Canal Digital 4K One Place satellitbox
4272 svar till detta ämne
Postad 01 november 2018 - 08:15
Askungen
-
Askungen
-
Mästare
-
-
2 744 inlägg
Alla boxar med två separata tuners kan spela in från samma kanal, de har inget med varandra att göra. Det är denna boxen som gör något fel eller något i inställningarna som inte är rätt, båda tunrarna måste förstås vara aktiverade.
Nu spårar väl tråden ur lite kanska,men hur bär du dig åt för att spela in samma program 2 ggr samtidigt? Om man nu ska hårddra det
Postad 01 november 2018 - 08:23
Askungen
-
Askungen
-
Mästare
-
-
2 744 inlägg
Nu har jag inte one place men Kaon. Jag ska pröva som Johan gör. Sätta på BBT och låta den spela in 3 min extra och sätta på inspelning två att starta 15.30. Via epg förstås.
Postad 01 november 2018 - 08:59
Legion
-
Legion
-
Beroende
-
-
1 029 inlägg
Nu spårar väl tråden ur lite kanska,men hur bär du dig åt för att spela in samma program 2 ggr samtidigt? Om man nu ska hårddra det
Nu pratar vi om två olika saker tydligen, frågan var väl två på varandra efterföljande program på samma kanal?
Om en inspelning på tuner 1 slutar 15.30 med 3 min extra inspelningstid kommer tuner 2 inte ha några problem att spela in på samma kanal från 15.30. Så har det alltid fungerat på boxar med flera tuners.
Jag har Kaon inställd på 5 min extra och brukar också spela in dubbelavsnitten av BBT vilket innebär att jag på första inspelningen alltid får med början på avsnitt två. Inspelningen av avsnitt två börjar alltid på utsatt tid, alltså överlappar inspelningarna varandra.
Värt att nämna igen, detta fungerar BARA om boxens LNB-inställningar är rätt.
Redigerat av Legion, 01 november 2018 - 09:08.
Postad 01 november 2018 - 09:09
Allente Sverige
-
Allente Sverige
-
Veteran
-
-
2 304 inlägg
Jo, den startade ungefär 15:30. Första avsnittet slutade några minuter innan.
Det är nog en bugg. Låt Niklas se över problemet istället. Jag sammanfattar:
Boxen är inställd på att spela in tre extra minuter, vilket fungerar i normala fall. Vid två på varandra sända avsnitt fungerar det INTE. Första avsnittet slutar direkt efter programslut, inte tre minuter efter. Sen går andra avsnittet igång någon/några minuter senare vilket gör att jag missar första minuten eftersom det verkar som sändningen startar tidigare än utsatt tid. Jag har även försökt att sätta inspelningens start till tre minuter innan, men inte heller det fungerar. Summa summarum förloras ett antal minuter mellan sändningarna. Det går dessutom bara att ställa in minimum tre minuter och det går inte att lägga in en manuell inspelning som på förra boxarna.
Hej
Har programmerat två back to back inspelningar på OnePlace och HD-Box Smart med inställningen
Starta inspelning 3 min innan
Avsluta inspelning 3 min efter
Spontant känns det som att ingen av boxarna kommer hantera detta när programmen går på samma kanal, men det är en intressant fråga som självklart ska undersökas.
Mvh
Niklas
Postad 01 november 2018 - 09:24
Legion
-
Legion
-
Beroende
-
-
1 029 inlägg
Hej
Har programmerat två back to back inspelningar på OnePlace och HD-Box Smart med inställningen
Spontant känns det som att ingen av boxarna kommer hantera detta när programmen går på samma kanal, men det är en intressant fråga som självklart ska undersökas.
Mvh
Niklas
Fel, fungerar utmärkt på smart-boxen och på alla andra dubbeltunerboxar jag haft tidigare både markbundet och satellit, jag har dock aldrig extratid före, programmen börjar sällan eller aldrig för tidigt.
Redigerat av Legion, 01 november 2018 - 09:48.
Postad 01 november 2018 - 13:24
skwlkr76
-
skwlkr76
-
Amatör
-
-
51 inlägg
Hej
Mvh
Niklas
Toppen att du testar! Jag blev informerad av teknikern som bytte huvud i våras för OnePlace-boxen. Han sa att det räcker med en kabel. Ska jag koppla in den andra också? Har kört automatisk igenkänning och Single Cable LNB med 24 användarband blev vald. Som sagt har jag en kabel nu. Går det att sepla in från samma kanal två samtidiga inspelningar med två kablar?
Hur går det med SVT-problemen?
Vänligen
Johan
Postad 01 november 2018 - 16:11
Allente Sverige
-
Allente Sverige
-
Veteran
-
-
2 304 inlägg
Toppen att du testar! Jag blev informerad av teknikern som bytte huvud i våras för OnePlace-boxen. Han sa att det räcker med en kabel. Ska jag koppla in den andra också? Har kört automatisk igenkänning och Single Cable LNB med 24 användarband blev vald. Som sagt har jag en kabel nu. Går det att sepla in från samma kanal två samtidiga inspelningar med två kablar?
Hur går det med SVT-problemen?
Vänligen
Johan
Hej
Du kan köra en kabel in i boxen, boxen har en inbyggd switch som hanterar de fyra användarbanden i boxen så du tex kan spela in på tre kanaler samtidigt och titta på ett fjärde.
Mvh
Niklas
Postad 01 november 2018 - 16:31
skwlkr76
-
skwlkr76
-
Amatör
-
-
51 inlägg
Hej
Du kan köra en kabel in i boxen, boxen har en inbyggd switch som hanterar de fyra användarbanden i boxen så du tex kan spela in på tre kanaler samtidigt och titta på ett fjärde.
Mvh
Niklas
Jo, det vet jag, men för att fixa problemet med två på varandra följande program, går det då att spela in två samtidiga inspelningar från samma kanal med 2 kablar i?
Postad 01 november 2018 - 16:44
Legion
-
Legion
-
Beroende
-
-
1 029 inlägg
Mvh
Niklas
Intressant, men med bara en kabel in, används verkligen tuner 2 då, eller använder tuner 1 alla 4 banden?
Det skulle ju i så fall kunna orsaka problem med överlappande inspelningar?
Som jag skrivit tidigare är överlappande inspelningar inget problem på tidigare boxar förutsatt att både tuner 1 & 2 används. (en kabel från LNB och en splitter bakom boxen som matar sat 1 och sat 2)
Exempel på serieinspelning med smart-boxen satt till att spela in 5 min extra:
Tuner 1 spelar in BBT på kanal 5 19.00 - 19.35
Tuner 2 spelar in BBT på kanal 5 19.30 - 20.05
Hur skulle det fungera på oneplace att splitta kabeln och mata även sat 2-uttaget?
Redigerat av Legion, 01 november 2018 - 19:27.
Postad 01 november 2018 - 17:25
Askungen
-
Askungen
-
Mästare
-
-
2 744 inlägg
Nu har jag spelat in som du Johan,3 min efter ,och det spelar in som det ska. Jag har två kablar in på Kaonboxen.Så det är nåt buckel med antagligen din box eller eller mjukvarustrul.
Ber om ursäkt för mitt felaktiga antagande innan
Redigerat av Askungen, 01 november 2018 - 17:25.
Postad 01 november 2018 - 18:13
skwlkr76
-
skwlkr76
-
Amatör
-
-
51 inlägg
Nu har jag spelat in som du Johan,3 min efter ,och det spelar in som det ska. Jag har två kablar in på Kaonboxen.Så det är nåt buckel med antagligen din box eller eller mjukvarustrul.
Ber om ursäkt för mitt felaktiga antagande innan
Tack för att du testat men jag har fortfarande samma problem...
Redigerat av skwlkr76, 01 november 2018 - 18:45.
Postad 01 november 2018 - 18:25
Askungen
-
Askungen
-
Mästare
-
-
2 744 inlägg
Jag har konfigurerat 3 min innan och efter. Första avsnittet slutade spelas in 10 sek efter programslut. Det andra avsnittet började spelas in vid sändningsstart vilket gjorde att jag som vanligt missade den första minuten eller två...
Tack för att du testat men jag har fortfarande samma problem...
Skicka tillbaks boxen och kräv en ny. Det är kanske den inbyggda splittern eller nåt.
Redigerat av Askungen, 01 november 2018 - 18:26.
Postad 01 november 2018 - 18:46
skwlkr76
-
skwlkr76
-
Amatör
-
-
51 inlägg
Hej Canal Digital!
Jag har konfigurerat 3 min innan och efter. Första avsnittet slutade spelas in 10 sek efter programslut. Det andra avsnittet började spelas in vid sändningsstart vilket gjorde att jag som vanligt missade den första minuten eller två...
Boxen ignorerade alltså inställningen på 3 min efter avsnittets slut och 3 min innan nästa avsnitts början fast tid fanns mellan avsnitten.
//Johan
Redigerat av skwlkr76, 01 november 2018 - 20:15.
Postad 01 november 2018 - 19:00
skwlkr76
-
skwlkr76
-
Amatör
-
-
51 inlägg
Skicka tillbaks boxen och kräv en ny. Det är kanske den inbyggda splittern eller nåt.
Jag tror det beror på tunern i boxen att man inte kan spela in dubbelt från samma kanal.
Angående att 3 min efter på första avsnittet ignoreras och 3 min innan på andra avsnittet också det ignoreras fast det finns tid att ta av mellan avsnitten är nån bugg i mjukvaran.
Postad 01 november 2018 - 21:18
skwlkr76
-
skwlkr76
-
Amatör
-
-
51 inlägg
Hej Canal Digital!
Inget klagomål utan bara ett buggtips! 🤪
En till sak som jag upplevt flera gånger tidigare men glömt bort. Blev påmind ikväll när jag tittade på inspelningen av ett program under inspelning. Man ser i progressbaren att jag började några minuter efter inspelningsstart och under reklamen tänkte jag spola fram. Nu det konstiga:
Det går att spola hur långt som helst, även "in i framtiden" förbi progressbarens indikation på var orginalsändningen befann sig.
Dock när jag slutade spola gick den inte fram i visningen utan var kvar där jag började spola från. Tänkte att den skulle hoppa till "live".
Det går dock att spola inom sändningen.
//Johan
Redigerat av skwlkr76, 01 november 2018 - 21:31.
Postad 05 november 2018 - 13:08
skwlkr76
-
skwlkr76
-
Amatör
-
-
51 inlägg
Hej Canal Digital!
Det var ett tag sen ni svarade på frågor! Hur gick det för er med inspelningen av två på varandra följande avsnitt. Löser det sig om man kopplar in den andra kabeln eller kommer det en fix snart?
//Johan
Postad 05 november 2018 - 13:21
philipsguy
-
philipsguy
-
Lärjunge
-
-
309 inlägg
När man "klickar" på ett pågående program i EPG som kan visas "från början", så händer det att det inte går att markera "Se från början", det går bara att välja "Live". Trycker sedan exit och försöker igen så brukar det oftast gå bra på andra eller tredje försöket. Det är något ni på CD borde ta en titt på...
Postad 05 november 2018 - 18:01
Allente Sverige
-
Allente Sverige
-
Veteran
-
-
2 304 inlägg
Hej Canal Digital!
Det var ett tag sen ni svarade på frågor! Hur gick det för er med inspelningen av två på varandra följande avsnitt. Löser det sig om man kopplar in den andra kabeln eller kommer det en fix snart?
//Johan
Hej
Har inte hunnit testa allt ännu, är tillbaka på kontoret på onsdag så ska fortsätta testerna i veckan.
Mvh
NIklas
Hej Canal Digital!
Inget klagomål utan bara ett buggtips!
En till sak som jag upplevt flera gånger tidigare men glömt bort. Blev påmind ikväll när jag tittade på inspelningen av ett program under inspelning. Man ser i progressbaren att jag började några minuter efter inspelningsstart och under reklamen tänkte jag spola fram. Nu det konstiga:
Det går att spola hur långt som helst, även "in i framtiden" förbi progressbarens indikation på var orginalsändningen befann sig.
Dock när jag slutade spola gick den inte fram i visningen utan var kvar där jag började spola från. Tänkte att den skulle hoppa till "live".
Det går dock att spola inom sändningen.
//Johan
Hej
Tack för information, ska testa själv och se hur det ser ut.
Mvh
NIklas
Postad 05 november 2018 - 18:05
Allente Sverige
-
Allente Sverige
-
Veteran
-
-
2 304 inlägg
Hej
Nu har vi börjat att skicka ut mjukvaran som innehåller Netflix. Det kan ta ca 3 dagar innan alla boxar är uppdaterade. Vill ni testa om mjukvaran skickats ut till er box så kan ni testa att manuellt söka efter ny mjukvara.
Problemet med att vissa filmer/serier som har flera ljudspår automatiskt väljer norskt/danskt ljudspår är även fixat i den här uppdateringen.
Mvh
Niklas
Postad 05 november 2018 - 20:53
skwlkr76
-
skwlkr76
-
Amatör
-
-
51 inlägg
Hej Canal Digital!
Nu blir jag riktigt brydd...
Jag pratade med en av era systemteknik häromdagen. Han sa att det var två uppdateringar på gång nu i början på november. Den ena var EPG:n och den andra buggfixar. Anledningen till förseningen var bla att Grundig-apparater hade problem med EPG:n vilket nu skulle vara löst.
Idag pratade jag med kundmottagningen som sa att EPG:n inte alls var fixad och att det inte alls fanns något datum när den fixen skulle släppas. Inte heller visste han något om buggfixen. Däremot berättade han om Netflix-uppdateringen.
Vad händer egentligen?
Vänligen
Johan
Redigerat av skwlkr76, 05 november 2018 - 21:39.
Postad 06 november 2018 - 08:53
andersgog
-
andersgog
-
Lärjunge
-
-
434 inlägg
Tidigare har det varit en ganska långdragen process för att göra uppdateringar i våra boxar. Men med OnePlace har vi helt nya möjligheter vilket gör att det kommer gå väldigt mycket snabbare för oss att skicka ut nya uppdateringar till OnePlace.
Så här skrev Niklas i Mars månad, tycker nog att det inte stämmer ?
Tycker CD prioriterar väldigt konstigt.
Man köper en bil (box) i Mars månad, man upptäcker kanske snart att det är fel på fläkten (inspelning) inget händer på länge. Sen tar verkstaden in bilen för uppdatering av generatorn (EPG) men efter uppdateringen så laddar ej generatorn som den ska. Så nu är det 2 stora fel på bilen. Bil ägaren är så klart jäkligt sur över detta. Vad händer sen ? Jo, verkstaden tar in bilen på nytt, nu är det en ny uppdatering påG. Nu är det GPS uppdatering (Netflix) som skall prioriteras. Men va f-n jag vill att fläkten och generatorn skall fixas först så bilen går att använda.
Så hur tänker CD undrar jag ? Fixa felen INNAN nya uppdateringar, tycker jag verkar bäst, eller har jag helt fel ?
Postad 06 november 2018 - 09:24
Wiborg
-
Wiborg
-
Wannabe
-
-
40 inlägg
Hej,
Jag är över lag väldigt nöjd med boxen såhär långt och det kommer givetvis bli ännu bättre när nu även Netflix funkar.
Jag har dock ett litet problem som jag inte hittat ifall någon annan har. Jag har problem med att bild och ljud är osyncat både när jag kör svtplay-appen i boxen och när jag streamer HBO via chromecast (från android-telefon). Finns det något sätt att synca detta och är det någon mer som har detta problem?
Postad 06 november 2018 - 09:32
Allente Sverige
-
Allente Sverige
-
Veteran
-
-
2 304 inlägg
Hej Canal Digital!
Nu blir jag riktigt brydd...
Jag pratade med en av era systemteknik häromdagen. Han sa att det var två uppdateringar på gång nu i början på november. Den ena var EPG:n och den andra buggfixar. Anledningen till förseningen var bla att Grundig-apparater hade problem med EPG:n vilket nu skulle vara löst.
Idag pratade jag med kundmottagningen som sa att EPG:n inte alls var fixad och att det inte alls fanns något datum när den fixen skulle släppas. Inte heller visste han något om buggfixen. Däremot berättade han om Netflix-uppdateringen.
Vad händer egentligen?
Vänligen
Johan
Hej
Vi började att skicka ut en uppdatering till OnePlace igår som innehåller netflix och en del buggfixar. Problemet med att boxarna spelar in repriser kommer bli löst väldigt snart, bör ha ett datum idag eller imorgon.
Mvh
Niklas
Postad 06 november 2018 - 09:38
Allente Sverige
-
Allente Sverige
-
Veteran
-
-
2 304 inlägg
Tidigare har det varit en ganska långdragen process för att göra uppdateringar i våra boxar. Men med OnePlace har vi helt nya möjligheter vilket gör att det kommer gå väldigt mycket snabbare för oss att skicka ut nya uppdateringar till OnePlace.
Så här skrev Niklas i Mars månad, tycker nog att det inte stämmer ?
Tycker CD prioriterar väldigt konstigt.
Man köper en bil (box) i Mars månad, man upptäcker kanske snart att det är fel på fläkten (inspelning) inget händer på länge. Sen tar verkstaden in bilen för uppdatering av generatorn (EPG) men efter uppdateringen så laddar ej generatorn som den ska. Så nu är det 2 stora fel på bilen. Bil ägaren är så klart jäkligt sur över detta. Vad händer sen ? Jo, verkstaden tar in bilen på nytt, nu är det en ny uppdatering påG. Nu är det GPS uppdatering (Netflix) som skall prioriteras. Men va f-n jag vill att fläkten och generatorn skall fixas först så bilen går att använda.
Så hur tänker CD undrar jag ? Fixa felen INNAN nya uppdateringar, tycker jag verkar bäst, eller har jag helt fel ?
Hej
Vi har startat arbetet med uppdateringen för att förbättra inspelningen, så den är på gång. Kommer att skriva här så fort jag har ny information om när vi planerar att lansera. Jag ska framföra dina synpunkter till ansvariga.
Mvh
Niklas
Postad 06 november 2018 - 10:41
Svenna72
-
Svenna72
-
Forumräv
-
-
612 inlägg
Hej
Vi har startat arbetet med uppdateringen för att förbättra inspelningen, så den är på gång. Kommer att skriva här så fort jag har ny information om när vi planerar att lansera. Jag ska framföra dina synpunkter till ansvariga.
Mvh
Niklas
Problemet här är att dom som testade boxen med hårddisk måste varit helt inkompetenta! Jag har försökt sluta lägga energi på att boxen inte är som den borde varit från början, men snart har det gått ett år och det har inte hänt egentligen någonting... Boxen är seg, låser sig, sedan blir den seg igen när man hoppar mellan typ en app och TV-delen, sedan helt plötsligt blir allt svart. Så trixet från Sagemtiden bli använt alldeles för mycket...
Postad 07 november 2018 - 07:20
lepelepe
-
lepelepe
-
Amatör
-
-
95 inlägg
Känns som boxen blivit lite snabbare med den sista uppdateringen, samt att Netflixappen funkar riktigt bra. Nu saknas bara HBO, Amazon....
Ni är på god väg 
Postad 07 november 2018 - 08:17
Anders D
-
Anders D
-
Wannabe
-
-
22 inlägg
Känns som boxen blivit lite snabbare med den sista uppdateringen, samt att Netflixappen funkar riktigt bra. Nu saknas bara HBO, Amazon....
Ni är på god väg 
Jag upplever samma sak, den känns lite mer responsiv efter uppdateringen igår!
Har haft boxen i två veckor och har inte upplevt att boxen låser sig eller blir "jätteseg". Tycker faktiskt att den har fungerat riktigt bra. Ska dock nämna att jag inte använder inspelningsfunktionen och det är väl här de flesta problemen finns.
Däremot upplever jag, precis som en del andra, att den har svårt med "handskakningen" och att bilden försvinner ibland.
När jag installerade boxen var jag tvungen att fixera upplösningen till 1080p istället för Auto annars fick jag ingen bild alls när boxen var kopplad till förstärkare. Med upplösningen satt till 1080p verkar det fungera någorlunda stabilt även via förstärkare men den blinkar som sagt till ibland och bilden blir svart i en till två sekunder innan "den hittar rätt". Känns som att det är HDCP som spökar.
Vet inte om senaste uppdateringen gjort någon skillnad här, under de få timmarna jag kollade igår, efter uppdateringen, skötte sig boxen exemplariskt.
I övrigt måste jag berömma bildkvaliteten som jag tycker är fantastisk. Är kanske inte världens bästa bedömare då jag fram tills nu haft marksänd "skogs-TV" via inomhusantenn men de flesta som varit här häpnar av den fina bilden (när materialet medger).
Postad 07 november 2018 - 08:57
Bajenken
-
Bajenken
-
Amatör
-
-
50 inlägg
Kände att jag måste komma med lite positiv feedback. Jag har varit riktigt nöjd med min box sedan dag 1. Skall dock tillägga att jag inte använder hårddisken. Det positiva är hur lätt man kommer åt alla titlar från Cmore, vilket jag tyckte tog lite lång tid med tidigare boxar. Netflix appen var verkligen en positiv överraskning. Mycket bra bild och ljud. Kör Netflix Premium och här får man ju faktiskt nytta av att boxen kan hantera 4K och HDR format.
Det som jag dock finner negativt,
När man tittar på streamat material från playtjänsten så är det inte ljud i Dolby Digital. Detta gäller ju dock inte bara OnePlace, utan generellt. Kanske Niklas kan svara på om man tittar på detta.
Inbyggda Chromecasten fungerar inte helt klockrent. Fungerar bra om man tittar på film och serier. Men livesport hackar.
Men på det stora hela en väldigt smidig box. som i alla fall för mig var ett lyft mot den jag hade tidigare. (Inspelningsbar HD Box 250 GB)
Postad 07 november 2018 - 10:07
Anders D
-
Anders D
-
Wannabe
-
-
22 inlägg
Efter två veckors användning kommer här ett par reflektioner och några förslag på framtida förbättringar.
- Många knapptryckningar blir det.....
Jo, det är ju så när fjärren ska vara slimmad och lättanvänd och det är väl egentligen inga problem i sig men det kräver ett blixtsnabbt gränssnitt om man ska ha överseende med många knapptryckningar. Oneplace är inte blixtsnabb! (även om senaste uppdateringen gjorde den lite kvickare)
- Favoriter som inte är favoriter
Enligt killen som hjälpte mig med installationen skulle mina favoriter dyka upp vid tryck på upp- eller ner-pil. Detta är ju en sanning med modifikation då detta egentligen är senast sedda kanaler som dyker upp (egentligen alla kanaler om man scrollar tillräckligt frenetiskt). Om man tittar mest på "sina favoriter" är det naturligtvis dessa som dyker upp i listan men det blir snabbt rörigt i denna lista om man har använt en kanal som inte används så ofta.
För att verkligen komma till "favoriter" krävs ganska många knapptryckningar.
Ett par förslag.
- Möjlighet att konfigurera förvald ikon i menyn
När man trycker på Meny-knappen (den blåa) ska man kunna välja vilken ikon som blir aktiv först, t ex "Mina favoriter" eller "TV". Som det är nu hamnar den alltid på "TV" och man måste sidscrolla för att nå andra ikoner.
- Favoriter som snabbval vid upp- eller ner-pil.
Idag dyker senast sedda kanaler upp oavsett om man trycker upp- eller ner-pil. Skilj på det! Låt upp-pil vara senaste program och ner-pil vara favoriter.
- Begränsning av favoriter
Idag är det bara kanaler eller "program" som kan läggas i favoriter. Hade varit smutt att kunna lägga till appar, t ex Netflix och SVT-Play i favoritlistan
Reserverar mig för att jag inte hittat alla finesser ännu, har, som sagt, bara använt boxen i två veckor.
Postad 07 november 2018 - 12:36
Unregistered470cf299
-
Unregistered470cf299
-
Amatör
-
-
71 inlägg
Jag trodde i min enfald att man kunde köra alla streamingtjänster på denna men fick tji och fick gå över till Apple TV, Jag använder den dock för att se sport via parabolen för bättre bild. Har några frågor, när man spolar fram är det stört omöjligt att komma där man vill, finns det något tips? Synkningen av ljus och bild verkar funka olika dåligt, har en ny förstärkare där man kan synka också om så skulle behövas men testade till exempel youtube vid tillfälle och var omöjligt, dock kan det ha att göra med youtube! Är det någon annan som har input på detta?
Kul dock att det kommer lite nyheter och att casta verkar funka bättre nu än i starten.
Postad 07 november 2018 - 12:43
philipsguy
-
philipsguy
-
Lärjunge
-
-
309 inlägg
Det måste vara något problem med ljudsynken när man castar, det är flera som påpekat detta i denna maratontråd. Jag menar att den är så dålig att den inte går att bortse ifrån...
Postad 07 november 2018 - 13:03
dajjes74
-
dajjes74
-
Amatör
-
-
91 inlägg
En sak jag ogillar är att tv'n inte stängs av när jag stänger av boxen. Tycker det borde kunna fixas till så man slipper en fjärrkontroll till?
Postad 07 november 2018 - 13:18
andersgog
-
andersgog
-
Lärjunge
-
-
434 inlägg
dajjes74, har du inte större problem än så, ska du vara glad 
Postad 07 november 2018 - 13:51
Unregistered470cf299
-
Unregistered470cf299
-
Amatör
-
-
71 inlägg
Det måste vara något problem med ljudsynken när man castar, det är flera som påpekat detta i denna maratontråd. Jag menar att den är så dålig att den inte går att bortse ifrån...
Ok, jag menade faktisk inte när jag castar vilket jag inte provat utan när jag kör på apparna som youtube eller vanlig tv.
Postad 07 november 2018 - 14:16
skwlkr76
-
skwlkr76
-
Amatör
-
-
51 inlägg
Hej
Vi började att skicka ut en uppdatering till OnePlace igår som innehåller netflix och en del buggfixar. Problemet med att boxarna spelar in repriser kommer bli löst väldigt snart, bör ha ett datum idag eller imorgon.
Mvh
Niklas
Har du fått något datum?
Kommer även säsong/serieinspelningarna hamna i mappar under serie/säsong-kategorin och inte som enskilda avsnitt?
//Johan
Postad 07 november 2018 - 19:43
Mono-mannen
-
Mono-mannen
-
Wannabe
-
-
26 inlägg
Ett par förslag.
- Möjlighet att konfigurera förvald ikon i menyn
När man trycker på Meny-knappen (den blåa) ska man kunna välja vilken ikon som blir aktiv först, t ex "Mina favoriter" eller "TV". Som det är nu hamnar den alltid på "TV" och man måste sidscrolla för att nå andra ikoner.
Inte hela lösningen men det där finns om du vill till apparna. Var själv klart irriterad eftersom jag alltid kom från "TV" när jag tryckte på den blå knappen och ville i 9 fall av 10 någon annanstans än "TV" som jag landade på (oftast till "appar"). Men av en tillfällighet såg jag i någon instruktion att ett dubbelklick på den vita knappen tar en direkt till apparna. En life saver för mig när jag väl hittade den.
I ett vidare perspektiv hade jag nog föredragit en lite större fjärr med en separat knapp för detta/huvudmenyn. Ovan enkla trick funkar förvisso men att man ska behöva klicka/lära sig "PS4/X-Box-dufårinteaccessinnanduklararenhandkontrollskombination" på fjärren är inte användarvänligt i något universum (utom kanske för hemmabionördarna och de som är födda på 2000-talet).
Vill inte ens veta hur många funktioner jag missar bara för att jag, som nog större delen av Sverige, inte orkar memorera manualen... 
En sak jag ogillar är att tv'n inte stängs av när jag stänger av boxen. Tycker det borde kunna fixas till så man slipper en fjärrkontroll till?
Det har du rätt i. Har bara blivit en vana hemma hos oss men vi startar alltid med boxen (och allt vaknar till liv) men vi måste stänga av med tv-kontrollen (om allt ska stängas ner med ett tryck). Varför fungerar det så och är det lätt att ändra på?
-----
Netflix var välkommet! Då är det bara HBO kvar. Ingen som hört något?
Redigerat av Mono-mannen, 07 november 2018 - 19:48.
Postad 07 november 2018 - 21:40
jonasbratt
-
jonasbratt
-
Användare
-
-
204 inlägg
Efter uppdateringen visas en mute-symbol bredvid klockan, Live tv och youtube är tyst men inspelade program spelar glatt upp ljud som vanligt. Var i hela friden unmutear man... en omstart senare är ljudet tillbaka och symbolen borta. Angående ljudet i Youtube är det verkligen helt galet ut synk. Ljud via HDMI direkt till TV (LG OLED). Helt oanvändbart...
Postad 07 november 2018 - 21:45
jonasbratt
-
jonasbratt
-
Användare
-
-
204 inlägg
En sak till, fjärren tappas bort efter en stund. Lägger till den med hjälp av Harmonyn och den funkar en liten stund sen slutar den funka och jag måste lägga till den igen... suck...
Redigerat av jonasbratt, 07 november 2018 - 21:46.
Postad 07 november 2018 - 23:26
Anders D
-
Anders D
-
Wannabe
-
-
22 inlägg
Inte hela lösningen men det där finns om du vill till apparna. Var själv klart irriterad eftersom jag alltid kom från "TV" när jag tryckte på den blå knappen och ville i 9 fall av 10 någon annanstans än "TV" som jag landade på (oftast till "appar"). Men av en tillfällighet såg jag i någon instruktion att ett dubbelklick på den vita knappen tar en direkt till apparna. En life saver för mig när jag väl hittade den...
Tack, det där funkade ju riktigt bra!
Postad 08 november 2018 - 07:36
DennisTv
-
DennisTv
-
Amatör
-
-
86 inlägg
Jeg trykker bare på mode knappen først så stengs TV og boxen seg av.
Den er ferdig satt opp til Samsung TV men kan endres til andre merker.
Postad 08 november 2018 - 07:44
DennisTv
-
DennisTv
-
Amatör
-
-
86 inlägg
Dere med Chromecast problemer, husk at boxen må være pålogget google konto for å få oppdatering til Andriod delen av boxen.
Altså sw oppdatering til Chromecast, Youtube......
Postad 08 november 2018 - 08:43
skwlkr76
-
skwlkr76
-
Amatör
-
-
51 inlägg
Inte hela lösningen men det där finns om du vill till apparna. Var själv klart irriterad eftersom jag alltid kom från "TV" när jag tryckte på den blå knappen och ville i 9 fall av 10 någon annanstans än "TV" som jag landade på (oftast till "appar"). Men av en tillfällighet såg jag i någon instruktion att ett dubbelklick på den vita knappen tar en direkt till apparna. En life saver för mig när jag väl hittade den.
I ett vidare perspektiv hade jag nog föredragit en lite större fjärr med en separat knapp för detta/huvudmenyn. Ovan enkla trick funkar förvisso men att man ska behöva klicka/lära sig "PS4/X-Box-dufårinteaccessinnanduklararenhandkontrollskombination" på fjärren är inte användarvänligt i något universum (utom kanske för hemmabionördarna och de som är födda på 2000-talet).
Vill inte ens veta hur många funktioner jag missar bara för att jag, som nog större delen av Sverige, inte orkar memorera manualen... 
Det har du rätt i. Har bara blivit en vana hemma hos oss men vi startar alltid med boxen (och allt vaknar till liv) men vi måste stänga av med tv-kontrollen (om allt ska stängas ner med ett tryck). Varför fungerar det så och är det lätt att ändra på?
-----
Netflix var välkommet! Då är det bara HBO kvar. Ingen som hört något?
Vad gäller HBO så har inte de någon app utvecklad för Android TV: https://se.hbonordic.com/how-to-watch
Redigerat av skwlkr76, 08 november 2018 - 08:43.
Postad 08 november 2018 - 08:53
Bajenken
-
Bajenken
-
Amatör
-
-
50 inlägg
Tror att Niklas svarat på detta tidigare i tråden. Det är ett medvetet val. Du kan starta upp tv:n via boxen men inte stänga av. Detta för att man kanske vill använda annan hdmi utgång för att exempelvis spela Xbox. Då är det inte så smidigt att tv:n stängs av när man stänger av boxen.
Postad 08 november 2018 - 09:09
dajjes74
-
dajjes74
-
Amatör
-
-
91 inlägg
Tror att Niklas svarat på detta tidigare i tråden. Det är ett medvetet val. Du kan starta upp tv:n via boxen men inte stänga av. Detta för att man kanske vill använda annan hdmi utgång för att exempelvis spela Xbox. Då är det inte så smidigt att tv:n stängs av när man stänger av boxen.
En liten ruta att välja av eller på borde gå att fixa
Postad 08 november 2018 - 09:33
Turbo-Danne
-
Turbo-Danne
-
Forumräv
-
-
721 inlägg
En liten ruta att välja av eller på borde gå att fixa
Nu vet jag inte hur dosan ser ut till Oneplace boxen men på smart HD boxen har jag lagt till tv så man trycker på tv knappen och sen powerknapp på dosan och tv stängs av. Digitalboxen går automatiskt till nån slags standby. Kolla i manualen om du kan lägga in din TV kod till digitalboxens fjärr.
Postad 08 november 2018 - 10:52
lepelepe
-
lepelepe
-
Amatör
-
-
95 inlägg
HBO har ju något för android ....
Android
Den senaste versionen av HBO Nordic-appen stöds av de flesta Android-telefoner och surfplattor från de stora tillverkarna som kör Android OS 5.0 eller senare.
Hur du använder HBO Nordic på en Android:
- Ladda ner HBO Nordic-appen från Google play Store.
- Öppna HBO Nordic-appen och logga in med dina HBO Nordic-uppgifter.
- Få tillgång till allt innehåll från HBO Nordic och börja njuta av våra prisvinnande och populära serier och filmer.
Länk till appen: https://play.google....hbo.android.app
Postad 08 november 2018 - 12:25
Darnikos
-
Darnikos
-
Rookie
-
1 inlägg
En sak till, fjärren tappas bort efter en stund. Lägger till den med hjälp av Harmonyn och den funkar en liten stund sen slutar den funka och jag måste lägga till den igen... suck...
Detta problem har jag också, började efter uppdateringen.
Postad 08 november 2018 - 13:06
skwlkr76
-
skwlkr76
-
Amatör
-
-
51 inlägg
HBO har ju något för android ....
Android
Den senaste versionen av HBO Nordic-appen stöds av de flesta Android-telefoner och surfplattor från de stora tillverkarna som kör Android OS 5.0 eller senare.
Hur du använder HBO Nordic på en Android:
- Ladda ner HBO Nordic-appen från Google play Store.
- Öppna HBO Nordic-appen och logga in med dina HBO Nordic-uppgifter.
- Få tillgång till allt innehåll från HBO Nordic och börja njuta av våra prisvinnande och populära serier och filmer.
Länk till appen: https://play.google....hbo.android.app
Fast det funkar inte på Android TV.
Postad 08 november 2018 - 13:44
lepelepe
-
lepelepe
-
Amatör
-
-
95 inlägg
Fast det funkar inte på Android TV.
Tänkte mest att det finns något de borde utveckla, kan man tycka.
(Appen finns på ATV, men är ju riktigt kass. (men det är ju en annan sak)
Redigerat av lepelepe, 08 november 2018 - 13:45.
Postad 08 november 2018 - 16:33
Visby66
-
Visby66
-
Wannabe
-
-
12 inlägg
Jag har liknande problem, men boxen hittar fjärren själv efter några sekunder. Sen har väl menyerna ändrats, hittar inte inställningar via Google knappen längre. Finns bara i översta menyn via Canal Digitalknappen?
Nu vet jag inte hur dosan ser ut till Oneplace boxen men på smart HD boxen har jag lagt till tv så man trycker på tv knappen och sen powerknapp på dosan och tv stängs av. Digitalboxen går automatiskt till nån slags standby. Kolla i manualen om du kan lägga in din TV kod till digitalboxens fjärr.
Man måste synka tv'n med boxens fjärrkontroll, då funkade det att stänga av tv'n med boxens fjärr efter att man valt tv läge med modeknappen. Går att reglera ljudet också. Förprogrammerad för Samsung men funkade med min gamla Sony. https://www.canaldig...emote-controll/
Står under "Programmera fjärkontrollen med mode"
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Bild
-
→
TV-apparater
-
→
Digital-TV
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Vy bakåt i salongen
DPC
2025-05-16 13:46:51
-
Ny hifi-bänk - Jobb kvar
joga
2025-05-15 21:43:01
-
JBL M2 & BMS SUB
Anton
2025-05-15 16:51:15
-
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|