2:an är helt klart skönast men dom var större än jag trodde. går det överhuvudtaget att hålla den med båda händer och skriva med tummarna? eller måste man lägga ifrån sig den?
*Officiell tråd - Apple iPad 2*
Apple iPad 2 16GB
(Surfplattor)
|
9
|
(124)
|
Inga priser | |
Apple iPad 2 32GB
(Surfplattor)
|
9
|
(26)
|
Inga priser | |
Apple iPad 2 64GB
(Surfplattor)
|
9
|
(13)
|
Inga priser | |
Apple iPad 2 3G 16GB
(Surfplattor)
|
9
|
(16)
|
Inga priser | |
Apple iPad 2 3G 32GB
(Surfplattor)
|
9
|
(17)
|
Inga priser | |
Apple iPad 2 3G 64GB
(Surfplattor)
|
9
|
(19)
|
Inga priser |
Råd kring TVkanaler i flera rum (4 inlägg)
|
12 år sedan |
Rekommendera mig den bästa media extendern (24 inlägg)
|
13 år sedan |
Postad 08 May 2011 - 16:55
2:an är helt klart skönast men dom var större än jag trodde. går det överhuvudtaget att hålla den med båda händer och skriva med tummarna? eller måste man lägga ifrån sig den?
Postad 08 May 2011 - 17:25
dock hae dom inga inne, bara gamla modellen och den vill jag inte ha. nån gång i nästa vecka trodde han att dom skulle få in
Postad 08 May 2011 - 23:09
Har hela tiden stått att den förväntas skickas 16e maj och levereras 27e maj.
Pengarna drogs från mitt konto. Tills idag, så har tydligen pengarna gått tillbaka till mitt konto,
och när jag kollar under min "orderstatus" så får jag detta meddelande:
Tyvärr...
På grund av tekniska problem har vi inte kunnat bearbeta din förfrågan. klicka här för att återvända till webbutiken Apple Store.
Vad är det som har hänt tror ni? :S
Postad 09 May 2011 - 09:14
Postad 09 May 2011 - 19:45
Har den bokstaven med i ett användarnamn på ett annat forum...
Postad 09 May 2011 - 20:06
Hur skriver jag bokstaven é på min IPad? Kan man det över huvud taget?
Har den bokstaven med i ett användarnamn på ett annat forum...
Tjaba, bokstaven "é" får du fram genom att hålla in bokstaven "e" i ca 3 sekunder.
Edit: detta är skrivet från en iPad 2.
Postad 09 May 2011 - 22:56
Förra lördagen så beställde jag en iPad 2 32GB Wifi på Apple.se.
Har hela tiden stått att den förväntas skickas 16e maj och levereras 27e maj.
Pengarna drogs från mitt konto. Tills idag, så har tydligen pengarna gått tillbaka till mitt konto,
och när jag kollar under min "orderstatus" så får jag detta meddelande:
Tyvärr...
På grund av tekniska problem har vi inte kunnat bearbeta din förfrågan. klicka här för att återvända till webbutiken Apple Store.
Vad är det som har hänt tror ni? :S
Det är lugnt. De har haft problem med beställningsstatusen i ett par dagar nu, för alla, inte bara dig. Dock verkar det fungera nu igen.
Pengarna släpps alltid tillbaka på kontot efter 5 arbetsdagar om Apple inte bokfört transaktionen innan dess (reservationen släpps). Efter det har de upp till 6 månader på sig att genomföra transaktionen, dock görs det oftast så fort beställningen skickats iväg.
Detta betalningsförfarande gäller för övrigt alla, inte bara Apple.
Postad 10 May 2011 - 11:42
*edit* Ja, det kan man (enligt google)!
Redigerat av Unregistered8b4a8e90, 10 May 2011 - 12:36.
Postad 10 May 2011 - 19:30
pratade med dom idag och tydligen ligger jag först på deras bokningslista, så jag hoppas att dom får lev. snart i Västerås
Postad 10 May 2011 - 19:39
Tur man stod sina 60min i kö när den kom och fick de två man ville ha
Postad 11 May 2011 - 12:20
Javisst. Personligen tycker jag det verkar bättre att köra så än att skaffa en med 3g och ytterligare en abb. för surf.Kan man använda en android mobil som wifi hotspot?
*edit* Ja, det kan man (enligt google)!
Postad 11 May 2011 - 12:37
Javisst. Personligen tycker jag det verkar bättre att köra så än att skaffa en med 3g och ytterligare en abb. för surf.
jag kör på samma sätt. man har ju ändå mobilen alltid med sig, varför 2 abb.
//Pechas
Postad 11 May 2011 - 16:13
//Pechas
Kör med min iphone som hotspot funkar klockrent. Varför köpa en med 3G?
Postad 11 May 2011 - 16:20
Postad 11 May 2011 - 17:20
Strulet att inte ha 3G i paddan börjar när batteritiden i iPhonen är slut. Då har du ingen möjlighet att köra via 3G på paddan längre.. men hur ofta händer det i verkligheten?
Tar ju slut i paddan med
Postad 11 May 2011 - 18:30
Postad 11 May 2011 - 19:33
Bara jag som har problem med att det inte stannar ihopkopplat när man inte använder uppkoplingen i typ 5 minuter, så får man starta om iphone hotspoten.
Liknar det jag har på min med
Postad 12 May 2011 - 00:03
Javisst. Personligen tycker jag det verkar bättre att köra så än att skaffa en med 3g och ytterligare en abb. för surf.
//Pechas
Kör med min iphone som hotspot funkar klockrent. Varför köpa en med 3G?
Har man inget behov av GPS så kan man ju köra så. Vill man ha GPS så måste man köpa 3G-versionen, helt enkelt.
Sedan behöver du inget abonnemang till 3G-versionen om du inte vill, du kan t ex köra Telias Årskorts variant där du betalar 500 spänn och får surfa ett helt år tills det är dags att betala igen.
Postad 12 May 2011 - 07:35
Telenors iPad abbonemang för 99kr/mån är ju inte direkt dyrt.
Postad 12 May 2011 - 09:46
Drar det mycket batteri när man kör på det sättet?
Har en Desire Hd som jag tänkte köra med "mobil surfpunkt" eller vad det heter och på så sätt kunna surfa med ipaden.
Redigerat av Chrester, 12 May 2011 - 09:46.
Postad 12 May 2011 - 23:35
Postad 12 May 2011 - 23:53
Hittade två grymma stativ:
1. Skadoosh Stand
2. ThermalTake Luxa2 H4
Men det första säljs inte i Sverige eller ens i Europa och det andra finns enbart i ett fåtal okända mindre svenska nätbutiker, med höga fraktkostnader och lång leveranstid. Nu lär det väl bli ett JustMobile UpStand så länge, med beställning från amazon.co.uk.
Vidare till en bra lösning med fodral och hittade först denna, utifrån tips från ett annat forum:
Artwizz Seejacket Leather
som dock enligt recensioner hade dålig passform när väl paddan tryckts in, dvs att de utskurna delarna inte alltid satt tight eller helt korrekt. Efter vidar efterforskning hittar man denna:
Marware Microshell Folio
Som både skyddar baksidan, med hard cover, och har en smart cover kopia i fronten. Perfekt, men finns inte att tillgå i Sverige än, iallafall vad jag kunnat se. Efter än mer sökande hittar man kolfiberskalet, på ipow.se, som jag antar, då märket inte nämns i butken, är från detta företagets produkter:
Mach 3 Carbon Fiber cases
Ipad 2 versionen går dock enbart beställa från Usa för tillfället, genom, för mig, okända leverantörer. Utöver detta har man tittat på alla möjliga kombinationer av skal och fodral, men inget utöver nämnda som är helt perfekt och prisvärt.
En bra beskrivning som stämmer bra överens med dessa erfarenheter är helt klart en klassisk låttitel från Guns N Roses:
Welcome to the jungle
Postad 13 May 2011 - 09:09
Postad 13 May 2011 - 11:25
Jag har smartcover och ett tunt skal på baksidan jag har köpt på ebay för typ 80kr som funkar med smartcovern funkar klockrent
Det lät intressant och billigt!
Har du någon länk till de sakerna?
Postad 13 May 2011 - 11:59
De är ju slut överallt
Postad 13 May 2011 - 13:25
Eller så betalar man 40kr i månaden med Telias refillkort
Fast då är det 0.5gb/mån, medans telenor har "fri" surf utan tak.
Postad 14 May 2011 - 13:53
Har smart cover funktionalitet, bra stativ alternativ, i läder etc etc . Beställde direkt från tillverkaren ZooGue i USA. Kostade 45 dollar (med rabattkod) och 15 dollar för frakten med Priority mail USPS. Sen lär det väl tillkomma nån form av moms, men även om priset skulle hamna på 75-80 dollar så blir det inte mer än 500 kr eller så (ungefär vad det kostar att köpa ett bra fodral i Sverige eller från amazon.co.uk).
Får väl se om fodralet är lika bra i verkligheten som den verkar enligt alla recensioner. Skickas med USPS så lär ju ta ett bra tag innan det anländer.
Redigerat av MattEng76, 14 May 2011 - 13:55.
Postad 14 May 2011 - 20:23
Finns det någon info på när det kan tänkas dyka upp en ny sändning av ipad2?
De är ju slut överallt
Var till en Elgiganten idag och där hade de en del iPads kvar, du kan ju kolla på deras hemsida om det finns vid en butik nära dig
Mina förväntningar är överträffade, btw vilka appar kan ni rekommendera? Skulle vara bra med en där man kan anteckna genom att man skriver på den?
Postad 14 May 2011 - 20:29
I övrigt ser min lista på framtida ipad appar som ska inköpas ut så här:
Notes plus - 38 kr
Pages - 75 kr
Garageband - 38 kr
AVplayer hd - 22 kr
week Calendar hd - 22 kr
WeatherPro for ipad - 38 kr
Mercury web browser - 7 kr
iMovie - 38 kr
Infinity Blade - 45 kr
Redigerat av MattEng76, 14 May 2011 - 20:31.
Postad 14 May 2011 - 23:59
Postad 15 May 2011 - 10:24
Tycker den roligaste appen är IMDB´s filmdatabas, gratis dessutom :-)
Tips: Häng upp iPaden på väggen!
Hittade denna pryl som jag har vid sängen. När jag använt min padda kan jag enkelt sätta upp den på väggen. Paddan slipper skrapmärken och mina barn ser den inte som en leksak.
Youtube: http://www.youtube.c...h?v=efaTsxZqaYc
Dustin: http://www.dustinhom...5010546945.aspx
Matte
Bifogad fil(er)
Postad 15 May 2011 - 10:52
http://cdon.se/hemel..._black-14348533
Fungerar även som skydd för baksidan.
Wallee för iPad.
Postad 15 May 2011 - 10:59
Ja, jag har sett den, snygg, men tolkade den som man måste ha fodralet på hela tiden.
Bara för att hänga paddan på väggen.
Mina kriterier var att jag vill ha min iPad som den är, och sen kunna hänga upp den på väggen. Men det är klart är man ute efter skall så..
Matte
Postad 15 May 2011 - 11:06
Sant, fast jag vill leta efter nåt billigare, 600 plus var lite dyrt.Hej igen,
Ja, jag har sett den, snygg, men tolkade den som man måste ha fodralet på hela tiden.
Bara för att hänga paddan på väggen.
Mina kriterier var att jag vill ha min iPad som den är, och sen kunna hänga upp den på väggen. Men det är klart är man ute efter skall så..
Matte
Postad 15 May 2011 - 15:59
Jupp har samma problem med både iphone4 och iPaden, tycker det har blivit värre sedan iOS 4.3.3Hmm någon mer som har problem med att den kopplar ner sig ifrån nätverket, ofta min iPad 2 har börjat göra det så ofta att det börjat bli väldigt irriterande. Det räcker dock att stänga av wifi och sedan starta wifi under inställningar men detta skall ju inte behövas göras ca 4-5 ggr / dag!
Postad 15 May 2011 - 20:12
Roligast tycker jag är att ladda ner appen som håller reda på dagliga erbjudanden. Tar mig en titt på den en gång om dagen och varje dag är där kanske 10 gratis appar och 10 till som det är rea på, alla givetvis från kategorin "popular", dvs bra grejjer.
Vilken app har du till det?
Postad 16 May 2011 - 13:33
Är lite sugen på platta och hade nog tänkt en med android. Mest för att man är van med androidtelefonen.
Men kan man surfa fullt ut på en ipad 2, klarar den flash etc? Kan man plugga in ett usb minne och köra musik/film? Eller måste det vara något appleformat?
Om man typ bara vill surfa, lyssna på mysik eller kolla på film, är detta en bra platta?
Sen kan jag inte förstå att den inte finns på lager. Tror inte folks "måste ha" känlor ökar bara för att den inte finns ute.
/Mange
Postad 16 May 2011 - 19:07
Tänkte bara höra lite om vad ipad 2 klarar/inte klarar.
Är lite sugen på platta och hade nog tänkt en med android. Mest för att man är van med androidtelefonen.
Men kan man surfa fullt ut på en ipad 2, klarar den flash etc? Kan man plugga in ett usb minne och köra musik/film? Eller måste det vara något appleformat?
Om man typ bara vill surfa, lyssna på mysik eller kolla på film, är detta en bra platta?
Sen kan jag inte förstå att den inte finns på lager. Tror inte folks "måste ha" känlor ökar bara för att den inte finns ute.
/Mange
Skitbra att surfa med, klarar inte flash finns appar man kan använda. Finns mediaspelsappar som klarar dom flesta format men inte alla. Musik kör jag spotify så det har jag ingen koll på.
Jag e jättenöjd:)
Postad 17 May 2011 - 20:20
Surf är helt ok, men ipad saknar flash....klipp...
...klipp...
Video måste först konverteras till "rätt" format, sedan synkas över med itunes. Ipad kan inte "mountas" på datorn så som en extern hd eller ett USB-minne.
Du kan inte plugga in ett USB-minne i paddan då den saknar alla former av standardportar.
Redigerat av knose, 17 May 2011 - 20:21.
Postad 17 May 2011 - 20:33
Med lite tur har jag den om ett halvår i den här takten.
Postad 17 May 2011 - 20:41
Vilka appar ska man ha för att kunna se flash?
Blir det som "vanligt" då med såna appar?
Redigerat av Chrester, 17 May 2011 - 20:42.
Postad 18 May 2011 - 09:58
Postad 18 May 2011 - 14:08
Att lämna in den nu och sen få vänta 3-4 veckor till är ju dock inte någon rolig lösning, så får väl leva med det ett tag tills det finns lite bättre tillgång, och tillika kortare servicetid.
Tillägg:
Att det är två punkter som är symmetriskt placerade känns för stunden att det inte blir lika påtagligt än om det hade varit punkter av ljus på olika ställen.
Redigerat av MattEng76, 18 May 2011 - 14:46.
Postad 18 May 2011 - 16:25
...
Att det är två punkter som är symmetriskt placerade känns för stunden att det inte blir lika påtagligt än om det hade varit punkter av ljus på olika ställen.
Själv stod jag inte ut med mina (symmetriskt placerade) ljusläckage, utan lämnade tillbaka den. Så länge som man har ljust i omgivningen är det inget man stör sig på; men om man likt jag själv har ovanan att ligga i tv-soffan på kvällen och titta på youtube-klipp är det inte alls roligt.
Betalar man dessutom 6000:- förväntar jag mig att produkten i fråga inte ska vara defekt.
Postad 18 May 2011 - 17:39
Surf är helt ok, men ipad saknar flash.
Video måste först konverteras till "rätt" format, sedan synkas över med itunes. Ipad kan inte "mountas" på datorn så som en extern hd eller ett USB-minne.
Du kan inte plugga in ett USB-minne i paddan då den saknar alla former av standardportar.
Finns appar du kan lägga videon på och då behöver det inte koverteras
Postad 18 May 2011 - 19:44
Själv stod jag inte ut med mina (symmetriskt placerade) ljusläckage, utan lämnade tillbaka den. Så länge som man har ljust i omgivningen är det inget man stör sig på; men om man likt jag själv har ovanan att ligga i tv-soffan på kvällen och titta på youtube-klipp är det inte alls roligt.
Betalar man dessutom 6000:- förväntar jag mig att produkten i fråga inte ska vara defekt.
Nej inte jag heller, men samtidigt kan man ju nyttja garantin (om du nu inte reklamerade) senare när tillgången på ipads är större och behandlingstiden kortare.
Postad 18 May 2011 - 20:14
Nej inte jag heller, men samtidigt kan man ju nyttja garantin (om du nu inte reklamerade) senare när tillgången på ipads är större och behandlingstiden kortare.
Jag är helt med på dina argument och stödjer dem till fullo. Att jag lämnade in den för reparation just nu beror på sen enkla anledningen att jag har en tentaperiod framför mig; och ju färre koncentrationshämmande objekt i omgivningen desto bättre.
3 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 3 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
9
Råd kring TVkanaler i flera rum
46 filmer
2 bilder

Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?