* Officiell tråd - Samsung Galaxy S *
Samsung Galaxy S GT-i9000 512MB RAM 8GB
(Mobiltelefoner)
|
7
|
(201)
|
Inga priser |
* Officiell Tråd - Köpråd mobiltelefon * (1093 inlägg)
|
8 dagar sedan |
Samsung I9000 Galaxy S eller HTC Desire? (24 inlägg)
|
14 år sedan |
HTC Desire HD eller iPhone4? (158 inlägg)
|
15 år sedan |
HTC Desire HD eller Galaxy I9000? (27 inlägg)
|
15 år sedan |
Postad 29 July 2010 - 23:54
Postad 30 July 2010 - 02:00
Läser man mellan raderna lite här och var så ser man att folk nästan tror att det är officiella releaser.
Det klagas på buggar och annat på en tidig alpha release av 2.2 t.ex .
Jag erkänner, jag har oxå trott att det är "officiella" releaser... men man lär sig med tiden
Jag skriver min åsikt om uppdateringarna om någon frågar, men jag förväntar mig inte att det inte ska finnas buggar. Det finns buggar i dom flesta firmwares, det spelar ingen roll om dom är officiella eller inte...
Postad 30 July 2010 - 02:35
'Jag erkänner, jag har oxå trott att det är "officiella" releaser... men man lär sig med tiden
![]()
Jag skriver min åsikt om uppdateringarna om någon frågar, men jag förväntar mig inte att det inte ska finnas buggar. Det finns buggar i dom flesta firmwares, det spelar ingen roll om dom är officiella eller inte...
Om man inte förväntar sig buggar i alfa och betaversioner så är man ganska naiv, de skapas just för att hitta buggarna innan en stabil version släpps i de officiella kanalerna. Oftast är det bara en begränsad krets som ges tillgång till alfa och beta.
Visst finns det buggar i alla fw och os-versioner, men i final eller den officiella så är alla buggar man hittat i alfa och betastadiet fixade. I en så stor uppdatering som från 2.1->2.2 kan man räkna med grymt mycket buggar i alfa.
Postad 30 July 2010 - 09:17
1. Har nu lagt in ett ex antal låtar på min mobil och går in på musikspelaren och då ser jag att varenda låt har samma "skivomslag". Hur får jag bort det skivomslaget? Måste jag ta bort alla låtar och lägga in dom igen?
Självklart så menar jag inte den bilden som är default utan skivomslags bilden i detta fallet är Rise Against skiva The Suffer and The Witness.
2. Har sett att vissa har bilder där ikonerna ser annorlunda ut. Som denna (det är bilden högst upp): https://www.prisjakt...kt.php?g=609185 hur får man de att se ut så? Jag menar då t.ex. meddelande ikonerna som är längst ner.
Mvh Jesper
Redigerat av J3SPER, 30 July 2010 - 09:24.
Postad 30 July 2010 - 11:21
Hoppas på att swype kommer snart =/
Postad 30 July 2010 - 11:27
Har nu två i-landsproblem med min Galaxy.
1. Har nu lagt in ett ex antal låtar på min mobil och går in på musikspelaren och då ser jag att varenda låt har samma "skivomslag". Hur får jag bort det skivomslaget? Måste jag ta bort alla låtar och lägga in dom igen?
Självklart så menar jag inte den bilden som är default utan skivomslags bilden i detta fallet är Rise Against skiva The Suffer and The Witness.
2. Har sett att vissa har bilder där ikonerna ser annorlunda ut. Som denna (det är bilden högst upp): https://www.prisjakt...kt.php?g=609185 hur får man de att se ut så? Jag menar då t.ex. meddelande ikonerna som är längst ner.
Mvh Jesper
Tjena!
1. Hade oxå det problemet, kommer inte ihåg vad jag gjorde för att det skulle försvinna, mitt cover blev en bild jag hade kopierat över. Det löste sig inte genom att ta bort o lägga över dem igen..
Vet inte om det löste sig när jag installerade en annan app, vilket nu det var i o med att jag använder default musikspelare..
Postad 30 July 2010 - 11:42
Tjena!
1. Hade oxå det problemet, kommer inte ihåg vad jag gjorde för att det skulle försvinna, mitt cover blev en bild jag hade kopierat över. Det löste sig inte genom att ta bort o lägga över dem igen..
Vet inte om det löste sig när jag installerade en annan app, vilket nu det var i o med att jag använder default musikspelare..
Har du det problemet fortfarande eller ar det löst sig för dig nu eller? Lite segt om man ska behöva ta bort låtarna och lägga in dom igen och så funkar det inte..
Redigerat av J3SPER, 30 July 2010 - 11:42.
Postad 30 July 2010 - 13:12
Har du det problemet fortfarande eller ar det löst sig för dig nu eller? Lite segt om man ska behöva ta bort låtarna och lägga in dom igen och så funkar det inte..
det ligger nog en bildfil i mappen där du har lagt låtarna... så är det för mig, jag gillar dock att ha bilder
för övrigt kan jag rekommendera att ni installerar appen netcounter där kan man kolla hur mycket data man gör av med funkar bra för mig..
Postad 30 July 2010 - 13:13
det ligger nog en bildfil i mappen där du har lagt låtarna... så är det för mig, jag gillar dock att ha bilder
..
för övrigt kan jag rekommendera att ni installerar appen netcounter där kan man kolla hur mycket data man gör av med funkar bra för mig..
Jag vill också ha bilder, men inte samma bild på alla låtar.. Blir lite jobbigt
Jag har tagit bort den bildfilen ur mappen men det är ändå kvar.. Skumt
Postad 30 July 2010 - 15:28
Postad 30 July 2010 - 16:09
Flash finns inte i Galaxy S än, först i 2.2 kommer det, tydligen slutet på September...Undrar om någon kan förklara hur man får flash sidor att fungera, typ väderkartan på tex yr.no.
Postad 30 July 2010 - 20:19
Postad 30 July 2010 - 21:57
Flash finns inte i Galaxy S än, först i 2.2 kommer det, tydligen slutet på September...
finns det inte nåt flash lite eller liknande?
Annars är det väl bara att vänta.
Postad 30 July 2010 - 22:34
Vilken stad var detta? Undra om de har samma pris i Lund, har nämligen hört att MediaMarkt inte alltid har samma pris i sina butiker..köpte min på mediamarkt idag för 4790:-) .Hade tur de hade precis sänkt från 5390:-
Postad 30 July 2010 - 22:45
Det fanns en på market men den visade helt överdrivna siffror då den verkar ta vad tillverkaren sagt och delat den med återstående batteritid i %.
Jag skulle alltså vilja ha någon som tar historiken av användandet och ser sedan senast laddtid berkäknar fram återstående tid. (helst där man kan ladda upp sina resultat så det går att jämföra mellan telefonen) det är nog enda sättet man kan se om man har något brisitfällig hårdvara.
tycker att tillverkaren skall stå till svar om batteritiden inte motsvarar det förväntade, det kan man bara se om man har en statistik som visar den faktiska batteritiden som riktiga användare har.
Postad 30 July 2010 - 22:55
Postad 31 July 2010 - 08:19
Jag använder battery left som analyserar ditt användande innan den visar rätt och hitills så har den rätt
+1
Jag håller med, Battery Left fungerar mycket bra.
Postad 31 July 2010 - 08:47
Vilken stad var detta? Undra om de har samma pris i Lund, har nämligen hört att MediaMarkt inte alltid har samma pris i sina butiker..
Jönköping. Ringde och frågade om de hade den hemma, fick svar att de precis sänkt priset:)
Postad 31 July 2010 - 10:05
Skulle ni som har Galaxy S testa spela upp video på Fotbollskanalen (http://www.tv4play.s...deoId=1.1730246) ?
Undrar om det är något fel på Flash spelaren @ Galaxy S eller om det rör sig om ett måndagsexemplar för min del...
Redigerat av algorithm, 31 July 2010 - 10:08.
Postad 31 July 2010 - 11:10
man kan göra bokmärken men ej få fram de man har, så hur gör man? (har inte läst manualen)
men tycker det borde finnas ganska tydligt vilka bokmärken man har.
------
ok, har hittat det nu, var den knappen brevid urlfönstret, trycker man på den kommer det upp miniatyrer som kan redigeras.
Redigerat av Megaman2, 31 July 2010 - 11:46.
Postad 31 July 2010 - 11:37
Läs en halv sida upp...Samsung Galaxy S öppnar inte Flash video på Fotbollskanalen.
Skulle ni som har Galaxy S testa spela upp video på Fotbollskanalen (http://www.tv4play.s...deoId=1.1730246) ?
Undrar om det är något fel på Flash spelaren @ Galaxy S eller om det rör sig om ett måndagsexemplar för min del...
Redigerat av p1er, 31 July 2010 - 11:38.
Postad 31 July 2010 - 11:47
+1
Jag håller med, Battery Left fungerar mycket bra.
den verkar fungera bra också, vad har ni för batteri tid? (min står just ny på ca 19 timmar när den är fullladdad)
Postad 31 July 2010 - 14:22
köpte min på mediamarkt idag för 4790:-) .Hade tur de hade precis sänkt från 5390:-
Media Markt i Barkarby tog 5790:- för sin
Redigerat av Fredrik HL, 31 July 2010 - 14:22.
Postad 31 July 2010 - 15:11
Jag bytte från N5800 och det var ett lyft. Fast täckningen är samma på båda har Galaxy lite problem med att koppla upp sig till 3G om man varit i radioskugga och då särskilt om man har lite fart = sitter i bil. Man får starta om telefonen.Eftersom min Nokia 5800 gjort sitt är det dags för ny. Kollat runt en del nu och läst lite om olika mobiler, fastnade för Galaxyn. Verkar riktigt trevlig
Enda saken som jag kan störa mig på är att dem inte satt in blixt i telefonen. Går det egentligen ta bra bilder i sämre belysning utan blixt eller det är blixt som gäller då?
Eftersom de aldrig blir att man tar med sig sin vanliga kamera så är det ju en fördel att kunna använda mobilens.
Så ni som har haft mobilen ett tag, hur är det att fota inomhus om man nu inte sitter med alla lampor tända precis?
Visst saknar jag precisionen med fingernageln eller pekpenna från N5800 men nyp-zoomen, ljusare/skarpare och större skärm på Galaxy överväger detta.
Jag har hört talas om lagg men själv inte upplevt detta. Kanske är det för att jag inte är kräsen men att göra någonting tar aldrig över en sekund.
GPS är lika dålig på bägge telefonerna men Nokia har ju A-GPS så man kan ha telefonen i fickan långastunder. Det tror jag Galaxyn saknar.
Postad 31 July 2010 - 17:56
Så nån form av flash fnns det väl?? tror man kan sätta på nånting i intällningar om jag minns rätt
Postad 31 July 2010 - 18:41
nån form av flash borde det finnas.....när jag och brorsan skulle prova på bredbandskollen så behövde han bara gå till bredbandskollen.se med sin galaxy så funka det......när jag slog in samma adress på min iphone så står det att jag behöver flash.....
Så nån form av flash fnns det väl?? tror man kan sätta på nånting i intällningar om jag minns rätt
Bredbandskollen funkar inte på min
Postad 31 July 2010 - 21:11
Bredbandskollen funkar inte på min
du måste aktivera javascript i inställningar så ska det funka!
Postad 31 July 2010 - 21:58
du måste aktivera javascript i inställningar så ska det funka!
Nä, allt sånt är aktiverat
Postad 01 August 2010 - 09:34
Jag aktiverade "aktivera plugin" under inställningar då funkade bredbandskollen för mig, inte tidigare då sa den nåt om att installera flash. fick 4.37 Mbit/s ner och 1.28 Mbit/s uppNä, allt sånt är aktiverat
Postad 01 August 2010 - 10:36
Postad 01 August 2010 - 11:12
Väldigt skumt då även plugin är aktiverat, vilken FW version kör du? Jag kör original JF3
jag har också orginal JF3, har en olåst dvs köpt utan nån inblandning av operatör men använder TRE men det ska nog inte spela nån roll skulle jag tro
Postad 01 August 2010 - 16:42
Läs en halv sida upp...
Tack för ett snabbt svar !
Pinsamt att missa det när det står nästan bredvid... Tack igen !
Postad 01 August 2010 - 17:00
Hehe.. no probs, brukar hålla till i denna tråden eftersom jag går i köpartankar efter denna telefonen.Tack för ett snabbt svar !
Pinsamt att missa det när det står nästan bredvid... Tack igen !
Vill ju höra allt bra och dåligt med den innan köp
Postad 01 August 2010 - 21:38
Eller vad är de för uppdateringen som Kies kör med när man startar de nu?
Postad 02 August 2010 - 00:37
Postad 02 August 2010 - 08:09
Galaxy s kommer få den i slutet av september, vilket gör den 3 månader efter.
(hoppas de är snabbare med gingerbread (OM den kommer), men hoppas att de utnyttjar tiden med att leta buggar och optimera telefonen). vill ogärna se sämre batteritid än den redan har nu. (nu har jag 24 timmar OM JAG LÅTER DEN VARA)
men jobba på hårt Samsung!
Postad 02 August 2010 - 10:56
Går det att ansluta mus och tangentbord till telefonen via bluetooth? I så fall, kan jag använda det för att spela Quake 3 på telefonen? ( http://gizmodo.com/5...amsung-galaxy-s )
Postad 02 August 2010 - 11:56
Nu till mitt dilemma, av vad jag sett utav Galaxy'n så verkar den grym med ett fåtal barnsjukdomar. Dock så tilltalar utseendet mig inte alls. DÄREMOT så tycker jag personligen att den amerikanska versionen Captivate är bra mycket snyggare.
Captivate använder sig av HSDPA 850 / 1900 / 2100 frekvenser för 3g och när jag söker om info om huruvida den fungerar med 3g nätet i Sverige får jag mixade svar. Finns det möjligtvis någon här som sitter på svaret?
Jag kommer att använda Tele2 som operatör om det nu gör någon skillnad.
Mvh
Adam
Postad 02 August 2010 - 16:49
Jag tror att captivate är låst till en viss operatör i USA. Det finns flera olika versioner av galaxy s i USA och var en och av dem är gjord speciellt för olika operatörer. Så kolla upp det först innan du går vidare i funderingarna så du inte blir besviken...Kul att se så många nöjda användare, kan inte annat än avvundas er! Sitter själv på en HTC touch2... inge kul alls, längtar verkligen efter en Android mobil!
Nu till mitt dilemma, av vad jag sett utav Galaxy'n så verkar den grym med ett fåtal barnsjukdomar. Dock så tilltalar utseendet mig inte alls. DÄREMOT så tycker jag personligen att den amerikanska versionen Captivate är bra mycket snyggare.
Captivate använder sig av HSDPA 850 / 1900 / 2100 frekvenser för 3g och när jag söker om info om huruvida den fungerar med 3g nätet i Sverige får jag mixade svar. Finns det möjligtvis någon här som sitter på svaret?
Jag kommer att använda Tele2 som operatör om det nu gör någon skillnad.
Mvh
Adam
Postad 02 August 2010 - 19:20
-1 Kan ha svårt att hitta 3G om man mister täckningen. För mig händer det alltid på exakt samma 3 platser och en omstart av telefonen krävs. På andra platser jag varit i radioskugga är det inga problem att åderansluta = väldigt mysko.
-2 Telefonens GPS på telefonen är rena skämtmanicken.Troligen den telefonen som har sämsta gps på marknaden. Provade Wayfinders bluetooth gps och fungerad exakt i testprogram men man kan inte använda den till andra gps-program. Tycker man GPS är viktigt på en telefon ska man inte köpa en Samsung Galaxy S.
+1till 1000:
Allt annat är fantastiskt på denna telefon och när Android 2.2 kommer inklusive flashstöd kommer jag hjula av glädje hela vägen hem från arbetet (1 mil).
Kuriosa:
Jag var mycket skeptisk till att köpa en telefon med 4 tums skräm och tyckte det var i största laget. Men HTC Desire kom ju aldrig och slog till på en Samsung Galaxy S. Eftersom telefonen är så smal och superlätt ångrar jag inte den större skärmen. Tvärt om, jag gillar det och vill absolut inte han en mindre.
Varning:
Jag har inte det problemet på Vista, 64 bitar, men många har visst problem med Kies och få till usb drivrutiner till Windows 7, 64 bitar, för att koppla telefonen till datorn.
Slutsats:
Ett givet köp om man inte bryr sig om GPS och att telefonen kostar en bra slant.
Redigerat av ruva, 02 August 2010 - 19:21.
Postad 02 August 2010 - 21:19
Däremot är telefonen extremt laggig, ibland får man se en svart skärm i 20 sekunder.
Ni kan ju testa att slå följande på nummerpadden:
*#*#1472365#*#*
Testa sedan följande:
DSC00149.JPG 113.98K
0 Antal nerladdningar
DSC00150.JPG 127.68K
0 Antal nerladdningar
Redigerat av junkan, 02 August 2010 - 21:26.
Postad 02 August 2010 - 21:36
Måste nog säga att min GPS funkar superbt bra! Den låser på 5-10s och ger exakt angivelse, dock har jag ändrat en del inställningar såsom aktiverat A-GPS och angivit annat motor.
Däremot är telefonen extremt laggig, ibland får man se en svart skärm i 20 sekunder.
Ni kan ju testa att slå följande på nummerpadden:
*#*#1472365#*#*
Testa sedan följande:DSC00149.JPG 113.98K 0 Antal nerladdningar
DSC00150.JPG 127.68K 0 Antal nerladdningar
tycker jag har en bra gps som snabbt hittar sateliter (om den gör den ibland funkar inget, får starta om gps:en för attt kanske få igång den, provade på en finnlandsbåt för att se hur snabbt båten förflyttade sig och den var där värdelös) har använt cardiotrainer som plottar vägen och där håller den vägen bra, förutom n gång då jag sprang mellan ett kvarter med 2 vångingshus, där den började svaja rätt rejält)
skulle säga att den(gpsn) är bra men opålitlig.
hoppas det inte är hårdvara. upptäckt att gps blir ofantligt mycket bättre om man tar ut simkortet!
ni andra får gärna varifiera/förkasta min upptäkt.
Postad 03 August 2010 - 07:27
hur ofta måste ni ladda den? är det någon vars galaxy s klarat sig mer än 1 dag?
laddade min i går och under natten(!) med ingen anväöndning (gps bluetooth, wifi avslagen, bara 3g på) så har jkag 66 % kvar. (vilket gör att den förlorat 3-4% i timmen! UTAN att jag gjort något).
Det som är mest irriterande är när man läser att några andra har samma problem, men så plötsligt kommer någon som säger "hey, drog ut kotakten för 21 timmar sedan har lekt med den hela dagen och nu står mätaren på 50%, du måste ha ett felaktigt batteri.
http://forum.vodafon...laxy-s-battery/ #18
så kan det vara något fel på batteriet? skall man kräva ett nytt av operatören som sålde telefonen? (eller samsung?)
Postad 03 August 2010 - 12:34
Förutom aktiverat 3G, har du några konton som ligger och synkar automatiskt genom 3G-uppkopplingen? För det är en extremt batteritörstig verksamhet. Av en händelse stängde jag av uppkopplingen när jag var utomlands i somras och batteritiden blev betydligt mycket bättre. Sedan när jag kom har jag uppkopplingen på men har stänkt av den automatiska synkningen, och batteritiden är fortfarande rätt ok. Men drar jag igång synkningen mot jobbets server och dessutom ett gmail konto. Då är det minst en laddning per dag, kör jag mycket med webläsaren, någon timme eller så så måste jag ladda oftare.kan ni rapportera eran batteritid?
hur ofta måste ni ladda den? är det någon vars galaxy s klarat sig mer än 1 dag?
laddade min i går och under natten(!) med ingen anväöndning (gps bluetooth, wifi avslagen, bara 3g på) så har jkag 66 % kvar. (vilket gör att den förlorat 3-4% i timmen! UTAN att jag gjort något).
Det som är mest irriterande är när man läser att några andra har samma problem, men så plötsligt kommer någon som säger "hey, drog ut kotakten för 21 timmar sedan har lekt med den hela dagen och nu står mätaren på 50%, du måste ha ett felaktigt batteri.
http://forum.vodafon...laxy-s-battery/ #18
så kan det vara något fel på batteriet? skall man kräva ett nytt av operatören som sålde telefonen? (eller samsung?)
Men det är bedrövligt att uppkoppling och synkning ska dränera batteriet så pass, det är ju ett par mycket viktiga funktioner i en sådan här telefon.
/Bjarne
Postad 03 August 2010 - 15:11
använder wlan och 3G hela tiden, men aldrig GPS eller blåtand.
Ska tilläggas att jag mest surfar och messar, lyssnar sällan på radio/musik
Postad 03 August 2010 - 19:41
Det har hänt mig också en gång att 25% batteri gick åt under natten Men sedan har det inte hänt.
Postad 03 August 2010 - 21:59
Katshing har hyfsat pris om man väljer abonemang och tre har nog bland de lägsta priserna kontant på runt 5000, men jag vill gärna komma undan något billigare om det går. Någon som har nått tips?
Postad 03 August 2010 - 22:01
Någon som vet om det går att hitta Galaxy S i tex England för ett bättre pris?
Katshing har hyfsat pris om man väljer abonemang och tre har nog bland de lägsta priserna kontant på runt 5000, men jag vill gärna komma undan något billigare om det går. Någon som har nått tips?
Du skulle vara lite snabbare. Köpte min från E-shop för någon vecka sen. 80 mobiler tog slut på en dag ungefär. De har de bästa priset och det gick väldigt snabbt att få mobilen! Om du orkar vänta, köp av dom.
Postad 03 August 2010 - 22:31
Har du länk? Googlade utan resultat. Eller är det www.eshop247.se?Du skulle vara lite snabbare. Köpte min från E-shop för någon vecka sen. 80 mobiler tog slut på en dag ungefär. De har de bästa priset och det gick väldigt snabbt att få mobilen! Om du orkar vänta, köp av dom.
Redigerat av p1er, 03 August 2010 - 22:33.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
7
* Officiell Tråd - Köpråd mobiltelefon *
14 bilder
376 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?