Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

**Officiell tråd - Iphone 5***

1333 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Apple iPhone 5 1GB RAM 16GB (Mobiltelefoner) 9 7.978102 (136) Inga priser
Apple iPhone 5 1GB RAM 32GB (Mobiltelefoner) 9 8.55263 (37) Inga priser
Apple iPhone 5 1GB RAM 64GB (Mobiltelefoner) 9 8.649998 (19) Inga priser
2 relaterade trådar

Postad 12 October 2012 - 20:11

ThomasX1
  • ThomasX1
  • Forumräv

• 925 inlägg
  • 0
Man kan ta bort bilder man är missnöjd med! Det kan man iallafall på min. Det har ju hänt, oavsett ljusförhållanden.

Postad 12 October 2012 - 20:56

Auxvoice
  • Auxvoice
  • Forumräv

• 723 inlägg
  • 1

Så du förväntar dig samma resultat med en mobilkamera som med en systemkamera för tex 30-50000:-
Hela den den här debatten är så löjlig och det är bara ett argument för Apple hatarna och inget annat.

Det är objektiven som spelar roll inte hur dyr kameran är.
Är det enstaka som är fel på eller alla? 4s gillar jag.

Jag har en 4S, beställde en 5:a till tjejen då hennes gamla 4:a har problem med homeknappen, svårt som fan att pricka rätt =/

Köpte en billig android till pappa och den var ju rent skit tyvärr. Samsung Gio. Funderar på en HTC eller kanske en iphone. Android var rätt trevligt annars!

Nästan varje billig Samsung är totalskit :)

Postad 13 October 2012 - 08:23

lappen71
  • lappen71
  • Veteran

• 2053 inlägg
  • 0

Ja så vad gnäller du för eller jämför du objektivet på en iPhone 5 med en system kameras?

Starta en egen troll tråd istället för att vara här och förstöra.

Postad 13 October 2012 - 08:52

NisseGurra
  • NisseGurra
  • Veteran

• 1997 inlägg
  • 1

Ja så vad gnäller du för eller jämför du objektivet på en iPhone 5 med en system kameras?

Ser mest ut som det är du som trollar här.

Postad 13 October 2012 - 09:05

junkan
  • junkan
  • Guru

• 5321 inlägg
  • 0
Vilken kamera som helst har mer eller mindre purple fringing som detta handlar om.
Läs lite tester på digitalkameror (de som kostar 2-4000:- ) så ser ni att det är ett mycket vanligt fenomen.
Det är bara ett problem om man har för avsikt att ta foton med extrema kontraster i det verkliga livet är det knappast ett stort problem.

Postad 13 October 2012 - 10:07

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24891 inlägg
  • 0
Bra fråga. Det är inte de som äger telefonen som gnäller iaf.

Postad 13 October 2012 - 11:06

Unregistereda8d246d3
  • Unregistereda8d246d3
  • Mästare

• 2709 inlägg
  • 0
Bra nivå här inne nu, trodde vi skulle va till för att hjälpa varandra?! Kmr alltid att finnas olika problem som folk vill prata om och försöka lösa.
Tror man att en produkt är helt perfekt utan brister kanske man inte ska hänga på forum.

Postad 13 October 2012 - 11:27

Mathzon
  • Mathzon
  • Lärjunge

• 487 inlägg
  • 0

Bra nivå här inne nu, trodde vi skulle va till för att hjälpa varandra?! Kmr alltid att finnas olika problem som folk vill prata om och försöka lösa.
Tror man att en produkt är helt perfekt utan brister kanske man inte ska hänga på forum.

Tror personer börjar att tröttna på folk som hänger i tråden och skapar inlägg och drar fram det negativa med allt utan ens att äga produkten.

Iphone 5 är enligt mitt tycke den bästa mobilen som Apple har släppt.
Och enligt mig bättre än Samsung Galaxy S3, har haft en S3.
Finns alltid nackdelar med alla mobiler.

Har inte hunnit att testa mobilen så extremt mkt men gillar känslan när den ligger i handen men kunde ha vart lite bredare.
Batteri tiden är bättre och det gillas.
Kameran har inte testats mer än att ta någon bild men upplever inte några lila flares.
Inga wifi problem alls, har ipad 3, iphone 5 som använder iOS 6.

Det enda som ogillas är att så få appar är uppdaterade så att dom fyller ut skärmen på iphone 5.

Postad 13 October 2012 - 12:32

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

• 2830 inlägg
  • 0

Är det enstaka som är fel på eller alla? 4s gillar jag.

Lite väl off topic detta men du menar alltså att all bildkvalitét hänger på objektiven som sitter på kameran? Sensorn som f.ö sitter i KAMERAHUSET är en väldigt bidragande faktor till hur korten blir. Är det inte bättre att ha lite koll innan du bara slänger ur dig massa fantasier?

Att det blir ljuseffekter om man tar bilder i starkt motljus är nog väldigt vanligt oavsett vad du använder för kamera. Och sen, vad f*n spelar det för roll när 99% ändå slänger på nåt Instagramfilter på kortet som får det att se onaturligt ut?

Förstår inte heller vad ni Apple-hatare gör inne i denna tråden öht? Blir ganska tråkigt att läsa när en sida går åt till nåt tjafs med jämna mellanrum.

Postad 13 October 2012 - 12:45

Hifi-Arne
  • Hifi-Arne
  • Lärjunge

• 329 inlägg
  • 0

Snarare är det just fotointresserade som gör det...

Fast fotointresserade använder sin systemkamera när dom ska ta riktiga bilder.

Postad 13 October 2012 - 12:47

Unregisteredf273367c
  • Unregisteredf273367c
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 2

Förstår inte heller vad ni Apple-hatare gör inne i denna tråden öht? Blir ganska tråkigt att läsa när en sida går åt till nåt tjafs med jämna mellanrum.

Vad känsliga många verkar vara här. Måste man vara en Apple-hatare bara för att man skriver något negativt om en Apple-produkt? Det finns namn för såna som inte kan se några fel med "sitt märkes" produkter, men jag trodde att detta forum var såpass seriöst att det fanns utrymme att komma med både positiva och negativa saker om produkter. Annars får man väl helt enkelt skapa en ny sidotråd, typ "Apple-hatarnas tråd/negativa synpunkter" och döpa om denna till "De godtrognas iPhone 5-tråd, med endast positiva omdömen".

Jag har erfarenhet av diverse Android-telefoner samt iPad2 och iPhone 4S och funderar på att eventuellt skaffa mig en iP5 och är därför intresserad av både positiva och negativa synpunkter på denna. Jag har inga problem att diskutera för och nackdelar med mina Android-enheter och mina Apple-enheter, för jag vet att olika personer har olika preferenser och det finns fördelar och nackdelar med de flesta mobiltelefoner.

Bara för att ett visst problem anses obetydligt av vissa gör inte att det är obetydligt för andra. Vad som är obetydligt för en kan vara en dealbreaker för en annan. Allt är inte svart eller vitt och olika personer har olika preferenser.

Jag kommer aldrig att kunna ta ett negativt omdöme på allvar där man bara tar upp negativa saker och ger en telefon en etta, men på samma sätt kan jag inte heller ta ett positivt omdöme på allvar som bara tar upp positiva saker och ignorera de negativa saker som finns och ger en telefon en tia, när det är fastställt att det finns vissa problem.

Redigerat av Unregisteredf273367c, 13 October 2012 - 12:50.

Postad 13 October 2012 - 13:01

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

• 2830 inlägg
  • 0
Men om du hade läst tråden så ser du ju en hel del som har problem med sina telefoner och tar upp VÄSENTLIGA problem. Och JA, vissa är faktiskt utnämda Applehatare och det hade du också insett om du läst andra trådar här.

Att kunna få ljusfenomen när man fotar i motljus, ja vad ska man säga? Tror du själv att det bara kan inträffa på en Apple-produkt?

Postad 13 October 2012 - 13:13

Auxvoice
  • Auxvoice
  • Forumräv

• 723 inlägg
  • 0

Jag vill veta varför dem har sabbat 5ans kamera, 4s är ju riktigt bra, ocks så vill jag veta om det endast är fel på vissa.

Alltså vad är det för efterblivna människor med brist på sysselsättning som sitter och hittar på alla dessa fel? Whäää Whäää telefonen gå isönder om man öser en i marken, Whää dålig iPhone! Whäää Whäää jag kan inte fotografera solen med en mobilkamera whäää! Herregud alltså.

I Sverige klagar man inte när något är fel. Jag tycker det är orimligt att acceptera mängder av fel på 6tusen:- mobil.

Lite väl off topic detta men du menar alltså att all bildkvalitét hänger på objektiven som sitter på kameran? Sensorn som f.ö sitter i KAMERAHUSET är en väldigt bidragande faktor till hur korten blir. Är det inte bättre att ha lite koll innan du bara slänger ur dig massa fantasier?

Att det blir ljuseffekter om man tar bilder i starkt motljus är nog väldigt vanligt oavsett vad du använder för kamera. Och sen, vad f*n spelar det för roll när 99% ändå slänger på nåt Instagramfilter på kortet som får det att se onaturligt ut?

I detta fall snackar vi om objektivet då det är anledningen.
Jag klagar på allt som är dåligt, finns ju ingen annan i detta land som klarar av det.

Redigerat av Auxvoice, 13 October 2012 - 13:15.

Postad 13 October 2012 - 13:19

Mathzon
  • Mathzon
  • Lärjunge

• 487 inlägg
  • 0
Hittade en intressant länk...

http://www.redmondpi...-to-disable-it/

Postad 13 October 2012 - 13:29

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24891 inlägg
  • 0
Gammalt. Det har funnits i flera år. Det första man stänger av tillsammans med all diagnostik å grejjer de annars skickar hela tiden.

Postad 13 October 2012 - 13:31

Mathzon
  • Mathzon
  • Lärjunge

• 487 inlägg
  • 0

Gammalt. Det har funnits i flera år. Det första man stänger av tillsammans med all diagnostik å grejjer de annars skickar hela tiden.

Finns säkert flera där ute som inte vet om det...

Sedan ser det inte ut på samma sätt iaf inte på iOS 5.1.1.

Därav länken.

Redigerat av Mathzon, 13 October 2012 - 13:37.

Postad 13 October 2012 - 15:14

Unregistered1605
  • Unregistered1605
  • Veteran

• 1863 inlägg
  • 0

Hittade en intressant länk...

http://www.redmondpi...-to-disable-it/

Tack Mathzon, jag visste inte detta. Har nu stängt av reklamtrackingen.

Postad 13 October 2012 - 15:58

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24891 inlägg
  • 0
Kolla lokaliseringen också. Finns massa skit där också som man inte behöver ha på.

Postad 13 October 2012 - 18:34

Unregisteredf273367c
  • Unregisteredf273367c
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0

Men om du hade läst tråden så ser du ju en hel del som har problem med sina telefoner och tar upp VÄSENTLIGA problem. Och JA, vissa är faktiskt utnämda Applehatare och det hade du också insett om du läst andra trådar här.

Att kunna få ljusfenomen när man fotar i motljus, ja vad ska man säga? Tror du själv att det bara kan inträffa på en Apple-produkt?

Jag gissar nu att detta var adresserat till mig och svarar därför. Nej, jag tror inte att fenomenet med missfärgningar i motljus bara kan inträffa på en Apple-produkt. Du får gärna visa var jag sagt något som helst om detta fotoproblem och att det endast finns på Apple-produkter. Det jag vände mig mot var att det verkar gnällas så fort någon tar upp något negativt och att de som gör det ofta med automatik blir anklagade för att vara Apple-hatare och man då gör sitt bästa för att förringa problemet. Om du läser mitt inlägg med objektiva ögon så inser du förhoppningsvis att det är vad jag skrev.

Jag tycker Apple gör väldigt bra produkter, som t ex iPad och iPhone (även/framförallt femman). Dock så tycker jag att iPhones är något överprisade i jämförelse med andra smartphones i toppskiktet och att de har vissa problem och saknar viss funktionalitet som finns hos flera Android-lurar och som jag önskade att fanns även på iPhones. Å andra sidan har iPhones/iOS funktionalitet som jag saknar hos flera Android-lurar också. Med det sagt är jag ingen Apple-hatare, men jag anser mig vara tillräckligt objektiv för att kunna se att det finns fördelar och nackdelar med både iPhones/iOS samt Androidlurar.

Nu har jag flera iPhones i hushållet, men tycker att även personer som inte äger en iPhone måste ha rätt att kommentera fördelar och nackdelar med en sådan i denna tråd samt att man måste få möjlighet att lyfta upplevda problem utan att bli anklagad för att vara Apple-hatare, troll eller bli ombedd att sluta skriva i tråden.

Som sagt trodde jag att detta var ett relativt seriöst och objektivt forum, men jag har mer och mer börjar tvivla på detta på senare tid. Kanske hade jag kommit till insikt om det tidigare om jag följt fler trådar mer flitigt, men jag har mest letat i trådar här då och då när jag varit inne på att köpa något och har sällan skrivit något själv.

Redigerat av Unregisteredf273367c, 13 October 2012 - 18:36.

Postad 13 October 2012 - 20:34

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

• 2830 inlägg
  • 0
Tycker absolut att problem ska belysas och tas upp, men fortfarande förstår jag inte t.ex meningen med detta "ljusproblem" som iPhone tycks lida av. Speciellt inte när det verkar kunna hända i stort sett alla kameror när man fotar i motljus. Blir lite väl mycket onödig pajkastning.

Postad 13 October 2012 - 20:59

jakob01p
  • jakob01p
  • Användare

• 128 inlägg
  • 0
Hejdå iphone 5 tråden. Jag får väl leta upp ett annat forum som är lite mer seriöst.
Så sjukt trött på detta gnäll hela tiden från massa personer som inte änns har i denna tråden att göra.
Tänk om man hade lika mycket tid till övers som ni verkat ha.

Redigerat av jakob01p, 13 October 2012 - 20:59.

Postad 14 October 2012 - 13:22

junkan
  • junkan
  • Guru

• 5321 inlägg
  • 0
Ja tyvärr verkar Fandroider vara ett märkligt folk, de avger omdömen om saker de aldrig ägt eller ens provat själva och de måste absolut tala om för oliktänkande hur fel de har och vilket dåligt köp de har gjort.

Smaken är olika och tillverkarna driver varandra, bra så!

Postad 14 October 2012 - 15:23

maximm
  • maximm
  • Guru

• 4105 inlägg
  • 0
Oj, hur fan har ni tid att tjafsa så mycket på nätet?

Är man inte nöjd med en mobiltelefon är det bra att byta, svårare än så är det inte. Jag har haft android i en dag och det var pappas samsung gio, och den var fullständigt skit. Sen finns det givetvis bättre mobiler, men det är min erfarenhet. Var och tittade på win7 mobiler idag och de verkade sweet som fan, stor och chunky text så han kunde se menyerna utan glasögon, så blir nog en nokia lumia eller htc 8s när de väl kommer till honom.

Karins iphone 5 kommer på måndag och ja, det är synd att inte fler gamla appar uppdateras till att använda den större skärmen!

Tips på bra skal till femman mottages gärna!

Redigerat av maximm, 14 October 2012 - 15:24.

Postad 14 October 2012 - 16:48

lappen71
  • lappen71
  • Veteran

• 2053 inlägg
  • 0

Ser mest ut som det är du som trollar här.

Du är inte riktigt frisk eller hur?

Jag vill veta varför dem har sabbat 5ans kamera, 4s är ju riktigt bra, ocks så vill jag veta om det endast är fel på vissa.

Nu är inte kameran sabbat och varför ska du veta det för när du bevisligen inte äger eller kommer äga en iPhone 5

Postad 14 October 2012 - 16:49

NisseGurra
  • NisseGurra
  • Veteran

• 1997 inlägg
  • 1

Du är inte riktigt frisk eller hur?

Nu är inte kameran sabbat och varför ska du veta det för när du bevisligen inte äger eller kommer äga en iPhone 5

Nog är du ett troll alltid.

Postad 14 October 2012 - 16:49

lappen71
  • lappen71
  • Veteran

• 2053 inlägg
  • 0

Nog är du ett troll alltid.

Jag äger en iPhone 5 gör du?

Postad 14 October 2012 - 16:51

NisseGurra
  • NisseGurra
  • Veteran

• 1997 inlägg
  • 1

Jag äger en iPhone 5 gör du?

Ja, och vad har det med saken att göra?
Är du så enögd så du inte kan se att det finns för o nackdelar med alla lurar?

Postad 14 October 2012 - 16:53

lappen71
  • lappen71
  • Veteran

• 2053 inlägg
  • 0

Ja, och vad har det med saken att göra?
Är du så enögd så du inte kan se att det finns för o nackdelar med alla lurar?

Det jag opponerar mig mot är erat enfaldiga sätt att argumentera att kameran är defekt för ni inte klarar av att ta bilder rätt in i en lampa eller solen.
Kan du inte se det korkade i det argumentet så är det inte lönt att diskutera med dig.

Postad 14 October 2012 - 16:56

NisseGurra
  • NisseGurra
  • Veteran

• 1997 inlägg
  • 1

Det jag opponerar mig mot är erat enfaldiga sätt att argumentera att kameran är defekt för ni inte klarar av att ta bilder rätt in i en lampa eller solen.
Kan du inte se det korkade i det argumentet så är det inte lönt att diskutera med dig.

Om du ens har en ip5 så ser du att det är en försämring mot 4s.
Inte så konstigt då att det påpekas.
Sen att det är ett mindre "problem", visst, men varför ens förneka att det finns.

Redigerat av NisseGurra, 14 October 2012 - 16:56.

Postad 14 October 2012 - 17:01

lappen71
  • lappen71
  • Veteran

• 2053 inlägg
  • 0

Om du ens har en ip5 så ser du att det är en försämring mot 4s.
Inte så konstigt då att det påpekas.
Sen att det är ett mindre "problem", visst, men varför ens förneka att det finns.

Jag har en 3GS,iPhone 4 och en iPhone 5 och kamerans kvalitet är i nämnda ordning också räknat.
Att argumentera att en kamera är defekt för att den inte går att ta bilder i motljus är ett "icke problem"
Ingen kamera i den här prisklassen tar bra bilder i motljus och mina upplevelser är att föregångarna gjorde ett lika dåligt jobb som nuvarande kamera.

Postad 14 October 2012 - 17:08

Mathzon
  • Mathzon
  • Lärjunge

• 487 inlägg
  • 0
Nu när ni ändå är inne på kamera kvalitén.

http://www.redmondpi...iphone-4-video/

Ta en titt på länken.

Postad 14 October 2012 - 17:14

lappen71
  • lappen71
  • Veteran

• 2053 inlägg
  • 0
Jag tycker kameran presterar bra på alla modeller av iPhone förutom 3GS då.

http://www.modahaus....rsus-iphone-4s/

Postad 14 October 2012 - 17:46

Unregisteredf273367c
  • Unregisteredf273367c
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0

Oj, hur fan har ni tid att tjafsa så mycket på nätet?

Är man inte nöjd med en mobiltelefon är det bra att byta, svårare än så är det inte. Jag har haft android i en dag och det var pappas samsung gio, och den var fullständigt skit. Sen finns det givetvis bättre mobiler, men det är min erfarenhet. Var och tittade på win7 mobiler idag och de verkade sweet som fan, stor och chunky text så han kunde se menyerna utan glasögon, så blir nog en nokia lumia eller htc 8s när de väl kommer till honom.

Karins iphone 5 kommer på måndag och ja, det är synd att inte fler gamla appar uppdateras till att använda den större skärmen!

Tjafs och tjafs, men om man har problem eller läst om problem med sin (kommande) iPhone 5 är det väl inte så konstigt om man hör sig för på forum som detta för att få hjälp/mer info om man inte känner någon som kan svara?

Tips på bra skal till femman mottages gärna!

Det finns många som nu säljer skal till iPhone 5, bl a:
http://www.iphonebut...one-5-p230.html
http://www.skalhuset...ath=1_1840_1904
http://www.jbutiken....al-c-407-1.aspx
http://www.iphoneska...x.php?cPath=406

Postad 14 October 2012 - 20:25

ThomasX1
  • ThomasX1
  • Forumräv

• 925 inlägg
  • 0
Ni som har sådana problem med er 5-kamera. Ni kan väl lägga in en bild här! Det vore intressant.

Postad 14 October 2012 - 20:41

maximm
  • maximm
  • Guru

• 4105 inlägg
  • 0
Thx, beställde ett Incipio feather på ebay, 150kr med frakt.

Postad 14 October 2012 - 21:19

ThomasX1
  • ThomasX1
  • Forumräv

• 925 inlägg
  • 0
Är skärmen på 5:an klarare, skarpare, mer responsiv och dessutom mer smutsavvisande än på tidigare modeller eller inbillar jag mig bara?

Postad 14 October 2012 - 23:00

Unregistereda8d246d3
  • Unregistereda8d246d3
  • Mästare

• 2709 inlägg
  • 0

Är skärmen på 5:an klarare, skarpare, mer responsiv och dessutom mer smutsavvisande än på tidigare modeller eller inbillar jag mig bara?

Tycker att den känns skarpare och klarare än min 4 men ganska lik 4S, kanske bara e inbillning :)
Dock tycker jag att man oftare trycker "fel" typ att det blir fel bokstav när man skriver sms eller trycker på fel länk när det e många små bredvid varrandra osv vilket inte skedde så ofta på fyran. känns som att det kanske kan va nått "fel" på touchen eller så ere nått med ios6 som vanligt ;)
Läst lite ang det pch även ett par polare som klagar på det. Hur upplever ni andra?

over all så e jag jävligt nöjd med bytet från fyran och ånfrar mig inte alls. Dock så skulle det va trevligt med en ios6 uppdate snart som fixar lite diverse buggar som finns här och där

Postad 15 October 2012 - 06:50

Mathzon
  • Mathzon
  • Lärjunge

• 487 inlägg
  • 0

Tycker att den känns skarpare och klarare än min 4 men ganska lik 4S, kanske bara e inbillning :)
Dock tycker jag att man oftare trycker "fel" typ att det blir fel bokstav när man skriver sms eller trycker på fel länk när det e många små bredvid varrandra osv vilket inte skedde så ofta på fyran. känns som att det kanske kan va nått "fel" på touchen eller så ere nått med ios6 som vanligt ;)
Läst lite ang det pch även ett par polare som klagar på det. Hur upplever ni andra?

over all så e jag jävligt nöjd med bytet från fyran och ånfrar mig inte alls. Dock så skulle det va trevligt med en ios6 uppdate snart som fixar lite diverse buggar som finns här och där

Vilka buggar upplever du?

Postad 15 October 2012 - 07:29

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24891 inlägg
  • 0
Jepp. Det är lite svårt att träffa rätt ibland. Touchzonerna måste nog tweakas lite till den nya upplsöningen.

Hittat samma problem som andra upplevt. När man tappar 3G så har den väldigt svårt för att hitta det igen. Var tvungen att starta om telefonen för att den skulle hitta min operatör igen.
Får hoppas det blir fixat i nästa version.

Postad 15 October 2012 - 07:37

Unregisteredf273367c
  • Unregisteredf273367c
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0

Jepp. Det är lite svårt att träffa rätt ibland. Touchzonerna måste nog tweakas lite till den nya upplsöningen.

Hittat samma problem som andra upplevt. När man tappar 3G så har den väldigt svårt för att hitta det igen. Var tvungen att starta om telefonen för att den skulle hitta min operatör igen.
Får hoppas det blir fixat i nästa version.

Ovanstående "ingen service"-problem har vi noterat hemma hos oss också på våra 4S med iOS 6 (Tele2) (vanligaste gnället efter uppdateringen till iOS 6 tillsammans med önskemål om att få tillbaka Google Maps som karttjänst). Den tappade mottagningen brukar gå att få tillbaka genom att slå på och sedan av flygplansläge. Det här är förmodligen ett mindre problem för personer i storstäder där mottagningen alltid(?) är bra, men större för oss som bor "på landet" där man till och från har dålig eller ingen mottagning. Mottagningsproblemet verkar vara rätt vanligt eftersom det bl a ligger först på 3:s felsökningssida: http://www.tre.se/pr...m-o-felsokning/.

(Ursäkta om något OT eftersom det rör iOS 6 istället för iP5, men det var ett svar på en direkt fråga om upplevda buggar ett par inlägg tidigare, men indirekt är det en iP5-fråga eftersom den levereras med iOS6 medan man kan välja att vänta med uppdateringen på äldre iP)

Redigerat av Unregisteredf273367c, 15 October 2012 - 07:43.

Postad 15 October 2012 - 07:47

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24891 inlägg
  • 0
Stämmer nog bra det. Märkte inte problemet förän jag gav mig utanför Malmö :) Flight mode ska jag testa nästa gång. Tack för tipset.

Postad 15 October 2012 - 09:20

ThomasX1
  • ThomasX1
  • Forumräv

• 925 inlägg
  • 0
När man drar sig nedåt på en websida så hamnar jag oavsiktligt i en mängd länkar på vägen. Har inte uppfattningen att det var riktigt så tidigare.

Postad 15 October 2012 - 09:42

Mathzon
  • Mathzon
  • Lärjunge

• 487 inlägg
  • 0
Men problemet med eller buggen med No Service verkar vara ett problem med teleoperatören 3. Då jag har Tele2 och upplever inte några problem med No Service.

Och problemet med länkar är nog relaterad till Safari.
Finns andra läsare där ute, Chrome fungerar utmärkt och vad jag upplever på IPhone 5 otroligt snabb på att ladda nya sidor än tidigare. Finns säkert en del buggar med iOS 6 men har haft min nya tlfn i 1 vecka nu och inte direkt märkt några.

Men som jag har nämnt tidigare så verkar inte intresset hos utvecklare vara så stort att uppdatera appar så att dom är anpassade till iPhone 5's skärm. Finns iaf inte många svenska appar.

Redigerat av Mathzon, 15 October 2012 - 09:43.

Postad 15 October 2012 - 09:52

Unregisteredf273367c
  • Unregisteredf273367c
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0

Men problemet med eller buggen med No Service verkar vara ett problem med teleoperatören 3. Då jag har Tele2 och upplever inte några problem med No Service.

Vi har alla Tele2 hemma och har märkt av nämnda "no service"-problem, så jag tror inte det är något som endast ligger hos 3. Däremot kan det nog vara som jag tidigare skrev att det inte blir så tydligt om man bor i en storstad där man alltid rör sig i områden med bra täckning, utan det är först när man rör sig in och ut mellan områden med bra och dålig/ingen täckning som detta blir ett problem. Det känns lite surt att behöva kolla på mobilen i tid och otid för att se att man fortfarande har kontakt med nätet så att man inte missar samtal/meddelanden. Visst är det ett i-landsproblem, men ändå...

Postad 15 October 2012 - 09:55

ThomasX1
  • ThomasX1
  • Forumräv

• 925 inlägg
  • 0
Vad gäller ouppdaterade appar så är ju Spotify en. Men de kanske håller på med andra ändringar samtidigt eftersom vissa avdelningar kan bli lite ödsliga med större skärm och samma layout?

Postad 15 October 2012 - 09:55

Mathzon
  • Mathzon
  • Lärjunge

• 487 inlägg
  • 0

Vi har alla Tele2 hemma och har märkt av nämnda "no service"-problem, så jag tror inte det är något som endast ligger hos 3. Däremot kan det nog vara som jag tidigare skrev att det inte blir så tydligt om man bor i en storstad där man alltid rör sig i områden med bra täckning, utan det är först när man rör sig in och ut mellan områden med bra och dålig/ingen täckning som detta blir ett problem. Det känns lite surt att behöva kolla på mobilen i tid och otid för att se att man fortfarande har kontakt med nätet så att man inte missar samtal/meddelanden. Visst är det ett i-landsproblem, men ändå...

Frågan är om den försvinner för när den inte hittar 3G?

Postad 15 October 2012 - 10:13

ThomasX1
  • ThomasX1
  • Forumräv

• 925 inlägg
  • 0

Och problemet med länkar är nog relaterad till Safari.
Finns andra läsare där ute, Chrome fungerar utmärkt och vad jag upplever på IPhone 5 otroligt snabb på att ladda nya sidor än tidigare. Finns säkert en del buggar med iOS 6 men har haft min nya tlfn i 1 vecka nu och inte direkt märkt några.

Det är nog ingen bugg utan skärmen är tydligen känsligare nu så det räcker att nudda en länk när man drar sig nedåt för att den skall öppnas.

Postad 15 October 2012 - 14:37

sumpan77
  • sumpan77
  • Användare

• 170 inlägg
  • 0
Jag trodde jag skulle behöva nytt bluetooth headset nu när jag gått över från android till apple. Men icke, både mitt Samsung wep 490 funkar samt vårat Plantronics M20.
En glad överraskning, jag har alltid trott att det bara var några få som funkar med iphone.

Postad 15 October 2012 - 19:15

ThomasX1
  • ThomasX1
  • Forumräv

• 925 inlägg
  • 0
Vad tycker ni om de nya hörlurarna? Någon som använder?

Postad 15 October 2012 - 19:36

lappen71
  • lappen71
  • Veteran

• 2053 inlägg
  • 0

Vad tycker ni om de nya hörlurarna? Någon som använder?

Kan inte svara själv eftersom frugan har "stulit" mina :)
Men enligt henne är dom riktigt bra och hon har små öron men sitter bra.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
    genstruktur
    2026-05-20 17:06:21
  • Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
    genstruktur
    2026-05-20 17:04:36
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.