Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

iPhone 4S

1754 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Omröstning: iPhone 4S (323 medlem(mar) har röstat)

Vad tycker du om den nya iPhone 4S?

1. Riktigt bra - Ett givet köp! (81 röster [25.08%] - Visa)

Procent av omröstning: 25.08%

2. Bra - Blir kanske ett köp! (48 röster [14.86%] - Visa)

Procent av omröstning: 14.86%

3. Bra - Men jag är nöjd med min nuvarande iPhone, inget köp. (44 röster [13.62%] - Visa)

Procent av omröstning: 13.62%

4. Inget märkvärdigt. (46 röster [14.24%] - Visa)

Procent av omröstning: 14.24%

5. Besviken. (71 röster [21.98%] - Visa)

Procent av omröstning: 21.98%

6. Sämst! (33 röster [10.22%] - Visa)

Procent av omröstning: 10.22%

Rösta Gäster kan inte rösta

Postad 13 October 2011 - 12:59

Sgart
  • Sgart
  • Guru

• 6649 inlägg
  • 0

Är det helt kostnadsfritt att skicka sms/mms till andra som också har iMessage? Även utomlands? När jag uppdaterade till iOS5 så stod det något som "din operatör kan komma att ta ut en avgift för att skicka med iMessage"

Beror väl på vad du har för avtal med din operatör. Har du fri surf, även utomlands kostar det nog inget. Vad jag förstått det som är det en internetbaserad kommunikation?

Samma som redan finns genom apps fast inbyggt i smsprogrammet.

Postad 13 October 2011 - 13:08

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24891 inlägg
  • 0

Kanske lite OT...men nu diskuteras ju IOS 5 i tråden...mitt läge är att jag har en gammal Macmini som inte klarar att uppgraderas till senaste OS, därmed inte till senaste iTunes. Därför säg jag fram mot denna uppgradering till iOS5. Jag har m.a.o. varit tvungen att gå in på en arbetsdator för att (tills nu) kunna uppgradera OS på iphone och ipad.

Men när jag nu kopplade in mig på arbetsdatorn så står det ju att alla program och innehåll (med vissa undantag) raderas - och att man för att behålla den informationen ska synka mot den dator man synkar bilder, video etc. med. Och det klarar som sagt var inte min hemmadator.

Så nu vågar jag inte synka, eftersom jag har en massa info lagrad i goodreader samt massa bilder som jag inte vill förlora. Bilderna kan jag iofs försöka föra över till en extern hårddisk (macminins är smockfull), så det är framförallt innehållet i Goodreader och Awesome Notes jag är bekymrad över.

Tacksam för svar!

Du behöver itne lion för att köra itunes 10.5

Man får inte ha några hemligeter i familjen om man har flera telefoner och använder iCloud!!??

Jo sluta använda samma apple-id på alla enheterna elleer stäng av iMessage på de andra enheterna.

Redigerat av Unregistereddc471864, 13 October 2011 - 13:10.

Postad 13 October 2011 - 13:15

ThomasX1
  • ThomasX1
  • Forumräv

• 925 inlägg
  • 0

Jo sluta använda samma apple-id på alla enheterna elleer stäng av iMessage på de andra enheterna.

Jovisst men jag vill inte köpa samma appar flera ggr!!

Postad 13 October 2011 - 15:28

TheGun
  • TheGun
  • Lärjunge

• 269 inlägg
  • 0

Jovisst men jag vill inte köpa samma appar flera ggr!!

Läs mitt inlägg #962

Postad 13 October 2011 - 15:52

ThomasX1
  • ThomasX1
  • Forumräv

• 925 inlägg
  • 0

Läs mitt inlägg #962

Jodå - jag har läst och tackat för hjälpen!
Detta var ett svar på ett senare inlägg!!

Postad 13 October 2011 - 16:43

mega-x
  • mega-x
  • Beroende

• 1408 inlägg
  • 0
tack för hjälpen innan. jag hittade en lista med alla uppdateringar, som jag skrev ut =)

men nu har jag en annan liten fråga. nåt som jag hatar med iphone. man kan inte ta bort bilder från mobilen eller jo det kan man i från "den här datorn" men jag vet inte vad jag gjorde förut imorse med nu har jag 4-5 mappar med bilder i mobilen och det är typ samma bilder i alla mappar, men jag kan bara se 2 mappar i "den här datorn" kan dock inte ta bort hela biblioteket därifrån får ta bort bilderna i mappen. oj vad krångligt detta var att förklara Hoppas ni förstår.

kort och gott så vill jag ta bort alla bilder i mobilen och synka in från itunes dom jag har i mitt bibliotek.

Postad 13 October 2011 - 16:51

Unregistered291b229b
  • Unregistered291b229b
  • Veteran

• 1690 inlägg
  • 0
Får inte iCloud´s säkerhetskopia att lira med min lur. Står bara ett problem inträffade när säkerhetskopieringen skulle slutföras. Vad är det för tok?

Postad 13 October 2011 - 17:37

RedMarathon
  • RedMarathon
  • Veteran

• 1883 inlägg
  • 0
Nån som vet hur GPS funktionen kommer att vara, Iphone är ju kända för att ha urusla gps i sina mobiler, hade tidigare en Desirie som fungerade utmärkt, min 3gs är GPS funktionen totalt värdelös lade in Navigon men den fungerar inte med luren som inte hittar positioner. Frågan är om 4S kommer att vara bättre eller är det dags att byta till android?

Redigerat av RedMarathon, 13 October 2011 - 17:37.

Postad 13 October 2011 - 17:46

shampo
  • shampo
  • Lärjunge

• 292 inlägg
  • 0
Gps:en i iPhone 4:a är ju guld, tar inte många sekunder att få låsning. Så 4s hoppas jag inte är sämre.

Postad 13 October 2011 - 18:00

junkan
  • junkan
  • Guru

• 5321 inlägg
  • 0
Håller med, GPS i nuvarande 4:a är ju den snabbaste och bästa jag haft.

Postad 13 October 2011 - 20:48

Unregisteredc17c0c25
  • Unregisteredc17c0c25
  • Beroende

• 1199 inlägg
  • 0
känns nästan som om 3gs´en vart snabbare med ios 5 :)

Postad 13 October 2011 - 21:00

Unregistered291b229b
  • Unregistered291b229b
  • Veteran

• 1690 inlägg
  • 0

Får inte iCloud´s säkerhetskopia att lira med min lur. Står bara ett problem inträffade när säkerhetskopieringen skulle slutföras. Vad är det för tok?

Radera den gamla säkerhetskopian fixade biffen!

Volvo´n gick allt lite snabbare när jag kopplade in min uppdaterade Iphone i bilstereon B)

Postad 13 October 2011 - 21:33

Unregistered1232
  • Unregistered1232
  • Veteran

• 1892 inlägg
  • 0
Nu har man öppnat upp telefonen och granskat komponenterna. Minnet är bara på 512mb, processorn är klockad till 1ghz.
Får hoppas på att någon hackare lyckas porta siri till 4:an också då Apples beslut att göra den exklusiv till 4S verkar ha inget med hårdvara begränsning att göra.

Postad 13 October 2011 - 22:22

ThomasX1
  • ThomasX1
  • Forumräv

• 925 inlägg
  • 0
Att gradera upp en 4 till en 4S verkar lite overkill! Kanske kul en vecka men sen har man tröttnat på Siri och upptäckt att det inte blir någon större skillnad på bilderna?

Postad 14 October 2011 - 07:51

Whopper
  • Whopper
  • Veteran

• 1567 inlägg
  • 0

Har samma uppfattning med min 3GS. Däremot så slukar den batteri fortare.

Postad 14 October 2011 - 08:54

Unregistered0eebd281
  • Unregistered0eebd281
  • Wannabe

• 38 inlägg
  • 0

Nu har man öppnat upp telefonen och granskat komponenterna. Minnet är bara på 512mb, processorn är klockad till 1ghz.
Får hoppas på att någon hackare lyckas porta siri till 4:an också då Apples beslut att göra den exklusiv till 4S verkar ha inget med hårdvara begränsning att göra.

Hur tänker du då? Processorn är ju flera gånger snabbare i 4S och det kan ju vara så att Siri behöver den processorkraften för att fungera.

Postad 14 October 2011 - 13:39

Unregistered1232
  • Unregistered1232
  • Veteran

• 1892 inlägg
  • 0

Hur tänker du då? Processorn är ju flera gånger snabbare i 4S och det kan ju vara så att Siri behöver den processorkraften för att fungera.

Flera gånger vet jag inte, A4 processorn klockades till 1ghz, A5 är också 1Ghz men nu med dual core. Så visst är det absolut bättre men tror ändå att siri går att köra med iPhone 4.

In fact, as pointed out by the ModMyi blog, jailbreak hackers iH8sn0w and Gojohnnyboi have successfully ported Siri to the fourth-generation iPod touch which runs Apple’s previous-generation A4 processor (just like the iPhone 4). It’s a proof of concept and as such prone to bugs and erratic behavior, but it does tell us Apple may have limited Siri to the new iPhone 4S for marketing purposes. On the other hand, it’s still inconclusive as iH8sn0w warns that “at this point, we’re unsure of whether Siri requires certain hardware components or not”.

Källa: http://9to5mac.com/2...en-ios-devices/

Och som jag förstår det så tar siri emot din röst kommando, kopplar upp sig mot apple och det är väl där berarbetningen sker sedan skickas det tillbaka till telefonen, så arbetet sker väl inte lokalt på telefonen så mycket.

Postad 14 October 2011 - 14:49

ROCA
  • ROCA
  • Beroende

• 1298 inlägg
  • 0

Flera gånger vet jag inte, A4 processorn klockades till 1ghz, A5 är också 1Ghz men nu med dual core. Så visst är det absolut bättre men tror ändå att siri går att köra med iPhone 4.

Källa: http://9to5mac.com/2...en-ios-devices/

Och som jag förstår det så tar siri emot din röst kommando, kopplar upp sig mot apple och det är väl där berarbetningen sker sedan skickas det tillbaka till telefonen, så arbetet sker väl inte lokalt på telefonen så mycket.

iPad 1 och 2 kör A4 och A5 på 1gHz . På iPhone är de ner klockade till 800mHz.

Sen om du läser längre ner på den länken som du postade så står det:

UPDATE: Gojohnnyboi chimed in with this clarification:
We didn’t “port” Siri to anything. We investigated it, and verified the claim that it is not able to run on old devices.

Postad 14 October 2011 - 14:59

Unregisteredf2a7f9fd
  • Unregisteredf2a7f9fd
  • Mästare

• 3989 inlägg
  • 0
Var det ngn som körde siri på sin 3gs eller ip4 innan appen togs bort ur appstore häromdagen?
Isf hur bra fungerade den då?
Misstänker att "nya" Siri kräver lite mer dock but still.

Postad 14 October 2011 - 18:28

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

• 12146 inlägg
  • 0
jag drömt eller var det inte prat om matt man skulle kunna förboka sin 4s från och med den 14 oktober?

Postad 15 October 2011 - 11:26

Whopper
  • Whopper
  • Veteran

• 1567 inlägg
  • 0
Siri portat och testad ok på en iPhone 4.
http://www.idownload...sistant-ported/

Postad 15 October 2011 - 13:15

ThomasX1
  • ThomasX1
  • Forumräv

• 925 inlägg
  • 0
Kan inte påstå att jag fattar något av detta med iCloud? Hur fasen sätter man upp detta i en familj med 3 lurar och en gemensam iPad + PC. Finns det ingen "familjerådgivning" man kan vända sig till? Men jag är tydligen inte ensam om att vara lite förvirrad.
http://isource.com/2...-tell-the-tale/

Postad 15 October 2011 - 13:51

RedMarathon
  • RedMarathon
  • Veteran

• 1883 inlägg
  • 0

Eh? iPhone är ju känd för att vara typ den bästa GPS telefonen. Vet inte var du hört/läst det någonstanns.

Den iPhone innehåller en virtuell Global Positioning System, vanligen kallat GPS, inom sina Kartor. Tekniken bakom denna funktion är känd som triangulering, som använder mobilmaster att bestämma plats och är en förenklad version av de mer avancerade satellit som används för traditionella GPS. Oavsett, detta är iPhone applikation förmåga att hitta din GPS-position ganska imponerande och, kanske ännu viktigare, extremt användarvänlig.
Problemet är när du befinner dig på platser där det finns få mobilmaster eller dålig täckning, därav så skulle det vara bättre om Iphonen hade funktionen att ta in satelliter istället, denna funktion är också mycket trevligare att använda utomlands med tanke på hur mobilräkningen kan skena iväg med datatrafik.

Som jag nämt så fungerar inte programet Navigon på min 3GS.

Postad 15 October 2011 - 16:00

xxmannen
  • xxmannen
  • Användare

• 185 inlägg
  • 0

Den iPhone innehåller en virtuell Global Positioning System, vanligen kallat GPS, inom sina Kartor. Tekniken bakom denna funktion är känd som triangulering, som använder mobilmaster att bestämma plats och är en förenklad version av de mer avancerade satellit som används för traditionella GPS. Oavsett, detta är iPhone applikation förmåga att hitta din GPS-position ganska imponerande och, kanske ännu viktigare, extremt användarvänlig. Problemet är när du befinner dig på platser där det finns få mobilmaster eller dålig täckning, därav så skulle det vara bättre om Iphonen hade funktionen att ta in satelliter istället, denna funktion är också mycket trevligare att använda utomlands med tanke på hur mobilräkningen kan skena iväg med datatrafik. Som jag nämt så fungerar inte programet Navigon på min 3GS.

Ehh... jag som hade siktet på 4S så helt allvarligt, Saknar ajjfån riktig GPS? Isåfall är det bara fetglömma ajjfån då man inte får täckning varken på sjön, fjäll, Min gamla nokia n85 hade både gps och agps:D

Postad 15 October 2011 - 17:09

junkan
  • junkan
  • Guru

• 5321 inlägg
  • 0
Självklart har iphone4 och 4s rikrig GPS och en riktigt bra och snabb dessutom.
A-GPS innebär att den ÄVEN använder triangulering för att snabbare låsa position.

Postad 15 October 2011 - 17:12

xxmannen
  • xxmannen
  • Användare

• 185 inlägg
  • 0

A-GPS innebär att den ÄVEN använder triangulering för att snabbare låsa position.

Ok... missuppfattade det hela då. En riktig GPS är givet för mina användningsområden.. ok då är 4S intressant igen;)

Postad 15 October 2011 - 18:41

RedMarathon
  • RedMarathon
  • Veteran

• 1883 inlägg
  • 0

Kom denna förbättring då Iphone 4 lanserades.
Mot vad låser Iphone sina positioner mobilmaster eller satelliter?
Då min 3GS har så dålig GPS, därav den dåliga erfarenhet av Iphones GPS funktion.
Varför hittar man inte inställningarna avseende telefonens inbyggda GPS funktion??
Även för mig är detta viktigt, om man skall skaffa en 4S.

Postad 15 October 2011 - 19:03

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

• 7392 inlägg
  • 0

Då min 3GS har så dålig GPS, därav den dåliga erfarenhet av Iphones GPS funktion.
Varför hittar man inte inställningarna avseende telefonens inbyggda GPS funktion??

Vet inte hur det är med iphone. Men tex androidtelefoner och nokia mfl använder som sagt aGPS och har en konstant uppkoppling och possistionering i mobilnätet, så när man slår på den riktiga gpsen så ska det gå fortare att possitionera exakt. Mot mobilnätet är det vanligt att man hamnar ganska mycket fel beroende på var man befinner sig, där jag bor är det inte ovanligt med närmare 200m diff eftersom att det inte finns särskilt många antenner att ansluta till samtidigt.

Postad 15 October 2011 - 20:45

junkan
  • junkan
  • Guru

• 5321 inlägg
  • 0

3GS har ingen riktigt GPS den kom i iPhone4

Postad 15 October 2011 - 21:39

simulacra
  • simulacra
  • Mästare

• 3147 inlägg
  • 0
Nej, iPhone har haft GPS sen i 3G, i princip alla smarta telefoner på marknaden idag har a-GPS, skillnaden mellan dem är minimal.

Postad 15 October 2011 - 21:45

Whopper
  • Whopper
  • Veteran

• 1567 inlägg
  • 0

3GS har ingen riktigt GPS den kom i iPhone4

A-GPS har väl funnits i iPhone sen iPhone 3G?? Det var bara den första som inte hade en riktig GPS..

Edit. Såg nu att Simulacra han svara samma sak :-)

Redigerat av Whopper, 15 October 2011 - 21:46.

Postad 16 October 2011 - 07:53

junkan
  • junkan
  • Guru

• 5321 inlägg
  • 0
Ok det kanske var fel att säga så men det har itester visat sig att 3GS har en väldigt mycket sämre GPS-funktion än 4:an

Postad 16 October 2011 - 12:05

RedMarathon
  • RedMarathon
  • Veteran

• 1883 inlägg
  • 0

Ok det kanske var fel att säga så men det har itester visat sig att 3GS har en väldigt mycket sämre GPS-funktion än 4:an

Du har inga källor junkan?
Det var lite så jag känner det, då blir det att avvakta för en 4S!

Postad 16 October 2011 - 13:07

Toni81
  • Toni81
  • Användare

• 157 inlägg
  • 0
tänkte nästan att överge nokia och andorid telefoner för en Iphone , har inget med att göra att göra med varumärket att man är en fan boy av iphone ( aldrig haft en iphone ) , men saken är den när det utvecklas appar med flera så kommer det till Apples produkter först. Så dom mesta man söker i appväg finns alltså.... Sen tycker jag den är otroligt genomtänkt och enkel att använda..
eller hur tänker ni andra som "övergett" android för en iphone , vart nöjda med bytet ??

Redigerat av Toni81, 16 October 2011 - 13:08.

Postad 16 October 2011 - 14:49

kafferast
  • kafferast
  • Lärjunge

• 292 inlägg
  • 0

tänkte nästan att överge nokia och andorid telefoner för en Iphone , har inget med att göra att göra med varumärket att man är en fan boy av iphone ( aldrig haft en iphone ) , men saken är den när det utvecklas appar med flera så kommer det till Apples produkter först. Så dom mesta man söker i appväg finns alltså.... Sen tycker jag den är otroligt genomtänkt och enkel att använda..
eller hur tänker ni andra som "övergett" android för en iphone , vart nöjda med bytet ??

Jag har gått igenom ett gäng plattformar, Android och senast Symbian (Nokia n8). Innan jag hade en iPhone var jag väldigt tveksam och gillade inte alls tanken på iPhone. Detta visade sig vara ren okunskap. Sitter nu och fullkomligt älskar IOS och i synnerhet IOS 5. Har också skaffat mig en iPad och senast igår en Apple TV. Ska aldrig säga aldrig, men det ska väldigt, väldigt, väldigt mycket till att jag ska lämna IOS i framtiden.

Postad 16 October 2011 - 16:10

RedMarathon
  • RedMarathon
  • Veteran

• 1883 inlägg
  • 0

Jag bytte från Desire till Iphone 3GS, det finns saker som var bättre på Desiren (GPSen och man hade större möjligheter att göra förändringar då hela telefonen gick att få i ett filsystem såsom Astro detta saknar jag i Iphonen) men totalt sett är Iphonen bättre (negativt med Iphonen är iTunesen), kommer mest sannolikt att byta till 4S till våren då man fixat till "buggar" som alltid följer med nytillverkade telefoner med uppdateringar.

Redigerat av RedMarathon, 16 October 2011 - 16:13.

Postad 16 October 2011 - 17:41

sean.wiklund
  • sean.wiklund
  • Veteran

• 2179 inlägg
  • 0

Du får ganska klara svar om att iOS och iPhone är bättre, i tråden för iPhone 4S, men det har du väl redan tänkt på. Ett tips är att skriva samma inlägg i t.ex. Samsung 2GS-tråden eller motsvarande, om du inte redan har gjort det och väga svaren mot varandra. :)

Personligen tycker jag iPhone 4 (bara den jag kan relatera till) är helt ok, men det finns massor av saker som stör mig. Folk säger den är blixtsnabb, men byta låtar kan ta upp emot 2 sekunder ibland. Lyssnar man på musik samtidigt som man sedan ska kolla e-post eller surfa så kan saker gå i ultrarapid och även när man "skiftar" mellan programmen. Det finns massor med fler saker som stör mig och som jag inte tänker gå in på. Sen finns det massor av bra saker också som att mycket är rätt logiskt och enkelt.

Vad jag däremot vill inflika är att "många" som har testat en tidig android-nalle och som jämför den med dagens iOS, så är det en enorm skillnad. Eller t.ex. de som köpte Xperia X1 som lanserades för ett par år sedan. Klart som korvspad att dagens OS eller iPhone piskar skiten ur den. Jämför du däremot dagens iPhone 4 med en premiumvariant med Android som OS, så är skillnaderna mycket få, i min mening. Sakerna fungerar, vilket de kanske inte gjorde alls lika bra för några år sedan.

Så, vad jag vill säga är att när de som skriver om sina åsikter om att de minsann hade en jättetrött Androidtelefon eller nalle med Windows 6.0 eller vad det nu var och nu tycker iPhone 4 är fantastisk - ja - det är klart den är. Det är inte konstigt. Men jämför du dagens telefoner med varandra med OS och hårdvara etc. så är det väldigt jämnt. Det är mer en smaksak.

Själv gillar jag att kunna sätta min egen prägel på saker och ting, att kunna göra mina prylar unika och det går inte med en iPhone. Där köper du ett färdigt koncept.

Gå och testa lite telefoner i olika butiker. Prova menyerna, surfa om det går, lyssna på musik osv. Upplev dem innan du bestämmer dig, men ta för guds skull de senaste versionerna från olika tillverkare och jämför inte päron och äpple, eller äldre telefoner med nyare. Då blir det inte rättvist. :)

Postad 16 October 2011 - 18:00

Toni81
  • Toni81
  • Användare

• 157 inlägg
  • 0
jag är verkligen kluven på många saker , OS ska väl vara det viktigaste , men som nokia N9 älskar telefonen, men framtiden är så osäker för det OS.
Iphonen bara fungerar klanderligt iaf det lilla jag provat i butik, inga tveksamheter eller lagg där inte..samma med ipad, och apputbudet finns där, och allt finns i första hand till iphone/ipad vad gäller apputbudet.
för o nackdelar med både apple och androids system så klart...

får fundera ett tag till vilket man väljer..

Postad 16 October 2011 - 22:31

RedGuard
  • RedGuard
  • Användare

• 113 inlägg
  • 0
Jag har envisats med min W995 fram tills nu och insett att det kanske inte är så dumt med smartphone.

Om man köper en Iphone 4s vad behöver man mer? Skydd, bumper, måste ha apps etc? Aldrig haft en smartphone tidigare och saknar lite tips.

Så när ni köpt er Iphone 4s vad köper ni mer? Mvh Andreas

Postad 16 October 2011 - 22:38

junkan
  • junkan
  • Guru

• 5321 inlägg
  • 0
Den är inte tålig då det är glas på både fram och baksida så vet du med dig att du inte är väldigt försiktig så kan en bumper vara bra, sedan löser sig nog resten när du väl har den.

Postad 16 October 2011 - 23:08

RedGuard
  • RedGuard
  • Användare

• 113 inlägg
  • 0
Ok finns ju en uppsjö av olika bumpers och skydd. Jag är nog rätt försiktig av mig men skall jag ha något skydd så skall det vara bra samtidigt som det inte känns som en tegelsten. Försökt och leta lite men har ingen aning om skydd till Iphone 4 kommer fungera till (s) rakt av.

Postad 17 October 2011 - 14:08

kafferast
  • kafferast
  • Lärjunge

• 292 inlägg
  • 0
Historiskt, ni som är insatta. När tror man sig kunna förboka en 4s?

Postad 17 October 2011 - 15:17

Whopper
  • Whopper
  • Veteran

• 1567 inlägg
  • 0
Releasedatumet är satt till 28 oktober för Sverige. Så gissar på kanske en vecka innan? Men varken Telia, Telenor, Tele2 eller Tre säger något om eller när man kan förhandsboka.

Du kan dock göra en intresseanmälan hos två av operatörerna här:
Telenor: http://butik.telenor...terestForm.aspx
Tre: http://www.tre.se/Pr...ntresseanmalan/

Postad 17 October 2011 - 16:19

kafferast
  • kafferast
  • Lärjunge

• 292 inlägg
  • 0
Såg det,mer aktuellt att beställa direkt från aplle och hoppas på en operatörsfri telefon.

Tack för ditt svar!

Postad 17 October 2011 - 16:42

Unregisteredee1fca77
  • Unregisteredee1fca77
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 0
Om ni vill veta vad ni betalar 7000 för kan ni titta här
http://www.youtube.c...player_embedded

Marginellt snabbare ....

Väntar nog till april när de släpper Iphone 5 .... (???)

Postad 17 October 2011 - 17:28

junkan
  • junkan
  • Guru

• 5321 inlägg
  • 0
det där var en ganska stor skillnad tycker jag, dessutom är ju grafiken upp till 7ggr snabbare vilket inte visades.
Kameran är ju också bättre + dubbla hastigheten på 3G.

Postad 17 October 2011 - 18:19

Unregistered52a88696
  • Unregistered52a88696
  • Veteran

• 2049 inlägg
  • 0
Stor skillnad? Såg vi samma video?? :blink: B)

Postad 17 October 2011 - 18:51

simulacra
  • simulacra
  • Mästare

• 3147 inlägg
  • 0

http://www.youtube.com/watch?v=e1zLg4itgZA&feature=player_embedded

Marginellt snabbare ....

Nu förutsätter du ju visserligen att alla har köpt 4:an

Postad 17 October 2011 - 19:03

Unregistered52a88696
  • Unregistered52a88696
  • Veteran

• 2049 inlägg
  • 0
Ska köra samma test med min 3GS, om nu Mrs.multimedia bestämmer sig för en 4S - bäst att tillägga att hon inte har någon iPhone sedan tidigare (när man ser det där, så undrar man ju dock vad hon ska med en sådan till? ;) Räcker ju gott och väl med 4. Inte för att prisskillnaden kommer bli ngt att "skiva hem om". Nä, då är det nog desto värre att få tag i en här ute i Asien. Hong Kong har ju inte ens ngt releasedatum i skrivande stund, och när de väl släpps, kommer det bli megahysteri - som det tyvärr tendera att bli över de flesta "hypade" grejer här ute.)

Postad 17 October 2011 - 21:20

Sgart
  • Sgart
  • Guru

• 6649 inlägg
  • 0

http://www.youtube.com/watch?v=e1zLg4itgZA&feature=player_embedded

Marginellt snabbare ....

Det går ju ORDENTLIGT mkt snabbare. Det syns givetvis inte på applikationer som startar näst intill direkt redan på Ip4.
Du ser det dock tydligt när den försöker ladda en lite tyngre sida i safari. Hade den försökt ladda till exempel aftonbladet i safari eller liknande hade skillnaden också varit riktigt stor.

Tyckte det såg bra ut.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.