Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Xbox One X

2266 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Microsoft Xbox One X 2017 1TB (Spelkonsoler) 9 8,56 (74) Inga priser
Microsoft Xbox One X 1TB - Project Scorpio Edition 2017 (Spelkonsoler) 4 9,25 (7) Inga priser
1 relaterade trådar

Postad 25 oktober 2017 - 12:26

Unregistered32bcdf95
  • Unregistered32bcdf95
  • Lärjunge

• 322 inlägg
  • 0

Enligt statsen så var det 600k+ i PvP igår och 1.4milj som lirade PvE.

Delar man det på 2 och sen delar det på 24h för snittet per timme så ser det helt okey ut(sämre för PvP men det anser jag personligen inte är varför man spelar Destiny, då finns cod/bf)

Inga enorma summor men måste vara tillräckligt för att få en najs upplevelse.

Men lutar åt Wolfenstein, eller bara spara pengarna och ta tag i Tomb Raider med X om 2 veckor

Ser ut att vara många som spelar enligt dem statsen men kan ej känna av det när jag själv lirar Destiny 2 tyvärr :( Ligger nu på is tills nästa DLC kommer så får vi se.

Postad 25 oktober 2017 - 13:18

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38 106 inlägg
  • 0

Destiny 2 är redan det bäst säljande spelet för hela året i USA så det har nog några spelare kvar iaf =P

Postad 25 oktober 2017 - 17:37

Unregistered9a1f280a
  • Unregistered9a1f280a
  • Veteran

• 1 715 inlägg
  • 0
Dock så blir det väl en liten dipp nu när PCversion släpptes igår.

Tvåan är ganska så mager i innehållet. Blir ganska så snabbt mkt grind o farm.

Jag plocka upp ettan ganska exakt ett halvår efter släppet och jag hade en bra stund innan jag var "ikapp".
Nu var jag med från day one på D2. Och har redan tappat suget.

Längtar lite smått efter ett spel som man kan bita sig fast i.

Postad 25 oktober 2017 - 18:03

skrotfot
  • skrotfot
  • Beroende

• 1 201 inlägg
  • 0

Jag har börjat veva runt i Skyrim SE, dör jätteofta  :D  :D  :D

Men det är ganska faschinerande att bara springa runt i världen, den är stor och vacker. Har bara dragit in unofficial patch och en mod till, minns inte vad den heter. Tanken var att köra det på One X, men orkade inte vänta. Kommer sannolikt att tillbringa uppemot 4-500 timmar i spelet - precis som Fallout 4.

Postad 26 oktober 2017 - 07:46

Mickys
  • Mickys
  • Forumräv

• 943 inlägg
  • 0

Ingen som är sugen på Assassins creed då? Det blir AC och Super mario för mig ihop med Fifa så klart ett bra tag framåt...Forza har jag spelat 30 min typ... Har även köpt Super lucky tale som verkar bli trevligt

Postad 26 oktober 2017 - 07:50

Mickys
  • Mickys
  • Forumräv

• 943 inlägg
  • 0

Någon mer som köper spel från utländska marketplaces och använder denna sidan?

http://xbox-store-checker.com/en/

Postad 26 oktober 2017 - 10:19

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

• 2 830 inlägg
  • 0
Assassins Creed lockar föga. Maken till repetitiva spel får man ju leta efter. Efter 2 timmar ser kartan ut som en krigszon med skit överallt...då börjar man tröttna. Men det är ju jag det. Senaste jag spelade igenom var nog Brotherhood. Började på Black Sails men tröttnade efter ett tag, inget dåligt spel men vill minnas att Overwatch tog över intresset just då.

För egen del känns det lite tamt på spel öht just nu, Battlegrounds är väl det jag mest ser fram emot men kvartal 4 eller vad som är sagt börjar ju nästan låta mindre och mindre troligt.

Postad 26 oktober 2017 - 11:45

Zerox_no1
  • Zerox_no1
  • Mästare

• 3 103 inlägg
  • 0

http://www.youtube.com/watch?v=0E3SiEzEggg

Postad 26 oktober 2017 - 12:26

Mickys
  • Mickys
  • Forumräv

• 943 inlägg
  • 0

Assassins Creed lockar föga. Maken till repetitiva spel får man ju leta efter. Efter 2 timmar ser kartan ut som en krigszon med skit överallt...då börjar man tröttna. Men det är ju jag det. Senaste jag spelade igenom var nog Brotherhood. Började på Black Sails men tröttnade efter ett tag, inget dåligt spel men vill minnas att Overwatch tog över intresset just då.

För egen del känns det lite tamt på spel öht just nu, Battlegrounds är väl det jag mest ser fram emot men kvartal 4 eller vad som är sagt börjar ju nästan låta mindre och mindre troligt.

Läs t ex Gamereactors recension så kanske du blir lite sugen. Verkar bli riktigt bra och kommer nog vara grymt snyggt på One X

Postad 26 oktober 2017 - 12:47

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38 106 inlägg
  • 0

För egen del känns det lite tamt på spel öht just nu,

Heh, alla spel kommer ju nu typ =P

Postad 26 oktober 2017 - 13:41

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

• 2 830 inlägg
  • 0

Läs t ex Gamereactors recension så kanske du blir lite sugen. Verkar bli riktigt bra och kommer nog vara grymt snyggt på One X

Verkar innehålla en del förbättringar. Vet inte om det är något som ändå lockar i slutändan.

Heh, alla spel kommer ju nu typ =P

Som? Wolfenstein har inte riktigt intresserat, COD...njae. Assassins Creed är inget heller jag skulle chansa på i dagsläget. Vad är det mer för nytt? Forza 7 lockar väl till viss del dock.

Postad 26 oktober 2017 - 14:07

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38 106 inlägg
  • 0

Som?

Mario om man har en Switch. Wolf 2 borde ju intressera om man öht gillar singleplayer-FPS, spelade du inte ettan? Evil Within 2 om man vill ha ett bra skräckspel liknande Alien Isolation. Super Luckys Tale, NFS, Battlefront 2 i december.

Nåt måste ju vara intressant och om inte annat så har du säkert en fet backlogg.

Postad 26 oktober 2017 - 14:19

Zero
  • Zero
  • Beroende

• 1 272 inlägg
  • 0

Fick mitt Wolfenstein 2 idag, faaaan va bra det är orkade inte vänta tills jag får min X  :P

Postad 26 oktober 2017 - 15:34

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

• 2 830 inlägg
  • 0

Mario om man har en Switch. Wolf 2 borde ju intressera om man öht gillar singleplayer-FPS, spelade du inte ettan? Evil Within 2 om man vill ha ett bra skräckspel liknande Alien Isolation. Super Luckys Tale, NFS, Battlefront 2 i december.

Nåt måste ju vara intressant och om inte annat så har du säkert en fet backlogg.

Switch har jag ingen. Wolf 2 kan väl kanske vara värt att kolla upp då, spelade inte första spelet. Gillade ju ändå senaste Doom så vissa singleplayer fps kan ju helt klart vara kul.
Skräckspel är ingen favoritgenre direkt, har faktiskt Alien liggande dessutom. Spelade på för svår nivå för min skill så jag tröttnade.
De tre sistnämnda går fetbort.

Men visst, ska kanske kolla in Wolf mellan sessionerna av Rainbow Six Siege :)

Postad 26 oktober 2017 - 16:07

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38 106 inlägg
  • 0

Wolf 2 kan väl kanske vara värt att kolla upp då, spelade inte första spelet. Gillade ju ändå senaste Doom så vissa singleplayer fps kan ju helt klart vara kul.

Då har du missat något. Plocka upp ettan först, är ju billigare dessutom. Det är jättebra.

Postad 26 oktober 2017 - 17:39

skrotfot
  • skrotfot
  • Beroende

• 1 201 inlägg
  • 0

Ni som letar bildskärmar till One X, kanske detta är läsvärt - skall tydligen finnas stöd för HDMI 2.1. Nu är artikeln ett halvår gammal så saker och ting kanske har reviderats sedan dess.

http://www.eurogamer...nc-and-hdmi-vrr 

Postad 27 oktober 2017 - 20:26

letmefly
  • letmefly
  • Veteran

• 2 247 inlägg
  • 0
Beställt från Frankrike för några dagar sedan. Enligt mailet därefter skulle den skickas den 6/11 men ta några dagar extra i posten jmf med Tyskland. Håller tummarna!

Postad 27 oktober 2017 - 21:01

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

• 5 338 inlägg
  • 0

Beställt från Frankrike för några dagar sedan. Enligt mailet därefter skulle den skickas den 6/11 men ta några dagar extra i posten jmf med Tyskland. Håller tummarna!

Det är från samma lager i Holland allt skickas, så blir samma tiden för Tyskland, Italien, Spanien osv

Postad 27 oktober 2017 - 21:05

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

• 5 338 inlägg
  • 0
Om vi skall fortsätta lite OT så verkar återlanseringen av Mud runners lite mysig... 😋 Köra lastbilar i världens mest avancerade lerfysik 😉 (fanns tidigare under annat namn på Steam, nu med lite småfixar)

Postad 28 oktober 2017 - 00:08

skrotfot
  • skrotfot
  • Beroende

• 1 201 inlägg
  • 0

https://www.youtube.com/watch?v=_JdRIghDPTw

Postad 28 oktober 2017 - 01:10

Zerox_no1
  • Zerox_no1
  • Mästare

• 3 103 inlägg
  • 0

Se på fn... Destiny 2 verkar vara enhanced för X trots allt?

https://www.gamepur....x-enhanced.html

Redigerat av Zerox_no1, 28 oktober 2017 - 01:12.

Postad 29 oktober 2017 - 16:24

BOLLING3R
  • BOLLING3R
  • Användare

• 196 inlägg
  • 0
Någon som vet när pengarna dras från kontot när man beställt från MS store ? 6:e november skulle min skickas från Italien.

Postad 29 oktober 2017 - 19:13

Zerox_no1
  • Zerox_no1
  • Mästare

• 3 103 inlägg
  • 0

Någon som vet när pengarna dras från kontot när man beställt från MS store ? 6:e november skulle min skickas från Italien.

Tar inga chanser så ser till att pengarna finns på kontot imorgon. :D

Postad 29 oktober 2017 - 21:54

BioBerra
  • BioBerra
  • Guru

• 5 695 inlägg
  • 0

Wolfenstein 2 och Forza 7 dom givna 2 första spelen med One X eller ?
Börjat faktiskt längta efter One X nu, har inte känt någon större hype tidigare.

Kanske beror det på att jag äger alla konsoler redan(Switch, One S och PS4 Pro) samt ett 1080 Ti till PC :D

Men nu på slutet har jag känt en viss hype iaf.

Får försöka damma av min Logitech G920 ratt också :D

Postad 29 oktober 2017 - 22:12

oqvist
  • oqvist
  • Über-Guru

• 10 299 inlägg
  • 0
Bägge de liren kan du ju köra på PC :)

Postad 30 oktober 2017 - 14:17

Mickys
  • Mickys
  • Forumräv

• 943 inlägg
  • 0

Någon som förbokade Assains creed Origins? Fick ni uppdraget Secret of the Pyramids?

Jag har inte fått det.

Postad 30 oktober 2017 - 16:11

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

• 5 338 inlägg
  • 0

Någon mer som köper spel från utländska marketplaces och använder denna sidan?

http://xbox-store-checker.com/en/

Jag tänkte pröva mig av den precis, men ingen av sidorna den länkade till sålde Turkiska giftcards (hade i stock iaf)

Så får väl bli en annan gång och se var man kan spara någon slant.

Postad 31 oktober 2017 - 08:30

Mickys
  • Mickys
  • Forumräv

• 943 inlägg
  • 0

Jag tänkte pröva mig av den precis, men ingen av sidorna den länkade till sålde Turkiska giftcards (hade i stock iaf)

Så får väl bli en annan gång och se var man kan spara någon slant.

Turkiska har jag ej lyckats med tyvärr...inte Egyptiska heller som är sjukt billigt ibland.

Köpt från Singapore, Mexico, Sydafrika, Ryssland och någon mer. Funkar bra.

Postad 31 oktober 2017 - 08:58

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

• 5 338 inlägg
  • 0

Turkiska har jag ej lyckats med tyvärr...inte Egyptiska heller som är sjukt billigt ibland.

Köpt från Singapore, Mexico, Sydafrika, Ryssland och någon mer. Funkar bra.

Vad jag höll på igår, där det kunde strula så strulade det, men nu fick jag hem spelen jag tänkte köpa från början dock dyrare än tänkt..

Hittade en sida som sålde Turkiska Cards, fick igenom ett köp på 100 TYR (dock med fel växlingskurs USD, hade velat ha SEK för det var nån krona billigare)

Sen hängde sig något köp, så kan inte ändra till SEK, nästa köp jag försökte tuggade bara och sen helt sonika så fick jag tillbaka pengarna, fast till hemside kontot, så var ju tvungen att köpa giftcard för dom slantarna... grejen var att nu hade rean gått ut som jag hade tänkt att nyttja, så mitt köp på 2x100 TYR räckte inte, så fick köpa 25 TYR mer nu på morgonen och köpa det andra spelet, först skulle allt kostat 85+106 TYR =191 utan rabatt 203 TYR, så minsta valutan var 25 TYR, så fick köpa det nu...

Fick även ljuga ihop en adress för Turkiet, men jag bara skrev något, googlade inte ens (för ms-store) vet inte hur noga det är...

Och Chrome vägrar funka som inmatnings metod för Gift Cards, den klagar på att man är i fel region, trots man väljer Turkiet.

Edge däremot bryr sig inte om att man sitter i Sverige men bara ändrar hemsidan till Turkiska.

Hur gör du?

Postad 31 oktober 2017 - 10:27

Mickys
  • Mickys
  • Forumräv

• 943 inlägg
  • 0

Oj vad struligt...

När klagar den att du är i fel region?

När jag väl köpt gift cards så går jag till xbox marketplace i det landet jag ska handla. Lite halvsvårt ibland när text är på ryska t ex men har man gjort det några ggr eller använder google translate så klarar man det. Väljer att köpa spelet. Måste vara inloggad så du får EA access och eller guld rabatt mm också. Sen väljer du att betala med gift cards och i det läget skriver du in dina gift cards koder tills du har tillräckligt med valuta på ditt i det här fallt Turkiska konto och sen köper du det. Startar xboxen och laddar ner spelet om det ej börjar ladda ner av sig själv från delen där alla spel du kan ladda ner ligger bland games and apps.

Postad 31 oktober 2017 - 10:31

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

• 5 338 inlägg
  • 0

Oj vad struligt...
När klagar den att du är i fel region?
När jag väl köpt gift cards så går jag till xbox marketplace i det landet jag ska handla. Lite halvsvårt ibland när text är på ryska t ex men har man gjort det några ggr eller använder google translate så klarar man det. Väljer att köpa spelet. Måste vara inloggad så du får EA access och eller guld rabatt mm också. Sen väljer du att betala med gift cards och i det läget skriver du in dina gift cards koder tills du har tillräckligt med valuta på ditt i det här fallt Turkiska konto och sen köper du det. Startar xboxen och laddar ner spelet om det ej börjar ladda ner av sig själv från delen där alla spel du kan ladda ner ligger bland games and apps.

Nu med Turkiet behövde den en profil adress ifrån Turkiet när jag skulle ladda med poäng. Och att Chrome inte låter sig luras av att man bara byter "locale" på hemsidan gäller även USD som jag har handlat med sen 2014. Men Edge funkar.

Kan vara andra faktorer som påverkar Chrome, Adblock/ghostery eller att det är deras beta-version. Men Edge funkar än så länge.

Köpt Super Lyckys Tale samt Spintire: Mud Runner iaf 😋

Postad 31 oktober 2017 - 10:33

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

• 2 830 inlägg
  • 0
Suck, klart att MS ska krångla med betalningen.

Google translate:
"Tack för shopping. Vi behöver tyvärr inte att autentisera den betalningsmetod som valts för din beställning Microsoft måndag, augusti 21, 2017.

Uppdatera din betalningsmetod för att undvika annullering av ordern."

Jag la beställningen med ett rent kreditkort, förstår verkligen inte vad problemet är? Nån mer med samma problem?

Postad 31 oktober 2017 - 10:57

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

• 5 338 inlägg
  • 0

Google translate:
"Tack för shopping. Vi behöver tyvärr inte att autentisera den betalningsmetod som valts för din beställning Microsoft måndag, augusti 21, 2017.

Jag la beställningen med ett rent kreditkort, förstår verkligen inte vad problemet är? Nån mer med samma problem?

Oj måste kolla, fick du mail om detta?

Update: pengar var draga från mitt konto. 4862kr, kan inte se om det är via MasterCard eller PayPal,men troligtvis MasterCard då PayPal mailar kvitto asap.

Redigerat av SKIBBE, 31 oktober 2017 - 11:04.

Postad 31 oktober 2017 - 11:12

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

• 2 830 inlägg
  • 0
"Hittade" problemet. Då jag valde att betala med ett rent kreditkort jag har så trodde företaget bakom att någon annan försökte använda kortet och nekade därför transaktionen. Roliga var att när jag satt med MS supporten så kom ett sms med informationen från kortföretaget så det var ju inte helt svårt att lista ut vad som hänt.
Börjar tycka det är lite värdelöst när kortet helt mekaniskt kan neka betalningar. Sist jag var i usa så spärrade dom detta kortet också så tydligen behöver man meddela sånt innan...uselt :(

Redigerat av La Cucaracha, 31 oktober 2017 - 11:13.

Postad 31 oktober 2017 - 11:46

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38 106 inlägg
  • 1

Vet inte om det är värt 500 för strulet som kommer på köpet =P. Köpte från svensk butik, känns enklare ifall den går sönder också på nåt sätt.

Postad 31 oktober 2017 - 12:50

Zero
  • Zero
  • Beroende

• 1 272 inlägg
  • 0
För mig har de dragit 4940:- beställde ifrån England, iaf betydligt billigare än här hemma 😊

Postad 31 oktober 2017 - 12:52

Mickys
  • Mickys
  • Forumräv

• 943 inlägg
  • 0

Vet inte om det är värt 500 för strulet som kommer på köpet =P. Köpte från svensk butik, känns enklare ifall den går sönder också på nåt sätt.

Går den sönder så kommer väl UPS och plockar upp den tror jag?

Så har det varit innan.

Har en från Webhallen och en från Irland. Kanske sälja den irländska istället.

Dragits 4862 kr från mitt konto med.

Postad 31 oktober 2017 - 13:48

Svenna72
  • Svenna72
  • Forumräv

• 612 inlägg
  • 0
Reservation Kortköp Microsoft *Store   -4.956,36

Draget från tyska MS-store, billigare än Sverige och jag fick 50 kronor från Refunder med... Nu får gärna UPS skicka ett litet mail... :) 

Postad 31 oktober 2017 - 14:19

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

• 2 830 inlägg
  • 0

Ja iaf första månaden så brukar väl butikerna vara behjälpliga och kanske byter ut konsolen direkt vid problem (om det finns några att byta mot). Sen efter 30 dagar brukar dom väl hänvisa vidare till MS ändå.

Postad 31 oktober 2017 - 16:03

skrotfot
  • skrotfot
  • Beroende

• 1 201 inlägg
  • 1

En vecka kvar  :)

På fredag skall alla influencers och recensenter få släppa sina åsikter för de testversioner som delats ut.

Postad 31 oktober 2017 - 19:49

Unregistered64c84be4
  • Unregistered64c84be4
  • Användare

• 184 inlägg
  • 0

Microsoft Store England drog 5075kr från mitt konto,valuta kurserna skiljer lite..

Postad 31 oktober 2017 - 20:06

Zerox_no1
  • Zerox_no1
  • Mästare

• 3 103 inlägg
  • 0

Microsoft Store NL har dragit 4862 sek.

Postad 01 november 2017 - 15:08

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

• 2 830 inlägg
  • 0
Hmmm, MS verkar inte ha försökt dra pengar en andra gång. Borde man ringa supporten? Man är ju osugen på att få sin Scorpio Edition annulerad :P

Postad 01 november 2017 - 15:08

BOLLING3R
  • BOLLING3R
  • Användare

• 196 inlägg
  • 0

Google translate:

Jag fick samma men har uppdaterat. Får se hur det går. Det verkar som de drar när de skickar.

Postad 02 november 2017 - 09:04

New Player
  • New Player
  • Veteran

• 1 586 inlägg
  • 0

Imorrn kl 08 så släpps embargot så då kan man kolla X intryck hela helgen på YT :)

Mest spännande ska det bli med alla videos från digital foundery.

Redigerat av New Player, 02 november 2017 - 09:06.

Postad 02 november 2017 - 09:19

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

• 5 338 inlägg
  • 1
Ja DF är en riktigt bra kanal som är grundliga.

Postad 02 november 2017 - 09:39

Mickys
  • Mickys
  • Forumräv

• 943 inlägg
  • 0

När borde de skickas om vi ska ha de på månd eller tisdag?

Fredag?

Postad 02 november 2017 - 09:53

New Player
  • New Player
  • Veteran

• 1 586 inlägg
  • 0
Idag skulle jag tro. Den ska ju förbi tullen och allt.

Postad 02 november 2017 - 10:30

Svenna72
  • Svenna72
  • Forumräv

• 612 inlägg
  • 0

När borde de skickas om vi ska ha de på månd eller tisdag?

Fredag?

UPS är snabba så jag tror fredag som tidigast... Under julen 2013 när jag fick min första Xbox One från Holland så skickade dom den 26de December och den var i Jönköping den 27de...

Postad 02 november 2017 - 11:07

BioBerra
  • BioBerra
  • Guru

• 5 695 inlägg
  • 0

Det är värre om man bor i Norrland eller i inlandet, då får man räkna med en dag till om posten ska passera Sundsvall.

Tur jag var tidig och bokade på Webbis, men jag känner ingen brådska inför uppackandet även om det vore skönt att få den nästa helg.

Dock verkar Webhallen ha skickat min konsol nu på förmiddagen redan, chans att jag får den imorgon ??

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny projektor
    thhmo
    2025-05-11 11:17:07
  • Framvägg och vänster sida
    Globe
    2025-05-08 07:38:43
  • Vänster sida med Paneler monterade
    Globe
    2025-05-08 07:35:28
  • Front Wide backvy
    Globe
    2025-05-08 06:25:36
  • Front Wide
    Globe
    2025-05-08 06:23:11
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.