Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Allente (Viasat + Canal Digital) - Feedback, info, nyheter och frågor

9738 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 04 January 2012 - 20:27

Unregisteredce3e5a1d
  • Unregisteredce3e5a1d
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0

Hej pajala_for_life

Vi skulle vilja du skickar oss ett PM med ditt kundnummer eller personnummer så vi kan kontakta dig. Vi kan lösa ett sådant byte du efterfrågar då du provat annan boxmodell som fungerar hos dig.

Vänligen
Mikael

kul att ni svarar på inläggen här, PM är nu skickat :)

Postad 05 January 2012 - 12:41

B BUS
  • B BUS
  • Forumräv

• 607 inlägg
  • 0

Hej Malcom X

Det stämmer att Eurosport 2 nu produceras med svenskt ljud. I dagsläget har Canal Digital valt att inte använda tjänsten. Det är inte heller klart om eller när vi kommer att använda den.

Med vänliga hälsningar
Jenny

Hej Jenny.

Du får det att låta som att det är NU Eurosport 2 börjat produserats med svenska kommentatorer.
Det har dom gjort lika länge som Canal Digital distrubuerat Eurosport 2.

Redan år 2010 när Le Mans 24 timmars som Eurosport direksänder dygnet och växlar mellan sina två kanaler sändes skickade jag mail till både Eurosport och CD och frågade varför vi inte får tillgång till Svenska kommentatorer när vi har tillgång till Turkiska och en massa andra språk.

Eurosport svarade att CD inte vart intreserade av denna tjänsten. (Jag tolkade det som att CD inte vill betala).
CD svarade att dom "förhandlar" om detta, men inte kan komentera mer,,,,, (Jag tolkade det då som att det var en tidsfråga).

CDs inköpare/förhandlare har inte åstakommet nått nytt i programväg på länge, så sparka dom och anställ nya.
Ni har under året tappat en massa sport. I motorsport är det tex, DTM i Ishocky är det tex, NHL och allsvenskan och i Fotboll är det tex,Premier League.

Då tror man att ni som har "egna satteliter" kanske istället ska sattsa extra mycket på underhållning,
Jag trodde att det skulle komma en explotion av HD kanaler, men,,,,
Allt som händer är att ni sitter i "förhandlingar" utan att komma fram till något nytt.
Det måste finnas dussintals hyfsat bra HD kanaler att få för en billig peng från Amerika och England.

Jo lite sändningar i 3D är säkert kul och bra för dom som har 3D apparater.
Men inget jag efterfråga idag.

Det är lite väl mycket snack, men ingen verkstad, och när man då ser utalanden som " I dagsläget har Canal Digital valt att inte använda tjänsten. Det är inte heller klart om eller när vi kommer att använda den". Börjar man undra vad ni igentligen har för framtids planer eller mål?

Postad 05 January 2012 - 19:52

Iwarsson
  • Iwarsson
  • Lärjunge

• 452 inlägg
  • 0
Håller med dig B BUS, stagnationen är total.

Postad 05 January 2012 - 23:15

MalcomX
  • MalcomX
  • Veteran

• 1711 inlägg
  • 0

Hej Jenny.

Du får det att låta som att det är NU Eurosport 2 börjat produserats med svenska kommentatorer.
Det har dom gjort lika länge som Canal Digital distrubuerat Eurosport 2.

Redan år 2010 när Le Mans 24 timmars som Eurosport direksänder dygnet och växlar mellan sina två kanaler sändes skickade jag mail till både Eurosport och CD och frågade varför vi inte får tillgång till Svenska kommentatorer när vi har tillgång till Turkiska och en massa andra språk.

Eurosport svarade att CD inte vart intreserade av denna tjänsten. (Jag tolkade det som att CD inte vill betala).
CD svarade att dom "förhandlar" om detta, men inte kan komentera mer,,,,, (Jag tolkade det då som att det var en tidsfråga).

CDs inköpare/förhandlare har inte åstakommet nått nytt i programväg på länge, så sparka dom och anställ nya.
Ni har under året tappat en massa sport. I motorsport är det tex, DTM i Ishocky är det tex, NHL och allsvenskan och i Fotboll är det tex,Premier League.

Då tror man att ni som har "egna satteliter" kanske istället ska sattsa extra mycket på underhållning,
Jag trodde att det skulle komma en explotion av HD kanaler, men,,,,
Allt som händer är att ni sitter i "förhandlingar" utan att komma fram till något nytt.
Det måste finnas dussintals hyfsat bra HD kanaler att få för en billig peng från Amerika och England.

Jo lite sändningar i 3D är säkert kul och bra för dom som har 3D apparater.
Men inget jag efterfråga idag.

Det är lite väl mycket snack, men ingen verkstad, och när man då ser utalanden som " I dagsläget har Canal Digital valt att inte använda tjänsten. Det är inte heller klart om eller när vi kommer att använda den". Börjar man undra vad ni igentligen har för framtids planer eller mål?

CD måste få höra sanningen och då det är samma sanning år ut och år in så kan man undra
hur länge det skall ta innan man byter ut sina chefer som verkar vara bromsklossarna
Hade jag varit VD för CD hade jag suttit och läst vad folk skriver på sådan här forum
Det är tex här som opinionsbildarna sitter och vill man vara steget före så gäller det att lyssna
av marknaden.

Tyvärr är CD hela tiden steget efter och har mycket att ta igen

Trots att viasat är ett skitföretag (det också) så ligger de hela tiden steget före och det är synd
Canal Digital är som SVT
Man har resurserna och en starkt företag bakom sig (Svt har staten och CD har Telenor)
Men man verkar inte ha pengarna och de rätta cheferna (marknadsförarna)

Redigerat av MalcomX, 05 January 2012 - 23:15.

Postad 05 January 2012 - 23:25

MalcomX
  • MalcomX
  • Veteran

• 1711 inlägg
  • 0

Hej Malcom X

Det stämmer att Eurosport 2 nu produceras med svenskt ljud. I dagsläget har Canal Digital valt att inte använda tjänsten. Det är inte heller klart om eller när vi kommer att använda den.

Med vänliga hälsningar
Jenny

Jenny
Det är inte ditt fel och jag tycker synd om dig som skall ta all denna skiten
Men jag hoppas att du kan/vågar gå in till er VD Mats Almgren och ge honom länken till denna tråden
Han borde som sagt läsa här och är det som så att han inte gör det, så skicka mig ett PM
så skall jag gå vidare med detta inom koncernen.

Björn Visell som är försäljningsdirektör för satellit tv ger jag inte mycket för
Han svarar inte på sina mail. Många som provat att skicka till honom hörde jag.
Så jag gjorde en test och mycket riktigt så lägger han alla mail från kunderna i skräpkorgen.

Ibland måste man röra om i grytan och jag tror att ni som jobbar på kundtjänst skulle tjäna på
att vi kunder hjälper er att sätta cheferna på plats
Vi har all rätt att ställa krav, då vi betalar skyhöga avgifter för vårt tv tittande och är det så att
cheferna inte håller måttet så byter man bara ut dom. Så fungerar det i alla företag och så även
CD. Telenor måste bara veta vad det är som felar och därför vore det bra om vi fick veta var/vem
det är som felar.

Postad 07 January 2012 - 17:10

alfista
  • alfista
  • Veteran

• 2230 inlägg
  • 0

Ibland måste man röra om i grytan och jag tror att ni som jobbar på kundtjänst skulle tjäna på
att vi kunder hjälper er att sätta cheferna på plats

Förmodar att delar av kundtjänsten är utlagd på entreprenad, och då lönar det sig knappast för dem att "röra om i grytan" för mycket, då ersätts de bara av något annat bolag vid nästa upphandling.

Postad 07 January 2012 - 22:57

PDDNOS
  • PDDNOS
  • Forumräv

• 646 inlägg
  • 0
http://www.goexcelle...sindex-2011.php

Postad 08 January 2012 - 07:48

alfista
  • alfista
  • Veteran

• 2230 inlägg
  • 0
Och då kan man fundera på var de som skriver här jobbar, hos Canal Digital eller hos någon entreprenör. Visst representerar de CD oavsett, men de som sitter på GoExcellent t ex har naturligtvis ingen tillgång till information om eventuella nya tjänster eller kanaler och de har all anledning att hålla låg profil gentemot Canal Digital.

Postad 08 January 2012 - 11:28

Unregistered40562de1
  • Unregistered40562de1
  • Forumräv

• 916 inlägg
  • 0

Och då kan man fundera på var de som skriver här jobbar, hos Canal Digital eller hos någon entreprenör. Visst representerar de CD oavsett, men de som sitter på GoExcellent t ex har naturligtvis ingen tillgång till information om eventuella nya tjänster eller kanaler och de har all anledning att hålla låg profil gentemot Canal Digital.

Nya tjänster eller kanaler får vi aldrig reda på här innan dom annonseras ut på deras hemsidor ,så mycket har man lärt sig genom åren av tex comhem tråden eller den här.Och har man problem ber dom oss bara kontakta dom privat så vet inte riktigt syftet med dessa trådar där comhem/canal digital etc ska försöka visa sig duktiga.

Postad 08 January 2012 - 12:02

stickan08
  • stickan08
  • Användare

• 186 inlägg
  • 0
Jag blir så trött när dessa odugliga kommentatorer på Canal+ extra kanalerna ljuger kunderna rakt upp i ansiktet med att påstå att man kan se alla matcherna på Canal + extra kanalerna med bara Canal+ sport paketet. Är det inte dags att utbilda dessa idioter så de ger rätt info?

Postad 09 January 2012 - 11:29

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

• 2329 inlägg
  • 0

Jag blir så trött när dessa odugliga kommentatorer på Canal+ extra kanalerna ljuger kunderna rakt upp i ansiktet med att påstå att man kan se alla matcherna på Canal + extra kanalerna med bara Canal+ sport paketet. är det inte dags att utbilda dessa idioter så de ger rätt info?

Hej Stickan08,

Den 1 Feburari sker en ompakatering av Canal+ Sport. Ompekateringen innebär att man som Canal+ sport kund kommer få tillgång till samtliga Canal+ kanaler med sportutbud. Mer information om förändringen hittar du i det brev som skickats ut om du har Canal+ sport i ditt utbud du kan även kontakta vår kundservice för mer information på 0770-33 22 11.

Med vänliga hälsningar
Sandra

Postad 09 January 2012 - 15:50

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

• 2329 inlägg
  • 0

Hej Jenny. Du får det att låta som att det är NU Eurosport 2 börjat produserats med svenska kommentatorer. Det har dom gjort lika länge som Canal Digital distrubuerat Eurosport 2. Redan år 2010 när Le Mans 24 timmars som Eurosport direksänder dygnet och växlar mellan sina två kanaler sändes skickade jag mail till både Eurosport och CD och frågade varför vi inte får tillgång till Svenska kommentatorer när vi har tillgång till Turkiska och en massa andra språk. Eurosport svarade att CD inte vart intreserade av denna tjänsten. (Jag tolkade det som att CD inte vill betala). CD svarade att dom "förhandlar" om detta, men inte kan komentera mer,,,,, (Jag tolkade det då som att det var en tidsfråga). CDs inköpare/förhandlare har inte åstakommet nått nytt i programväg på länge, så sparka dom och anställ nya. Ni har under året tappat en massa sport. I motorsport är det tex, DTM i Ishocky är det tex, NHL och allsvenskan och i Fotboll är det tex,Premier League. Då tror man att ni som har "egna satteliter" kanske istället ska sattsa extra mycket på underhållning, Jag trodde att det skulle komma en explotion av HD kanaler, men,,,, Allt som händer är att ni sitter i "förhandlingar" utan att komma fram till något nytt. Det måste finnas dussintals hyfsat bra HD kanaler att få för en billig peng från Amerika och England. Jo lite sändningar i 3D är säkert kul och bra för dom som har 3D apparater. Men inget jag efterfråga idag. Det är lite väl mycket snack, men ingen verkstad, och när man då ser utalanden som " I dagsläget har Canal Digital valt att inte använda tjänsten. Det är inte heller klart om eller när vi kommer att använda den". Börjar man undra vad ni igentligen har för framtids planer eller mål?

Hej B BUS
Det stämmer det du skriver, när tjänsten blev tillgänglig förhandlade vi om den men valde då att inte använda oss av den och vi kan idag tyvärr inte säga om eller när vi tar in den.
Vi jobbar hela tiden för att göra vårt utbud så attraktivt som möjligt till en rimlig kostnad. Så det är jättebra att ni kommer med synpunkter och önskningar om saker ni saknar och vill ha mer av.
Vi medvetna om att det skett en del förändringar i utbudet. Just de förändringar som du nämner, t.ex. Premier League är det programbolagen själva, i detta fall Canal +, som beslutat om.
Vårt mål/plan är att fortsätta vara en kvalitativ tv- distributör. En förändring för att nå detta är 3D kanalen som efterfrågats, som vi hoppas att även du kommer ha glädje och nytta av i framtiden.

Med Vänliga Hälsningar
Mikael

Postad 09 January 2012 - 18:00

stickan08
  • stickan08
  • Användare

• 186 inlägg
  • 0

Hej Stickan08,

Den 1 Feburari sker en ompakatering av Canal+ Sport. Ompekateringen innebär att man som Canal+ sport kund kommer få tillgång till samtliga Canal+ kanaler med sportutbud. Mer information om förändringen hittar du i det brev som skickats ut om du har Canal+ sport i ditt utbud du kan även kontakta vår kundservice för mer information på 0770-33 22 11.

Med vänliga hälsningar
Sandra

Tack för svaret CD! Gäller det även för Com Hems Canal+ sports kunder?

Postad 10 January 2012 - 08:10

edtjope
  • edtjope
  • Forumräv

• 772 inlägg
  • 0

Hej Stickan08,

Med vänliga hälsningar
Sandra

Hej Sandra,

I brevet man fick stod det dock att ändringen skulle börja gälla den 2:a januari. Är det februari som gäller nu då?

Mvh
Jörgen

Postad 10 January 2012 - 09:11

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

• 2329 inlägg
  • 0

Tack för svaret CD! Gäller det även för Com Hems Canal+ sports kunder?

Hej Sandra,

I brevet man fick stod det dock att ändringen skulle börja gälla den 2:a januari. Är det februari som gäller nu då?

Mvh
Jörgen

Hej stickan08 och edtjope!

I januari får kunder som idag har Canal+ Sport i sitt utbud tillgång till samtliga Canal+ Sport-kanaler. Men debiteringen för kanalerna börjar inte ske förrän i februari. För en kund som har bindningstid ändras inte abonemangskostnaden under bindningstiden.
Ompaketeringen som Canal+ har gjort gäller alla operatörer. Däremot kan priset variera beroende på operatör och andra tillvals kanaler/kanalpaket.

Med vänliga hälsningar
Jenny

Postad 10 January 2012 - 22:16

Magnus M
  • Magnus M
  • Lärjunge

• 255 inlägg
  • 0
Är det bara jag eller luktar ompaketeringen av Canal+ Sport som ett sätt att klämma ur några extra kronor från många befintliga sport-kunder?
Priset på paketet löst (viss rabatt ges på alla paket tillsammans med Familjepaketet) går alltså från 259kr/mån till 399kr/mån, en minst sagt rejäl höjning.
Var man nöjd med den gamla paketeringen är det "tough luck" så att säga, antingen får man välja Total-paketet som kostar 40kr mer/mån eller behålla Sport och betala 140kr mer/mån (kanske en tia eller två mindre/mån i påslag efter ev "familjepaketsrabatt").

Vad är nästa steg, en satsning på filmsidan vilket leder till en ompaketering där Total-paketet helt fasas ut till förmån för ett större renodlat filmpaket?
Vill man då ha BÅDE sport och film hänvisas man till det dyrare MAX-paketet, lösa spekulationer från min sida men det känns inte direkt som ett helt osannolikt scenario...

Postad 12 January 2012 - 16:32

Unregisteredce3e5a1d
  • Unregisteredce3e5a1d
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
Måste bara tacka Canal Digital som verkligen har svarat på PM snabbt, alla problem är nu lösta för mig :-)
//Kjell

Postad 13 January 2012 - 11:44

porch123
  • porch123
  • Veteran

• 1954 inlägg
  • 0

Måste bara tacka Canal Digital som verkligen har svarat på PM snabbt, alla problem är nu lösta för mig :-)
//Kjell

Du har väl inte glömt att tacka CD via PM också? ;)

Sedan vet jag inte om jag ska skratta eller inte när jag läser detta:

http://www.canaldigi...al---TV4-news-/

Här går jag in på Canal Digitals hemsida flera gånger i veckan för att ev få se någon ny HD kanal. Så läser man detta.

/Fredrik

Postad 13 January 2012 - 12:39

Monshi
  • Monshi
  • Guru

• 4002 inlägg
  • 0
Ska de sända TV4 news via DVB-S2 måhända?

Övrigt: För att kunna se TV4 News behöver du ha en HD-box för parabol.

Postad 13 January 2012 - 16:35

AC3
  • AC3
  • Forumräv

• 866 inlägg
  • 0

Det måste väl vara det. Annars är det inte nödvändigt med en HD box.

Postad 13 January 2012 - 17:19

lindo
  • lindo
  • Veteran

• 1867 inlägg
  • 0
Endast mpeg4

Postad 13 January 2012 - 21:00

Barbrady
  • Barbrady
  • Amatör

• 95 inlägg
  • 0
Jag har familjepaketet via parabol. Har precis aktiverat mitt Canal Digital GO konto. Blev glad när ja ser att ja kan "hyra" många filmer för 0 kr. Hur funkar detta, vilka filmer ingår? Finns det ett antal filmer som man kan hyra "gratis" varje månad? Ngn som kan ge klarhet i detta?

Postad 13 January 2012 - 21:33

Monshi
  • Monshi
  • Guru

• 4002 inlägg
  • 0

Jag har familjepaketet via parabol. Har precis aktiverat mitt Canal Digital GO konto. Blev glad när ja ser att ja kan "hyra" många filmer för 0 kr. Hur funkar detta, vilka filmer ingår? Finns det ett antal filmer som man kan hyra "gratis" varje månad? Ngn som kan ge klarhet i detta?

Första hyrfilmen är gratis, det är nog det du ser. Därefter kostar de pengar.
Alltid gratis är de som visas inom kanaler för de abonnemang du har. har du C+ kan du se C+ play, dvs filmer och serier från C+. Likaså Discovery.

Postad 13 January 2012 - 22:33

Barbrady
  • Barbrady
  • Amatör

• 95 inlägg
  • 0

Första hyrfilmen är gratis, det är nog det du ser. Därefter kostar de pengar.
Alltid gratis är de som visas inom kanaler för de abonnemang du har. har du C+ kan du se C+ play, dvs filmer och serier från C+. Likaså Discovery.

Ah, ok, som man trodde alltså. :)

Postad 14 January 2012 - 02:50

Unregistered3d65f14c
  • Unregistered3d65f14c
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0
Har precis skaffat TV och Digital-TV
Hade också problem med den HD-boxen som hängde sig hela tiden när (HD DST-78) och fick en annan äldre modell hemskickad (

HD ITSD81)

, har nu kopplat in den och måste säga att bilden är fan sämre. Man ser direkt att texten är inte alls lika skarp av någon anledning. Testat att ställa in både 1080i och 720p.

På den boxen som hänger sig hela tiden så var den inställd på 1080p men den inställningen finns inte på den äldre boxen. Men ändå konstigt då inga kanaler sänder 1080p utan endast 1080i och 720p.

Är i vilket fall som väldigt missnöjd med den äldre box vi fick hemskickad. Känns som jag kommer behålla den boxen som hänger sig i vilket fall som. Den hänger ju sig trots allt bara med värmepumpen, hemmabion och mediacentret... Endast TV som den inte krockar med! Och går det inte trycka ut den uppdateringen som skall fixa problemet snabbare? 3 månader för att fixa det låter väldigt långt.

mvh daniel

Postad 15 January 2012 - 14:56

AC3
  • AC3
  • Forumräv

• 866 inlägg
  • 0
Otroligt att det inte finns nån tråd på forumet angående Sagem HD 106-S. Men det är en utgående modell, så det är väl ingen idé att starta en tråd heller.

I alla fall, en kund (kompis) har en HD 106-S i köket. Den funkade fram till den senaste uppdateringen, men sen startade problemen. Boxen funkar bra i några minuter, men sen fastnar den i en stillbild. Det enda som hjälper är att rycka strömsladden, sen går den några minuter igen, tills den fastnar igen!
Jag har mätt och kollat signalkvalitén med ett proffsinstrument och där finns inga fel. Han bytte plats med Sagem HD-PVR boxen i vardagsrummet och då funkade båda boxarna! Kabeln till köket var dock skarvad (en riktig skarv med compression F kontakter) och för att utesluta eventuella fel i detta drogs en helt NY trippelskärmad koaxialkabel utan skarvar direkt från LNB't till boxen. Felet kvarstod!! Då återstod bara att testa olika eluttag med lång skarvkabel, men felet kvarstod! Tillslut flyttade han även köks-TV'n och box till annat ställe i köket och då fungerar det...... otroligt!!

Canal digital har även skickat ett flertal nätdelar samt inte mindre än 3 st. likadana boxar till kunden!

Efter flera månaders arbete kan vi nu alltså konstatera följande:
Sagem HD 106-S tar in luftburna störningar!
:angry: :angry: :angry: :angry: :angry:

Visst är det otroligt? Men här har ni alltså svaret på snacket om att värmepumpar och dylikt kan störa. :blink: :blink: :blink:

Det är precis som på filmen:
http://youtu.be/Q0ymfSb4ugI

Postad 15 January 2012 - 15:09

AC3
  • AC3
  • Forumräv

• 866 inlägg
  • 0

.... Hade också problem med den HD-boxen som hängde sig hela tiden....HD DST-78

....

Jag misstänker att det är samma skit med den boxen som HD 106-S som jag skrev om i förra inlägget.
Det finns kunder som har rapporterat om hängningar på den också trots perfekt signalkvalité.

Postad 15 January 2012 - 19:07

Unregistered3d65f14c
  • Unregistered3d65f14c
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0

Jag misstänker att det är samma skit med den boxen som HD 106-S som jag skrev om i förra inlägget.
Det finns kunder som har rapporterat om hängningar på den också trots perfekt signalkvalité.

Detta är skandal, att dem inte byter leverantör på boxar när det är ett så pass stort problem. Även den boxen jag fick hemskickad (äldre modell) hängde sig igår utan anledning, kanske också plockade upp någon luftburen signal, vem vet? Men kommer i vilket fall som skicka tillbaka den då det är sämre bild än HD DST-78 boxen.

Postad 16 January 2012 - 10:41

joakim99
  • joakim99
  • Mästare

• 3433 inlägg
  • 0
Jag såg precis på Canal Digitals hemsida att de börjar med TV3 HD och Kanal 5 HD 15 februari. Ett steg i rätt riktning i varje fall.

http://www.canaldigi...-canal-digital/

Postad 16 January 2012 - 10:46

porch123
  • porch123
  • Veteran

• 1954 inlägg
  • 0

Sedan vet jag inte om jag ska skratta eller inte när jag läser detta:

http://www.canaldigi...al---TV4-news-/

Här går jag in på Canal Digitals hemsida flera gånger i veckan för att ev få se någon ny HD kanal. Så läser man detta.

/Fredrik

Jag såg precis på Canal Digitals hemsida att de börjar med TV3 HD och Kanal 5 HD 15 februari. Ett steg i rätt riktning i varje fall.

Äntligen lite bra nyheter Canal Digital.

/Fredrik

Postad 16 January 2012 - 13:22

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

• 2329 inlägg
  • 0
Hej!

Ja, idag kan vi ge er det glädjande beskedet att Tv3 HD och Kanal 5 HD lanseras hos oss den 15 februari. Kanalerna kommer att ingå i Familjepaketet och kommer inledningsvis att ha kanalplats 37 (Tv3 HD) respektive 38 (Kanal 5 HD). Mer information finner ni på vår hemsida http://www.canaldigi...r/HDTV-kanaler/.

Med vänlig hälsning
Miriam

Postad 16 January 2012 - 13:40

Unregistered8f84b172
  • Unregistered8f84b172
  • Användare

• 173 inlägg
  • 0

Hej!

Ja, idag kan vi ge er det glädjande beskedet att Tv3 HD och Kanal 5 HD lanseras hos oss den 15 februari. Kanalerna kommer att ingå i Familjepaketet och kommer inledningsvis att ha kanalplats 37 (Tv3 HD) respektive 38 (Kanal 5 HD). Mer information finner ni på vår hemsida http://www.canaldigi...r/HDTV-kanaler/.

Med vänlig hälsning
Miriam

Är detta enbart för parabolkunder eller gäller det även kabelkunder? I vilket paket ingår de i så fall?

Postad 16 January 2012 - 13:47

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

• 2329 inlägg
  • 0

Hej Monshi

Det är rätt uppfattat, TV4 News är den första standard kanal som vi sänder i MPEG-4 (DVB-S2).
Hitills har det endast vart HD-kanaler som sänder den nya sändningstekniken, så på frekvenser där det ligger HD-kanaler finns det utrymme att utnyttja, tyvärr för lite för att pressa in ytterligare en HD-kanal på men tillräckligt för att en standard kanal som TV4 News ska få plats.

Gällande MPEG-4 sända TV kanaler kan vi spara bandbredd på upp till 15-20% med bibehållen sändningskvalitet, i slutändan kan det innebära fler nischade TV-kanaler till samma transmissionskostnad som vi har idag, vilket är väldigt positivt.

Dock klarar inte gamla boxar (Handan CDC7000 och CDC 5050) DVB-S2. Om man har en sådan finns vår kundservice till hands med kampanjer och erbjudanden på de nya HD-boxarna. Så förutom att man då får den nya TV4 News får man även tillgång till alla HD-Kanaler!

Med vänlig hälsning
Pauline

Postad 16 January 2012 - 15:50

Boxman81
  • Boxman81
  • Amatör

• 75 inlägg
  • 0
Nu är det äntligen klart att Canal Digital kommer att sända de mycket populära kanalerna TV3 HD och Kanal 5 HD.

http://www.canaldigi...och-Kanal-5-HD/

Lansering: 15 februari
Kanalplatser: TV3 HD plats 36, Kanal 5 HD plats 37
Kanalpaket: Familjepaketet
Övrigt: Kräver HD-box för parabol. <------------

Redigerat av Boxman81, 16 January 2012 - 17:33.

Postad 16 January 2012 - 17:11

Unregistered8f84b172
  • Unregistered8f84b172
  • Användare

• 173 inlägg
  • 0
När man nu,av Boxman81:s länk, kan konstatera att TV 3 HD och Kanal 5 HD endast kommer att lanseras för parabolkunder (vilket inte klart framgår av länken i inlägget från joakim99) uppkommer naturligtvis följande frågor:

Har utvecklingen för oss kunder med kabel-tv lagts på is eller kan vi också se fram emot TV 3 HD, Kanal 5 HD och en ny HD-box?

Telenor har ju tidigare meddelat att de väljer att behålla och satsa vidare på Canal Digitals kabel-TV.

Postad 16 January 2012 - 17:30

Arnedanc
  • Arnedanc
  • Wannabe

• 27 inlägg
  • 0
Varför är inspelningsfunktionen så osmidig på Sagem-boxen när man vill spela in flera program i följd på samma kanal? Det finns ju två tuners i boxen, så varför används inte detta vid denna typ av inspelning?
I stället för att få den programmerade minuten före ett program startar och dom 10 minuter efter ett program är slut, så stannar inspelningen, sen tar det upptill en minut innan den börjar spela in igen. Detta gör att man tappar båda början och slutet av program.
Ända lösningen jag har hittat är en manuell inspelning under den tidpunkt man vill spela in fler program efter varann på samma kanal.
Exempel: Jag vill spela in på SVT1 fredagar: På Spåret, Skavlan och ofta den film som följer efter Skavlan.

Någon som har upplevt det samma?

Postad 16 January 2012 - 18:48

Melmac
  • Melmac
  • Mästare

• 3271 inlägg
  • 0
@Arnedanc: Jag har inte upplevt detta, jag har 2 min före och 2min efter inspelningar. När jag tidigare spelade in På Spåret och Skavlan, så lades de 2min till innan Påspåret och 2 min efter Skavlan, mitt emellan lades inte till nånting. Om det sen tog 1 min emellan, kommer jag inte ihåg.

Ska prova.

Det jag märket nu när jag gjorde en reset för att se om pixligheten försvann på HD kanalerna, så uppdaterade den mjukvaran trots att jag hade den senaste! Mycket konstigt.

Postad 16 January 2012 - 19:13

Forsyth
  • Forsyth
  • Veteran

• 1649 inlägg
  • 0

Ett framsteg, men nog hade jag önskat att de lagt kanalerna på 13 och 15 och flyttat TV4HD till 14, och flyttat TV4 Fakta och TV4 Komedi till 37 och 38 så man hade fått ett bättre flyt i flipprandet.

Nu fattas bara TV6 och TV10 digitalt så är utbudet rätt bra i Familjepaketet.

Sen vad gäller boxar som hänger sig så gjorde min PVR 101-ST det senast igår. Min ITSD81 HD-box gjorde det var 3-5 dag så till slut efter år av tjatande fick jag den utbytt före jul och den nya (som även den blev en ITSD81 då de inte kunde skicka en nyare modell med argumentet att ITSD81 fortfarande säljs (försök hitta den i Boxguiden den som kan!) har inte hängt sig en enda gång än så länge så man får väl vara nöjd för det lilla.

Jag kan väl säga att i samma sekund som CD förlorar rättigheterna till Elitserien så kommer jag att byta leverantör då boxarna är under all kritik. Jag har varit kund hos Comhem, Tele2 och Boxer under åren (och gamla TV1000 och Filmnet) men inga boxar eller leverantörer har misshandlat mig som CD.

CD har bra bildkvalitet (även om bildformaten inte alltid stämmer) och helt ok ljudkvalitet, men boxarna strular alltför mycket för att det ska vara värt det i längden....

Hur svårt ska det vara att ge samma erbjudande som Boxer om att få en box utbytt till nyare modell då den uppenbarligen strular förstår jag inte?

/Micke

Postad 17 January 2012 - 09:13

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

• 2329 inlägg
  • 0
Hej allihopa,

Torsdagen den 19 januari klockan 10 så lanserar vi en ny mjukvara till den inspelningsbara HD-boxen 500GB (ADB HD-PVR 5720-SX). Mjukvaran heter 2_2_4. Om boxen sätts i standby läge efter klockan 10 så börjar boxen automatiskt nerladdningen efter ca 5 minuter.

Några exempel på förändringar och nyheter är:
- Funktionen att spela in på två kanaler samtidigt.
- iDevice kommer finnas tillgänglig nästa vecka vilket gör att man kan styra sin box från iPhone/iPad fjärrkontroll applikation.

Mer information om mjukvaran och förändringar hittar ni här; http://www.canaldigi...se/Kundservice/

Med vänliga hälsningar,
Miriam

Redigerat av Allente Sverige, 17 January 2012 - 09:17.

Postad 17 January 2012 - 10:19

DennisA
  • DennisA
  • Forumräv

• 789 inlägg
  • 0
Vad det för ändringar som kommer ske med Canal+ Sport? Är det bara så att man får ALLA kanaler (inkl säsongskort) och måste betala mer för alla eller är det någon ändring bland kanaler (som tillkommer/läggs ner)?

Jag har idag Canal + Max och säsongskorstet (dvs ALLA sportkanaler). Hur drabbar den nya ändringen mig? Har inte fått något brev hemskickat.

Redigerat av DennisA, 17 January 2012 - 10:21.

Postad 17 January 2012 - 10:31

porch123
  • porch123
  • Veteran

• 1954 inlägg
  • 0

Vad det för ändringar som kommer ske med Canal+ Sport? Är det bara så att man får ALLA kanaler (inkl säsongskort) och måste betala mer för alla eller är det någon ändring bland kanaler (som tillkommer/läggs ner)?

Jag har idag Canal + Max och säsongskorstet (dvs ALLA sportkanaler). Hur drabbar den nya ändringen mig? Har inte fått något brev hemskickat.

Canal+ Max innehåller alla Canal+ sportkanaler. Säsongskortet finns inte längre.

Som jag hörde av den jag pratade med på CD så skulle ändringarna gälla de som hade Canal+ sportpaketet som tillval, där ska numera alla sportkanaler ingå.

/Fredrik

Postad 17 January 2012 - 10:58

Unregistered40562de1
  • Unregistered40562de1
  • Forumräv

• 916 inlägg
  • 0

Canal+ Max innehåller alla Canal+ sportkanaler. Säsongskortet finns inte längre.

Som jag hörde av den jag pratade med på CD så skulle ändringarna gälla de som hade Canal+ sportpaketet som tillval, där ska numera alla sportkanaler ingå.

/Fredrik

Då till den viktigaste frågan vad blir priset för detta nya sportpaket?

Postad 17 January 2012 - 11:11

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

• 2329 inlägg
  • 0

När man nu,av Boxman81:s länk, kan konstatera att TV 3 HD och Kanal 5 HD endast kommer att lanseras för parabolkunder (vilket inte klart framgår av länken i inlägget från joakim99) uppkommer naturligtvis följande frågor:

Har utvecklingen för oss kunder med kabel-tv lagts på is eller kan vi också se fram emot TV 3 HD, Kanal 5 HD och en ny HD-box?

Telenor har ju tidigare meddelat att de väljer att behålla och satsa vidare på Canal Digitals kabel-TV.

Hej Falafel58,

Vi förstår att det uppkommit många frågor kring vad som komma skall i och med försäljningen av Canal Digital Kabel-TV. Det senaste året har inga framtida lösningar varit aktuella innan den nya köparen var på plats så i samband med försäljningen till Telenor Sverige i december hoppas vi kunna återkomma med information inom en snar framtid.

Med vänliga hälsningar,
Miriam

Postad 17 January 2012 - 14:42

AC3
  • AC3
  • Forumräv

• 866 inlägg
  • 0

Hej!

Med vänlig hälsning
Miriam

En mycket bra och trevlig nyhet :)
Jag citerar en kund som har både Viasat och Canal digital.
"- Och därmed finns det inga orsaker att ha kvar Viasat då äntligen..."

Postad 17 January 2012 - 15:06

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

• 2329 inlägg
  • 0

Då till den viktigaste frågan vad blir priset för detta nya sportpaket?

Hej!

Det är bara de kunder som abonnerar enbart på Canal+ Sport eller Familjepaktet/Canal+ Sport som märker av en förändring. Förändringen innebär att kanalpaketet Canal+ Sport ska utökas med fler sportkanaler. Efter ompakteringen kommer Canal+ Sport innehålla 11st sportkanaler istället för 4st. Kanalerna som läggs till är Canal+ Hockey, Canal+ Fotboll samt Canal+ Extra 1-4. Denna ompaketering är det Canal+ som genomför och gäller alla operatörer. Priser på kanalerna kan skilja beroende på operatör samt tilläggskanaler. Nedan ser ni hur förändringen som gjort i Canal Digital.

Det nya priset för enbart Canal+ Sport är 399:- efter 1 februari.
Det nya priset för Familjepaketet med Canla+ Sport är 589:- efter 1 februari.

De övriga kanalpaketet påverkas ej, i varken kanalutbud eller pris.

Med vänliga hälsningar
Jenny

Postad 17 January 2012 - 15:16

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

• 2329 inlägg
  • 0

Har precis skaffat TV och Digital-TV Hade också problem med den HD-boxen som hängde sig hela tiden när (HD DST-78) och fick en annan äldre modell hemskickad (

HD ITSD81)

, har nu kopplat in den och måste säga att bilden är fan sämre. Man ser direkt att texten är inte alls lika skarp av någon anledning. Testat att ställa in både 1080i och 720p. På den boxen som hänger sig hela tiden så var den inställd på 1080p men den inställningen finns inte på den äldre boxen. Men ändå konstigt då inga kanaler sänder 1080p utan endast 1080i och 720p. är i vilket fall som väldigt missnöjd med den äldre box vi fick hemskickad. Känns som jag kommer behålla den boxen som hänger sig i vilket fall som. Den hänger ju sig trots allt bara med värmepumpen, hemmabion och mediacentret... Endast TV som den inte krockar med! Och går det inte trycka ut den uppdateringen som skall fixa problemet snabbare? 3 månader för att fixa det låter väldigt långt. mvh daniel

Detta är skandal, att dem inte byter leverantör på boxar när det är ett så pass stort problem. även den boxen jag fick hemskickad (äldre modell) hängde sig igår utan anledning, kanske också plockade upp någon luftburen signal, vem vet? Men kommer i vilket fall som skicka tillbaka den då det är sämre bild än HD DST-78 boxen.

Hej!

Problemet ni beskriver, att boxen störs ut är vi medvetna om och jobbar på att lösa. Just nu väntar vi på en ny mjukvara från Sagem som ska lösa just det här. Är det någon kund som stöter på problemet ska dem kontakta vår kundservice på nummer 0770 - 33 22 11 så hjälper vi dem med en lösning till den nya mjukvaran lanserats och problemet är borta.

Med vänliga hälsningar
Jenny

Postad 17 January 2012 - 15:26

Unregisteredbcdf29f3
  • Unregisteredbcdf29f3
  • Beroende

• 1255 inlägg
  • 0

Hej!

Det är bara de kunder som abonnerar enbart på Canal+ Sport eller Familjepaktet/Canal+ Sport som märker av en förändring. Förändringen innebär att kanalpaketet Canal+ Sport ska utökas med fler sportkanaler. Efter ompakteringen kommer Canal+ Sport innehålla 11st sportkanaler istället för 4st. Kanalerna som läggs till är Canal+ Hockey, Canal+ Fotboll samt Canal+ Extra 1-4. Denna ompaketering är det Canal+ som genomför och gäller alla operatörer. Priser på kanalerna kan skilja beroende på operatör samt tilläggskanaler. Nedan ser ni hur förändringen som gjort i Canal Digital.

Det nya priset för enbart Canal+ Sport är 399:- efter 1 februari.
Det nya priset för Familjepaketet med Canla+ Sport är 589:- efter 1 februari.

De övriga kanalpaketet påverkas ej, i varken kanalutbud eller pris.

Med vänliga hälsningar
Jenny

Så ingen skillnad för oss med canal+ total?
Jag kan inte se något på er hemsida och informationen här är något förvirrande.

Om jag fattat detta rätt så blir det så här (med eller utan familjepaketet?):
Canal+ film (utan sport) är oförändrat.
Canal+ sport (utan film) uppdaterat enligt ovan.
Canal+ total är oförändrat.
Canal+ max är oförändrat.

Är det rätt tolkat?

Postad 17 January 2012 - 17:11

Latman
  • Latman
  • Forumräv

• 612 inlägg
  • 0

Hej!

Med vänlig hälsning
Miriam

---------------------------------------------------------------------------------

Canal Digital sprider glädje.....HD åt folket...ja ja mer.

När vi ändå är på gång så här i julettider ??? och önskningar till tomten---

Travel Channel sänder ju i HD...och Eurosport 2

Eutelsat W3C at 16.0°E och frågan då varför inte på 0,8 W

http://www.travelchanneltv.eu/

Redigerat av Latman, 17 January 2012 - 17:14.

Postad 17 January 2012 - 19:12

junkan
  • junkan
  • Guru

• 5321 inlägg
  • 0
Tackar så mycket för TV3 och Kanal5 i HD perfekt!

Nästa borde vara Eurosport 2 i HD och med svenska kommentatorer om man får önska.

Postad 17 January 2012 - 20:28

AC3
  • AC3
  • Forumräv

• 866 inlägg
  • 0

Hej!

Problemet ni beskriver, att boxen störs ut är vi medvetna om och jobbar på att lösa.......
Med vänliga hälsningar
Jenny

Har ni några teorier eller vet ni varför den (HD DST-78) störs ut?

Redigerat av AC3, 17 January 2012 - 20:29.

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.