* Officiell Tråd - Nokia N9 *, Världens första mobil med MeeGo
1421 svar till detta ämne
Postad 17 October 2011 - 23:52
Sombrero
-
Sombrero
-
Användare
-
-
145 inlägg
Självklart, det jag menar är att dom telefoner som har FM mottagare har ingen inbyggd antenn utan använder istället hörlurssladden som antenn. Att dom skulle trycka in en FM-sändare utan att det ens går att använda den är helt orimligt, antingen är den inbyggd eller så är det hörlurar som gäller.
Som jag förstått det så ska FM delarna finnas inbyggda som standard på chippet som nokia köper av tillverkaren. Då alla FM-mottagare för mobilen använder hörlurar som antenn är det relativt lätt att fixa. Hur det blir med antenn till FM-sändaren kan dock bli knivigare. FM-sändare och Spotify med offlinelistor i bilen vore hur underbart som helst.
Redigerat av Sombrero, 18 October 2011 - 06:17.
Postad 18 October 2011 - 07:01
tobols
-
tobols
-
Wannabe
-
-
22 inlägg
Hej Vad kör ni för headset? Jag köpte ett par Jays-lurar med iphonestandard men får inget ljud alls i dom, nån som vet om det finns någon adapter man kan använda? Edit.. Köpte idag följande headset-adapter och nu fungerar mina a-jays four att prata i, lyssna på musik och pausa. Dock ej byta låt samt höja-sänka volymen.
Redigerat av tobols, 18 October 2011 - 17:21.
Postad 18 October 2011 - 07:09
ebolasmurf
-
ebolasmurf
-
Amatör
-
-
68 inlägg
Lite irrelevant men verkar som att många mailat Whatsapp om N9 då de har ett automatsvar när de får ett mail med N9 i texten.
"Hi there,
*** This is an automated response, please reply to this email if the text below does not answer your question. Your reply will go to a human reader. ***
Sorry, your device Nokia N9 is currently not supported and we have no plans to support it at this time. We currently support iPhone, BlackBerry, Android, Symbian S60, Windows Phone 7 Mango and Nokia s40 devices.
I'm sorry that we have no further information to give out at this time. Thank you for feedback on this matter.
Thank you for contacting WhatsApp."
I vilket fall som helst så får man hålla tummarna på Alien Dalvik (om den ens existerar) och köpa en N9 64 iaf
Postad 18 October 2011 - 09:49
Ironse
-
Ironse
-
Mästare
-
-
2953 inlägg
Länka nån radiostation så kan jag testa...
Amerikanska KNAC http://knac.com/ Och svenska rockklassiker http://www.rockklassiker.se/karta/ Varför ha "radioantenn" när flera stationer streamar via internet?
Postad 18 October 2011 - 13:19
yamagucci
-
yamagucci
-
Amatör
-
-
80 inlägg
Några glada ägare som vågat pilla upp displayen för att se hur skönheten är konstruerad? Fick en tanke om att skalet borde vara utbytbart såvida vissa komponenter inte sitter permanent i plasten. Dvs. Svarta 64an kan bli vilken färg som helst med lite plastik kirurgi
mest för att jag börjar bli less på att vänta + min gamla lur håller på o hostar sönder sig i ett sista battle för livet ..
Redigerat av yamagucci, 18 October 2011 - 13:22.
Postad 18 October 2011 - 14:12
Unregisteredacd5d595
-
Unregisteredacd5d595
-
Wannabe
-
-
21 inlägg
Några glada ägare som vågat pilla upp displayen för att se hur skönheten är konstruerad? Fick en tanke om att skalet borde vara utbytbart såvida vissa komponenter inte sitter permanent i plasten. Dvs. Svarta 64an kan bli vilken färg som helst med lite plastik kirurgi  mest för att jag börjar bli less på att vänta + min gamla lur håller på o hostar sönder sig i ett sista battle för livet ..
http://mynokiablog.c...service-manual/ ser ut som de blir lite bökigt att byta skal...
Postad 18 October 2011 - 14:23
yamagucci
-
yamagucci
-
Amatör
-
-
80 inlägg
http://mynokiablog.c...service-manual/ ser ut som de blir lite bökigt att byta skal...
Tack Bastard.. ser faktiskt ganska bökigt ut i bottenskiktet. finns risk att vissa komponenter är fastlimmade. sånt är aldrig roligt.. Men få tag på 'tomma' skal tror jag inte blir nåt problem.. skulle va jäkligt läckert att spraya direkt på plasten annars. lo fi style
Redigerat av yamagucci, 18 October 2011 - 14:25.
Postad 18 October 2011 - 17:37
bag
-
bag
-
Forumräv
-
-
775 inlägg
lackera skal kan bli sjukt bra om man gör det proffsigt. har en polare som fick sitt orginalskal till sin 3210 lackat i utställningslacken kameleont av en släkting som höll på med sånt i jobbet.
Postad 18 October 2011 - 19:07
Unregistered35091
-
Unregistered35091
-
Forumräv
-
-
715 inlägg
Amerikanska KNAC http://knac.com/ Och svenska rockklassiker http://www.rockklassiker.se/karta/ Varför ha "radioantenn" när flera stationer streamar via internet?
Rockklassiker verkar kräva flash så det går av naturliga skäl inte om du inte lyckas gräva fram direktlänken .På Knac.com funkar winamp-länken och windows mediaplayerlänken...Behovet av radioantenn kan det finnas många skäl till: Man befinner sig på en plats med dålig täckning, man har ett begränsat internetabbonnemang etc.
Postad 18 October 2011 - 19:51
SRICE
-
SRICE
-
Användare
-
-
196 inlägg
Rockklassiker verkar kräva flash så det går av naturliga skäl inte om du inte lyckas gräva fram direktlänken .På Knac.com funkar winamp-länken och windows mediaplayerlänken...Behovet av radioantenn kan det finnas många skäl till: Man befinner sig på en plats med dålig täckning, man har ett begränsat internetabbonnemang etc. Det har ju länge varit standard för telefoner att använda hörlurssladden som antenn så det finns inget behov av en intagrerad. Radiokanaler som redan finns apps för Rockklassiker - (har testat och det funkar) Mix Megapol The Voice 105.9 Power Hit Radio NRJ, Finland, Norway Star FM
Postad 18 October 2011 - 20:24
Unregistered35091
-
Unregistered35091
-
Forumräv
-
-
715 inlägg
Det har ju länge varit standard för telefoner att använda hörlurssladden som antenn så det finns inget behov av en intagrerad. Radiokanaler som redan finns apps för Rockklassiker - (har testat och det funkar) Mix Megapol The Voice 105.9 Power Hit Radio NRJ, Finland, Norway Star FM
Förlåt, behovet av radio antog jag menades och var vad jag svarade på, inte antenn. Däremot saknar jag ett sätt att få ut ljudet ur telefonhögtalarna när man lyssnar med ett headset som antenn...
Postad 18 October 2011 - 20:30
SRICE
-
SRICE
-
Användare
-
-
196 inlägg
Förlåt, behovet av radio antog jag menades och var vad jag svarade på, inte antenn. Däremot saknar jag ett sätt att få ut ljudet ur telefonhögtalarna när man lyssnar med ett headset som antenn...
my bad, läste fel Men det lär väl dyka upp så småningom
Redigerat av SRICE, 18 October 2011 - 20:33.
Postad 18 October 2011 - 22:28
Unregistered31511
-
Unregistered31511
-
Forumräv
-
-
941 inlägg
skulle va jäkligt läckert att spraya direkt på plasten annars. lo fi style
Fast lackat chassie tar ju bort en bra egenskap med N9 - att färgen inte kan skavas bort...
Postad 18 October 2011 - 23:49
yamagucci
-
yamagucci
-
Amatör
-
-
80 inlägg
Fast lackat chassie tar ju bort en bra egenskap med N9 - att färgen inte kan skavas bort...
helt rätt. tänkte på det själv. fast lite klarlack kan nog se till att saker hålls på plats... Tänker Guldsplash på Svart.. mmmm...
Postad 19 October 2011 - 04:21
Unregistered52a88696
-
Unregistered52a88696
-
Veteran
-
-
2049 inlägg
Via ZDNet Amaze 4G, iPhone 4S, Nokia N8, Nokia N9 camera phone shootout " Is there a clear winner?As you can see the results were very close and one of the top three could easily be the winning one with a bit of judgement difference. I was surprised that the N9 and Apple iPhone 4S tied though as they were the two I thought least likely to win. The iPhone 4S has very limited settings, but it turns out that the software combined with great optics does a fabulous job. This just goes to show though that consumers just want to point and shoot and Apple knows how to make that experience the best. I also did not expect the N9 to do so well and this is very encouraging to me as we are likely to see a Windows Phone 7 device with this same form factor, rumored and shown as the Sea Ray. The HTC Amaze 4G would easily be the winner if you were looking for a phone with every mode of shooting available and I though of giving this phone more points for the panoramic support, HDR, burst mode, etc."
Postad 19 October 2011 - 05:15
Unregistered52a88696
-
Unregistered52a88696
-
Veteran
-
-
2049 inlägg
Presenting Toshl Limited Edition for Nokia N9 with MeeGo (rätt kul skrivet inlägg måste jag säga  )
http://toshl.com/blo...-n9-with-meego/
Postad 19 October 2011 - 09:48
geggen
-
geggen
-
Forumräv
-
-
508 inlägg
Jag har problem! Kan inte bestämma mig.
Nokia N9 eller SGS2 eller vänta på nya nexus? Men verkade som kameran i nexus var mindre bra.
Tycker egentligen att sgs2 är lite för stor.. men gillar prestandan och android..
Säg något som kan hjälpa mig på traven..
Postad 19 October 2011 - 10:40
Kamui
-
Kamui
-
Beroende
-
-
1316 inlägg
SGS2 är mindre än nya Nexus
Postad 19 October 2011 - 10:53
ebolasmurf
-
ebolasmurf
-
Amatör
-
-
68 inlägg
SGS2 är mindre än nya Nexus 
Nya nexus med 4.65" skärm blir galet stor. Lite tablet varning tycker jag. Känns som N9 och iPhone 4 har skärmar som är precis lagom.
Postad 19 October 2011 - 11:06
Kamui
-
Kamui
-
Beroende
-
-
1316 inlägg
Jo, men knapparna är ju borta så det blir inte SÅ extrem skillnad mot SGS2. Men lite större är den helt klart.
N9 har trevlig storlek, iphone tycker jag har på tok för liten skärm.
Postad 19 October 2011 - 11:08
SRICE
-
SRICE
-
Användare
-
-
196 inlägg
4,64" då början man ju närma sig samsung galaxy tab på 7"
Postad 19 October 2011 - 11:08
Unregisteredc96d6be8
-
Unregisteredc96d6be8
-
Mega-Guru
-
-
7392 inlägg
Nya nexus med 4.65" skärm blir galet stor. Lite tablet varning tycker jag. Känns som N9 och iPhone 4 har skärmar som är precis lagom.
Skärmen på nya nexus blir inte märkbart större än på sgs2, den är förstorad neråt för att ersätta de knappar som finns idag och den delen av skärmen kommer att bli låst för den "nya" versionen av knappar för styrning och blir således inte särskilt aktiv som skärm.
Postad 19 October 2011 - 11:10
geggen
-
geggen
-
Forumräv
-
-
508 inlägg
Jag vill ha N9 för att jag alltid gillat nokia... men jag är osäker:
- Vad händer med meego i framtiden?
- Klarar man sig med prestandan?
Postad 19 October 2011 - 11:26
SRICE
-
SRICE
-
Användare
-
-
196 inlägg
prestandan är det inge fel på, harmattan är inte alls lika krävande som android så man behöver ingen dual core.
Postad 19 October 2011 - 11:53
Kazutoyo
-
Kazutoyo
-
Forumräv
-
-
733 inlägg
Vad händer med meego i framtiden?
Nokia har lovat att ge N9 uppgraderingar tills 2015. Efter det så kommer Meego dö.
Postad 19 October 2011 - 12:27
bag
-
bag
-
Forumräv
-
-
775 inlägg
ovanligt trevlig läsning på mobil.se http://bit.ly/nB1flD
Postad 19 October 2011 - 12:30
Unregisteredacd5d595
-
Unregisteredacd5d595
-
Wannabe
-
-
21 inlägg
Det jag såg i en liten video på nätet, det om att det tar ett tag innan vissa appar startar samt att man inte får en bekräftelse på att det är på gång, att den ens har registrerat trycket. Ja det tar den här snubben upp också efter att ha använt mobilen i typ 2 veckor..... så här skriver han bland annat "I think the slight pause/lag between hitting an icon and the app opening is something I’d like to see improved in the next update. Even if like in Belle, a loading icon would pop up as to say “don’t worry, you hit me. I’ll open soon.” I find it frustrated tapping the icon a few times and not knowing whether or not I pushed it correctly. Ideally, the app should just start instantly." http://mynokiablog.c...9-two-weeks-on/
Postad 19 October 2011 - 12:47
Unregistered52a88696
-
Unregistered52a88696
-
Veteran
-
-
2049 inlägg
ovanligt trevlig läsning på mobil.se http://bit.ly/nB1flD
Tack för intressant läsning
Postad 19 October 2011 - 13:59
SRICE
-
SRICE
-
Användare
-
-
196 inlägg
Nokia har lovat att ge N9 uppgraderingar tills 2015. Efter det så kommer Meego dö.
Nu är det som utr är inte Meego in N9an, utan Maemo6 som dom döpt om till Meego Harmattan
Redigerat av SRICE, 19 October 2011 - 13:59.
Postad 19 October 2011 - 14:10
Unregistered31511
-
Unregistered31511
-
Forumräv
-
-
941 inlägg
Nu är det som utr är inte Meego in N9an, utan Maemo6 som dom döpt om till Meego Harmattan
Om ryktena stämmer så kommer saker som Swype gränssnittet och Qt från den här mobilen att leva vidare i Nokias S40 ersättare Meltemi http://www.mobil.se/...m-1.486733.html
Postad 19 October 2011 - 14:33
geggen
-
geggen
-
Forumräv
-
-
508 inlägg
Såg att telefonen är slut på många ställen... så jag har reserverat den sista 64gb på MediaMarkt i Jönköping!! Längtar nu!
Postad 19 October 2011 - 14:38
easycure1974
-
easycure1974
-
Lärjunge
-
-
289 inlägg
Fick min N9, svart 64 GB idag och den verkar riktigt trevlig. Men jag vet inte om jag fått ett riktigt eländigt måndagsex då den är sjukt instabil. Haft ett tiotal omstarter, oftast när jag försöka lägga till konton men även vid inkommande samtal och normalt användande. Har återställt den ett par gånger men inget verkar hjälpa. Sen aktiverade jag utvecklarläge och det skulle jag inte gjort. Vid omstart efter det så kom det upp "device is malfunctioning" och inga omstarter hjälpte. Stod att man skulle prova att flasha om den - men ingen på Nokia kunde säga hur man skulle göra det. Lyckades till slut hitta information hur man gjorde det: http://forum.meego.c...read.php?t=4728 Så nu har jag fått igång den igen men den är fortfarande enormt instabil. Blir nog till att reklamera och återgå till Galaxy S II igen tills vidare
Postad 19 October 2011 - 15:45
MatteVTR
-
MatteVTR
-
Wannabe
-
-
45 inlägg
Så ska det ju inte vara. Inte hört om någon som haft problem, du har med all säkerhet fått ett måndagsexemplar - lämna tillbaka och få den utbytt!
Postad 19 October 2011 - 16:36
Ironse
-
Ironse
-
Mästare
-
-
2953 inlägg
Rockklassiker verkar kräva flash så det går av naturliga skäl inte om du inte lyckas gräva fram direktlänken .På Knac.com funkar winamp-länken och windows mediaplayerlänken...Behovet av radioantenn kan det finnas många skäl till: Man befinner sig på en plats med dålig täckning, man har ett begränsat internetabbonnemang etc.
Just en sån simpel sak med flash ja tyvärr Tack för du pröva i alla fall
Redigerat av Ironse, 19 October 2011 - 16:37.
Postad 19 October 2011 - 16:41
Ironse
-
Ironse
-
Mästare
-
-
2953 inlägg
Läste några recensioner där flera apps är installerade och redo köra out of the box, nån som kan lista och beskriva era favoriter så här långt?
Postad 19 October 2011 - 18:59
Unregistered9d8a0d93
-
Unregistered9d8a0d93
-
Mästare
-
-
2585 inlägg
Såg på länken nyss om glaset detta med kanterna har min LG optimus 2x med. Kommer inte uppdateringen inom ett par veckor då reklamerar jag den och köper denna Nokia istället.
Postad 19 October 2011 - 19:15
theclone
-
theclone
-
Forumräv
-
-
831 inlägg
Efter att ha suktat efter n9:an i ett år så slänger jag in handuken och köper den största telefonen som finns för tillfället som ett komplement till n900:an.
ha ett bra liv i tråden och hoppas ni får ordning på N9:an och nokia
Redigerat av theclone, 19 October 2011 - 19:17.
Postad 19 October 2011 - 19:23
yamagucci
-
yamagucci
-
Amatör
-
-
80 inlägg
It's a plane.. Its a N9..... No. Its Elop licking Microsoft Balls * rysningar * http://wmpoweruser.c...M+Power+User%29
Redigerat av yamagucci, 19 October 2011 - 19:24.
Postad 19 October 2011 - 19:57
SRICE
-
SRICE
-
Användare
-
-
196 inlägg
Just en sån simpel sak med flash ja tyvärr Tack för du pröva i alla fall
Rockklassiker har redan släppt en app som fungerar aldelest utmärkt till n9an. Verkar som det kommer nya apps varje dag nu, så det ser ljusare ut på den fronten :-)
Postad 19 October 2011 - 20:06
Wizeguy
-
Wizeguy
-
Lärjunge
-
-
428 inlägg
Postad 19 October 2011 - 20:10
MatteVTR
-
MatteVTR
-
Wannabe
-
-
45 inlägg
Jag lägger ner med, intresset fanns, men allt sammantaget - sista vettiga luren från Nokia, jag är skeptisk till uppdateringar o sånt. Så tyvärr får jag säga att det blir en Galaxy Nexus för mig. Den verkar helt enkelt för bra, och är lite större med, så som jag vill ha det. Puss hej.
Postad 19 October 2011 - 20:46
Ironse
-
Ironse
-
Mästare
-
-
2953 inlägg
Rockklassiker har redan släppt en app som fungerar aldelest utmärkt till n9an. Verkar som det kommer nya apps varje dag nu, så det ser ljusare ut på den fronten :-)
Synd någon inte skulle kunna göra en aps med massor av radiolänkar samlade?
Postad 19 October 2011 - 21:14
SRICE
-
SRICE
-
Användare
-
-
196 inlägg
Synd någon inte skulle kunna göra en aps med massor av radiolänkar samlade?
Det finns såna apps med, Internet Radio Player har över 90 kanaler tex. Har dock inte testat den. MeeRadio ska tydligen ha fler kanaler och möjlighet att lägga till manuelt. Bla. har den KNAK.COM *Edit* Testade KNAK.com och det funka klockrent över wlan med MeeRadio, tror du skulle gilla den appen, den har fått bra feedback och jag måste säga att gränssnittet är riktigt trevligt.
Redigerat av SRICE, 19 October 2011 - 21:29.
Postad 19 October 2011 - 21:37
Unregisteredd06fd932
-
Unregisteredd06fd932
-
Wannabe
-
-
39 inlägg
Bara jag som har problem med telefonen när man laddar den?
Den blir mer eller mindre oanvändbar.
Måste använda knappen på sidan för att låsa upp den. Och har jag tur funkar touch segt som sirap, fast för det mesta inte alls.
Kunde inte ens svara utan att dra ut laddaren.
Postad 19 October 2011 - 22:10
hemtman
-
hemtman
-
Användare
-
-
105 inlägg
Shit vilken lur n9 är, haft den en vecka nu, super nöjd. Appar suger rätt kraftigt när man kör rss på events, så mycket snabbare än starta massa appar o skit. Så här efter en vecka känns det som att allt man gjort med en mobil vart fel och omständigt, så nöjd, så nöjd.
Postad 19 October 2011 - 22:14
SRICE
-
SRICE
-
Användare
-
-
196 inlägg
har aldrig hänt för mig, däremot händer det att touchen inte aktiveras igen efter man avslutar ett samtal, måste hårdbota (hålla in låsknappen 10s) för att lösa det. Men det är ju med 99% säkerhet en bugg i mjukvaran.
Postad 20 October 2011 - 07:08
ebolasmurf
-
ebolasmurf
-
Amatör
-
-
68 inlägg
Skärmen på nya nexus blir inte märkbart större än på sgs2, den är förstorad neråt för att ersätta de knappar som finns idag och den delen av skärmen kommer att bli låst för den "nya" versionen av knappar för styrning och blir således inte särskilt aktiv som skärm.
Må så vara.. men problemet är att SGS2 är för stor redan idag. N9 känns som ett ultimat format. Så synd att tillverkarna envisas med att skärmarna ska bli större och större.
Postad 20 October 2011 - 07:12
easycure1974
-
easycure1974
-
Lärjunge
-
-
289 inlägg
Må så vara.. men problemet är att SGS2 är för stor redan idag. N9 känns som ett ultimat format. Så synd att tillverkarna envisas med att skärmarna ska bli större och större.
Har gått från iPhone 4 till SGS II och nu även en N9. N9 är underbar förutom att jag har fått ett måndagsex som startar om i tid och otid. Annars så är den så läcker och går att använda med en hand till skillnad från SGS II
Postad 20 October 2011 - 07:15
ebolasmurf
-
ebolasmurf
-
Amatör
-
-
68 inlägg
Fick min N9, svart 64 GB idag och den verkar riktigt trevlig. Men jag vet inte om jag fått ett riktigt eländigt måndagsex då den är sjukt instabil. Haft ett tiotal omstarter, oftast när jag försöka lägga till konton men även vid inkommande samtal och normalt användande. Har återställt den ett par gånger men inget verkar hjälpa. Sen aktiverade jag utvecklarläge och det skulle jag inte gjort. Vid omstart efter det så kom det upp "device is malfunctioning" och inga omstarter hjälpte. Stod att man skulle prova att flasha om den - men ingen på Nokia kunde säga hur man skulle göra det. Lyckades till slut hitta information hur man gjorde det: http://forum.meego.c...read.php?t=4728 Så nu har jag fått igång den igen men den är fortfarande enormt instabil. Blir nog till att reklamera och återgå till Galaxy S II igen tills vidare
Inte skriva sådant nu... var ju som bestämd att jag skulle beställa en i dag.... attans... Men lösningen kanske kommer med den update det pratas om med mer än 3500 småfixar.. Har gått från iPhone 4 till SGS II och nu även en N9. N9 är underbar förutom att jag har fått ett måndagsex som startar om i tid och otid. Annars så är den så läcker och går att använda med en hand till skillnad från SGS II
Ja verkar ju lite skumt det där.. .ingen annan här verkar rapporterat om samma sak.. Testkörde ju N9 en stund och den kändes som en telefon skulle kännas.. inge konstigheter och låg som ett frimärke i handen
Postad 20 October 2011 - 07:53
Unregistered31511
-
Unregistered31511
-
Forumräv
-
-
941 inlägg
Liten changelog för PR1.1 till N950: http://harmattan-dev...es_v39_5_en.txt MyNokiablog har lagt in detta: " @Pavex: 1.1 is now out for developers, so the exact day when it’s for general public will start to depend on operators and regions.308 task or features were completed for 1.1.Low power mode enhancemens, battery charging and silent profile are now shown in there. TOns of NFC and connectivity improvements. Performance enhancements, visual tuneups (e.g. toolbar has a shadow now). Splash screen has been taken to wider use. Color management is less nervous than before (neutral sRGB space color palette is now used always, except in clearly outdoor situatios, when oversaturation is applied to adjust how eye desaturates content in brightness). Lock screen music controls have been added. Swype keyboard has been added, and keyboard switching is very smooth with swipe gesture. 1.1 is all about being faster, stronger, bettter. It succeeded on all metrics, reliability, use time, performance, long period use. All metrics for 1.1 are simply outstanding.@Pavex: 1.2 is not frozen, so I won’t comment on its content. However, it is officially feature enhancement release, so, it contains a lot of new things"
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Hemma
-
→
Mobiltelefoni & GPS
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|