* Officiell Tråd - Nokia N8 *
9135 svar till detta ämne
Postad 06 October 2010 - 17:42
leris
-
leris
-
Användare
-
-
148 inlägg
Tja har beställt en N8. Jag har en n900 nu och hade HTC HD2 innan.
Väntar otåligt nu!!
Kan man köra facebook chatten och msn på N8an?
Går det att höja styrkan på fm-sändaren (den brukar vara rätt lågt ställ iaf. på n900)
Läste någon stans tidigare att det va någon som frågade om det gick att ställa in så den kopplade upp sig till wifin automatiskt, Det måste väl vara så???????
Postad 06 October 2010 - 17:44
DXD
-
DXD
-
Wannabe
-
-
13 inlägg
Finns den i någon butik i Göteborg där man kan klämma på den?
Postad 06 October 2010 - 18:02
Gustav E
-
Gustav E
-
Wannabe
-
-
38 inlägg
Detta betvivlar jag mycket starkt. Det handlar trots allt om UPS och inte Nokia och de slänger inte bara tillbaka leveransen på 48 timmar.
En annan fundering dock. Har någon provat backup och återställning? Jag att vissa telefoner *cough* nokia *cough* så är denna funktion bristfällig. Sparar inte sparade GPS-platser, ordlista, mm. http://shop.nokia.se...10108#section3aDär kan man läsa bl a följande: Kontakta budfirman inom 48 timmar för att ordna en ny leveranstid. Om du inte kontaktar dem inom 48 timmar skickas paketet tillbaka till oss.  Ni som har fått er telefon: är det olika bakgrundsbilder på de tre startskärmarna? På tal om startskärmarna: man kan som tur är ta bort en eller flera av dom vilket jag tycker är skönt om man nu inte har så mycket att lägga på dom
Redigerat av Gustav E, 06 October 2010 - 18:05.
Postad 06 October 2010 - 18:08
Kemi
-
Kemi
-
Lärjunge
-
-
310 inlägg
http://shop.nokia.se...10108#section3a Där kan man läsa bl a följande: Kontakta budfirman inom 48 timmar för att ordna en ny leveranstid. Om du inte kontaktar dem inom 48 timmar skickas paketet tillbaka till oss.
 Ni som har fått er telefon: är det olika bakgrundsbilder på de tre startskärmarna? På tal om startskärmarna: man kan som tur är ta bort en eller flera av dom vilket jag tycker är skönt om man nu inte har så mycket att lägga på dom 
Jag fipplade med en idag på phone house och den hade tre olika bakgrunderbilder. Var riktigt sugen på att köpa den direkt men sparar 1000kr på att vänta tills min beställda kommer
Postad 06 October 2010 - 18:10
Serenity
-
Serenity
-
Lärjunge
-
-
441 inlägg
Finns den i någon butik i Göteborg där man kan klämma på den?
Finns det en Telia butik i Göteborg? I så fall, prova där.
Postad 06 October 2010 - 18:13
Grizzok
-
Grizzok
-
Användare
-
-
219 inlägg
Bra film, gör mobilen gott. Dock så saknar jag test av GPS:en med program.
Lite sent svar kanske, har haft fullt up idag  Hur som helst, här kör de fyra olika GPS program på N8an, ingen direkt review men man ser hur de funkar och ser ut etc... http://www.phonearen...le-a_13704.html
Postad 06 October 2010 - 18:16
Matsedal
-
Matsedal
-
Användare
-
-
134 inlägg
Finns det en Telia butik i Göteborg? I så fall, prova där.
de skulle få in den till gbg butikerna nästa vecka sa de när jag fråga hos telia, men vem vet. Datum stämmer ju alldrig
Postad 06 October 2010 - 18:22
Dunbar
-
Dunbar
-
Lärjunge
-
-
474 inlägg
Någon som vet när (och var) man kan få tag i en N8 med Tele2-abb?
Inga rykten om När den nya webbläsaren kommer?
Redigerat av Dunbar, 06 October 2010 - 18:22.
Postad 06 October 2010 - 18:22
covejoli
-
covejoli
-
Wannabe
-
-
46 inlägg
de skulle få in den till gbg butikerna nästa vecka sa de när jag fråga hos telia, men vem vet. Datum stämmer ju alldrig 
jag kände på den idag på phone house i halmstad
Postad 06 October 2010 - 18:23
Matsedal
-
Matsedal
-
Användare
-
-
134 inlägg
jag kände på den idag på phone house i halmstad
Najs, synd att halmstad inte ligger i gbg
Postad 06 October 2010 - 18:57
ballepalle
-
ballepalle
-
Användare
-
-
117 inlägg
hur var det nu, kunde man låsa så att startskärmarna INTE roterar sig då man vrider telefon?
tycker bara det ser störigt ut...
Postad 06 October 2010 - 19:03
Zetor
-
Zetor
-
Användare
-
-
165 inlägg
hur var det nu, kunde man låsa så att startskärmarna INTE roterar sig då man vrider telefon? tycker bara det ser störigt ut...
Det kan man. Men det är inte störigt..
Postad 06 October 2010 - 19:07
ballepalle
-
ballepalle
-
Användare
-
-
117 inlägg
Det kan man. Men det är inte störigt..
okej, kanon! det är störigt om man inte vill att den ska göra det
Postad 06 October 2010 - 19:21
sliparn
-
sliparn
-
Wannabe
-
-
12 inlägg
Jag beställde en direkt från nokia och fick den i dag.
Laddade den först, startade den sedan och kollade lite i menyerna mm, knäpte sedan ett kort,
då hängde den sej, kom ur med menyknappen efter en stund men omstart var ett måste om jag skulle kunna ta ett kort till
Ungefär samma visa med flera andra funktioner, fotoalbumet är tomt trots att jag tagit flera kort,
(eller så hänger det sej också)? Buggig är bara förnamnet!
batteriet nästan urladdat efter kanske 15 minuters fipplande och 6 tim standby.
Ska testa att "Fabriksåterställning med radering" som någon tippsade om.
Funkar inte det så skickar jag tillbaka den i morgon, och beställer någon fungerande lur av något annat fabrikat
Tråkigt att Nokia släpper i väg telefoner innan dom har ordning på mjukvaran.
Postad 06 October 2010 - 19:23
Matsedal
-
Matsedal
-
Användare
-
-
134 inlägg
Jag beställde en direkt från nokia och fick den i dag. Laddade den först, startade den sedan och kollade lite i menyerna mm, knäpte sedan ett kort, då hängde den sej, kom ur med menyknappen efter en stund men omstart var ett måste om jag skulle kunna ta ett kort till Ungefär samma visa med flera andra funktioner, fotoalbumet är tomt trots att jag tagit flera kort, (eller så hänger det sej också)? Buggig är bara förnamnet! batteriet nästan urladdat efter kanske 15 minuters fipplande och 6 tim standby. Ska testa att "Fabriksåterställning med radering" som någon tippsade om. Funkar inte det så skickar jag tillbaka den i morgon, och beställer någon fungerande lur av något annat fabrikat Tråkigt att Nokia släpper i väg telefoner innan dom har ordning på mjukvaran.
Säg till om återställningen löser problemet!
Postad 06 October 2010 - 19:24
Serenity
-
Serenity
-
Lärjunge
-
-
441 inlägg
Men som noterat har det fungerat klockrent för en massa. Tycker du borde reklamera den. Få en ny och se om problemet återstår.
Postad 06 October 2010 - 19:24
jullan27
-
jullan27
-
Amatör
-
-
79 inlägg
Detta betvivlar jag mycket starkt. Det handlar trots allt om UPS och inte Nokia och de slänger inte bara tillbaka leveransen på 48 timmar.
Citat från Nokias leveransinfo: "Vad händer om jag inte kan ta emot min beställning när den kommer? Leveranserna sker mellan 9.00 och 17.00, måndag till fredag (förutom allmänna helgdagar). Om du inte finns på leveransadressen när vi försöker leverera paketet lämnar budfirman ett kort med sitt telefonnummer. Kontakta budfirman inom 48 timmar för att ordna en ny leveranstid. Om du inte kontaktar dem inom 48 timmar skickas paketet tillbaka till oss. När vi får tillbaka paketet återbetalar vi kostnaden till ditt kredit- eller kontokort. Vi kan inte omleverera beställningar som har returnerats till oss, så du måste beställa produkterna igen."
Postad 06 October 2010 - 19:35
jullan27
-
jullan27
-
Amatör
-
-
79 inlägg
Någon som vet när (och var) man kan få tag i en N8 med Tele2-abb?
Inga rykten om När den nya webbläsaren kommer?
cdon.com kanske? De kommer att ha dem med abb har jag hört..
Postad 06 October 2010 - 19:42
sliparn
-
sliparn
-
Wannabe
-
-
12 inlägg
Säg till om återställningen löser problemet!
Japp! Det verkar funka nu, har fotat och filmat och allt sparas i albumet. inget annat verkar hänga sej eller sega längre heller! måste jobba nu, får kolla vidare i morgon. Det kanske var samma problem som orsakade att denna n8 inte funkade http://www.idg.se/2....-iphoneutmanare
Postad 06 October 2010 - 20:01
covejoli
-
covejoli
-
Wannabe
-
-
46 inlägg
cdon.com kanske? De kommer att ha dem med abb har jag hört.. 
jag var inne på phone house idag och kännde på den dom sa att dom bara säljer med telia så jag frågade när dom säljer med övriga operatörer och dem sa den 20:e oktober jag som beställt med tre får hoppas att den datumen stämmer och inte v45 som det står på deras hemsida
Postad 06 October 2010 - 20:06
Chercherlavague
-
Chercherlavague
-
Wannabe
-
-
33 inlägg
Jag beställde en direkt från nokia och fick den i dag. Laddade den först, startade den sedan och kollade lite i menyerna mm, knäpte sedan ett kort, då hängde den sej, kom ur med menyknappen efter en stund men omstart var ett måste om jag skulle kunna ta ett kort till Ungefär samma visa med flera andra funktioner, fotoalbumet är tomt trots att jag tagit flera kort, (eller så hänger det sej också)? Buggig är bara förnamnet! batteriet nästan urladdat efter kanske 15 minuters fipplande och 6 tim standby. Ska testa att "Fabriksåterställning med radering" som någon tippsade om. Funkar inte det så skickar jag tillbaka den i morgon, och beställer någon fungerande lur av något annat fabrikat Tråkigt att Nokia släpper i väg telefoner innan dom har ordning på mjukvaran.
Är grymt besviken. Responsen på skärmen är ojämn, ibland går det smidigt, ibland går det extremt segt, trots att få program är igång. Jag hade tidigare en HTC Magic, och den kändes otroligt nog snabbare. Grafiken i symbian är också väldigt dassig. Det är verkligen tragiskt med tanke på den extremt snygga och funktionella designen.
Postad 06 October 2010 - 20:13
SL2
-
SL2
-
Forumräv
-
-
540 inlägg
Någon som vet när (och var) man kan få tag i en N8 med Tele2-abb? http://www.noyes.se/...nokia-n8-green/http://www.katshing...._n8-12796_21754http://www.mobilgiga...-Dark-Grey.aspxDen sista är cirka 700:- billigare med Tele2 än hos Katshing. Är grymt besviken. Responsen på skärmen är ojämn, ibland går det smidigt, ibland går det extremt segt, trots att få program är igång
Även efter Fabriksåterställning med radering?
Postad 06 October 2010 - 20:40
Gustav E
-
Gustav E
-
Wannabe
-
-
38 inlägg
Japp! Det verkar funka nu, har fotat och filmat och allt sparas i albumet. inget annat verkar hänga sej eller sega längre heller! måste jobba nu, får kolla vidare i morgon.
Det kanske var samma problem som orsakade att denna n8 inte funkade http://www.idg.se/2....-iphoneutmanare
Du verkar vara den första här som haft samma problem om jag  . I likhet med din så är min bra efter Fabriksåterställning med radering. Fick din också mera minne, samma bakgrund på alla startskärmar och förlorade exempelfilmerna? Den har hängt sig en gång efter det bara, det var när jag skulle kolla på ett ganska långt youtubeklipp i fullskärm efter att ha gått in på youtube via webläsaren, ej via direktknappen. Då höll jag in startknappen så den starta om så var den bra sen. En fråga till alla. Hur är era när skärmsläckaren är på? Slocknar den någonsin eller lyser klockan hela tiden?
Redigerat av Gustav E, 06 October 2010 - 20:44.
Postad 06 October 2010 - 21:02
KniveN
-
KniveN
-
Användare
-
-
135 inlägg
Postad 06 October 2010 - 21:10
Unregistered35091
-
Unregistered35091
-
Forumräv
-
-
715 inlägg
Synka N8 automatiskt med gmails kontakter och kalender också? På min HTC funkar det klanderfritt och jag vet inte annars hur jag ska överföra mina kontakter från HTC'n till N8'n.
Fick experimentera lite men det funkar med kalender och kontakter om du lägger upp ditt gmailkonto som en mail for exchange. Ganska självförklarande, använd m.google.com som exchange-server.
Postad 06 October 2010 - 21:20
torkelab
-
torkelab
-
Wannabe
-
-
33 inlägg
Både ovi och gmail funkar för mig
Vilken operatör har du? På min är det strul i alla fall, har tele2.. Skedde allt per automatik eller var det manuellt som gjordes..? På min N8 kan man bara nyttja Exchange Mail, har Tele2 som operatör.
Postad 06 October 2010 - 21:27
Unregistered35091
-
Unregistered35091
-
Forumräv
-
-
715 inlägg
Vilken operatör har du? På min är det strul i alla fall, har tele2.. Skedde allt per automatik eller var det manuellt som gjordes..? På min N8 kan man bara nyttja Exchange Mail, har Tele2 som operatör.
Operatören ska väl inte ha nån betydelse? Vi snackar ju om webmail här. Du måste ha nån slags internetuppkoppling förstås. Jag har telia.
Postad 06 October 2010 - 21:35
Unregistered35091
-
Unregistered35091
-
Forumräv
-
-
715 inlägg
till er som har redan fått era telefoner.. har några frågor jag undrar om ni kan svara på =)
hur är den på spela upp filmer?? t.ex.1080p/720p mkv filer? avi film med xvid codec?
hur är videoinspelningen när man spelar upp filmen på en tv?
ingår något office program för word/excel? och något pdf program?
Har nu testat en mkv-fil 720P på telefonen, närmare bestämt senaste avsnittet av dexter. Funkar bra direkt från USB-sticka. Flash voyager GTR 32 GB funkade INTE (USB-enhet stöds ej), men ett 16 GB av samma märke funkade. Nästa grej blir att leta upp en HDMI-kabel och prova om bilden ser lika bra ut på 55-tummaren... Ps. öppnade några random excel och powerpoints på samma sticka och det funkade fint ds.
Redigerat av Unregistered35091, 06 October 2010 - 21:37.
Postad 06 October 2010 - 21:46
Unregistered35091
-
Unregistered35091
-
Forumräv
-
-
715 inlägg
Någon som gjort någon test att köra SVT Play ännu?
Kollade precis på senaste rapportsändningen över 3G och det funkade utan lagg. Lite segt att starta men när den väl hade buffrat ett tag så funkade det finfin i fullskärm. Edit: Med originalwebbläsaren
Redigerat av Unregistered35091, 06 October 2010 - 21:50.
Postad 06 October 2010 - 21:53
Unregistered35091
-
Unregistered35091
-
Forumräv
-
-
715 inlägg
Har nu testat en avi-fil i xvid och det funkar, däremot testade jag en 3,6 GB stor divx5 som ej funkade.
Postad 06 October 2010 - 21:59
Jonrad89
-
Jonrad89
-
Användare
-
-
114 inlägg
En fråga till alla. Hur är era när skärmsläckaren är på? Slocknar den någonsin eller lyser klockan hela tiden?
Min "lyser" alltid. Går väl även ställa in, har inte kollat på detta. ---------- Vad har alla för firmware? Finns någon Telia-köpt N8 som strulat? Min: Köpt på telia, Grön N8 Utgåva: PR1.0 Mjukvaruversion: 011.012 2010-09-18 Anpassad version: 011.012.06.01 2010-09-22 Produktkod: 059D1N0 Tänkte bara på kul om min också kommer strula snart, eller om det finns någon mjukvaru-skillnad som gör att vissa buggar, och andra inte. ------- Jag gjorde hoppet från N95 (S60v3) till N8 (S^3) och la då märke till den smarta funktionen: Startskärm - RING - "bokstavera namnen på den man vill ringa" t.ex. Danne blir 32663. Är detta något som fanns på S60v5?
Redigerat av Jonrad89, 06 October 2010 - 22:05.
Postad 06 October 2010 - 22:03
torkelab
-
torkelab
-
Wannabe
-
-
33 inlägg
Operatören ska väl inte ha nån betydelse? Vi snackar ju om webmail här. Du måste ha nån slags internetuppkoppling förstås. Jag har telia.
Det står så här; "Förbereder installation" sen Prenumeration på Nokia Messaging krävs för att använda e-post på telefonen. Kontakta din operatör" Dock fungerar det att skapa ett gmail-konto via exchange..men inte flera mejlkonton..
Postad 06 October 2010 - 22:12
cossiejeppe
-
cossiejeppe
-
Rookie
-
8 inlägg
fick äntligen min gröna n8 efter försening pga UPS! är helt sjukt nöjd med mobilen o inte hft några som helst problem eller buggar mm! dock undrar jag hur fasen jag stänger av wlan helt nu när ja går in på anslutbarhet o kopplar från så söker den bara om o loggar in igen sen har jag ej fått fram någon bild på tv via hdmi?
Postad 06 October 2010 - 22:15
SL2
-
SL2
-
Forumräv
-
-
540 inlägg
Flash voyager GTR 32 GB funkade INTE (USB-enhet stöds ej),
Provade du med FAT32? Tydligen ska man använda det.
Postad 06 October 2010 - 22:34
Unregistered35091
-
Unregistered35091
-
Forumräv
-
-
715 inlägg
Provade du med FAT32? Tydligen ska man använda det.
jepp, den är FAT32
Postad 06 October 2010 - 22:40
SL2
-
SL2
-
Forumräv
-
-
540 inlägg
Nån som har provat en hårddisk?
Postad 06 October 2010 - 22:44
Unregistered35091
-
Unregistered35091
-
Forumräv
-
-
715 inlägg
fick äntligen min gröna n8 efter försening pga UPS! är helt sjukt nöjd med mobilen o inte hft några som helst problem eller buggar mm! dock undrar jag hur fasen jag stänger av wlan helt nu när ja går in på anslutbarhet o kopplar från så söker den bara om o loggar in igen sen har jag ej fått fram någon bild på tv via hdmi?
Det är precis som med hörlursingången, du måste trycka in mini-HDMIkontakten ner i botten tills den klickar till. Spelade just upp dexter i 720p på min samsung 55-tummare. Det är så imponerande!! Min nya HTPC väger 135 gram!
Postad 06 October 2010 - 22:48
Unregistered35091
-
Unregistered35091
-
Forumräv
-
-
715 inlägg
Nån som har provat en hårddisk? 
Testade en 1 TB packard bell men den funkade inte. Edit: Formaterad i NTFS, så det är väl förklaringen.
Redigerat av Unregistered35091, 06 October 2010 - 22:49.
Postad 06 October 2010 - 23:17
Unregistered35091
-
Unregistered35091
-
Forumräv
-
-
715 inlägg
Det står så här; "Förbereder installation" sen Prenumeration på Nokia Messaging krävs för att använda e-post på telefonen. Kontakta din operatör"
Dock fungerar det att skapa ett gmail-konto via exchange..men inte flera mejlkonton.. 
Skumt, inget sånt för mig det bara funkade. Däremot har jag ett annat problem, jag kan inte skapa meddelanden i exchange (google), får bara: "Det går inte att utföra åtgärden"
Postad 06 October 2010 - 23:34
SL2
-
SL2
-
Forumräv
-
-
540 inlägg
Däremot har jag ett annat problem, jag kan inte skapa meddelanden i exchange (google), får bara: "Det går inte att utföra åtgärden"
Den har jag svaret på, men tyvärr minns jag inte i vilken recension jag har sett och minns inte alla detaljerna. Om du skapar ett gmailkonto i Exchange så kan du importera kontakter den vägen, men inte maila (tror jag). Om du kopplar in gmail på det andra sättet (som jag inte vet vad det kallas) så kan du maila, men inte importera kontakter. Hoppas det hjälper.
Postad 06 October 2010 - 23:42
Unregistered35091
-
Unregistered35091
-
Forumräv
-
-
715 inlägg
Den har jag svaret på, men tyvärr minns jag inte i vilken recension jag har sett och minns inte alla detaljerna.
Om du skapar ett gmailkonto i Exchange så kan du importera kontakter den vägen, men inte maila (tror jag). Om du kopplar in gmail på det andra sättet (som jag inte vet vad det kallas) så kan du maila, men inte importera kontakter.
Hoppas det hjälper.
Aha. Låter som att det behövs en fix där
Postad 06 October 2010 - 23:46
SL2
-
SL2
-
Forumräv
-
-
540 inlägg
Aha. Låter som att det behövs en fix där 
Hoppa till 6:00. http://www.youtube.c...h?v=duur2-y9Avo
Postad 07 October 2010 - 00:06
Unregistered35091
-
Unregistered35091
-
Forumräv
-
-
715 inlägg
Nu hittade jag i alla fall synkroniseringsfunktionen (om man vill synka från gmail utan att gå via exchange.) De har gömt den under Inställninga/Anslutbarhet/Dataöverföring.
Postad 07 October 2010 - 01:05
Grizzok
-
Grizzok
-
Användare
-
-
219 inlägg
Testade en 1 TB packard bell men den funkade inte. Edit: Formaterad i NTFS, så det är väl förklaringen.
Hörde ett rykte som hävdade att N8an fixar max 500gb, något som Nokia "mörkat" lite om... ingen aning om det stämmer eller ej, rykten är ju som de är, så det är väl bara att testa större diskar och se vad som händer...
Postad 07 October 2010 - 05:52
Unregistered02139668
-
Unregistered02139668
-
Användare
-
-
112 inlägg
Nokiashopen har inte kunnat förklara sitt misstag på 4dagar nu.
Åkte in till Telia butiken, 15min senare kom jag ut med en N8. Mycket smidigt.
Idioterna på shopen kommer jag aldrig, aldrig att ha någonting att göra med i fortsättningen.
Det kostade mig +500:- (4795:-) hos Telia men värt varje öre.
Detta gäller då min förhandsbeställning som Nokiashopen makulerade med påståendet att
det inte fanns pengar på kontot. Senare ändrade dom sig och påstod att det skett ett misstag.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Men N8:an verkar bra i alla fall...
Postad 07 October 2010 - 07:54
Serenity
-
Serenity
-
Lärjunge
-
-
441 inlägg
Postad 07 October 2010 - 08:09
Roddan7
-
Roddan7
-
Rookie
-
4 inlägg
En undran , är det någon som har fått igång podcasting , hade förväntat mej att det skulle fungera som i 5800 , ett program som helt enkelt letar efter sändningar.Hittar podsändningar under 'musik' men där står det bara 'inga sändningar'. Någon som vet??
Postad 07 October 2010 - 08:14
Unregistered5a4b966b
-
Unregistered5a4b966b
-
Rookie
-
4 inlägg
Måndagsex? Jag har inte haft sådana problem med min =)
Postad 07 October 2010 - 08:19
torkelab
-
torkelab
-
Wannabe
-
-
33 inlägg
Nu hittade jag i alla fall synkroniseringsfunktionen (om man vill synka från gmail utan att gå via exchange.) De har gömt den under Inställninga/Anslutbarhet/Dataöverföring.
Fanns det G-mail där? Det som jag ser är gamla Sync ML , telöverföring samt Ovi sync men den funkar inte heller.. Står "auto Sync closed due to unavailability of Profile configured"
Postad 07 October 2010 - 08:26
Unregistered02139668
-
Unregistered02139668
-
Användare
-
-
112 inlägg
Klaga på fairshopping!
Ja då, fick mejl från marknadschefen, lovade återkomma för 2 dar sen.
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Hemma
-
→
Mobiltelefoni & GPS
-
Personuppgiftspolicy
|
-
-
LFE reference och Center ch
johan b-lund
2026-09-02 18:43:15
-
-
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|