Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell tråd - HTC Desire *

3018 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 22 April 2010 - 10:01

ffodil
  • ffodil
  • Mästare

• 2644 inlägg
  • 0

Kolla i manualen där finns en eller ett par sidor som går igenom symbolernas betydelse. Det du beskriver borde vara att den Sync:ar.

Presis, fel av mig att skriva uppdaterar, som är fel beskrivning. I en del sammanhang rätt.

Postad 22 April 2010 - 10:04

cofflan
  • cofflan
  • Wannabe

• 28 inlägg
  • 0

Kolla i manualen där finns en eller ett par sidor som går igenom symbolernas betydelse. Det du beskriver borde vara att den Sync:ar.

Det var auto-synk

Vad jag har hört så sparar det mkt att stänga av denna. Inga problem enligt mig att ställa in konton manuellt vad du vill ha för uppdateringsfrekvens, och för mig som inte använder gmail, så stängde jag av sync med googles konto

Postad 22 April 2010 - 10:09

ShaManIX
  • ShaManIX
  • Veteran

• 1930 inlägg
  • 0
Jag tycker att mitt batteri håller helt okej.

Igår morse plockade jag den ur laddaren vid 9, lekte lite innan jag drog iväg till skolan, sen hade jag MP igång hela dagen tills jag kom hem vid 17.30, då lekte jag en del med telefonen under dagen och hade wi-fi igång hela dagen. Pratade dock endast väldigt korta samtal och skickade kanske ~30 sms under dagen. Vid 20.30 sa den till att jag hade 14% kvar. Det tycker jag är dugligt. Iaf för mig. (Haft telefonen sen i måndags btw)

Det om batteriet. Nu går vi över till medföljande headset (som ser ut att kosta 38kr på biltema eller dylikt). Ljudet i headsetet kan jag inte hoppa på, för jag tycker att det är grymt bra. Något baslöst vid musiklyssning, men annars tokgrymt.

DOCK så tror jag att mitt gått sönder efter såhär 2 dagars användning... Första dagen jag hade telefonen och pratade i headset så var det ingen som sa något alls om ljudet, de flesta tyckte att det lät bra, högt, klart och tydligt. När jag fick ett samtal imorse förändras allt det till "Förlåt, jag hör inte vad du säger, det skrapar något så fruktansvärt", jag tog ut headsetet och pratade vanligt och då skrapade det tydligen ingenting alls. Trodde att det var fel med bara en person, men icke. Alla jag pratat säger att det skrapar som fan.

Testat att stänga av wifi, 3g, gps, utan att det har hjälpt. Förrän nu, 4de samtalet idag blev felfritt.
Vad tror ni? Glapp? Trasig?

Postad 22 April 2010 - 10:12

Unregisterededb978dd
  • Unregisterededb978dd
  • Mästare

• 3073 inlägg
  • 0
Funderar på en laddningsdocka med plats för extra batteri: http://cgi.ebay.com/...=item3eff16caa7

eller för de som kanske verkligen inte har tillgång till ström där de befinner sig, kolla denna :)

http://cgi.ebay.com/...=item3a5a063a6c

Postad 22 April 2010 - 10:21

ffodil
  • ffodil
  • Mästare

• 2644 inlägg
  • 0
ShaManIX, har själv gjort misstaget att inte trycka i 3,5 pluggen ordentligt och då har det blivit så. Kan det vara det?

Postad 22 April 2010 - 10:24

Unregisterededb978dd
  • Unregisterededb978dd
  • Mästare

• 3073 inlägg
  • 0
Kollade Prylportalens recension av Desire.. de skriver bla:

"Du kan även lägga en widget i startskärmen som låter dig bläddra mellan bilder genom att dra bort dem ur en hög med fingret likt kort i en kortlek. En snygg lösning"

men någon som har koll på vad det är för widget de snackar om?

Postad 22 April 2010 - 10:29

ShaManIX
  • ShaManIX
  • Veteran

• 1930 inlägg
  • 0

ShaManIX, har själv gjort misstaget att inte trycka i 3,5 pluggen ordentligt och då har det blivit så. Kan det vara det?

Nej, jag trycker alltid in den hela vägen (det blev kul om man tänker snuskigt)

Tycker dock att det är B att dom inte gjort passform för att telefonen "sluttar" i bak.

Postad 22 April 2010 - 10:32

ffodil
  • ffodil
  • Mästare

• 2644 inlägg
  • 0

Kollade Prylportalens recension av Desire.. de skriver bla:

"Du kan även lägga en widget i startskärmen som låter dig bläddra mellan bilder genom att dra bort dem ur en hög med fingret likt kort i en kortlek. En snygg lösning"

men någon som har koll på vad det är för widget de snackar om?

Nej, men har sett det själv, nu när du säger det. Ser trevligt ut.
Det måste vi försöka hitta på studs.

Nej, jag trycker alltid in den hela vägen (det blev kul om man tänker snuskigt)

Tycker dock att det är B att dom inte gjort passform för att telefonen "sluttar" i bak.

Ja, presis, annars kan det ju bli så att det inte funkar ricktigt. :)

Postad 22 April 2010 - 11:14

Topper Harley 77
  • Topper Harley 77
  • Veteran

• 1997 inlägg
  • 0
HTC's fotoalbum är widgeten ni far efter

Postad 22 April 2010 - 11:26

Mackan777
  • Mackan777
  • Wannabe

• 13 inlägg
  • 0
Ang problem med att starta Data trafik över 3G efter att wifi varit aktiverat så verkar det bara vara ett problem för folk som har Tele2 ( i sverige iaf ). Jag tror jag har löst det genom att ändra följande inställning.

inställningar - trådlöst och nätverk - Wi-Fi inställningar - [menu] - Avancerat - Wi-Fi policy.

Ändra från "Aldrig" till "Aldrig när den är inkopplad"

Har inte kört mer än en dag sedan jag ändrade men problemet hände ofta innan och har inte sett det sedan dess.

/M

Postad 22 April 2010 - 11:26

ffodil
  • ffodil
  • Mästare

• 2644 inlägg
  • 0

HTC's fotoalbum är widgeten ni far efter

Tack! Blev trevligt.

Postad 22 April 2010 - 11:45

ffodil
  • ffodil
  • Mästare

• 2644 inlägg
  • 0

Ang problem med att starta Data trafik över 3G efter att wifi varit aktiverat så verkar det bara vara ett problem för folk som har Tele2 ( i sverige iaf ). Jag tror jag har löst det genom att ändra följande inställning.

inställningar - trådlöst och nätverk - Wi-Fi inställningar - [menu] - Avancerat - Wi-Fi policy.

Har inte kört mer än en dag sedan jag ändrade men problemet hände ofta innan och har inte sett det sedan dess.

/M

Har iofs. aldrig tänkt på att jag haft problem med koppling till 3G, men ändrade ändå till "aldrig när den ärkopplad" vilket låter mer rätt än, efter 15 min. som den står i standard.

Postad 22 April 2010 - 12:00

zsh
  • zsh
  • Forumräv

• 822 inlägg
  • 0

/M

Det är väl WIFI sleep policy, mao när ska WIFI koppla ner. "Aldrig när den är inkopplad" syftar på om den Laddas = ingen anledning att den kopplar ner för att spara batteri. Eller?

Postad 22 April 2010 - 12:25

Unregistereded9fde8c
  • Unregistereded9fde8c
  • Wannabe

• 31 inlägg
  • 0
några frågor

1. Hur fixar man MMS inst. går inte att hitta på Tele2´s hemsida

2. Går det att stänga av startsidor/skrivbord som är tomma jag använder 2 sidor och resten är tomma
borde va som polaren Iphone den lägger upp nya sidor när du lägger upp nya widgets

3. Nu har det hänt mig två gånger att jag inte kan förstora bilderna med två fingrar allt annat fungerar som vanligt men när jag startar om luren så funkar det

Postad 22 April 2010 - 12:31

nipe
  • nipe
  • Lärjunge

• 261 inlägg
  • 0

några frågor

1. Hur fixar man MMS inst. går inte att hitta på Tele2´s hemsida

2. Går det att stänga av startsidor/skrivbord som är tomma jag använder 2 sidor och resten är tomma
borde va som polaren Iphone den lägger upp nya sidor när du lägger upp nya widgets

3. Nu har det hänt mig två gånger att jag inte kan förstora bilderna med två fingrar allt annat fungerar som vanligt men när jag startar om luren så funkar det

1) Här finns inställningarna http://www.swedroid....4llningar#Tele2
2) Nej inte med standard Sense, men lämna de ute i kanterna tomma och låt bli att scrolla dit. :)
3) Tråkigt när det händer men jag tycker det brukar räcka att trycka på powerknappen så luren går i knapplåst läge och skärmen släcks och sedan öppna den igen.

Postad 22 April 2010 - 12:36

Mackan777
  • Mackan777
  • Wannabe

• 13 inlägg
  • 0

Det är väl WIFI sleep policy, mao när ska WIFI koppla ner. "Aldrig när den är inkopplad" syftar på om den Laddas = ingen anledning att den kopplar ner för att spara batteri. Eller?

Beskrivningen är ju "Ange när du vill växla från wifi till mobildata" så nån sleep policy borde det inte vara men ärligt talat så är jag inte säker på vad de menar. Efter att det löst mitt problem så antar jag att problemet uppstod när den stod på "Aldrig" pga att den helt enkelt inte gick över till mobildata igen efter att wifi använts. Nu går den över om wifi inte är kopplad till någon accesspunkt. Självklart är det en bugg någonstans för det blir inte så för alla.

Det är min teori iaf.

/M

Postad 22 April 2010 - 12:58

zsh
  • zsh
  • Forumräv

• 822 inlägg
  • 0

Beskrivningen är ju "Ange när du vill växla från wifi till mobildata" så nån sleep policy borde det inte vara men ärligt talat så är jag inte säker på vad de menar. Efter att det löst mitt problem så antar jag att problemet uppstod när den stod på "Aldrig" pga att den helt enkelt inte gick över till mobildata igen efter att wifi använts. Nu går den över om wifi inte är kopplad till någon accesspunkt. Självklart är det en bugg någonstans för det blir inte så för alla.

Det är min teori iaf.

/M

ok, min är inställd på Engelska och rubriken är "Wi-FI Sleep Policy". Så ja, du har nog rätt, blev bara förvirrad av rubriken. Beskrivningen är dock som du säger Specify when to switch....blabla". Lite konstigt namn på den bara :)

Postad 22 April 2010 - 13:02

Unregisteredb35733ed
  • Unregisteredb35733ed
  • Wannabe

• 38 inlägg
  • 0

Det är min teori iaf.

/M

Jag har också Tele2.
Nu har jag testat ställa om som du föreslog. Kört så ett par timmar och allt fungerar som det ska än så länge.
Tack för hjälpen!!! :)

Postad 22 April 2010 - 13:09

McIvar
  • McIvar
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
Sitter med en Desire sen ett dygn, fått i gång sync mot exchangeserver plättlätt!

Men jag kan inte kolla på bilagor! Bilagorna är inte klickbara, dom ligger nedtonade under bilagor.
Vad kan jag ha gjort för fel?

Hur i hela h-e skickar jag ett MMS?
Jag har inte sett det någonstans, tacksam för tips och råd.

Postad 22 April 2010 - 13:14

Unregistereded9fde8c
  • Unregistereded9fde8c
  • Wannabe

• 31 inlägg
  • 0

Sitter med en Desire sen ett dygn, fått i gång sync mot exchangeserver plättlätt!

Men jag kan inte kolla på bilagor! Bilagorna är inte klickbara, dom ligger nedtonade under bilagor.
Vad kan jag ha gjort för fel?

Hur i hela h-e skickar jag ett MMS?
Jag har inte sett det någonstans, tacksam för tips och råd.

när man bifogar filer blir det auto. MMS

Meddelanden - Nytt meddelande - Meny knappen - Bifoga
el.
Meddelanden - Meny knappen - Nytt - Meny knappen - Bifoga

glömmer själv menyknappen att det finns massa info där

Postad 22 April 2010 - 13:19

Unregistereded9fde8c
  • Unregistereded9fde8c
  • Wannabe

• 31 inlägg
  • 0

Funderar på en laddningsdocka med plats för extra batteri: http://cgi.ebay.com/...=item3eff16caa7

eller för de som kanske verkligen inte har tillgång till ström där de befinner sig, kolla denna :)

http://cgi.ebay.com/...=item3a5a063a6c

kommer nog att pajja luckan när man ska hålla på o byta batteri hela tiden
dockan skulle va najs men svårt att prata samtidigt som man laddar

Postad 22 April 2010 - 13:30

ffodil
  • ffodil
  • Mästare

• 2644 inlägg
  • 0
Lite tips, till dem som vill komma runt och köpa betal apps och el. vill lägga in oinstallerade apps på minneskortet.

http://blogg.tthe.se...pps-i-emulator/

Postad 22 April 2010 - 13:36

McIvar
  • McIvar
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0

när man bifogar filer blir det auto. MMS

Meddelanden - Nytt meddelande - Meny knappen - Bifoga
el.
Meddelanden - Meny knappen - Nytt - Meny knappen - Bifoga

glömmer själv menyknappen att det finns massa info där

Tackar för det, tänk vá enkelt det kan vara.

Har du (eller någon annan) även ett tips på hur jag kan kolla bilagor i eposten.

Postad 22 April 2010 - 13:44

WmB
  • WmB
  • Veteran

• 2455 inlägg
  • 0
har ni nybörjarfrågor?

swedroid tips och tricks för nya "androider"

Postad 22 April 2010 - 14:20

ffodil
  • ffodil
  • Mästare

• 2644 inlägg
  • 0

har ni nybörjarfrågor?

swedroid tips och tricks för nya "androider"

Tack!
Mycket bra sida, med bara tips och trix, inget annat tjafs, därför lättläst.
Här hittar man det mesta.
Nu när jag läst igenom den, hittade jag även den länken som jag länkade ovan.

Postad 22 April 2010 - 15:25

Mange30
  • Mange30
  • Användare

• 134 inlägg
  • 0
Hur gör man om man är i spelläge och vill sänka volymen, i vissa spel när man trycker på volymknapparna så sänks ju bara ringvolymen, är lite störande att behöva gå in i inställningar varje gång man ska höja eller sänka mediavolym

Postad 22 April 2010 - 16:31

Unregisterededb978dd
  • Unregisterededb978dd
  • Mästare

• 3073 inlägg
  • 0

kommer nog att pajja luckan när man ska hålla på o byta batteri hela tiden
dockan skulle va najs men svårt att prata samtidigt som man laddar

Såg ett annat "extra-batteri" i form av ett armband, som du alltså har fäst runt armen, sedan en sladd till mobilen ;)

Postad 22 April 2010 - 16:35

Unregisterededb978dd
  • Unregisterededb978dd
  • Mästare

• 3073 inlägg
  • 0
För er som undrar om det går att köra 1600mah-N1-batteriet i en Desire, fick svar från HTC:..

"Thank you for contacting us.

In regards to battery swap, I can help you with that.

The Deisre battrey is 1400 and the nexus one is 1600, we do not recommend to use the same battery from the nexus one, this can demage the OS and then you will lose the warranty from your device.

I trust that this resolves your query, please do not hesitate to contact us again if required.

Thank you for contacting HTC.

Best regards,

Richard G "

Frågan är ju då om de i praktiken kan kolla att mobilen "kraschat" pga. ett batteri med högre mah? ;)
om den nu skulle det dvs.. kan ju vara så att de bara skriver så som försiktighetsåtgärd.. förstår inte hur OSet skulle kunna ta skada av mer kräm i batteriet? ;)

Postad 22 April 2010 - 16:59

NisseGurra
  • NisseGurra
  • Veteran

• 1997 inlägg
  • 0

För er som undrar om det går att köra 1600mah-N1-batteriet i en Desire, fick svar från HTC:..

"Thank you for contacting us.

In regards to battery swap, I can help you with that.

The Deisre battrey is 1400 and the nexus one is 1600, we do not recommend to use the same battery from the nexus one, this can demage the OS and then you will lose the warranty from your device.

I trust that this resolves your query, please do not hesitate to contact us again if required.

Thank you for contacting HTC.

Best regards,

Richard G "

Frågan är ju då om de i praktiken kan kolla att mobilen "kraschat" pga. ett batteri med högre mah? ;)
om den nu skulle det dvs.. kan ju vara så att de bara skriver så som försiktighetsåtgärd.. förstår inte hur OSet skulle kunna ta skada av mer kräm i batteriet? ;)

Är ju helt fel, bäde nexus o desire har 1400mah batteri

Postad 22 April 2010 - 17:13

Unregisterededb978dd
  • Unregisterededb978dd
  • Mästare

• 3073 inlägg
  • 0

Är ju helt fel, bäde nexus o desire har 1400mah batteri

Svar Nej!

N1 har ett extra högkapacitetsbatteri på 1600mah

Postad 22 April 2010 - 17:37

Peter B
  • Peter B
  • Lärjunge

• 283 inlägg
  • 0
Bra tillbehör

Skall beställa en Desire.
Vad finns det för bra tillbehör till den

Postad 22 April 2010 - 17:44

McIvar
  • McIvar
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
Sync mot Exchangeserver.

Jag använder HTC;s epostklient.
Jag kan synca allt utan problem.
Jag kan däremot inte öppna bilagorna från inkorgen.
Bilagorna är nedtonade och ej klickbara.
Jag hittar bilagorna på minneskortet via en filhanterare.
Det går givetvis att läsa dom därifrån, men det är inte
så lätt att veta vilken bilaga det är.
Dom döps om till Atachment1233....

Är det någon annan som har samma problem?
Är det någon som har en lösning?

Postad 22 April 2010 - 18:01

Unregistered731b1cef
  • Unregistered731b1cef
  • Amatör

• 51 inlägg
  • 0
Skulle någon kunna förklara hur man tar bort vibrationerna från när man skriver SMS? Hittar inte det någonstans

Postad 22 April 2010 - 18:10

osmano
  • osmano
  • Wannabe

• 29 inlägg
  • 0

Skulle någon kunna förklara hur man tar bort vibrationerna från när man skriver SMS? Hittar inte det någonstans

Meny > Innstillinger > Lyd og skjerm > Vibrasjonsfeedback > (unnskyld norsken.... ;) )

Redigerat av osmano, 22 April 2010 - 19:56.

Postad 22 April 2010 - 18:23

Unregistereded9fde8c
  • Unregistereded9fde8c
  • Wannabe

• 31 inlägg
  • 0
NI som svarar på andras inlägg kan inte ni använda Postad bild Citera
så man vet vem ni svarar

går det att redigera färdiga appar?
skulle vilja tabort en ikon när appen är igång

Redigerat av Unregistereded9fde8c, 22 April 2010 - 18:25.

Postad 22 April 2010 - 18:24

NisseGurra
  • NisseGurra
  • Veteran

• 1997 inlägg
  • 0

Svar Nej!

N1 har ett extra högkapacitetsbatteri på 1600mah

Är väl inte htc's egna. Finns ju ett 3e parts 1600 batteri som har samma storlek som orginal 1400 till nexus.
Och 1600 mah batteriet funkar i desire med.

Edit
Notera dock att 1600mah batteriet från Seido inte är bra:
http://forum.xda-dev...amp;postcount=2

Redigerat av NisseGurra, 22 April 2010 - 18:28.

Postad 22 April 2010 - 18:26

storm72
  • storm72
  • Wannabe

• 48 inlägg
  • 0
Har lite problem med Friendstream och Facebookuppdateringen där.

Allt är okey i början och de gör uppdateringen efter de jag valt(1h) men helt plötslig så slutar den bara. Går man sedan och kollar när den senaste synkade så är de mer än 1h. De ända sättet efter det är att manuellt synka.

Twitterflödet går på med uppdatering med 1h mellanrum utan att jag behöver göra något.

Postad 22 April 2010 - 18:56

Unregisterededb978dd
  • Unregisterededb978dd
  • Mästare

• 3073 inlägg
  • 0

Är väl inte htc's egna. Finns ju ett 3e parts 1600 batteri som har samma storlek som orginal 1400 till nexus.
Och 1600 mah batteriet funkar i desire med.

Edit
Notera dock att 1600mah batteriet från Seido inte är bra:
http://forum.xda-dev...amp;postcount=2

Möjligt.. men 1600 borde ju en del bättre prestanda än ett 1400mah?

nån som vet vars man hittar det? hittade endast ett enda på ebay.. för runt $50

Postad 22 April 2010 - 19:17

Unregistereda382c639
  • Unregistereda382c639
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Har haft min desire i en vecka snart nu och allt har varit frid och fröjd tills jag började försöka köra videofiler. Alla format som sägs stödas ger en delay på ljudet. Även medföljande youtube app ger delay på ljudet när man spelar upp klipp. Efter att kollat upp det hittade jag denna diskussion:

http://forum.xda-dev...ghlight=youtube

Diskussionen förlängs in i ett annat forum med andra HTC lurar som har samma problem.

Helt oaccaptabelt om du frågar mig och inget konkret svar från HTC om de vet vad det är och ska fixa det. En liten "heads up" till folk som tänkt köpa och vill kunna titta på video utan att bli irriterad till döds av osync.

Jag har mailat HTC om problemet och väntar på svar.

Postad 22 April 2010 - 19:28

RedMarathon
  • RedMarathon
  • Veteran

• 1883 inlägg
  • 0

Möjligt.. men 1600 borde ju en del bättre prestanda än ett 1400mah?

nån som vet vars man hittar det? hittade endast ett enda på ebay.. för runt $50

Jag tänker i allafall lösa problemet med batteriet att skaffa mig ett extra batteri (billigare att beställa dem utomlands) och en extern laddare då kommer jag alltid att ha fräscht batteri till Desiren.

Postad 22 April 2010 - 19:29

storm72
  • storm72
  • Wannabe

• 48 inlägg
  • 0

Jag tänker i allafall lösa problemet med batteriet att skaffa mig ett extra batteri (billigare att beställa dem utomlands) och en extern laddare då kommer jag alltid att ha fräscht batteri till Desiren.

sliter nog på luckan att byta batteri hela tiden

Postad 22 April 2010 - 19:46

Unregistered9f287364
  • Unregistered9f287364
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Jag fick min Desire igår och är väldigt nöjd med den. Men när jag ska koppla ifrån den från datorn, så lyckas jag inte få fram "inaktivera usb-lagring", under meddelandeflicken. Vilket handboken så tydligt säger. Jag följer handboken till punkt och pricka, men ändå funkar det ej. Vad gör jag fel?

Redigerat av Unregistered9f287364, 22 April 2010 - 20:01.

Postad 22 April 2010 - 19:57

Unregisterededb978dd
  • Unregisterededb978dd
  • Mästare

• 3073 inlägg
  • 0

sliter nog på luckan att byta batteri hela tiden

Har ett flertal batterier till min Samsung Jet (s 8000)

varför skulle det slita på luckan att byta batteri, luckan är ju öppningsbar ;)

Postad 22 April 2010 - 20:29

Unregistereded9fde8c
  • Unregistereded9fde8c
  • Wannabe

• 31 inlägg
  • 0

Har ett flertal batterier till min Samsung Jet (s 8000)

varför skulle det slita på luckan att byta batteri, luckan är ju öppningsbar ;)

beror ju helt på hur luckan sitter
på Desire får man slita loss och risken finns att man pajjar piggarna

på Legend är det mycket bättre

Postad 22 April 2010 - 21:10

nipe
  • nipe
  • Lärjunge

• 261 inlägg
  • 0

beror ju helt på hur luckan sitter
på Desire får man slita loss och risken finns att man pajjar piggarna

Får hålla med där. Har haft av min 3 gånger och varit livärdd att jag skulle knäcka något varje gång. Det är skönt att den sitter så jäkla bra när man har den på men det känns mindre bra just med avseende på ständiga batteribyten. Kanske därför de säljer batterilock separat (194,99Kr) som tillbehör på sin hemsida. ;)

Postad 22 April 2010 - 21:20

Unregistered1583
  • Unregistered1583
  • Wannabe

• 27 inlägg
  • 0
vet någon ett bra program som synkar med hotmail.
Det som finns i Desier är inte synkat, kjag få mailen men när jag har läst och kastat den så finns den fortfarande oläst och kvar i hotmailen

Postad 22 April 2010 - 22:32

avozetta
  • avozetta
  • Användare

• 158 inlägg
  • 0
Efter missödet med företagslåset i helgen så har jag nu börjat vänja mig vid denna androidtelefon och tänkte delge mina erfarenheter så här långt:
  • Radion: Provade jag nu och den har RDS i någon form. Efter att den scannat första gången så kan man ta fram en meny med samtliga frekvenser som innehåller en radiokanal . Därefter kan man välja en frekvens för t.ex. P3 och efter någon sekunds lyssnande så kommer "SR P3" upp på skärmen och därefter också i menyn över radiokanaler.
    Tyvärr har även jag lyckats hänga appen enligt tidigare beskrivningar genom att skärmlåsa ett par gånger. Helt klart en bugg. Se till att ni alla rapporterar detta till HTC så kommer det en rättning framöver.
  • Skärmen i starkt solljus: Är i princip obrukbar, speciellt om man dessutom tvingas knappa in ett lösenord innan man kan komma åt att öka ljusstyrkan. Den enda svagheten med telefonen så här långt som jag kan komma på.
  • 7 skärmar är för lite?: Jag tror att det var någon som tyckte det. Läste i manualen att man kan spara undan flera olika teman d.v.s. 7 x "hur många då". Det borde ju räcka till alla? Inte provat själv än då jag ännu inte fyllt de första 7. Någon annan för gärna fylla på med hur det funkar.
  • Appen Skandinavian Keybord: Om man vill spara lite minnesutrymme så verkar denna app inte helt nödvändig för att få till svenska tecken när man skriver i div. appar. Har man valt svenska som språk i telefonen så är det bara att skriva på precis som vanligt och när det krävs ett svenskt tecken så skriver man "o" eller "a" och får svenska ordförslag från ordboken med svenska tecken. Funkar i telefonboken och i webbläsaren bl.a.
  • Appen Silent: En app som togglar mellan Tyst, Vibbration eller Normal.
  • Appen YR: Väderappen från Norge. Finns både som Program och Widget. Widjeten är kanske inte lika snygg som HTC:s egna men funktionell.
  • Appen Google Sky Map: Om man gillar astronomi så är denna riktigt imponerande. Nu åker stjärnkikaren fram igen :-). Nu är det ett utmärkt läge att kolla på Venus!
  • Appen STHLM Traveling: Om du åker kommunalt i Stockholm.
  • Appen Flashlight: Gör din skärm till en ficklampa och du kan justera ljusstyrkan med skärmzoomning.

Äntligen en telefon där mjuk- och hårdvara ligger i fas med varann = inte seg. Kvar på att göra listan: foto, video och musik.

Postad 22 April 2010 - 23:05

z3m555
  • z3m555
  • Wannabe

• 20 inlägg
  • 0
Om man har lyckats formatera minneskortet, hur får man tbx "HTC foldrar"

/anders

Postad 22 April 2010 - 23:21

lazio69
  • lazio69
  • Amatör

• 85 inlägg
  • 0
vid svenskt tangentbord måste man ändå hålla in A för att få fram Å och Ä
finns det inte då separata knappar ?

Postad 23 April 2010 - 00:43

RedMarathon
  • RedMarathon
  • Veteran

• 1883 inlägg
  • 0

Får hålla med där. Har haft av min 3 gånger och varit livärdd att jag skulle knäcka något varje gång. Det är skönt att den sitter så jäkla bra när man har den på men det känns mindre bra just med avseende på ständiga batteribyten. Kanske därför de säljer batterilock separat (194,99Kr) som tillbehör på sin hemsida. ;)

Helt lysande nipe! ;)
Skall beställa batteri, extern laddare och batterilock så har man ett mindre vedertaget problem löst!

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.