Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Börja gymma

10618 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Beurer BF 800 (Personvågar) 1 3.571428 (6) Inga priser
Apple Watch Sport 42mm with Sport Band (Smartwatch) 9 7.571428 (20) Inga priser

Postad 08 March 2011 - 15:12

Lactoferrin
  • Lactoferrin
  • Mästare

• 3166 inlägg
  • 0

är dte något fel när det bränner i ryggmusklerna när man gör sit ups? redan efter bara några st typ?

Troligtvis gör du något fel, för det är som att säga att man får ont i triceps när man kör biceps.
Alltså två olika muskler som gör olika saker.

Försök ändra tekniken.

Postad 08 March 2011 - 15:30

DVD-ai
  • DVD-ai
  • Über-Guru

• 10338 inlägg
  • 0
Gör som jag och fråga någon och be dom visa dig och hjälpa dig om du inte vet hur du ska göra :)

Men om du inte är på något gymm kan det i och försig vara svårt...

Jag vet bara att jag tidigare fick spänningar/ ont i övre ryggtavlan av att göra situpps på grund av att jag spände mig på ett märkligt sätt, men det har jag lärt mig av med och nu går det hur bra som helst :)

Postad 08 March 2011 - 15:35

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

• 12146 inlägg
  • 0

Troligtvis gör du något fel, för det är som att säga att man får ont i triceps när man kör biceps.
Alltså två olika muskler som gör olika saker.

Försök ändra tekniken.

vem ska jag lita på? dig eller lisa 91? :)

i vilket fall så bränner det långt ner på ryggen på båda sidor.
kan säga att jag är sjukt otränad, och misstänker att jag håller på att ärva pappas och farfars trasiga rygg
känner att jag måste börja träna upp lite muskler innan det är försent om det nu inte redan är det.

Postad 08 March 2011 - 15:38

Lisa91
  • Lisa91
  • Lärjunge

• 421 inlägg
  • 0

vem ska jag lita på? dig eller lisa 91? :)

i vilket fall så bränner det långt ner på ryggen på båda sidor.
kan säga att jag är sjukt otränad, och misstänker att jag håller på att ärva pappas och farfars trasiga rygg
känner att jag måste börja träna upp lite muskler innan det är försent om det nu inte redan är det.

Det ska inte göra ont att träna.
Be någon som kan träning titta när du gör övningen,det är omöjligt att veta över nätet.

Postad 08 March 2011 - 15:42

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

• 12146 inlägg
  • 0

Det ska inte göra ont att träna.
Be någon som kan träning titta när du gör övningen,det är omöjligt att veta över nätet.

ont och ont, det kan ju va mjölksyra och det har väl aldrig varit skadligt?
jag tror jag gör rätt förrutom att jag fuskar och har fötterna under soffkanten :)

rak nacke och går inte upp högt alls med kroppen

Postad 08 March 2011 - 15:48

DVD-ai
  • DVD-ai
  • Über-Guru

• 10338 inlägg
  • 0
jag tror att du spänner dig på något olämpligt sätt.. :)

Postad 08 March 2011 - 15:57

Lactoferrin
  • Lactoferrin
  • Mästare

• 3166 inlägg
  • 0

ont och ont, det kan ju va mjölksyra och det har väl aldrig varit skadligt?
jag tror jag gör rätt förrutom att jag fuskar och har fötterna under soffkanten :)

rak nacke och går inte upp högt alls med kroppen

Får du mjölksyra i ryggen när du tränar mage är du helt fel ute.

Fötterna ska inte vara fast i nåt, benen har inget med magträning att göra.

Däremot ska minimera svank, det gör du med att lyfta knäna lodrät och ha dom där under hela övningen, därefter crunchar du ihop magen så skuldrorna lyfter från backen och huvudet närmar sig knäna.

Postad 08 March 2011 - 16:02

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

• 12146 inlägg
  • 0

Får du mjölksyra i ryggen när du tränar mage är du helt fel ute.

Fötterna ska inte vara fast i nåt, benen har inget med magträning att göra.

Däremot ska minimera svank, det gör du med att lyfta knäna lodrät och ha dom där under hela övningen, därefter crunchar du ihop magen så skuldrorna lyfter från backen och huvudet närmar sig knäna.

det där med att ha bena uppe i luften samtidigt är omöjligt, det klarar jag inte, kanske klarar typ 10st eller nåt :)
inte mycket till träning väl?

möjligt att jag spänner mig fel på något sätt, men sit upsen är väl inte helt ogjorda bara för att jag har fötterna under en kant?

kanske man skulle ge gymmet en chans till, där fanns det en maskin man satt i med en grej framför magen, sen böjde man sig bara frammåt för att fräna magmusklerna, den gillade jag mycket mer än sit ups alltså.

men har ingen motivation egentligen att springa på gym, tycker det är pinsamt när man är sämst och klenast typ :)

Postad 08 March 2011 - 16:08

Bigrauk
  • Bigrauk
  • Forumräv

• 892 inlägg
  • 0

det där med att ha bena uppe i luften samtidigt är omöjligt, det klarar jag inte, kanske klarar typ 10st eller nåt :)

Det är inget att skämmas för när man är ovan och otränad, klarade själv 30 st situps med benen i luften och idag 1 månad senare gör jag 90.
Så det är bara å kämpa på, det kommer :)

Redigerat av Bigrauk, 08 March 2011 - 16:08.

Postad 08 March 2011 - 16:13

Lactoferrin
  • Lactoferrin
  • Mästare

• 3166 inlägg
  • 0

Hur många har du tänkt att göra? Du är nybörjare, då gör man inte 50st och 10 repetitioner är inte dåligt.

men sit upsen är väl inte helt ogjorda bara för att jag har fötterna under en kant?

Du menar att du sätter dig upp och då räknas det som en repetition av magträning?

kanske man skulle ge gymmet en chans till, där fanns det en maskin man satt i med en grej framför magen, sen böjde man sig bara frammåt för att fräna magmusklerna, den gillade jag mycket mer än sit ups alltså.

Om det är den jag tror att det är så är den kass, skit svårt att träna magen i den.

Den absolut bästa "maskinen" för magen jag provat är en bänk på SATS Hötorget där ryggdynan är som en halvmåne så man kan reglera lutningen på och ett bälte som fixerar höften mot en rak dyna, grymt lätt att få kontakt med muskeln i den.

Postad 08 March 2011 - 16:13

Lisa91
  • Lisa91
  • Lärjunge

• 421 inlägg
  • 0

Det är inget att skämmas för när man är ovan och otränad, klarade själv 30 st situps med benen i luften och idag 1 månad senare gör jag 90.
Så det är bara å kämpa på, det kommer :)

Gör du 90st i sträck?
Jag brukar göra typ 5*20-25.

Postad 08 March 2011 - 16:17

Bigrauk
  • Bigrauk
  • Forumräv

• 892 inlägg
  • 0
Jepp, klarade 90st i sträck igår :) . Innan dess var det 80.
Brukar köra 3 - 4 x så många jag klarar, under 3 av mina 5 styrkepass i veckan.

Edit: Nästan så man misstänker att det är nåt olagligt i whey100 trots att det står att det är dopningstestat på GG:s hemsida :) Har gjort såna sjuka ökningsresultat sedan jag började för drygt 1 månad sen, men jag antar att jag äter väldigt bra och nyttigt för tillfället.

En sak är klar, det är j***** kul att träna nu :) Men vet av tidigare erfarenhet att det avtar efter en 4-6 månader.

Redigerat av Bigrauk, 08 March 2011 - 16:22.

Postad 08 March 2011 - 16:22

Lisa91
  • Lisa91
  • Lärjunge

• 421 inlägg
  • 0

Jepp, klarade 90st i sträck igår :) . Innan dess var det 80.
Brukar köra 3 - 4 x så många jag klarar, under 3 av mina 5 styrkepass i veckan.

Edit: Nästan så man misstänker att det är nåt olagligt i whey100 trots att det står att det är dopningstestat på GG:s hemsida :) Har gjort såna sjuka ökningsresultat sedan jag började för drygt 1 månad sen, men jag antar att jag äter väldigt bra och nyttigt för tillfället.

Mycke mage blire!

Postad 08 March 2011 - 16:29

Bigrauk
  • Bigrauk
  • Forumräv

• 892 inlägg
  • 0

Mycke mage blire!

Ja, det är jag väl medveten om. Tänkte faktiskt inte köra mer än 1 gång i veckan från början, men ibland vill man göra något mellan repsen istället för att glo in i väggen :)

Postad 08 March 2011 - 19:09

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

• 12146 inlägg
  • 0
vad tror ni om den här magträningen?
testade lite nyss och jag fick inte ont i ryggen av den

http://www.youtube.c...h?v=gGhTsYKGdE8

Postad 08 March 2011 - 19:41

Unregistereda9666aa5
  • Unregistereda9666aa5
  • Forumräv

• 606 inlägg
  • 0
http://www.exrx.net/...BWCrunchAD.html

Där har du dina sit-ups du ska göra till att börja med. Sätter du dig upp helt med stöd för fötterna (som jag gissar att du gör) kommer du att träffa höftböjarmusklerna i större utsträckning och inte alls magen egentligen. Höftböjarmusklerna har sitt ursprung i ryggen och det kanske är därför du får ont av dem?

Den du länkade till tränar väl egentligen inte 'sexpacket' aktivt utan bara statiskt, men det är ändå en rätt enkel och bra övning tycker jag.

Postad 08 March 2011 - 20:00

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

• 12146 inlägg
  • 0

http://www.exrx.net/...BWCrunchAD.html

Där har du dina sit-ups du ska göra till att börja med. Sätter du dig upp helt med stöd för fötterna (som jag gissar att du gör) kommer du att träffa höftböjarmusklerna i större utsträckning och inte alls magen egentligen. Höftböjarmusklerna har sitt ursprung i ryggen och det kanske är därför du får ont av dem?

Den du länkade till tränar väl egentligen inte 'sexpacket' aktivt utan bara statiskt, men det är ändå en rätt enkel och bra övning tycker jag.

exakt så ser mina situps ut bara att jag har fötterna under soffan.

vad menar du när du skriver att man tränar statiskt?
kändes som att jag var tvungen att spänna magmuslerna rätt mycket i allaf all för att klara av det :)

men vad jag har förstått det så ska man träna både rygg och mage och aldrig bara en av dom
så när vi ändå är igång kanske någon kan tipsa om bra och enkla ryggövningar som man kan göra hemma :)

Postad 08 March 2011 - 20:12

Lactoferrin
  • Lactoferrin
  • Mästare

• 3166 inlägg
  • 0

Ja jag fundera oxå på vad den övningen ger.

Postad 08 March 2011 - 20:15

LTMS
  • LTMS
  • Forumräv

• 845 inlägg
  • 0

exakt så ser mina situps ut bara att jag har fötterna under soffan.

vad menar du när du skriver att man tränar statiskt?
kändes som att jag var tvungen att spänna magmuslerna rätt mycket i allaf all för att klara av det :)

men vad jag har förstått det så ska man träna både rygg och mage och aldrig bara en av dom
så när vi ändå är igång kanske någon kan tipsa om bra och enkla ryggövningar som man kan göra hemma :)

En övning du kan göra är väl att ligga på mage och sedan lyfta upp överkroppen några cm

Postad 08 March 2011 - 20:52

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

• 12146 inlägg
  • 0

En övning du kan göra är väl att ligga på mage och sedan lyfta upp överkroppen några cm

ja det kan jag göra.

Postad 08 March 2011 - 20:53

Unregisteredd51b7e75
  • Unregisteredd51b7e75
  • Beroende

• 1408 inlägg
  • 0

är dte något fel när det bränner i ryggmusklerna när man gör sit ups? redan efter bara några st typ?

http://axon.blogg.se...-av-situps.html

Postad 08 March 2011 - 21:44

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

• 12146 inlägg
  • 0

ja det där verkar ju va exakt det jag känner av då.
ska testa att göra situps med benen i luften och se om det blir skillnad
dock inte ikväll då jag har testat massa olika saker hlea kvällen, är helt slut i magen nu :)

Postad 08 March 2011 - 21:52

Kamui
  • Kamui
  • Beroende

• 1316 inlägg
  • 0

Håll er undan Axons blogg: Läs tråden om honom på Flashback, inlägg 1294 och 1295 - resten är en lynchmobb som löper amok. https://www.flashback.org/t1220030

Postad 08 March 2011 - 22:04

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

• 12146 inlägg
  • 0

Håll er undan Axons blogg: Läs tråden om honom på Flashback, inlägg 1294 och 1295 - resten är en lynchmobb som löper amok. https://www.flashback.org/t1220030

ja altså det är ju lika många som gillar honom och tycker han är väldigt duktig och kommer med lärorika saker och har hjälpt många.
orkade inte läsa precis allt men det verkar ju mest handla om att han ev har manipulerat bilder.
dock har ju inte det någonting att göra med länken som lakritstomte länkade till som handlade om en speciell muskel.
eller menar du att han har hittat på allt det som stod där?

Postad 08 March 2011 - 22:47

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

• 12146 inlägg
  • 0
hittade ett träningsprogram för hantlar som man kan göra hemma
funderar på att testa det ett tag .
jag funderar dock på hur tunga hantlar man ska ha till dom olika övningarna, finns det några riktmärken att gå efter?

en del har även komleterat med lite magövningar då det saknas helt här.
vad tror ni?
så här ser i alla fall chemat ut

schema A (ben, bröst, triceps)

knäböj - 3x12
utfall - 2x12
vadlyft - 3x12
bänkpress - 3x12
flyes - 3x12
triceps extension - 2x12
triceps kickback - 2x12

schema B (rygg, axlar, biceps)

chins (om du har stång uppsatt)- 3x12
hantelrodd - 3x12
liggande rodd - 2x12
axelpress - 3x12
lateral raise - 3x12
curl - 3x12
concentration curl - 2x12

lägger till länken också där man ser små videor hur man ska göra övningarna.
http://www.halso.inf...thread-428.html

Redigerat av andreassofus, 08 March 2011 - 23:02.

Postad 09 March 2011 - 00:34

Bigrauk
  • Bigrauk
  • Forumräv

• 892 inlägg
  • 0
Ser ut som ett bantat schema av det jag kör, ser hyfsat ut tycker jag.
Jag kör allt på ditt schema utom concentration curl, där jag kör hammercurl istället.

Jag skulle iaf kört på minst 3 set av varje övning, men det är inviduellt vad man känner för.
Har även en curlstång och en internationell stång som jag kompletterar även andra övningar med.

Knäböj och vadlyft är väl egentligen dem enda övningarna som du kanske skulle behöva lite extra vikt om du bara har tillgång till hantlar.

30-40 kilos byggbara hantlar tror jag du kommer långt med som nybörjare.

Redigerat av Bigrauk, 09 March 2011 - 00:40.

Postad 09 March 2011 - 08:10

Kamui
  • Kamui
  • Beroende

• 1316 inlägg
  • 0

ja altså det är ju lika många som gillar honom och tycker han är väldigt duktig och kommer med lärorika saker och har hjälpt många.
orkade inte läsa precis allt men det verkar ju mest handla om att han ev har manipulerat bilder.
dock har ju inte det någonting att göra med länken som lakritstomte länkade till som handlade om en speciell muskel.
eller menar du att han har hittat på allt det som stod där?

Nej han har utgett sig för att vara naprapat när han inte var det (jobbat som det till och med), dessutom har han snott de flesta texterna rakt av från andra och påstått att han skrev dom. Och jo han har manipulerat bilder också som du säger. En skojare helt enkelt. Dessutom tränar han lika seriöst som Jay Cutler (minus preppet), och har gjort så i 10 år. Trots det ser han ut som en fotbollsspelare.

Men visst stämmer säkert texten, den är ju kopierad från en riktig källa :) (Jag vet inte om just den texten är det eftersom jag inte vill klicka mig in på hans blogg, men i FB-tråden finns ju mängder med exempel på plagiat)

Postad 09 March 2011 - 08:45

Lisa91
  • Lisa91
  • Lärjunge

• 421 inlägg
  • 0

Nej han har utgett sig för att vara naprapat när han inte var det (jobbat som det till och med), dessutom har han snott de flesta texterna rakt av från andra och påstått att han skrev dom. Och jo han har manipulerat bilder också som du säger. En skojare helt enkelt. Dessutom tränar han lika seriöst som Jay Cutler (minus preppet), och har gjort så i 10 år. Trots det ser han ut som en fotbollsspelare.

Men visst stämmer säkert texten, den är ju kopierad från en riktig källa :) (Jag vet inte om just den texten är det eftersom jag inte vill klicka mig in på hans blogg, men i FB-tråden finns ju mängder med exempel på plagiat)

Jag såg honom på bild i en lineup på tävling,och han såg ut som en väldigt vältränad fotbollsspelare!

Postad 09 March 2011 - 09:04

Unregistered276d62c1
  • Unregistered276d62c1
  • Forumräv

• 729 inlägg
  • 0

Nu är ju inte jag någon brottare och brukar inte springa i deras träningslokaler, sen tror jag inte det finns något sånt. Här i dom värmländska skogarna, här håller dom på med jakt :)

vad funderade du över om den övningen? börja med att ta i händerna och inte vila på nacken helt i början bara så går det bra (:

Postad 09 March 2011 - 09:06

Kamui
  • Kamui
  • Beroende

• 1316 inlägg
  • 0

Jag såg honom på bild i en lineup på tävling,och han såg ut som en väldigt vältränad fotbollsspelare!

Han är i mitten på den här bilden: http://www.muscle.se...y_showpic=18991

Vältränad? Förmodligen! Men för att ha satsat 10 år av sitt liv för att slaviskt träna med optimal kost och sömn så är resultatet inte direkt fantastiskt. Jag tycker helt ärligt han ser ut som en fotbollsspelare (inte NFL alltså). Besten till höger är däremot betydligt kralligare.

Redigerat av Kamui, 09 March 2011 - 09:07.

Postad 09 March 2011 - 09:42

Lactoferrin
  • Lactoferrin
  • Mästare

• 3166 inlägg
  • 0
Hehe, shit! Att ställa sig på en scen med den fysiken :)

Postad 09 March 2011 - 09:47

DVD-ai
  • DVD-ai
  • Über-Guru

• 10338 inlägg
  • 0
Spinkis... :)

Postad 09 March 2011 - 09:49

Kamui
  • Kamui
  • Beroende

• 1316 inlägg
  • 0

Hehe, shit! Att ställa sig på en scen med den fysiken :)

Ja fy fasen :) Nu är det ju säkert den bild av alla tagna som är absolut sämst, men det är ju ändå katastrof. Massan saknas verkligen.

Postad 09 March 2011 - 10:17

Hampuz
  • Hampuz
  • Beroende

• 1379 inlägg
  • 0
Jäklar vad liten han var :)

Postad 09 March 2011 - 10:49

DVD-ai
  • DVD-ai
  • Über-Guru

• 10338 inlägg
  • 0
Ser ju knappt ut som samma person där och på hans blogg...

Postad 09 March 2011 - 11:36

Kamui
  • Kamui
  • Beroende

• 1316 inlägg
  • 0

Ser ju knappt ut som samma person där och på hans blogg...

Han är väl inte i tävlingsform på bloggen? Det är ju en grej att se hyfsat krallig ut när man är bulkad och i t-shirt samtidigt som man trixar med bildförhållandena på bilderna och en helt annan att göra det på scen :)
Som sagt, jag vill inte gå in där för att titta med tanke på annonsintäkter osv - men de två tävlingarna han har ställt upp i (CBB och AF?) har han hamnat "dead last" i om jag inte missminner mig. Killen är en skojare, som dock är duktig på att få uppmärksamhet och att ragga spons.

Postad 09 March 2011 - 12:50

Lactoferrin
  • Lactoferrin
  • Mästare

• 3166 inlägg
  • 0

...och att ragga spons.

Jag har för mig han sagt att han är sponsrad av Twinlab, men det var väl bara skitsnack det oxå.

Postad 09 March 2011 - 13:39

Kamui
  • Kamui
  • Beroende

• 1316 inlägg
  • 0
Sponsorerna måste ju stämma (eller?), annars är han ju galen om han köper produkter och påstår att han är sponsrad bara för att kunna säga det på internet. Men man kan ju fråga vad som krävs för att få spons av vissa företag... OK att han har en välbesökt blogg men vill man att produkterna ska synas ihop med de resultaten?

Postad 09 March 2011 - 14:15

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

• 12146 inlägg
  • 0

Jäklar vad liten han var :o

jo om man jämför med dom två andra bjässarna ja.
men ställer man honom brevid oss helt otränade ser han nog gigantisk ut skulle ja tro :)

Postad 09 March 2011 - 14:20

Lactoferrin
  • Lactoferrin
  • Mästare

• 3166 inlägg
  • 0

Sponsorerna måste ju stämma (eller?), annars är han ju galen om han köper produkter och påstår att han är sponsrad bara för att kunna säga det på internet. Men man kan ju fråga vad som krävs för att få spons av vissa företag... OK att han har en välbesökt blogg men vill man att produkterna ska synas ihop med de resultaten?

Den enda svensken som jag vet/tror är sponsrad av Twinlab är väl Anders Graneheim och ev Johan Oldenmark.

Twinlab är ju inte särskillt stora i sverige med spons så dom väljer nog sponsortagarna med omsorg. Har för mig att Löwgren skrev på sin signatur på kollo att han hade spons från twinlab, förut.

Postad 09 March 2011 - 14:55

Kamui
  • Kamui
  • Beroende

• 1316 inlägg
  • 0
Det har han skrivit ja, men jag utgick faktiskt från att det stämde. Trodde inte han skulle ljuga om det, men som du säger så vore det ju märkligt om han skulle få spons av dom med tanke på vilka andra dom väljer att synas med.

Postad 09 March 2011 - 15:03

Lactoferrin
  • Lactoferrin
  • Mästare

• 3166 inlägg
  • 0
http://www.twinlab.se/teamtwinlab.html

Hehe, Arne Lundell var i Egypten på samma hotell som mig för några år sen, var kul att se honom på kamelen man kunde få rida på för en slant, såg ut som conan barbaren :)

Postad 09 March 2011 - 19:41

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

• 12146 inlägg
  • 0

Ser ut som ett bantat schema av det jag kör, ser hyfsat ut tycker jag.
Jag kör allt på ditt schema utom concentration curl, där jag kör hammercurl istället.

Jag skulle iaf kört på minst 3 set av varje övning, men det är inviduellt vad man känner för.
Har även en curlstång och en internationell stång som jag kompletterar även andra övningar med.

Knäböj och vadlyft är väl egentligen dem enda övningarna som du kanske skulle behöva lite extra vikt om du bara har tillgång till hantlar.

30-40 kilos byggbara hantlar tror jag du kommer långt med som nybörjare.

menar du attjag som total otränad nybörjare ska använda 40kg hantlar?
hur stark tror du jag är?

funderar även på att köpa någon smidig träningsbänk som jag kan ligga på.
någon som har ett förslag? den får absolut inte vara stor då jag har dåligt med plats

Postad 09 March 2011 - 19:46

Hampuz
  • Hampuz
  • Beroende

• 1379 inlägg
  • 0
Härligt att mina armar skakar som en mixer. Helt slut i de nu efter ett hårt pass, men åhhh vad skönt det är! :)

Postad 09 March 2011 - 20:38

Lisa91
  • Lisa91
  • Lärjunge

• 421 inlägg
  • 0
Vad ska man ha för mål med träningen?
Bli stor eller stark eller båda?
Det finns tydligen folk som tränar för att må bra men jag har nog aldrig sett någon på vårt gym...

Postad 09 March 2011 - 21:19

Hampuz
  • Hampuz
  • Beroende

• 1379 inlägg
  • 0
Jag tränar för att må bra och få lite muskler. Vill absolut inte bli "biff".

Postad 09 March 2011 - 21:38

Lactoferrin
  • Lactoferrin
  • Mästare

• 3166 inlägg
  • 0

Det finns tydligen folk som tränar för att må bra men jag har nog aldrig sett någon på vårt gym...

Väldigt individuellt med mål, var och en får bestämma sitt.

Storlek och styrka brukar gå hand i hand men går ändå att sikta mer på det ena och få det resultat man vill ha.

Det kanske inte alltid är så visuellt att folk tränar för att må bra och det kanske inte är deras mål heller, dom kanske anser sig redan må bra och tränar för nöjes skull.

Postad 09 March 2011 - 22:04

Unregisteredd51b7e75
  • Unregisteredd51b7e75
  • Beroende

• 1408 inlägg
  • 0

Har för mig att axon har gått naprapathögskolan eftersom ako känner han igenom det.

Postad 09 March 2011 - 22:22

Kamui
  • Kamui
  • Beroende

• 1316 inlägg
  • 0

Har för mig att axon har gått naprapathögskolan eftersom ako känner han igenom det.

Titta i tråden på Flashback, han har gått Naprapatskolan - men han kallade sig för naprapat LÅNGT innan han hade någon examen. Det stod till och med leg naprapat i signaturen. Att behandla människor utan att vara examinerad, när man arbetar med med så känsliga saker som naprapater/kiropraktorer gör - det är inte ok.

Ako känner jag inte till, vem är det?

Postad 09 March 2011 - 23:02

Bigrauk
  • Bigrauk
  • Forumräv

• 892 inlägg
  • 0

menar du attjag som total otränad nybörjare ska använda 40kg hantlar?
hur stark tror du jag är?

Skall man träna vadlyft och benböj med endast hantlar, så tror jag nog man kan behöva iaf minst 30 kilos hantlar om det skall ge lite. Sen är det aldrig dumt att ha lite extra vikter varefter man blir starkare.
Är billigare att köpa en rejäl byggbar hantel direkt istället för att köpa lösa vikter vid ett senare skede som kostar multum, blir billigare i längden.

funderar även på att köpa någon smidig träningsbänk som jag kan ligga på.
någon som har ett förslag? den får absolut inte vara stor då jag har dåligt med plats

Denna kanske: Powerline Multi-Bänk, Silver http://www.traningsspecialisten.se/
Verkar relativt stabil för ett någorlunda pris.

Jag började träna igen enbart för att få en bättre hälsa samt att man får lite bättre självförtroende när man inte ser ut som en förslappad strandad val längre :)

Redigerat av Bigrauk, 09 March 2011 - 23:03.

2 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.