju inte ha en uppdatering om jag inte har programmet installerat.
Postad 06 October 2010 - 07:45
ztevie
-
ztevie
-
Användare
-
-
201 inlägg
Nån som vet om en bra online kalender som funkar i Wave? Jag använder Google kalendern, men där funkar inte synkningen från telefonen till Google, endast tvärtom. Vill att det ska funka båda vägar.
Postad 06 October 2010 - 11:04
Blomkungen
-
Blomkungen
-
Lärjunge
-
-
263 inlägg
Nån som vet om en bra online kalender som funkar i Wave? Jag använder Google kalendern, men där funkar inte synkningen från telefonen till Google, endast tvärtom. Vill att det ska funka båda vägar.
Finns inga alternativ för det? Finns ju det för gmail tänkte jag
Redigerat av Blomkungen, 06 October 2010 - 11:47.
Postad 06 October 2010 - 16:18
sagoga
-
sagoga
-
Amatör
-
-
89 inlägg
I Tyskland är Wave ganska populär. Gå till www.chip.de där finns det tips på vilka grejer man kan göra med Wave.
Postad 06 October 2010 - 16:52
Blomkungen
-
Blomkungen
-
Lärjunge
-
-
263 inlägg
I Tyskland är Wave ganska populär. Gå till www.chip.de där finns det tips på vilka grejer man kan göra med Wave.
Min tyska är dock lite krasslig Föredrar http://www.badaforum...ung-wave-s8500/http://www.mysamsungwave.com/http://www.samsungfi...53e3c03e084b25bMycket matnyttigt och lite apps
Postad 06 October 2010 - 18:54
stu2
-
stu2
-
Användare
-
-
101 inlägg
Jag vet, irriterande eller hur. Själv kan jag uppdatera från googlekalendern ibland och telefonen ibland. Har du ställt in synkroniseringsprofilen i Inställningar/Anslutningar. Har inte jag utan uppdaterar manuellt varje gång. Kan det ha med detta att göra?
Postad 07 October 2010 - 04:25
ztevie
-
ztevie
-
Användare
-
-
201 inlägg
Jag vet, irriterande eller hur. Själv kan jag uppdatera från googlekalendern ibland och telefonen ibland. Har du ställt in synkroniseringsprofilen i Inställningar/Anslutningar. Har inte jag utan uppdaterar manuellt varje gång. Kan det ha med detta att göra?
Jag har endast kört manuellt, det är också så jag vill ha det... Tror inte det spelar nån större roll, en synk är en synk liksom? Det verkar efter lite googling som att det är ett vanligt problem. SÅ man får väl vänta på en app för just Google kalendern...
Postad 07 October 2010 - 18:20
stu2
-
stu2
-
Användare
-
-
101 inlägg
Skickade ett mejl till Samsung support med förfrågan om när Bada 1.2 kan tänkas släppas till wave i Sverige.
Svaret blev:
Tack för ert E-mail till Samsung Electronics Nordic.
Vi har ingen information gällande om eller när Bada ver. 1.2 kommer att
finnas tillgänglig för Samsung Wave.
Det var undertecknat med Magnus Samsung.
Bara väntat, förstås.
Postad 07 October 2010 - 18:46
svenbil
-
svenbil
-
Rookie
-
1 inlägg
Har lyckats köpa en samsung wave via pixmania utan svenska menyer... Finns det nåt sett att få svenska på skiten eller är det bara att skicka tillbaka?
Tycker det borde finnas nån uppdatering eller nånting. Har fipplat lite med kies, men den gnäller bara på att jag behöver en nyare version som inte går att installera.
Åker väl på posten imorn då.
Redigerat av svenbil, 07 October 2010 - 22:53.
Postad 08 October 2010 - 13:54
ztevie
-
ztevie
-
Användare
-
-
201 inlägg
Skulle va kul att se hur alla "designat" sina startsidor? Ta en skärmdump genom att hålla in mittenknapp+låsknapp och ladda upp er bild här. Då får man kanske lite nya ideer. Jag föregår med gott exempel och laddar upp min direkt:
Postad 08 October 2010 - 14:09
Blomkungen
-
Blomkungen
-
Lärjunge
-
-
263 inlägg
wow stiligt ztevie
Länk till väderwidgeten?
Och hur har du bytt knappsats till musik?
Postad 08 October 2010 - 14:25
ztevie
-
ztevie
-
Användare
-
-
201 inlägg
wow stiligt ztevie
Länk till väderwidgeten? 
Och hur har du bytt knappsats till musik?
Väder: http://www.mysamsung...1.0;attach=2989EDIT: Du måste nog vara medlem för att länken ska funka, annars finns den här: http://www.mysamsung...hp?topic=1351.0 (ver. 1.1) OM du öppnar menysidorna och klickar på verktygsikonen högst upp så kan du ju dra ner vilka ikoner som helst till nederdelen, då byts genvägen ut, och den du lägger den på hamnar bland de andra genvägsikonerna i menyn. Som synes håller jag på testa lite AppLaunchers. Ska forska lite hur man kan redigera dem själv, så man kan välja vilka extragenvägar man lägger på startsidan.
Redigerat av ztevie, 08 October 2010 - 14:29.
Postad 08 October 2010 - 14:43
Blomkungen
-
Blomkungen
-
Lärjunge
-
-
263 inlägg
Väder: http://www.mysamsung...1.0;attach=2989 EDIT: Du måste nog vara medlem för att länken ska funka, annars finns den här: http://www.mysamsung...hp?topic=1351.0 (ver. 1.1)
OM du öppnar menysidorna och klickar på verktygsikonen högst upp så kan du ju dra ner vilka ikoner som helst till nederdelen, då byts genvägen ut, och den du lägger den på hamnar bland de andra genvägsikonerna i menyn. Som synes håller jag på testa lite AppLaunchers. Ska forska lite hur man kan redigera dem själv, så man kan välja vilka extragenvägar man lägger på startsidan.
oj det visste jag inte ens Ska verkligen ändras om där nere då ^^ köpt tema?
Redigerat av Blomkungen, 08 October 2010 - 14:55.
Postad 08 October 2010 - 14:59
ztevie
-
ztevie
-
Användare
-
-
201 inlägg
köpt tema?
Nix, också medladdat från mysamsungwave.com Tror det hette Blue Wave, som någon där gjort själv. De har ju skitmycket fina Wallpapers också, se bara till att de är 1280x800 så de blir scrollbara. Här är highresolution wallpapers: http://www.mysamsung....php?board=34.0
Postad 08 October 2010 - 15:31
Blomkungen
-
Blomkungen
-
Lärjunge
-
-
263 inlägg
Okej Kollat lite där men inte laddat ner något än Bild på mitt iaf  ska leka runt lite så kommer nog med en update efter det också ska definitivt byta meteorclock klockan jag har nu då jag tycker den äter allt batteri direkt
Redigerat av Blomkungen, 08 October 2010 - 15:56.
Postad 08 October 2010 - 16:53
stu2
-
stu2
-
Användare
-
-
101 inlägg
Snyggt! Jag blev intresserad av din kalenderwidget. Samma ställe?
Någon som har ett förslag på en bra kontaktwidget. Gillar inte den som ligger i telefonen.
Postad 08 October 2010 - 17:24
ztevie
-
ztevie
-
Användare
-
-
201 inlägg
Snyggt! Jag blev intresserad av din kalenderwidget. Samma ställe? Någon som har ett förslag på en bra kontaktwidget. Gillar inte den som ligger i telefonen.
Nej, den finns på samsungapps, den hette nåt med Memo??
Postad 08 October 2010 - 17:28
Blomkungen
-
Blomkungen
-
Lärjunge
-
-
263 inlägg
Nej, den finns på samsungapps, den hette nåt med Memo??
EvMemo heter den Tankas direkt Tackar för tipset
Postad 08 October 2010 - 20:14
stu2
-
stu2
-
Användare
-
-
101 inlägg
EvMemo heter den Tankas direkt
Tackar för tipset
Tack ztevie och Blomkungen
Postad 08 October 2010 - 20:48
stu2
-
stu2
-
Användare
-
-
101 inlägg
h.jpg 295.69K
0 Antal nerladdningar
Så här blev min telefon alldeles nyss.
Blev förtjust i EvMemo. Hittade också detta wallpaper nu sedan jag reggat mig på mysamsungwave. Riktigt coolt. Tack än en gång. Ska försöka hitta lite olika themes att experimentera med också.
Visst är det så man är och pillar på telefonen i tid och otid för att hitta på nya saker att göra med den.
Postad 08 October 2010 - 20:54
stu2
-
stu2
-
Användare
-
-
101 inlägg
Ha, ha såg precis att vi hade exakt lika mycket batteri kvar på alla våra bilder på denna sida. Vad är oddsen för det?
Postad 08 October 2010 - 23:21
ztevie
-
ztevie
-
Användare
-
-
201 inlägg
Ha, ha såg precis att vi hade exakt lika mycket batteri kvar på alla våra bilder på denna sida. Vad är oddsen för det? 
Spooky....
Postad 09 October 2010 - 08:25
Ängeln
-
Ängeln
-
Amatör
-
-
74 inlägg
Laddar man hem teman och bilder från mysamsungwave till datorn och sedan för över till telefonen via KIES eller kan man föra över dem direkt via telefonens internet?
Postad 09 October 2010 - 09:06
ztevie
-
ztevie
-
Användare
-
-
201 inlägg
Laddar man hem teman och bilder från mysamsungwave till datorn och sedan för över till telefonen via KIES eller kan man föra över dem direkt via telefonens internet?
Ja, kör över till PC:n först. Sedan från PC till tfn via masslagring, då slipper du en massa krångel. Dessutom kan Kies få för sig att göra om storleken på bilder så 1280x800 kan plötsligt bli nåt annat. Teman för du över till mappen themes. Bilder kan du köra över till Photos. Jag gjorde en egen undermapp Wallpapers i Photos-mappen... Har du extra minneskort försök lägga allt där för att spara utrymme på telefonens oinne. Widgets är i .wgt format. Dem för du över till t.ex. Annat-mappen. SEn går du till Mina Filer i telefonen och klickar så installeras den automatiskt och hamnar under Widgets...
Redigerat av ztevie, 09 October 2010 - 09:07.
Postad 09 October 2010 - 09:11
ztevie
-
ztevie
-
Användare
-
-
201 inlägg
Tack ztevie och Blomkungen
INgen orsak... Förresten, visst är Widgets som är halvt genomskinliga såsom EVMemo och väderprylen mycket snyggare än många av de inbyggda, som är tråkigt fyrkantiga och helfärgade? Ser proffsigare ut på nåt sätt tycker jag...
Postad 09 October 2010 - 11:55
Blomkungen
-
Blomkungen
-
Lärjunge
-
-
263 inlägg
INgen orsak... Förresten, visst är Widgets som är halvt genomskinliga såsom EVMemo och väderprylen mycket snyggare än många av de inbyggda, som är tråkigt fyrkantiga och helfärgade? Ser proffsigare ut på nåt sätt tycker jag...
håller verkligen med dom inbyggda widgetsen är stora tjocka klumpiga och fula färger http://www.samfirmwa...s-s8500-v1-0-2-.... orka vänta till slutet av november webbläsaren ser dock lite kvickare ut i scrollningen
Redigerat av Blomkungen, 09 October 2010 - 12:04.
Postad 10 October 2010 - 11:43
sagoga
-
sagoga
-
Amatör
-
-
89 inlägg
Ja, kör över till PC:n först. Sedan från PC till tfn via masslagring, då slipper du en massa krångel. Dessutom kan Kies få för sig att göra om storleken på bilder så 1280x800 kan plötsligt bli nåt annat. Teman för du över till mappen themes. Bilder kan du köra över till Photos. Jag gjorde en egen undermapp Wallpapers i Photos-mappen... Har du extra minneskort försök lägga allt där för att spara utrymme på telefonens oinne. Widgets är i .wgt format. Dem för du över till t.ex. Annat-mappen. SEn går du till Mina Filer i telefonen och klickar så installeras den automatiskt och hamnar under Widgets...
Jag flyttade två filer tillhörande EvMemo till mappen Others, men när jag sedan klickade på dem så installerades de inte. Istället kom det ett meddelande om att filtypen inte stöds. jag har den senaste Kies-upplagan. 1.5.3.10093_81.
Redigerat av sagoga, 10 October 2010 - 11:46.
Postad 10 October 2010 - 12:39
ztevie
-
ztevie
-
Användare
-
-
201 inlägg
Jag flyttade två filer tillhörande EvMemo till mappen Others, men när jag sedan klickade på dem så installerades de inte. Istället kom det ett meddelande om att filtypen inte stöds.
jag har den senaste Kies-upplagan. 1.5.3.10093_81.
Två filer för EVMemo? Vad var det för format? EVMemo kan du ju plocka ner/installera via SamsungApps-programmet i telefonen, måste vara lättast? Däremot andra widgets från t.ex. mysamsungwave som är i format .wgt så plockar du in dem i telefonen och installerar genom att klicka på dem...
Redigerat av ztevie, 10 October 2010 - 12:43.
Postad 10 October 2010 - 13:00
sagoga
-
sagoga
-
Amatör
-
-
89 inlägg
Filerna heter EvMemo.app 284 KB och EvMemo.app.img 33 KB. Före filnamnen står det 20101010 121022, vilket tyder på datum och ev. appens nummer. Vad heter den Väderappen som är på Din bild?
Postad 10 October 2010 - 13:36
ztevie
-
ztevie
-
Användare
-
-
201 inlägg
Filerna heter EvMemo.app 284 KB och EvMemo.app.img 33 KB. Före filnamnen står det 20101010 121022, vilket tyder på datum och ev. appens nummer. Vad heter den Väderappen som är på Din bild?
Jag tror inte det går att installera app-filer på det sättet. Om de finns i app-store så är det bäst att installera direkt via app-store. Jag har inte installerat nåt via Kies, men det går säkert där också, fast jag tror inte du ska föra över dessa filer till telefonen först, utan Kies måste isf installera appen åt dig... Väderappen heter Simply Weather 1.11. Den är alltså inte signerad och installerbar via AppStore, utan den kan du hämta från http://www.mysamsung...hp?topic=1351.0Men du måste bli medlem där först... SKilj på appar och widgets från AppStore och sådana som privatpersoner gjort(som väderwidgeten) Från AppStore installerar du enklast direkt därifrån, och annat, som du hittar på forum osv, installerar du via ovanstående metod. T.ex. Widgets i format .wgt som installeras via nedladdning och sedan klick på filen i telefonen.
Postad 10 October 2010 - 18:24
stu2
-
stu2
-
Användare
-
-
101 inlägg
Japp, håller helt med. http://www.samfirmwa...s-s8500-v1-0-2-
.... orka vänta till slutet av november
webbläsaren ser dock lite kvickare ut i scrollningen
Håller med här också. Vi får väl nöja oss med att nästa uppdatering antagligen blir mer genomarbetad om det tar längre tid.
Postad 10 October 2010 - 18:32
sagoga
-
sagoga
-
Amatör
-
-
89 inlägg
När jag har hämtat Väder så är det svårt att knappa in plats, C/F osv. Men till slut gick det. Vad skall man sedan trycka på för att "Ange"? Om jag stänger av och startar på nytt så angivna saker borta och man får göra om inställningarna. Vad betyder pilen längst ner? Och bocken?
Postad 10 October 2010 - 18:40
stu2
-
stu2
-
Användare
-
-
101 inlägg
Efter alla utmärkta tips på sidor med widgets och wallpaper och annat har jag slutligen fastnat för nedanstående design. Oroa er inte...ska inte lägga in designbilder i parti och minut. Denna är jag nöjd med och ska behålla ett tag.
20101010181031.jpg 225.81K
0 Antal nerladdningar
Föll till slut för "Blue Wave" theme. Tyckte först att ikonerna blev för små men nu har jag vant mig. Ett tips för er som gillar EvMemo så har det kommit en ny version där man kan lägga till ett antal olika bakgrundsfärger. Som ni ser lade jag till grönt som matchar klockan som finns på Samsung Apps och heter Digital Clock 03. Om man använder ett wallpaper med lite mörkare bakgrund så framträder EvMemotexten mycket tydligare. Snyggt, eller hur?
Postad 10 October 2010 - 19:27
xarfez
-
xarfez
-
Användare
-
-
226 inlägg
Så här ser någon av mina skrivbord ut. Högra bilden är en snabbupprigning till valda kontakter
Redigerat av xarfez, 10 October 2010 - 19:27.
Postad 10 October 2010 - 19:38
ztevie
-
ztevie
-
Användare
-
-
201 inlägg
När jag har hämtat Väder så är det svårt att knappa in plats, C/F osv. Men till slut gick det. Vad skall man sedan trycka på för att "Ange"? Om jag stänger av och startar på nytt så angivna saker borta och man får göra om inställningarna. Vad betyder pilen längst ner? Och bocken?
På City ska du slå in en stad, observera byt ut å ä ö mot a a o. Sedan klickar du på den lilla ikonen bredvid stad så den själv får leta reda på rätt ställe. SEdan klickar du på Bocken för att bekräfta/ange... PIlen är bara att gå tillbaka till inställningarna som var innan. Funkar då klockrent för mig... Fina skärmdumpar! Mera, mera...
Postad 10 October 2010 - 23:07
Gamstjart
-
Gamstjart
-
Rookie
-
1 inlägg
Förlåt min okunnighet! Jag är blott en enkel tjej.. Jag ringer med Halebop och tecknade häromdagen ett nytt abonnemang där det ingick fri surf! Problemet är att - nu kan jag inte surfa överhuvudtaget!!! Jag vet att Halebop/Wave haft lite problem tillsammans innan, och jag hade ett liknande problem med internet för några veckor sedan. Den gången blev jag tillsagd att radera mina (internet)inställningar och ladda ner dom på nytt. Detta gjorde jag, och därefter fungerade det felfritt! ..Tills mitt nya abonnemang började gälla i förrgår. När jag försöker gå ut på internet får jag meddelandet: "Internt serverfel". Gjorde därför samma sak som sist - raderade mina inställningar! Bara det att denna gång kan jag inte ladda ner nya.. "Det går inte aktivera GPRS på ditt abonnemang". Great. Så nu har jag blivit tillsagd att lägga in inställningarna manuellt - men jag vet inte hur man gör (Jag får det inte att fungera!)! BUHUU. Hjälp mig, tack? Inställningar för GPRS: IP-adress: 010.254.254.254 Port: 9201 alternativt 8080 Bärare: GPRS APN: halebop.telia.se Startsida: wap.halebop.se EDIT: Jag har fixat det nu! Lite googlande, några omstarter, lite frustrerat skrikandes och NU funkar det!! HURRA! Tack för hjälpen (det mentala stödet!) och vilken tur att jag slapp ringa Samsung support!!
Redigerat av Gamstjart, 11 October 2010 - 00:02.
Postad 11 October 2010 - 16:29
xarfez
-
xarfez
-
Användare
-
-
226 inlägg
I uppdateringen till bada 1.0.2 försvann den andra bokstavssökningen i kontakter.
Ni vet, man kunde hålla inne på t ex "F" och dra åt vänster så kunde man söka på andra bokstaven. SYND!
Postad 12 October 2010 - 15:30
mJusik
-
mJusik
-
Wannabe
-
-
15 inlägg
Någon som har EvMemo? Dom tog bort den från Samsung Apps.
\Martin
Postad 12 October 2010 - 17:42
xarfez
-
xarfez
-
Användare
-
-
226 inlägg
\Martin
inte så konstigt. den drog en massa minne och batterikapacitet. mobilen blev sjukt slö när man använde den. dåligt programmerad.
Postad 12 October 2010 - 18:27
Blomkungen
-
Blomkungen
-
Lärjunge
-
-
263 inlägg
inte så konstigt. den drog en massa minne och batterikapacitet. mobilen blev sjukt slö när man använde den. dåligt programmerad.
konstigt Tyckte min mobil var lika rapp som vanligt och batteriet ganska mycket som vanligt
Postad 12 October 2010 - 18:42
xarfez
-
xarfez
-
Användare
-
-
226 inlägg
konstigt Tyckte min mobil var lika rapp som vanligt och batteriet ganska mycket som vanligt
Okej, det cirkulerade några oliak versioner av den. kan hända jag tog en från ett annat forum. kanske blandade ihop det hela
Postad 12 October 2010 - 19:46
stu2
-
stu2
-
Användare
-
-
101 inlägg
Det fanns två versioner som sagt. Först en där man inte kunde ändra bakgrundsfärg och något senare en där man kunde detta. Testat båda och inte märkt något negativt. Undrar om många klagat eftersom programmet är borttaget. Eller så har tillverkaren själv dragit tillbaka det för att uppdatera. Vem vet. Vet dock inte hur man skulle få programmet ur telefonen så det gick att skicka det vidare.
Postad 12 October 2010 - 20:42
nilankan
-
nilankan
-
Wannabe
-
-
17 inlägg
Gillar verkligen denna telefon, den passar mig på alla sätt, pris, design, kvalitet etc. Men märkte idag något som jag tidigare inte noterat, en typ av repa(?) eller vad det är som ligger på skärmen. Det jag undrar är vad det kan vara, är det en repa eller är det något tecken på att displayen inte riktigt fungerar (finns några till som är mindre också)? Har kört med mikrofiberduk och det mesta försvinner förutom denna "repa" (som inte går att känna). Går det att göra något åt eller är det bara att acceptera (telefonen är ca 1 månad gammal).
Postad 12 October 2010 - 21:11
stu2
-
stu2
-
Användare
-
-
101 inlägg
Gillar verkligen denna telefon, den passar mig på alla sätt, pris, design, kvalitet etc. Men märkte idag något som jag tidigare inte noterat, en typ av repa(?) eller vad det är som ligger på skärmen. Det jag undrar är vad det kan vara, är det en repa eller är det något tecken på att displayen inte riktigt fungerar (finns några till som är mindre också)? Har kört med mikrofiberduk och det mesta försvinner förutom denna "repa" (som inte går att känna). Går det att göra något åt eller är det bara att acceptera (telefonen är ca 1 månad gammal).
Svårt att säga eftersom mycket blänker och lyser i ditt foto. Oom det är det ljusa fälten ovanför blixten så skulle det kunna tänkas vara att det kommit luft mellan lagren när de satte ihop telefonen. Enklast att kolla det är att ta telefonen till den affär där du köpte den (eller som saluför den) och jämföra skärmarna. Ser inte ut som en repa i alla fall. Åter till EvMemo-appen. Googlade för att se om det fanns någon annan som haft problem och fann detta från två olika poster på GSMArena-forumet. "But be aware, "EvMemo" seems to have bugs" "It's so useful to me, but that "EvMemo" seems to have bug where it can slow down the phone, date numbering not display on 30th every month, phone hang after long run of this widget.....etc." Fick upp en massa andra svar också men de var på italienska och något asiatiskt språk (antagligen koreanska). Inte min starka sida. Skickade i alla fall en fråga via Samsung support om appen dragits in och iså fall varför. Hmm... undrar vad jag får för svar? En helt annan fråga. När jag ska skicka sms behöver jag inte skriva särskilt många meningar för att den tycker att detta tar upp plats för två sms när jag ska skicka iväg det. Någon som stött på detta fenomen och finns det en lösning? Någon inställning kanske?
Postad 12 October 2010 - 21:28
xarfez
-
xarfez
-
Användare
-
-
226 inlägg
En helt annan fråga. När jag ska skicka sms behöver jag inte skriva särskilt många meningar för att den tycker att detta tar upp plats för två sms när jag ska skicka iväg det. Någon som stött på detta fenomen och finns det en lösning? Någon inställning kanske?
Har för mig det hade något med teckenkodningen att göra! en annan sak jag har upptäckt är att mina kontaktsynkningar med facebook tappar bilderna så jag behöver synka om dem igen. någon mer med problemet?
Postad 12 October 2010 - 22:02
stu2
-
stu2
-
Användare
-
-
101 inlägg
\Martin
Hittade ny kalenderapp som heter we.Plan. Tänker testa den så småningom Ser bra ut. Ska komma en uppdatering redan nästa vecka. Det enda som kan oroa är väl den förklarande texten på engelska som man får läsa några gånger för att få ihop riktigt. Tror han är tysk som skrivit den. Trots det låter och ser programmet intressant ut. Finns på Samsung Apps. Har för mig det hade något med teckenkodningen att göra!
en annan sak jag har upptäckt är att mina kontaktsynkningar med facebook tappar bilderna så jag behöver synka om dem igen. någon mer med problemet?
Kan du förklara det med teckenkodningen lite tydligare. Var hittar jag de inställningarna? Skäms nästan att erkänna det men jag har inget Facebook-konto så jag har såklart inte detta problem.
Redigerat av stu2, 12 October 2010 - 22:07.
Postad 13 October 2010 - 06:04
ztevie
-
ztevie
-
Användare
-
-
201 inlägg
Va!? Har inte haft det minsta problem med den... Mobilen är varken slö eller får minnesfelet.
Postad 13 October 2010 - 13:35
Blomkungen
-
Blomkungen
-
Lärjunge
-
-
263 inlägg
Har för mig det hade något med teckenkodningen att göra!
en annan sak jag har upptäckt är att mina kontaktsynkningar med facebook tappar bilderna så jag behöver synka om dem igen. någon mer med problemet?
ett sms får alltid vara 150 tecken bara det att ingen tidigare mobil jag haft har varnat då man kommer över
Postad 13 October 2010 - 20:53
stu2
-
stu2
-
Användare
-
-
101 inlägg
Nu har Samsung släppt en Theme Creator. Lite info och länk kommer här. Verkar inte alltför svårt men man måste förstås hitta en massa ikoner till knapparna. Finns en step-by-stepfilm om hur man ska göra i programmet. http://www.samfirmware.com/apps/blog/
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Hemma
-
→
Mobiltelefoni & GPS
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|