Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Officiell tråd - Tizzbird F11/F20

1190 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
TizzBird F30 2GB (Mediaspelare) 1 (0) Inga priser
TizzBird F10 2GB (Mediaspelare) 1 (0) Inga priser
TizzBird F20 2GB (Mediaspelare) 2 4,82 (10) Inga priser
TizzBird F11 2GB (Mediaspelare) 1 3,83 (5) Inga priser
4 relaterade trådar

Postad 11 januari 2013 - 09:07

Zusgazah
  • Zusgazah
  • Amatör

• 81 inlägg
  • 0

Har kollat detta med Korea och de säger att det har noteringar om problem med vissa receivers. Jag håller på att testa mot min Yamaha och har fått uppgift från någon via support som har problem med en Yamaha ljudprojektor. Vad har du för något? Jag skall försöka få mer attention på problemet i Korea om jag får in vilka modeller av receiver ni har.

Jag har också en Yamaha. RXV-630 har jag för mig modellen heter.

Postad 11 januari 2013 - 10:11

TizzBird Sverige
  • TizzBird Sverige
  • Forumräv

• 878 inlägg
  • 0
Jag har RX-V673, men har inte hunnit testa så mycket ännu.

Tizzbird sverige ... har du hört om det kommer nåt stöd för 50Hz utsignal till TV:n ?

Har bett Korea bekräfta om vi kan få stöd för 50Hz eller ej och fått följande svar...
"
We requested 1080p50hz support to chipset company, but i'm not sure that they'll do it.
I'll keep you posted."

Postad 13 januari 2013 - 10:13

Biggles2002
  • Biggles2002
  • Beroende

• 1 276 inlägg
  • 0

Har bett Korea bekräfta om vi kan få stöd för 50Hz eller ej och fått följande svar...
"
We requested 1080p50hz support to chipset company, but i'm not sure that they'll do it.
I'll keep you posted."

Tycker det är konstigt att sälja en apparat i Europa där PAL (25/50Hz) är standard och inte stödja det.
När inte "koreanerna" tror att det fixas lär det nog inte komma nåt stöd vilket är mycket tråkigt.

För mig som spelar upp 25p/50p material blir det en väldigt ryckigt upplevelse med 60Hz som utsignal.

Postad 13 januari 2013 - 13:02

Karl-Johan
  • Karl-Johan
  • Forumräv

• 872 inlägg
  • 0
Då var de beställt en Popcorn Hour A-400 från Tyskland. Slänger ut F-11an nu, orkar inte med skiten längre. Sämre dynga får man fan leta länge efter. Gör inget annat än hänger sig och startar om när man försöker spela upp en film. Pinsamt usel. Dessutom funkar den inte ihop med Qnap om du kör NFS.

NI SOM FUNDERAR PÅ ATT KÖPA TIZZBIRD, GÖR DET INTE! Dom är långt långt långt från färdiga produkter.

Redigerat av Karl-Johan, 13 januari 2013 - 19:10.

Postad 14 januari 2013 - 13:44

loffeciv
  • loffeciv
  • Wannabe

• 23 inlägg
  • 0
Hej TizzBird Sverige!

Några nyheter kring F32? Har du några uppgifter kring när den släpps? Har ni fått referensborden som skulle dykt upp i December? Har du några spännande nyheter kring denna spelare medan vi/jag väntar.

Vore kul med en komplett spec :D

Mvh
Loffeciv

Postad 15 januari 2013 - 18:43

Unregisterededc33a25
  • Unregisterededc33a25
  • Wannabe

• 20 inlägg
  • 0
Jag har nyss köpt en tizzbird F11 När jag ska se blue ray (bdmw) eller mkv med dts hd så blir det svart bild sen händer inget mer när jag backar så kommer det fram att dvd live har stoppats.
Jag strömmar filmen från pc med tizz NFS 1,05 ,har även provat från en server med windows home server blir samma sak där om jag kör via samba får jag bild men hackar mycket. Jag har provat köra från servern med whs inbygda NFS då fungerar det men kann inte använda det då jag vill ha en enda disk pool då fungerar inte NFS vad kan det bero på
hur lösa det.

Postad 16 januari 2013 - 08:05

Karl-Johan
  • Karl-Johan
  • Forumräv

• 872 inlägg
  • 0
Min F11:a dog igår kväll under en film. Hängde sig totalt så jag drog strömmen och nu startar den inte. Kommer bara till den vita uppstartsbilden det står "Tizzbird" på i blått. Där står den bara och blinkar.

Postad 16 januari 2013 - 10:05

TizzBird Sverige
  • TizzBird Sverige
  • Forumräv

• 878 inlägg
  • 0
Prova System recovery enligt instruktion; http://www.tizzbird....bird-manual.htm

Postad 16 januari 2013 - 20:35

Bonzichrille
  • Bonzichrille
  • Forumräv

• 825 inlägg
  • 0

Jag har RX-V673, men har inte hunnit testa så mycket ännu.

"
I'll keep you posted."

Detta måste vara ett av de sjukaste inläggen i Minhembios historia. Man säljer alltså en mediaspelare i sverige som inte kan skicka ut PAL signler? Det är så att man inte tror det möjligt. Kanske dags att göra något annat.

Postad 18 januari 2013 - 07:27

TizzBird Sverige
  • TizzBird Sverige
  • Forumräv

• 878 inlägg
  • 0

Detta måste vara ett av de sjukaste inläggen i Minhembios historia. Man säljer alltså en mediaspelare i sverige som inte kan skicka ut PAL signler? Det är så att man inte tror det möjligt. Kanske dags att göra något annat.

Visst kan den skicka ut PAL signal, inlägget handlade om 50Hz för 1080p upplösningen.
Om man vill ansluta spelaren till en "tjock"-TV så går det bra att köra ut PAL-signal via kompositutgången.

Postad 18 januari 2013 - 13:16

distortion2
  • distortion2
  • Mästare

• 2 520 inlägg
  • 0

Visst kan den skicka ut PAL signal, inlägget handlade om 50Hz för 1080p upplösningen.
Om man vill ansluta spelaren till en "tjock"-TV så går det bra att köra ut PAL-signal via kompositutgången.

Är problemet att material som är lagrat som 1080p 50Hz skickas ut som 1080p 60Hz?

Bara så man hänger med på själva frågeställningen...

Redigerat av distortion2, 18 januari 2013 - 13:16.

Postad 18 januari 2013 - 16:48

Biggles2002
  • Biggles2002
  • Beroende

• 1 276 inlägg
  • 0

Är problemet att material som är lagrat som 1080p 50Hz skickas ut som 1080p 60Hz?

Bara så man hänger med på själva frågeställningen...

Ja, tizzbird 11 kan bara leverera 23,976Hz och 60Hz som utsignal via HDMI

Redigerat av Biggles2002, 18 januari 2013 - 16:53.

Postad 18 januari 2013 - 17:51

TizzBird Sverige
  • TizzBird Sverige
  • Forumräv

• 878 inlägg
  • 0
TizzBird har bekräftat att F11 och F20 får stöd för 50Hz i nästa uppgradering (dock inte säker på att nästa innebär 2.14 som håller på att packas nu, eller om det är nästa efter den).

Postad 21 januari 2013 - 09:27

JockeSve
  • JockeSve
  • Användare

• 130 inlägg
  • 0

... 2.14 som håller på att packas nu, eller om det är nästa efter den...

Några spännande nyheter att vänta i denna releasen?
Planerad släppdatum?

Redigerat av JockeSve, 21 januari 2013 - 15:19.

Postad 22 januari 2013 - 18:18

Biggles2002
  • Biggles2002
  • Beroende

• 1 276 inlägg
  • 0
Undrar också angående release datum, "håller på att packas" som det skrevs tidigare borde ju vara färdig packad nu iaf..... håller de på releasen eller vad är problemet?

Postad 23 januari 2013 - 11:20

TizzBird Sverige
  • TizzBird Sverige
  • Forumräv

• 878 inlägg
  • 0
Det har du rätt i och jag fick prognosen för en vecka sedan att den skulle vara klar innan förra helgen. Men saker tar ibland lite extra tid. Fick beskedet precis nu att man implementerat svensk tangentbordslayout för externt tangentbord och 1080p/50Hz i 2.14 som är under test nu. Vi skall få uppdaterat besked imorgon, men håll ut lite till så kommer meddelande när du startar TizzBird om uppgradering.

Postad 24 januari 2013 - 08:21

Chrille_0171
  • Chrille_0171
  • Användare

• 115 inlägg
  • 0
WTF?

I förrgår slog jag på boxen (F11). Första svarta uppstartbilden med Android-gubben kommer följt av den ljusa TizzBird Logo-bilden. Den röda lampan börjar blinka lite långsamt och efter ett par sekunder försvinner bilden och Tv:n säger "Ingen signal" .Kan se att den externa disken jobbar en stund och slutar. Har startat om flera ggr med/ utan disk inkopplad, även låtit den stå på över natten.
Totalt stendöd så vitt jag vet, matar ingen bild iaf. Fungerade utmärkt dagen innan.
What to do?

//Chrille

Postad 24 januari 2013 - 08:23

t93pan
  • t93pan
  • Beroende

• 1 117 inlägg
  • 0
Betyder detta slutet för F11 och framtida uppgraderingar av den?:

http://www.tizzbird.se/TizzbirdF13.htm

Ngn som sett priser på denna?

Postad 24 januari 2013 - 08:38

JockeSve
  • JockeSve
  • Användare

• 130 inlägg
  • 0

WTF?

I förrgår slog jag på boxen (F11). Första svarta uppstartbilden med Android-gubben kommer följt av den ljusa TizzBird Logo-bilden. Den röda lampan börjar blinka lite långsamt och efter ett par sekunder försvinner bilden och Tv:n säger "Ingen signal" .Kan se att den externa disken jobbar en stund och slutar. Har startat om flera ggr med/ utan disk inkopplad, även låtit den stå på över natten.
Totalt stendöd så vitt jag vet, matar ingen bild iaf. Fungerade utmärkt dagen innan.
What to do?

//Chrille

Testat Emergency repair? Detta hjälpte mig vid liknande problem (på en F20)...:
http://www.tizzbird....y%20Guide-1.pdf

Redigerat av JockeSve, 24 januari 2013 - 08:42.

Postad 24 januari 2013 - 10:05

Biggles2002
  • Biggles2002
  • Beroende

• 1 276 inlägg
  • 0

F13 Verkar ju endast vara en F11 med kraftigare hårdvara samt ICS som OS.

Ser man på youtube klippet "TizzBird F13 Managing Your Movies" Så är det precis samma "fel" som med F11 man kan bara ha 4 olika hdd utdelningar.
Samma tunga arbetsbörda att navigera igenom systemet med en fjärr, kravet är att man måste köpa en trådlös mus för att inte bli tokig.

De borde ta en kik på XBMC och kopiera lite ideer eller rentav köra xbmc som standard.

Redigerat av Biggles2002, 24 januari 2013 - 10:07.

Postad 24 januari 2013 - 12:36

Unregistered1cf0d354
  • Unregistered1cf0d354
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0

Hehe.. ..http://shop.digilive.se/TizzBird-F13 1490:- bara 2:- dyrare än en F11 ;---)))
Att F11 skulle få Android 4 på sig känns tveksamt med bara 512MB RAM.
Jag köpte min F11 2012-10-22 -- m.a.o den höll i 3 månader innan denna nya F13 kom.
Det kändes i alla fall då som om F11 var ganska ny!
Kommer tanken om någon slags "refund" eller "trade-in"?
Naturligtvis!

Postad 24 januari 2013 - 13:54

Zusgazah
  • Zusgazah
  • Amatör

• 81 inlägg
  • 0

Hehe.. ..http://shop.digilive.se/TizzBird-F13 1490:- bara 2:- dyrare än en F11 ;---)))
Att F11 skulle få Android 4 på sig känns tveksamt med bara 512MB RAM.
Jag köpte min F11 2012-10-22 -- m.a.o den höll i 3 månader innan denna nya F13 kom.
Naturligtvis!

Wow, det var ju ett intressant drag av Tizzbird. Som sagt lanserades F11 för inte så många månader sedan (köpte min in September) och då fanns det t.o.m. rykten om att Android 4.x skulle släppas. Nu kommer alltså en ny produkt som troligtvis innebär att man måste slanta upp igen om man vill få 4.x...

Känns lite som vi som var tidigt ute köpte en beta-produkt och nu kommer den "riktiga" releasen.

Redigerat av Zusgazah, 24 januari 2013 - 13:56.

Postad 24 januari 2013 - 15:16

Andhy
  • Andhy
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0
Eftersom man gick ut och lovade uppdatering till Android 4.xx och där förmodligen inte kommer någon sådan så får man byta ut F11:an till en F13 tycker jag, om inte så bör vi få ett väldigt lågt inbytespris i så fall! Från en som känner sig lite lurad! Vad tycker ni andra, och framför allt vad tycker TizzBird Sverige ?

Postad 24 januari 2013 - 15:21

JockeSve
  • JockeSve
  • Användare

• 130 inlägg
  • 0
IDG jämför Tizzbird F13 med Boxee Box:
Uppgraderad Tizzbird konkurrerar med Boxee Box - IDG.se

Postad 24 januari 2013 - 17:08

licko_1
  • licko_1
  • Wannabe

• 20 inlägg
  • 0
Spelar ingen roll vilken av spelarna man har.
Håller ju inte måttet.
Har plockat bort min F20 Inte värt de pengarna.

Postad 24 januari 2013 - 17:11

Biggles2002
  • Biggles2002
  • Beroende

• 1 276 inlägg
  • 0

IDG jämför Tizzbird F13 med Boxee Box:
Uppgraderad Tizzbird konkurrerar med Boxee Box - IDG.se

Om man jämför de 2 m.a.p hantering och navigering vinner boxee box med 10-0 man navigerar lätt runt i menyerna med 4 pilar i ring och OK knapp i mitten inget behov av trådlös mus vänder man sedan på fjärren så har man tangentbord vilket gör att man inte behöver köpa ett trådlöst tangentbord.
Som en bonus är fjärren av RF typ så man behöver inte rikta den alls.

Appar och sådant vinner Androidsystemet .

Postad 24 januari 2013 - 17:18

Biggles2002
  • Biggles2002
  • Beroende

• 1 276 inlägg
  • 0

Det har du rätt i och jag fick prognosen för en vecka sedan att den skulle vara klar innan förra helgen. Men saker tar ibland lite extra tid. Fick beskedet precis nu att man implementerat svensk tangentbordslayout för externt tangentbord och 1080p/50Hz i 2.14 som är under test nu. Vi skall få uppdaterat besked imorgon, men håll ut lite till så kommer meddelande när du startar TizzBird om uppgradering.

Nu är det morgondag, Har ni fått nåt uppdaterat besked?

Postad 25 januari 2013 - 09:34

TizzBird Sverige
  • TizzBird Sverige
  • Forumräv

• 878 inlägg
  • 0

Nu är det morgondag, Har ni fått nåt uppdaterat besked?

Senaste beskedet är klar denna vecka. Processen är att göra ändringar och därefter testa den nya versionen. Om man hittar bugar får man backa tillbaka och göra om processen. Det innebär att man väljer att skjuta på releasen istället för att släppa något man vet har en bugg.

Men du behöver inte oroa dig, det kommer ny version så fort den är godkänd och du får ett meddelande på skärmen när du startar spelaren

Postad 25 januari 2013 - 09:44

TizzBird Sverige
  • TizzBird Sverige
  • Forumräv

• 878 inlägg
  • 0

Om man jämför de 2 m.a.p hantering och navigering vinner boxee box med 10-0 man navigerar lätt runt i menyerna med 4 pilar i ring och OK knapp i mitten inget behov av trådlös mus vänder man sedan på fjärren så har man tangentbord vilket gör att man inte behöver köpa ett trådlöst tangentbord.
Som en bonus är fjärren av RF typ så man behöver inte rikta den alls.

Appar och sådant vinner Androidsystemet .

I januari 2013 är status enligt vad jag vet;
Boxee Box är nedlagd och ingen vidare utveckling görs. Kanske är boxens gränssnitt nu fulländat och ingen mer utveckling behövs, jag vet inte.
TizzBird jobbar vidare med sitt GUI för att förbättra och synpunkter som framförts i detta forum får förhoppningsvis gehör i framtida version. Om man råkar ha en Android eller iOS smart phone eller surfplatta, behöver man inte köpa mus/tangentbord, man kan istället ladda ner gratis appen TizzRemote. Den kommunicerar över nätverket istället för Ir.TizzBird jobbar dessutom på en ny version av TizzRemote som blir mer avancerad med Push-2-TV funktion.

Postad 25 januari 2013 - 10:00

TizzBird Sverige
  • TizzBird Sverige
  • Forumräv

• 878 inlägg
  • 0

Eftersom man gick ut och lovade uppdatering till Android 4.xx och där förmodligen inte kommer någon sådan så får man byta ut F11:an till en F13 tycker jag, om inte så bör vi få ett väldigt lågt inbytespris i så fall! Från en som känner sig lite lurad! Vad tycker ni andra, och framför allt vad tycker TizzBird Sverige ?

Jag tror inte att vi har uttryckligen lovat en uppgradering till Android 4, men att firmware i TizzBird skall utvecklas och uppgraderas är ett löfte som har infriats.

Postad 25 januari 2013 - 10:06

Biggles2002
  • Biggles2002
  • Beroende

• 1 276 inlägg
  • 0

I januari 2013 är status enligt vad jag vet;
Boxee Box är nedlagd och ingen vidare utveckling görs. Kanske är boxens gränssnitt nu fulländat och ingen mer utveckling behövs, jag vet inte.
TizzBird jobbar vidare med sitt GUI för att förbättra och synpunkter som framförts i detta forum får förhoppningsvis gehör i framtida version. Om man råkar ha en Android eller iOS smart phone eller surfplatta, behöver man inte köpa mus/tangentbord, man kan istället ladda ner gratis appen TizzRemote. Den kommunicerar över nätverket istället för Ir.TizzBird jobbar dessutom på en ny version av TizzRemote som blir mer avancerad med Push-2-TV funktion.

Ja det stämmer att boxee box är nedlagd men när man köper boxeen så behövds varken surfplatta, smartphone, tbg eller mus för att bekvämt kunna navigera i systemet.
navigeringsvänligt användargränssnitt (med medföljande fjärr).

Hur går det med Tizzbird och flera utdelade hdd/platser än 4?
Jobbar de på nåt bättre GUI och kommer det komma till F11?
Eller är den utdömd för att inte konkurrera med nya F13?

Postad 25 januari 2013 - 10:15

TizzBird Sverige
  • TizzBird Sverige
  • Forumräv

• 878 inlägg
  • 0

Naturligtvis!

Det är inte bara vi som släpper nya produktmodeller. Bilbranschen, tex, släpper nya årsmodeller (tro det eller ej) i princip varje år! Det går inte att undvika att vissa kunder köper i slutet av livscykeln för en modell. F11 kommer inte att sluta fungera bara för att det kommer en ny "årsmodell", TizzBird kommer inte heller att sluta utveckla systemprogramvaran för F11/F20 för att man lanserar F13.

Det vi inte har en lösning på är; om vi skall invänta den tekniska plattform som krävs för att producera den "bästa" produkten, kan vi aldrig sälja någon modell. Sannolikheten att nästa generation skall bli sämre är inte obefintlig, men bör vara liten.

Postad 25 januari 2013 - 10:34

TizzBird Sverige
  • TizzBird Sverige
  • Forumräv

• 878 inlägg
  • 0

Ja det stämmer att boxee box är nedlagd men när man köper boxeen så behövds varken surfplatta, smartphone, tbg eller mus för att bekvämt kunna navigera i systemet.
navigeringsvänligt användargränssnitt (med medföljande fjärr).

Hur går det med Tizzbird och flera utdelade hdd/platser än 4?
Jobbar de på nåt bättre GUI och kommer det komma till F11?
Eller är den utdömd för att inte konkurrera med nya F13?

1. Dagens begränsning på 4 mappade network shares har diskuterats. Idag numreras enheterna från 1-4, om man tänker sig att ha 1-10 blir det väldigt svårt att hålla reda på vad man har på respektive "share". Så det krävs nytänkande och en bättre lösning. Jag tror och hoppas att detta finns med i utvecklingsarbetet för nästa gereation av GUI.

2. När man gör nya versioner av TizzBird System GUI, det som läggs ovanpå Android, görs det till alla modeller.

3. Förstår inte riktigt vad du menar med "utdömd för att inte konkurrera med F13". Vi fasar ut F11 och plockar in F13, ett generationsskifte. F11 har mer processorkraft än F13, men F13 har andra fördelar. Beroende på vad man har tyngdpunkten på i sin användning kan rekommendationen bli den ena eller den andra. F13 är enligt min uppfattning bättre på nya tidens medieanvändning som bygger på Android Appar. F11 har bättre kapacitet för lokal streaming och uppspelning. Som jag tolkar dig är du mer inne på det senare och du är personen, som jag skulle peka ut, har drivit frågan om stöd för 1080p/50Hz. i F11. Just nu testar Korea stödet för 50Hz i fw v2.14 för F20/F11, en av anledningen att den har försenats. Känns det inte lite bra att du ändå fått gehör för dina önskemål hos tillverkaren??? Detta kanske är vardagsmat i dina kontakter med Boxee, eller den är så bra så du inte behöver klaga. Men jag tycker att TizzBird är en väldigt seriös aktör som anstränger sig för att uppfylla marknadens krav så lång det är möjligt.

Postad 25 januari 2013 - 12:27

Unregistered1cf0d354
  • Unregistered1cf0d354
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0

Jag tror inte att vi har uttryckligen lovat en uppgradering till Android 4, men att firmware i TizzBird skall utvecklas och uppgraderas är ett löfte som har infriats.

* Ert löfte om 4.0 ICS: https://www.minhembi...7
* Den första jag har kunnat hitta som nämnt en beställning av F11: https://www.minhembi...6
* Ni sade att F11 var lagd på hyllan till förmån för N1 som skulle släppas i augusti: https://www.minhembi...9
https://www.minhembi...9

Så, er modell F11 fanns bara på banan 6 månader innan ni nu släppte F13.
Jag köpte således min F11 tre månader efter den hade släppts och inte i slutet av dess livscykel.

Naturligtvis känner jag mig lurad i detta.

Postad 25 januari 2013 - 12:43

Bass
  • Bass
  • Lärjunge

• 345 inlägg
  • 0
Ouuutch..

Postad 25 januari 2013 - 13:17

Taggis
  • Taggis
  • Forumräv

• 752 inlägg
  • 0
fanns väl knappt 6 månader ?

beställde min 5/7-2012, levererad 6/9-2012

Postad 25 januari 2013 - 14:07

spajder
  • spajder
  • Wannabe

• 46 inlägg
  • 0
Någon som fått trackballen att fungera på Dinovo Mini Tangentbord? Funkar bra att skriva med , men inte musen :(

Postad 25 januari 2013 - 16:19

TizzBird Sverige
  • TizzBird Sverige
  • Forumräv

• 878 inlägg
  • 0

* Ert löfte om 4.0 ICS: https://www.minhembio...7

Jag får citera H. Bogart i Casablanca, "I was missinformed" och beklaga

Postad 25 januari 2013 - 16:29

TizzBird Sverige
  • TizzBird Sverige
  • Forumräv

• 878 inlägg
  • 0

* Ert löfte om 4.0 ICS: https://www.minhembio...7
* Den första jag har kunnat hitta som nämnt en beställning av F11: https://www.minhembio...6
* Ni sade att F11 var lagd på hyllan till förmån för N1 som skulle släppas i augusti: https://www.minhembio...9
https://www.minhembio...9

Så, er modell F11 fanns bara på banan 6 månader innan ni nu släppte F13.
Jag köpte således min F11 tre månader efter den hade släppts och inte i slutet av dess livscykel.

Naturligtvis känner jag mig lurad i detta.

3 månader skulle i så fall bli mitten av livscykeln om jag räknar rätt, men jag har inte påstått att du har köpt den i slutet. F11 finns fortfarande att köpa och F11 får del av utvecklingen för nya modeller.

Postad 25 januari 2013 - 17:19

Unregistered1cf0d354
  • Unregistered1cf0d354
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0
Konstaterar bara att jag innan mitt köp läste igenom denna tråd ordentligt och försäkrades via ert löfte om att ICS skulle komma även på F11.

Jag gjorde mitt inköp 2012-10-22 (Enligt Taggis beställde han/hon sin 5/7-2012 och den levererades 6/9-2012) och då ser det ju ut som om jag fick min 1 månad och 16 dagar efter den hade kommit ut/Taggis fick sin.
Den var m.a.o. ny då och nu 3 månader senare släpper ni en ny modell som har det jag väntade på skulle komma till F11 (bl. a. för att app-hanteringen skulle bli bättre); ICS.

Ni skrev från början att ni hade lagt lanseringen av F11 på hyllan https://www.minhembi...9 eftersom den skulle hamna för nära F20 i specifikation och pris. Ändå lanserade ni sedan F11.
Undrar om ni inte egentligen redan då visste att F13 skulle komma?

Konstaterar även att ICS aldrig kommer att komma till F11.

Jag tycker att detta korta livsspann innan en ny modell kom som åtgärdar den största bristen i föregående modell är ett hån mot oss som köpte då.
Ett fint sätt att uppskatta sina kunder vore ju att erbjuda ett inbytespris från F11 till F13.
Men, förstår samtidigt att det inte kommer att inträffa.

Jaja, jag får väl vänta på att någon annan släpper en hårdvara som har det jag vill ha; OUYA verkar lovande med senaste Android (JB).
Twitch.tv, VEVO, iheartradio, XBMC, och Plex som officiella appar till en början, fler kommer.
Dessutom en spelkonsoll.

Postad 25 januari 2013 - 17:42

Taggis
  • Taggis
  • Forumräv

• 752 inlägg
  • 0
Hadde 4 st för att ha samma maskin i hela huset, lättare när några av familjen inte är tekniska,

men fick aldrig F11 att funka som den skulle med nasen i NFS (Netgear ReadyNAS Ultra 2)

Har lyckas sälja 3 st och har en kvar på marknaden köp o sälj.

Postad 25 januari 2013 - 22:43

Biggles2002
  • Biggles2002
  • Beroende

• 1 276 inlägg
  • 0

1. Dagens begränsning på 4 mappade network shares har diskuterats. Idag numreras enheterna från 1-4, om man tänker sig att ha 1-10 blir det väldigt svårt att hålla reda på vad man har på respektive "share". Så det krävs nytänkande och en bättre lösning. Jag tror och hoppas att detta finns med i utvecklingsarbetet för nästa gereation av GUI.

2. När man gör nya versioner av TizzBird System GUI, det som läggs ovanpå Android, görs det till alla modeller.

3. Förstår inte riktigt vad du menar med "utdömd för att inte konkurrera med F13". Vi fasar ut F11 och plockar in F13, ett generationsskifte. F11 har mer processorkraft än F13, men F13 har andra fördelar. Beroende på vad man har tyngdpunkten på i sin användning kan rekommendationen bli den ena eller den andra. F13 är enligt min uppfattning bättre på nya tidens medieanvändning som bygger på Android Appar. F11 har bättre kapacitet för lokal streaming och uppspelning. Som jag tolkar dig är du mer inne på det senare och du är personen, som jag skulle peka ut, har drivit frågan om stöd för 1080p/50Hz. i F11. Just nu testar Korea stödet för 50Hz i fw v2.14 för F20/F11, en av anledningen att den har försenats. Känns det inte lite bra att du ändå fått gehör för dina önskemål hos tillverkaren??? Detta kanske är vardagsmat i dina kontakter med Boxee, eller den är så bra så du inte behöver klaga. Men jag tycker att TizzBird är en väldigt seriös aktör som anstränger sig för att uppfylla marknadens krav så lång det är möjligt.

1.Ser inte problemet med fler shares bara tizzbirds konstiga sätt att presentera dessa.
Givetvis skall ju mjukvaran kunna hantera fler shares och du skall kunna välja vad som skall tilldelas de olika fasta mapparna Movies, Photos, Pictures , Music mm.
Det nuvarande systemet är väldigt likt TVIX som var populär för 6 år sedan.

2 och 3. Normalt för de flesta mediaspelar tillverkare är att uppdateringarna avtar avsevärt i antal när en ny modell kommer så frågan är inte alls konstig på något sätt.

Att man skall behöva Be/tjöta om en sån solklar sak för en mediaspelare i Europa regionen att få stöd för 25p/50p (50Hz utsignal) som är standard här trodde jag inte man skulle behöva, tror nog Tizzbird F11 är rätt ensam i samlingen mediaspelare att inte stödja detta från början.

Och JA jag är glad att det kommer stöd för 50Hz..... men hade ju redan tagit det för givit att det redan fanns....men ett litet plåster på skrubbsåret är det.

Kan inte du tipsa Tillverkaren om XBMC de kan lära mycket av dem... alla behöver ju inte uppfinna hjulet i olika storlekar.
Skulle tro att den första mediaspelaren som kommer att köra XBMC som GUI blir en storsäljare utan dess like.

Postad 25 januari 2013 - 23:48

Chrille_0171
  • Chrille_0171
  • Användare

• 115 inlägg
  • 0

Testat Emergency repair? Detta hjälpte mig vid liknande problem (på en F20)...:
http://www.tizzbird....y%20Guide-1.pdf

Gjorde precis det du tipsade om. Men inget hände...
Blev "irro" på dosan, inte minst efter all läsning med negativ input från alla möjliga användare.
Men skam den som ger sig. Satt och kollade på nätverks-switchen bredvid och kunde se viss aktivitet på
TB. Hmm, verkar inte helt död...kopplade en hederlig analog kabel till 2010:an och vips fanns det bild. Kollade bildinställningarna
och såg att utsignalen var ändrad till composite -hur då? Gick tillbaka till HDMI och tryckte ok. Vips ingen bild i nåt läge en stund.
Växlade tillbaka till analog och fick bild... Provade en annan HDMI-kabel och så...Rock´nroll. problem löst. Inget fel på TB utan den kabeln jag satte dit istället för kabeln som följde med TB som är patetiskt kort. Den tjänstgör nu med bra resultat. Tack för din input
"Jockesve", utan den hade jag stått still utom möjligtvis stå som ett fån och reklamera nåt som inte var sönder.

Sen vill jag ge en liten kommentar om de som tycker det är skit att TB kommer med en ny modell som "bräcker" den de har efter så kort tid, vad kostade boxen ni köpte och hur snabbt blev den "omsatt" till en nyare modell? Räknat i kronor skiljer det väldigt lite mot
t ex mobiler typ I-fån och Samsung som kan kosta runt 5-6000:- och som blir "bräckta" inom 1-2 år. Och ni kan vara säker på att kritiken mot dessa är lika massiv som er mot TB eller vad de nu kan heta. Kostar att ligga på topp. men det kostar även att ligga på botten att kravla...Bara att gilla läget, surt men jag har insett det för länge sen. Och har man inte råd att hänga med i racet får man avstå, händer mig ofta...

Postad 26 januari 2013 - 08:35

Taggis
  • Taggis
  • Forumräv

• 752 inlägg
  • 0
Har inte med kostnaden att göra,utan sättet det görs på, denna är knappt 6 mån.

Postad 26 januari 2013 - 10:29

Chrille_0171
  • Chrille_0171
  • Användare

• 115 inlägg
  • 0

Har inte med kostnaden att göra,utan sättet det görs på, denna är knappt 6 mån.

Jamen så är det ju med det mesta. Telefoner, bilar, hemmabiostärkare -you name it.

Det är ju inte så att den ena dagen var kanon för att nästa när efterföljaren kom bli helt värdelös. Den gör ju sitt jobb fortfarande,
förhoppningsvis som den ska, visst inte perfekt enligt många men ändå. Och är det den egna fåfängan som vill känna att man har det senaste så är man torsk -igen.
Nä, njut av det du har om det fungerar. :)

Postad 26 januari 2013 - 10:57

Taggis
  • Taggis
  • Forumräv

• 752 inlägg
  • 0

Jamen så är det ju med det mesta. Telefoner, bilar, hemmabiostärkare -you name it.

Det är ju inte så att den ena dagen var kanon för att nästa när efterföljaren kom bli helt värdelös. Den gör ju sitt jobb fortfarande,
förhoppningsvis som den ska, visst inte perfekt enligt många men ändå. Och är det den egna fåfängan som vill känna att man har det senaste så är man torsk -igen.
Nä, njut av det du har om det fungerar. :)

Felet är att det inte funkar.hadde det varit så många problem med en bil, vem hadde köpt då,
Sen tycker jag inte att man skall jämföra med bilar.

Postad 26 januari 2013 - 12:40

viperhansa
  • viperhansa
  • Wannabe

• 42 inlägg
  • 0

Jag får citera H. Bogart i Casablanca, "I was missinformed" och beklaga

Väntat svar....... Jaja, ni har ju fått sålt fram till nu.. Dags att lämna över till berörda myndigheter kanske?

Och ni har ju upprepat antytt och sagt att det skulle komma en uppgradering.
1 gång missinformerad - flera gånger bara korkad??

Redigerat av viperhansa, 26 januari 2013 - 12:42.

Postad 26 januari 2013 - 15:38

svedin75
  • svedin75
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Hej. Jag får inget ljud i min hemmabio anläggning genom spdif utgången på min tizzbird f20 har prövat sätta både dts och dolby digital on och off. Min anläggning klarar dts så det kan inte vara felet. Mvh Jimmy.

Postad 26 januari 2013 - 15:55

Biggles2002
  • Biggles2002
  • Beroende

• 1 276 inlägg
  • 0

Hej. Jag får inget ljud i min hemmabio anläggning genom spdif utgången på min tizzbird f20 har prövat sätta både dts och dolby digital on och off. Min anläggning klarar dts så det kan inte vara felet. Mvh Jimmy.

denna sidan stpr det hur du skall ha inställt för SPDIF

Postad 26 januari 2013 - 16:48

svedin75
  • svedin75
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0

denna sidan stpr det hur du skall ha inställt för SPDIF

hej igen. Jag har prövat allt som står där men funkar inte. Det funkade klockrent på min extreamer och kabeln är det inget fel på.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Nya Hifi-bänken
    joga
    2025-05-02 18:25:13
  • JBL M2 igen…..
    Anton
    2025-05-01 16:07:43
  • JBL M2!!!!!!!
    Anton
    2025-04-30 16:22:03
  • Front Atmos
    Globe
    2025-04-28 19:35:47
  • The12 Passive
    Globe
    2025-04-28 19:33:57
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.