XTZ Cinema M6 (st)
(Surroundhögtalare)
|
1
|
(9)
|
7 495:- | |
XTZ Cinema S5 (st)
(Surroundhögtalare)
|
1
|
(1)
|
Inga priser | |
XTZ Cinema S5
(Surroundhögtalare)
|
1
|
(6)
|
Inga priser | |
XTZ Cinema SUB 1X12
(Subwoofers)
|
5
|
(18)
|
Inga priser | |
XTZ Cinema SUB 3X12
(Subwoofers)
|
1
|
(8)
|
Inga priser | |
XTZ Cinema M6
(Surroundhögtalare)
|
1
|
(1)
|
Inga priser | |
XTZ Cinema S2 Atmos
(Surroundhögtalare)
|
1
|
(12)
|
4 990:- | |
XTZ Cinema M8
(Surroundhögtalare)
|
1
|
(3)
|
Inga priser | |
XTZ Cinema M8 Center
(Centerhögtalare)
|
1
|
(3)
|
Inga priser |
XTZ S2 Atmos 45⁰ - How to ? (25 inlägg)
|
2 år sedan |
PB-3000 eller XTZ (11 inlägg)
|
5 år sedan |
9.2 placering av högtalare (2 inlägg)
|
5 år sedan |
Fråga om subwoofer val. (20 inlägg)
|
7 år sedan |
Hjälp till början av ett nytt 5.1.2 (minst) system. (26 inlägg)
|
8 år sedan |
Rekommenderas XTZ 93 WMT som ATMOS höjdhögtalare? (0 inlägg)
|
9 år sedan |
Jamo D500 THX 5.0? Alternativ? (23 inlägg)
|
9 år sedan |
Xtz cinema Sub 1x12 (9 inlägg)
|
11 år sedan |
Förslag på LCR-högtalare som kan hängas på vägg (30 inlägg)
|
11 år sedan |
Postad 08 October 2014 - 20:59
Nä, men båten ska väl skumpa på, en månad från Kina?Subbarna skulle väl inte komma förens i november?
Postad 09 October 2014 - 11:44
jävla fin uppsättning:) själv väntar jag spänt på 3*12. synd bara att jag inte hade ekonomi till två som robnb
Ska börja jobba 2 skift och en bil måste köpas. Men 1st 3x12 lär inte bli fel. Måste boka in mig på ett litet Demo. Vill uppleva dess kapacitet. Blev ju inte så på mässan.
Postad 09 October 2014 - 12:18
Helgen räddad
Nice - jag har också förbokat men har inte hört något än.
Fick de in en mindre sändning först kanske?
Postad 09 October 2014 - 13:22
Redigerat av warp56, 09 October 2014 - 13:23.
Postad 09 October 2014 - 14:31
Blev lite förvånad då jag trodde det var november som gällde för alla! Men precis som du skriver så fick de in en mindre försändelse.
Ok vad skoj!
Vore kul med en liten recention och fler bilder när du packat upp och testat dem :-)
Postad 09 October 2014 - 16:04
Det tar ju förmodligen ett antal timmar innan man kan komma med nån lite mer rättvis recension då de förmodligen måste spelas in en stund.
Förväntningarna är dock lite blandade då även jag besökte mässan i Göteborg. Nu är det inte helt lätt att få tid och rum för alla utställare så det passar alla och egentligen så tar jag mässor lite för vad det är. Men det hade nog vart betydligt bättre om man hade haft ett betydligt mindre rum som liknat ett mer vanlig rum för en sån anläggning runt 20kvm. Nu var det stort som en aula och att få basarna att kännas och flytta luft där var inte helt lätt.
Blev väldigt besviken första rundan där men ville gå tillbaka och ge det en chans till. När de skulle avsluta på lördagskvällen var jag en av andra här som fick XTZ gänget att vrida på grejjerna för att spela film och visst hände det grejjer mot innan och inredningen spelade med osv. så luft flyttades utan tvekan men det kändes inte så mkt i kroppen men givetvis så får man förhoppningsvis skylla detta på rummet! Redan utförda tester visar ju på annat.
Men med tanke på mitt rums storlek c.a 15 kvm med ett öppet loft på 6 kvm så vore det konstigt om det inte funkar här.
Tänkte sätta igång å packa upp nu så får man se om man får nåt leende i ansiktet under kvällen.
Redigerat av warp56, 09 October 2014 - 16:05.
Postad 09 October 2014 - 16:59
Tänkte ta lite bilder och även komma med en liten snabb recension out of the box.
Det tar ju förmodligen ett antal timmar innan man kan komma med nån lite mer rättvis recension då de förmodligen måste spelas in en stund.
Förväntningarna är dock lite blandade då även jag besökte mässan i Göteborg. Nu är det inte helt lätt att få tid och rum för alla utställare så det passar alla och egentligen så tar jag mässor lite för vad det är. Men det hade nog vart betydligt bättre om man hade haft ett betydligt mindre rum som liknat ett mer vanlig rum för en sån anläggning runt 20kvm. Nu var det stort som en aula och att få basarna att kännas och flytta luft där var inte helt lätt.
Blev väldigt besviken första rundan där men ville gå tillbaka och ge det en chans till. När de skulle avsluta på lördagskvällen var jag en av andra här som fick XTZ gänget att vrida på grejjerna för att spela film och visst hände det grejjer mot innan och inredningen spelade med osv. så luft flyttades utan tvekan men det kändes inte så mkt i kroppen men givetvis så får man förhoppningsvis skylla detta på rummet! Redan utförda tester visar ju på annat.
Men med tanke på mitt rums storlek c.a 15 kvm med ett öppet loft på 6 kvm så vore det konstigt om det inte funkar här.
Tänkte sätta igång å packa upp nu så får man se om man får nåt leende i ansiktet under kvällen.
Spännande
Mycket tacksam för mer info och bilder!
Redigerat av Kimme, 09 October 2014 - 17:00.
Postad 09 October 2014 - 17:38
Hopefully the first user reviews here will be open minded and not overly biased. Much hype over XTZ Cinema series - let's hope it will live up to expectations. I have 3 x M6 preordered, and 2 x 1X12 SUB wil be ordered if reviews are positive.
Looking forward to more pictures and first time impressions.
Postad 09 October 2014 - 18:48
Tror ni M6 fungerar bra att placera högt upp som center, ovanför tv:n, lär bli på ca 160cm höjd från golvet?
Postad 09 October 2014 - 19:13
Blir kul att läsa om subbarna.
Postad 09 October 2014 - 20:24
lite tråkigt robnb men 1 är ju bättre än ingen alls.
Postad 09 October 2014 - 21:15
De låter klart på alla volymer om du frågar mig. Tror det kan funka med centern så, jag har fortfarande min på golvet, vinklad upp. Låter riktigt bra, nästan som om ljudet kommer från mitten utav duken...Ni som har M6, hur upplever ni dom på relativt låg volym, låter dom klart och tydligt även då?
Tror ni M6 fungerar bra att placera högt upp som center, ovanför tv:n, lär bli på ca 160cm höjd från golvet?
Postad 10 October 2014 - 04:50
Ni som har M6, hur upplever ni dom på relativt låg volym, låter dom klart och tydligt även då?
Du lär få vinkla upp den i framkant för att få den riktad rätt, men i övrigt lär det inte vara några problem.
Postad 10 October 2014 - 07:17
Välpackade i sina kartonger men varken manual eller vita vantar
Uppställning och inställning lite på en höft, det finns helt klart kapacitet och tryck!
Jag inser dock att det tar lite längre tid att komma med en mer utförlig recension då det finns lite inställningar och min receiver inte är av den nyaste modell med mät-mic/program etc.
Jag har dock en Xtz Room Analyzer pro II som jag ska testa i helgen.
Har spelat musik med lite mer botten på systemet hela natten och det står även på i skrivande stund och kommer så göra tills det blir mer test och lyssning i kväll allt för att de ev. ska spelas in. Hörde nån siffra på 100h eller nåt innan de kommer igång på riktigt. Gällde väl dock Xtz's övriga basar men antar att samma gäller även här.
Redigerat av warp56, 10 October 2014 - 07:20.
Postad 10 October 2014 - 07:21
Ja. Hoppas att den/dom som postar recensioner är öppensinnade men samtidigt ärliga
Blir kul att läsa om subbarna.
Rightfully, most people will protect their investment. They spent some hard earned money on new goods, and wouldn't want to to lose face, in case it turns out as a bad investment.
You dont go buy a brand new Volvo, then telling everyone it sucks, no matter you find out this was not the right car for you. Only when sold most people would step forward telling the right story.
...this goes for speakers as well.
My current front speakers are 3 x System Audio Exact - they're just slightly more expensive than XTZ Cinema M6, but that wouldn't mean a thing.
I've had Paradigm, B&W and Audio Pro speakers earlier, and without any possibilities for direct comparison, I would say that the SA Exact are the best sounding speakers I've used so far - in a great design to. I'm happy about them.
But there's always something better right? That's how I got interessted in the XTZ Cinema series. Beautyful design and interesting technology. And how do I really know if my current speakers are the best I could afford, for me in my room without trying a new setup?
That's why I'm hoping some of the first movers will step up and tell their true experience with the XTZ Cinema Series. Good and bad.
Redigerat av hdvp, 10 October 2014 - 14:58.
Postad 10 October 2014 - 07:33
That's why I'm hoping some of the first movers will step up and tell their true experience with the XTZ Cinema Series. Good and bad.
When it comes to me! I´ll promise! I´m used to my Dynaudio setup that cost quite a lot of money and if the 2 Xtz 1x12 not live up to my expectations i will return them right away!
Postad 10 October 2014 - 08:40
That's the spiritWhen it comes to me! I´ll promise! I´m used to my Dynaudio setup that cost quite a lot of money and if the 2 Xtz 1x12 not live up to my expectations i will return them right away!
I have 3 x System Audio Subelectro 200 Subwoofers (10" driver, 380w amp)
I'm no audiophile - they could be ok, but I'm just not really thrilled about them. When setup by Audysssey SubXT and running 3-5 db hot they dont exactly shake the room.
Just having trouble to convince my wife to install bigger (12") subs - like 2 x Cinema Sub 1x12. But in case user opinions are very positive I will order 2 of them on buy&try.
Redigerat av hdvp, 10 October 2014 - 14:59.
Postad 10 October 2014 - 12:55
Ett relativt snabbt första intryck efter uppackning!
Välpackade i sina kartonger men varken manual eller vita vantarföljde med som jag sett i bilder vid uppackning av M6/S5? Slarv/glömska? Inte för att det är så speciellt komplicerat men ändå? Lite surt och snålt då jag tycker man ska välkomnas med en manual vid öppning av elektronik av detta slag. Nu fick jag börja med att googla mig fram till manualen och läsa lite om inställningarna etc.
Uppställning och inställning lite på en höft, det finns helt klart kapacitet och tryck!
Jag inser dock att det tar lite längre tid att komma med en mer utförlig recension då det finns lite inställningar och min receiver inte är av den nyaste modell med mät-mic/program etc.
Jag har dock en Xtz Room Analyzer pro II som jag ska testa i helgen.
Har spelat musik med lite mer botten på systemet hela natten och det står även på i skrivande stund och kommer så göra tills det blir mer test och lyssning i kväll allt för att de ev. ska spelas in. Hörde nån siffra på 100h eller nåt innan de kommer igång på riktigt. Gällde väl dock Xtz's övriga basar men antar att samma gäller även här.
Bjud oss gärna på lite bilder på dessa skönheter ikväll
Postad 10 October 2014 - 15:32
Måste dessutom börja med duken :S
Fick handskar och manual med, har packat upp en högtalare. Första intrycket av byggkvaliteten och finish var väldigt bra, har inte sett dem live tidigare. Kan nog jämföras med något dyrare grejer.
Slutsteget var f.ö. byggt som en pansarvagn. Återkommer när jag kommit någon vart med monteringen. Ska försöka vara ärlig med hela upplevelsen, hela vägen. Men sen har jag bara haft ett canton movie set hemma hos mig, och hur det låter i mitt rum kanske inte säger så mycket om andras... Men högtalaren, inklusive kontakter och kanter, lack, front, paketering är bland det bättre jag sett, oavsett produkttyp. Tyckte också faktiskt att manualen var kortfattad and to the point. Dvs. bra
Postad 10 October 2014 - 16:48
Tadaa
Bifogad fil(er)
Redigerat av warp56, 10 October 2014 - 16:52.
Postad 10 October 2014 - 17:05
Ska bli spännande att höra vad du tycker om dom!
Postad 10 October 2014 - 17:29
Den ser brutal men samtidigt stilren ut (iallafall på bild)
Inser att jag kommer få problem att bära hem den med min dåliga rygg,
men som tur är har jag världens snällaste (och starkaste) bror
Blir spännande att läsa dina intryck framöver.
edit: stavning
Redigerat av Kimme, 10 October 2014 - 17:31.
Postad 10 October 2014 - 19:08
Att: hdvp. Hoppas det är ok att jag skriver på svenska, blir en massa stav fel annars
Många är ärliga när dom pratar om sin saker/produkter. Men se så finns det dom som inte vill vara ärlig för att inte få höra kritik (kan på ett sett förstå dom)
Kan finnas dom som är väldigt kritiska och elaka.
Jag kan säga att jag är väldigt nöjd men mina 2st 12.18 ICE
MEN!
Dom distar lite (dom är givetvis begränsade! för mina behov)
Det är därför jag uppgraderar
Ni som har/får 1x12, lite nyfiken på dist/missljud när man pressar dom.
Redigerat av RobNB, 11 October 2014 - 09:46.
Postad 10 October 2014 - 19:48
HejKul med bilder
Tackar.
Att: hdvp. Hoppas det är ok att jag skriver på svenska, blir en massa stav fel annars
Svensk er fint for mig. Jeg er dansk og vokset op med svensk TV, men tænkte kun at engelsk måske var bedre.
Jeg har altid lidt svært med at stole 100% på reviews fra kommercielle websites, og stoler altid mere på recentioner fra "rigtige" brugere..
Redigerat av hdvp, 10 October 2014 - 22:00.
Postad 11 October 2014 - 12:49
Xtz 1x12 measure portat.jpg 168.14K
25 Antal nerladdningarMed frontarna ser det ut såhär!
Xtz 1x12 measure portat 2.2.jpg 169.92K
21 Antal nerladdningar
Redigerat av warp56, 11 October 2014 - 13:07.
Postad 11 October 2014 - 13:32
Postad 11 October 2014 - 17:36
Xtz 1x12 measure singel höger.jpg 171.36K
19 Antal nerladdningar
Postad 11 October 2014 - 17:39
Hur ser det ut utan påverkan av dsp det är mera intressant att se.Ny mätning efter justering, inte lätt att få upp dippen runt 80hz!
Xtz 1x12 measure singel höger.jpg 171.36K 19 Antal nerladdningar
är det pluggat eller o pluggat.
Redigerat av kalle12dussin, 11 October 2014 - 17:41.
Postad 11 October 2014 - 18:10
Redigerat av warp56, 11 October 2014 - 18:17.
Postad 11 October 2014 - 18:37
Självklart gör placering skillnad också men mest i djupled, mot hörn och mot bakvägg får du förstärkning under 30Hz som kanske inte är önskvärt.
Redigerat av MattiasBGD, 11 October 2014 - 18:39.
Postad 11 October 2014 - 19:29
Ny mätning efter justering, inte lätt att få upp dippen runt 80hz!
Xtz 1x12 measure singel höger.jpg 171.36K 19 Antal nerladdningar
When you're doing the measurement using Room Analyser II,
is the RA onnected directly to one sub or are you measuring through the receiver?
You should also have in mind that there will be a break in period.
But it seems like the Sub 1x12 have much more low end than my SE200.
This is just to compare...
These are measurenents of a brand new System Audio SubElectro 200.
All measurements are 1 pos measurement at listening position.
20140818_SA_007.jpg 1.47MB
5 Antal nerladdningar1 SE200 measured with RA Pro II connected directly to subwoofer
Left_sub.jpg 212.51K
7 Antal nerladdningar1 SE200 measured with RA Pro II connected to Denon X4000 - Audyssey OFF - 80 hz Cross Over
SA_SE200_Front_Leftt_Closed.jpg 209.56K
5 Antal nerladdningar3 x SE200 (2 front, 1 back) measured with RA Pro II connected to Denon X4000 - Audyssey OFF - 80 hz Cross Over
SA_Exact_3subs_80hz_cross.jpg 203.41K
3 Antal nerladdningar
Redigerat av hdvp, 12 October 2014 - 08:21.
Postad 12 October 2014 - 08:04
Han skall även stänga av audyssey för den kan ställa till en massa på subbar sen skall han testa att flytta ut i från vägg och se hur kurvan ser ut med plugg och opluggat.Testa utan room gain EQ och se vad den påverkar (mest för att jag är nyfiken) testa även en annan delningsfrekvens och jämför.
Självklart gör placering skillnad också men mest i djupled, mot hörn och mot bakvägg får du förstärkning under 30Hz som kanske inte är önskvärt.
Sen mäter han 1 sub på 2 meter då blir det mest riktigt hur suben mäter.
Postad 12 October 2014 - 09:28
Postad 12 October 2014 - 10:17
Däremot finns det dynamic vol och dynamic EQ som bör stängas av vid mätning och normala lyssningsnivåer för dom är gjorda för svaglyssning. Det vill säga att jag upplevt dom som en loudnessfunktion som låter helt kass vi normala nivåer.
Många tror att det blir bättre med dessa på hela tiden (dynamic EQ kan vara ok upp till moderata nivåer) men basen blir väldigt EQ förstärkt och odefinierad låter helt klart bättre att stänga av för att istället höja volymen/nivån på subben.
Dippen vid 80hz kan vara både placering utav högtalare och subbar alt. Att man väljer en annan delning.
Delningsratten bak på subben står på max hoppas jag eller bypass?
Postad 12 October 2014 - 17:03
Testa utan room gain EQ och se vad den påverkar (mest för att jag är nyfiken) testa även en annan delningsfrekvens och jämför.
Testat detta och då blir det Anechoic eq on istället. Händer inte så mkt med kurvan egentligen mellan dessa inställningar.
When you're doing the measurement using Room Analyser II,
is the RA onnected directly to one sub or are you measuring through the receiver?
You should also have in mind that there will be a break in period.
But it seems like the Sub 1x12 have much more low end than my SE200.
This is just to compare...
Kopplat till receiverns sub out, men kanske ska prova direkt till subbarna.
Han skall även stänga av audyssey för den kan ställa till en massa på subbar sen skall han testa att flytta ut i från vägg och se hur kurvan ser ut med plugg och opluggat.
Sen mäter han 1 sub på 2 meter då blir det mest riktigt hur suben mäter.
Detta måste jag testa! Intressant att se kurvan då. Värt att nämna är att min Yamaha receiver är från sent 90-tal
Borde nog införskaffa nåt nyare!?
Dippen vid 80hz kan vara både placering utav högtalare och subbar alt. Att man väljer en annan delning.
Delningsratten bak på subben står på max hoppas jag eller bypass?
Jag är inte så hemma på det här med bioljud riktigt än. Men allt under 90hz skickas via LFE-utgången enligt manualen till min receiver. Så hur jag än gör i detta läge så antar jag att subben inte kan få nåt över 90hz och om jag kopplar ifrån bypass läget så kan jag bara justera på subben från 90 och neråt? Och detta har jag också testat utan stora skillnader. Meckat lite med placeringarna också men tyvärr är mitt rum inte så stort och det finns tyvärr inte plats att ställa dem förutom i fronten och hittills funkar det bäst med 1 sub både mätmässigt och hur jag upplever att det låter.
Postad 13 October 2014 - 00:27
Dynamiskt sjutton och riktigt intensivt när det smäller i film. Körde lite Dark Knight Blu-ray, lite Sagan om de två tornen bluray och lite Crouching Tiger dts-utgåva DVD. Fantastiskt kul.
Subbarna kan få fönstrens i halva huset att skallra och det biter till ordentligt från frontarna när det skjuts och annat.
Det enda jag kan anmärka på är att de känns lite hissade diskantmässigt innan de är inspelade, men det är fler som tyckt och att det löser sig med inspelning. Har kör mina ca två timmar nu i natt
Körde lite musik också och bl.a. en halvtimme Simon & Garfunkel via Spotify i HQ. Fin avslutning på dagen när man är aptrött. Väldigt kul tycker jag de är musikmässigt avseende separationen mellan olika instrument och röster, de känns väldigt kompletta. Basarna är fint musikaliska tycker jag, de känns inte så komprimerade (om det makes sense) som många av de förvisso dyra men något mindre basar jag lyssnat på. Även basarna behöver nog lite inspelning.
Första intrycker var väldigt bra för min del, kändes skönt nu när man investerat
Ska se hur de tar sig med lite inspelning. Främst för musikens skull,. Filmmässigt är det redan så jäkla bra. Särskilt dynamiken och Diskanten.
Har ingen uppfattning om surronderna än, utom att om man kör all channel stereo och låter dem vara med och spela musik med center och frontar så låter de riktigt bra då också.
Har nu fipplat med alla högtalare och gillar byggkvaliteten skarpt. Subbarna är dessutom riktigt snygga, och formen, att de inte är helt fyrkantiga, får dem att se lite nättare ut. Det gillas av andra intressenter.
Kan inte lägga upp bilder från paddan här annars hade jag gjort det.
Postad 13 October 2014 - 07:42
Om du har möjlighet/lust att lägga upp bilder senare, så vore det kul att se.
Har förbokat 1 st - 1x12 Cinema och känner mig nästan som ett barn som längtar till Julafton.
Var länge sedan jag hade den känslan faktiskt
Bor dock i en 2:a och har grannar, så vi får väl se hur mycket av subbens potential jag kan utnyttja.
Är dock inte ute efter extremt mycket mer bas egentligen utan snarare bättre bas än den sub jag har idag ger.
Den spelar inte toner utan mullrar mest i brist på annan förklaring.
Postad 13 October 2014 - 18:09
men vill veta mer hur dom låter till musik.
Postad 13 October 2014 - 23:30
Kom på att man kanske kunde plocka ut pluggarna ur basportarna på subbarna också
Så idag så infann sig den närmast totala nöjdheten med högtalarna, musikljud och film. Kollade på Sons of Anarchy, Supernatural och Homeland, sedan blev det lite klassiskt och någon random Spotifylista. Minsta lilla pill som någon gör med ett bestick på en tallrik hör man, höll kanske -22db på volymen när vi kikade idag.
Lyssnade på Young and Beautiful med Lana Del Ray och upptäckte att det är ett lite roligt djupbasspår där inne någonstans som jag inte hört förut, ens med lurar. Det är ganska tydligt när man lyssnar på musik hur inspelningen är. Upplever inte att högtalarna lägger till något eget sound.
Sjukt nöjd. Har inte satt upp några gardiner i det rummet jag kör i än, har dock matta och stoppade möbler. Kan nog bli ännu bättre med lite textil vid fönsterna. Nu när musiken är grym så blir det nog 10/10 från mitt håll, så här långt.
Tycker att högtalarna funkar bra med min Onkyo 705 ljudmässigt. Det är 13kg förstärkare totalt och den ger sjysst dynamik.
Postad 13 October 2014 - 23:34
Det gjorde min Cantonbas också. Den var billig förstås... Kändes mest som en sån där grej man hänger på fåtöljen för att den ska skakaKul att du är nöjd Slingshot
Om du har möjlighet/lust att lägga upp bilder senare, så vore det kul att se.
Har förbokat 1 st - 1x12 Cinema och känner mig nästan som ett barn som längtar till Julafton.
Var länge sedan jag hade den känslan faktiskt
Bor dock i en 2:a och har grannar, så vi får väl se hur mycket av subbens potential jag kan utnyttja.
Är dock inte ute efter extremt mycket mer bas egentligen utan snarare bättre bas än den sub jag har idag ger.
Den spelar inte toner utan mullrar mest i brist på annan förklaring.
Man kan höra skillnad mellan olika typer av basljud.
Postad 14 October 2014 - 08:52
Kan inte lägga upp bilder från paddan här annars hade jag gjort det.
Ladda ner appen ifrån Photobucket och sen tuta och kör.
Postad 14 October 2014 - 16:18
Det gjorde min Cantonbas också. Den var billig förstås... Kändes mest som en sån där grej man hänger på fåtöljen för att den ska skaka
1x12 spelar å andra sidan bra musik.
Man kan höra skillnad mellan olika typer av basljud.
Min är en gammal Sony sub från runt 2004 som jag köpte som demoex för 3000:-
Vet inte riktigt vad den kostade nypris.
Som vanligt med Sony så är det grejer som håller - imponerande ändå att den stått i standby i cirka
10 år och hoppar så fint igång varje gång den får signal.
Ljudmässigt lär det däremot bli en stor uppgradering för mig med 1x12 Cinema
Postad 16 October 2014 - 12:00
Måste ju köra Transformers ocksåIdag lite band of brothers. Väldigt kul ljud
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
1
XTZ S2 Atmos 45⁰ - How to ?
10 filmer
424 bilder
Minhembio - Senaste nyheterna