*Officiell tråd - Sony Ericsson Xperia Arc*
Sony Ericsson Xperia Arc 512MB RAM
(Mobiltelefoner)
|
9
|
(114)
|
Inga priser | |
Sony Ericsson Xperia Arc S 512MB RAM
(Mobiltelefoner)
|
9
|
(39)
|
Inga priser |
Sony Xperia Support (427 inlägg)
|
12 år sedan |
Vilken lur med HDMI? (4 inlägg)
|
14 år sedan |
Sony Ericsson Arc eller HTC Desire S...? (35 inlägg)
|
14 år sedan |
Desire S vs. Arc vs nån annan? (8 inlägg)
|
14 år sedan |
Postad 04 April 2011 - 09:35
Kan inte problemet bero på att du har 2 SMSappar på nå vis?Någon mer än jag som har SMS problem?
När jag raderar ett SMS så lägger sig en "kopia" i inboxen på den personen och detta går inte att ta bort, hamnar där med datum 01-01-1970.
De ligger som "draft".
Detta problem är i både Handcent SMS & i Meddelande.
Finns det ingen inställning för att ställa in vilken av dom ska vara default app?
Postad 04 April 2011 - 10:06
Har köpt mig en arc idag och kan säga att min redan "knakar" i bakstycket :/
Kommer köpa skydd ändå lr så kommer det kanske nåt nytt nice bakstycke man kan byta till.
Annars är jag riktigt nöjd med den änsålänge!
Har ett betydligt större problem än "knakande" bakstycke.
Märkte det igårkväll när jag skulle prova ta en bild. Jag har som 2.st "döda" pixlar på skärmen när jag ska ta stillbild i mörker / svart motiv.
Den ena känns lite större och är röd så det är den man stör sig på. Den andra ser grönaktig ut syns knappt.
En annan grejj som jag tycks se är att skärmen flimmrar / skiftar i ljusstyrka ibland!! :/
Får nog åka in med detta exemplar och se om man får byta!
Postad 04 April 2011 - 10:14
Har ett betydligt större problem än "knakande" bakstycke.
Märkte det igårkväll när jag skulle prova ta en bild. Jag har som 2.st "döda" pixlar på skärmen när jag ska ta stillbild i mörker / svart motiv.
Den ena känns lite större och är röd så det är den man stör sig på. Den andra ser grönaktig ut syns knappt.
En annan grejj som jag tycks se är att skärmen flimmrar / skiftar i ljusstyrka ibland!! :/
Får nog åka in med detta exemplar och se om man får byta!
Är inte säker men har för mig att jag läst att den automatiskt ställer om ljusstyrkan efter ljuset runt om. Kan som sagt ha fel. Trist med döda pixlar. Jag som precis håller på att lägga en order..
Postad 04 April 2011 - 10:33
Är inte säker men har för mig att jag läst att den automatiskt ställer om ljusstyrkan efter ljuset runt om. Kan som sagt ha fel. Trist med döda pixlar. Jag som precis håller på att lägga en order..
Ok, får kolla upp det med ljusstyrkan, men jag får troligtvis min utbytt idag. Ska åka tillbaka till affären där jag köpt den. Kan skriva hur det går med den nya isåfall
Postad 04 April 2011 - 10:38
Ok, får kolla upp det med ljusstyrkan, men jag får troligtvis min utbytt idag. Ska åka tillbaka till affären där jag köpt den. Kan skriva hur det går med den nya isåfall
Vdet ju inte hur det är på SE men på htc kan man stänga av så den inte ställer om sig efter ljus.
Postad 04 April 2011 - 10:48
Någon som har koll på skal? Känner att det nog är lika bra att skaffa sig ett direkt innan man tappar den (Känner mig såpass bra)
Oj nu kanske man gjorde en tabbe. Läste precis vad folk fått med i kartongen, minneskort, fodral osv. På tele2's hemsida som jag beställde från står det ingenting om detta. Någon annan som beställt från tele2 och kan upplysa mig om vad som ingår
Redigerat av DeFnny, 04 April 2011 - 11:01.
Postad 04 April 2011 - 11:41
LungtSådär då var ordern lagd. Hoppas man slipper döda pixlar osv nu.
Någon som har koll på skal? Känner att det nog är lika bra att skaffa sig ett direkt innan man tappar den (Känner mig såpass bra)
Oj nu kanske man gjorde en tabbe. Läste precis vad folk fått med i kartongen, minneskort, fodral osv. På tele2's hemsida som jag beställde från står det ingenting om detta. Någon annan som beställt från tele2 och kan upplysa mig om vad som ingår
Beställde från Tele2 och fick med skinnfodral 16gb minneskort + kablarna.
Mvh Pal
Postad 04 April 2011 - 11:49
Lungt
Beställde från Tele2 och fick med skinnfodral 16gb minneskort + kablarna.
Mvh Pal
Gött. Tack så mkt !
Postad 04 April 2011 - 12:00
Kan inte problemet bero på att du har 2 SMSappar på nå vis?
Finns det ingen inställning för att ställa in vilken av dom ska vara default app?
Har testat det mesta, avinstallerat Handcent SMS & rensat i Meddelande appen under Program.
Inget verkar fungera, kanske får bli en reset av telefon.
Ska testa & avinstallera Backup Pro som jag återställde SMS/MMS ifrån.
Postad 04 April 2011 - 12:30
Ska det verkligen ta sån lång tid att Starta Upp denna telefon.
1½ minut typ...
Postad 04 April 2011 - 12:41
Har bara haft "vanliga" mobiler tidigare.
1½ minut typ...
Samma för mig; bytte från SE C905. Jag reagerade också på den långa uppstartstiden, men det kanske är normalt för ett Linux-system. Min Vu+Duo (sat-box), som också kör Linux, tar väldigt lååååång tid att boota upp från scratch (vilket jag dock bara behöver göra sådär 1 gång varannan månad).
Postad 04 April 2011 - 12:41
Har bara haft "vanliga" mobiler tidigare.
1½ minut typ...
Alla smartphones jag har haft har tagit längre tid på sig än vanliga dumbphones.
Postad 04 April 2011 - 12:48
Läget är lite komplicerat. Jag har dels en jobbmobil, en simpel SE J105i, på vilken jag har en uppsättning kontakter - varav tyvärr somliga i dubbletter - som jag bluetoothat över till Arcen. Dessutom har jag två privata telefoner. Dels min gamla C901, på vilken jag har en uppsättning kontakter, varav tyvärr vissa i dubbletter (kontaktuppsättningen på den är snarlik den på jobbmobilen, men inte helt identis), och dels Arcen. Arcen har jag så här långt kopplat mot mitt Facebook, och dessutom alltså bluetoothat in kontakterna från jobbmobilen.
Ja, ni hör ju.
Min plan, mitt mål, är att försöka ta ett helhetsgrepp om hela kontaktfrågan. Hitta ett greppbart sätt att dels redigera upp en komplett uppsättning, utan dubbletter, och dels att sedan hitta ett sätt att hela tiden ha samma kontakter i såväl min jobbdator som mina två privata datorer, liksom i jobbmobilen och i Arcen.
Hur skulle ni angripa detta? Var och hur redigerar jag enklast kontakterna (i så fall importerade dit från samtliga enheter)? I Gmail? Eller var/hur?
Och sedan, hur får man till synkningen mellan alla dessa enheter?
Blev det helt förvirrat?
Postad 04 April 2011 - 14:21
Alla smartphones jag har haft har tagit längre tid på sig än vanliga dumbphones.
Tackar för svaret.
Man vill ju bara veta om det är normalt eller om det var något trög exemplar man fått.
Postad 04 April 2011 - 14:47
Nu är jag ingen expert men vore de inte enklast att öppna gmail på datorn och redigera alla kontakter?
Om jag fattat de rätt så syncas din kontaktlista i telefonen med din gmail som du angivit när du startade upp mobilen första gången ....gå till www.goggle.se och logga in på din gmail där.
Postad 04 April 2011 - 15:09
Nu är jag igång med mina kontaktproblem igen. Gmail ska jag testa, som jag tipsats om här. Men hur - helt novis på Gmail - gör man för att få över kontakterna dit? Och hur lätt/svårt är det sedan att där redigera dem?
Läget är lite komplicerat. Jag har dels en jobbmobil, en simpel SE J105i, på vilken jag har en uppsättning kontakter - varav tyvärr somliga i dubbletter - som jag bluetoothat över till Arcen. Dessutom har jag två privata telefoner. Dels min gamla C901, på vilken jag har en uppsättning kontakter, varav tyvärr vissa i dubbletter (kontaktuppsättningen på den är snarlik den på jobbmobilen, men inte helt identis), och dels Arcen. Arcen har jag så här långt kopplat mot mitt Facebook, och dessutom alltså bluetoothat in kontakterna från jobbmobilen.
Ja, ni hör ju.Ett problem nu är att alla kontakter inte syns i Arcen, trots att de finns där. Men om jag manuellt knappar in ett nummer till en sådan kontakt, så hittar den plötsligt namnet. En bekant sade sig ha hört, att det i Android kan bli så ifall det finns två kontakter med samma namn. Någon som vet råd? Det är ju svårt att redigera detta när jag inte ens ser dem. :S
Min plan, mitt mål, är att försöka ta ett helhetsgrepp om hela kontaktfrågan. Hitta ett greppbart sätt att dels redigera upp en komplett uppsättning, utan dubbletter, och dels att sedan hitta ett sätt att hela tiden ha samma kontakter i såväl min jobbdator som mina två privata datorer, liksom i jobbmobilen och i Arcen.
Hur skulle ni angripa detta? Var och hur redigerar jag enklast kontakterna (i så fall importerade dit från samtliga enheter)? I Gmail? Eller var/hur?
Och sedan, hur får man till synkningen mellan alla dessa enheter?
Blev det helt förvirrat?
Du har inte provat Sony Ericssons egen synkroniseringstjänst? Funkar jättebra för mig mellan C905 och Arc.
Du hittar den på:
http://www.sonyerics...n...cc=se&lc=sv
Postad 04 April 2011 - 17:00
Har för mig att jag läst att just Arc saknar denna funktion, så det är nog fel på skärmen trots allt.
Postad 04 April 2011 - 17:08
Har för mig att jag läst att just Arc saknar denna funktion, så det är nog fel på skärmen trots allt.
Finns kanske lite info här
Postad 04 April 2011 - 17:25
råkade dock ut för att behöva starta om den i morse eftersom att startskärmen hängde sig efter att jag dissade ett samtal. det positiva med det var att batteritiden efter det är ungefär dubbelt så bra och då har jag inte slagit av några särskilda funktioner. batteryminder visar 61 % kvar sedan i morse (kl 9) och då har jag lyssnat på musik ca 30 min, pratat en del (ca 2 timmar), samt även surfat runt en stund.
vet inte riktigt om det var något som låg och drog batteri. har annars tre teorier om varför det är bättre nu:
1. batteritiden blir bättre efter ett antal laddningar. jag fick telefonen i torsdags så jag kanske har laddat fullt 5 ggr.
2. installerade watchdog igår efter att ha läst tips om detta program här på forumet. watchdog klagade på att den rörliga bakgrunden (ljudvisualisering) åt onödigt mycket processorkraft så nu kör jag en vanlig bakgrund istället.
3. jag har dragit ner skärmens ljusstyrka något.
annars är jag grymt nöjd med telefonen! det som överraskade mest positivt är SE:s egna e-postprogram (kör exchange) samt responsen i skärmen som äntligen är i kapp (och förbi?) iphone! likadant skrollningen - äntligen iphone-känsla - grymt!! och på alla övriga punkter slår den ju iphone på fingrarna.
1. att den föreslår alternativ om man inte lyckas stava på bokstaven rätt.
2. att man kan sortera på betyg.
men det är ju inte arcens eller SE:s fel att market känns lite underutvecklad fortfarande.
förresten, anledningen till att den hängde sig i morse tror jag beror på minnesbrist men jag vet inte. när watchdog klagade på bakgrunden igår visade den i alla fall 5 Mb ledigt av 343 Mb. känns väl så där ...
Postad 04 April 2011 - 17:53
okej, skulle väl vara market då där man kan fundera på hur världens största sökmonitor inte kan lägga typ en dag på att fixa sökfunktionen i sin egen tjänst. två önskemål för market som inte borde vara så svåra att fixa för google:
1. att den föreslår alternativ om man inte lyckas stava på bokstaven rätt.
2. att man kan sortera på betyg.
Jo sökning på market är ibland en katastrof
Postad 04 April 2011 - 18:19
Någon som vet vad göra åt detta!? Blir inte klok på det
Postad 04 April 2011 - 18:32
Jo, kanske. Det är delvis det jag vill ha utrönt. Jag var otydlig. jag synkar i dag inte mot Gmail, men jag har tidigare kring delar av den här kontaktfrågan - den har svällt och förändrats sedan jag först dryftade den - rekommenderats just det, men ännu inte kommit till skott. Delvis just för att jag har breddat det till att ta ett mer heltäckande grepp om saken.hellman
Nu är jag ingen expert men vore de inte enklast att öppna gmail på datorn och redigera alla kontakter?
Om jag fattat de rätt så syncas din kontaktlista i telefonen med din gmail som du angivit när du startade upp mobilen första gången ....gå till www.goggle.se och logga in på din gmail där.
Min tanke är att sedan, när jag fått ordning på torpet, göra just det. Att framöver hantera mina kontakter genom Gmail-synkning, som jag tolkat är det smidigaste och bästa sättet utifrån mina behov och önskemål. Men först behöver jag ta ett samlat grepp om själva redigeringen av mina rätt spretiga kontakter, som finns lite här och var, på lite olika sätt.
Nja, kanske. En gång i tiden testade jag deras mjukvara, som bl.a. innehöll en synkfunktion. Låter mycket lovande för "del ett" av mitt projekt. Jag har inte riktigt tänkt i de banorna, delvis för att jag uppfattat det som att SE:s synkningsprogramvara är modellspecifik, men detta verkar ju vara en webbaserad onlinetjänst. Kan vara som klippt och skuret för det jag söker. Tack för tipset!Du har inte provat Sony Ericssons egen synkroniseringstjänst? Funkar jättebra för mig mellan C905 och Arc.
Du hittar den på:
http://www.sonyerics...n...cc=se&lc=sv
Hehe, tack för att du ger denna gåta extra uppmärksamhet! Jag är också fortsatt tacksam för tips. Är ju helt kocko att en bild som anpassats i upplösning efter telefonen, och ser klockren ut på skärmen - t.o.m. om den är tagen MED telefonen - sedan blir helt sabbad om man vill använda den som bakgrund. En hypotes som någon lanserade här, var att bakgrunden anpassas efter att smetas ut över samtliga fem "skärmar", men då tycker jag att man borde ha en femtedel av bilden på respektive skärm, men jag har trots den märkliga beskärningen fem identiska bilder, skärm för skärm. Det VILL jag ha, men då HELA min bild, på VARJE skärm. Skitskumt. :S" Jag har en bild, som jag vill använda som bakgrundsbild. Jag har fixat till den såp att den håller telefonens upplösning (480x854). Om jag tittar på bilden i galleriet så ser den klockren ut och fyller skärmen perfekt. Men så vill jag sätta den som bakgrund, och då får jag upp en gul nästan kvadratisk ruta, "låst" till form och storlek, som jag kan förflytta över bilden och som telefonen uppenbarligen vill "beskära" bilden till". Går inte att hoppa över det, och när jag bekräftar så väljer telefonen mycket riktigt en helt weird beskärning av bilden. Hur fasen tacklar jag detta? "
Någon som vet vad göra åt detta!? Blir inte klok på detTack på förhand!!
Postad 04 April 2011 - 18:35
Hehe, tack för att du ger denna gåta extra uppmärksamhet! Jag är också fortsatt tacksam för tips. Är ju helt kocko att en bild som anpassats i upplösning efter telefonen, och ser klockren ut på skärmen - t.o.m. om den är tagen MED telefonen - sedan blir helt sabbad om man vill använda den som bakgrund. En hypotes som någon lanserade här, var att bakgrunden anpassas efter att smetas ut över samtliga fem "skärmar", men då tycker jag att man borde ha en femtedel av bilden på respektive skärm, men jag har trots den märkliga beskärningen fem identiska bilder, skärm för skärm. Det VILL jag ha, men då HELA min bild, på VARJE skärm. Skitskumt. :S
Weird alltså!? Dom bilder som låg i luren från början funkade ju bra som bakgrund!?
Postad 04 April 2011 - 18:44
Postad 04 April 2011 - 19:14
Installerade appen i går, och den körde med Bränntorp direkt. En gång valde den Kvarnholmen (Kalmars centrum), vilket var helt i sin ordning om än inte exakt där jag befann mig. Två gånger har den rätt och slätt valt Kalmar, som ju förstås är ok. När den i morse stod på Kvarnholmen när jag vaknade, så trodde jag att det löst sig, men på väg mot jobbet bytte den plötsligt åter till Bränntorp. Sedan har den angivit Mörbylånga (där jag jobbar), helt korrekt under dagen, men så fort jag kom hem till lägenheten i Kalmar visar den nu åter Bränntorp. Vad tusan är detta?
Postad 04 April 2011 - 19:31
Swedroid testar Arc
http://www.swedroid....son-xperia-arc/
Har nu läst hela testet och är minst lika övertygad som innan att Arc är den telefon jag skall köpa. Jag har dock haft en liten farhåga som nu även förstärktes av detta test, som en paradox till min föregående mening: Byggkvalitét. Flera användare i denna tråd verkar vara hyfsat nöjda, dock inte alla, och Swedroid-testet är inte till Arcs favör... För att få en riktigt gedigen byggkvalitet kanske jag måste välja HTC Desire S, men hur kul är den sett till gränssnitt, yttre format, m.m.? Inte fullt så kul som Arc tror jag.
Postad 04 April 2011 - 19:47
Varför köpa en mobil med gammal hårdvara som kostar lika mycket som en modern välbyggd LG X2 tex ?
Postad 04 April 2011 - 20:06
Njaee...Ännu mer säker än någonsin att vänta en stund på Samsung Galaxy S2.
Varför köpa en mobil med gammal hårdvara som kostar lika mycket som en modern välbyggd LG X2 tex ?
Kanske för att man inte vill ha en telefon som ser ut som alla andra? SE går sin egen väg, vilket man gillar eller inte gillar, och lyckas ofta med sin design på många sätt.
Lägger jag en Samsung, LG eller HTC bredvid varandra och håller för loggan kan man ju tro att alla producerats av samma tillverkare
Ibland är det mer än bara specs innanför skalet som attraherar.
Redigerat av Unregistered1193, 04 April 2011 - 20:07.
Postad 04 April 2011 - 20:16
Kanske för att man inte vill ha en telefon som ser ut som alla andra? SE går sin egen väg, vilket man gillar eller inte gillar, och lyckas ofta med sin design på många sätt.
Lägger jag en Samsung, LG eller HTC bredvid varandra och håller för loggan kan man ju tro att alla producerats av samma tillverkare
Ibland är det mer än bara specs innanför skalet som attraherar.
+1
Lite otillräckligt att bara "läsa sig till" hur en telefon bör vara. Dual core hit och dit, om telefonen ger en bra upplevelse så spelar det mindre roll (i mina ögon) vad som står i specifikationen. Samsung ser lite trist ut i designen (som en billig kopia av iPhone) - och vem vet vad den kommer att kosta, LG väger mycket mer och har inte heller någon rolig design. HTC är också tyngre än Arc, tjockare, och är väl inte särskilt mycket bättre i sin spec (om vi nu ser på t.ex. Desire S eller Incredible S).
Så, Arc är kanske bara bäst på design - och kamera, men med ett riktigt bra och snabbt gränssnitt så räcker detta för att den skall bli förstahandsvalet för en del av oss. (personligen har jag ännu inte bestämt mig, skall "klämma lite" i en butik först, men om Arc känns bra i handen så blir det nog en sådan).
Postad 04 April 2011 - 20:18
Tycker dock den är råful men smaken är ju som baken
Och byggkvaliten verkar ju inte vara den bästa..
Tvivlar dock att SGS2 har nå mycket bättre byggkvalite dock.
Alltid kompromiser när de ska va 8.5mm tjock ä helst inte väga nå
Postad 04 April 2011 - 20:30
Mm..Den har ju en speciel design.
Tycker dock den är råful men smaken är ju som baken![]()
Japp, det finns helt enkelt inte en kompromisslös telefon, i alla fall inte enligt mig! Min absoluta drömtelefon sett till format och innehåll, det vore väl en lur i format och kvalitet som iPod touch 4G, med prestanda som Galaxy S2, och Android 2.3. Definitivt en utopi just nu, så jag våndas med om jag skall prioritera den upplevelse (rappt gränssnitt osv.) som Arc tycks ge enligt användarna, eller om jag skall ha den gedigna känsla som Desire S nog kommer att bjuda på tack vare metallskal.
Postad 04 April 2011 - 20:36
Skit samma, orkar inte tjafsa med dem, tänkte mest kolla om man inte skulle trivas med telefonen säg efter en vecka, så kanske man kan sälja iväg den. Frågan är vad en beggad telenorlåst Arc i nyskick kan inbringa på blocket? Vad tror ni?
Postad 04 April 2011 - 20:39
Har nu fått min Arc av Telenor men nu är jag osäker om jag vill ha Arcen. Har ännu inte öppnat den så jag kan ju utnyttja ångerrätten i 14 dagar men då får den inte vara öppnad enligt telenors kundtjänst, trots att det står att man har rätt att testa enligt konsumentverkets regler för ångerrätten vid distanshandel. http://www.konsument...-distanshandel/
Skit samma, orkar inte tjafsa med dem, tänkte mest kolla om man inte skulle trivas med telefonen säg efter en vecka, så kanske man kan sälja iväg den. Frågan är vad en beggad telenorlåst Arc i nyskick kan inbringa på blocket? Vad tror ni?
Varför osäker om du inte har testat den?
Postad 04 April 2011 - 20:45
Njaee...Ännu mer säker än någonsin att vänta en stund på Samsung Galaxy S2.
Varför köpa en mobil med gammal hårdvara som kostar lika mycket som en modern välbyggd LG X2 ?
Vill egenligen bara påpeka att ditt resonemang är en aning farligt då samma sak kommer gälla alla mobiler, eller tror du SGX2 är den sista som släpps?
Kör vidare på n900:an du, den har forfarande många unika features som ARcen eller SGX2 som inte fixar. Ville bara påpeka att nyast är inte alltid bäst...på allt.
Nu ska jag gå och leka med min ARC
Redigerat av theclone, 04 April 2011 - 20:46.
Postad 04 April 2011 - 20:57
Dock så kommer ju SGS2 rätt snart och är bättre på de flesta sätt för ungefär samma pris.
Men jag är väl bara sån att de tar emot att köpa prylar för samma peng med sämre hårdvara
Tja.....N900 har fortfarande vissa saker den gör grymt bra..
Dock så ligger den efter på för många saker.
Den diskusionen hör dock hemma i en annan tråd
Postad 04 April 2011 - 21:03
Ev kanske den är lite för stor för min smak, sen så har ju en del åsikter om att den känns lite plastig, har varit symbianfantast i flera år och det känns ju lite läskigt att gå till android...Varför osäker om du inte har testat den?
Finns många saker som gör mig osäker...
Postad 04 April 2011 - 21:10
Nä de har du rätt i :-)
Dock så kommer ju SGS2 rätt snart och är bättre på de flesta sätt för ungefär samma pris.
Men jag är väl bara sån att de tar emot att köpa prylar för samma peng med sämre hårdvara![]()
ja, men den finns inte i handeln än
Postad 04 April 2011 - 21:13
Men kul att SE iaf fått till en mobil som smider så bra i menyer å i os.
Det har de förtjänat.
SE har trots allt gjort en hel del rätt och de ska de ha cred för
Postad 04 April 2011 - 21:18
Att tvingas ha skärmen igång hela tiden för detta kommer ju käka på batteriet som smör i solsken, så det låter väl inte så praktiskt. Däremot så finns det en LED på högra långsidan som blinkar vid nya aviseringar (antar att det gäller missade samtal också men bara verifierat med olästa e-mail än så länge).Jag är helt ny i Android branschen och har precis köpt en SE Arc. Jag vill ha en skärmsläckare som visar om jag missat något samtal eller om något nytt sms kommit. Finns det?
Postad 04 April 2011 - 21:21
Nä de har du rätt i :-)
Men jag är väl bara sån att de tar emot att köpa prylar för samma peng med sämre hårdvara![]()
Dock tycker jag att SE har fått till ett j*vla bra flyt i sin standardlauncher. Jag hade inte tänkt skaffa någon ny Androidenhet för att de känns laggiga oavsett vad i princip men Arc:en flyter på otroligt fint. Jämförde med Nexus S, som kör stock och den kändes slöare i responsen.
Bara det tycker jag är värt en eloge.
Postad 04 April 2011 - 21:46
Att tvingas ha skärmen igång hela tiden för detta kommer ju käka på batteriet som smör i solsken, så det låter väl inte så praktiskt. Däremot så finns det en LED på högra långsidan som blinkar vid nya aviseringar (antar att det gäller missade samtal också men bara verifierat med olästa e-mail än så länge).
Både GOTO (kostar några kronor) och Simplyscreenlock klarar detta. Man behöver ju inte ha skärmen på hela tiden, man trycker på en knapp och tänder skärmen så ser man om nått hänt och vad, lampan indikerar ju enbart att du mottagit något inte om det är sms, mail eller missat samtal. När man kollat så kan man ju släcka skärmen om man tex inte har tid att skriva svar på ett mail eller så.
Edit/ I GOTO kan man dra sliden till tex sms om man har nått där så kommer det upp en liten förhandsvisning från vem det är och några ord ur meddelandet utan att man låser upp telefonen.
Redigerat av Unregisteredc96d6be8, 04 April 2011 - 23:10.
Postad 04 April 2011 - 21:56
Den är gjord av plast så frukta inte!Ev kanske den är lite för stor för min smak, sen så har ju en del åsikter om att den känns lite plastig, har varit symbianfantast i flera år och det känns ju lite läskigt att gå till android...
![]()
Finns många saker som gör mig osäker...
Postad 04 April 2011 - 22:22
SonicSyndicateSM4Ever
Du är för seg att skriva..Läs mitt inlägg ovan
Var in på sidan innan det inlägges skrevs bara det att jag inte uppdaterade sidan.
Förövrigt så delade jag med mig av mina intryck i jämförelse med Nexus S.
Redigerat av Unregistered0354d681, 04 April 2011 - 22:22.
Postad 04 April 2011 - 22:52
Att tvingas ha skärmen igång hela tiden för detta kommer ju käka på batteriet som smör i solsken, så det låter väl inte så praktiskt. Däremot så finns det en LED på högra långsidan som blinkar vid nya aviseringar (antar att det gäller missade samtal också men bara verifierat med olästa e-mail än så länge).
Menar du att du använder led:en. Jag skulle utan att tveka kliva in på se kontor och meddela att jag tycker den som har bestämt att led:en ska se ut som den.gör och att den sitter där den sitter borde få sparken direkt. Har ni sätt några bilar med instrumentpanelen i baksätet på senaste tiden?? Skulle inte tro det.
Postad 05 April 2011 - 06:30
För att vara gjord av plast tycker jag absolut att den andtas kvalitet. Självklart kan den aldrig mäta sig med aluminium, det är ju lixom avgjort på förhand, men jag anser ändå att den ser premium ut i handen.Mm..Den har ju en speciel design.
Tycker dock den är råful men smaken är ju som baken![]()
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
9
Sony Xperia Support
1 bild
23 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?