Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

**Officiell tråd - Samsung Galaxy S2 i9100***

3171 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 13 May 2011 - 05:26

Hitman TheSwede
  • Hitman TheSwede
  • Forumräv

• 561 inlägg
  • 0

Varför går man och köper en high tec pryl till en 11:a åring, för mig helt obegripligt. Det finns enkla och bra mobiler som tillgodoser en 11:a årings behov. Men du har väl tänkt igenom ditt köp ordentligt hoppas jag.

För man kan.Har man pengar så har man. :)

Postad 13 May 2011 - 05:40

Arbu11
  • Arbu11
  • Lärjunge

• 321 inlägg
  • 0

För man kan.Har man pengar så har man. :)

Hade nog inte köpt det oavsett om jag var miljonär eller ej!

Postad 13 May 2011 - 07:36

Unregisteredf68ca3cd
  • Unregisteredf68ca3cd
  • Wannabe

• 18 inlägg
  • 0

Jaha. Nu köpte jag en Galaxy S2 till min son. Handhavandet känns sjukt jobbigt jämfört med iOs. Det känns inte som att något hänger med fullt lika bra som på iPhonen, men det kanske är inbillning? Hur som helst; vad ska man ladda hem för att visa vilken fantastisk telefon jag köpt till en 11-åring? Finns det några coola spel? I marketplace så kändes det som att de flesta spelen var gjorda för typ de där mini-telefonerna från sony-ericson. Tips?

Det är en smaksak, personligen tycker jag iOS är horribelt och något av det sämsta som går att få på en mobil. Det är dock många som inte håller med mig och det är lugnt, men en sak måste man vara väldigt klar med, iOS och Android är två olika saker (Android har dessutom flera olika 3:e-parts gränssnitt). iOS har fler animationer vilket kan ge vissa användare en känsla av flow, kanske är det det som du saknar?

Postad 13 May 2011 - 08:19

Ironse
  • Ironse
  • Mästare

• 2953 inlägg
  • 0

Varför går man och köper en high tec pryl till en 11:a åring, för mig helt obegripligt. Det finns enkla och bra mobiler som tillgodoser en 11:a årings behov. Men du har väl tänkt igenom ditt köp ordentligt hoppas jag.

11 åringar idag är smartare än när vi var 11 åringar för 20-30 år sen

Postad 13 May 2011 - 08:31

mrNoodles
  • mrNoodles
  • Veteran

• 1693 inlägg
  • 0

Behöver man något displayskydd tro?
Tex coopter eller vad det kallas?

Behöver och behöver.. :)
Jag hade det ca 6mån på min X10a och körde 6mån utan och den såg helt ok ut då den såldes.
Nu kör jag utan skydd på arcen.
Har den i läderfodralet på jobbet, och ser till att inte blanda med nycklar och annat i fickorna.

Postad 13 May 2011 - 08:31

CEdlund
  • CEdlund
  • Lärjunge

• 256 inlägg
  • 0

Nej, men de kan andra saker.

Postad 13 May 2011 - 08:32

mrNoodles
  • mrNoodles
  • Veteran

• 1693 inlägg
  • 0

Det beror på vad 11-åringen har för behov, inte sant? Om då tiden det tar att försöka få en billig mobil att spela film med undertexter är större än tiden det tar att tjäna 5 000 spänn så blir det ju en ekonomisk vinning att köpa den dyrare mobilen. Dessutom är jag en tekniknörd och han likaledes...

När jag var i hans ålder fick jag en Amiga 500. Den var inte billigare och det var ju en lyckad investering så här i efterhand.

Men det var jävligt OT. Min upplevelse hittills av android är hur som helst att det är sjukt jobbigt att hitta applikationer jämfört med app store. Men, det hör inte hit. Skärmen är ju stor och perfekt för filmtittande, det måste man erkänna. Rappheten vet jag inte. Den kändes inte rappare än ungens gamla Samsung Spica, vad jag märkt hittills - förutom att den spelar 720p-mkv:er utan att svettas.

Det blir kul att se hur batteritiden är. Och tipps på snygga/roliga spel mottages tacksamt.

Vad tycker 11åringen om Android, tänkte eftersom det är hans telefon..? :)

Postad 13 May 2011 - 08:39

Unregisteredf68ca3cd
  • Unregisteredf68ca3cd
  • Wannabe

• 18 inlägg
  • 0

Som sagt, dom kan andra saker, grundläggande saker som matte och språk är dom helt värdelösa på (Sverige tappar mer och mer internationellt när det gäller utbildningsnivå), dom är dock rätt duktiga på Counter Strike, World of Warcraft och att ladda upp bilder på Facebook.
Vet inte riktigt om det är ett vettigt utbyte dock :)

Edit:
Glöm inte http://market.android.com lättare att leta efter saker där än i telefonen, du kan dessutom installera direkt till telefonen från webbläsaren.

Redigerat av Unregisteredf68ca3cd, 13 May 2011 - 08:40.

Postad 13 May 2011 - 08:45

TheGun
  • TheGun
  • Lärjunge

• 269 inlägg
  • 0
Har nu knappat lite på en S2 på MediaMarkt, fantastiskt ljus och färgrik skärm men den tar inte iPhone 4 i skärpa måste jag tyvärr säga. Den var sjukt lätt och tunn, min iphone kändes ganska klumpig och liten i jämförelse. Skön känsla i handhavande tycker jag, laggandet med hemknappen alla pratar om var verkligen inget som störde. Det som störde mig mest var att det inte inte fanns ett snabbsökfält i internetappen som det gör på iphone, störigt att man måste öppna en ny flik eller ta sig till google för att kunna söka igen, men det kanske finns en applikation för detta. Testade SVTplay etc via webbläsaren vilket funkade superbra, den svalde även alla flashsidor jag testade, skönt att slippa extra appar just för detta. Lite bökigt att hitta i menyer etc men det beror på min ovana då jag är Apple-nörd i grund och botten, men funderar på att köra android på mobilen då iPhonen är så låst gällandes filhantering och det ******** syncandet med iTunes hela tiden.

Inte helt otroligt att man införskaffar en S2:a, ska dock vänta lite och låta er testa lite först så man får reda på för- och nackdelar.

Postad 13 May 2011 - 08:49

Ironse
  • Ironse
  • Mästare

• 2953 inlägg
  • 0

Som sagt, dom kan andra saker, grundläggande saker som matte och språk är dom helt värdelösa på (Sverige tappar mer och mer internationellt när det gäller utbildningsnivå), dom är dock rätt duktiga på Counter Strike, World of Warcraft och att ladda upp bilder på Facebook.
Vet inte riktigt om det är ett vettigt utbyte dock :)

Edit:
Glöm inte http://market.android.com lättare att leta efter saker där än i telefonen, du kan dessutom installera direkt till telefonen från webbläsaren.

Varför sverige tappar har sin naturliga förklaring massin........

När jag gick i skolan hade man inte ens datorer, nu har man det i fickformat, så det är klart yngre generationer tar igen snabbare än tidigare

Postad 13 May 2011 - 08:58

classy
  • classy
  • Wannabe

• 27 inlägg
  • 0
Finns det någon här som har fått leverans från Tele2?
Beställde min för 10 dagar sen och fick besked att jag får min under första leveransen... har än idag inte fått någon mobil :)

Snacka om oproffsig kundtjänst. Webbchatt: visste ej. Andra gången webbchatt: ej skickad- andra leverans
Telefonservice: vet ej- andra försök: ej skickad - tredje försök; skickad men obekräftad leverans och utan kolli-id. Uppskattad leverans tis/ons nästa vecka ???

Postad 13 May 2011 - 09:33

Unregistered201eff61
  • Unregistered201eff61
  • Wannabe

• 46 inlägg
  • 0
För er som saknar kameraknapp så kanske det är värt att invänta Evo 3D:s motsvarighet här i Europa, om den inte blir alltför sen bara. Jag tror att detta är något jag hade saknat själv, så det väger för min del för HTC:n, även fast jag får vänta...

Postad 13 May 2011 - 09:57

Bimme
  • Bimme
  • Amatör

• 89 inlägg
  • 0
Fick tag på en hos MediaMarkt igår :-)

Men jag fick problem med att ställa in exchange server. Det verkar som att servernamnet blir för långt, vilket gör att nästa knappen blir utgråad.
Är det någon som har en lösning på detta?
Servern heter: red001.mail.microsoftonline.com

Postad 13 May 2011 - 09:59

yhrn
  • yhrn
  • Amatör

• 76 inlägg
  • 0
Har haft min för kort för att uttala mig för mycket och dessutom så är det här bara min andra smartphone. Min första var en ZTE Blade som jag köpte i panik i väntan på att SGS2 skulle släppas när min gamla dumbphone la ner. Bladen är i mitt tycke en väldigt prisvärd historia som blir rätt trevlig om man lägger in CM7 men att jämföra med SGS2 blir ju bara fånigt. Har ju dock pillat lite på bekantas lurar så lite koll har jag ju.

Det jag tycker så långt är inte så annorlunda mot vad andra tycker. Den är ruskigt snabb, en helt ny nivå av mobilsurfning för mig. Skärmen är grym, fantastisk svärta - jag vill bara titta på den hela tiden :). TouchWiz 4 känns rätt ok även om jag tycker hela temat är rätt fult (för mycket färger överallt) jämfört med vanilla Android/CM7 som jag är van vid.

Men ett stort problem dock: batteritiden. Jag har helt fantastiskt usel batteritid. Max 12 timmar med lätt användning (dock all backgrundsdata och WiFi/3g på). I batterystats ser man att det är Android OS som käkar nästan allt. Detta är mer eller mindre bekräftat att det är ett mjukvarufel som en massa telefoner lider av och det borde bli fixat i kommande fw-uppdateringar. Tydligen är det en kombination av Gingerbread och dåliga OEM-drivisar som ligger bakom det här. Google har t.o.m. konfirmerat att problemet finns på flera modeller från flera tillverkare däribland SGS2.

Jag är dock inte så orolig eftersom det verkar vara så många som har det här problemet och det nästan säkert är ett mjukvarufel. Det borde pushas ut någon uppdatering som löser det ganska snabbt, men om man måste ha bra batteritid direkt så skulle jag rekommendera att vänta lite med inköp.

Postad 13 May 2011 - 10:09

hsb
  • hsb
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0

I övrigt kan jag bara säga att om ni går i köptankar så är det bara att slå till! Den var rätt svår att få tag i dock, kollade både Elgiganten, Siba och Onoff där de inte fanns. På Mediamarkt finns den men är rätt dyr, cirka 5600.

Här i Umeå var det inga problem att få tag i en igår, Cyberphoto hade på lager men själv gick jag bara in i första bästa Telia-butik och köpte en. De hade flera i lager och jag var ensam i butiken igår eftermiddag.

Intryck så här långt:

- Otroligt skärm, svart är helt svart när man sitter i ett mörkt rum!
- Den är rätt stor och lite svår ibland att operera med en hand, men däremot rymms den bra i fickan pga dess tunna design. Nokia 5800 känndes mer störande att ha i jeans-fickan.
- Känns inte speciellt plastig
- Fula färger på standardtemat
- Android känns lite si och så för en som inte är van med det sedan tidigare
- Auto brightness lever sitt eget liv, har stängt av det
- bra batteritid
- Surfa på en mobil är fortfarande inget jag gärna gör mer än i nödfall

Verkar dock vara en fin telefon och efter tillvänjning ska vi nog komma överens...

Redigerat av hsb, 13 May 2011 - 10:10.

Postad 13 May 2011 - 10:19

FrankBlack
  • FrankBlack
  • Wannabe

• 42 inlägg
  • 0
Någon mer som beställt från The Phone House?

Jag beställde för en dryg vecka sen via deras företagsavdelning (tjänstemobil) eftersom vi har avtal med dom sedan tidigare. Fick då höra att den borde köras ut ungefär samtidigt som den kommer in i butikerna. Jag hade därmed hoppats på att den skulle dyka upp eftersom den kom ut i deras butiker i förrgår. När jag på eftermiddagen igår inte hade fått den så ringde jag deras kundtjänst och fick svaret
-Nej, jag ser att beställningen finns i systemet men den har inte riktigt skickats än..
-Jaha, innebär det att den då kommer imorgon?
-Njaääe, inte riktigt...
-Okej, så när kommer den?
-Jaa du, nästa vecka förmodligen...

Kvinnan jag talade med gav ett väldigt veligt intryck och kunde inte ge närmare svar än att hon trodde att den skulle komma nästa vecka. I början eller slutet av veckan visste hon inte alls.

The Phone House tycker uppenbarligen att det är viktigare att få ut mobilen i butikerna och kan sälja så många ex som möjligt till folk som bara går in i butiken utan att ha bokat än att ta hand om (existerande) kunder som förhandsbeställt och därmed borde få sina lurar först.
Det hjälper ju knappast deras redan skamfilade rykte, och jag kommer nu bedriva lobbyverksamhet mot chefen att få över hela vårt företag till en seriösare återförsäljare.

Postad 13 May 2011 - 10:19

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
Ska tydligen ha kommit en uppdatering som fixat auto brightness läst ja på xda

Postad 13 May 2011 - 10:36

FocusST
  • FocusST
  • Lärjunge

• 311 inlägg
  • 0
Överjävlig telefon.
Att surfa på telefonen går fortare än min MacBook Pro 2011 :S

Jag fick nyss reda på att jag får en Galaxy S 2 av jobbet i Juni.
Nån som är sugen på att köpa den jag fick igår - olåst, inköpt från cdon.com
4400kr, PM. Kvitto ingår givetvis.

Postad 13 May 2011 - 10:51

Megaman2
  • Megaman2
  • Forumräv

• 616 inlägg
  • 0

Någon mer som beställt från The Phone House?

Jag beställde för en dryg vecka sen via deras företagsavdelning (tjänstemobil) eftersom vi har avtal med dom sedan tidigare. Fick då höra att den borde köras ut ungefär samtidigt som den kommer in i butikerna. Jag hade därmed hoppats på att den skulle dyka upp eftersom den kom ut i deras butiker i förrgår. När jag på eftermiddagen igår inte hade fått den så ringde jag deras kundtjänst och fick svaret
-Nej, jag ser att beställningen finns i systemet men den har inte riktigt skickats än..
-Jaha, innebär det att den då kommer imorgon?
-Njaääe, inte riktigt...
-Okej, så när kommer den?
-Jaa du, nästa vecka förmodligen...

Kvinnan jag talade med gav ett väldigt veligt intryck och kunde inte ge närmare svar än att hon trodde att den skulle komma nästa vecka. I början eller slutet av veckan visste hon inte alls.

The Phone House tycker uppenbarligen att det är viktigare att få ut mobilen i butikerna och kan sälja så många ex som möjligt till folk som bara går in i butiken utan att ha bokat än att ta hand om (existerande) kunder som förhandsbeställt och därmed borde få sina lurar först.
Det hjälper ju knappast deras redan skamfilade rykte, och jag kommer nu bedriva lobbyverksamhet mot chefen att få över hela vårt företag till en seriösare återförsäljare.

Förstår dem; hellre sälja en ny telefon till en spontankund stället för att hålla den till en som redan köpt en.
(mer bonus till säljaren så att säga, säljaren vill få ett avslut en förbeställning är redan köpt).
Dock så håller jag inte med, men säljare är ett särskild "släkte".

Har fått min från cdon, ligger på posten och väntar.
dock är jag osäker, har redan galaxy s som jag tycker fungerar bra. det är batteritiden som är sellingpoint för mig då jag ej är en avancerad användare.

Så om någon vill övertala mig att sälja en billig GS 2 för omkring 4400 kr så är det bara att PM.a (finns i Västernorrland)

Postad 13 May 2011 - 11:21

CEdlund
  • CEdlund
  • Lärjunge

• 256 inlägg
  • 0

Överjävlig telefon.
Att surfa på telefonen går fortare än min MacBook Pro 2011 :S

Jag fick nyss reda på att jag får en Galaxy S 2 av jobbet i Juni.
Nån som är sugen på att köpa den jag fick igår - olåst, inköpt från cdon.com
4400kr, PM. Kvitto ingår givetvis.

Vart bor du?

Postad 13 May 2011 - 12:16

FrankBlack
  • FrankBlack
  • Wannabe

• 42 inlägg
  • 0
Uppdatering om Phone House:

Jag ringde igen och fick prata med en kompetent person den här gången. Paketet hade precis skickats och jag fick ett kollinumer, kommer på måndag.
Frågan är vad man ska göra nu hela helgen? :)

Postad 13 May 2011 - 14:29

klauzer
  • klauzer
  • Lärjunge

• 459 inlägg
  • 0

Frågan är vad man ska göra nu hela helgen? :)

Besök android market och se vilka appar du ska ladda ner kanske?

Postad 13 May 2011 - 15:02

Arbu11
  • Arbu11
  • Lärjunge

• 321 inlägg
  • 0
Hmm, finns det inte något större batteri än 1500mAh till den här telefonen? Någon som har sett någon? Brukar ju finnas lite större batterier till många lurar!

Postad 13 May 2011 - 15:09

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

• 7392 inlägg
  • 0

Hmm, finns det inte något större batteri än 1500mAh till den här telefonen? Någon som har sett någon? Brukar ju finnas lite större batterier till många lurar!

Borde finnas större än 1500 eftersom att orginalet är på 1650 :) (kunde inte låta bli)
Det har kanske inte hunnit ut några än, får tänka på att den är ganska ny.

Postad 13 May 2011 - 16:09

Hitman TheSwede
  • Hitman TheSwede
  • Forumräv

• 561 inlägg
  • 0

Varför sverige tappar har sin naturliga förklaring massin........

När jag gick i skolan hade man inte ens datorer, nu har man det i fickformat, så det är klart yngre generationer tar igen snabbare än tidigare

Off topic

Har inget att göra med massin....

Dom vill att vi ska vara som usa fetta å dumma lättare att styra.

Redigerat av Hitman TheSwede, 13 May 2011 - 16:11.

Postad 13 May 2011 - 16:18

Arbu11
  • Arbu11
  • Lärjunge

• 321 inlägg
  • 0

Borde finnas större än 1500 eftersom att orginalet är på 1650 :P (kunde inte låta bli)
Det har kanske inte hunnit ut några än, får tänka på att den är ganska ny.

Du ser! Då finns det ju mer än 1500? :) Nej men menade väl givetvis 1650mAh ! :) Jag tänkte nog på min nuvarande äckliga mobil! ;)

Men hoppas det kommer ut någon... Tycker att det spelar ingen roll om mobilen blir tjockare baktill, den här mobilen verkar ju redan så tunn så att det blir roligare med större batteri istället! ;)

Postad 13 May 2011 - 18:35

Meller
  • Meller
  • Lärjunge

• 417 inlägg
  • 0

Har haft min för kort för att uttala mig för mycket och dessutom så är det här bara min andra smartphone. Min första var en ZTE Blade som jag köpte i panik i väntan på att SGS2 skulle släppas när min gamla dumbphone la ner. Bladen är i mitt tycke en väldigt prisvärd historia som blir rätt trevlig om man lägger in CM7 men att jämföra med SGS2 blir ju bara fånigt. Har ju dock pillat lite på bekantas lurar så lite koll har jag ju.

Det jag tycker så långt är inte så annorlunda mot vad andra tycker. Den är ruskigt snabb, en helt ny nivå av mobilsurfning för mig. Skärmen är grym, fantastisk svärta - jag vill bara titta på den hela tiden :). TouchWiz 4 känns rätt ok även om jag tycker hela temat är rätt fult (för mycket färger överallt) jämfört med vanilla Android/CM7 som jag är van vid.

Men ett stort problem dock: batteritiden. Jag har helt fantastiskt usel batteritid. Max 12 timmar med lätt användning (dock all backgrundsdata och WiFi/3g på). I batterystats ser man att det är Android OS som käkar nästan allt. Detta är mer eller mindre bekräftat att det är ett mjukvarufel som en massa telefoner lider av och det borde bli fixat i kommande fw-uppdateringar. Tydligen är det en kombination av Gingerbread och dåliga OEM-drivisar som ligger bakom det här. Google har t.o.m. konfirmerat att problemet finns på flera modeller från flera tillverkare däribland SGS2.

Jag är dock inte så orolig eftersom det verkar vara så många som har det här problemet och det nästan säkert är ett mjukvarufel. Det borde pushas ut någon uppdatering som löser det ganska snabbt, men om man måste ha bra batteritid direkt så skulle jag rekommendera att vänta lite med inköp.

Jo jag har märkt det, efter bara 2 dagars igångtid så stor android os för över 80% av batteritiden!
+ Är ju att det snart blir fixat.

Postad 13 May 2011 - 21:39

corv1
  • corv1
  • Amatör

• 87 inlägg
  • 0
Ok, har just inhandlat en S2 som jag är grymt nösjd med!
Är dock helt ny på Android och har ett par frågor till er experter.

Hur byter jag ut ett av de fyra programmen längst ned?

Jag installerade en väder widget som jag inte blev nöjd med. Den råkade dessutom ersätta default väder widget (den som default var på första sidan under klockan).
Hur får man tillbaka den?

Tacksam för tips

Postad 13 May 2011 - 21:59

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

• 7392 inlägg
  • 0

Jag installerade en väder widget som jag inte blev nöjd med. Den råkade dessutom ersätta default väder widget (den som default var på första sidan under klockan).

Tacksam för tips

De fyra programmen i dock bör du kunna byta med longpress dvs hålla fingret på dem tills programhanteraren kommer upp sen välja det program du vill ha.

För att byta väder widget så håll fingret på den du har nu tills det kommer upp en soptunna nere vid docklisten längst ner på skärmen dra widget dit. Tryck på menu knappen och välj lägg till widget och leta upp den widget du vill ha. Välj antagligen väder eller klocka beroende på hur widgetarna ser ut så får du antagligen upp en meny med olika alternativ, leta upp den du vill ha.

Postad 13 May 2011 - 22:02

PojPoj
  • PojPoj
  • Lärjunge

• 277 inlägg
  • 0
Longpress funkar inte på dom 4 längst ner, jag undrar också hur man byter ut dom. Kanske inte går....

Postad 13 May 2011 - 22:07

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

• 7392 inlägg
  • 0

Longpress funkar inte på dom 4 längst ner, jag undrar också hur man byter ut dom. Kanske inte går....

Prova att lägga ett program på startscreen och sen dra det till dock

Postad 13 May 2011 - 22:11

PojPoj
  • PojPoj
  • Lärjunge

• 277 inlägg
  • 0
Går inte heller, man måste göra longpress för att kunna dra ett program och då dyker "Ta Bort" upp längst ner istället för dom 4 programmen i dock. Drar man dit ner så tar man bort programmet.

Postad 13 May 2011 - 22:15

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

• 7392 inlägg
  • 0

Går inte heller, man måste göra longpress för att kunna dra ett program och då dyker "Ta Bort" upp längst ner istället för dom 4 programmen i dock. Drar man dit ner så tar man bort programmet.

Läste nu att det tydligen inte gått att byta dem på tidigare samsung så det är väl troligt att det inte går på denna heller annat än om man byter till en annan launcher

Postad 13 May 2011 - 22:19

corv1
  • corv1
  • Amatör

• 87 inlägg
  • 0

För att byta väder widget så håll fingret på den du har nu tills det kommer upp en soptunna nere vid docklisten längst ner på skärmen dra widget dit. Tryck på menu knappen och välj lägg till widget och leta upp den widget du vill ha. Välj antagligen väder eller klocka beroende på hur widgetarna ser ut så får du antagligen upp en meny med olika alternativ, leta upp den du vill ha.

Ok, tack. hänger med på det. Men frågan är vart jag hittar default väderwidget. (transparent likt klockan)

Hehe, inte bara jag som inte riktigt är vän med android än kanske... Jag kommer från win 6, allt är bara bättre än så länge :)
Det lustiga är att jag tror jag bytte någon av de fyra i onsdag när jag köpte telefonen. Nu har jag telefon, e-post, meddelande och program längst ned, och så var det ju inte default. Eller?

Redigerat av corv1, 13 May 2011 - 22:20.

Postad 13 May 2011 - 22:20

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

• 7392 inlägg
  • 0
Launchertest på sgs2

GoLuncher är grymt snygg dock lite slöare än tex launcher pro om amn slår på alla animerinagr :)

Redigerat av Unregisteredc96d6be8, 13 May 2011 - 22:23.

Postad 13 May 2011 - 22:20

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0
jag fick min idag och har petat på den från sextiden eller så. ja, tiden springer iväg!
det första som slog mig var hur lätt telefonen är. den är otroligt tunn dessutom. plastig baklucka, men den sitter som sten och granit!

skärmen är helt otrolig, det går inte att jämföra med något annat.
snabb som alla säger. väldigt snabb. gränssnittet har jag lite svårt för då jag är van vid min n900, men det ska nog bli bättre med tiden. almenackan likaså, man lär sig nog hantera dessa saker inom sin framtid.

igår var jag inställd på att ge den här mobilen en nia, men efter att ha fingrat på den i ett par timmar så lutar det närmare en tia. jag är otroligt nöjd med den, och readers hub är riktigt riktigt bra!
innan jag lägger betyg så ska jag ha den i ett par dagar så att man inte ger den ett betyg baserat på att den är ny och fräsch så att skriva. rätt ska vara rätt.

det man kan säga är so far so good =)

Postad 13 May 2011 - 22:45

corv1
  • corv1
  • Amatör

• 87 inlägg
  • 0

Läste nu att det tydligen inte gått att byta dem på tidigare samsung så det är väl troligt att det inte går på denna heller annat än om man byter till en annan launcher

Får rätta mig själv. Fann ut hur jag gjorde i onsdags...
Gå till program och tryck på knappen ner till vänster och välj redigera.
Så lätt det va...

Även här man lägger till mappar och fler sidor...

Redigerat av corv1, 13 May 2011 - 22:48.

Postad 14 May 2011 - 08:23

Zeuz
  • Zeuz
  • Användare

• 111 inlägg
  • 0
Jag blir inte klok på stödet för cisco anyconnect. Det står att klient ska vara inbakad men jag hittar bara standard vpn-settings. Någon som vet?

Redigerat av Zeuz, 14 May 2011 - 08:24.

Postad 14 May 2011 - 08:31

ekke
  • ekke
  • Veteran

• 2466 inlägg
  • 0

Tacksam för tips

Börja med att läsa detta
http://www.swedroid....ix-for-android/

Postad 14 May 2011 - 12:18

Unregistered00068bcf
  • Unregistered00068bcf
  • Lärjunge

• 430 inlägg
  • 0
Jag har aldrig haft en android förut, hur byter man tema ? Gräsligt orginaltema, annars jävulskt bra telefon :-)

Postad 14 May 2011 - 12:32

phnoll
  • phnoll
  • Användare

• 232 inlägg
  • 0

Jag har aldrig haft en android förut, hur byter man tema ? Gräsligt orginaltema, annars jävulskt bra telefon :-)

Tänkte PRECIS fråga samma sak: Min polares Android-telefon har en specifik genväg eller mapp som heter 'Anpassa' och sedan 'Teman'.
Det enda jag kan hitta på min SGS2 är 'Widgets' och t.ex. bakgrundsbild osv. (NY på Android som Ni kanske märker :))

Postad 14 May 2011 - 13:20

Ironse
  • Ironse
  • Mästare

• 2953 inlägg
  • 0
Kan inte bestämma mig för denna eller xperia play... gah

Postad 14 May 2011 - 13:45

Unregistered0417a23d
  • Unregistered0417a23d
  • Användare

• 179 inlägg
  • 0

Kan inte bestämma mig för denna eller xperia play... gah

Kan inte allt för mycket om Xperia Play. Funderade själv på den ett tag, men tycker den verkar vara lite för tjock.

Men spelar man mycket mobilt är nog Play ett givet val - fysiska knappar är *bra* mycket bättre än virtuella.

Själv spelar jag inte så jättemycket mobilt, och då är ju S2 självklar.

Postad 14 May 2011 - 14:18

Ironse
  • Ironse
  • Mästare

• 2953 inlägg
  • 0

Kan inte allt för mycket om Xperia Play. Funderade själv på den ett tag, men tycker den verkar vara lite för tjock.

Men spelar man mycket mobilt är nog Play ett givet val - fysiska knappar är *bra* mycket bättre än virtuella.

Själv spelar jag inte så jättemycket mobilt, och då är ju S2 självklar.

Dilemmat är om denna fysiska kontroll fungerar till i9100

http://icontrolpad.com/

S2 är ju lite större än iphöne4, hade man hittat någon annan smart liknande lösning hade S2 varit självklart

Postad 14 May 2011 - 14:32

Megaman2
  • Megaman2
  • Forumräv

• 616 inlägg
  • 0
Har en galaxy s idag. (och en gakaxy s2 liggandes oupppackad).

Förutom blixt. vad kan jag göra på s2 som jag ej kan göra på s(1)? (720p vs 1080p är ung samma sak)
Vill få argument för att behålla galaxy s2.

Postad 14 May 2011 - 14:41

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

• 7392 inlägg
  • 0

Har en galaxy s idag. (och en gakaxy s2 liggandes oupppackad).

Förutom blixt. vad kan jag göra på s2 som jag ej kan göra på s(1)? (720p vs 1080p är ung samma sak)
Vill få argument för att behålla galaxy s2.

Sgs2 kan du ju bla koppla upp mot en tv via hdmi spela upp 1080p på tvn, plus att den givetvis är grymt mycket snabbare. Annars är det väl ingen större skillnad på vad man kan göra med nån android, dom sämsta klarar visserligen inte flash än och tex min kan inte spela upp 1080p men i stort så spelar det ingen roll om du har en zte blade eller en sgs2 mer än då prestanda

Redigerat av Unregisteredc96d6be8, 14 May 2011 - 14:42.

Postad 14 May 2011 - 15:59

Unregistered0650da58
  • Unregistered0650da58
  • Beroende

• 1220 inlägg
  • 0
Aaarrgghhh ... Var nästan 100% på denna telefon men sneglar fortfarande på iPhone 4. Ni som har haft både, vad upplever ni vara de största skillnaderna i handhavandet?

Postad 14 May 2011 - 16:06

Unregistered00068bcf
  • Unregistered00068bcf
  • Lärjunge

• 430 inlägg
  • 0
Det går alltså inte att ändra tema?

Postad 14 May 2011 - 16:25

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

• 7392 inlägg
  • 0

Det går alltså inte att ändra tema?

Ingen aning om det går eller inte, men om det inte gör det så får du väl dra hem en annan launcher tex launcher pro eller adw

Leta i inställningar för TW om det finns några sådana

Postad 14 May 2011 - 16:26

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
Du kan ju använda SPB shell 3d för att få ett helt annat utseende eller en annan launcher

http://spb.com/android-software/shell/

Edit
Too slow heh

En kompis köpte en SGS2 igår och han är riktigt nöjd.
Helst efter jag tipsade han om att han kan sitta å söka på market vid datorn å välja vad som ska installeras på mobilen automagiskt :-)

Redigerat av moparman, 14 May 2011 - 16:28.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.